Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 20:20

Martino skrev:Var sammen med nogle Viborg fans idag. Deres kommentar til Pallesen rygtet var "Åh Gud tag ham endelig, han er da så pisse ringe".
Ved ikke hvad jeg helt selv synes. Måske en ok løsning indtil Mathias Johannesen er klar til senior fodbold(han bliver 2.års U19 i den kommende sæson). Pallesen transferen(hvis det er ham), skal vel også ses i det lys af hvem der ellers kommer ind inden transfervinduet lukker.
Man finder jo altid en dum undskyldning, når man mister en af sine bedste spillere. Har vi vist også DM i :-)

At de ikke kan se han er god, bekymre mig da noget kun. Tror du ikke de bare er bitre over at den står på 1. Div.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2017, 20:22

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:
Lyder lidt som det stempel alle AaB'erne, som er skiftet til OB har fået.
Pallesen har været kanon god i de kampe jeg har set med Viborg i den her sæson.
Er det et argument for, at Pallesen skulle være en god signing? For ret beset er det jo kun Jönsson der har leveret i Odense, og det endda efter at have været forbandet langt væk i efteråret af OBs fans. Men det er så en anden snak.

Personligt synes jeg ikke Pallesen er en specielt god spiller, i hvert fald ikke en med niveau til at løfte AaB væsentligt. Derudover ser jeg ham ikke have tilstrækkeligt offensive kvaliteter, som ellers længe har været en nøgle til at få vores spil til at fungere Jeg er skuffet hvis det er Gaardes løsning på hullet efter Mæhle. Men lad os nu se, man vil jo blive helt overrasket hvis noget der er rygtet rent faktisk skulle gå hjem.
Jeg er lidt mixed - Pallesen er bestemt heller ikke den spiller der får mig til at løfte armene i jubel, men det kan være Ok som en del af en helhed i dette vindue. På nogle pladser må vi også have nogle solide Superligaspillere (Hylde B). Dem har vi lavet mange af før, men vi har dem ikke rigtigt pt. og en rutineret driftsikker back kan være fornuftigt del af helheden.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 2. jul 2017, 20:26

Yankee skrev: Pallesen er en helt anden type end Mæhle og Dalsgaard. Han har aldrig været typen, der gik til baglinjen eller ham der lavede assists. Han minder mere om Paddy som back og de er i det hele taget meget sammenlignelige.

Jeg har meget svært ved at tro rygterne om at AaB betaler 2 mio. for ham. Det virker fuldkommen bizart.
Sandt eller ej, så for forskellen at hvor Pallesen kan forsvare så er PK i bedste fald anonym dernede. PK er simpelthen en midlertidig løsning der er blevet permanent, men det gør det ikke til en god løsning.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 2. jul 2017, 20:29

Claus Jensen fra Nordjyske leger med... Spørgsmålet er så om han har det herfra, eller om han har egne kilder på det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af McMark » 2. jul 2017, 20:32

Man skulle tro, at der ville være lidt positivitet at spore, når det nu ligner, at der endelig sker noget på transferfronten, men ak nej... Skal vi ikke lige prøve at tage svensker-testen på Pallesen, og så se hvor slemt det ser ud? :danmarkfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 2. jul 2017, 20:36

Pallesens primære kvaliteter er da i det offensive. Glæder mig til han kommer til at bevise en masse negative mennesker, at de tager fejl omkring hans niveau.

Ham svenskeren lyder i øvrigt rigtig spændende. Kender ham ikke ud over hvad man lige kan læse på de sociale medier, og der virker den generelle svenske fodboldiagttager ret begejstet. Tænker at det må være os eller SønderjyskE, som er de bedste bud. Det er vel de to klubber der primært mangler en midterforsvarer. (Måske FCN, men han virker ikke som en FCN-signing)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 2. jul 2017, 20:37

McMark skrev:Man skulle tro, at der ville være lidt positivitet at spore, når det nu ligner, at der endelig sker noget på transferfronten, men ak nej... Skal vi ikke lige prøve at tage svensker-testen på Pallesen, og så se hvor slemt det ser ud? :danmarkfan:
Det kan vi godt.

Ville du være begejstret hvis du blev præsenteret for en 27-årig svensker der har vekslet mellem Allsvenskan og Superettan, med 5 assist og 2 mål i 130 kampe?

Jeg ville absolut være begejstret hvis AaB præsenterede spillere som jeg rent faktisk følte kunne flytte os væsentligt. Nu har vi ventet længe ud fra tesen om, at vi er nød til at vente for at få de bedste spillere. Den kategori synes jeg ikke Pallesen er i nærheden af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 2. jul 2017, 20:40

AalBoyeBK skrev:Pallesens primære kvaliteter er da i det offensive. Glæder mig til han kommer til at bevise en masse negative mennesker, at de tager fejl omkring hans niveau.

Ham svenskeren lyder i øvrigt rigtig spændende. Kender ham ikke ud over hvad man lige kan læse på de sociale medier, og der virker den generelle svenske fodboldiagttager ret begejstet. Tænker at det må være os eller SønderjyskE, som er de bedste bud. Det er vel de to klubber der primært mangler en midterforsvarer. (Måske FCN, men han virker ikke som en FCN-signing)
Synes ham svenskeren lyder og ligner en Randers mand. 1.92 m, det er jo næsten to AaB forsvarspillere :P

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2017, 20:46

De Fem skrev:
Sandt eller ej, så for forskellen at hvor Pallesen kan forsvare så er PK i bedste fald anonym dernede. PK er simpelthen en midlertidig løsning der er blevet permanent, men det gør det ikke til en god løsning.
Ikke enig. Pallesen er ikke specielt god 1-mod-1, men redder lidt ved at være rimelig hurtig. Patrick er bedre defensivt, efter min mening.

Pallesen skal nok komme med noget selvtillid og energi og erobre en plads på holdet. Jeg tror bare ikke det holder ved og jeg kan ikke se at en 27-årig 1. divisionsspiller med kort kontrakt kan være 2 mio. kr. værd. Det lugter desværre af ren panik efter Patricks operation.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 2. jul 2017, 20:47

De Fem skrev:
AalBoyeBK skrev:Pallesens primære kvaliteter er da i det offensive. Glæder mig til han kommer til at bevise en masse negative mennesker, at de tager fejl omkring hans niveau.

Ham svenskeren lyder i øvrigt rigtig spændende. Kender ham ikke ud over hvad man lige kan læse på de sociale medier, og der virker den generelle svenske fodboldiagttager ret begejstet. Tænker at det må være os eller SønderjyskE, som er de bedste bud. Det er vel de to klubber der primært mangler en midterforsvarer. (Måske FCN, men han virker ikke som en FCN-signing)
Synes ham svenskeren lyder og ligner en Randers mand. 1.92 m, det er jo næsten to AaB forsvarspillere :P
Han ligner faktisk virkelig meget en der bør spille for Randers. Men er ret sikker at Randers har sagt at de vil erstatte Mads Fenger internt, så de burde ikke være på markedet efter en midterforsvarer.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af McMark » 2. jul 2017, 20:50

Hanga skrev:
McMark skrev:Man skulle tro, at der ville være lidt positivitet at spore, når det nu ligner, at der endelig sker noget på transferfronten, men ak nej... Skal vi ikke lige prøve at tage svensker-testen på Pallesen, og så se hvor slemt det ser ud? :danmarkfan:
Det kan vi godt.

Ville du være begejstret hvis du blev præsenteret for en 27-årig svensker der har vekslet mellem Allsvenskan og Superettan, med 5 assist og 2 mål i 130 kampe?

Jeg ville absolut være begejstret hvis AaB præsenterede spillere som jeg rent faktisk følte kunne flytte os væsentligt. Nu har vi ventet længe ud fra tesen om, at vi er nød til at vente for at få de bedste spillere. Den kategori synes jeg ikke Pallesen er i nærheden af.
En 27-årig svensk højre back som var en af de bedst præsterende for Helsingborg, selvom de rykkede ned sidste sæson.

Jeg vil da også rigtig gerne have en masse hylde A-spillere - ingen tvivl om det! Men regner du med at vi kan hente en hylde A-spiller på alle pladser, som vi mangler? Det bliver sgu dyrt, hvis vi skal have en keeper, en midtstopper, en højre back og en angriber som minimum. Jeg tror, som både Wieghorst og Gaarde også har udtalt, at der bliver fokuseret på midteraksen (altså centralt forsvar, central midtbane og angriber).

Også er der jo hele debatten om at have is i maven. Hvis man vil have de bedst mulige spillere, så må man også vente på, at de bliver tilgængelige. Det sker som regel først til sidst i vinduet, og da PK er ude i mindst en måned med sportsbrok, hvilket efterlader os med Børsting og Bytyqi på højrebacken, så vil jeg sige, at det er en af de mest presserende positioner lige pt.

Og hvem skulle vi i øvrigt hente i stedet for (som koster omkring 2 mio. og er relativ billig i løn?)
Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om Rune Frantsen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 634 » 2. jul 2017, 20:52

Flyt nu Pohl ned på højre back og midtbane, og hent så den kloning af Rade Prica. Det vil gøre truppen intakt. Vi har ikke brug for Pallesen, og skulle det være, ville jeg faktisk foretrække Frantsen i Hjørring, ligesom Pallesen næppe er bedre end Paddy.
Casper Sloth er tung-vægt, og Meilinger er læst af modstanderne, han skal komme med noget fornyelse i sit spil, og det tror jeg ikke komme til at ske.
Larsen er flere årtiers bedste målmand i AaB, men vil han noget andet nu er det også forståeligt. Lansing er acceptabel reserve.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 20:53

Hanga skrev:
McMark skrev:Man skulle tro, at der ville være lidt positivitet at spore, når det nu ligner, at der endelig sker noget på transferfronten, men ak nej... Skal vi ikke lige prøve at tage svensker-testen på Pallesen, og så se hvor slemt det ser ud? :danmarkfan:
Det kan vi godt.

Ville du være begejstret hvis du blev præsenteret for en 27-årig svensker der har vekslet mellem Allsvenskan og Superettan, med 5 assist og 2 mål i 130 kampe?

Jeg ville absolut være begejstret hvis AaB præsenterede spillere som jeg rent faktisk følte kunne flytte os væsentligt. Nu har vi ventet længe ud fra tesen om, at vi er nød til at vente for at få de bedste spillere. Den kategori synes jeg ikke Pallesen er i nærheden af.
Ventet og ventet...hvor lang tid har vinduet da været åbnet? Hvor lang tid længere er det åbent?

Lykkeligvis behøver vi ikke laver svenskertest eller noget som helst på Pallesen. Vi har set ham et helt år i samme liga som AaB, og man har godtnok andre briller på end mig hvis man har set noget fra ham, der falder igennem i fht. niveauet i ligaen. At sige, at det bare er en PK v. 2 er gak. Han har da et helt andet pace end PK. Jeg har i øvrigt ikke så voldsomt meget imod PK som så mange andre herinde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af astonvilla » 2. jul 2017, 21:02

Hanga skrev: Claus Jensen fra Nordjyske leger med... Spørgsmålet er så om han har det herfra, eller om han har egne kilder på det.
Nu skal man altså heller ikke gå helt i selvsving over ham Pallesen.
Så er han altså heller ikke bedre.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Njak » 2. jul 2017, 21:06

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:Var sammen med nogle Viborg fans idag. Deres kommentar til Pallesen rygtet var "Åh Gud tag ham endelig, han er da så pisse ringe".
Ved ikke hvad jeg helt selv synes. Måske en ok løsning indtil Mathias Johannesen er klar til senior fodbold(han bliver 2.års U19 i den kommende sæson). Pallesen transferen(hvis det er ham), skal vel også ses i det lys af hvem der ellers kommer ind inden transfervinduet lukker.
Lyder lidt som det stempel alle AaB'erne, som er skiftet til OB har fået.
Pallesen har været kanon god i de kampe jeg har set med Viborg i den her sæson.
Tænkte det samme. Har sgu også bandet Kusk, Thomsen, Wurtz osv. langt væk i timerne omkring deres skifte til FCK, men når "chokket" får lagt sig bliver man som regel lidt mere fornuftig. I Viborg skød man med spredehagl når ansvaret skulle uddeles for nedrykningen, men at placere det på Pallesen er ekstremt. Han er i min optik en af de få VFF'ere som kan kigge sig selv i øjnene for sin indsats i foråret. Det vidner trænerens tillid til ham/mængden af spilletid også om.

Jeg er sgu godt tilfreds med Pallesen. Det eneste som er ærgerligt er hans alder. Han er enormt stærk i sine tacklinger, kommer til flere indlæg end nogen af vores nuværende backs og så er han altså superligaens hurtigste back. Han er enormt offensivt-indstillet og kommer med frem i alle angreb og formår også at komme hjem. Passer umiddelbart godt til AaBs dyder.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 21:11

Ser ud til at man signer en ny spiller og man har travlt med at dømme manden allerede.
Men så er den klassiske "se hvad jeg sagde" jo klar.

Kom nu lige ind i kampen...Pallesen har pace og har spillet en god sæson. Ja han kom fra 1.div.
Gjorde AK vist også!!

Giv nu lige Pallesen en chance. Nordjysk, når det er værst.
------------------
mvh Kristian

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 2. jul 2017, 21:16

Kristian skrev:Ser ud til at man signer en ny spiller og man har travlt med at dømme manden allerede.
Men så er den klassiske "se hvad jeg sagde" jo klar.

Kom nu lige ind i kampen...Pallesen har pace og har spillet en god sæson. Ja han kom fra 1.div.
Gjorde AK vist også!!

Giv nu lige Pallesen en chance. Nordjysk, når det er værst.
Selvfølgelig skal manden have en chance og han er klart bedre end PK.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2017, 21:21

Hanga skrev:
McMark skrev:Man skulle tro, at der ville være lidt positivitet at spore, når det nu ligner, at der endelig sker noget på transferfronten, men ak nej... Skal vi ikke lige prøve at tage svensker-testen på Pallesen, og så se hvor slemt det ser ud? :danmarkfan:
Det kan vi godt.

Ville du være begejstret hvis du blev præsenteret for en 27-årig svensker der har vekslet mellem Allsvenskan og Superettan, med 5 assist og 2 mål i 130 kampe?

Jeg ville absolut være begejstret hvis AaB præsenterede spillere som jeg rent faktisk følte kunne flytte os væsentligt. Nu har vi ventet længe ud fra tesen om, at vi er nød til at vente for at få de bedste spillere. Den kategori synes jeg ikke Pallesen er i nærheden af.
Den svensker test er ikke særlig holdbar. Kan du gætte hvem der gemmer sig bag denne svenskerficering?

Forestil dig, at AaB hentede en 23 årig spiller som havde fået 20 kampe for IFK Göteborg over tre sæsoner uden at score, hvor i blandt han var udlejet et halvt år til en mindre Allsvenskan klub uden overhovedet at få kampe for derefter et forstætte i tredjebedste række og siden havde to sæsoner i Superettan og hans seniorstats hed 93 kampe / 46 mål, men hvor de 32 mål var scoret i tredjebedste række.

Hvis du ikke har gættet det så er det Anders K. som bestemt ikke havde noget prangende CV da Kent tog ham ind. Det giver dog bedre mening at hente denne type spillere i Danmark da vi har chancen for at scoute dem og se hvor de aktuelt er fremfor i udlandet, hvor man må stole (for) meget på anbefalinger.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 2. jul 2017, 21:22

Kristian skrev:Ser ud til at man signer en ny spiller og man har travlt med at dømme manden allerede.
Men så er den klassiske "se hvad jeg sagde" jo klar.

Kom nu lige ind i kampen...Pallesen har pace og har spillet en god sæson. Ja han kom fra 1.div.
Gjorde AK vist også!!

Giv nu lige Pallesen en chance. Nordjysk, når det er værst.
Det har da absolut intet at gøre med at være nordjysk. Tror ikke du finder en eneste herinde som ikke giver Pallesen chancen og for alt i verdenen håber han slår til. Men det er vel helt fair at man kigger kritisk på handlen såfremt man havde håbet på andet.

Jeg er ikke blæst omkuld af glæde men omvendt synes jeg det er en fin b-hylde spiller hvilket vi sagtens kan bruge.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 21:30

Forza skrev:
Kristian skrev:Ser ud til at man signer en ny spiller og man har travlt med at dømme manden allerede.
Men så er den klassiske "se hvad jeg sagde" jo klar.

Kom nu lige ind i kampen...Pallesen har pace og har spillet en god sæson. Ja han kom fra 1.div.
Gjorde AK vist også!!

Giv nu lige Pallesen en chance. Nordjysk, når det er værst.
Det har da absolut intet at gøre med at være nordjysk. Tror ikke du finder en eneste herinde som ikke giver Pallesen chancen og for alt i verdenen håber han slår til. Men det er vel helt fair at man kigger kritisk på handlen såfremt man havde håbet på andet.

Jeg er ikke blæst omkuld af glæde men omvendt synes jeg det er en fin b-hylde spiller hvilket vi sagtens kan bruge.
Nu tror jeg også mere det er en reaktion på, at der opstår mere negativitet end positivitet for tiden.
------------------
mvh Kristian

Låst