Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af BoT » 28. jun 2017, 09:35

Gamen skrev:Og så lige den mest åbenlyse:

Pohl kan stadig ikke lave mål. 2 relativt store, og 2 halve chancer. 27 kampe, 2 mål. Jeg begynder mere at tro at det er manglende evner, end det er uheld. Han virker slet og ret som en dårlig afslutter.
Jeg synes dog faktisk, at når man kigger på Pohls afslutninger, gør han faktisk mange ting rigtigt. Han vælger ofte den rigtige afslutningsløsning i situationen - men placerer bare bolden for yderligt/for lige på. Jeg er stadig overbevist om, at han kan få det vendt - at han kan få indstillet sigtekornet lidt bedre - og så skal han nok lave mål. Næppe +15 på en sæson, men til gengæld kommer han til at lave en del assists også. Jeg vil stadig helt klart satse på ham! (Til gengæld har jeg ikke meget fidus til Sylvestr, som tager rigtig mange forkerte beslutninger i løbaet af en kamp - også i går, ser det ud til!)

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 09:37

De Fem skrev: - Ikke Ahlmanns bedste kamp. Spiller modstanderen fri, nosser i opspillet og laver et straffespark
Er det ikke Blåbjerg, der laver den klassiske "Blåbjerg"? Fuldstændig hovedløs pasning ind i midten af banen, der giver en stor chance. Ser da ud som om der står 4 på ryggen?
Hold op, hvor har han lavet det nummer mange gange de seneste 2 sæsoner. Nogen gange skulle man tro, at han var blind på højre øje.

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 09:40

BoT skrev: Jeg synes dog faktisk, at når man kigger på Pohls afslutninger, gør han faktisk mange ting rigtigt. Han vælger ofte den rigtige afslutningsløsning i situationen - men placerer bare bolden for yderligt/for lige på. Jeg er stadig overbevist om, at han kan få det vendt - at han kan få indstillet sigtekornet lidt bedre - og så skal han nok lave mål. Næppe +15 på en sæson, men til gengæld kommer han til at lave en del assists også. Jeg vil stadig helt klart satse på ham! (Til gengæld har jeg ikke meget fidus til Sylvestr, som tager rigtig mange forkerte beslutninger i løbaet af en kamp - også i går, ser det ud til!)
Han sætter alt for mange lige på målmanden eller udenfor mål, og det er slet og ret dårlig afslutningsteknik. Han stresser alt, alt for meget. Det er sjældent noget man kan lære en angriber i den alder, enten har man det eller også har man det ikke. Og det dur ikke, når det er det han skal som frontløber. Hans ratio ifht. spilletid/mål er alt for dårlig til at han kan blive ved med at få chancen fra start. Vi må sætte vores lid til, at han kan få lidt succes som indhopper i stedet. Vi har en forbandet stor opgave med at gøre op for det pinligt få antal mål, hvis vi vil nå noget næste sæson - 15 mål de seneste 20 kampe - og det problem får vi ikke løst ved at sætte en kronisk uskarp spiller på toppen.

Jeg gad godt vi prøvede ham af på kanten i stedet, hvor de manglende afslutningsfærdigheder ikke går så meget ud over hans præstation (og selvtillid). Han er lynhurtig, har et godt drev med bolden og evner, som en af de få på holdet, at sætte en mand.

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 09:46

Martino skrev: Risgård ser ud til at være tilbage. Ham MÅ simpelthen ikke gå i stykker igen - jeg håber der er en god sæson i ham endnu.
Risgård har været meget på skånekost det seneste år - står mange træninger over osv. Det betyder naturligvis også, at det bliver sværere for ham at kræve sin ret på holdet. Men han er jo åbenlyst et langt bedre valg end MC og Würtz i den centrale akse, fordi han rent faktisk bidrager med noget offensivt. Hans evner med bolden er uovertrufne, og det er en gave at vi fik ham tilbage til AaB.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 28. jun 2017, 09:50

Gamen skrev:
Martino skrev: Risgård ser ud til at være tilbage. Ham MÅ simpelthen ikke gå i stykker igen - jeg håber der er en god sæson i ham endnu.
Risgård har været meget på skånekost det seneste år - står mange træninger over osv. Det betyder naturligvis også, at det bliver sværere for ham at kræve sin ret på holdet. Men han er jo åbenlyst et langt bedre valg end MC og Würtz i den centrale akse, fordi han rent faktisk bidrager med noget offensivt. Hans evner med bolden er uovertrufne, og det er en gave at vi fik ham tilbage til AaB.
Præcis. Det er ofte han selvtræner eller kun er med noget af træningen, men han er stadig en virkelig dygtig. Han kender godt sin rolle, og når han er i form er han pt stadig vores bedste spiller(synes jeg).
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Freddie » 28. jun 2017, 09:52

Gamen skrev:Og så lige den mest åbenlyse:

Pohl kan stadig ikke lave mål. 2 relativt store, og 2 halve chancer. 27 kampe, 2 mål. Jeg begynder mere at tro at det er manglende evner, end det er uheld. Han virker slet og ret som en dårlig afslutter.
Jannik Pohl skal nok komme. Erik Bo Andersen havde efter 29 superligakampe scoret 4 mål, og han blev trods alt en hæderlig målscorer.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af BoT » 28. jun 2017, 09:53

Gamen skrev: Han sætter alt for mange lige på målmanden eller udenfor mål, og det er slet og ret dårlig afslutningsteknik. Han stresser alt, alt for meget. Det er sjældent noget man kan lære en angriber i den alder, enten har man det eller også har man det ikke. Og det dur ikke, når det er det han skal som frontløber. Hans ratio ifht. spilletid/mål er alt for dårlig til at han kan blive ved med at få chancen fra start. Vi må sætte vores lid til, at han kan få lidt succes som indhopper i stedet. Vi har en forbandet stor opgave med at gøre op for det pinligt få antal mål, hvis vi vil nå noget næste sæson - 15 mål de seneste 20 kampe - og det problem får vi ikke løst ved at sætte en kronisk uskarp spiller på toppen.

Jeg gad godt vi prøvede ham af på kanten i stedet, hvor de manglende afslutningsfærdigheder ikke går så meget ud over hans præstation (og selvtillid). Han er lynhurtig, har et godt drev med bolden og evner, som en af de få på holdet, at sætte en mand.
Jeg er uenig i, at det er grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed. Grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed ses typisk ved, at man vælger den forkerte type afslutning i den afgørende situation. Og det er ikke det, jeg ser, når Pohl afslutter. Han afslutter faktisk intelligent - men mangler for mig at se de sidste procents selvtillid og tro på, at han kan score, hvilket påvirker præcisionen.

Omvendt var det med Augu, som i sin angribertid valgte forkerte løsninger og blev for hektisk. Jeg mener helt klart, vi skal gøre alt for at finstille Pohls sigtekorn - for han kan altså skabe chancer ud af næsten ingenting, hvilket ingen af vores andre angribere kan. Og den slags er rigtig meget værd, når vi døjer med at skabe chancer i åbent spil.

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 09:54

Martino skrev: Præcis. Det er ofte han selvtræner eller kun er med noget af træningen, men han er stadig en virkelig dygtig. Han kender godt sin rolle, og når han er i form er han pt stadig vores bedste spiller(synes jeg).
Ja, det eneste problem er at det forårsager frustrationer andetsteds i truppen, når man har spillere som ikke træner men alligevel spiller.
Men ja, det er han i topform. Suverænt den mest kreative spiller.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af De Fem » 28. jun 2017, 09:56

Gamen skrev:
De Fem skrev: - Ikke Ahlmanns bedste kamp. Spiller modstanderen fri, nosser i opspillet og laver et straffespark
Er det ikke Blåbjerg, der laver den klassiske "Blåbjerg"? Fuldstændig hovedløs pasning ind i midten af banen, der giver en stor chance. Ser da ud som om der står 4 på ryggen?
Hold op, hvor har han lavet det nummer mange gange de seneste 2 sæsoner. Nogen gange skulle man tro, at han var blind på højre øje.
Undskyld, det er det da også! Og ja, det er en flot aflevering, desværre til det forkerte hold.

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 10:01

BoT skrev: Jeg er uenig i, at det er grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed. Grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed ses typisk ved, at man vælger den forkerte type afslutning i den afgørende situation. Og det er ikke det, jeg ser, når Pohl afslutter. Han afslutter faktisk intelligent - men mangler for mig at se de sidste procents selvtillid og tro på, at han kan score, hvilket påvirker præcisionen.

Omvendt var det med Augu, som i sin angribertid valgte forkerte løsninger og blev for hektisk. Jeg mener helt klart, vi skal gøre alt for at finstille Pohls sigtekorn - for han kan altså skabe chancer ud af næsten ingenting, hvilket ingen af vores andre angribere kan. Og den slags er rigtig meget værd, når vi døjer med at skabe chancer i åbent spil.
Arh, hvis du ser på de to store chancer han har i denne kamp, så afslutter han alt for sent på den ene, og overplacerer den anden. Han har også en tendens til at bruge langt mere kraft, end nødvendigt er.
Og det synes jeg gennemgående er et problem for ham. En dygtig afslutter varierer sine afslutninger - det gør han ikke. Der er jo massiv forskel på hans afslutninger, og f.eks. Helenius inden han tog til Aston Villa.
Med 2 mål i 27 kampe, så bliver det også sværere og sværere at argumentere for at han har sin berettigelse på top. Lad os håbe han kan finde nytte andetsteds - det bliver i hvert fald ikke ham der bringer os i top 6 og vi har ikke råd til endnu en sæsons eksperimenter, når vi i forvejen har store problemer med at lave mål. En uskarp angriber forplanter sig ned igennem resten af holdet, nøjagtig ligesom en keeper der dropper meget eller viser store usikkerhedstegn gør - AaB er nødt til at finde en der har skarpheden i mere udtalt grad end de to (reelle) angrebsmuligheder vi har.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Pastorius » 28. jun 2017, 10:11

De Fem skrev:Baseret på highlights:

- Flere chancer end i 2-3 kampe i foråret
- Få nu fart på de indlæg
- Sylvester skal huske det er en holdsport
- Risgaard blandet ind i det meste
- Ikke Ahlmanns bedste kamp. Spiller modstanderen fri, nosser i opspillet og laver et straffespark
- Thellufsen har en lækker sparketeknik
Sylvestr er en selvisk angriber. Det er det han kan. Prøver man at lave om på det er sandsynligheden st man går en tandløs, anonym angriber (måske vi allerede har forsøgt)

Risgaard i spillehumør er blandt de absolut bedste i DK på hans plads.

Thellufsen er vel den af de nye der har fået mest snor i foråret. Han må vise noget til træning for at fortjene det. Det kunne være lækkert hvis han gjorde det en smule oftere i kamp.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af De Fem » 28. jun 2017, 10:49

Pastorius skrev:
Thellufsen er vel den af de nye der har fået mest snor i foråret. Han må vise noget til træning for at fortjene det. Det kunne være lækkert hvis han gjorde det en smule oftere i kamp.
Thellufsen er lidt en luksusspiller, som vi ikke ser mange af i superligaen. Han er ikke decideret midt, kant eller angriber, men lever i en zone lige derimellem. Lykkedes det kan han lave det lækre og uventede, gør det ikke, eks. når vi er presset af FCK, bliver han hurtigt usynlig. Han kan udvikle sig, men lige nu ser jeg ham som dåseåbner imod hold der pakker sig og ikke en fast mand.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jun 2017, 11:11

Dejligt vi vandt. Jeg tror, at Wieghorst også har erkendt, at ingen af angriberne er stærke nok til at være alene i front og derfor spiller med to mand.

I like it.

Gad vide om Patrick, når han kommer tilbage fra skade pludselig er blevet 3. mand på højreback efter Børsting og Bytyqi ? Eller de to andre blot var nødløsninger.
- FlæskeFrank

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af AK48hamas » 28. jun 2017, 11:55

Kempes skrev:Ove P spottet som tilskuer i Ramme. Hvor er det bare fedt at se en indikeret fodboldelsker fra fodboldverdenen, der tager ud og ser alle mulige slags kampe.

For han er vel næppe på vej til et job i en af de to klubber :)
:cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. jun 2017, 12:40

AK48hamas skrev:
Kempes skrev:Ove P spottet som tilskuer i Ramme. Hvor er det bare fedt at se en indikeret fodboldelsker fra fodboldverdenen, der tager ud og ser alle mulige slags kampe.

For han er vel næppe på vej til et job i en af de to klubber :)
:cheers:
Ja, 1-0 til kynikerne! :thumbsup:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af 9800 » 30. jun 2017, 09:00

BoT skrev:
Gamen skrev: Han sætter alt for mange lige på målmanden eller udenfor mål, og det er slet og ret dårlig afslutningsteknik. Han stresser alt, alt for meget. Det er sjældent noget man kan lære en angriber i den alder, enten har man det eller også har man det ikke. Og det dur ikke, når det er det han skal som frontløber. Hans ratio ifht. spilletid/mål er alt for dårlig til at han kan blive ved med at få chancen fra start. Vi må sætte vores lid til, at han kan få lidt succes som indhopper i stedet. Vi har en forbandet stor opgave med at gøre op for det pinligt få antal mål, hvis vi vil nå noget næste sæson - 15 mål de seneste 20 kampe - og det problem får vi ikke løst ved at sætte en kronisk uskarp spiller på toppen.

Jeg gad godt vi prøvede ham af på kanten i stedet, hvor de manglende afslutningsfærdigheder ikke går så meget ud over hans præstation (og selvtillid). Han er lynhurtig, har et godt drev med bolden og evner, som en af de få på holdet, at sætte en mand.
Jeg er uenig i, at det er grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed. Grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed ses typisk ved, at man vælger den forkerte type afslutning i den afgørende situation. Og det er ikke det, jeg ser, når Pohl afslutter. Han afslutter faktisk intelligent - men mangler for mig at se de sidste procents selvtillid og tro på, at han kan score, hvilket påvirker præcisionen.

Omvendt var det med Augu, som i sin angribertid valgte forkerte løsninger og blev for hektisk. Jeg mener helt klart, vi skal gøre alt for at finstille Pohls sigtekorn - for han kan altså skabe chancer ud af næsten ingenting, hvilket ingen af vores andre angribere kan. Og den slags er rigtig meget værd, når vi døjer med at skabe chancer i åbent spil.
Enig. Hans spidskompetencer er også meget større end Augos, ekstrem hurtig, pågående og aggressiv.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Hanga » 30. jun 2017, 09:41

9800 skrev:
BoT skrev: Jeg er uenig i, at det er grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed. Grundlæggende dårlig afslutningsfærdighed ses typisk ved, at man vælger den forkerte type afslutning i den afgørende situation. Og det er ikke det, jeg ser, når Pohl afslutter. Han afslutter faktisk intelligent - men mangler for mig at se de sidste procents selvtillid og tro på, at han kan score, hvilket påvirker præcisionen.

Omvendt var det med Augu, som i sin angribertid valgte forkerte løsninger og blev for hektisk. Jeg mener helt klart, vi skal gøre alt for at finstille Pohls sigtekorn - for han kan altså skabe chancer ud af næsten ingenting, hvilket ingen af vores andre angribere kan. Og den slags er rigtig meget værd, når vi døjer med at skabe chancer i åbent spil.
Enig. Hans spidskompetencer er også meget større end Augos, ekstrem hurtig, pågående og aggressiv.
Han har ganske rigtigt de spidskompetencer, og det er det han altid har levet på. Derimod har det altid knebet lidt med teknikken og afslutningerne. Sådan er han blevet beskrevet til mig, når jeg har fået feedback fra andre ungdomsspillere eller trænere ifm. mit FM research.

Derfor tror jeg simpelthen ikke på at det kun skyldes manglende selvtillid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af AK48hamas » 30. jun 2017, 12:00

Der er en sekvens i sidste kamp hvor han får bolden retvendt, er en mod en og bare kører på hvilket er fremragende. Desværre brænder han som så ofte før. Pohl må have en masse expected goals. :danmarkfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2017, 16:13

Truppen udtaget
1 Nicolai Larsen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 19 Marco Ramkilde, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 22 Michael Lansing, 24 Nikolaj Lyngø, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning, 31 Mathias Andersen, 32 Kasper Pedersen, 33 Bardhec Bytyqi.

Patrick Kristensen er fredag blevet opereret for brok.

Patrick Kristensen har fået fjernet en debatside/fan ?

Den gode Sloth synes ikke at stå på listen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Brodernumsi » 30. jun 2017, 16:44

FlæskeFrank skrev:
Den gode Sloth synes ikke at stå på listen ?
Tjek VFFs trup....Man har da lov at håbe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar