Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jernskjorten » 19. maj 2017, 11:25

doukas skrev:Derudover er den nye struktur en kommerciel katastrofe for Superligaen. Selvom alle kampe tilrettelægges med fokus på tv-seeren, så flygter de i kæmpe stil.

Hvis snittet holder i de sidste 13 kampe, har Superligaen mistet 1.500.000 seere i forhold til sidste sæson.

Det gennemsnitlige seerantal vil være faldet med 28 %!

Det burde være noget de kan forstå selv inde i Divisionsforeningen.
Lige den del fatter jeg altså ikke. Man ævler løs om klubbernes ansvar for at få flere på stadion, men hvad med tv-seerne? De flygter jo også, så der er jo mere galt end bare stadion-oplevelsen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af De Fem » 19. maj 2017, 11:36

Yankee skrev:
De Fem skrev:Der er ikke den model i verden der kan løse det problem at SL, som mange andre ligaer, er så skæve at spændingen reelt er væk. Med mindre FCK ansætter CV igen til at pisse penge ud på norske angribere, så kan AaB og alle andre klubber ikke komme nær dem i lang lang tid.
Jo, det er der. Jeg foreslog tidligere en model hvor man spillede grundspil og derefter gik over til et helt reelt slutspil lidt ligesom i Champions League eller NFL. Det ville bevare spændingen om topplaceringer hele vejen igennem og give nogle fantastiske kampe her i april og maj måned. Det ville også lære de unge danske spillere at spille knald-eller-fald-kampe, hvilket er rigtig godt for deres udvikling. Det er hamrende uretfærdigt, men det er jo tydeligvis ikke noget man går op i i stort set alle andre sportsturneringer, der afgøres på lignende måder.

Nå, det er nok alligevel for radikal en idé. Jeg synes heller ikke den nye SL-struktur har været en succes, men jeg synes man skal give innovationen og nytænkningen en chance. Vi har sjosket rundt i den samme struktur i over 20 år og det er rigtig sundt at prøve noget nyt. Giv den et år eller to mere og lad være med at tro at en ny struktur er svaret på alle Superligaens problemer. Det er der ingen, der har påstået og det er rene stråmandsargumenter.
Er som sådan hverken glødende for eller imod, men et US-style slutspil er måske lige at gå for meget amok. Dropper man mellemspillet om EL-pladsen kan det nuværende system sådan set blive fint nok.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2017, 12:04

Yankee skrev:
De Fem skrev:Der er ikke den model i verden der kan løse det problem at SL, som mange andre ligaer, er så skæve at spændingen reelt er væk. Med mindre FCK ansætter CV igen til at pisse penge ud på norske angribere, så kan AaB og alle andre klubber ikke komme nær dem i lang lang tid.
Jo, det er der. Jeg foreslog tidligere en model hvor man spillede grundspil og derefter gik over til et helt reelt slutspil lidt ligesom i Champions League eller NFL. Det ville bevare spændingen om topplaceringer hele vejen igennem og give nogle fantastiske kampe her i april og maj måned. Det ville også lære de unge danske spillere at spille knald-eller-fald-kampe, hvilket er rigtig godt for deres udvikling. Det er hamrende uretfærdigt, men det er jo tydeligvis ikke noget man går op i i stort set alle andre sportsturneringer, der afgøres på lignende måder.

Nå, det er nok alligevel for radikal en idé. Jeg synes heller ikke den nye SL-struktur har været en succes, men jeg synes man skal give innovationen og nytænkningen en chance. Vi har sjosket rundt i den samme struktur i over 20 år og det er rigtig sundt at prøve noget nyt. Giv den et år eller to mere og lad være med at tro at en ny struktur er svaret på alle Superligaens problemer. Det er der ingen, der har påstået og det er rene stråmandsargumenter.
Jeg er i hvert fald enig så langt, at vi aldrig skal tilbage til et system med et ulige antal hjemme-/udekampe. Jeg så hellere man bare knækkede ligaen over på midten og spillede både medalje- og nedrykningsslutspil alle mod alle og så forbeholde playoff-kampe til de to-tre nederste mod 1. divsionsholdene. Måske skulle vi så ned på 12 hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 19. maj 2017, 12:10

limey skrev:
634 skrev:Det vigtigste for dansk fodbold lige, nu må være at få opsagt aftalen med det hollandske firma, og nok også få renset ud i divisions foreningen.
Hørt! Hvorfor fa'en bliver man ved med at høre på de idioter, der totalt har splittet superligaen ad. Hvem skaffer tjære og fjer?
AaB var en af de store kræfter bag at få indført denne ændring...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 19. maj 2017, 12:26

I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Søgaard » 19. maj 2017, 12:34

Yankee skrev:I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.
Hvorfor bliver du ved med at fokusere på gennemsnittet pr. kamp? Hvad er din vinkel på, at 8 af de 11 hold der var med i ligaen sidste sæson, har mistet over 10% tilskuere - de fleste over 16%?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 19. maj 2017, 12:38

Yankee skrev:I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.
Jeg forstår ikke helt din argumentation. Hvorfor er det at 2 hold mere i ligaen pr. automatik bør føre til lavere tilskuertal hos de enkelte klubber? Hvor skulle tilskuerne i Aalborg, Esbjerg, Odense, Århus osv. være taget hen? Jeg kan måske se det omkring marginaltilskuerne i Københanvsområdet, men ellers ikke.

Faktum er at der møder færre op på de enkelte stadions, og det er jo på ingen måde ønskværdigt. Det er for mig et langt mere relevant målepunkt end hvor mange der er til superligaen som helhed - netop det giver ikke mening at sammenligne, når der er kommet 2 hold mere og der er flere kampe. I så fald skulle vi jo bare invitere hele 1. division med, så skulle du nok se det samlede tilskuertal vokse.

Personligt tror jeg ikke at strukturen har gjort en væsentlig forskel på tilskuertallene, men hvis den har en effekt, har det været i negativ retning, simpelten ved at marginaltilskueren har haft svært ved at forstå den, og at den "rigtige fodboldfan" mister lysten lidt ved oplevelsen af en mere tilfældig liga.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2017, 12:45

Yankee skrev:I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.
Fordi der ikke er en sjæl - udover fodboldnørder - der har ordenligt styr over, hvad der er på spil i alle de playoff-kampe. Der er ikke nogen som helst tal der peger klart på andet end at det går den gale vej, og noget må ændres.

Jeg tror faktisk det helt store problem er at fodbold i snart mange år har været delt ud på mange TV-stationer og mange spilletidspunkter, og vi har mistet en hel fødekæde af fans, der slet ikke kender superligaspillerne eller holdene, fordi de ikke kan (eller gider) se kampene i TV. Selv fodboldknægtene i min søns årgang, følger ikke med i superligaen - men mindre de har en far der er hardcore fan af et hold, og slæber dem med til bold.

Jeg tror vejen frem er at der skal laves en TV-aftale med én TV-station, der kan sende en eller to kampe (og ikke altid de ringeste - men fx en jævn fordeling af alle hold) på en tilnærmelsesvis landsdækkende kanal, som er med i de små TV-pakker, og resten så foregår on-demand med streamning parallelt med én betalingskanal der sender alle superligakampene. Der skal heller ikke være alt for mange spilletidspunkter. Man kunne fx. give de største hold en fast (eller i hvert fald primær) tid når de spiller på hjemmebane - og så til gengæld fordele TV-pengene (mere) ligeligt mellem alle hold. Det ville også udjævne lidt af den ulighed der er i fordeling af TV-penge pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 19. maj 2017, 12:58

Pastorius skrev:
Yankee skrev:I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.
Fordi der ikke er en sjæl - udover fodboldnørder - der har ordenligt styr over, hvad der er på spil i alle de playoff-kampe. Der er ikke nogen som helst tal der peger klart på andet end at det går den gale vej, og noget må ændres.

Jeg tror faktisk det helt store problem er at fodbold i snart mange år har været delt ud på mange TV-stationer og mange spilletidspunkter, og vi har mistet en hel fødekæde af fans, der slet ikke kender superligaspillerne eller holdene, fordi de ikke kan (eller gider) se kampene i TV. Selv fodboldknægtene i min søns årgang, følger ikke med i superligaen - men mindre de har en far der er hardcore fan af et hold, og slæber dem med til bold.

Jeg tror vejen frem er at der skal laves en TV-aftale med én TV-station, der kan sende en eller to kampe (og ikke altid de ringeste - men fx en jævn fordeling af alle hold) på en tilnærmelsesvis landsdækkende kanal, som er med i de små TV-pakker, og resten så foregår on-demand med streamning parallelt med én betalingskanal der sender alle superligakampene. Der skal heller ikke være alt for mange spilletidspunkter. Man kunne fx. give de største hold en fast (eller i hvert fald primær) tid når de spiller på hjemmebane - og så til gengæld fordele TV-pengene (mere) ligeligt mellem alle hold. Det ville også udjævne lidt af den ulighed der er i fordeling af TV-penge pt.
Helt enig, der er heller ikke et liga program som i gamle dage, hvor alle kampe fra ligaen blev vist i et sammen klip.. De ting er med til at den gennemsnitlige seer får indblik i alle klubber i landet. Når AaB den ene uge spiller lørdag kl 13, ugen efter søndag kl 18 og ugen efter mandag kl 19, så er det sku for besværligt at tage på stadion, eller blive ved med at se det i tv.

jeg tror man skal overveje at samle kampene på en eller to kanaler, og holde dem lørdag/søndag agtigt. Men nogle gange kan man da godt savne at man vidste at ligaen blev spillet hver søndag kl 15.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 19. maj 2017, 16:51

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:I hvert fald synes jeg man skal skelne mellem de to ændringer:

1) Ligaen er udvidet fra 12 til 14 hold
2) Der er indført slutspil og playoff

Tallene peger i hvert fald ret klart på at det faldende tilskuergennemsnit i høj grad kan tilskrives nr. 1, men kritikken går kun på slutspils- og playoff-strukturen. Det er lidt unuanceret, synes jeg.
Fordi der ikke er en sjæl - udover fodboldnørder - der har ordenligt styr over, hvad der er på spil i alle de playoff-kampe. Der er ikke nogen som helst tal der peger klart på andet end at det går den gale vej, og noget må ændres.

Jeg tror faktisk det helt store problem er at fodbold i snart mange år har været delt ud på mange TV-stationer og mange spilletidspunkter, og vi har mistet en hel fødekæde af fans, der slet ikke kender superligaspillerne eller holdene, fordi de ikke kan (eller gider) se kampene i TV. Selv fodboldknægtene i min søns årgang, følger ikke med i superligaen - men mindre de har en far der er hardcore fan af et hold, og slæber dem med til bold.

Jeg tror vejen frem er at der skal laves en TV-aftale med én TV-station, der kan sende en eller to kampe (og ikke altid de ringeste - men fx en jævn fordeling af alle hold) på en tilnærmelsesvis landsdækkende kanal, som er med i de små TV-pakker, og resten så foregår on-demand med streamning parallelt med én betalingskanal der sender alle superligakampene. Der skal heller ikke være alt for mange spilletidspunkter. Man kunne fx. give de største hold en fast (eller i hvert fald primær) tid når de spiller på hjemmebane - og så til gengæld fordele TV-pengene (mere) ligeligt mellem alle hold. Det ville også udjævne lidt af den ulighed der er i fordeling af TV-penge pt.
Helt enig, der er heller ikke et liga program som i gamle dage, hvor alle kampe fra ligaen blev vist i et sammen klip.. De ting er med til at den gennemsnitlige seer får indblik i alle klubber i landet. Når AaB den ene uge spiller lørdag kl 13, ugen efter søndag kl 18 og ugen efter mandag kl 19, så er det sku for besværligt at tage på stadion, eller blive ved med at se det i tv.

jeg tror man skal overveje at samle kampene på en eller to kanaler, og holde dem lørdag/søndag agtigt. Men nogle gange kan man da godt savne at man vidste at ligaen blev spillet hver søndag kl 15.
Det vigtigste ved ny superliga må være at få ens spilletid til alle kampe (foreslår søndag kl. 15,30) hvis TV selskaber tror de opnår bedre eksponering af reklamer, og for flere seer ved forskellige spilletidspunkter, er jeg temmelig sikker på de tar fejl.
Kan de ikke acceptere det kan de jo bare stoppe, og dansk fodbold kan slippe af med deres spændetrøje, og samtidig finde et nyt TV selskab som i højere grad vil eksponere dansk fodbold.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. maj 2017, 21:20

doukas skrev:Derudover er den nye struktur en kommerciel katastrofe for Superligaen. Selvom alle kampe tilrettelægges med fokus på tv-seeren, så flygter de i kæmpe stil.

Hvis snittet holder i de sidste 13 kampe, har Superligaen mistet 1.500.000 seere i forhold til sidste sæson.

Det gennemsnitlige seerantal vil være faldet med 28 %!

Det burde være noget de kan forstå selv inde i Divisionsforeningen.
I mine øjne er det en logisk konsekvens som man ikke virker til at have forudset. Er man fan af en klub, og det tror jeg langt de fleste superliga tv-seere er, for så mange er der jo heller ikke, så er der i slutspillet kun max. et par kampe som har relevans for ens "eget" hold. Jeg har selv stort set ikke set superliga i slutspillet, udover de kampe som kunne have betydning for AaB, og så enkelte andre, når humøret har været til at se en fodboldkamp på lavt niveau. Sådan er der helt sikkert rigtigt mange andre som også har det.

Den nye struktur er mindst lige så stor en fiasko som jeg havde troet på forhånd... og så udtaler klaphatten Claus Thomsen minsandten at man er godt tilfreds, og at man har aftalt ikke at evaluere og diskutere eventuelle ændringer før efter 2 sæsoner...jesus christ altså, hvad er det for en amatørbule.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - det her er livsfarligt for dansk klubfodbold!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2017, 21:21

Søgaard skrev:Indfør lønloft hvis i vil have en lige liga. Ellers, luk bærret og stop alt det fis.
Ift. tilskuerantal så bliver der altså begået nogle basale matematiske fejl og fejlslutninger.
Nu bruger du jo selv tilskuertallene, som du lyster Yankee.

1) Ja, det er fint der måske kommer samlet set flere tilskuere til ligaen, men du har altså også taget 2 ekstra hold ind. Men at stige 17% i antal hold, plus flere kampe og samtidig holde det samlede tilskuertal på status quo, det er sku ikke imponerende.

2) Hvad har pct.-stigningen i hold med snittet at gøre? Er enig i de -19% i gns. tilskuertal ikke kan bruges, med nye hold i ligaen. Men, hvis du til gengæld ser på snittet på hjemmebane, er det raslet ned. 8 klubber har et fald på mindst 10% mens 7 af dem har på mindst 15%. Kun Gjææf har en stigning i snittet på hjemmebane over 1 %. Det er sku da foruroligende, de fleste af os der ikke røg i slutspil, burde jo have haft sindssyge tilskuertal, fordi nedrykningsspillet er mega spændende: http://www.superstats.dk/tilskuere/?aar ... vis=hjemme

3) Nærdsjælland ligger faktisk pt. under Silkeborg. Men hvad så? Ja, det underbygger, at snittet ikke burde stige jævt med stigningen i antal hold (17%), men have stort set samme tilskuertal som sidste sæson, med markant flere kampe, det er sku spin af en anden verden at gøre til noget positivt. Så kig igen på hjemmebanegns. for alle de hold, der var i ligaen sidste år. Vi har endda været i en lokal slutspilspulje, alligevel er vi nede 18,9%. Så kan man sige, "puha, vi har også spillet ringe, det er nok derfor". Sønderjyske og Nordsjælland, nede med hhv. 17% og 19%.
Det interessante er, at alle klubber i Superligaen har mistet tilskuere i forhold til sidste sæson, undtaget Brøndby, hvis stigning imidlertid er på marginale 1,7 % på trods af klubbens bedste sæson i evigheder. Denne stigning kan alene forklares med en ekstra hjemmekamp mod FCK. For de fleste af klubberne, herunder AaB, er faldet på et tocifret antal procent. Det er virkelig vildt, og jeg ser halveringsforslaget som udtryk for desperation. Meget pop og pjank og uoverskuelige turneringsform har ikke givet det ønskede resultat; ergo skal vi have endnu mere af det. Glidebanen er lige blevet endnu stejlere.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Martino » 19. maj 2017, 21:25

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Derudover er den nye struktur en kommerciel katastrofe for Superligaen. Selvom alle kampe tilrettelægges med fokus på tv-seeren, så flygter de i kæmpe stil.

Hvis snittet holder i de sidste 13 kampe, har Superligaen mistet 1.500.000 seere i forhold til sidste sæson.

Det gennemsnitlige seerantal vil være faldet med 28 %!

Det burde være noget de kan forstå selv inde i Divisionsforeningen.
I mine øjne er det en logisk konsekvens som man ikke virker til at have forudset. Er man fan af en klub, og det tror jeg langt de fleste superliga tv-seere er, for så mange er der jo heller ikke, så er der i slutspillet kun max. et par kampe som har relevans for ens "eget" hold. Jeg har selv stort set ikke set superliga i slutspillet, udover de kampe som kunne have betydning for AaB, og så enkelte andre, når humøret har været til at se en fodboldkamp på lavt niveau. Sådan er der helt sikkert rigtigt mange andre som også har det.

Den nye struktur er mindst lige så stor en fiasko som jeg havde troet på forhånd... og så udtaler klaphatten Claus Thomsen minsandten at man er godt tilfreds, og at man har aftalt ikke at evaluere og diskutere eventuelle ændringer før efter 2 sæsoner...jesus christ altså, hvad er det for en amatørbule.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - det her er livsfarligt for dansk klubfodbold!
Fuldstændig enig Jesper. Dansk fodbold risikerer at blive bombet tilbage, det er virkelig trist. Jeg håber de hurtigst muligt får stoppet denne struktur vi ser pt, og vender tilbage til et klassisk format.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2017, 21:26

gravballe skrev:
limey skrev:
634 skrev:Det vigtigste for dansk fodbold lige, nu må være at få opsagt aftalen med det hollandske firma, og nok også få renset ud i divisions foreningen.
Hørt! Hvorfor fa'en bliver man ved med at høre på de idioter, der totalt har splittet superligaen ad. Hvem skaffer tjære og fjer?
AaB var en af de store kræfter bag at få indført denne ændring...
Jeg tror, at AaB - som stort set alle andre - havde misforstået turneringsformen ...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2017, 21:31

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Derudover er den nye struktur en kommerciel katastrofe for Superligaen. Selvom alle kampe tilrettelægges med fokus på tv-seeren, så flygter de i kæmpe stil.

Hvis snittet holder i de sidste 13 kampe, har Superligaen mistet 1.500.000 seere i forhold til sidste sæson.

Det gennemsnitlige seerantal vil være faldet med 28 %!

Det burde være noget de kan forstå selv inde i Divisionsforeningen.
I mine øjne er det en logisk konsekvens som man ikke virker til at have forudset. Er man fan af en klub, og det tror jeg langt de fleste superliga tv-seere er, for så mange er der jo heller ikke, så er der i slutspillet kun max. et par kampe som har relevans for ens "eget" hold. Jeg har selv stort set ikke set superliga i slutspillet, udover de kampe som kunne have betydning for AaB, og så enkelte andre, når humøret har været til at se en fodboldkamp på lavt niveau. Sådan er der helt sikkert rigtigt mange andre som også har det.

Den nye struktur er mindst lige så stor en fiasko som jeg havde troet på forhånd... og så udtaler klaphatten Claus Thomsen minsandten at man er godt tilfreds, og at man har aftalt ikke at evaluere og diskutere eventuelle ændringer før efter 2 sæsoner...jesus christ altså, hvad er det for en amatørbule.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - det her er livsfarligt for dansk klubfodbold!
Sender dig lige en kæmpemæssig ibundtrykket enigknap og et lille kys på kinden, Jesper :danmarkfan:

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af alithebeast » 28. maj 2017, 09:07

http://www.bt.dk/superligaen/tv-bosser- ... uperligaen

Cirkusstrukturen dræber interessen for Superligaen på alle fronter.
Hader København!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alexis » 28. maj 2017, 09:55

alithebeast skrev:http://www.bt.dk/superligaen/tv-bosser- ... uperligaen

Cirkusstrukturen dræber interessen for Superligaen på alle fronter.
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 28. maj 2017, 10:01

10 hold med 4 kampe imod hver bliver død sygt at se på

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 28. maj 2017, 10:07

Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Maglau » 28. maj 2017, 10:48

Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Så vi skal bare acceptere at superligaen er på vej i graven eller på en anden måde - tilbage til amatørerne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar