Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FIDEL » 8. jul 2017, 22:13

Funky skrev:Jeg synes det var bemærkelsesværdigt at Meilinger end ikke blev skiftet ind.
Egentlig ikke synes jeg. Den mand er aldeles ufarlig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2017, 22:19

FIDEL skrev:
Funky skrev:Jeg synes det var bemærkelsesværdigt at Meilinger end ikke blev skiftet ind.
Egentlig ikke synes jeg. Den mand er aldeles ufarlig.
Han er jo stadig hentet til start-11'eren og ikke som reserve. Hvis ikke vi regner med at skulle bruge ham, så kan vi lige så godt sende ham videre og se om ikke pengene kan bruges bedre - Og det kan de nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 22:55

Debatjuntaen skrev:Tråden tilbage på sporet, tak!

Med ønsket om en dejlig solrig søndag, hvor én af jer forfatter en mail til AaB med ønske om live stream af kampe ;)

/Debatjuntaen
Er det ikke relevant at snakke om livestreaming af træningskampe og i særdeleshed dårlig kommunikation i forbindelse med en træningskamp som faktisk livestreames gratis, i en tråd der hedder "træningskampe sommeren 2017", så bliver det da godt nok svært at holde sig på sporet.

Men oh well...

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af andreasaab89 » 9. jul 2017, 08:23

Undlader AaB ikke at streame hjemmekampe fordi de gerne vil have folk ud og støtte AaB istedet for i sofaen ? :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2017, 08:37

Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Tråden tilbage på sporet, tak!

Med ønsket om en dejlig solrig søndag, hvor én af jer forfatter en mail til AaB med ønske om live stream af kampe ;)

/Debatjuntaen
Er det ikke relevant at snakke om livestreaming af træningskampe og i særdeleshed dårlig kommunikation i forbindelse med en træningskamp som faktisk livestreames gratis, i en tråd der hedder "træningskampe sommeren 2017", så bliver det da godt nok svært at holde sig på sporet.

Men oh well...
Jeg har lige oprettet den her:

viewtopic.php?f=1&t=16457

Jeg skal som skrevet nok tage livestream videre til AaB!

/Bang
Ska' vi hak'?

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Pollack2 » 9. jul 2017, 11:01

andreasaab89 skrev:Undlader AaB ikke at streame hjemmekampe fordi de gerne vil have folk ud og støtte AaB istedet for i sofaen ? :)
Træningskampen blev trods alt spillet i Rostock, det nok lige at strække den at tro det bringer et større antal fans til derned, fordi den tilsyneladende ikke blev streamet. Og hvis det var argumentet for at undlade at transmitere, så burde man jo heller ikke sende kampene i fjernsynet... Nej, AaB lever i høj grad af omtale, jo mere, jo bedre - især hvis det ikke koster mange basører.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FIDEL » 11. jul 2017, 17:14

Nogen der kan berette om testkampen imod Thisted???

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 11. jul 2017, 20:03

FIDEL skrev:Nogen der kan berette om testkampen imod Thisted???
6-2 nederlag til reserveholdet, beretter AaB selv. Ikke så forfærdeligt som det måske kunne lyde, hvis man læser AaB's reportage.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 11. jul 2017, 20:23

Det falder tilbage på Gaarde! Ikke styr på en skid. Truppen hænger i laser.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af De Fem » 11. jul 2017, 20:26

Funky skrev:
FIDEL skrev:Nogen der kan berette om testkampen imod Thisted???
6-2 nederlag til reserveholdet, beretter AaB selv. Ikke så forfærdeligt som det måske kunne lyde, hvis man læser AaB's reportage.
Fandt det mest underholdende at Augo lige smed sig selv ind i angrebet i 25 minutter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 11. jul 2017, 20:44

De Fem skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:Nogen der kan berette om testkampen imod Thisted???
6-2 nederlag til reserveholdet, beretter AaB selv. Ikke så forfærdeligt som det måske kunne lyde, hvis man læser AaB's reportage.
Fandt det mest underholdende at Augo lige smed sig selv ind i angrebet i 25 minutter.
Og dermed tror jeg godt, vi kan konkludere, at det ikke var en kamp, AaB brugte til alverden i 2. halvleg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af De Fem » 11. jul 2017, 21:17

Funky skrev:
De Fem skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:Nogen der kan berette om testkampen imod Thisted???
6-2 nederlag til reserveholdet, beretter AaB selv. Ikke så forfærdeligt som det måske kunne lyde, hvis man læser AaB's reportage.
Fandt det mest underholdende at Augo lige smed sig selv ind i angrebet i 25 minutter.
Og dermed tror jeg godt, vi kan konkludere, at det ikke var en kamp, AaB brugte til alverden i 2. halvleg.
Jeg konkluderede at Augo er angrebsforstærkningen vi venter på. Regner med at han spiller i front alene imod FCK :aabfan:

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af sociopaten » 11. jul 2017, 22:54

Jeg var på plads på bane 2 på Hornevej i dag. En kamp hvor AaB i første halvleg stillede med en del fra superligatruppen, mens anden halvleg var præget af, at mange af u19 og u17 spillerne fik chancen. Generelt en sløj kamp hvor Thisted mere eller mindre kampen igennem var det bedste hold. Et par betragtninger om enkelte af spillerne:

Bardhec Bytyqi: Fik hele kampen. Defensivt ikke stærk og klog nok. Thisted havde for let ved at komme igennem i hans side. Offensivt har han han nogle gode én mod én egenskaber. Har et par fikse driblinger i repertoiret.

Blåbjerg: Sejlede i starten af kampen defensivt. Impliceret i de to første mål ved nemt at tabe et par dueller. Må være bagerst i forsvarskabalen pt. Spillede sig bestemt ikke nærmere i denne kamp.

Meilinger: Spillede hele kampen. Manden har uden tvivl kvaliteter teknisk og i omgangen med bolden, men hold nu kæft hvor er det trættende at se hans attitude i sådan en kamp. Han får anførerbindet i anden halvleg, hvor han spiller med de unge. Alligevel går han konstant og ryster på hovedet og kigger ned i jorden. Virker som om han mentalt er et helt forkert sted pt.

Lesniak: Første gang jeg ser ham. Han spillede første halvleg og gjorde det ok. Virker som en Wurtz type med bedre fremadrettede afleveringer og lidt mindre bolderobrende. Svært at fælde en dom på denne halvleg, men det bliver da spændende at følge.

Nikolaj Lyngø: Rigtig god størrelse for en midterforsvar og med udmærket fart i benene også. Går fejl af et par bolde og mangler lidt kontrol over kroppen i nogle af duellerne, men jeg synes han ser spændende ud. Første gang jeg ser ham.

Trænerteamet: Det er godt nok en skærende kontrast at være ude og se træningskamp under Wieghorst, end det var under Kent og Kuhn. Der er INGEN kommunikation fra bænken og ind på banen. Det var især slående i anden halvleg, hvor de unge (og deres åndsfraværende anfører Meilinger) blev mere eller mindre rundbarberet. De var tydeligvis i vildrede og gik og hang med hovedet. Ikke engang en god gammel kliché som "op med hovedet drenge" eller noget i den retning kunne det blive til. Det må jo være en bevidst strategi, men jeg kan godt blive nervøs for at den manglende gejst forplanter sig fra bænken og til spillerne. Især hvis spillerne ikke lige hedder Würtz eller Risgård og har naturlige lederegenskaber.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 11. jul 2017, 23:11

sociopaten skrev:Jeg var på plads på bane 2 på Hornevej i dag. En kamp hvor AaB i første halvleg stillede med en del fra superligatruppen, mens anden halvleg var præget af, at mange af u19 og u17 spillerne fik chancen. Generelt en sløj kamp hvor Thisted mere eller mindre kampen igennem var det bedste hold. Et par betragtninger om enkelte af spillerne:

Bardhec Bytyqi: Fik hele kampen. Defensivt ikke stærk og klog nok. Thisted havde for let ved at komme igennem i hans side. Offensivt har han han nogle gode én mod én egenskaber. Har et par fikse driblinger i repertoiret.

Blåbjerg: Sejlede i starten af kampen defensivt. Impliceret i de to første mål ved nemt at tabe et par dueller. Må være bagerst i forsvarskabalen pt. Spillede sig bestemt ikke nærmere i denne kamp.

Meilinger: Spillede hele kampen. Manden har uden tvivl kvaliteter teknisk og i omgangen med bolden, men hold nu kæft hvor er det trættende at se hans attitude i sådan en kamp. Han får anførerbindet i anden halvleg, hvor han spiller med de unge. Alligevel går han konstant og ryster på hovedet og kigger ned i jorden. Virker som om han mentalt er et helt forkert sted pt.

Lesniak: Første gang jeg ser ham. Han spillede første halvleg og gjorde det ok. Virker som en Wurtz type med bedre fremadrettede afleveringer og lidt mindre bolderobrende. Svært at fælde en dom på denne halvleg, men det bliver da spændende at følge.

Nikolaj Lyngø: Rigtig god størrelse for en midterforsvar og med udmærket fart i benene også. Går fejl af et par bolde og mangler lidt kontrol over kroppen i nogle af duellerne, men jeg synes han ser spændende ud. Første gang jeg ser ham.

Trænerteamet: Det er godt nok en skærende kontrast at være ude og se træningskamp under Wieghorst, end det var under Kent og Kuhn. Der er INGEN kommunikation fra bænken og ind på banen. Det var især slående i anden halvleg, hvor de unge (og deres åndsfraværende anfører Meilinger) blev mere eller mindre rundbarberet. De var tydeligvis i vildrede og gik og hang med hovedet. Ikke engang en god gammel kliché som "op med hovedet drenge" eller noget i den retning kunne det blive til. Det må jo være en bevidst strategi, men jeg kan godt blive nervøs for at den manglende gejst forplanter sig fra bænken og til spillerne. Især hvis spillerne ikke lige hedder Würtz eller Risgård og har naturlige lederegenskaber.
Meilinger mærker vel, at han er på vej ud på et sidespor i AaB.
Blåbjerg taber dueller? What else is new?
Var Wieghorst til stede til dagens kamp?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af sociopaten » 12. jul 2017, 00:02

Funky skrev:
sociopaten skrev:Jeg var på plads på bane 2 på Hornevej i dag. En kamp hvor AaB i første halvleg stillede med en del fra superligatruppen, mens anden halvleg var præget af, at mange af u19 og u17 spillerne fik chancen. Generelt en sløj kamp hvor Thisted mere eller mindre kampen igennem var det bedste hold. Et par betragtninger om enkelte af spillerne:

Bardhec Bytyqi: Fik hele kampen. Defensivt ikke stærk og klog nok. Thisted havde for let ved at komme igennem i hans side. Offensivt har han han nogle gode én mod én egenskaber. Har et par fikse driblinger i repertoiret.

Blåbjerg: Sejlede i starten af kampen defensivt. Impliceret i de to første mål ved nemt at tabe et par dueller. Må være bagerst i forsvarskabalen pt. Spillede sig bestemt ikke nærmere i denne kamp.

Meilinger: Spillede hele kampen. Manden har uden tvivl kvaliteter teknisk og i omgangen med bolden, men hold nu kæft hvor er det trættende at se hans attitude i sådan en kamp. Han får anførerbindet i anden halvleg, hvor han spiller med de unge. Alligevel går han konstant og ryster på hovedet og kigger ned i jorden. Virker som om han mentalt er et helt forkert sted pt.

Lesniak: Første gang jeg ser ham. Han spillede første halvleg og gjorde det ok. Virker som en Wurtz type med bedre fremadrettede afleveringer og lidt mindre bolderobrende. Svært at fælde en dom på denne halvleg, men det bliver da spændende at følge.

Nikolaj Lyngø: Rigtig god størrelse for en midterforsvar og med udmærket fart i benene også. Går fejl af et par bolde og mangler lidt kontrol over kroppen i nogle af duellerne, men jeg synes han ser spændende ud. Første gang jeg ser ham.

Trænerteamet: Det er godt nok en skærende kontrast at være ude og se træningskamp under Wieghorst, end det var under Kent og Kuhn. Der er INGEN kommunikation fra bænken og ind på banen. Det var især slående i anden halvleg, hvor de unge (og deres åndsfraværende anfører Meilinger) blev mere eller mindre rundbarberet. De var tydeligvis i vildrede og gik og hang med hovedet. Ikke engang en god gammel kliché som "op med hovedet drenge" eller noget i den retning kunne det blive til. Det må jo være en bevidst strategi, men jeg kan godt blive nervøs for at den manglende gejst forplanter sig fra bænken og til spillerne. Især hvis spillerne ikke lige hedder Würtz eller Risgård og har naturlige lederegenskaber.
Meilinger mærker vel, at han er på vej ud på et sidespor i AaB.
Blåbjerg taber dueller? What else is new?
Var Wieghorst til stede til dagens kamp?
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 12. jul 2017, 00:08

sociopaten skrev:
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.
Så er det vel heller ikke ham, der skal stå og råbe.
- men jeg er i øvrigt med på, at han i det hele taget har en helt anden adfærd på sidelinien end Kent.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af swfc » 12. jul 2017, 00:22

Funky skrev:
sociopaten skrev:
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.
Så er det vel heller ikke ham, der skal stå og råbe.
- men jeg er i øvrigt med på, at han i det hele taget har en helt anden adfærd på sidelinien end Kent.
Jeg har skrevet det før, men der er total gravkammerstemning på sidelinjen når reserverne spiller
AaB i hjertet

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af sociopaten » 12. jul 2017, 01:13

Funky skrev:
sociopaten skrev:
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.
Så er det vel heller ikke ham, der skal stå og råbe.
- men jeg er i øvrigt med på, at han i det hele taget har en helt anden adfærd på sidelinien end Kent.
Derfor jeg skrev trænerteam. Problemet er, at der ikke er nogen i det nuværende trænerteam der virker bare lidt engagerede på sidelinjen.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Danni » 12. jul 2017, 05:22

sociopaten skrev:
Funky skrev:
sociopaten skrev:
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.
Så er det vel heller ikke ham, der skal stå og råbe.
- men jeg er i øvrigt med på, at han i det hele taget har en helt anden adfærd på sidelinien end Kent.
Derfor jeg skrev trænerteam. Problemet er, at der ikke er nogen i det nuværende trænerteam der virker bare lidt engagerede på sidelinjen.
De er alle engagerede. Det mener jeg ikke, kan måles i hvor højt man kan råbe eller hoppe. Det handler om at engagere sig i, at følge med i spillet på banen. Det er vi tilskuere, der skal skabe stemningen.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af troelsh » 12. jul 2017, 06:23

Danni skrev:
sociopaten skrev:
Funky skrev:
sociopaten skrev:
Wieghorst så første halvleg alene på den modsatte side af banen. I anden halvleg sad han på bænken med de andre, men det var Friis, Poul Erik og Augo der primært stod for det.
Så er det vel heller ikke ham, der skal stå og råbe.
- men jeg er i øvrigt med på, at han i det hele taget har en helt anden adfærd på sidelinien end Kent.
Derfor jeg skrev trænerteam. Problemet er, at der ikke er nogen i det nuværende trænerteam der virker bare lidt engagerede på sidelinjen.
De er alle engagerede. Det mener jeg ikke, kan måles i hvor højt man kan råbe eller hoppe. Det handler om at engagere sig i, at følge med i spillet på banen. Det er vi tilskuere, der skal skabe stemningen.
Jeg tror skam også både Friis, PEA og Augo alle er sindssygt dygtige og engagerede, problemet er vel at de alle tre er nordjyder helt ind til benet, og der mangler bare noget fandenivoldskhed ude fra trænerbænken, der skal selvfølgelig heller ikke gå Bo Henriksen i den, en type som Kuhn er bestemt savnet i AaB.

Besvar