Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 22:25

Gaarde6 skrev:Vi snakker simpelthen en 23 årig forsvarsspiller med 9 kampe i anden bundesliga og hans lillebror, med endnu dårligere statistik. plus en målmad, som har mistet pladsen til David Jensen i Holland.
Umiddelbart forstår jeg ikke en skid af, hvorfor det har taget så lang tid at finde dem (Hvis det er dem) ?
Lyder bestemt ikke som klasse signings og spillere, som ville kunne gå ind og løfte holdet ud af den lange krise.

Håber bestemt der kommer en Okore signing til det forsvar også. Så giver det mere mening.
Hans lillebror er næppe i spil. Der er ikke nogen der siger Ruiter er på vej, blot at han kan være på vej til dansk fodbold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jun 2017, 22:29

Hanga skrev:Han ligner en interessant spiller, men er det en 20-årig tysker vi har brug for? Harmonerer dårligt med sikre forstærkninger som de unge kan læne sig op ad, og som kan præstere fra dag 1. Derudover ligner han mere en leje end et køb, med mindre Hoffenheim har opgivet ham.
Sidst vi hentede en ung forsvarsspiller i udlandet var det vel Michael Jakobsen. Han viste vel ret hurtig, at han skulle være fast mand... Mand nogle overlegne straffespark - husker I Deportivo ?
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af white splash » 28. jun 2017, 22:40

Jeg er forvirret!! Er det Benedikt Gimber eller hans storebror vi er på jagt efter??
1 2 3 Jimmy er en mur!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af McMark » 28. jun 2017, 22:42

FlæskeFrank skrev:
Hanga skrev:Han ligner en interessant spiller, men er det en 20-årig tysker vi har brug for? Harmonerer dårligt med sikre forstærkninger som de unge kan læne sig op ad, og som kan præstere fra dag 1. Derudover ligner han mere en leje end et køb, med mindre Hoffenheim har opgivet ham.
Sidst vi hentede en ung forsvarsspiller i udlandet var det vel Michael Jakobsen. Han viste vel ret hurtig, at han skulle være fast mand... Mand nogle overlegne straffespark - husker I Deportivo ?
MJ var konge på straffespark. Hårdt i midten næsten hver gang :kiss:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 28. jun 2017, 22:42

FlæskeFrank skrev:
Hanga skrev:Han ligner en interessant spiller, men er det en 20-årig tysker vi har brug for? Harmonerer dårligt med sikre forstærkninger som de unge kan læne sig op ad, og som kan præstere fra dag 1. Derudover ligner han mere en leje end et køb, med mindre Hoffenheim har opgivet ham.
Sidst vi hentede en ung forsvarsspiller i udlandet var det vel Michael Jakobsen. Han viste vel ret hurtig, at han skulle være fast mand... Mand nogle overlegne straffespark - husker I Deportivo ?
Eller Beauchamp.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 28. jun 2017, 22:45

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev:Vi snakker simpelthen en 23 årig forsvarsspiller med 9 kampe i anden bundesliga og hans lillebror, med endnu dårligere statistik. plus en målmad, som har mistet pladsen til David Jensen i Holland.
Umiddelbart forstår jeg ikke en skid af, hvorfor det har taget så lang tid at finde dem (Hvis det er dem) ?
Lyder bestemt ikke som klasse signings og spillere, som ville kunne gå ind og løfte holdet ud af den lange krise.

Håber bestemt der kommer en Okore signing til det forsvar også. Så giver det mere mening.
Hans lillebror er næppe i spil. Der er ikke nogen der siger Ruiter er på vej, blot at han kan være på vej til dansk fodbold.
Det må da vaere lillebror. Storebror er en 23 aarig regionalliga spiller. Lillebror har erfaring fra 2.bundes
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 22:46

seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af McMark » 28. jun 2017, 22:48

Gamen skrev:
seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.
Han var da heller ikke ligefrem "ung" da vi hentede ham - var han ikke 27?
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 28. jun 2017, 22:55

Gamen skrev:
seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.
Det var egentlig også pointen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2017, 22:55

Gaarde6 skrev:Vi snakker simpelthen en 23 årig forsvarsspiller med 9 kampe i anden bundesliga og hans lillebror, med endnu dårligere statistik. plus en målmad, som har mistet pladsen til David Jensen i Holland.
Umiddelbart forstår jeg ikke en skid af, hvorfor det har taget så lang tid at finde dem (Hvis det er dem) ?
Lyder bestemt ikke som klasse signings og spillere, som ville kunne gå ind og løfte holdet ud af den lange krise.

Håber bestemt der kommer en Okore signing til det forsvar også. Så giver det mere mening.
Helt enig, Gimber er bestemt ikke den spiller vi kan bygge vores defensiv på. Dels er han for ung og for de fleste udenlandske spillere tager det også tid at integrere dem. Derudover kan jeg godt være lidt i tvivl om, hvor meget bedre han er end dem vi har - omvendt ville Kasper P aldrig komme i nærheden af et tysk U-hold. Jeg synes desværre det lyder noget lottokupon agtigt og lugter af en spiller man har fundet i en database fremfor en hvor man har gjort et godt forarbejde. Der skal bestemt stadig en Okore eller lignende og til stopper nr. 2 havde jeg bestemt også foretrukket noget mere driftssikkert f.eks. Reese eller Kanstrup
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 28. jun 2017, 23:04

Kanstrup har skrevet med gymnastik foreningen for over 14 dage siden, hvorfor blive ved at nævne ham ??
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2017, 23:12

san skrev:Kanstrup har skrevet med gymnastik foreningen for over 14 dage siden, hvorfor blive ved at nævne ham ??
Som et eksempel på, hvilken hylde vi skal kigge på og Kanstrup var en lige til højre benet signing vi ved der kan spille på det her niveau. Gimber derimod er endnu en udenlandsk lottokupon.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 28. jun 2017, 23:18

Gamen skrev:
seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.
Forfærdelig transfer!

Det er fra den del af Lynge-æraen, hvor spillerne blev hentet efter ét parameter: Er han på landsholdet?

Det blev til alt fra den færøske Roberto Carlos, til Usain Bolts fætter, en sydafrikansk fluevægter, den costaricanske markeringsspiller og ikke mindst Beuachamp, som konkurrer tæt med Zwijmenberg og Holger om at være den værste AaB forsvarer i nyere tid.

Nå det var lidt en afstikker. Alligevel er det særdeles relevant i den her debat. Yankee fremførte for nogle år siden(?) svenskermodellen, hvis pointe var at belyse at mange herinde er langt mere kritiske over for danske spillere kontra svenske.

Havde Kanstrup været svensker, og haft et tilsvarende karriereforløb i Sverige, ville mange herinde i langt højere grad have ønske ham til AaB.

Jeg mener man ved at handle dansk, har en langt lavere fejlmargin, især når vi ingen fast scout har tilknyttet. Derfor håber jeg Gaarde ligger størstedelen af sin energi i at hente danskere, eller spillere der tidligere har præsteret her i landet.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 28. jun 2017, 23:24

Sønderhof skrev:
Gamen skrev:
seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.
Forfærdelig transfer!

Det er fra den del af Lynge-æraen, hvor spillerne blev hentet efter ét parameter: Er han på landsholdet?

Det blev til alt fra den færøske Roberto Carlos, til Usain Bolts fætter, en sydafrikansk fluevægter, den costaricanske markeringsspiller og ikke mindst Beuachamp, som konkurrer tæt med Zwijmenberg og Holger om at være den værste AaB forsvarer i nyere tid.

Nå det var lidt en afstikker. Alligevel er det særdeles relevant i den her debat. Yankee fremførte for nogle år siden(?) svenskermodellen, hvis pointe var at belyse at mange herinde er langt mere kritiske over for danske spillere kontra svenske.

Havde Kanstrup været svensker, og haft et tilsvarende karriereforløb i Sverige, ville mange herinde i langt højere grad have ønske ham til AaB.

Jeg mener man ved at handle dansk, har en langt lavere fejlmargin, især når vi ingen fast scout har tilknyttet. Derfor håber jeg Gaarde ligger størstedelen af sin energi i at hente danskere, eller spillere der tidligere har præsteret her i landet.
Beauchamps bedste kamp er vel den mod Celtic, hvor han pænt gik ud i stedet for MJ ved det røde kort.
Et Hjerte - En Klub

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jun 2017, 23:31

Sønderhof skrev:
Havde Kanstrup været svensker, og haft et tilsvarende karriereforløb i Sverige, ville mange herinde i langt højere grad have ønske ham til AaB.
Jamen lad os prøve:

28 årig forsvarsspiller opfostret i en af Sveriges største klubber, som ikke kunne bruge ham og sendte ham videre efter 3-4 sæsoner uden han på noget tidspunkt var i nærheden af at være stamspiller eller slå igennem0. Herefter 3-4 sæsoner i den næstbedste række, hvorefter han skiftede til en klub i den bedste række som typisk har som målsætning at undgå nedrykning. Her spillede han 1½ gode sæsoner, inden hans seneste sæson som var helt til glemmebogen. Dygtig duelspiller, stærk med låget, ikke specielt stærk med fødderne.

1 U21 landskamp, ingen A-landskampe.

- Består han svenskertesten? Jeg ville ikke hente den svensker...

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kasper » 28. jun 2017, 23:39

white splash skrev:Jeg er forvirret!! Er det Benedikt Gimber eller hans storebror vi er på jagt efter??
Ingen anelse, begge er i Aalborg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 28. jun 2017, 23:42

Kasper skrev:
white splash skrev:Jeg er forvirret!! Er det Benedikt Gimber eller hans storebror vi er på jagt efter??
Ingen anelse, begge er i Aalborg.
Hvis det er storebroderen, som Gaarde holder møde med, kan det jo kun betyde, at han også er blevet sportschef i Vejgaard.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 29. jun 2017, 00:22

Ham der Emil skrev:
Sønderhof skrev:
Gamen skrev:
seamann skrev:
Eller Beauchamp.
Beauchamp var da ringe ifht. hans CV - lavede næsten lige så mange brølere som Holgersson i ligaen. Han var dog god når vi "bare" skulle stå dybt.
Forfærdelig transfer!

Det er fra den del af Lynge-æraen, hvor spillerne blev hentet efter ét parameter: Er han på landsholdet?

Det blev til alt fra den færøske Roberto Carlos, til Usain Bolts fætter, en sydafrikansk fluevægter, den costaricanske markeringsspiller og ikke mindst Beuachamp, som konkurrer tæt med Zwijmenberg og Holger om at være den værste AaB forsvarer i nyere tid.

Nå det var lidt en afstikker. Alligevel er det særdeles relevant i den her debat. Yankee fremførte for nogle år siden(?) svenskermodellen, hvis pointe var at belyse at mange herinde er langt mere kritiske over for danske spillere kontra svenske.

Havde Kanstrup været svensker, og haft et tilsvarende karriereforløb i Sverige, ville mange herinde i langt højere grad have ønske ham til AaB.

Jeg mener man ved at handle dansk, har en langt lavere fejlmargin, især når vi ingen fast scout har tilknyttet. Derfor håber jeg Gaarde ligger størstedelen af sin energi i at hente danskere, eller spillere der tidligere har præsteret her i landet.
Beauchamps bedste kamp er vel den mod Celtic, hvor han pænt gik ud i stedet for MJ ved det røde kort.
Meget enig med Sønderhof - det er nemlig en rigtig god grund til at handle dansk så vi 1) forhåbentlig kan minimere fejlmarginen og 2) få nogle spillere vi kan bygge holdet op omkring. Sådan et hold med alle mulige random udlændinge, hvor de dybest set allesammen er et udviklingsprojekt bliver typisk kun godt i Football Manager. Det er efterhånden en ret mærkelig samling af udenlandske spillere vi har fået os.

- Holgersson
Absurd dårligt spiller som har spillet på et alt for lavt niveau. Det siger noget om hvor absurd det amerikanske fodboldsystem er, at Holger har spillet på hold med Henry.
- Meilinger
En østrigsk leverpostejspiller som på ingen måde spiller sig ud eller løfter holdet. Ydermed ikke specielt godt castet til den type fodbold man gerne vil spille.
- Flores
Vor Peruvianske landsholdsstjerne der ikke rigtig viser noget på klubplan. Det var flot på CV'et, men han passer dårligt til Europæisk fodbold.
- Sylvestr
Ligner at man har prøvet med den første den bedste angriber der lige var ledig uden at skele til, hvordan han skulle gøre holdet bedre. Forstærker på ingen måde holdet og er delvist et fejlcast når man ser på hvad vi har i forvejen og hvad vi mangler.
- Blomqvist
Det store svenske talent som ikke passede ind i vores 4-4-2 system.

Den eneste undtagelse der har givet pote er Bassogog når man ser på de mange eksotiske køb og det giver en hitradio på en ud af seks. Det har ydermed efterladt os med en mærkelig sammensat trup, hvor der mangler balance og en klar kerne i truppen. Det bør vi handle ind til at genskabe og der passer et tysk talent der er gået i stå bare ikke super godt. Det er jo heller ikke en spiller der kommer ind og er med til at skabe en stærk kerne de unge kan læne sig opad og sådan en kerne på holdet har han sikkert i lige så høj grad brug for selv.

Btw. ang. Beacuhamp - ret skal være ret og han gjorde det godt i de to Deportivo kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Klaus » 29. jun 2017, 00:43

Jeg tænker at tiden, og måske en enkelt fadøl eller to har fået mig til at se en smule lysere på vores spillere. Meilinger er ikke nogen ny Kusk. Men han har egentlig spillet en del gode kampe. Han har et hæderligt spark, og hans indlæg er generelt nogenlunde. Flores mangler i den grad at blive forløst. Jeg synes vi har set tendenser i flere kampe, men han mangler det store gennembrud. Jeg tror på det kommer i år.... Vores gode svenske ven Holgersson har lagt ryg til megen kritik. Glemt er hans gode start, hvor han faktisk var vores topscorer. Holgersson var ikke nogen verdensstjerne da han kom, og det er han stadigvæk ikke. Men jeg synes nu alligevel han bliver gjort dårligere, end han er.

Med 3-4 nye spillere fra hylde A, og en af vores angribere får tur i den, kan vi godt være heldige at komme i top6....

:aabfan:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 29. jun 2017, 01:21

Jakobsen skrev:Jeg synes desværre det lyder noget lottokupon agtigt og lugter af en spiller man har fundet i en database fremfor en hvor man har gjort et godt forarbejde. Der skal bestemt stadig en Okore eller lignende og til stopper nr. 2 havde jeg bestemt også foretrukket noget mere driftssikkert f.eks. Reese eller Kanstrup
Det er præcist, det billede der tegner sig af Gaardes strategi: Uden scoutere og uden netværk, må han stole på agenter (jf. Holger), databaser og guderne må vide, hvor ellers han får sin information fra. Når man ikke vil betale det, det koster at hente danske spillere i DK, så er det lottokuponer og tvivlsomme projekter man står tilbage med. Måske det er på tide at ansætte en scout, der faktisk undersøger markedet ordentligt.

Låst