Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af NIN » 16. jul 2017, 00:02

le Cid skrev:Hvor er det bare ærgerligt, at vi har købt den permanent skadede lottokupon fra FCK - og en spiller fra VFF, som derfor naturligvis ikke er god nok til AaB. Det hele falder tilbage på Gaarde!

Hold nu kæft! Sidste år er længe siden - det bliver SÅ godt! :-)
Plus vi lige har solgt to af sidste sæsons højt indkøbte profiler til et million beløb. Rock on!
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Kokkefar » 16. jul 2017, 00:04

NIN skrev:
le Cid skrev:Hvor er det bare ærgerligt, at vi har købt den permanent skadede lottokupon fra FCK - og en spiller fra VFF, som derfor naturligvis ikke er god nok til AaB. Det hele falder tilbage på Gaarde!

Hold nu kæft! Sidste år er længe siden - det bliver SÅ godt! :-)
Plus vi lige har solgt to af sidste sæsons højt indkøbte profiler til et million beløb. Rock on!
Ved du noget noget jeg ikke ved? De er vel begge gået på fri?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Hanga » 16. jul 2017, 00:07

Fint resultat ovenpå en rigtig god præstation, minus de første 15-20 minutter. Meget overraskende at vi kunne dominere dem så meget i 2. halvleg, det så rigtig godt ud, omend FCK klart var væsentligt dårligere kørende end normalt. Stærke præstationer fra især de to nye, mens andre var mere svingende. Det er ikke til at blive klog på Flores, jeg var klar til at hive ham ud i pausen, men i 2. halvleg var han blændende.

Der er dog nogle der bør suge lidt luft ind, og ikke lade sig gribe af én stærk kamp. Vi skal se holdet præstere over en væsentligt længere periode, og vente med at udkåre folk til frelsere eller lign. på baggrund af én indsats. Vi er startet godt og Okore + Pallesen er kommet godt fra land, lad os håbe at det kan fortsætte. Især Okore lignede en spiller, der kan løfte os væsentligt.

En ting der dog ikke kan diskuteres, er behovet for en målscorer på holdet... Havde vi haft sådan en, tror jeg vi var taget hjem med alle 3 point.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 00:07

Kokkefar skrev:
Ved du noget noget jeg ikke ved? De er vel begge gået på fri?
Og så naturligvis en kompensation for den løn de oppebar i AaB, men næppe får i den nye klub. Det kan vi desværre ikke slippe udenom, og det er prisen for at signe de forkerte. Men skønt at de er ude af vagten, og ikke trækker rundt med dårlige præstationer og dårlig attitude i truppen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af raekkeettre » 16. jul 2017, 00:22

Gamen skrev:
Kokkefar skrev:
Ved du noget noget jeg ikke ved? De er vel begge gået på fri?
Og så naturligvis en kompensation for den løn de oppebar i AaB, men næppe får i den nye klub. Det kan vi desværre ikke slippe udenom, og det er prisen for at signe de forkerte. Men skønt at de er ude af vagten, og ikke trækker rundt med dårlige præstationer og dårlig attitude i truppen.
Kan vi finde ikke nogle flere negative ting...det er da lige dagen til det...:)..jøsses...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af NIN » 16. jul 2017, 00:23

Kokkefar skrev:
NIN skrev:
le Cid skrev:Hvor er det bare ærgerligt, at vi har købt den permanent skadede lottokupon fra FCK - og en spiller fra VFF, som derfor naturligvis ikke er god nok til AaB. Det hele falder tilbage på Gaarde!

Hold nu kæft! Sidste år er længe siden - det bliver SÅ godt! :-)
Plus vi lige har solgt to af sidste sæsons højt indkøbte profiler til et million beløb. Rock on!
Ved du noget noget jeg ikke ved? De er vel begge gået på fri?
....Tror du?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 00:28

raekkeettre skrev:
Kan vi finde ikke nogle flere negative ting...det er da lige dagen til det...:)..jøsses...
Det var nu udelukkende positivt ment. Det er aldrig godt at have den slags spillere i truppen. Nu kan vi starte fra scratch med de nye spillere :-)

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af AK48hamas » 16. jul 2017, 06:06

I de første 15min sad man med fornemmelsen at det ville blive en lang aften. Heldigvis bliver det afværget og vi får arbejdet os ind i kampen. Målet til 1-0 er meget ærgerligt men vi er i total ubalance. Risgaard skal jo bare bare følge Santander ud. Derudover gav Flores mig mange grå hår i første halvleg.

Anden halvleg var en fantastisk oplevelse. Angreb efter angreb bølgede ned mod FCKs mål og hvis vi havde bare hvad der mindede om en angriber så ville vi have scoret før. Kampen havde utroligt mange spilstop sidste 10min så super fedt at får scoret til sidst.

Okore er et fuckinh bæst, Pallesen bliver god når ham og flores får lidt forståelse for hinanden. Vild redning af Larsen forresten.

At komme hjem fra Parken med sådan en oplevelse må give noget ekstra.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2017, 10:32

I foråret frygtede man næste kamp. Nu glædes man til næste kamp.

I øvrigt kom næstsidste fod på scoringen vel fra Sylvestr, så helt tumpet er han ikke.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 16. jul 2017, 10:47

FlæskeFrank skrev:I foråret frygtede man næste kamp. Nu glædes man til næste kamp.

I øvrigt kom næstsidste fod på scoringen vel fra Sylvestr, så helt tumpet er han ikke.
Wieghorst fastholder i et interview, at man ikke har afskrevet Sylvestr.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Kenneth K » 16. jul 2017, 10:56

Satme en flot 2. halvleg! Det bedste, AaB har spillet siden, hvad, efteråret '15? Og det klart bedste vi har spillet i Parken i årevis i Superliga-regi.

Okore var fantastisk, og Pallesen ligeså - shit, mand, havde han overhovedet et indlæg som ikke ramte en AaB'er? En helt enorm forbedring af vores bagkæde, de to.

Flores helt til hundene i 1. halvleg, men mange rigtig gode ting og takter i 2. halvleg; der er alligevel krummer i ham. Larsen med sin bedste og sikreste præstation i meget lang tid. Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen. Han simpelthen snart få huld på bylden - kommer frem til massevis af chancer, er stærk i hoved- og duelspil, er pivhurtig og sparker knaldhårdt. Det er helt utroligt, at han ikke scorer mere. Kommer han ind i en stime, så...

Ha! At være stolt, positiv og håbefuld efter en AaB-kamp... det føles som fucking evigheder siden, man har været det. Hatten af!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af sulakvelidze » 16. jul 2017, 11:00

Jeg kan ikke blive enig med mig selv, om det overraskende resultat og spillet i kampen fortæller, at AaB er meget bedre end i sidste sæson, eller om FCK er meget dårligere. Det er nok for tidligt at konkludere på, men svaret ligger nok et sted imellem.

Men der var så mange perspektiver i spillet, at vi i hvert fald ikke kan bruge kampen til at afskrive enkelte spillere som fx Pohl og Flores. Nogle spillere har mere end andre brug for et hold i medgang for at forløse talentet, og jeg har ikke opgivet, at vi får det bedste at se fra de to, hvis spillet i går bliver ført videre i de næste kampe.

Men det skal også til at være.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2017, 11:04

Hvorfor vises der ikke nogle chancer fra FCK i anden halvleg ?

Nåh nej, de var der jo ikke.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Freddie » 16. jul 2017, 11:11

Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Hanga » 16. jul 2017, 11:18

Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Han får jo nøjagtigt samme kritik alle steder - i medierne, af tv kommentatorerne, ja sågar vores egen træner (naturligvis pakket pænere ind).

At Pohl har store problem med sine afslutninger er et faktum, det er ikke noget debatsiden har fundet på. Man behøver blot se hans målstatistik. Men har man set kampene, vil man også vide, at det ikke skyldes manglende evne til at komme til chancerne, for det er han nemlig rigtig god til. Meget pågående, hurtig, nærkampsstærk osv. Men at sparke bolden I kassen har alle dage været hans udfordring, også som ungdomsspiller kneb det med effektiviteten. Derfor er det naturligt og fair at stille spørgsmålstegn ved, om det nogensinde kommer til ham.

Misforstå mig ikke, jeg synes absolut han gør det godt og at han skal have masser af spilletid, jeg synes bare ikke der er meget der tyder på, at han ender med at blive den målscorer vi så desperat mangler - i hvert fald ikke på den korte bane.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af SkumF » 16. jul 2017, 11:40

Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Han bruger over 600 minutter per mål (i superligaen). Det er elendigt. Det kan en klub der satser på andet end nedrykning, altså ikke bruge til ret meget.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 11:43

Freddie skrev: Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Nu er man jo angriber for at score mål. Lur mig om ikke det har en negativ effekt på holdet, hvis man oplever at man gang på gang sætter en spiller godt op, uden at han færdiggør det. Selvfølgelig skal en angriber måles på sine mål, ligesom en forsvarsspiller skal måles på sin evne til at forsvare.
Specielt, når det er mål der afgør fodboldkampe og man kun spiller med én mand fremme.
Spiller vi med 2 mener jeg der må være plads til ham, for han har noget vi ikke har fået med særlig mange andre angribere. Alternativt må vi prøve ham på en kant, hvor jeg tror han også vil kunne være en gevinst - han arbejder stenhårdt hver evig eneste kamp.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 16. jul 2017, 11:45

SkumF skrev:
Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Han bruger over 600 minutter per mål (i superligaen). Det er elendigt. Det kan en klub der satser på andet end nedrykning, altså ikke bruge til ret meget.
Jeg synes, man skal give ham fast spilletid og se, hvor langt det holder. Men hans problem kan blive, at sådan som holdet spillede i går (jeg synes faktisk heller ikke, 1. halvleg var elendig), hvem er det så lige, man sætter af, for at gøre plads til både Pohl og en ny angriber?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 11:45

Funky skrev: Wieghorst fastholder i et interview, at man ikke har afskrevet Sylvestr.
Hvad skulle han ellers sige?

Vi har kontrakt med ham lidt endnu, men han er blevet overhalet af den eneste anden regulære angriber vi har, og det virker til at den rangorden er rimelig nagelfast.

Jeg tror han er på vej ud, og at det kun er et spørgsmål om tid før der lander en ny angriber i klubben. Der er jo heller ikke meget perspektiv i at bruge en spiller, som alligevel kun er her de næste 5 måneder.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af 9800 » 16. jul 2017, 11:49

Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk

Besvar