Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Kallerhauge » 12. maj 2017, 23:54

Hvad er det lige Gaarde har bidraget med i hans tid som sportsdirektør. Jo han vandt the double i første sæson. Men den tilfalder vel mere Lynge Jakobsen end Gaarde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Funky » 12. maj 2017, 23:56

Hovedet skrev:
Problemet er bare, at vi ikke har produceret ungdomsspillere af betydning i årevis med undtagelse af Mæhle, hvorfor hele denne talentstrategi i dag ikke er andet end varm luft og en undskyldning for gennemført elendighed. Kom nu ind i kampen, for satan da!

Det er absurd, at AaB bliver ved med at køre med et discountbudget og samtidig forsøger at fremmane en eller anden illusion om at være guddommeligt dygtige til talentarbejde på baggrund af en enkelt fuldtræffer i 2014. Discountbudgettet var en nødløsning i nedsmeltningsperioden omkring 2010, der desværre - igen på baggrund af vores lucky punch i 2014 - blev ophøjet til en permanent strategi, der i dag er ved at køre AaB ud af dansk topfodbold på røv og albuer.

Enten må man fra AaBs side melde klart ud, at der ikke er ambitioner om at spille topfodbold i Aalborg; eller også skal ambitionsniveau og ikke mindst investeringslyst hæves noget så betragteligt.
Men det er da ikke rigtigt, at vi ikke har "produceret ungdomsspillere af betydning i årevis med undtagelse af Mæhle". Hvad med Thomsen? MC? Er Thellufsen ikke lovende? Gjorde Helenius det ikke pænt før han drog afsted? Schwartz? Kusk? Er Pohl bare dømt totalt ude af dig? Hvad med de unge udlændinge, man også har løftet? Spalvis? Basse? Og Børsting, som scorede det mål, der formentlig reddede os fra nedrykningskampene denne sæson? Er det alt sammen bare "uden betydning"?

Det, der er kikset denne sæson, er de etablerede spillere. Alt, alt for mange af dem. Prøv lige at se på det hold, der spiller i dag, og tænk på, hvem der BURDE have spillet, hvis de kunne levere den kvalitet, man havde forventet: Risgård, Ene, Holger, Sloth, Sylvestr, Meilinger, og læg dertil en skadet Wurtz (som i øvrigt heller ikke har været skideimponerende denne sæson). Og så er der 3 i gråzonen: KP, Blåbjerg og Ahlmann. De to første ser ud til at stå i stampe, og den sidste er ikke - slet ikke - tilbage på niveauet fra før sin skade. Du kan da TAKKE AaB for de unge talenter, for det er dem mere end de garvede, som har reddet røven på klubben.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Kempes » 13. maj 2017, 00:05

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg var ikke Wieghorst fan da han kom til klubben.
Men jeg må sgu tage hatten af for de signaler han sender til ledelsen og Gaarde!
Holgerssen på bænken. Meilinger på bænken. Ene på bænken. Patrick på bænken. Sylvstr på bænken.
Når så der skal skiftes ind tager han Flores ud og sætter Ramkilde ind.
Det er vist ikke kun os herinde som synes Gaardes indkøb har været pisse ringe!
Søndergaard kunne ikke åbne ledelsens øjne. Nu håber jeg Wieghorst kan!
Han siger vel først og fremmest at han tror på talenterne, for man må da gå ud fra han stiller med det hold som han mener er det stærkeste, ellers er han da decideret inkompetent.

Min tro på Wieghorst bliver mindre og mindre for hver kamp.
Jeg rystede på hovedet da en af mine venner fortalte at AaB havde ansat Wieghorst. Tog ja-hatten på, nu er den tilbage på loftet. Synes han virker utrolig defensiv i sin indstilling, selvom han siger han vil spille offensiv fodbold. Vi skaber INTET. Måske spillerne ikke er de bedste, men der ligger altså også noget i det taktiske.
Prøv nu for pokker og kig på holdet!
Blåbjerg og Kasper P kunne ikke spille fast på noget som helst hold i superligaen! Herude spiller de hver gang! Det siger ALT om den trup Wieghorst har at arbejde med!
Vi har INGEN spillere på midtbanen med fart og gennbruds kraft. Hvem pokker vil du have assistene skal komme fra? Bolden dumper jo ikke bare ned for fødderne af vores angribere! Den skal jo spilles derop!
Siger det for 929 gang siden 2014-15. Vores trup er IKKE BEDRE! Heldigvis giver Wieghorst de unge noget tillid så de står bedre rustet til fremtiden.
Men vi er altså ikke bedre end det vi har vist i snart 3 sæsoner. Det må ledelsen også snart få øjnene op for.
Nu blev Søndergaard ofret pga Gaardes latterlige indkøb!
Wieghorst skal IKKE bøde for det også!!
Det er fint at give unge spillere tillid, men opstillingen her til aften, har helt sikkert ikke givet de unge spillere selvtillid. Snarere tværtom, kan det blive en tung sommerferie, når det sidste de husker fra Aalborg stadion er at de bliver piftet fra banen.

Det er Wieghorsts ansvar!

De spillere Gaarde har signet ER bedre fodboldspillere end det de har vist i AaB-trøjen i denne sæson. Og ligesom for de flestes AaB-spilleres vedkommende performede de bedre i efteråret (under Søndergaard)

Det er Wieghorsts ansvar at alle spillere leverer bedst muligt!

Spillerne magter åbenlyst ikke at score mål via hurtige shortpassings, derfor har vi de seneste 11 kampe kun scoret 5 mål og tabt 7 af kampene.

Det er Wieghorsts ansvar at forsøge at få resultater i kampene

Rollefordelingen for hvem på holdet der skal være den kommanderende og gå forrest er udvisket og de seneste kampe har der tydeligvis manglet en ledertype på banen, som de unge kan læne sig op af. At Holgersson blev pillet fuldstændig ned fra sin position i hierakiet på grund af 1 fejltæmning (+ et hårdt dømt straffespark), viste at der ikke er tillid til de etablerede spillers evner.

Det er Wieghorsts ansvar at rollefordelingen på holdet er den rigtige og give ledertyperne på banen den nødvendige opbakning.


Med andre ord er jeg enig i at Gaarde har fejlet (big time) med spillerindkøb, men jeg synes at det tegner til at udpegningen af Wieghorst som AaB-træner var den største fejl

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Klaus » 13. maj 2017, 00:15

Så er jeg kommet hjem efter en lang eftertænksom køretur. På den ene side, kan man vel glæde sig over, at vi i dag i det mindste fik skabt noget der minder om chancer, hvilket er fremskridt. På den anden side magtede vi igen, igen ikke at score. Vi har siden Wighorsts indtog vel kun haft to ligakampe, hvor vi har scoret mere end et mål, nemlig de to første. Og tilskuertallet siger det hele. Tilskuerne gider ikke mere. Vi spiller kedeligt, ideforladt fodbold uden gejst og energi, og så bliver ikke kun marginaltilskuerne, men også sæsonkortindehaverne væk til sidst. Både tilskuerne og holdet trænger til at denne rædselssæson bliver lukket ned. Vi kan gøre slutspillet op. 6 kampe mod 3 formodet dårligere modstandere + en kvalkamp har resulteret i hele 2 AaB-mål, og elendigt spil hele vejen rundt.

Personligt er jeg stadigvæk knaldhamrende træt af, at man ikke gav Kuhn trænerposten. Jeg tror han kunne gøre det bedre, og er helt sikker på, at det ikke kunne blive værre end Wieghorst. Så ved jeg godt, at vores trup ikke just er verdensklasse. Men, vi har altså en tidligere landsholdsspiler siddende udenfor. Casper Sloth er ikke engang god nok til bænken. Han startede inde i sæsonens bedste kamp, pokalkampen mod Silkeborg. Hvorfor pokker i luften har han ikke fået chancen i dette slutspil. Man er jo både døv og blind, hvis man ikke kan se, at vi i desperat grad har manglet kreativitet på midtbanen. Magnus Christensen og Abildgaard bliver kastet for løverne uden noget erfaring at læne sig op ad. De er naturligt nok bange for at lave fejl, hvilket resulterer i et hav af afleveringer til siden og bagud, for at undgå fejlene. Og vi har altså Sloth. Jeg savner en forklaring på, hvorfor han ikke har fået en reel chance.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 00:18

Klaus skrev:Så er jeg kommet hjem efter en lang eftertænksom køretur. På den ene side, kan man vel glæde sig over, at vi i dag i det mindste fik skabt noget der minder om chancer, hvilket er fremskridt. På den anden side magtede vi igen, igen ikke at score. Vi har siden Wighorsts indtog vel kun haft to ligakampe, hvor vi har scoret mere end et mål, nemlig de to første. Og tilskuertallet siger vel det hele. Tilskuerne gider ikke mere. Vi spiller kedeligt, ideforladt fodbold uden gejst og energi, og så bliver ikke kun marginaltilskuerne, men også sæsonkortindehaverne væk til sidst. Både tilskuerne og holdet trænger til at denne rædselssæson bliver lukket ned. Vi kan gøre slutspillet op. 6 kampe mod 3 formodet dårligere modstandere + en kvalkamp har resulteret i hele 2 AaB-mål, og elendigt spil hele vejen rundt.

Personligt er jeg stadigvæk knaldhamrende træt af, at man ikke gav Kuhn trænerposten. Jeg er tror han kunne gøre det bedre, og er helt sikker på, at det ikke kunne blive værre end Wieghorst. Så ved jeg godt, at vores trup ikke just er verdensklasse. Men, vi har altså en tidligere landsholdsspiler siddende udenfor. Casper Sloth er ikke engang god nok til bænken. Han startede inde i sæsonens bedste kamp, pokalkampen mod Silkeborg. Hvorfor pokker i luften har han ikke fået chancen i dette slutspil. Man er jo både døv og blind, hvis man ikke kan se, at vi i desperat grad har manglet kreativitet på midtbanen. Magnus Christensen og Abildgaard bliver kastet for løverne uden noget erfaring at læne sig op ad. De er naturligt nok bange for at lave fejl, hvilket resulterer i et hav af afleveringer til siden og bagud, for at undgå fejlene. Og vi har altså Sloth. Jeg savner en forklaring på, hvorfor han ikke har fået en reel chance.
Mht Sloth så tror jeg, det ligger i noget i kulissen, og dermed noget, du aldrig får noget at vide om fra AaB, ud over "bare ikke god nok".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Nitten » 13. maj 2017, 01:26

Kallerhauge skrev:Hvad er det lige Gaarde har bidraget med i hans tid som sportsdirektør. Jo han vandt the double i første sæson. Men den tilfalder vel mere Lynge Jakobsen end Gaarde.
Enig
Se bare på holdet i dag hvor det kun et Flores blandt Gaardes indkøb der starter inde

Gaarde har formået at kører os helt i sænk på tre sæsoner. Han må væk nu !!!

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af secone79 » 13. maj 2017, 02:13

Uanset om der er konfirmationer eller ej, på en helligdag, kamptidspunkt om aftenen. Så bliver det nødtil at gøre indtryk på ledelsen hvor ringe opbakning "Hele Nordjyllands Hold" har i øjeblikket:

AaB - Randers FC: 3681
Aalborg Håndbold - Bjerringbro-Silkeborg: 4715
Aalborg Pirates – Frederikshavn White Hawks: 4787

Det er sæsonens (nok) sidste hjemmekamp. Som kunde af et produkt, så glæder jeg mig til at høre AaBs argumenter for at jeg skal købe et sæsonkort til sommer. Det skal ikke undre mig, at der kommer det sædvanlige prisstigning igen i år og om de vil argumentere at det er fordi "produktet er blevet bedre"...
Denne sæson skal bare afsluttes og glemmes så hurtigt som muligt.

Os de sædvanlige skal nok købe vores sæsonkort, men argumenterne og handlingerne skal være gode hvis "Hele Nordjylland" skal ind og se kampe næste sæson...

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af strangecap » 13. maj 2017, 06:31

secone79 skrev:Uanset om der er konfirmationer eller ej, på en helligdag, kamptidspunkt om aftenen. Så bliver det nødtil at gøre indtryk på ledelsen hvor ringe opbakning "Hele Nordjyllands Hold" har i øjeblikket:

AaB - Randers FC: 3681
Aalborg Håndbold - Bjerringbro-Silkeborg: 4715
Aalborg Pirates – Frederikshavn White Hawks: 4787

Det er sæsonens (nok) sidste hjemmekamp. Som kunde af et produkt, så glæder jeg mig til at høre AaBs argumenter for at jeg skal købe et sæsonkort til sommer. Det skal ikke undre mig, at der kommer det sædvanlige prisstigning igen i år og om de vil argumentere at det er fordi "produktet er blevet bedre"...
Denne sæson skal bare afsluttes og glemmes så hurtigt som muligt.

Os de sædvanlige skal nok købe vores sæsonkort, men argumenterne og handlingerne skal være gode hvis "Hele Nordjylland" skal ind og se kampe næste sæson...
Jeg husker da den flyvende hollænder redde os fra nedrykning. Det forår var der stemning på stadion lige gyldigt om det gik den ene eller anden vej men der var der også mange billetter der gik mellem 0 og 50 kr ... kan simpelthen ikke forstå at boderne ekstra indtjening kan opveje billet priserne

De snakker altid om at produktet skal blive bedre for at der kommer flere på lægterne jeg tro lavere priser vil kunne gøre meget vi er jo i Nordjylland ;)

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Steve-Dave » 13. maj 2017, 08:07

AaB 85 95 99 08 skrev:Vi er totalt overmatchet af Randers. 0-2 på tavlen. 0-7 i skudststatistik.

3. år i træk med fiasko. Og ikke et eneste indkøb af tre år, som har slået til. Det er sgu ikke rocket sience at se, hvor skoen trykker.
*science

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af 9520AaB » 13. maj 2017, 08:26

Steve-Dave skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Vi er totalt overmatchet af Randers. 0-2 på tavlen. 0-7 i skudststatistik.

3. år i træk med fiasko. Og ikke et eneste indkøb af tre år, som har slået til. Det er sgu ikke rocket sience at se, hvor skoen trykker.
*science
Ja:-), og på det tidspunkt telefonnummeret postulerede dette, var det skud "indenfor rammen", AaB havde ifølge skudstatistikken haft 2 skud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Kristian » 13. maj 2017, 08:59

secone79 skrev:Uanset om der er konfirmationer eller ej, på en helligdag, kamptidspunkt om aftenen. Så bliver det nødtil at gøre indtryk på ledelsen hvor ringe opbakning "Hele Nordjyllands Hold" har i øjeblikket:

AaB - Randers FC: 3681
Aalborg Håndbold - Bjerringbro-Silkeborg: 4715
Aalborg Pirates – Frederikshavn White Hawks: 4787

Det er sæsonens (nok) sidste hjemmekamp. Som kunde af et produkt, så glæder jeg mig til at høre AaBs argumenter for at jeg skal købe et sæsonkort til sommer. Det skal ikke undre mig, at der kommer det sædvanlige prisstigning igen i år og om de vil argumentere at det er fordi "produktet er blevet bedre"...
Denne sæson skal bare afsluttes og glemmes så hurtigt som muligt.

Os de sædvanlige skal nok købe vores sæsonkort, men argumenterne og handlingerne skal være gode hvis "Hele Nordjylland" skal ind og se kampe næste sæson...
AaB vs Brøndby 11.727

Du tager tilskuertal op og sammenligner med hold som har lagt nr. 1 i deres liga og en derby kamp mod Frederikshavn.
Hvor faen er sammenligningen lige henne?

AaB har været i sådan et hul her før. Sæsonen før man købte prica og nomvethe, spillede vi ad ren lort også.
Vi kommer igen og en ny sæson venter.

Vi er blevet lovet nye spillere, så nu venter vi bare i spænding :thumbsup:
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2017, 10:02

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Problemet er bare, at vi ikke har produceret ungdomsspillere af betydning i årevis med undtagelse af Mæhle, hvorfor hele denne talentstrategi i dag ikke er andet end varm luft og en undskyldning for gennemført elendighed. Kom nu ind i kampen, for satan da!

Det er absurd, at AaB bliver ved med at køre med et discountbudget og samtidig forsøger at fremmane en eller anden illusion om at være guddommeligt dygtige til talentarbejde på baggrund af en enkelt fuldtræffer i 2014. Discountbudgettet var en nødløsning i nedsmeltningsperioden omkring 2010, der desværre - igen på baggrund af vores lucky punch i 2014 - blev ophøjet til en permanent strategi, der i dag er ved at køre AaB ud af dansk topfodbold på røv og albuer.

Enten må man fra AaBs side melde klart ud, at der ikke er ambitioner om at spille topfodbold i Aalborg; eller også skal ambitionsniveau og ikke mindst investeringslyst hæves noget så betragteligt.
Men det er da ikke rigtigt, at vi ikke har "produceret ungdomsspillere af betydning i årevis med undtagelse af Mæhle". Hvad med Thomsen? MC? Er Thellufsen ikke lovende? Gjorde Helenius det ikke pænt før han drog afsted? Schwartz? Kusk? Er Pohl bare dømt totalt ude af dig? Hvad med de unge udlændinge, man også har løftet? Spalvis? Basse? Og Børsting, som scorede det mål, der formentlig reddede os fra nedrykningskampene denne sæson? Er det alt sammen bare "uden betydning"?

Det, der er kikset denne sæson, er de etablerede spillere. Alt, alt for mange af dem. Prøv lige at se på det hold, der spiller i dag, og tænk på, hvem der BURDE have spillet, hvis de kunne levere den kvalitet, man havde forventet: Risgård, Ene, Holger, Sloth, Sylvestr, Meilinger, og læg dertil en skadet Wurtz (som i øvrigt heller ikke har været skideimponerende denne sæson). Og så er der 3 i gråzonen: KP, Blåbjerg og Ahlmann. De to første ser ud til at stå i stampe, og den sidste er ikke - slet ikke - tilbage på niveauet fra før sin skade. Du kan da TAKKE AaB for de unge talenter, for det er dem mere end de garvede, som har reddet røven på klubben.
Jo, Kusk, Helenius og Thomsen osv. var jo fremragende spillere, men de spillere debuterede altså i 2010/2011. Schwartz er ikke en spiller, AaB har haft megen glæde af, og han ligger endnu længere tilbage! Bortset fra Mæhle har vi ikke set et regulært gennembrud fra en ungdomsspiller i nu over 5 år! Børsting er vel en solid gennemsnitlig Superligaspiller, og hverken Pohl, MC og Thellufsen kan da ikke dømmes helt ude endnu, men noget gennembrud kan man da ikke tale om. Pohl har nu været med i knap 2 år og har scoret 2 mål i den tid!

Det er kort sagt alt for lidt for en klub, der i den grad satser på talenter. Jeg kan ikke se, at vi skulle være bedre til den disciplin end alle mulige andre klubber, og det skal vi altså være, hvis vi samtidig ønsker at spille på seriøst niveau. Ellers er det bare varm luft og tomme kalorier. Det her bras vi har set siden mesterskabet i almindelighed og det sidste år i særdeleshed kan vi ikke være tjent med.

Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 10:08

Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2017, 11:37

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Næ, vi er faktisk rørende enige, for hvis niveauet ikke holder hos etablerede spillere, er vi jo helt afhængige af et urealistisk niveau blandt ungdomsspillere, og vi skal ikke sådan lige forvente, at de alle er på niveau med Kusk og andre.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af 9800 » 13. maj 2017, 12:54

Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Næ, vi er faktisk rørende enige, for hvis niveauet ikke holder hos etablerede spillere, er vi jo helt afhængige af et urealistisk niveau blandt ungdomsspillere, og vi skal ikke sådan lige forvente, at de alle er på niveau med Kusk og andre.
Fuldstændig rigtigt! En 3-4 profiler ville bestemt have pyntet i går!

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Super Hansen » 13. maj 2017, 17:40

Sidder med sårn en sjov tanke om at hvad nu, hvis det umulige skulle ske at AaB med Würtz og Risgaard klar på onsdag slår Randers 0-3. Det kunne dælme være sjovt.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af le Cid » 13. maj 2017, 19:25

Super Hansen skrev:Sidder med sårn en sjov tanke om at hvad nu, hvis det umulige skulle ske at AaB med Würtz og Risgaard klar på onsdag slår Randers 0-3. Det kunne dælme være sjovt.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
...men det kunne på den anden side også være fedt at vinde i Euro-Jackpot!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Klaus » 13. maj 2017, 20:03

Super Hansen skrev:Sidder med sårn en sjov tanke om at hvad nu, hvis det umulige skulle ske at AaB med Würtz og Risgaard klar på onsdag slår Randers 0-3. Det kunne dælme være sjovt.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Ja, det ville være fantastisk. Det er første gang i nyere tid, at jeg dropper en udekamp i Randers. Så mon ikke vi vinder den her gang :cool:

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Super Hansen » 13. maj 2017, 20:04

le Cid skrev:
Super Hansen skrev:Sidder med sårn en sjov tanke om at hvad nu, hvis det umulige skulle ske at AaB med Würtz og Risgaard klar på onsdag slår Randers 0-3. Det kunne dælme være sjovt.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
...men det kunne på den anden side også være fedt at vinde i Euro-Jackpot!
Tjow det.... vil da heller ikke være så ringe. Og det kunne være at vi en gang sælger en til Kina. Og bolden er jo rund og al det der.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. maj 2017, 02:49

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Jeg ved nu ikke om det skal ses så markant som det endte med at blive.

Sloth er helt tydeligt færdig i AaB. Meilinger ser Wieghorst tydeligvis ikke som en starter. Sylvestr er på det seneste tilsyneladende overhalet af Pohl. Ene er ikke i form og har ikke præsteret, og Holgersson er med god grund sat af. Würtz og Risgård havde derimod spillet hvis de var til rådighed, og så havde billedet været noget anderledes af startopstillingens sammensætning. Som jeg ser det valgte Wieghorst bare det han ser som det bedst mulige hold.

Besvar