Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Valsted » 15. jul 2017, 19:51

http://www.bt.dk/fodbold/AaB-traener-vi ... riber-mere

Hvor er det befriende, at MW er eksplicit i sine forventninger til Gaarde. Samtidig tror jeg på, at når han siger, at han tror på Pohl, mener han det, og det ikke bare er noget "han skal sige". Får MW sin vilje, ser det spændende ud.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af bongo1234 » 15. jul 2017, 20:03

Ståle: Vi er frygtelig slidte........

Det bliver en lang sæson for Ståle :thumbsup: :thumbsup:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... te/6745267

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 15. jul 2017, 20:14

Kristian skrev:
Klaus skrev:Så ser man lige BTs karakterer. De giver både Pallesen og Flores 02. Man kan ikke lade være med at tænke den tanke, at de slet ikke har set kampen, eller måske givet karaktererne efter første halvleg. I øvrigt er det pisseiriterende, at hver gang noget hold er bedre end FCK skyldes det altid, at FCK var dårlige. Aldrig nogensinde er det fordi andre var gode. Måske lige på nær Brøndby der også altid er gode mod FCK uanset hvor ringe de spiller....
Det er Morten Crone

Og det er dybt latterligt at give dem 02. Samme med Pohl.
Og de kalder sig eksperter.
Morten Crone er en joke. Intet nyt i det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Sauer » 15. jul 2017, 20:23

Højdepunkter kan findes hér:

http://www.superliga.dk/kamp/2017-2018/ ... enhavn-AaB

Bemærk i øvrigt analysen af spilovertag, hvis man nu var i tvivl om, at vi sad på det hele i anden halvleg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af troelsh » 15. jul 2017, 20:30

Herligt billede, er Thomsen ikke blevet lidt rundkindet?

Billede

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 15. jul 2017, 20:31

Sauer skrev:Højdepunkter kan findes hér:

http://www.superliga.dk/kamp/2017-2018/ ... enhavn-AaB

Bemærk i øvrigt analysen af spilovertag, hvis man nu var i tvivl om, at vi sad på det hele i anden halvleg.
Ret markant.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 15. jul 2017, 20:31

troelsh skrev:Herligt billede, er Thomsen ikke blevet lidt rundkindet?

Billede
Thom- hvem? Jeg ser kun AaB-spillere, og så en eller anden anonym gut i FCK-dress.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Martino » 15. jul 2017, 20:35

Funky skrev:
Kristian skrev:
Klaus skrev:Så ser man lige BTs karakterer. De giver både Pallesen og Flores 02. Man kan ikke lade være med at tænke den tanke, at de slet ikke har set kampen, eller måske givet karaktererne efter første halvleg. I øvrigt er det pisseiriterende, at hver gang noget hold er bedre end FCK skyldes det altid, at FCK var dårlige. Aldrig nogensinde er det fordi andre var gode. Måske lige på nær Brøndby der også altid er gode mod FCK uanset hvor ringe de spiller....
Det er Morten Crone

Og det er dybt latterligt at give dem 02. Samme med Pohl.
Og de kalder sig eksperter.
Morten Crone er en joke. Intet nyt i det.
Morten Crone er en kæmpe nar, forstår ikke han kan bestride et erhverv om fodbold, for han er ikke ligefrem videre skarp.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af troelsh » 15. jul 2017, 20:58

Martino skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:
Klaus skrev:Så ser man lige BTs karakterer. De giver både Pallesen og Flores 02. Man kan ikke lade være med at tænke den tanke, at de slet ikke har set kampen, eller måske givet karaktererne efter første halvleg. I øvrigt er det pisseiriterende, at hver gang noget hold er bedre end FCK skyldes det altid, at FCK var dårlige. Aldrig nogensinde er det fordi andre var gode. Måske lige på nær Brøndby der også altid er gode mod FCK uanset hvor ringe de spiller....
Det er Morten Crone

Og det er dybt latterligt at give dem 02. Samme med Pohl.
Og de kalder sig eksperter.
Morten Crone er en joke. Intet nyt i det.
Morten Crone er en kæmpe nar, forstår ikke han kan bestride et erhverv om fodbold, for han er ikke ligefrem videre skarp.
En af de bedste han lavet var da han vurderede FCK havde 45% chance for avancement mod Leverkusen over to kampe

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Soren » 15. jul 2017, 21:08

Legum Magister skrev:Det er ikke så ofte, at man kan gå fra en kamp i Parken og nærmest være ærgerlig over, at det "kun" blev til ét point; men hold da op, hvor drengene sad på den kamp i anden halvleg.

Håber, at Okore blot har fået et sæbeøje og ikke en hjernerystelse (der så man i sidste sæson med Curth, hvor længe den slags kan skabe problemer).

Og hvor bliver vi farlige, hvis/når Pohl bliver lidt mere kølig i sine afslutninger, for han kommer godt nok frem til mange chancer.
Okore sagde bagefter, at det "bare var en albue" og at han hurtigt ville være klar igen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. jul 2017, 21:12

SUCK IT PARKEN!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af ebbejeppe » 15. jul 2017, 21:50

Jeg tror måske Lesniak misser sin debut i dag pga. Okores skade. Han varmede op hele anden halvleg sammen med Børsting og Sylvestr, så mon ikke han var tiltænkt en rolle mod slut.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Mogens » 15. jul 2017, 23:07

Hanga skrev:
Er det i øvrigt kun hos mig, at der er en irriterende hyletone i lyden fra Canal 9?
Det er nok staale
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Mogens » 15. jul 2017, 23:10

Gamen skrev:
De Fem skrev: Friskt at fordoble prisen for at fremme argumentet.
Vi skal aflevere 40 % af salgssummen til Universitario, hvorfor vi fik ham så billigt. Penge vi mig bekendt ikke ser igen, så det er vist tættere på end jeres bud.

Hvad enten pengene tilfalder dem ved købet eller ved salget er vist ét fedt.
Så bare tilføj hans løn kontraktperioden ud - så ender vi nok på 10-12 mio. Jeg kender INGEN andre, der regner som dig...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 15. jul 2017, 23:24

Funky skrev: Lesniak er ikke blevet præsenteret som en mand der skal gå direkte ind i start-11'eren.
Tja, ifølge slovakisk presse har vi nuppet ham i hård konkurrence med to andre danske Superliga-klubber, samt tre klubber fra den russiske liga. Dernæst var også to Championship-klubber inde i billedet. Jeg tror godt du kan forvente, at han har fået samme besked som Sloth fik - at AaB mener at han (hvis han lever op til sit potentiale) nok skal få en masse kampe fra start.
Hans agent angiver i øvrigt også, at han er kommet til klubben for at spille som defensiv midtbanespiller.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Martin Bak » 15. jul 2017, 23:32

Funky skrev:
troelsh skrev:Herligt billede, er Thomsen ikke blevet lidt rundkindet?

Billede
Thom- hvem? Jeg ser kun AaB-spillere, og så en eller anden anonym gut i FCK-dress.[/

Det er vist en halvblind stakkel, som kastede håndklædet i ringen efter 6 måneder
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Pollack2 » 15. jul 2017, 23:34

troelsh skrev:Herligt billede, er Thomsen ikke blevet lidt rundkindet?

Billede
Han har da vist siddet og grattet sig på armen med en kuglepen, mens han har siddet på bænken.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 15. jul 2017, 23:38

Tak for kaffe for en hæsblæsende forestilling i dag. 20 min. i starten af kampen, hvor vi skilte os dårligt af med bolden (når vi en sjælden gang havde den), og derefter en kamp der udviklede sig mere og mere til at være en god, god oplevelse.

Plusser ud for de fleste - jeg kan ikke understrege nok, hvor meget jeg synes det virker til at vi har fået en solid base, efter at vi har sendt Holgersson til Spanien. Slet ikke så nervøse og dårlige i det opbyggende spil, og man fik nærmest ståpels de gange Okore tog bolden og drev den fremad banen. Han kommer til at blive et af de bedste køb vi har gjort i dette årti.
Pallesen virkede solid, hvilket er præcis hvad vi har manglet, og enormt dygtig til at variere sine indlæg når han kom med frem. Mod hold der står dybt, eller hvor vi kan skabe overtal på flankerne, så tror jeg han får samme effekt som Dalsgaard havde. Han ejede Boilesen i dag.

1-1, vi er på tavlen, og optimismen er trods alt større end for et par uger siden. En angriber eller en kreativ kraft til kanten, og så er vi kørende.
Kudos til Gaarde for et par rigtig gode indkøb - det kan godt være at det seneste år kommer til at koste en del millioner at rette op på, men det må vi tage med og erkende at han skød totalt forbi skiven med sine indkøb, hvoraf 2 af de 3 væsentligste i dag er fortid kun et år senere. Det virker dog til at vi har fået de helt rigtige spillere ind denne gang - AaB fremstod i dag som et mere homogent og sammenspillet hold end længe. Kan folk som Thellufsen fortsætte med at lægge på sæsonen ud, for der er stadig alt for mange udfald og lidt dårlige beslutninger, så kan det ende med at blive helt godt.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Mogens » 15. jul 2017, 23:51

Jeg kom lidt sent på plads i parken, så jeg gik (heldigvis) glip af de første 10 min.

Jeg har nærmest kun positivt at sige. Gode redninger af Nikolaj og ikke rigtig nogle af hans håbløse chip-bolde eller forhastede igangsætninger.
Forsvaret stod skarpt og alle leverede varen. Mærkeligt omkring hjørnesparket, der senere førte til målet, men stadig en smuk debut af Pallesen (og Okore).
Et par kiksede beslutninger/aktioner af Flores, men ellers godkendt indsats af ham. Lidt sløvhed i forbindelse med nogle omstillingsmuligheder, men ellers super indsatser af både Würtz og MC og Risgaard - sidstnævnte med at par yderst kvalificerede afslutninger.
Super arbejdsindsats og mange rigtige ting fra Pohl, men naturligvis trækker manglende skarphed lidt ned.
Svagest i billedet stod Thellufsen i min bog - for mange gange manglede der lidt fandenivoldskhed, hvor man tør trykke af i stedet for at drible den over stregen.

Det var dejligt at se, at de gik godt til den i dag - der blev dømt mange frispark til fck, men det tager jeg som om, at AaB´erne turde gå til den (og så naturligvis en fck-venlig dommer). I lange perioder var der fint pasningsspil, omend der også var nogle lette boldtab.

Sidst, men ikke mindst, synes jeg det er pisse ærgerligt, at det nærmest er blevet et dommer-mantra, at "kan vi give Würtz et kort, så gør vi det"... En anfører SKAL i mine øjne have lidt længere snor, og jeg tror da umiddelbart, at han får kortet for brok? Ikke godt nok...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af le Cid » 15. jul 2017, 23:52

Hvor er det bare ærgerligt, at vi har købt den permanent skadede lottokupon fra FCK - og en spiller fra VFF, som derfor naturligvis ikke er god nok til AaB. Det hele falder tilbage på Gaarde!

Hold nu kæft! Sidste år er længe siden - det bliver SÅ godt! :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar