Forslag til AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Forslag til AaB

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2017, 08:15

På foranledning af diskussionen af livestream af træningskampe, følger her en tråd om forslag til AaB, som vi kan bruge til skrive konstruktive tiltag til AaB i.

Jeg har tænkt mig at skrive den om livestream til Brian Andersen og Golle (så kan dw finde ud af hvem der går videre med det). Kunne selv godt have brugt et stream i går, og at undersøge om modstanderen streamer tager dem nok ikke lang tid.

Jeg vil henvise til denne tråd fremover, så vær konstruktiv, hvis I har input - og ingen transferønsker, tak :D

/Bang
Ska' vi hak'?

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 9. jul 2017, 10:40

MrBangDK skrev:På foranledning af diskussionen af livestream af træningskampe, følger her en tråd om forslag til AaB, som vi kan bruge til skrive konstruktive tiltag til AaB i.

Jeg har tænkt mig at skrive den om livestream til Brian Andersen og Golle (så kan dw finde ud af hvem der går videre med det). Kunne selv godt have brugt et stream i går, og at undersøge om modstanderen streamer tager dem nok ikke lang tid.

Jeg vil henvise til denne tråd fremover, så vær konstruktiv, hvis I har input - og ingen transferønsker, tak :D

/Bang
Men hvorfor ikke streame selv? Måske i går var mindre vigtigt, men såfremt der ikke er problemer ift. rettigheder, hvilket jeg har svært ved at se der skulle være, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke selv har livestream. Det koster tæt på ingenting!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Forslag til AaB

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2017, 10:53

Ala skrev:
MrBangDK skrev:På foranledning af diskussionen af livestream af træningskampe, følger her en tråd om forslag til AaB, som vi kan bruge til skrive konstruktive tiltag til AaB i.

Jeg har tænkt mig at skrive den om livestream til Brian Andersen og Golle (så kan dw finde ud af hvem der går videre med det). Kunne selv godt have brugt et stream i går, og at undersøge om modstanderen streamer tager dem nok ikke lang tid.

Jeg vil henvise til denne tråd fremover, så vær konstruktiv, hvis I har input - og ingen transferønsker, tak :D

/Bang
Men hvorfor ikke streame selv? Måske i går var mindre vigtigt, men såfremt der ikke er problemer ift. rettigheder, hvilket jeg har svært ved at se der skulle være, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke selv har livestream. Det koster tæt på ingenting!
Det skal du ikke spørge mig om - jeg skriver til dem at det er et ønske. Hvordan de så vil høre et må være op til dem.
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. jul 2017, 15:22

Ala skrev:
MrBangDK skrev:På foranledning af diskussionen af livestream af træningskampe, følger her en tråd om forslag til AaB, som vi kan bruge til skrive konstruktive tiltag til AaB i.

Jeg har tænkt mig at skrive den om livestream til Brian Andersen og Golle (så kan dw finde ud af hvem der går videre med det). Kunne selv godt have brugt et stream i går, og at undersøge om modstanderen streamer tager dem nok ikke lang tid.

Jeg vil henvise til denne tråd fremover, så vær konstruktiv, hvis I har input - og ingen transferønsker, tak :D

/Bang
Men hvorfor ikke streame selv? Måske i går var mindre vigtigt, men såfremt der ikke er problemer ift. rettigheder, hvilket jeg har svært ved at se der skulle være, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke selv har livestream. Det koster tæt på ingenting!
Der kan vel nemt blive et rettighedsspørgsmål, for det er vel hjemmeholdet som har rettighederne, også i træningskampe. Bortset fra det, så synes jeg det er en vild nok konklusion at sige det koster tæt på ingenting. Hvis man ikke har folkene som kan sætte det op teknisk, kan det hurtigt blive en dyr omgang, derudover skal man have både en kameramand og en kommentator igang, hvis det skal være seriøst....de skal selvfølgelig også leve af noget.

Jeg tror der skal en sponsor på, men det bør jo også være muligt.

Jeg er dog stadig en smule rystet over at ingen i AaB har tænkt på at oplysninger om modstanderens GRATIS stream var en meget vigtig oplysning for klubbens fans. Det kan jeg simpelthen ikke forstå, og hvis man ikke har haft tankegangen drejet mod det i denne omgang, har jeg måske lidt svært ved at tro man synes det er et fokusområde, i det øjeblik man selv skal betale eller arrangere det.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Forslag til AaB

Indlæg af 9000AaB » 10. jul 2017, 08:32

Andre forslag kunne være at streame de forskellige hold fx reserve holdet, U19, U17 og pigeholdet. Evt.
Igen det koster intet, de filmer alligevel og så er der nogle fans der ville syntes det var lidt spændende at se - jeg er personligt 1 af dem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Martino » 10. jul 2017, 08:49

9000AaB skrev:Andre forslag kunne være at streame de forskellige hold fx reserve holdet, U19, U17 og pigeholdet. Evt.
Igen det koster intet, de filmer alligevel og så er der nogle fans der ville syntes det var lidt spændende at se - jeg er personligt 1 af dem.
Det ville være stort. De behøver ikke smide en kommentator på. Bare et live-feed af rimelig forbindelse.
Jeg savner Winsnes

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Forslag til AaB

Indlæg af DenGamleMand » 10. jul 2017, 09:28

Jeg har tænkt en tanke. Om det kan fungere i Aalborg ved jeg ikke. Men flere steder i Sverige har man lavet små 'stemnings-/fanafsnit' til børn. Det kunne f.eks. være nederste hjørne af Weber ned mod Vesttribunenen. Her kunne børn i alderen 7-12 år havde sig en fest med flag osv. under sikre rammer uden at blive sjasket til i øl eller væltet omkuld ved en scoring.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Forslag til AaB

Indlæg af 9000AaB » 10. jul 2017, 10:17

DenGamleMand skrev:Jeg har tænkt en tanke. Om det kan fungere i Aalborg ved jeg ikke. Men flere steder i Sverige har man lavet små 'stemnings-/fanafsnit' til børn. Det kunne f.eks. være nederste hjørne af Weber ned mod Vesttribunenen. Her kunne børn i alderen 7-12 år havde sig en fest med flag osv. under sikre rammer uden at blive sjasket til i øl eller væltet omkuld ved en scoring.
Er det ikke det man har på Faxe?

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Forslag til AaB

Indlæg af DenGamleMand » 10. jul 2017, 12:49

9000AaB skrev:
DenGamleMand skrev:Jeg har tænkt en tanke. Om det kan fungere i Aalborg ved jeg ikke. Men flere steder i Sverige har man lavet små 'stemnings-/fanafsnit' til børn. Det kunne f.eks. være nederste hjørne af Weber ned mod Vesttribunenen. Her kunne børn i alderen 7-12 år havde sig en fest med flag osv. under sikre rammer uden at blive sjasket til i øl eller væltet omkuld ved en scoring.
Er det ikke det man har på Faxe?
Nej, ikke helt. I det svenske er det mere et børne-stemnings-afsnit fremfor en familietribunen.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Silvermoon » 10. jul 2017, 13:12

https://aabsport.dk/webshop/fantilbehoe ... t-fodbold/ den her forstår jeg virkelig ikke.

Jeg forslog AaB i februar måned at de skulle få lavet disse fodbold i både str 3 og 4, tænkt på alle de klubber rundt omkring i Nordjylland hvor børnefodbold trives i stor still. Men hvorfor sælger AaB ikke børnefodbold.?? Er mig en gåde

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Forslag til AaB

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2017, 17:52

Svar fra Brian Andersen
Tak for din mail.

Forklaringen på, hvorfor vi ikke - som vi øvrigt altid ellers gør, når vi ser, at en af vores testkampe bliver livestreamet - meldte ud omkring dette er ganske simpelt, at vi efter et par hektiske dage i Tyskland ikke vidste det eller var opmærksomme på det.

Vi havde og har naturligvis ikke én eneste grund til ikke at oplyse om dette (tværtimod), men heldigvis oplever man jo så i stedet ofte, at fans og andre interesserede hjælper hinanden med at finde vej.

Vi er opmærksomme på ønsket omkring livestreaming af vores testkampe (det ønsker vi også selv), men vi har også den holdning, at gør vi det en enkelt gang, så skal vi også gøre det hver gang. Og her har ting som upålidelige netforbindelser, manglende ressourcer til lige præcis den del og derfor andre prioriteter betydet, at vi ikke har ført det ud i livet.

Jeres idékassetråd vil selvfølgelig blive fulgt fra vores side, og i øvrigt er I jo altid velkomne til at komme med forslag og feedback direkte til os. Vi er jo på samme hold.

Venlig hilsen
Brian Andersen
Presse- og kommunikationschef
AaB A/S
Så det lader sørme ikke til at AaB har prøvet at holde det hele hemmeligt for os!!

/Bang
Ska' vi hak'?

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 10. jul 2017, 21:30

Jesper Schmidt skrev:
Ala skrev:
MrBangDK skrev:På foranledning af diskussionen af livestream af træningskampe, følger her en tråd om forslag til AaB, som vi kan bruge til skrive konstruktive tiltag til AaB i.

Jeg har tænkt mig at skrive den om livestream til Brian Andersen og Golle (så kan dw finde ud af hvem der går videre med det). Kunne selv godt have brugt et stream i går, og at undersøge om modstanderen streamer tager dem nok ikke lang tid.

Jeg vil henvise til denne tråd fremover, så vær konstruktiv, hvis I har input - og ingen transferønsker, tak :D

/Bang
Men hvorfor ikke streame selv? Måske i går var mindre vigtigt, men såfremt der ikke er problemer ift. rettigheder, hvilket jeg har svært ved at se der skulle være, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke selv har livestream. Det koster tæt på ingenting!
Der kan vel nemt blive et rettighedsspørgsmål, for det er vel hjemmeholdet som har rettighederne, også i træningskampe. Bortset fra det, så synes jeg det er en vild nok konklusion at sige det koster tæt på ingenting. Hvis man ikke har folkene som kan sætte det op teknisk, kan det hurtigt blive en dyr omgang, derudover skal man have både en kameramand og en kommentator igang, hvis det skal være seriøst....de skal selvfølgelig også leve af noget.

Jeg tror der skal en sponsor på, men det bør jo også være muligt.

Jeg er dog stadig en smule rystet over at ingen i AaB har tænkt på at oplysninger om modstanderens GRATIS stream var en meget vigtig oplysning for klubbens fans. Det kan jeg simpelthen ikke forstå, og hvis man ikke har haft tankegangen drejet mod det i denne omgang, har jeg måske lidt svært ved at tro man synes det er et fokusområde, i det øjeblik man selv skal betale eller arrangere det.
Som nævnt andre steder, så streame langt mindre klubber deres kampe. I AaB vil det være tæt på et ubetydeligt beløb, men en kæmpe service for klubbens fans.

Kommentator? Det er unødvendigt. Jeg hader generelt kommentatorer. Forøvrigt laves der allerede glimrende video af en, går jeg ud fra, fuldtidsansat medarbejder.

Det behøver jo ikke være en storproduktion.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Forslag til AaB

Indlæg af 9000AaB » 11. jul 2017, 14:11

MrBangDK skrev:Svar fra Brian Andersen
Tak for din mail.

Forklaringen på, hvorfor vi ikke - som vi øvrigt altid ellers gør, når vi ser, at en af vores testkampe bliver livestreamet - meldte ud omkring dette er ganske simpelt, at vi efter et par hektiske dage i Tyskland ikke vidste det eller var opmærksomme på det.

Vi havde og har naturligvis ikke én eneste grund til ikke at oplyse om dette (tværtimod), men heldigvis oplever man jo så i stedet ofte, at fans og andre interesserede hjælper hinanden med at finde vej.

Vi er opmærksomme på ønsket omkring livestreaming af vores testkampe (det ønsker vi også selv), men vi har også den holdning, at gør vi det en enkelt gang, så skal vi også gøre det hver gang. Og her har ting som upålidelige netforbindelser, manglende ressourcer til lige præcis den del og derfor andre prioriteter betydet, at vi ikke har ført det ud i livet.

Jeres idékassetråd vil selvfølgelig blive fulgt fra vores side, og i øvrigt er I jo altid velkomne til at komme med forslag og feedback direkte til os. Vi er jo på samme hold.

Venlig hilsen
Brian Andersen
Presse- og kommunikationschef
AaB A/S
Så det lader sørme ikke til at AaB har prøvet at holde det hele hemmeligt for os!!

/Bang

Syntes lidt at Brian Andersens udmelding er lidt tam "vi har ikke ressourcerne til det".
De filmer vel allerede alle deres forskellige kampe til træning i forvejen, så det vel ikke en ekstra ressource? det eneste de skal have er en internet forbindelse, og aner så self. ikke hvad dette koster men er klar over det koster lidt ekstra end en alm forbindelse.
Kan huske vi tidligere live-streamede nogle af vores testkampe, og her var Spar Nord sponser på dette - kunne man skaffe nogle sponsor penge på dette?
Deres logo blev vist før kampen, i pausen og efter kampen - så beløbet har nok været minimal men stadig nok til at betale for en evt. forbindelse.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Forslag til AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jul 2017, 15:03

Ingen tvivl om, at jeg synes, at deter en god ide. Men kan godt følge, at det hurtigt kan blive et krav fra os fans om, at det skal være i HD-kvalitet og kvalificeret kommentator - "det koster ikke ret meget ekstra...".

Dog synes jeg, at de som minimum ved vinterens træningslejre bør arbejde med at sende kampene(hvis de ikke bliver sendt som en del af turneringen). Tilsvarende vil "hypen" op til den nye sæson nok blive lidt ekstra, hvis vi kunne følge holdet.

Men spar os for reserveholdskampe med videre. Det er for meget.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Forslag til AaB

Indlæg af jonas386 » 11. jul 2017, 15:18

FlæskeFrank skrev:Men spar os for reserveholdskampe med videre. Det er for meget.
Jeg synes da det kunne være spændende, hvis man sendte U19 og U17, så kan almindelige fans også få en ide om, hvad der er på vej op fra ungdomsholdene. Jeg går ud fra, at man alligevel arbejder med video i udviklingen af de enkelte spillere. Så hvorfor ikke bare streame de kampe, hvis man alligevel har udstyret og teknikken til det? Hvis ikke man gider se det, kan man jo bare lade være.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Forslag til AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jul 2017, 15:30

Problemet er, at hvis man sender alt, vil der være noget, som kvalitetsmæssig ikke er god fodbold. Og det kan en, som gerne vil se alt, nok accepterer, men det samlede billede af AaB vil huritg være, at der er en meget rummelig klub, hvis de bringer/repræsenterer sig ved det hold :cool:

Men jeg ville nok også selv henfalde til at se nogle enkelte u19 kampe i stedet for Onside og "Brøndby er de bedste"-vinklen i tv.
- FlæskeFrank

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 12. jul 2017, 09:27

9000AaB skrev:
MrBangDK skrev:Svar fra Brian Andersen
Tak for din mail.

Forklaringen på, hvorfor vi ikke - som vi øvrigt altid ellers gør, når vi ser, at en af vores testkampe bliver livestreamet - meldte ud omkring dette er ganske simpelt, at vi efter et par hektiske dage i Tyskland ikke vidste det eller var opmærksomme på det.

Vi havde og har naturligvis ikke én eneste grund til ikke at oplyse om dette (tværtimod), men heldigvis oplever man jo så i stedet ofte, at fans og andre interesserede hjælper hinanden med at finde vej.

Vi er opmærksomme på ønsket omkring livestreaming af vores testkampe (det ønsker vi også selv), men vi har også den holdning, at gør vi det en enkelt gang, så skal vi også gøre det hver gang. Og her har ting som upålidelige netforbindelser, manglende ressourcer til lige præcis den del og derfor andre prioriteter betydet, at vi ikke har ført det ud i livet.

Jeres idékassetråd vil selvfølgelig blive fulgt fra vores side, og i øvrigt er I jo altid velkomne til at komme med forslag og feedback direkte til os. Vi er jo på samme hold.

Venlig hilsen
Brian Andersen
Presse- og kommunikationschef
AaB A/S
Så det lader sørme ikke til at AaB har prøvet at holde det hele hemmeligt for os!!

/Bang

Syntes lidt at Brian Andersens udmelding er lidt tam "vi har ikke ressourcerne til det".
De filmer vel allerede alle deres forskellige kampe til træning i forvejen, så det vel ikke en ekstra ressource? det eneste de skal have er en internet forbindelse, og aner så self. ikke hvad dette koster men er klar over det koster lidt ekstra end en alm forbindelse.
Kan huske vi tidligere live-streamede nogle af vores testkampe, og her var Spar Nord sponser på dette - kunne man skaffe nogle sponsor penge på dette?
Deres logo blev vist før kampen, i pausen og efter kampen - så beløbet har nok været minimal men stadig nok til at betale for en evt. forbindelse.
Den er da sindssyg tam. Han taler om ressourcer i forbindelse med upålidelige netforbindelser - det kan jeg slet ikke følge. I Danmark er det godt nok ikke mange steder, hvor du ikke længere kan opnå ganske fine upload hastigheder på mobilnettet.

Det vil koste nogle tusinde kroner at sætte op og gøre forsøget. Vi snakker altså hverken 100.000 eller millioner.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Forslag til AaB

Indlæg af MrBangDK » 12. jul 2017, 09:30

Shit, hvor kan I brokke jer!!

Ressourcer er altså andet end netforbindelser - og som han også skriver, så vil de gøre det ordentligt, hvis de skal gøre det.
Ska' vi hak'?

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 13. jul 2017, 10:29

MrBangDK skrev:Shit, hvor kan I brokke jer!!

Ressourcer er altså andet end netforbindelser - og som han også skriver, så vil de gøre det ordentligt, hvis de skal gøre det.
Brokker vi os? Så en anden holdning end din og AaBs, er simpelthen bare brok?

Jeg tror jeg er en af de mest optimistiske fans AaB har. Men jeg driver altså virksomhed i den digitale verden og jeg har MEGET svært ved at se det er så omkostningsfuld.

Men jeg er da nysgerrig? Fortæl endelig hvorfor prisen er så høj, at AaB simpelthen ikke har råd?!

Og hvor mægtige Middelfart mon får midlerne fra?

Her kan du faktisk se livestream fra Middelfart

http://middelfartboldklub.dk/livestreaming/

Hvis det ikke er godt nok til AaBs træningskampe, så er ambitionsniveauet da også alt for højt!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Forslag til AaB

Indlæg af MrBangDK » 13. jul 2017, 10:47

Ala skrev:
MrBangDK skrev:Shit, hvor kan I brokke jer!!

Ressourcer er altså andet end netforbindelser - og som han også skriver, så vil de gøre det ordentligt, hvis de skal gøre det.
Brokker vi os? Så en anden holdning end din og AaBs, er simpelthen bare brok?

Jeg tror jeg er en af de mest optimistiske fans AaB har. Men jeg driver altså virksomhed i den digitale verden og jeg har MEGET svært ved at se det er så omkostningsfuld.

Men jeg er da nysgerrig? Fortæl endelig hvorfor prisen er så høj, at AaB simpelthen ikke har råd?!

Og hvor mægtige Middelfart mon får midlerne fra?

Her kan du faktisk se livestream fra Middelfart

http://middelfartboldklub.dk/livestreaming/

Hvis det ikke er godt nok til AaBs træningskampe, så er ambitionsniveauet da også alt for højt!
Jeg synes det er brok, fordi I simpelthen bare affejer hans argumenter for, hvorfor de ikke gør det. Hvad med at tage det han siger for gode varer? Der kan være begrænsede ressourcer i organisationen til at arbejde med det. Der kan være en masse andre gode grunde til det.

Fint nok at Middelfart gør det godt. Men hvad ved du om hvad de prioriterer af ressourcer på det?

Hvis det er så simpelt, og det er så sindssygt vigtigt at få et stream op at køre, hvorfor så ikke tage kontakt og få en snak med Brian Andersen, i stedet for bare at skrive at det er "sindssygt tamt" etc. Det kan være han slet ikke ved, at det er så simpelt som du siger?

Nu skal jeg nok lade være med at være for bitter - men ja, jeg synes generelt folk brokker sig over for meget uden at kende til alle facts om hvad der foregår i AaB :)
Ska' vi hak'?

Besvar