Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alexis » 28. maj 2017, 10:58

Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Åh gud, stop dog med det Brøndby Viasat lort. Sådan har det altid været, ingen grund til at tude over det til evig tid. Mindre hold = mere kvalitet, det kan der ikke være tvivl om. Om det får alle seere tilbage, sikkert ikke. Men jeg er ikke i tvivl om det vil hjælpe

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 28. maj 2017, 11:01

Hold kæft hvor er Claus Thomsen bare en kæmpe arrogant nar. For en uge siden afviste han al kritisk og var fint tilfreds med det hele. Nu. "jeg anerkender kritikken, og vi lytter til den, fordi det er dansk fodbolds vigtigste samarbejdspartner, der kommer med den"

Han skal fyres på gråt papir ASAP.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 28. maj 2017, 11:15

Alexis skrev:
Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Åh gud, stop dog med det Brøndby Viasat lort. Sådan har det altid været, ingen grund til at tude over det til evig tid. Mindre hold = mere kvalitet, det kan der ikke være tvivl om. Om det får alle seere tilbage, sikkert ikke. Men jeg er ikke i tvivl om det vil hjælpe
Så du mener ikke, at promoveringen af kun et-to hold i suppen, har noget at sige for tilgangen af nye tilhængere, til de andre klubber? Det giver jo sig selv, at når der er kæmpe konkurrence fra udlandet, så hjælper det jo ikke de 10 andre klubber i suppen, at viashit kun fokuserer på FCK og Brøndby.

Antallet af tv-seere har været faldende længe, det har ikke noget med antallet af hold i ligaen at gøre, hvis det er nemmere at rykke ud, vil de fleste hold også være mere bange for at tabe, og defensiv fodbold er sjældent særlig seværdigt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alexis » 28. maj 2017, 11:34

Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Åh gud, stop dog med det Brøndby Viasat lort. Sådan har det altid været, ingen grund til at tude over det til evig tid. Mindre hold = mere kvalitet, det kan der ikke være tvivl om. Om det får alle seere tilbage, sikkert ikke. Men jeg er ikke i tvivl om det vil hjælpe
Så du mener ikke, at promoveringen af kun et-to hold i suppen, har noget at sige for tilgangen af nye tilhængere, til de andre klubber? Det giver jo sig selv, at når der er kæmpe konkurrence fra udlandet, så hjælper det jo ikke de 10 andre klubber i suppen, at viashit kun fokuserer på FCK og Brøndby.

Antallet af tv-seere har været faldende længe, det har ikke noget med antallet af hold i ligaen at gøre, hvis det er nemmere at rykke ud, vil de fleste hold også være mere bange for at tabe, og defensiv fodbold er sjældent særlig seværdigt.
ALLE kampe bliver jo vist? Det er jo ikke fordi der kun bliver vist Brøndby og FCK. Alle kan se hvilket som helst hold hvis de har lyst. Brøndby og FCK er bare markant større end alle andre hvad angår fans i Danmark, kan slet ikke forstå hvorfor nogen konsekvent brokker sig over at en privat tv-station prøver at tjene penge.
Nemmere at rykke ud? 10 hold med 1 nedrykker giver 10 % chance. Nævn 1 liga i hele verdens hvor procenten for at rykke ned er mindre??

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 28. maj 2017, 12:18

Alexis skrev:
Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Brodernumsi skrev:
Alexis skrev:
Har nævnt det 10 gange før. Den optimale struktur i Danmark er 10 hold der spiller 4 gange mod hinanden = 36 kampe. Der er ikke plads til så mange hold i suppen hvis den skal holde et reelt niveau som er noget værd.
Og boom, så kommer alle tv-seere og tilskurer tilbage? Det tror jeg ikke en skid på. Problemet er primært tv-selskaberne, at folk skal bruge en formue på 4-5 tv-kanaler, for at kunne følge deres hold, og at viashit stort set kun bruger minutter på Brøndby, skræmmer nok ret mange væk.

Derudover er kvaliteten af spillet i suppen for dårligt, og konkurrencen fra andre liager for stor. Det kræver passion og kærlighed til sin klub, at se fodbold uge efter uge i Danmark, man sætter sig jo ikke til at se en superligakamp, hvis man føler for at se en god fodboldkamp.
Åh gud, stop dog med det Brøndby Viasat lort. Sådan har det altid været, ingen grund til at tude over det til evig tid. Mindre hold = mere kvalitet, det kan der ikke være tvivl om. Om det får alle seere tilbage, sikkert ikke. Men jeg er ikke i tvivl om det vil hjælpe
Så du mener ikke, at promoveringen af kun et-to hold i suppen, har noget at sige for tilgangen af nye tilhængere, til de andre klubber? Det giver jo sig selv, at når der er kæmpe konkurrence fra udlandet, så hjælper det jo ikke de 10 andre klubber i suppen, at viashit kun fokuserer på FCK og Brøndby.

Antallet af tv-seere har været faldende længe, det har ikke noget med antallet af hold i ligaen at gøre, hvis det er nemmere at rykke ud, vil de fleste hold også være mere bange for at tabe, og defensiv fodbold er sjældent særlig seværdigt.
ALLE kampe bliver jo vist? Det er jo ikke fordi der kun bliver vist Brøndby og FCK. Alle kan se hvilket som helst hold hvis de har lyst. Brøndby og FCK er bare markant større end alle andre hvad angår fans i Danmark, kan slet ikke forstå hvorfor nogen konsekvent brokker sig over at en privat tv-station prøver at tjene penge.
Nemmere at rykke ud? 10 hold med 1 nedrykker giver 10 % chance. Nævn 1 liga i hele verdens hvor procenten for at rykke ned er mindre??
Det er paradoksalt, at det er tv-stationerne, der er ude og brokke sig over for lave seertal, når det er deres egen fokusering på 2 hold, de sidste mange år, har ført os hertil.
At gøre nedrykning til procentregning er lidt for FCM-agtigt, i en liga med 10 hold i Danmark, vil 7 af holdene udelukkende spille for at undgå nedrykning. Uden de "bløde" hold, vil alle hold på nær BIF, FCK og FCM jo være i nedrykningsfare hver gang en sæson starter op.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Provst i Brovst » 28. maj 2017, 12:40

Den nye struktur er underlig og jeg har aldrig accepteret præmissen om at det gør ligaen bedre og spillerne bedre ved at ændre i strukturen. Mne nu når den er indført, skal den have en chance.

Dette års oprykkere har bevist at der er kvalitet nok til en større liga.

Tv selskaberne problemer og andre mediers problem er at de i 30 år har favoriseret to hold frem for alle andre, en to holds liga vil kun trække få tv seere og læsere, det mærker TV selskaberne nu, tipsbladet er jo krakket for år tilbage.

Det er ikke noget unaturligt i at selskaber der kun har rettigheder i få år tænker kortsigtet, hvad skulle de ellers, svigtet er hos sælgeren af rettighederne som jo bør have den langsigtede sundhed i ligaen for øje, men der har de også tænkt kortsigtet.

Personligt ville jeg hellere have det sådan at ligaen gik til streaming af kampene, man køber de kampe man vil have, den journalistiske dækning man vil have, færdigt arbejde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Dalbjerg » 28. maj 2017, 15:19

Provst i Brovst skrev:Den nye struktur er underlig og jeg har aldrig accepteret præmissen om at det gør ligaen bedre og spillerne bedre ved at ændre i strukturen. Mne nu når den er indført, skal den have en chance.

Dette års oprykkere har bevist at der er kvalitet nok til en større liga.

Tv selskaberne problemer og andre mediers problem er at de i 30 år har favoriseret to hold frem for alle andre, en to holds liga vil kun trække få tv seere og læsere, det mærker TV selskaberne nu, tipsbladet er jo krakket for år tilbage.

Det er ikke noget unaturligt i at selskaber der kun har rettigheder i få år tænker kortsigtet, hvad skulle de ellers, svigtet er hos sælgeren af rettighederne som jo bør have den langsigtede sundhed i ligaen for øje, men der har de også tænkt kortsigtet.

Personligt ville jeg hellere have det sådan at ligaen gik til streaming af kampene, man køber de kampe man vil have, den journalistiske dækning man vil have, færdigt arbejde.
Hørt.. Det er jo grotesk, at man ikke længere kan købe adgang til én kamp.. Det kunne de finde ud af for 6 år siden.. Nu skal man købe alt fyldet, for at få det stykke sushi, man egentlig var på udkig efter..

Sælge nu en superligakamp til 50 kroner

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jernskjorten » 29. maj 2017, 09:57

Dalbjerg skrev:
Provst i Brovst skrev:...
Personligt ville jeg hellere have det sådan at ligaen gik til streaming af kampene, man køber de kampe man vil have, den journalistiske dækning man vil have, færdigt arbejde.
Hørt.. Det er jo grotesk, at man ikke længere kan købe adgang til én kamp.. Det kunne de finde ud af for 6 år siden.. Nu skal man købe alt fyldet, for at få det stykke sushi, man egentlig var på udkig efter..

Sælge nu en superligakamp til 50 kroner
Eller et klub-abonnement, hvor du kan købe samtlige klubkampe til "dit eget" hold. Det er jo tilladt for hr. Nørrelund m.fl. at overveje alternativer til den pakke, hvor man skal betale 500 kr. om måneden, hvis man bare ønsker at følge en bestemt klub (der ikke er BIF/FCK).

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Dalbjerg » 29. maj 2017, 10:05

jernskjorten skrev:
Dalbjerg skrev:
Provst i Brovst skrev:...
Personligt ville jeg hellere have det sådan at ligaen gik til streaming af kampene, man køber de kampe man vil have, den journalistiske dækning man vil have, færdigt arbejde.
Hørt.. Det er jo grotesk, at man ikke længere kan købe adgang til én kamp.. Det kunne de finde ud af for 6 år siden.. Nu skal man købe alt fyldet, for at få det stykke sushi, man egentlig var på udkig efter..

Sælge nu en superligakamp til 50 kroner
Eller et klub-abonnement, hvor du kan købe samtlige klubkampe til "dit eget" hold. Det er jo tilladt for hr. Nørrelund m.fl. at overveje alternativer til den pakke, hvor man skal betale 500 kr. om måneden, hvis man bare ønsker at følge en bestemt klub (der ikke er BIF/FCK).
Enig.. Problemet med det nuværende, hvis man holder med en af "niche" (pyyyh, det gjorde ondt) klubberne..

Jeg tror da f.eks. også, at min far ville kunne finde på at betale en skilling, for at han kunne se AaBs kampe.. Men når de fordeler kampene ud på diverse kanaler og udvydere, ja så er det jo ikke muligt at formindske ens udgift ved at vælge "fyldet" fra..
Det er selvfølgelig en strategi, men spørgsmålet er om den strategi ikke skræmmer flere og flere væk, end den "snyder" folk til at købe den kæmpe pakke?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 11:19

Det er et kæmpeproblem at man ikke kender kamptidspunkterne nogenlunde i forvejen.

De hold der har mange tilskuere på hjemmebane er også de hold, der spiller på et nogenlunde fast tidspunkt, med Brøndby som det åbenlyse eksempel.

Man kunne sørge for at placeringerne i foregående sæson afgjorde hvem der valgte kamptidspunkt på hjemmebane først. Så ville hvert hold have maksimalt 2 forskellige kamptidspunkter hjemme, selvom det nok er urealistisk at få TV til at afgive valget, og få de dårligste hold til at købe den strategi.

Hvis kampene solgtes til én udbyder, ville det også give et væsentligt renere TV-udbud (Hvilket nok også er urealistisk, da det vil koste noget på den samlede økonomi i aftalen - i hvert fald på kort sigt).

Det er ærgerligt at Aldo var så kluntet i sin tilgang til seneste TV-aftale, for én af de ting han talte for var at gøre streaming til en stor del af aftalen. Det må så vente til 2020 - hvor de helt sikkert ikke kan komme udenom det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2017, 14:02

Pastorius skrev:Det er et kæmpeproblem at man ikke kender kamptidspunkterne nogenlunde i forvejen.

De hold der har mange tilskuere på hjemmebane er også de hold, der spiller på et nogenlunde fast tidspunkt, med Brøndby som det åbenlyse eksempel.

Man kunne sørge for at placeringerne i foregående sæson afgjorde hvem der valgte kamptidspunkt på hjemmebane først. Så ville hvert hold have maksimalt 2 forskellige kamptidspunkter hjemme, selvom det nok er urealistisk at få TV til at afgive valget, og få de dårligste hold til at købe den strategi.

Hvis kampene solgtes til én udbyder, ville det også give et væsentligt renere TV-udbud (Hvilket nok også er urealistisk, da det vil koste noget på den samlede økonomi i aftalen - i hvert fald på kort sigt).

Det er ærgerligt at Aldo var så kluntet i sin tilgang til seneste TV-aftale, for én af de ting han talte for var at gøre streaming til en stor del af aftalen. Det må så vente til 2020 - hvor de helt sikkert ikke kan komme udenom det.
Meget enig. Især den med at liga placeringen afgør hvor man kan sine hjemmekampe indenfor to forskellige tidspunkter synes jeg rigtigt godt om, det er sådan nogle tanker man er nødt til at gøre sig, synes jeg. I forvejen virker det meget tilfældigt hvor kampene ligges, så det burde også kunne lade sig gøre i forhold til tv. Udfordringen vil dog være at Viasat naturligvis vil kræve Brøndbys kampe spilles kl 19 søndag.

Streaming og et indhold som i langt højere grad er målrettet mod den enkelte klub kommer forhåbentlig til at spille en meget større rolle snart... men jeg tror desværre fortsat det vil være nødvendigt at have en central udbyder til at lægge en fast bunke penge, ellers er der for mange klubber som ikke tror på de kan score samme beløb, og penge er jo tilsyneladende det vigtigste i dag.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2017, 23:26

AGFog Viborg har åbenbart mødt hinanden 6 gange i denne superliga sæson. Det var SEKS gange!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 23:33

Jesper Schmidt skrev:AGFog Viborg har åbenbart mødt hinanden 6 gange i denne superliga sæson. Det var SEKS gange!
Det har Horsens og Esbjerg også? 5 opgør fra 19.3 til nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af AaB1978 » 29. maj 2017, 23:40

Også 6 kampe mellem Randers og Odense den her sæson

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Klaus » 31. maj 2017, 16:17

Problemet er, at seerne simpelthen er blevet stopfodret med FCK og Brøndby, og nu gider man ikke mere. Pokalfinalen i år er vel den mest hypede i nyere tid. Nyklassikeren, New Firm, årets største kamp og hvad ved jeg. Optakt fra tidligt på dagen, og den ultimative kamp mellem Viasats to yndlingshold trak hele 252.000 seere. Det er marginalt flere end Formel 1 og 80.000 færre end Ajax- United på 6'eren. Viasat har gennem mange års fokusering på enkelte hold ødelagt deres eget produkt. Nu er jeg afgjort partshaver i sagen. Jeg ser alle de AaB-udekampe jeg ikke ser live på TV. Men når det kommer til andet fodbold, ser jeg faktisk hellere Bundesliga og Premier League. Jeg gider simpelthen ikke se de to københavnerhold spille hver eneste weekend. Jeg bliver decideret i dårligt humør af kommentatorernes forudsigelige leflen for Brøndbys fans og stillen spørgsmålstegn ved Diverse tacklinger, gerne fra Zanka. Det er jo for pokker det samme de siger hver eneste uge. Og jeg mener, at når jeg, der følger superligaen tæt, ikke længere gider se Onside, så er der ikke noget at sige til, at deres seertal er raslet ned.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jakobsen » 31. maj 2017, 20:54

Klaus skrev:Problemet er, at seerne simpelthen er blevet stopfodret med FCK og Brøndby, og nu gider man ikke mere. Pokalfinalen i år er vel den mest hypede i nyere tid. Nyklassikeren, New Firm, årets største kamp og hvad ved jeg. Optakt fra tidligt på dagen, og den ultimative kamp mellem Viasats to yndlingshold trak hele 252.000 seere. Det er marginalt flere end Formel 1 og 80.000 færre end Ajax- United på 6'eren. Viasat har gennem mange års fokusering på enkelte hold ødelagt deres eget produkt. Nu er jeg afgjort partshaver i sagen. Jeg ser alle de AaB-udekampe jeg ikke ser live på TV. Men når det kommer til andet fodbold, ser jeg faktisk hellere Bundesliga og Premier League. Jeg gider simpelthen ikke se de to københavnerhold spille hver eneste weekend. Jeg bliver decideret i dårligt humør af kommentatorernes forudsigelige leflen for Brøndbys fans og stillen spørgsmålstegn ved Diverse tacklinger, gerne fra Zanka. Det er jo for pokker det samme de siger hver eneste uge. Og jeg mener, at når jeg, der følger superligaen tæt, ikke længere gider se Onside, så er der ikke noget at sige til, at deres seertal er raslet ned.
Enig. En ting er, at de i tallene har belæg for at vælge BIFFCK, men det højner bare ikke den langsigtede kvalitet af produktet. Man kunne jo f.eks. prøve med en seriøs dækning af nogle af de store provinsopgør fremfor den forudsigelige BIF kamp mod Silkeborg. Det vil selvfølgelig måske give et fald i tilskuere kortsigtet, men der må være et benefit i at gøre en hel liga interessant fremfor at fokusere så ensidigt på 1½ hest.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 31. maj 2017, 21:28

Jakobsen skrev:
Klaus skrev:Problemet er, at seerne simpelthen er blevet stopfodret med FCK og Brøndby, og nu gider man ikke mere. Pokalfinalen i år er vel den mest hypede i nyere tid. Nyklassikeren, New Firm, årets største kamp og hvad ved jeg. Optakt fra tidligt på dagen, og den ultimative kamp mellem Viasats to yndlingshold trak hele 252.000 seere. Det er marginalt flere end Formel 1 og 80.000 færre end Ajax- United på 6'eren. Viasat har gennem mange års fokusering på enkelte hold ødelagt deres eget produkt. Nu er jeg afgjort partshaver i sagen. Jeg ser alle de AaB-udekampe jeg ikke ser live på TV. Men når det kommer til andet fodbold, ser jeg faktisk hellere Bundesliga og Premier League. Jeg gider simpelthen ikke se de to københavnerhold spille hver eneste weekend. Jeg bliver decideret i dårligt humør af kommentatorernes forudsigelige leflen for Brøndbys fans og stillen spørgsmålstegn ved Diverse tacklinger, gerne fra Zanka. Det er jo for pokker det samme de siger hver eneste uge. Og jeg mener, at når jeg, der følger superligaen tæt, ikke længere gider se Onside, så er der ikke noget at sige til, at deres seertal er raslet ned.
Enig. En ting er, at de i tallene har belæg for at vælge BIFFCK, men det højner bare ikke den langsigtede kvalitet af produktet. Man kunne jo f.eks. prøve med en seriøs dækning af nogle af de store provinsopgør fremfor den forudsigelige BIF kamp mod Silkeborg. Det vil selvfølgelig måske give et fald i tilskuere kortsigtet, men der må være et benefit i at gøre en hel liga interessant fremfor at fokusere så ensidigt på 1½ hest.
TV fokuserer ikke længere udelukkende på BIF/FCK, i denne sæson synes jeg godt nok at Viasat har været præget af uhørt århusianeri

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 4. jun 2017, 20:46

Så kom Helsingør op i Superligaen, og det er endnu et udtryk for, at Danmark er stort nok til en større liga med 16 hold. Da der var 12, og Hobro var på vej op, lød påstanden ellers fra nogle, at det ville udvande superligaen. Og nogle brugte det som argument for, at den skulle skæres ned til 10 hold.

Hobros præstationer i de senere år, den økonomiske udvikling hos klubbrne i 1. division, Helsingørs oprykning og diverse storbyers hold i dans med nedrykningsstregen er et bevis på, at superligaen kan bære 16 hold. Og så ville man have en liga, der kunne spilles med to kampe mod alle - hjemme og ude. Evt med en Superliga Cup om en EL-plads til at give alle hold mindst 32 kampe på en sæson udover kampene i pokalturneringen.

Det ville være en sportslig fair liga med muligheder for talentudvikling og vækst i dansk fodbold - både i forhold til geografisk spredning af ligaen og tilskuerinteresse. Så det sker selvfølgelig aldrig.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Martino » 4. jun 2017, 21:25

sulakvelidze skrev:Så kom Helsingør op i Superligaen, og det er endnu et udtryk for, at Danmark er stort nok til en større liga med 16 hold. Da der var 12, og Hobro var på vej op, lød påstanden ellers fra nogle, at det ville udvande superligaen. Og nogle brugte det som argument for, at den skulle skæres ned til 10 hold.

Hobros præstationer i de senere år, den økonomiske udvikling hos klubbrne i 1. division, Helsingørs oprykning og diverse storbyers hold i dans med nedrykningsstregen er et bevis på, at superligaen kan bære 16 hold. Og så ville man have en liga, der kunne spilles med to kampe mod alle - hjemme og ude. Evt med en Superliga Cup om en EL-plads til at give alle hold mindst 32 kampe på en sæson udover kampene i pokalturneringen.

Det ville være en sportslig fair liga med muligheder for talentudvikling og vækst i dansk fodbold - både i forhold til geografisk spredning af ligaen og tilskuerinteresse. Så det sker selvfølgelig aldrig.
Fuldstændig enig med dig. Utroligt at det ikke kan lade sig gøre åbenbart.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 4. jun 2017, 22:09

Efter grundspillet blev FCk 1, BIF 2, Lyngby 3, VFF 13, EFB 14 og det blev de også efter slutspillet.
Hvorfor så slutspillet ?
Fordi Hjørring skulle undgåes til oprykning, de blev 2 i den næst bedste række, mens Helsingør som 3 er rykkede op :|
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar