Filip Lesniak

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Filip Lesniak

Indlæg af Frygah » 4. jul 2017, 09:29

Så fik vi ham - Annonceret på AaB's facebook og hjemmeside.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/

Jeg er meget spændt, og jeg kan se AaB selv skriver ham som både 6'er og 8'er på banen. Men umiddelbart ligner han en der fra dag 1 kan spille en af de centrale pladser, hvilket jeg synes vi også har haft brug for i kampene.

Hvad siger folket?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Martino » 4. jul 2017, 09:30

Jeg siger fantastisk lovende signing af Gaarde :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2017, 09:35

Frygah skrev:Så fik vi ham - Annonceret på AaB's facebook og hjemmeside.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/

Jeg er meget spændt, og jeg kan se AaB selv skriver ham som både 6'er og 8'er på banen. Men umiddelbart ligner han en der fra dag 1 kan spille en af de centrale pladser, hvilket jeg synes vi også har haft brug for i kampene.

Hvad siger folket?
Jeg siger: Jeg kender ikke manden eller hans kvaliteter.
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor vi henter en mand ind på en position, hvor vi i forvejen er rimelig godt besat i forhold til andre pladser på banen?
Holdet skriger på centrale forsvars spillere og kant spillere, som kan udfordre med fart.
Plus en kvalitets striker!

Krydser fingre for de andre dukker op.

Og ham her skal bare brage igennem. Kæmpe stort velkommen skal ihvertfald lyde herfra :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Filip Lesniak

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jul 2017, 09:39

Mon ikke også de to transfer i går og i dag kan hjælpe på Okores vilje til at skifte til os ? Han bliver ikke alene.

Nu hentede OB jo en gang anføreren for PSGs reservehold. Det blev dyrt og bittert. Der er heller ingen garanti for Lesniak, men spændende. Og der er jo en eller to på debatsiden, som har råbt op om, at vi skulle have en østeuropæer/slovak. Selvom de ikke selv har nævnt Lesniak må de være glade.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Filip Lesniak

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 09:39

Jeg håber, ud fra beskrivelsen, at han også kan begå sig ved siden af en defensiv midt for ellers har jeg svært ved at se hvorfor det skulle være den ene af 4-5 signings.

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 09:40

Gaarde6 skrev:
Jeg siger: Jeg kender ikke manden eller hans kvaliteter.
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor vi henter en mand ind på en position, hvor vi i forvejen er rimelig godt besat i forhold til andre pladser på banen?
Det er din påstand, at vi er godt besat. I min optik har vi med lidt god vilje 2 kvalitetsspillere og en outsider til de to pladser, inden Lesniak ankommer. Abildgaard må være færdig nu, Kakeeto er færdig, Sloth skal væk.

Würtz og Risgård holder højt niveau når de er med, men for begges vedkommende skranter fysikken og særligt for sidstnævnte er det til tider sparsomt med deltagelse i træningerne.
MC er vel okay, ikke meget mere end det, men vi kan ikke skabe noget med ham på banen. Slet ikke når han spiller sideordnet med en anden 6'er. Så fint at vi får Lesniak ind, som forhåbentlig kan udfordre Würtz, og/eller erstatte Risgård når han er skadet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Filip Lesniak

Indlæg af MrBangDK » 4. jul 2017, 09:41

Gaarde6 skrev:
Frygah skrev:Så fik vi ham - Annonceret på AaB's facebook og hjemmeside.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/

Jeg er meget spændt, og jeg kan se AaB selv skriver ham som både 6'er og 8'er på banen. Men umiddelbart ligner han en der fra dag 1 kan spille en af de centrale pladser, hvilket jeg synes vi også har haft brug for i kampene.

Hvad siger folket?
Jeg siger: Jeg kender ikke manden eller hans kvaliteter.
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor vi henter en mand ind på en position, hvor vi i forvejen er rimelig godt besat i forhold til andre pladser på banen?
Holdet skriger på centrale forsvars spillere og kant spillere, som kan udfordre med fart.
Plus en kvalitets striker!

Krydser fingre for de andre dukker op.

Og ham her skal bare brage igennem. Kæmpe stort velkommen skal ihvertfald lyde herfra :aabfan:
Måske fordi at skadeshistorikken hos Würtz og Risgaard skræmmer?
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 09:41

FlæskeFrank skrev: Og der er jo en eller to på debatsiden, som har råbt op om, at vi skulle have en østeuropæer/slovak. Selvom de ikke selv har nævnt Lesniak må de være glade.
Nej, det er da fint. God mentalitet, arbejdsom type, og formentlig noget mere dynamisk og med bedre pasninger end både MC og Würtz.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2017, 09:43

Alene det at Filip i år har været en del af truppen i Englands i den forgangne sæsons næstbedste klub, taler nærmest for sig selv, og Filip er en teknisk dygtig, hårdtarbejdende, løbestærk og dynamisk midtbanespiller, der er endnu en tilføjelse til vores trup, som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue, siger Allan Gaarde til klubbens hjemmeside.
Åh det var dejligt at se :thumbsup:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Filip Lesniak

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 09:48

Hvis nogen har mulighed for at stille Gaarde spørgsmål, via aktionærmøder eller andet, så vil jeg gerne høre hvordan de har fundet ham?

Lugter lidt af en anbefaling fra en agent. Har de set video på engelsk reserveholdsliga og i så fald, hvad er niveauet på det?

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 09:49

De Fem skrev:Hvis nogen har mulighed for at stille Gaarde spørgsmål, via aktionærmøder eller andet, så vil jeg gerne høre hvordan de har fundet ham?

Lugter lidt af en anbefaling fra en agent. Har de set video på engelsk reserveholdsliga og i så fald, hvad er niveauet på det?
De har formodentlig brugt deres scouting-database, der samler anbefalinger fra en lang række - såvidt jeg husker. Så slipper man i høj grad for selv at skulle følge en spiller over længere tid.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Filip Lesniak

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 09:53

Gamen skrev:
De Fem skrev:Hvis nogen har mulighed for at stille Gaarde spørgsmål, via aktionærmøder eller andet, så vil jeg gerne høre hvordan de har fundet ham?

Lugter lidt af en anbefaling fra en agent. Har de set video på engelsk reserveholdsliga og i så fald, hvad er niveauet på det?
De har formodentlig brugt deres scouting-database, der samler anbefalinger fra en lang række - såvidt jeg husker. Så slipper man i høj grad for selv at skulle følge en spiller over længere tid.
Okay, men hvordan bruges den til at vurdere niveau når reserveholdsligaen, hvert fald i DK, ofte har utroligt svingende niveau. Den ene uge sender FCK det meste af et SL-hold der samlet set er lønnet bedre end hele AaB truppen og den anden uge sender AGF 8 u19 spillere og 5 mand på skånekost. Kan man justere for det?

Lesniak nævne også Wieghorst som en afgørende faktor jf. google translate artiklen. Har han mon været inde over, måske endda afsted en tur til London?

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af AK48hamas » 4. jul 2017, 09:55

Vi får altså en spiller som modsat MC tør og har kvalitet til at spille i længde retning. En spiller som kan give vores midtbane mere dynamik end MC/wurtz konstellationen. Jeg glæder mig til at se ham i aktion for os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Hanga » 4. jul 2017, 10:07

Spændende signing, glæder mig til at se noget til ham.

Jeg kan dog stadig ikke lure om man tror han kan gå ind fra dag 1. Derudover synes jeg måske AaB pynter lidt på det når de fremhæver hans u-landskampe, da det begrænser sig til én u21 landskamp og 8 u17. Jeg forestiller mig at deres hold er på niveau med de danske, og når man så tænker hvad f.eks. Børsting og Blåbjerg har af landskampe, er det jo ikke synderligt imponerende.

Også spændende at se hvem der må lade livet i truppen - alt andet lige har vi for mange unge midtbanefolk nu. Kakeeto selvfølgelig den mest oplagte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Pastorius » 4. jul 2017, 10:11

De Fem skrev:Hvis nogen har mulighed for at stille Gaarde spørgsmål, via aktionærmøder eller andet, så vil jeg gerne høre hvordan de har fundet ham?

Lugter lidt af en anbefaling fra en agent. Har de set video på engelsk reserveholdsliga og i så fald, hvad er niveauet på det?
Wieghorst var nævnt som reference tidligere i tråden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2017, 10:14

Hanga skrev:Spændende signing, glæder mig til at se noget til ham.

Jeg kan dog stadig ikke lure om man tror han kan gå ind fra dag 1. Derudover synes jeg måske AaB pynter lidt på det når de fremhæver hans u-landskampe, da det begrænser sig til én u21 landskamp og 8 u17. Jeg forestiller mig at deres hold er på niveau med de danske, og når man så tænker hvad f.eks. Børsting og Blåbjerg har af landskampe, er det jo ikke synderligt imponerende.

Også spændende at se hvem der må lade livet i truppen - alt andet lige har vi for mange unge midtbanefolk nu. Kakeeto selvfølgelig den mest oplagte.
Mon ikke også Sloth er sendt til Aarhus Fremad eller Brabrand inden vinduet lukker.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2017, 10:17

Hanga skrev:Spændende signing, glæder mig til at se noget til ham.

Jeg kan dog stadig ikke lure om man tror han kan gå ind fra dag 1. Derudover synes jeg måske AaB pynter lidt på det når de fremhæver hans u-landskampe, da det begrænser sig til én u21 landskamp og 8 u17. Jeg forestiller mig at deres hold er på niveau med de danske, og når man så tænker hvad f.eks. Børsting og Blåbjerg har af landskampe, er det jo ikke synderligt imponerende.

Også spændende at se hvem der må lade livet i truppen - alt andet lige har vi for mange unge midtbanefolk nu. Kakeeto selvfølgelig den mest oplagte.
Jeg tænkte lidt det samme.
Men så vil jeg sige at Blåbjerg og Børsting ALDRIG ville kunne få en kontrakt i Tottenham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Funky » 4. jul 2017, 10:26

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg siger: Jeg kender ikke manden eller hans kvaliteter.
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor vi henter en mand ind på en position, hvor vi i forvejen er rimelig godt besat i forhold til andre pladser på banen?
Det er din påstand, at vi er godt besat. I min optik har vi med lidt god vilje 2 kvalitetsspillere og en outsider til de to pladser, inden Lesniak ankommer. Abildgaard må være færdig nu, Kakeeto er færdig, Sloth skal væk.

Würtz og Risgård holder højt niveau når de er med, men for begges vedkommende skranter fysikken og særligt for sidstnævnte er det til tider sparsomt med deltagelse i træningerne.
MC er vel okay, ikke meget mere end det, men vi kan ikke skabe noget med ham på banen. Slet ikke når han spiller sideordnet med en anden 6'er. Så fint at vi får Lesniak ind, som forhåbentlig kan udfordre Würtz, og/eller erstatte Risgård når han er skadet.
Jeg tror bare man må sige, at AaB ser noget helt andet i MC, end du gør. Bered dig på at se ham få mange kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Filip Lesniak

Indlæg af KJ » 4. jul 2017, 10:29

Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2017, 10:33

KJ skrev:Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.
Som jeg husker det startede han godt i de første kampe han fik. Spillede hurtigt, bevægede sig godt og viste mod. Et lille håb for at det var udtryk for hans reelle niveau, og at det var holdets generelle nedtur der satte sig præg på ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar