Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Jakobsen » 11. maj 2017, 09:32

Jesper Schmidt skrev:
troelsh skrev:Det står intet sted skrevet hvilken formation eller hvilken taktik vi skal anvende.
Jeg kunne dog godt tænke mig, at man blev mere tydeligt hvilken måde man gerne vil spille på, og ikke mindst hvilke typer man ønsker på holdet.

I mesterskabs sæsonen var det meget tydeligt vi spillede 4-4-2 med en diamant på midten, offensive backs, og kanter der trak ind i banen, alle vidste hvad deres opgave var, det var ganske effektivt, og vi skabte utrolig mange chancer.
Jeg siger ikke det præcis er den måde vi skal spille på, men i øjeblikket virker det som om vores trænere er rådvilde, og det smitter af på truppen, og vores offensiv er fuldstændig ufarlig.

Fordelene ved at have en klokkeklar strategi for hvordan man vil spille, er først og fremmest at man skaber kontinuitet på holdet, man skaber en rød tråd fra ungdomsholdene op til superligatruppen, således man får de rigtige typer op i superligatruppen, derudover ved man præcis hvilke typer man skal gå efter når der skal købes nye spillere.

Det virker som om Gaarde udelukkende har set på spillerens cv, når vi har hentet nye spillere, fremfor hvilken type der var tale om, og om spilleren overhovedet passer ind i vores spillestil, og besidder de egenskaber der skal til for at passe ind i den måde vi vil spille på. (Holgersson's manglende teknik, Meilingers manglende fart, Sloths manglende defensive arbejde etc.)
Jeg er helt enig, jeg synes vi bevæger os mere og mere i retning for-langt-væk fra den spændende udvikling og tilgang vi havde til hvordan fodbold skal spilles i 2014. Jeg havde forventet at vi fik en træner i Wieghorst, hvor vi skulle bevæge os mere i den retning igen, men det synes jeg vi er enormt langt fra. Jeg efterlyser generelt en lidt mere kompromisløs tilgang, både strategisk og taktisk.
Ro på, nu må vi også lige se på det spillermateriale MW har til rådighed. En 7-8 plads er nærmest det bedste man kan regne med på det her hold. Der er en grund til, at to meget forskellige trænere begge er endt med at indse det eneste det her hold kan er at krige point hjem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 09:39

Helt enig, der er noget grundlæggende galt med den trup vi har. Alt for mange ens spillere, for lav kvalitet osv.
Det er dét Gaarde må ud og reparere på, og så må nogle af de spillere der ikke passer ind afhændes.

P.S. I dag er det 3 år siden vi blev danske mestre, efter at have spillet 0-0 mod FCV.
Skandaløst, så dårligt de ansvarlige i denne fodboldklub har håndteret det udgangspunkt rent sportsligt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af hje1980 » 11. maj 2017, 09:59

Gamen skrev:Helt enig, der er noget grundlæggende galt med den trup vi har. Alt for mange ens spillere, for lav kvalitet osv.
Det er dét Gaarde må ud og reparere på, og så må nogle af de spillere der ikke passer ind afhændes.

P.S. I dag er det 3 år siden vi blev danske mestre, efter at have spillet 0-0 mod FCV.
Skandaløst, så dårligt de ansvarlige i denne fodboldklub har håndteret det udgangspunkt rent sportsligt.
Men fantastisk at de på bare 3 år har gjort en konkurstruet klub til en økonomisk stærk klub, der i samme periode har kunnet opgradere træningsfaciliteter for 2 cifret million beløb, således man fremover kan vise nogle gode rammer til nye spillere.

Fremtiden ser MEGET lys ud....

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 10:16

hje1980 skrev: Men fantastisk at de på bare 3 år har gjort en konkurstruet klub til en økonomisk stærk klub, der i samme periode har kunnet opgradere træningsfaciliteter for 2 cifret million beløb, således man fremover kan vise nogle gode rammer til nye spillere.

Fremtiden ser MEGET lys ud....
Jeg tror ikke man vinder titler på at have de bedste faciliteter, og jeg er også ret sikker på at en ny spiller først og fremmest kigger på det sportslige, før han glæder sig over, at han har adgang til træningsfaciliteter der er på højde med de fleste andre europæiske klubber af vores størrelse.
Det ændrer heller ikke på, at vi har formøblet et rigtig godt udgangspunkt, hvor den sportslige og økonomiske kurve burde have fulgtes ad. I stedet for er de stukket i hver sin retning, og vi står til med længder at misse målet for den sportslige strategi man har arbejdet efter de sidste 3 år.
Uanset hvor meget man bygger på Hornevej, så er det en falliterklæring.

seamann

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af seamann » 11. maj 2017, 10:22

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Men fantastisk at de på bare 3 år har gjort en konkurstruet klub til en økonomisk stærk klub, der i samme periode har kunnet opgradere træningsfaciliteter for 2 cifret million beløb, således man fremover kan vise nogle gode rammer til nye spillere.

Fremtiden ser MEGET lys ud....
Jeg tror ikke man vinder titler på at have de bedste faciliteter, og jeg er også ret sikker på at en ny spiller først og fremmest kigger på det sportslige, før han glæder sig over, at han har adgang til træningsfaciliteter der er på højde med de fleste andre europæiske klubber af vores størrelse.
Det ændrer heller ikke på, at vi har formøblet et rigtig godt udgangspunkt, hvor den sportslige og økonomiske kurve burde have fulgtes ad. I stedet for er de stukket i hver sin retning, og vi står til med længder at misse målet for den sportslige strategi man har arbejdet efter de sidste 3 år.
Uanset hvor meget man bygger på Hornevej, så er det en falliterklæring.
Nye spillere kigger først og fremmest på lønchecken. Det er da vist bevist mange gange efterhånden - fx alle der er draget til OB, har vist ikke gjort det aht bedre faciliteter eller bedre mulighed for sportslig succes.

Og ja, AaB ligger efter målet om top 6 og kommer muligvis også til at gøre det næste sæson. Men at kalde det en falliterklæring er helt ved siden af skiven.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Forza » 11. maj 2017, 10:30

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Men fantastisk at de på bare 3 år har gjort en konkurstruet klub til en økonomisk stærk klub, der i samme periode har kunnet opgradere træningsfaciliteter for 2 cifret million beløb, således man fremover kan vise nogle gode rammer til nye spillere.

Fremtiden ser MEGET lys ud....
Jeg tror ikke man vinder titler på at have de bedste faciliteter, og jeg er også ret sikker på at en ny spiller først og fremmest kigger på det sportslige, før han glæder sig over, at han har adgang til træningsfaciliteter der er på højde med de fleste andre europæiske klubber af vores størrelse.
Det ændrer heller ikke på, at vi har formøblet et rigtig godt udgangspunkt, hvor den sportslige og økonomiske kurve burde have fulgtes ad. I stedet for er de stukket i hver sin retning, og vi står til med længder at misse målet for den sportslige strategi man har arbejdet efter de sidste 3 år.
Uanset hvor meget man bygger på Hornevej, så er det en falliterklæring.
Til gengæld så er gode faciliteter et tegn på en veldrevet klub og det er noget der varer mange år, mens spillerinvesteringer er en forholdsvist kortsigtet forstærkning af klubben. AaB haltede efter og når man står om 10-20 år er det klart en investering man vil værdsætte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 10:47

seamann skrev:
Og ja, AaB ligger efter målet om top 6 og kommer muligvis også til at gøre det næste sæson. Men at kalde det en falliterklæring er helt ved siden af skiven.
Det er da en falliterklæring ifht. det sportslige udgangspunkt vi havde, og ikke mindst den strategi der var lagt og skulle kulminere i 2018. Over de sidste 20 kampe er vi det næstringeste hold i ligaen målt på point, og det ringeste hold hvis man ser på antal mål.
Samtidig skal vi bruge hele dette vindue til at rette op på det foregående vindues fejl. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvor optimismen kommer fra.

At gå fra i 2014 at have masser af spændende spillere, og spille fantastisk fodbold, til nu at have et af de ringest sammensatte hold i ligaen, spille elendig fodbold og gå ind til den kommende sæson som det næstringeste af alle formmæssigt - det er da en falliterklæring.
Jeg håber da på storvask, og at vi får et helt andet udtryk, nye spillere og den "gamle" spillestil at se næste sæson, men jeg tvivler.

seamann

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af seamann » 11. maj 2017, 10:55

Gamen skrev:
seamann skrev:
Og ja, AaB ligger efter målet om top 6 og kommer muligvis også til at gøre det næste sæson. Men at kalde det en falliterklæring er helt ved siden af skiven.
Det er da en falliterklæring ifht. det sportslige udgangspunkt vi havde, og ikke mindst den strategi der var lagt og skulle kulminere i 2018. Over de sidste 20 kampe er vi det næstringeste hold i ligaen målt på point, og det ringeste hold hvis man ser på antal mål.
Samtidig skal vi bruge hele dette vindue til at rette op på det foregående vindues fejl. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvor optimismen kommer fra.

At gå fra i 2014 at have masser af spændende spillere, og spille fantastisk fodbold, til nu at have et af de ringest sammensatte hold i ligaen, spille elendig fodbold og gå ind til den kommende sæson som det næstringeste af alle formmæssigt - det er da en falliterklæring.
Jeg håber da på storvask, og at vi får et helt andet udtryk, nye spillere og den "gamle" spillestil at se næste sæson, men jeg tvivler.
Optimismen (der naturligvis er begrænset pt) kommer fra at der er penge i kassen. Der vil blive investeret i både spillertrup samt andet - det er meldt klart ud af AaB. Man har dels været uheldige med nogle transfers, der ellers så ok ud (Ene, Helenius) og dels været dårlige ifm andre transfers (Holger, Meilinger), men igen - det er sagt at man vil rette op på det - og midlerne er der til det.
Iøvrigt kommer der vel flere op fra ungdomsafdelingen med potentiale + de unge, der er kommet op, har fået et år på kontoen. Fx er MC et klart talent med potentiale til at overtage fra Würtz.

Så selv om det pt ikke går så godt burde der være basis for at forbedre situationen over de næste sæsoner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Yankee » 11. maj 2017, 10:58

Forza skrev:
Til gengæld så er gode faciliteter et tegn på en veldrevet klub og det er noget der varer mange år, mens spillerinvesteringer er en forholdsvist kortsigtet forstærkning af klubben. AaB haltede efter og når man står om 10-20 år er det klart en investering man vil værdsætte.
Når man står om 10-20 år er det de sportslige resultater og den tradition og opbakning de har skabt, der er noget værd. Ikke et spa-bad eller et træningslokale, der alligevel er dybt outdated til den tid.

Det er en super god idé at investere i træningsanlægget og jeg er meget glad for den del af udviklingen i AaB. Det må bare ikke stå alene og det kan heller ikke overskygge at den sportslige udvikling har været decideret katastrofal de sidste tre år.

seamann

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af seamann » 11. maj 2017, 11:00

Yankee skrev:
Forza skrev:
Til gengæld så er gode faciliteter et tegn på en veldrevet klub og det er noget der varer mange år, mens spillerinvesteringer er en forholdsvist kortsigtet forstærkning af klubben. AaB haltede efter og når man står om 10-20 år er det klart en investering man vil værdsætte.
Når man står om 10-20 år er det de sportslige resultater og den tradition og opbakning de har skabt, der er noget værd. Ikke et spa-bad eller et træningslokale, der alligevel er dybt outdated til den tid.

Det er en super god idé at investere i træningsanlægget og jeg er meget glad for den del af udviklingen i AaB. Det må bare ikke stå alene og det kan heller ikke overskygge at den sportslige udvikling har været decideret katastrofal de sidste tre år.
Den sportslige udvikling har været ringe, men ikke "decideret katastrofal". Hvad ville du kalde en nedrykning ?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Hanga » 11. maj 2017, 11:03

seamann skrev:
Og ja, AaB ligger efter målet om top 6 og kommer muligvis også til at gøre det næste sæson. Men at kalde det en falliterklæring er helt ved siden af skiven.
Det kan accepteres i en sæson eller to så længe der reelt er tale om ombygning af noget nyt. Problemet er blot, at vi stadig lader til at tage to skridt tilbage hver gang vi har taget ét skridt frem. Det har været svært at få øje på positiv udvikling og en fast plan for vores hold og spil. Forhåbentlig kommer vi stærkt styrket ud af sommerens transfervindue, og Wieghorst har haft endnu en pause til at arbejde med holdet.

Jeg vil dog også pointere, at top6 jo ikke bør være AaBs faste målsætning. Hvorfor det pludseligt blevet acceptabelt at blive nr. 6, bare fordi der er rykket 2 klubber mere op fra 1. division? Vores tidligere målsætning hed top 4, fordi det var her de europæiske pladser var. Det bør efter min mening altid den langsigtede målsætning i en klub som AaB, og er det forhåbentlig også internt... men den er godt nok langt væk i øjeblikket! Her er jeg nød til at være den sure og negative og erklære mig enig med Gamen og Yankee - det er da ekstremt frustrerende at se det sportslige fundament vi havde opbygget med the double forsvinde på kun 3 år. Det var en fremragende mulighed for at manifestere os bedre i toppen, især når vi havde fået en solid økonomi på plads.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 11:04

seamann skrev: Optimismen (der naturligvis er begrænset pt) kommer fra at der er penge i kassen. Der vil blive investeret i både spillertrup samt andet - det er meldt klart ud af AaB. Man har dels været uheldige med nogle transfers, der ellers så ok ud (Ene, Helenius) og dels været dårlige ifm andre transfers (Holger, Meilinger), men igen - det er sagt at man vil rette op på det - og midlerne er der til det.
Iøvrigt kommer der vel flere op fra ungdomsafdelingen med potentiale + de unge, der er kommet op, har fået et år på kontoen. Fx er MC et klart talent med potentiale til at overtage fra Würtz.

Så selv om det pt ikke går så godt burde der være basis for at forbedre situationen over de næste sæsoner.
Så ændrer det vel ikke på, at jeg gerne må kalde det for en falliterklæring, at man står til at misse det altoverskyggende mål for den sportslige strategi man lagde for 3 år siden. Og endda er håbløst langt bagefter. Man går ind til den sæson hvor man skal toppe, med genopbygning i fokus og prædikatet som et af ligaens dårligst spillende og præsterende hold.
Hed det sig ikke at vi skulle spille med i toppen af dansk fodbold? Der er sørme langt op...

Der blev også investeret i spillertruppen i sommers, og det har kun forværret situationen. Det er jo dét vi skal rydde op efter igen nu. Jeg forstår da godt hvis folk i og omkring AaB tvivler på at vi har den rette til at løfte den opgave.
Nu er der altså ingen af de talenter vi fik op, ud over Mæhle, der er åbenlyse talenter. Magnus Christensen har mest udmærket sig ved at spille langsomt, tilbage og til siden - det er milevidt fra det Würtz bringer til holdet, som først og fremmest er lederskab, fightervilje og evnen som oprydder. Magnus kan overtage rollen som trupspiller på midtbanen fra Kakeeto eller andre, men står næppe på spring til nogen lederrolle. Og så skal vi også gøre os det klart, om det vitterligt er den slags spiller vi vil have til at tegne vores midtbane - det går i hvert fald ikke uden en sidemand der er væsentligt hurtigere og bedre med og uden bold.

seamann

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af seamann » 11. maj 2017, 11:16

Gamen skrev:
seamann skrev: Optimismen (der naturligvis er begrænset pt) kommer fra at der er penge i kassen. Der vil blive investeret i både spillertrup samt andet - det er meldt klart ud af AaB. Man har dels været uheldige med nogle transfers, der ellers så ok ud (Ene, Helenius) og dels været dårlige ifm andre transfers (Holger, Meilinger), men igen - det er sagt at man vil rette op på det - og midlerne er der til det.
Iøvrigt kommer der vel flere op fra ungdomsafdelingen med potentiale + de unge, der er kommet op, har fået et år på kontoen. Fx er MC et klart talent med potentiale til at overtage fra Würtz.

Så selv om det pt ikke går så godt burde der være basis for at forbedre situationen over de næste sæsoner.
Så ændrer det vel ikke på, at jeg gerne må kalde det for en falliterklæring, at man står til at misse det altoverskyggende mål for den sportslige strategi man lagde for 3 år siden. Og endda er håbløst langt bagefter. Man går ind til den sæson hvor man skal toppe, med genopbygning i fokus og prædikatet som et af ligaens dårligst spillende og præsterende hold.
Hed det sig ikke at vi skulle spille med i toppen af dansk fodbold? Der er sørme langt op...

Der blev også investeret i spillertruppen i sommers, og det har kun forværret situationen. Det er jo dét vi skal rydde op efter igen nu. Jeg forstår da godt hvis folk i og omkring AaB tvivler på at vi har den rette til at løfte den opgave.
Nu er der altså ingen af de talenter vi fik op, ud over Mæhle, der er åbenlyse talenter. Magnus Christensen har mest udmærket sig ved at spille langsomt, tilbage og til siden - det er milevidt fra det Würtz bringer til holdet, som først og fremmest er lederskab, fightervilje og evnen som oprydder. Magnus kan overtage rollen som trupspiller på midtbanen fra Kakeeto eller andre, men står næppe på spring til nogen lederrolle. Og så skal vi også gøre os det klart, om det vitterligt er den slags spiller vi vil have til at tegne vores midtbane - det går i hvert fald ikke uden en sidemand der er væsentligt hurtigere og bedre med og uden bold.
Det er jo ikke en falliterklæring. Kald det dog noget andet som fx en dårlig præstation, ringe sportsdirektør arbejde eller hva ved jeg. I ordet fallit, ligger der at vi er færdige - har mistet alt. Og det har vi altså ikke, heller ikke på det sportslige plan (igen, vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er godt og at der skal ske n noget, men fallit er bare en forkert betegnelse).

Vedrørende Magnus er jeg helt uenig - ser ham som et stort 6'er talent. Og selvfølgelig står han ikke på spring til lederrollen som nyoprykket i seniortruppen, det giver vist sig selv.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af hje1980 » 11. maj 2017, 11:20

Hanga skrev:
seamann skrev:
Og ja, AaB ligger efter målet om top 6 og kommer muligvis også til at gøre det næste sæson. Men at kalde det en falliterklæring er helt ved siden af skiven.
Det kan accepteres i en sæson eller to så længe der reelt er tale om ombygning af noget nyt. Problemet er blot, at vi stadig lader til at tage to skridt tilbage hver gang vi har taget ét skridt frem. Det har været svært at få øje på positiv udvikling og en fast plan for vores hold og spil. Forhåbentlig kommer vi stærkt styrket ud af sommerens transfervindue, og Wieghorst har haft endnu en pause til at arbejde med holdet.

Jeg vil dog også pointere, at top6 jo ikke bør være AaBs faste målsætning. Hvorfor det pludseligt blevet acceptabelt at blive nr. 6, bare fordi der er rykket 2 klubber mere op fra 1. division? Vores tidligere målsætning hed top 4, fordi det var her de europæiske pladser var. Det bør efter min mening altid den langsigtede målsætning i en klub som AaB, og er det forhåbentlig også internt... men den er godt nok langt væk i øjeblikket! Her er jeg nød til at være den sure og negative og erklære mig enig med Gamen og Yankee - det er da ekstremt frustrerende at se det sportslige fundament vi havde opbygget med the double forsvinde på kun 3 år. Det var en fremragende mulighed for at manifestere os bedre i toppen, især når vi havde fået en solid økonomi på plads.
Den solide økonomi var jo ikke på plads i 2014... den er kommet BAGEFTER - desværre kan vi så godt blive enige om.

Er i ikke i tvivl om at AaB igen en dag vinder mesterskabet. Vi er stadig det 3. bedste hold i ligaen gennem historien. Dette tror jeg ikke ændre sig. FCM er der hvor OB var i mange år... en klub der spiller for lånte penge. FCM nappede så den title som OB aldrig nåede i de 5 år hvor de var med HELT fremme...
Hvad gjorde AaB i den periode... vi poppede lige op og nappede et mesterskab. Ingen taler om de sølv og bronze OB nappede der...

Fremtiden for AaB er lys. Ja vi kan godt blive enige om at AaB's målsætninger er middelmådige. Men de er nu engang meldt ud på baggrund af hvordan den økonomiske kurs er blevet lavet af bestyrtelsen, og den skal følges 100%.
Derfor er det kun godt at AaB bruger nogle penge på at optimere økonomien og rammerne for holdet. Det er basis for ALLE mulige virksomheder... rammerne for ens medarbejdere skal være i orden. Det er fundamentet til et godt hold starter. Den er ikke længere... Spillerne bruger mere tid på trænings banen end kampbanen. Så hvis alt ikke er i top til træning, så bliver de sgu aldrig bedre...

Men der venter da AaB og Gaarde nogle vigtige vinduer nu... der skal rammes plet til at hente de rigtige spillere som passer ind der hvor vi mangler kvalitet.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af KJ » 11. maj 2017, 11:26

Gamen med flere: i min optik tager I fejl, når I hævder, at vi efter seneste mesterskab havde et godt udgangspunkt. Jeg husker truppen som halvsvag, men mange spillere spillede deres livs sæson og langt over evne, ikke mindst Patrick, Jønsson, Risgård og Thelander og Kasper P. Kusk og Thomsen faldt/er også faldet i niveau efterfølgende. Mesterskabet var er mirakel og ville ikke tilnærmelsesvis være blevet gentaget selvom truppen var blevet holdt intakt eller endda moderat forstærket. Hvad synes I, AaB skulle gøre? Investere vildt som FCM og BIF og æde gigantiske underskud? Hvad er jeres bud på, hvad AaB skal gøre? Og hvis svaret er: Hente gode, billige spillere - så oplys gerne navnene på disse sikre gevinster.

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 11:55

KJ skrev:Gamen med flere: i min optik tager I fejl, når I hævder, at vi efter seneste mesterskab havde et godt udgangspunkt. Jeg husker truppen som halvsvag, men mange spillere spillede deres livs sæson og langt over evne, ikke mindst Patrick, Jønsson, Risgård og Thelander og Kasper P. Kusk og Thomsen faldt/er også faldet i niveau efterfølgende. Mesterskabet var er mirakel og ville ikke tilnærmelsesvis være blevet gentaget selvom truppen var blevet holdt intakt eller endda moderat forstærket. Hvad synes I, AaB skulle gøre? Investere vildt som FCM og BIF og æde gigantiske underskud? Hvad er jeres bud på, hvad AaB skal gøre? Og hvis svaret er: Hente gode, billige spillere - så oplys gerne navnene på disse sikre gevinster.
Så man har ikke et godt udgangspunkt for at bygge videre på sportslig succes, når man lige har vundet The Double? Fortæl du det til OB eller AGF, jeg tror godt de både overfor sponsorer, fans, nye spillere mm. ville kunne bryste sig af et dansk mesterskab.

Truppen var da ikke halvsvag, sammenlignet med hvad den er nu. Vi havde en række spillere som passede godt ind i vores koncept, vi havde 3 kæmpestore talenter (i dag har vi ingen), vi havde et godt forsvar, en driftssikker midtbane og et fantastisk angreb. Her 3 år senere er vores driftssikre midtbane blevet gammel og gumpetung, vores angreb er ikke-eksisterende og vores forsvar har vel aldrig været mindre perspektivrigt, med to evighedstalenter der ikke præsterer og en forsvarsstyrmand der har været en gigantisk skuffelse.

At spillere falder i niveau når de kommer til nye, og langt større klubber er da helt naturligt, og kan næppe anvendes som parameter for hvordan deres udvikling var fortsat i AaB.

INGEN har nogen sinde talt om at øge vores spillerbudget til det dobbelte, hvilket er det du antyder. Den kravlegårdsretorik gider jeg ikke være med på.

Jeg er ikke ansat til at hente spillere, jeg har dog ofte i transfertrådene givet mit besyv med om hvad der kunne være potentielle gevinster for AaB. Gaarde får sin løn for det, og jeg håber den er præstationsbetinget... Jeg synes som minimum man kan forlange at når man slår sig op på at NU skal det være genrejsning, så skal man ikke præstere 3-4 fejlkøb, OG man giver ikke en fuldstændig forfejlet karakteristik af de spillere man har købt (læs: Holgersson som spillende forsvarer). Så har man ikke gjort sit job godt nok.
Jeg kan forstå at FCM har fået hug for at læse på andre klubbers fora, omkring de spillere de henter fra de pågældende klubber. Havde Gaarde gjort det med f.eks. Markus Holgersson, så ville han formodentlig aldrig have købt ham.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Sønderhof » 11. maj 2017, 12:11

KJ skrev:Gamen med flere: i min optik tager I fejl, når I hævder, at vi efter seneste mesterskab havde et godt udgangspunkt. Jeg husker truppen som halvsvag, men mange spillere spillede deres livs sæson og langt over evne, ikke mindst Patrick, Jønsson, Risgård og Thelander og Kasper P. Kusk og Thomsen faldt/er også faldet i niveau efterfølgende. Mesterskabet var er mirakel og ville ikke tilnærmelsesvis være blevet gentaget selvom truppen var blevet holdt intakt eller endda moderat forstærket. Hvad synes I, AaB skulle gøre? Investere vildt som FCM og BIF og æde gigantiske underskud? Hvad er jeres bud på, hvad AaB skal gøre? Og hvis svaret er: Hente gode, billige spillere - så oplys gerne navnene på disse sikre gevinster.
Synes du har fuldstændig ret i den første del. Mesterskabet var et mirakel! Tænk at vi to sæsoner tidligere var sekunder fra nedrykning. Dertil at vi kørte på voldsom smalkost. Der var INTET i sol måne og stjerne der pegede på at vi skulle hente begge pokaler i 2014.

Det ændrer dog ikke på det faktum, at vi har lavet en AaB-classic for tredje gang i streg. Vi er endt i en krise! De to forrige gange grundet økonomisk rod, og dermed en svækket trup. Efter '14 yderst konservativ tilgang, hvor en stram styring af økonomien krydret med håbløst transferarbejde er endt ud i at vi har en af de ringeste trupper i ligaen!

Og nej, vi skulle og skal ikke gøre som FCM og BIF, men den naive tilgang, hvor vi ikke gør noget ved at vi hverken kan forsvare eller angribe, er for mig åbenlyst himmleråbende. Egentligt er de spillere vi hentede i sommer fra den rigtige hylde, de er bare ikke scoutet ordentligt.

Hvordan er vi nået der, hvor SønderjyskE har større sportslig succes, spiller bedre fodbold end os, og samtidig har styr på økonomien?
En uddybning af denne sammenligning skrev jeg for en måned siden: viewtopic.php?f=25&t=15802&p=498123&hil ... en#p498123

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af KJ » 11. maj 2017, 13:07

Sønderhof: Enig i at Sønderjyske har gjort det fremragende i 2-3 år. Man kan sige det samme om Randers, lige minus nærværende sæson. Men min påstand er, at det kræver vanvittigt meget held (og nogen dygtighed) at opnå deres resultater, med deres strategi, gennem en længere årrække. Inden næste sæson starter, vil Sønderjyske have mistet halvdelen af sølvholdet, idet ingen gider være i Sønderjyske, hvis andre klubber gider tilbyde det samme eller mere i løn. I det lange løb vinder pengene, og her er AaB på den lange bane stærkere end Sønderjyske, og vi vil over en årrække også klare os væsentligt bedre end Sønderjyske - kig fx bare på de sidste 15 år.

Men nej, det ville da ikke gøre noget, hvis vores nye signings til sommer bliver lidt bedre end seneste sommervindue.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Martino » 11. maj 2017, 13:29

Jeg synes enkelte af jer fuldstændig taler vores unge talenter ned. Flere af dem har ikke engang spillet en hel sæson som senior. Jeg ser stadig store perspektiver i Pohl, Thellufsen og Magnus Christensen og på det nuværende U19 hold render de to lysende offensive talenter rundt i Marco Ramkilde og Wessam Abou Ali samt enkelte andre som måske kan få en plads i truppen også efter næste sæson. Tror kun Marco samt evt en anden kommer op efter denne.
Jeg er lidt skuffet over at det ikke er blevet til mere spilletid for Bardhec Bytyqi, det havde jeg troet. Måske han er gået lidt i stå.

Jeg er helt enig i at der skal ryddes op i truppen, og det er i alle ender af "hierakiet".
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Ny sæson - nyt hold - ny taktik!

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 13:42

Martino skrev:Jeg synes enkelte af jer fuldstændig taler vores unge talenter ned. Flere af dem har ikke engang spillet en hel sæson som senior. Jeg ser stadig store perspektiver i Pohl, Thellufsen og Magnus Christensen og på det nuværende U19 hold render de to lysende offensive talenter rundt i Marco Ramkilde og Wessam Abou Ali samt enkelte andre som måske kan få en plads i truppen også efter næste sæson. Tror kun Marco samt evt en anden kommer op efter denne.
Jeg er lidt skuffet over at det ikke er blevet til mere spilletid for Bardhec Bytyqi, det havde jeg troet. Måske han er gået lidt i stå.

Jeg er helt enig i at der skal ryddes op i truppen, og det er i alle ender af "hierakiet".
Nu plejer du selv at tale dem op på et niveau hvor de ikke hører til. Ved overgangen til seniorniveau er det sådan relativt hurtigt til at se, om det er spillere som tempomæssigt og bold-mæssigt er hvor de skal være. Det er jo ikke fordi typer som Magnus Christensen eller Morten Rokkedal bliver dobbelt så hurtige, udvikler deres teknik voldsomt eller bliver mere nærkampsstærke bare sådan lige.

Ja, vi skal i hvert fald ikke have 5 stykker op igen - vi er allerede langt over "talent-smertegrænsen", og mon ikke det bliver til exit for mindst et par stykker denne sommer. Rokkedal virker til at være langt bag i køen, og det samme med Kakeeto.
Og der er vi tilbage til det der med at tale dem op - vi ser gang på gang at de spillere der dominerer i ungdomsrækkerne ikke kan præstere på seniorniveau. Derfor nytter det heller ikke noget, at du bliver ved med at sige at de kan blive gode Superliga-spillere - du aner ikke en døjt om det, for det handler også meget om mentalitet. Om 2 år kan Bardhec Bytyqi køre taxa og spille i Jammerbugt FC...

Der var 7-8 spillere fra min brors årgang der fik kontrakt i AaB. Af dem var det de eneste 3 med en hårdhudet mentalitet der fik succes, og i dag spiller prof-bold andetsteds. De resterende var for bløde, selvom de både teknisk og taktisk var overlegne. I hvert fald de 2 af dem var der ingen der havde regnet med, da de blev rykket op som senior. Blot lige for at fortælle, at det er nonsens at sidde og tro at U-landskampe siger noget om hvorvidt man kan få succes i Superligaen. Det handler næsten udelukkende om det mentale.

Pohl kan ikke det en angriber skal kunne som førsteprioritet - score mål. Medmindre han får det bygget på i næste sæson, så skal han også videre.
Thellufsen har en god teknik, men har været helt usynlig i de sidste mange indhop og starter han har fået efter Silkeborg - lidt á la den start Abildgaard fik.
Magnus Christensen tror jeg ikke særligt meget på, men det handler sikkert om at jeg slet ikke ser hvad han bidrager med ud over at flytte bolden rundt i lavt tempo, og dermed understøtter alt andet end den måde vi gerne vil spille fodbold på... eller ville engang.

Besvar