Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Gamling » 1. jul 2017, 09:36

Sportsligt kan man vel dele perioden i to dele - før og efter wurtz og Risgaard. I 2017/18 drejer det sig om igen at få en brugbar trup i balance der rent faktisk kan spille den type fodbold man gerne vil. Samtidig skal afløsere for wurtz og Risgaard køres i stilling. Placeringen i denne sæson er derfor af sekundær betydning, men selvfølgelig ville det være rart at ende i top 6.
I 2018/19 skal vi have et hold der uden wurtz og Risgaard er stærkt nok til at blande sig i top 4.
Det kommercielle hænger stærkt sammen med det sportslige og der skal arbejdes stenhårdt på at få flere på stadion og flere sponsorer, så økonomien også er i balance med et større lønbudget til spillere end vi har lige nu.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 10:48

Gamling skrev:Sportsligt kan man vel dele perioden i to dele - før og efter wurtz og Risgaard. I 2017/18 drejer det sig om igen at få en brugbar trup i balance der rent faktisk kan spille den type fodbold man gerne vil. Samtidig skal afløsere for wurtz og Risgaard køres i stilling. Placeringen i denne sæson er derfor af sekundær betydning, men selvfølgelig ville det være rart at ende i top 6.
I 2018/19 skal vi have et hold der uden wurtz og Risgaard er stærkt nok til at blande sig i top 4.
Det kommercielle hænger stærkt sammen med det sportslige og der skal arbejdes stenhårdt på at få flere på stadion og flere sponsorer, så økonomien også er i balance med et større lønbudget til spillere end vi har lige nu.
Derudover skal der ryddes op i truppen og spillere ind som kan spille den type fodbold vi ønsker. Vi har nogle meget dyre drenge der bør ud;

- Holgersson: Alle vores stoppede behøves ikke at være Bjelland-typen, men Holgers niveau er ganske enkelt alt alt for lavt til Superligaen. Han er både fejlcastet og en dårlig fodboldspiller
- Sloth: Dårlig form og dårlig attitude - videre og ind med en ny - så vi netop kan komme derhen hvor vi kan uden Würtz og Risgård
- Meilinger. Bør være på vippen da han ikke rigtigt for alvor passer til holdet eller har nogen spidskompetencer vi kan bruge.
- Sylvestr: Fejlcastet til 4-4-1-1 og eftersigende har han dårlig attitude
- Flores: Vi hører hele tiden, at vores store peruvianske stjerne slår igennem lige om lidt, men manden kan ikke spille en landskamp uden at komme skadet hjem og vi har ikke set vildt mange spillemæssige tendenser der lover godt for fremtiden. Dog er jeg ikke i tvivl om, at der er talent og han er den jeg helst vil give chancen, hvis det er.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Yankee » 23. jul 2017, 20:15

I stedet for at sjoske rundt i en forfærdelig kamp I dag, vil jeg kaste lys på en for mig meget bemærkelsesværdig udmelding fra Allan Gaarde:

"Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen."
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-boss-v ... staerkning

Det er ikke noget nyt, at der budgetteres med en top-6-placering, men det er for mig fuldstændig urealistisk at AaB skulle placere sig i toppen af Superligaen denne sæson. Hvad i alverden er det, der berettiger sådan en målsætning? Det grænser sig jo til komiske Ali - især på en dag som i dag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2017, 20:42

Yankee skrev:I stedet for at sjoske rundt i en forfærdelig kamp I dag, vil jeg kaste lys på en for mig meget bemærkelsesværdig udmelding fra Allan Gaarde:

"Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen."
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-boss-v ... staerkning

Det er ikke noget nyt, at der budgetteres med en top-6-placering, men det er for mig fuldstændig urealistisk at AaB skulle placere sig i toppen af Superligaen denne sæson. Hvad i alverden er det, der berettiger sådan en målsætning? Det grænser sig jo til komiske Ali - især på en dag som i dag.
Så længe transfervinduet er åbent endnu, er der da muligheder for at handle i overensstemmelse med målsætningen. Jeg tror nu også på at den trup vi har, har en mulighed for at komme i top-6 - men det kræver vi gør noget andet end at spille med MC og Würtz på samme tid - og så har Pohl vel også snart fået de chancer der tilkommer ham som angriber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jul 2017, 02:30

Yankee skrev:I stedet for at sjoske rundt i en forfærdelig kamp I dag, vil jeg kaste lys på en for mig meget bemærkelsesværdig udmelding fra Allan Gaarde:

"Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen."
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-boss-v ... staerkning

Det er ikke noget nyt, at der budgetteres med en top-6-placering, men det er for mig fuldstændig urealistisk at AaB skulle placere sig i toppen af Superligaen denne sæson. Hvad i alverden er det, der berettiger sådan en målsætning? Det grænser sig jo til komiske Ali - især på en dag som i dag.
Han siger vel bare at det peger på en sportslig målsætning som også hedder top 6? Det må og skal vel også være målet, ellers bruger man godt nok pengene meget forkert.

Hvad angår troen på om det kan lade sig gøre, vil jeg godt lige se lidt flere kampe, og se hvordan truppen ser ud når vinduet er lukket, før jeg konkluderer noget 100%. Men vejen mod målet ser eddermame svær ud lige nu, og for mig er der rigtigt meget tvivl om vi har nøglepersoner på og udenfor banen som kan få os derhen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Sønderhof » 31. jul 2017, 09:22

Ja, hvor er vi egentligt?

Jeg så Gaarde sidde sammen med Pylle i Farum. Hvor mon de mener vi er? Gaarde udtalte for en uge siden at han havde tillid til at de nuværende spillere i truppen har kvaliteten til at bringe os i top 6. Det må være satirisk!

Vi har ansat en træner ud fra den måde vi ønsker at spille fodbold på. Høj backlinie, hurtige pasninger, spil i små rum og mange dybdeløb. Der er bare et lille problem. Vi har slet slet ikke spillerne til det!

I tråden om kampen mod FCN, lister Klaus og Kempes vores trup op spiller for spiller, og konkludere at det ikke ser så skidt til. De måler ud fra tidligere meritter og ulandsholdserfaring. Det er parametre man kan bruge til nul og en skid. Vores hold har været under en konstant afvikling af kvalitet siden sommeren '14.

Årsagen til fyringen af Søndergaard, var i høj grad at han havde mistet troen på at vi kunne spille den form for fodbold som man ønsker i AaB. Dengang var jeg enig i fyringen. Når jeg reflektere over det nu, forstår jeg ham egentligt godt. Han er pragmatiker, og havde indset at vores hold ikke var stærk nok til at sætte sig på kampene og styre dem.

Vores trup er langt fra den svageste i ligaen, men vi er det hold, hvor der er størst forskel på hvad vi gerne vil spille, og hvad vi egentligt har evnerne til.

Vi ved alle hvad Horsens, AGF, Hobro, Lyngby og SønderjyskE har af kvaliteter. Deres trupper er sat sammen udfra disse. Jeg er derfor sikker på de ender over os, medmindre der sker revolutionerende ting. Pt. er vi på samme stadige som Silkeborg, Randers og Helsingør.

Vores formation mod FCN, var en kopi af Morten Olsens første år som landstræner. Altså med typer som Jon Dahl, Ebbe Sand, Romme, Grønkjær og Martin Jørgensen. Vi har INGEN offensivspillere der har de kvaliteterne som der kræves til at spille denne formation.

Det er et meget pessimistisk indlæg, men vi er virkelig i store problemer som jeg ser det. Jeg kan på ingen måde se Gaarde skulle være manden som kan få rettet skuden op. Han lever fortsat i illusionen om at vi er blot er i en mindre spillemæssig krise, som vi kan arbejde os ud af. Vi har spillet af helvede til i 1½ år, og var pisse heldge med ikke at trække det korteste strå i sommer, hvor Viborg som var i bedre form en os rykkede ned. Vi ender i samme lotteripulje til marts. Sorry to say so!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Strategi for 2017-2019 - hvor er vi?

Indlæg af Yankee » 31. jul 2017, 12:32

Pastorius skrev:
Yankee skrev: Gaarde udtaler at den nuværende trup er god nok til at spille med i toppen i denne sæson. Det er en bizar udtalelse.
Ja, eller en presbold til Wieghorst.

Selv er jeg nok et sted midt imellem. Jeg synes vores styrke er undervurderet, men resultaterne lyver ikke og vi gør ikke pt. de rigtige ting for at komme ud af dødvandet.

Vi skal
1) gøre vores spilkoncept mere simpelt (ikke bogstavligt). Vi skal lægge os fast på én måde at spille på, og forsøge at blive gode til den - inden vi begynder at lege med talkombinationer etc. Udfra det spilkoncept skal vi så finde måder at klare os mod de hold der står lavt.
2) Vi skal fokusere på at være farligere offensivt. Det vil også virke som en aflastning af vores defensiv. Det betyder at vi skal blive ved med at turde stå højt og måske spille lidt mindre direkte. Jeg ser hellere på os trille bolden rundt i 10 minutter uden at være farlige end at at vi står lavt og modstanderen gør det samme. På den måde VIL vores midtforsvarere til tider komme til at se dumme ud. Det skal de have at vide er ok. Sådan var det også med KEP, Lasse etc.
3) Defensivt mangler der først og fremmest én ting, og det er en fælles bevidsthed på holdet om at er en mand helt blank med bolden eller i en farlig position, så kan alle mulige andre aftaler i forsvaret være ligegyldige i øjeblikket, så skal man bare til ham. De finere nuancer i den defensive organisation må man så tage efter kampen. Vi kan i hvert fald ikke både give boldholderen plads, og lade folk stå fri i feltet, som det skete mod både FCN og SJE.
Jeg hiver lige den her over i en anden tråd, da det ikke har ret meget med den gode Yann at gøre.

Jeg har det næsten omvendt - vores styrke er slemt overvurderet. Vi har præsteret på et rædsomt niveau i hele 2017 og vi har overhovedet ikke den balance og de kvaliteter på holdet, der skal til for at være så boldbesiddende som vi prøver at være. Vi er et bundhold og skal kæmpe benhårdt for hvert eneste point. Jo før vi indser dette, jo større er chancen for at vi undgår play-off-kampene, som vi var millimeter fra at ryge i sidste år.

Efter min mening skal første halvleg mod FCN være rettesnoren. Vi skal fokusere på defensiven og spille meget mere på omstillinger. Ud med alle boldflytterne på midten og ind med nogle spillere, der kan kæmpe og spille i længderetningen. Vi møder hele tiden hold, der spiller simpelt og klogt og bliver gang på gang straffet af dem når vi prøver at brodere os igennem. Det er vi simpelthen ikke gode nok til i øjeblikket, så lad os dog give dem igen af egen medicin og om nødvendigt køre nogle 0-0'ere hjem. Det er den eneste vej ud af krisen her og nu - vi kan simpelthen ikke være så ambitiøse i vores spillestil når holdet er fuldstændig blottet for selvtillid.

Besvar