Jores Okore

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Jores Okore

Indlæg af FCM » 7. jul 2017, 17:26

Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jores Okore

Indlæg af Forza » 7. jul 2017, 17:52

FCM skrev:
Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?
Mener at have læst at man dengang man fredede Zidan rygnr (som så senere blev frigivet igen) havde man allerede fredet flere numre. Jeg husker dog ikke hvem det var desværre, så jeg kan selvfølgelig tage fejl.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Jores Okore

Indlæg af FCM » 7. jul 2017, 19:16

Forza skrev:
FCM skrev:
Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?
Mener at have læst at man dengang man fredede Zidan rygnr (som så senere blev frigivet igen) havde man allerede fredet flere numre. Jeg husker dog ikke hvem det var desværre, så jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Det kunne du naturligvis. Men bagateller som fakta skal selvfølgelig ikke stoppe dig i at komme med skråsikre påstande om hvor åndssvagt de opfører dig i FCM. Det er jo alt sammen i en god sags tjeneste. FCM har helt sikkert gjort et eller andet andet åndssvagt :aabfan:

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Jores Okore

Indlæg af Hinrup85 » 7. jul 2017, 19:38

FCM skrev: FCM har helt sikkert gjort et eller andet andet åndssvagt :aabfan:
Endelig siger du noget der giver bare en lille smule mening.


Sent from my iPhone using Tapatalk

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Jores Okore

Indlæg af 9800 » 7. jul 2017, 22:14

Jeg synes potentialet er stort, men jeg er meget betænkelig. Hvis Ståle sender okore videre, med vished om at han har potentiale til at blive bedste CB i ligaen, så er han da godt dum. Ståle har set ham til daglig træning i et år, og han må om nogen vide hvad han indeholder. Jegv tror måske nok han bliver nogenlunde, men jeg tror at Ståle har opgivet håbet om nogensinde at se ham på hans gamle niveau.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jores Okore

Indlæg af Hanga » 7. jul 2017, 22:36

9800 skrev:Jeg synes potentialet er stort, men jeg er meget betænkelig. Hvis Ståle sender okore videre, med vished om at han har potentiale til at blive bedste CB i ligaen, så er han da godt dum. Ståle har set ham til daglig træning i et år, og han må om nogen vide hvad han indeholder. Jegv tror måske nok han bliver nogenlunde, men jeg tror at Ståle har opgivet håbet om nogensinde at se ham på hans gamle niveau.
Der er ingen tvivl om at vi må forvente, at Okore har nogle ting han skal arbejde med. Min FM research kollega med ansvar for FCK, som han følger tæt, fortæller at Ståle angiveligt har følt at han træffer for mange forkerte beslutninger i forhold til hans krav til en stram og fejlfri organisation - at han kommer til at falde bagud når han burde gå i manden, visa versa. Han redder det dog ofte igen ved sin stærke fysik og hurtighed.

Vi skal have løftet ham op igen. Forhåbentlig kommer det ret hurtigt med kontinuerligt spilletid og en træner der tror mere på ham. Det vælger jeg i hvert fald at tro på. Personligt mener jeg afgjort det er en chance vi skal tage, for får vi ham tilbage til tidligere tiders niveau, er han en klassespiller. Vi taler om en mand der før hans skade blev fast mand på et premier league hold.

Lad os håbe at det lykkes, og at hans bentøj holder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jores Okore

Indlæg af Forza » 7. jul 2017, 22:36

9800 skrev:Jeg synes potentialet er stort, men jeg er meget betænkelig. Hvis Ståle sender okore videre, med vished om at han har potentiale til at blive bedste CB i ligaen, så er han da godt dum. Ståle har set ham til daglig træning i et år, og han må om nogen vide hvad han indeholder. Jegv tror måske nok han bliver nogenlunde, men jeg tror at Ståle har opgivet håbet om nogensinde at se ham på hans gamle niveau.
Ståle har udtalt at Okore kræver fast spilletid for at komme tilbage på sit gamle niveau, hvilket de ikke kan give i FCK. Det håber jeg meget på også er tilfældet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jores Okore

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jul 2017, 22:40

9800 skrev:Jeg synes potentialet er stort, men jeg er meget betænkelig. Hvis Ståle sender okore videre, med vished om at han har potentiale til at blive bedste CB i ligaen, så er han da godt dum. Ståle har set ham til daglig træning i et år, og han må om nogen vide hvad han indeholder. Jegv tror måske nok han bliver nogenlunde, men jeg tror at Ståle har opgivet håbet om nogensinde at se ham på hans gamle niveau.
Du kan ikke have en spiller som Okore siddende på bænken længere, efter han har siddet solidt plantet der i et år, det giver sig selv. Okore mener jeg er totalt fejlscoutet af FCK, som måske i virkeligheden mest hentede ham for at han ikke skulle forstærke en af konkurrenterne - han passer slet ikke som type ind i Ståles meget strikse og stramme forsvarssystem. Til gengæld kender Wieghorst og Okore hinanden ud og ind. Okore har jo iøvrigt spillet Premier League efter han var skadet, det er jo ikke sådan at han har været ude med skade i årevis. Jeg forventer helt klart at han er rusten, men at han fra start løfter vores forsvar.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Jores Okore

Indlæg af 9800 » 7. jul 2017, 23:15

Jeg håber virkelig i har ret, for kan han komme tilbage på niveau, så er det virkelig et godt køb.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Jores Okore

Indlæg af raekkeettre » 12. jul 2017, 07:34

Jo mere og mere jeg tænker over det her skifte jo vildere synes jeg det er....Han er jo SYG god, jeg vil sige det bliver med længder den bedste forsvarsspiller AaB nogle sinde har haft....og vi kan takke vores gode træner for det her skifte...ellers ville sådan en spiller aldrig lande i AaB....desværre!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Jores Okore

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2017, 08:13

raekkeettre skrev:Jo mere og mere jeg tænker over det her skifte jo vildere synes jeg det er....Han er jo SYG god, jeg vil sige det bliver med længder den bedste forsvarsspiller AaB nogle sinde har haft....og vi kan takke vores gode træner for det her skifte...ellers ville sådan en spiller aldrig lande i AaB....desværre!!!
Enig. Og dem, som snakker om hvor mange spillere, som vi har til top6, må man bare sige, at her har vi en spiller, som grundlæggende er for god til superligaen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jores Okore

Indlæg af Funky » 12. jul 2017, 09:24

raekkeettre skrev:Jo mere og mere jeg tænker over det her skifte jo vildere synes jeg det er....Han er jo SYG god, jeg vil sige det bliver med længder den bedste forsvarsspiller AaB nogle sinde har haft....og vi kan takke vores gode træner for det her skifte...ellers ville sådan en spiller aldrig lande i AaB....desværre!!!
Noget af det, jeg synes man kunne se i Hansa-kampen var, at han nok er hurtigere og mere nærkampstærk end de andre forsvarsspillere, vi har, men den afgørende forskel er, at han simpelthen tænker og ser fodbold "hurtigere" end de andre. Han kommer til at redde r..... på de andre i bagkæden SÅ mange gange den kommende sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Jores Okore

Indlæg af Buzz Killington » 12. jul 2017, 09:44

Funky skrev:
raekkeettre skrev:Jo mere og mere jeg tænker over det her skifte jo vildere synes jeg det er....Han er jo SYG god, jeg vil sige det bliver med længder den bedste forsvarsspiller AaB nogle sinde har haft....og vi kan takke vores gode træner for det her skifte...ellers ville sådan en spiller aldrig lande i AaB....desværre!!!
Noget af det, jeg synes man kunne se i Hansa-kampen var, at han nok er hurtigere og mere nærkampstærk end de andre forsvarsspillere, vi har, men den afgørende forskel er, at han simpelthen tænker og ser fodbold "hurtigere" end de andre. Han kommer til at redde r..... på de andre i bagkæden SÅ mange gange den kommende sæson.

...Og det vil give resten af forsvaret og målmand en ro vi ikke har set siden 2014, hvilket forhåbenlig vil være med til at øge deres præstationer, hvilket vil give mere plads til at midtbanen kan tænke offensivt, hvilket vil resultere i flere målchancer. Eller det er i det mindste en dejlig drøm at have.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Jores Okore

Indlæg af AK48hamas » 12. jul 2017, 09:57

Fuldstændig enig. Stakkels angribere. Jeppe Kjaer, Pukki, Pavlovich, Uhre, Pourie, AK, Festersen, antipas - de bliver lukket ned.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Jores Okore

Indlæg af Tyskeren » 12. jul 2017, 22:17

Har snakket med en af de ældre spillere i AaB, og han kan i hans tid ikke huske bedre forsvarsspiller, end det Okore allerede har vist til træning... Han er vist vanvittig både med fødderne og med munden - dirigere helt vildt. Syntes det er en super signing..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jores Okore

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jul 2017, 22:31

Tyskeren skrev:Har snakket med en af de ældre spillere i AaB, og han kan i hans tid ikke huske bedre forsvarsspiller, end det Okore allerede har vist til træning... Han er vist vanvittig både med fødderne og med munden - dirigere helt vildt. Syntes det er en super signing..
Det lyder jo fantastisk... dog er det ikke fordi vi har haft for vane at vælte os i dygtige midterforsvarere i efterhånden mange år, som jeg ser det. Personligt undrer jeg mig nu også over at mange herinde har skrevet at Okore ikke er nogen ledertype, det synes jeg i høj grad man har set ham være, især på U21 landsholdet.

Får vi Okore at se på hans gamle niveau er jeg ikke i tvivl om at han er en af den type spillere jeg har efterlyst - dem som kan løfte de andre op.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Jores Okore

Indlæg af Alpa Chino » 12. jul 2017, 22:44

Tyskeren skrev:Har snakket med en af de ældre spillere i AaB, og han kan i hans tid ikke huske bedre forsvarsspiller, end det Okore allerede har vist til træning... Han er vist vanvittig både med fødderne og med munden - dirigere helt vildt. Syntes det er en super signing..
Fedt at høre - specielt at han er verbalt aktiv. Det er helt sikkert noget han har taget med fra Premier League, hvor det er ligeså vigtigt at dirigere forsvaret verbalt. John Terry er f.eks. en spiller, som næsten aldrig holder mund, hverken før, under og efter forsvarsaktioner. Han snakker og råber konstant.

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Jores Okore

Indlæg af Romario » 14. jul 2017, 00:00

FCM skrev:
Forza skrev:
FCM skrev:
Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?
Mener at have læst at man dengang man fredede Zidan rygnr (som så senere blev frigivet igen) havde man allerede fredet flere numre. Jeg husker dog ikke hvem det var desværre, så jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Det kunne du naturligvis. Men bagateller som fakta skal selvfølgelig ikke stoppe dig i at komme med skråsikre påstande om hvor åndssvagt de opfører dig i FCM. Det er jo alt sammen i en god sags tjeneste. FCM har helt sikkert gjort et eller andet andet åndssvagt :aabfan:
De fredede nr. 14 efter Zidan. Målmanden Jacob Haugaard (Ikke ham fra Finn og Jacob) fik nr. 14 til fleres overraskelse. Mener også de fredede nr. 6 efter Søren Skriver, som nu er besat af Halsti. Nr. 23 er dog fredet efter Frank Kristensen, og derfor har van der Prut fået nr. 8 og ikke sit foretrukne nr. Måske det er derfor han ikke har slået igennem. ;)

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Jores Okore

Indlæg af FCM » 14. jul 2017, 00:11

Romario skrev:
FCM skrev:
Forza skrev:
FCM skrev:
Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?
Mener at have læst at man dengang man fredede Zidan rygnr (som så senere blev frigivet igen) havde man allerede fredet flere numre. Jeg husker dog ikke hvem det var desværre, så jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Det kunne du naturligvis. Men bagateller som fakta skal selvfølgelig ikke stoppe dig i at komme med skråsikre påstande om hvor åndssvagt de opfører dig i FCM. Det er jo alt sammen i en god sags tjeneste. FCM har helt sikkert gjort et eller andet andet åndssvagt :aabfan:
De fredede nr. 14 efter Zidan. Målmanden Jacob Haugaard (Ikke ham fra Finn og Jacob) fik nr. 14 til fleres overraskelse. Mener også de fredede nr. 6 efter Søren Skriver, som nu er besat af Halsti. Nr. 23 er dog fredet efter Frank Kristensen, og derfor har van der Prut fået nr. 8 og ikke sit foretrukne nr. Måske det er derfor han ikke har slået igennem. ;)
Det er korrekt, at Ørgaard snakkede om at frede nr 14, men som du selv påpeger, så er det ikke sket. Kroon spiller i det nu.
Nr. 6 har aldrig været fredet.
Nr. 23 blev fredet da Frank stoppede karrieren i 2014.

Så indtil videre er vi på 0 fredede numre i perioden 1999-2009.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jores Okore

Indlæg af Forza » 14. jul 2017, 01:25

FCM skrev:
Romario skrev:
FCM skrev:
Forza skrev:
FCM skrev:
Forza skrev: Men derudover syntes jeg heller ikke det er noget vi skal gøre. FCM fredede jo numre til højre og venstre i de første 10 år af klubbens levetid. Det er simpelthen så falsk.
Ikke for at ødelægge den gode stemning, men kan du ikke lige fortælle hvilke numre det var, at FCM fredede i perioden 1999-2009?
Mener at have læst at man dengang man fredede Zidan rygnr (som så senere blev frigivet igen) havde man allerede fredet flere numre. Jeg husker dog ikke hvem det var desværre, så jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Det kunne du naturligvis. Men bagateller som fakta skal selvfølgelig ikke stoppe dig i at komme med skråsikre påstande om hvor åndssvagt de opfører dig i FCM. Det er jo alt sammen i en god sags tjeneste. FCM har helt sikkert gjort et eller andet andet åndssvagt :aabfan:
De fredede nr. 14 efter Zidan. Målmanden Jacob Haugaard (Ikke ham fra Finn og Jacob) fik nr. 14 til fleres overraskelse. Mener også de fredede nr. 6 efter Søren Skriver, som nu er besat af Halsti. Nr. 23 er dog fredet efter Frank Kristensen, og derfor har van der Prut fået nr. 8 og ikke sit foretrukne nr. Måske det er derfor han ikke har slået igennem. ;)
Det er korrekt, at Ørgaard snakkede om at frede nr 14, men som du selv påpeger, så er det ikke sket. Kroon spiller i det nu.
Nr. 6 har aldrig været fredet.
Nr. 23 blev fredet da Frank stoppede karrieren i 2014.

Så indtil videre er vi på 0 fredede numre i perioden 1999-2009.
De fredede helt sikkert Zidan. At de så ikke en gang kan leve op til deres egne beslutninger er jo ikke særlig overraskende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar