Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. maj 2017, 22:40

Sæsonens sidste kamp?
Det minder om sidste sæsons situation i pokalsemifinalen hvor vi havde et tilsvarende håbløst udgangspunkt før returkampen. Her indhentede vi det forsømte og havde i den grad Agf i tovene men formåede ikke at gøre arbejdet færdigt.
Scorer vi det første mål kan alt ske men selvfølgelig ser det tæt på umuligt ud.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Alhmann
Børsting - MC - Risgård - Flores
Pohl
Sylvestr

Går ud fra at Würtz og Risgård er tvivlsomme.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2017, 22:52

Vi kan ligesågodt køre fuld offensiv, og så se hvor det ender.


Ingen grund til at gå efter at sikre defensiven, vi skal score tre mål. Hvis vi så ender med at tabe 5-0, så er det sådan det må være. Men jeg forventer godt nok at man går efter det.
Hvis Würtz er klar, så spiller han selvfølgelig istedet for enten MC eller Ris.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. maj 2017, 01:16

Jeg vil tro at vi stiller op nogenlunde ligesom sidst, men hvor Risgård og Würtz begge træder ind i startopstillingen hvis de er klar. Fremme ville jeg spille med både Pohl og Sylvestr, men det kommer ikke til at ske. Jeg tror Pohl starter inde, med Ene eller Børsting bag sig.

Og så skal vi jo da ganske rigtigt score 3 for at gå videre, men i første omgang er 2 jo nok, mens en Randers føring mere eller mindre vil dræbe kampen, så det ville være selvmord at satse alt fra start.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Gamling » 15. maj 2017, 07:04

Lad os bare få Holgersson, Sloh og Ene ind fra start, så de får mest mulig tid på banen i deres afskedskamp. Kampen er uden betydning alligrvel !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af BoT » 15. maj 2017, 09:05

Jeg glæder mig allerede.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Jakobsen » 15. maj 2017, 09:57

Lad os prøve med denne;

Larsen

Mæhle, KP, Blåbjerg, Ahlmann

Flores, Würtz, Meilinger, Børsten

Pohl, Sylvestr

Synes Meilinger på central midt skal prøves når han nu ikke dur som kant.
Pohl har gjort mere væsen af sig end Ene.
Flores skal have endnu en kamp - Børsten skal ind at pøle
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af le Cid » 16. maj 2017, 16:06

Würtz er tilbage og Risgaard + Abildgaard er ude.

Jeg stemmer for Holger tilbage i midterforsvaret - om det så skal være med KP eller Blåbjerg er et fedt.

Würtz starter naturligvis inde - og så får han sikkert MC ved sin side. Jeg kunne ellers godt have lidt fidus til at forsøge med Børsting centralt, omend han måske mangler overblikket. Det ville give lidt flere muskler centralt.

Fløjene ville jeg give til Meilinger og Ene, og så have Flores liggende bag enten Pohl eller Sylvestr. Flores og Ene kunne evt. bytte plads en gang imellem.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Forza » 17. maj 2017, 09:02

Da vi skal hente mål i denne kamp vil jeg rigtig gerne have et hold der har potentiale til at score i dag:

Selvom MW ikke har den store fidus til ham, håber jeg at Meilinger får chancen på kanten. Han har i sæsonen bidraget med nogle mål og oplæg. Det kan godt være han ikke har den store gennembrudsstyrke, men erstatningerne har heller ikke ligefrem braget igennem.

Ene er ligeledes en spiller som kan sparke og assistere, derfor vil det være oplagt at smide ham i startopstillingen.

Ydermere kunne jeg godt tænke mig Pohl og Sylvestr oppe foran. Begge er ofte efterladt ret alene hvilket de lider under. Jeg tror det vil gavne begge at have en angriber mere at lænne sig opad.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Yankee » 17. maj 2017, 09:48

Kampen handler ikke om at hente deres føring og vinde samlet. Det er alligevel praktisk talt umuligt.

Kampen handler for mig om at slutte sæsonen hæderligt af - det vil sige at få scoret et mål og helst få et point eller tre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Hanga » 17. maj 2017, 10:06

Yankee skrev:Kampen handler ikke om at hente deres føring og vinde samlet. Det er alligevel praktisk talt umuligt.

Kampen handler for mig om at slutte sæsonen hæderligt af - det vil sige at få scoret et mål og helst få et point eller tre.
Enig. Det kunne være mægtig rart at se spillerne skyde brystet frem og gå ud og levere en overbevisende præstation. Det skulle naturligvis være sket for længe siden, men bedre sent end aldrig. Jeg håber Wieghorst giver mere frie tøjler end han plejer. Lad os nu bare gå ud og satse lidt, vi har intet at tabe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af seamann » 17. maj 2017, 10:07

Yankee skrev:Kampen handler ikke om at hente deres føring og vinde samlet. Det er alligevel praktisk talt umuligt.

Kampen handler for mig om at slutte sæsonen hæderligt af - det vil sige at få scoret et mål og helst få et point eller tre.
For Wieghorst, og dermed for holdet, handler det om at gå videre samlet. Det er ihvertfald, hvad han udtaler. Og sådan skal det selvfølgelig også være.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af BoT » 17. maj 2017, 10:09

Jeg er delvist enig, Yankee: Et succeskriterie kan helt klart "bare" være at lave en god præstation og få scoret et mål. Vi skal have noget at bygge videre på til næste sæson.

Men jeg er ikke helt enig i, at det er "praktisk talt umuligt" at hente deres føring. Det er aldrig umuligt at vinde 2-0 i superligaen. At det så er højst usandsynligt med vores nuværende forfatning in mente, er en anden sag. Men umuligt er det bestemt ikke, og vi skal da gå efter det, så længe chancen er der.

Vi skal dog ikke bare angribe med hovedet under armen, for jævnfør min første pointe, vil en 0-3 snitter gøre rigtig ondt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. maj 2017, 10:28

Jeg er stadig af den overbevisning, at score vi til 1-0 i første halvleg kan det ske.

Jeg kan godt se begge hold gå helt i opløsning, hvis de kommer bagud med 2 mål. Så fortrøstningsfuld, men indstillet på, at sæsonen er slut, når dagen er omme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af NIN » 17. maj 2017, 11:09

Tre mål i otte kampe og en sejr i ti. Det er ikke statistikken vi skal hænge vores håb på. Omvendt annoncerer flere metrologer årets varmeste dag, så måske er det på tide med sommerferie.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Gamen » 17. maj 2017, 11:26

FlæskeFrank skrev:Jeg er stadig af den overbevisning, at score vi til 1-0 i første halvleg kan det ske.

Jeg kan godt se begge hold gå helt i opløsning, hvis de kommer bagud med 2 mål. Så fortrøstningsfuld, men indstillet på, at sæsonen er slut, når dagen er omme.
Når man kan lukke 2 mål ind på 45 min. mod et hold der inden da kun havde scoret 3 mål i de seneste 10 udekampe, så tror jeg ikke man skal hænge sin hat på at vi holder buret rent. Da vi heller ikke er farlige fremad banen, så er det mere end svært at se hvor vi skal skabe et resultat. Mon ikke den ender 0-0 efter en dødssyg forestilling, hvor vores første skud på mål kommer efter 79 min.

Heja AaB!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Gnu » 17. maj 2017, 11:37

Det her kan meget vel gå hen og blive sæsonens kedeligste superligakamp: Randers som kan stå og vente mod et selvtillidsforladt og impotent AaB-hold.

Det kan selvfølgelig også blive en form for underholdende, hvis Randers får et kontramål og AaB-korthuset ramler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. maj 2017, 12:01

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er stadig af den overbevisning, at score vi til 1-0 i første halvleg kan det ske.

Jeg kan godt se begge hold gå helt i opløsning, hvis de kommer bagud med 2 mål. Så fortrøstningsfuld, men indstillet på, at sæsonen er slut, når dagen er omme.
Når man kan lukke 2 mål ind på 45 min. mod et hold der inden da kun havde scoret 3 mål i de seneste 10 udekampe, så tror jeg ikke man skal hænge sin hat på at vi holder buret rent. Da vi heller ikke er farlige fremad banen, så er det mere end svært at se hvor vi skal skabe et resultat. Mon ikke den ender 0-0 efter en dødssyg forestilling, hvor vores første skud på mål kommer efter 79 min.

Heja AaB!
Jeg kan sagtens se en ørkenvandring af den anden verden og et impotent AaB-hold.

Det er nok også min største anke mod Wieghorst pt. At han ikke kan stille med et hold, som kan producere blot mere end en chance om måneden.
- FlæskeFrank

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Nitten » 17. maj 2017, 12:34

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er stadig af den overbevisning, at score vi til 1-0 i første halvleg kan det ske.

Jeg kan godt se begge hold gå helt i opløsning, hvis de kommer bagud med 2 mål. Så fortrøstningsfuld, men indstillet på, at sæsonen er slut, når dagen er omme.
Når man kan lukke 2 mål ind på 45 min. mod et hold der inden da kun havde scoret 3 mål i de seneste 10 udekampe, så tror jeg ikke man skal hænge sin hat på at vi holder buret rent. Da vi heller ikke er farlige fremad banen, så er det mere end svært at se hvor vi skal skabe et resultat. Mon ikke den ender 0-0 efter en dødssyg forestilling, hvor vores første skud på mål kommer efter 79 min.

Heja AaB!
Jeg håber og tror at vi går igang meget offensivt og satser på et hurtigt mål for at kunne ryste dem
Jeg tror bare ikke vi kan, men at Randers tilgenæld score på en omstilling eller friløber. Og så er den sæson slut

Jeg kan sagtens se en ørkenvandring af den anden verden og et impotent AaB-hold.

Det er nok også min største anke mod Wieghorst pt. At han ikke kan stille med et hold, som kan producere blot mere end en chance om måneden.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Forza » 17. maj 2017, 14:52

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er stadig af den overbevisning, at score vi til 1-0 i første halvleg kan det ske.

Jeg kan godt se begge hold gå helt i opløsning, hvis de kommer bagud med 2 mål. Så fortrøstningsfuld, men indstillet på, at sæsonen er slut, når dagen er omme.
Når man kan lukke 2 mål ind på 45 min. mod et hold der inden da kun havde scoret 3 mål i de seneste 10 udekampe, så tror jeg ikke man skal hænge sin hat på at vi holder buret rent. Da vi heller ikke er farlige fremad banen, så er det mere end svært at se hvor vi skal skabe et resultat. Mon ikke den ender 0-0 efter en dødssyg forestilling, hvor vores første skud på mål kommer efter 79 min.

Heja AaB!
Jeg kan sagtens se en ørkenvandring af den anden verden og et impotent AaB-hold.

Det er nok også min største anke mod Wieghorst pt. At han ikke kan stille med et hold, som kan producere blot mere end en chance om måneden.
Det vil jeg give dig ret i.

Jeg er ikke den store kritiker af MW (endnu) men man kan i hvert fald konkludere, at boldtrilleriet uden de store chancer som man kendte fra DBU har været et problem hidtil for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 17.05.2017

Indlæg af Martino » 17. maj 2017, 15:37

Jeg har Oddset på en AaB sejr :aabfan: :cool:
Jeg savner Winsnes

Besvar