Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Uldahl » 20. jul 2017, 16:04

FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Flere Herlev-beboere med briller på stadion!

Spøg til side, så er vores kultur på stadion generelt ikke noget at råbe hurra for. Der er mange steder den er gal, svært lige at pinpointe præcis hvad. Generelt mangler der noget eufori omkring klubben - der mangler nogle begivenheder der kan bringe os sammen igen. AaB har begået nogle fejl tidligere, som er svære at rette op på. Og ligeledes er der begået nogle fejl i fanmiljøet som er svære at rette op på.
Det eneste rigtige for hver enkelt fan af AaB er at vise mere passion, synge og råbe højere samt smide hæmningerne! Alle de andre ting er bare undskyldninger for ikke at være en god nok 12. Mand.
Kom nu Aalborg. Hvis Aalborg stadion havde den samme passionerede stemning på lægterne hver gang, så kommer der også flere tilskuere. Folk vil jo gerne være en del af noget stort.
Hvis der skal klappes i takt til Tina Turner, synges om vold og kokain eller råbes søn af en luder, så har jeg det fint med at sidde og nyde min fodbold i relativ stilhed.
Så undlad at vær med på de ting du ikke bryder dig om, men smid nu hæmningerne og råb og syng.

Hvorfor har man egentlig droppet HEY AaB råbet, der jo er en gammel og original ting?
Jeg tror at de officielle fangrupper skal prøve at gå mere tilbage til de gamle sange og på denne måde forsøge at få nogle lidt ældre med i koret...
Generelt er mit indtryk af AaBs fans, at de går mere op i at håne plastikklubber, lave tifoer, generalforsamlinger samt vedtægter i stedet for at fokusere på at være en stærk 12. Mand. Syng og råb højere og smid hæmningerne! Drik flere øl inden kampene hvis det hjælper.


Jeg går til fodbold for at se bold, det gør jeg fint på Weber. Jeg gider sgu ikke kor sang, bankene trommer og idiotiske sange. Jeg er glad for bare at kunne råbe min glæde eller frustrationer. Men jeg er sgi nok også snart for gammel til at tage på stadion.

Det der lokker folk til staadion er noget seværdigt bold, det blevet en mangelvare. Ikke kun godt AaB spil, men modstandere der tør spille lidt med i stedet for at pakke sig og håbe på et kontramål eller endnu være som Horsens der kun spiller på dødbolde og indkast.

At man så prøver på at få den umulige udvidelse af suppen nemmere igennem blandt fans ved at lave en håbløs liga stuktur med sluspil kvalifikationer til det ene og det andet. Umulige spille tidspunkter for alle kampene skal kunne vises på TV. and the list goes on.

Aalborg har ændret sig markant fra en arbejder by til studie by. Og AaB fra en arbejder klub til et firma med alt overvejende fokus på bundlinien. Det har jeg svært ved ar begejstres over, skønt jeg forstår nødvendigheden. Mony rules.

Alt bliver lagt som viasat vil have det. De betaler jo meget store penge for retighederne, og dem har lubberne desværre set sig blinde på. Tror det bliver mere end svært at ændre noget på fan siden. Fra at være en del af klubben er vi reduceret til fobrugere af uderholdning og tv pakker. :money:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 20. jul 2017, 16:31

Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2017, 17:21

Stemningen på Aalborg stadion kan koges ned til for lidt volume. Alt for mange nordjyder sidder eller står med armene over kors og gemmer sig. Jeg synes simpelthen det er for dårligt.
Men det er rigtigt at Aalborg er gået fra arbejderby til studieby, og det har kostet stemning på stadion. Det samme kan faktisk siges om Aalborg pirates fans.

Der er rigtig mange unge fans på stadion og de mangler simpelthen nogle fuldt udviklede lunger at synge med.
Jeg har altid hadet nordjysk mådehold og manglende passion/engagement.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 20. jul 2017, 17:53

Yankee skrev:
Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)
Trommen giver noget ekstra og sætter gerne gang i den når det gynger på Spar Nord.

Det bliver dælme fesent hvis den forsvandt.

Men det er smag og behag.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Super Hansen » 20. jul 2017, 18:33

Kristian skrev:
Yankee skrev:
Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)
Trommen giver noget ekstra og sætter gerne gang i den når det gynger på Spar Nord.

Det bliver dælme fesent hvis den forsvandt.

Men det er smag og behag.
Tja. Hvis den kom nogle sange ala i gamle dage tror jeg at jeg godt kunne finde på at skråle lidt med. men jeg stå altså af når der bliver sunget om vold kokain m.m. og der må kunne opfindes en mere elegant sang til dommer end han er en søn af en luder. Og nogle små simple sange til vores drenge ala Risgaards skore når han vil. Det ville hjælpe på min sang stemme.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: RE: Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 20. jul 2017, 18:56

Super Hansen skrev:
Kristian skrev:
Yankee skrev:
Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)
Trommen giver noget ekstra og sætter gerne gang i den når det gynger på Spar Nord.

Det bliver dælme fesent hvis den forsvandt.

Men det er smag og behag.
Tja. Hvis den kom nogle sange ala i gamle dage tror jeg at jeg godt kunne finde på at skråle lidt med. men jeg stå altså af når der bliver sunget om vold kokain m.m. og der må kunne opfindes en mere elegant sang til dommer end han er en søn af en luder. Og nogle små simple sange til vores drenge ala Risgaards skore når han vil. Det ville hjælpe på min sang stemme.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Helt enig
Men man vælger jo de sange man vil synge med på selv.

Jeg er ikke tilhænger af at man vælger at "være passiv" fordi man ikke gider sange som ovenstående. Mange får den her fordømmende holdning. Ikke rettet mod dig overhovedet, men det er en tendens.
Man kan blot lade være med at synge med på dem. Som jeg selv i øvrigt.

Men der er vel en tendens til, at folket kun synge igennem når der bliver scoret.

Savner det sammenhold man skabte i kampen mod Sampdoria i sin tid. Det var sq tider.
------------------
mvh Kristian

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Maglau » 20. jul 2017, 19:02

FIDEL skrev:Stemningen på Aalborg stadion kan koges ned til for lidt volume. Alt for mange nordjyder sidder eller står med armene over kors og gemmer sig. Jeg synes simpelthen det er for dårligt.
Men det er rigtigt at Aalborg er gået fra arbejderby til studieby, og det har kostet stemning på stadion. Det samme kan faktisk siges om Aalborg pirates fans.

Der er rigtig mange unge fans på stadion og de mangler simpelthen nogle fuldt udviklede lunger at synge med.
Jeg har altid hadet nordjysk mådehold og manglende passion/engagement.
At AaB er en studieby og ikke en arbejder by som tidligere- hvad har det med sagen at gøre.
Århus er om nogen en studieby og her hvor jeg bor er der en enorm interesse for AGF. Jeg hører alle steder den her optimisme før hver sæson....det er nu bjørnen vågner og så skal I bare se ;) . der kommer pænt mange mennesker til deres meningsløse træningskampe og til de to sidste kampe sidste sæson samlede de 17000 tilskuere til hver.
Jeg synes AGF og Århus har været rigtigt dygtige til at skabe en interesse og loyalitet om klubben som ikke ses i AaB.
Jeg mener at AaB burde satse på at få flere af de nye studerende der hvert år 1/9 flytter til byen til at blive AaB supportere - hvordan må en marketing gut finde ud af
Jeg har altså svært ved at se at en eller anden sur smed i kedeldragt fra Aalborg værft er en mere loyal AaB fan og stemningsskaber end en humaniore studerende fyr der er kommet en med 4 toget fra Hirtshals.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af sulakvelidze » 20. jul 2017, 19:07

Uldahl skrev:Jeg går til fodbold for at se bold, det gør jeg fint på Weber. Jeg gider sgu ikke kor sang, bankene trommer og idiotiske sange. Jeg er glad for bare at kunne råbe min glæde eller frustrationer. Men jeg er sgi nok
Alt bliver lagt som viasat vil have det. De betaler jo meget store penge for retighederne, og dem har lubberne desværre set sig blinde på. Tror det bliver mere end svært at ændre noget på fan siden. Fra at være en del af klubben er vi reduceret til fobrugere af uderholdning og tv pakker. :money:
Helt enig. AaB og de andre mellemstore klubber har accepteret en dårligere liga med en tv-aftale, der først og fremmest tilgodeser Brøndby og FCK og deres tilskuere. Både direkte økonomisk og indirekte i form af store fordele med favorable spilletidspunkter. Det har de gjort mod til gengæld at få lidt mere i kroner og ører end under foregående tv-aftale.

Det er mig en gåde, at AaB og de andre mellemstore klubber har accepteret, at Viasat og de andre får lov til at smadre ligaen bare fordi de lægger en stor sum penge. Jeg tvivler på, at tv-stationerne i en hård konkurrence om rettighederne vil give så meget mindre end nu mod nogle lidt skrappere krav til indhold og behandling af produktet. Herimellem en mere fair fordeling af kampe i bedste sendetid. At være fodboldklub med kampe på nomadetidspunkter er ikke just attraktivt. Slet ikke for sponsorer. Det problem aner de bare ikke eksistensen af i Brøndby og FCK, og AaB har accepteret det - forstå det hvem som kan. Flertallet har alt for længe ladet de rige og Viasat sætte dagsordenen for placeringen af magten i dansk fodbold.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: RE: Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Maglau » 20. jul 2017, 19:13

Kristian skrev:
Super Hansen skrev:
Kristian skrev:
Yankee skrev:
Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)
Trommen giver noget ekstra og sætter gerne gang i den når det gynger på Spar Nord.

Det bliver dælme fesent hvis den forsvandt.

Men det er smag og behag.
Tja. Hvis den kom nogle sange ala i gamle dage tror jeg at jeg godt kunne finde på at skråle lidt med. men jeg stå altså af når der bliver sunget om vold kokain m.m. og der må kunne opfindes en mere elegant sang til dommer end han er en søn af en luder. Og nogle små simple sange til vores drenge ala Risgaards skore når han vil. Det ville hjælpe på min sang stemme.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Helt enig
Men man vælger jo de sange man vil synge med på selv.

Jeg er ikke tilhænger af at man vælger at "være passiv" fordi man ikke gider sange som ovenstående. Mange får den her fordømmende holdning. Ikke rettet mod dig overhovedet, men det er en tendens.
Man kan blot lade være med at synge med på dem. Som jeg selv i øvrigt.

Men der er vel en tendens til, at folket kun synge igennem når der bliver scoret.

Savner det sammenhold man skabte i kampen mod Sampdoria i sin tid. Det var sq tider.
Lige nøjagtigt Sampdoria kampen og nogle få andre vigtige kampe inkl pokalfinaler, hvor hele stadion var med og det sydede af stemning viser at det kan lade sig gøre. Men det var ikke organiseret eller forsøgt organiseret det var spontan stemning fra alle hele vejen rundt. Det var ikke den håndfuld der står bag det ene mål og i bund og grund mest holder en fest for dem selv med sange de kun selv kan synge med på. Fred med det de gør hverken skade eller gavn.
Stemningen kan opstå på hele stadion og gør det når der virkeligt er noget på spil - det er den følelse der skal fremelskes her gang
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: RE: Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 20. jul 2017, 21:28

Maglau skrev:
Kristian skrev:
Super Hansen skrev:
Kristian skrev:
Yankee skrev:
Nitten skrev: I mine øjne er det også langt mere bøvet at stå og slå på en tromme hele tiden. Det er satme irriterende at høre på. Men
Amen! Det er utroligt at man stadig insisterer på trommer på de danske tribuner. Det lyder forfærdeligt og overdøver sangene. De fleste mellemstore endetribuner i Sverige kører uden tromme (Helsingborg, Malmø mfl)
Trommen giver noget ekstra og sætter gerne gang i den når det gynger på Spar Nord.

Det bliver dælme fesent hvis den forsvandt.

Men det er smag og behag.
Tja. Hvis den kom nogle sange ala i gamle dage tror jeg at jeg godt kunne finde på at skråle lidt med. men jeg stå altså af når der bliver sunget om vold kokain m.m. og der må kunne opfindes en mere elegant sang til dommer end han er en søn af en luder. Og nogle små simple sange til vores drenge ala Risgaards skore når han vil. Det ville hjælpe på min sang stemme.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Helt enig
Men man vælger jo de sange man vil synge med på selv.

Jeg er ikke tilhænger af at man vælger at "være passiv" fordi man ikke gider sange som ovenstående. Mange får den her fordømmende holdning. Ikke rettet mod dig overhovedet, men det er en tendens.
Man kan blot lade være med at synge med på dem. Som jeg selv i øvrigt.

Men der er vel en tendens til, at folket kun synge igennem når der bliver scoret.

Savner det sammenhold man skabte i kampen mod Sampdoria i sin tid. Det var sq tider.
Lige nøjagtigt Sampdoria kampen og nogle få andre vigtige kampe inkl pokalfinaler, hvor hele stadion var med og det sydede af stemning viser at det kan lade sig gøre. Men det var ikke organiseret eller forsøgt organiseret det var spontan stemning fra alle hele vejen rundt. Det var ikke den håndfuld der står bag det ene mål og i bund og grund mest holder en fest for dem selv med sange de kun selv kan synge med på. Fred med det de gør hverken skade eller gavn.
Stemningen kan opstå på hele stadion og gør det når der virkeligt er noget på spil - det er den følelse der skal fremelskes her gang
Ja stemningen til Sampdoria kampen var super og det endda på trods af en ordentlig omgang regn som jeg husker det. Mindes bagefter med nogle øller sammen med en flok våde Sampdoria fans.

Men det er utopi at tro på samme stadionstemning til en kamp mod FCN. Det er jo noget helt andet og skal også være det. Selvfølgelig skal spændingen på lægterne være større til de store kampe !

Jeg kunne nu også godt ønske noget mere stemning til leverpostejkampene. Og her handler det altså om at få folk på stadion og fyldt op på pladserne.
Der er bare mere stemning når der er mange omkring en og man får en fællesfølelse.

Det handler vel om en eller anden form for samhørighed mellem de forskellige afsnit på stadion og så spillerne på banen.

Jeg tror at indsatsen skal fokusere på at få folk på stadion ! så kommer stemningen af sig selv og dermed også tilhørsforholdet som fan til AaB. Det med om der er lavet en eller anden sang, et odiøst tilråb, eller en der slår på en tromme på et halvtomt stadion giver altså ikke stemning

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Klaus » 21. jul 2017, 11:37

Nu nævner man Sampdoria-kampen som noget specielt, og det var den sammen med City-kampen. Men jeg husker også det år vi var ved at rykke ned en hjemmekamp mod SønderjyskE, hvor stemningen var helt elektrisk og det selvom vi tabte. For ikke at glemme dengang i tidernes morgen, hvor vi slog Brøndby, og der sad folk på tribunetaget og indenfor banderne. Tænk sig, har man virkelig oplevet det. Nå men på søndag er der bold igen, og selvom stemningen næppe kommer helt der op, så er der simpelthen ikke noget bedre sted at befinde sig en søndag eftermiddag.

Og så behøver der nu ikke at være mange for at skabe denne særlige følelse. Til en betydningsløs udekamp mod Midtjylland var vi højest 40. Lige nøjagtig i den kamp valgte AaB så at spille sæsonens kamp og stemningen blandt alle 40 var fantastisk.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 21. jul 2017, 14:44

Klaus skrev:For ikke at glemme dengang i tidernes morgen, hvor vi slog Brøndby, og der sad folk på tribunetaget og indenfor banderne.
Til dato den bedste stemning jeg har oplevet på stadion!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 22. jul 2017, 19:56

Maglau skrev:
FIDEL skrev:Stemningen på Aalborg stadion kan koges ned til for lidt volume. Alt for mange nordjyder sidder eller står med armene over kors og gemmer sig. Jeg synes simpelthen det er for dårligt.
Men det er rigtigt at Aalborg er gået fra arbejderby til studieby, og det har kostet stemning på stadion. Det samme kan faktisk siges om Aalborg pirates fans.

Der er rigtig mange unge fans på stadion og de mangler simpelthen nogle fuldt udviklede lunger at synge med.
Jeg har altid hadet nordjysk mådehold og manglende passion/engagement.
At AaB er en studieby og ikke en arbejder by som tidligere- hvad har det med sagen at gøre.
Århus er om nogen en studieby og her hvor jeg bor er der en enorm interesse for AGF. Jeg hører alle steder den her optimisme før hver sæson....det er nu bjørnen vågner og så skal I bare se ;) . der kommer pænt mange mennesker til deres meningsløse træningskampe og til de to sidste kampe sidste sæson samlede de 17000 tilskuere til hver.
Jeg synes AGF og Århus har været rigtigt dygtige til at skabe en interesse og loyalitet om klubben som ikke ses i AaB.
Jeg mener at AaB burde satse på at få flere af de nye studerende der hvert år 1/9 flytter til byen til at blive AaB supportere - hvordan må en marketing gut finde ud af
Jeg har altså svært ved at se at en eller anden sur smed i kedeldragt fra Aalborg værft er en mere loyal AaB fan og stemningsskaber end en humaniore studerende fyr der er kommet en med 4 toget fra Hirtshals.
Som jeg ser det er der pæn stor mentalitets forskel på Århus og Aalborg. Førstnævnte har smidt mindreværdskomplekset væk og er nu præget af optimisme,storbymentalitet, gåpåmod og tro på egne evner. Det kommer også til udtryk ift. århusianernes syn på AGF hvor det kun er fantasien der sætter grænser.

Aalborg derimod er en provinsby og det synes jeg i den grad præger aalborgensernes syn på AaB. Aalborg er en storby efter danske forhold men opleves ikke som sådan, AaB burde ligeledes være en storklub da vi har oplandet og traditionerne til det. Der er kun 3/4 klubber der har bedre forudsætninger end AaB (Brøndby, FCK, AGF og muligvis OB).
Økonomien er ikke til top fire i øjeblikket, men fremadrettet skal AaBs sportslige målsætning være top fire, vi skal kæmpe med om de europæiske pladser.

Den underspillede nordjyske mentalitet hvor det virker som om at man ikke vil vedkende sig klubbens potentiale som storklub (efter danske forhold) er ikke noget der lokker tilskuere på stadion.
De manglende sportslige ambitioner hvor målsætningen er middelmådighed, en grå masse af spillere uden kant og generelt manglende optimisme tror jeg er blandt faktorerne der forklarer AaBs meget dårlige tilskueretal.

Vadum håndbold som nu hedder Aalborg håndbold har i en årrække haft landets højeste tilskuertal i håndboldligaen. Det siger noget om nordjydernes mentalitet at der helt åbenlyst er mange der finder klappepølser og en overgearet halspeaker interessant.

Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 22. jul 2017, 20:14

frederikshavneren skrev: Økonomien er ikke til top fire i øjeblikket, men fremadrettet skal AaBs sportslige målsætning være top fire, vi skal kæmpe med om de europæiske pladser.
Hvis målsætningen kunne være top 4 i tider med væsentligt ringere økonomi end nu, så kan den naturligvis også være top 4 fremadrettet. Det er jo et eller andet sted lidt absurd, at den er blevet ændret til top 6, bare fordi der er kommet 2 klubber op der vel har under halvdelen af vores lønbudget at gøre med.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af De Fem » 22. jul 2017, 20:59

Åh ja. Kunne man dog bare få en mentalitet som i Århus. I samme periode AaB har fået tre mesterskaber har de fået fire nedrykninger. Utroligt provinsmentaliteten ikke ødelagde det. Man tør kun håbe at Aalborg en dag kan blive Danish for progress.

Nå ja. Og omkring ambitioner og kroner, så trækker de et solidt underskud i smilets by. Det gør det en smule lettere at blive mindre leverpostej og mere foi gras :thumbsup:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af PeterS » 22. jul 2017, 21:08

Der blev engang sunget en sang om vold og kokain, så nu nægter jeg, at synge med på selv de simple og gamle sange som stadig er en del af hver kamp.

Jeg tror det er netop den holdning der gør, stemningen på stadion ikke er bedre. Ideen om at gå forest eller følge med, kunne man så bruge som udgangspunkt. Korslagte arme og debatside indlæg flytter intet stemningsmæssigt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 22. jul 2017, 21:08

Risgaardfan skrev:Hvor mange regner vi med der kommer søndag?
Gætter på 5.700, men hvis det begynder at regne før kick off vil det helt sikkert koste tilskuere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2017, 21:21

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev: Økonomien er ikke til top fire i øjeblikket, men fremadrettet skal AaBs sportslige målsætning være top fire, vi skal kæmpe med om de europæiske pladser.
Hvis målsætningen kunne være top 4 i tider med væsentligt ringere økonomi end nu, så kan den naturligvis også være top 4 fremadrettet. Det er jo et eller andet sted lidt absurd, at den er blevet ændret til top 6, bare fordi der er kommet 2 klubber op der vel har under halvdelen af vores lønbudget at gøre med.
Mon ikke det først og fremmest er slutspilsmodellen som er skyld i det, med sit kraftige "knæk" mellem top og bund? Men det er nu i min verden også ret logisk at man har en sportslig målsætning som er nogenlunde realistisk, set i forhold til den økonomiske realitet. Vi nærmer os måske efterhånden top 6, når det gælder lønbudget, men er der næppe endnu. Jeg synes ikke man kan forsvare at have en top 4 målsætning, hvis man har det måske ottendestørste lønbudget. I tiderne hvor AaB havde rødere tal på bundlinjen end de fleste, var en af grundene jo at vi brugte betydeligt flere penge, og lå vel i mange år konsekvent med ligaens 3.-4. største budget. Siden er vi som minimum overhalet på lønsiden af OB, AGF og FCN, mens FCM er strøget langt foran os.

Endelig er der jo ikke nogen som siger man ikke kan stræbe efter noget som ligger højere... egentlig synes jeg det der sportsligt målsætningsvås er noget pjat. Man går selvfølgelig efter at vinde samtlige kampe, og dermed mesterskabet, hvert eneste år, ligesom de fleste andre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2017, 21:23

frederikshavneren skrev:
Risgaardfan skrev:Hvor mange regner vi med der kommer søndag?
Gætter på 5.700, men hvis det begynder at regne før kick off vil det helt sikkert koste tilskuere
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.

Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 22. jul 2017, 21:26

PeterS skrev:Der blev engang sunget en sang om vold og kokain, så nu nægter jeg, at synge med på selv de simple og gamle sange som stadig er en del af hver kamp.
Jeg har din ryg her, legende. Altså, hvis det dur alle andre steder, så gør det selvfølgelig også i Aalborg. Ingen grund til at alle sange skal være så "pæne".

Besvar