Den store stadiontråd

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Uldahl » 26. sep 2016, 00:53

Glem det at vi skal betale for bedre forhold på Stadion. Det er kommunens ejendom. Vi skal heller ikke spytte penge i den kasse, med mindre vi ejer det 100%.

Vi skal forsætte med at investere i trænings anlæg osv. hvor vi har ejeskabet uanset. Det jeg savner er en udmelding at vores ambition er at sportslig skal vi være i top 3 - 4. Modsat hvor det er økonomien der sætter dagsorden som min top 6. Det sgu for uambisiøst vi er langt foran tøserne fra Århus og Odense.

Hvis vi meldte ud at det var vores mål, og vi agerede efter det. Løninger, transfers, osv. Jammen så er jeg sikker på at det vil trække folk til. Og vi vil alle have det rigtig fint på Stadion. :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. sep 2016, 14:58

Uldahl skrev:Glem det at vi skal betale for bedre forhold på Stadion. Det er kommunens ejendom. Vi skal heller ikke spytte penge i den kasse, med mindre vi ejer det 100%.

Vi skal forsætte med at investere i trænings anlæg osv. hvor vi har ejeskabet uanset. Det jeg savner er en udmelding at vores ambition er at sportslig skal vi være i top 3 - 4. Modsat hvor det er økonomien der sætter dagsorden som min top 6. Det sgu for uambisiøst vi er langt foran tøserne fra Århus og Odense.

Hvis vi meldte ud at det var vores mål, og vi agerede efter det. Løninger, transfers, osv. Jammen så er jeg sikker på at det vil trække folk til. Og vi vil alle have det rigtig fint på Stadion. :aabfan:
Så vidt jeg ved har AaB nu i forvejen lagt en pæn investering i stadion. Som jeg husker det betalte AaB bl.a.en stor del, om ikke det hele, af sponsorfaciliteterne, ligesom AaB har betalt storskærme og lysbander. Dermed ikke sagt at jeg mener man skal poste flere penge den vej nu, udover løbende små forbedringer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Jakobsen » 29. sep 2016, 11:29

Uldahl skrev:Glem det at vi skal betale for bedre forhold på Stadion. Det er kommunens ejendom. Vi skal heller ikke spytte penge i den kasse, med mindre vi ejer det 100%.

Vi skal forsætte med at investere i trænings anlæg osv. hvor vi har ejeskabet uanset. Det jeg savner er en udmelding at vores ambition er at sportslig skal vi være i top 3 - 4. Modsat hvor det er økonomien der sætter dagsorden som min top 6. Det sgu for uambisiøst vi er langt foran tøserne fra Århus og Odense.

Hvis vi meldte ud at det var vores mål, og vi agerede efter det. Løninger, transfers, osv. Jammen så er jeg sikker på at det vil trække folk til. Og vi vil alle have det rigtig fint på Stadion. :aabfan:
Det handler jo selvfølgelig om at lave sådan et spring når man er klar til det og rykvis. Jeg er dog helt enig i, at man før eller siden skal tage det næste skridt. Selvfølgelig er der nogle idealistiske fans på debatsiden, som kan leve med vi agerer som Nordsjælland til tid og evighed, men nordjyder er et kræsent publikum der forventer mere. En ting er at vi har haft smalhals og (over)satse på talenter i en årrække. Det gik godt fordi vi samtidig var begunstiget af nogle virkeligt store talenter på det rette tidspunkt, men lige nu er satsningen så voldsom, at det er ved at smadre balancen i truppen og niveauet er under hvad omgivelserne forventer nu, hvor vi ikke længere er i økonomisk krise (sportsligt er vi det i den grad).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 12. jan 2017, 14:36

Roskilde bygger nyt stadion:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc-r ... t-stadion/

Plads til 8.000, hvoraf 3.000 er siddende.
Som jeg læser det, vender de stadion 90 grader og bruger den nuværende langside som bagtribune og bygger to nye tribuner med dertilhørende kollegieværelser og forretningsplads.
Den anden bagside lader de indtil videre stå åben, ligesom man ser det i Hobro og til dels Haderslev og Silkeborg. Jeg synes umiddelbart, at det ikke er en god idé med en åben ende på et stadion - så ville jeg foreslå, at man i stedet reducerede størrelsen på en langside og byggede en simpel tribune bag mål, sådan som Lyngby har gjort det.
Jeg har ikke kunnet finde gode billeder af arkitekttegningen.
Men under alle omstændigheder spændende at se, hvordan det bliver.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 9000AA » 12. jan 2017, 19:54

dyhrmaN skrev:Roskilde bygger nyt stadion:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc-r ... t-stadion/

Plads til 8.000, hvoraf 3.000 er siddende.
Som jeg læser det, vender de stadion 90 grader og bruger den nuværende langside som bagtribune og bygger to nye tribuner med dertilhørende kollegieværelser og forretningsplads.
Den anden bagside lader de indtil videre stå åben, ligesom man ser det i Hobro og til dels Haderslev og Silkeborg. Jeg synes umiddelbart, at det ikke er en god idé med en åben ende på et stadion - så ville jeg foreslå, at man i stedet reducerede størrelsen på en langside og byggede en simpel tribune bag mål, sådan som Lyngby har gjort det.
Jeg har ikke kunnet finde gode billeder af arkitekttegningen.
Men under alle omstændigheder spændende at se, hvordan det bliver.
Jeg synes det er helt hul i hovedet at der skal være plads til 10.000 hvis man vil spille superliga - specielt når det alligevel er de færreste kampe på en sæson der trækker så mange tilskuere. Men når man alligevel er i gang med at udbygge, hvorfor så ikke få de sidste 2000 med, så man er forberedt hvis det endelig skulle ske.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 13. jan 2017, 15:26

9000AA skrev:
dyhrmaN skrev:Roskilde bygger nyt stadion:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc-r ... t-stadion/

Plads til 8.000, hvoraf 3.000 er siddende.
Som jeg læser det, vender de stadion 90 grader og bruger den nuværende langside som bagtribune og bygger to nye tribuner med dertilhørende kollegieværelser og forretningsplads.
Den anden bagside lader de indtil videre stå åben, ligesom man ser det i Hobro og til dels Haderslev og Silkeborg. Jeg synes umiddelbart, at det ikke er en god idé med en åben ende på et stadion - så ville jeg foreslå, at man i stedet reducerede størrelsen på en langside og byggede en simpel tribune bag mål, sådan som Lyngby har gjort det.
Jeg har ikke kunnet finde gode billeder af arkitekttegningen.
Men under alle omstændigheder spændende at se, hvordan det bliver.
Jeg synes det er helt hul i hovedet at der skal være plads til 10.000 hvis man vil spille superliga - specielt når det alligevel er de færreste kampe på en sæson der trækker så mange tilskuere. Men når man alligevel er i gang med at udbygge, hvorfor så ikke få de sidste 2000 med, så man er forberedt hvis det endelig skulle ske.
Jeg tror, at planen er, at man hurtigt kan lave en lille beton-ståtribune bag det sidste mål, hvis man rykker op.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 10. feb 2017, 09:43

http://www.tv2lorry.dk/artikel/nyt-nedg ... helsingoer

Så er der også nyt fra Helsingør. På billedet ser det flot ud.
Det er også interessant, at de fortsat vil være ret langt fra superligastørrelse, men det er måske derfor, at der har været råd til at investere mere i design - det ligner noget, der godt kunne blive det flotteste stadion i 1. div.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 9000AaB » 10. feb 2017, 10:07

dyhrmaN skrev:http://www.tv2lorry.dk/artikel/nyt-nedg ... helsingoer

Så er der også nyt fra Helsingør. På billedet ser det flot ud.
Det er også interessant, at de fortsat vil være ret langt fra superligastørrelse, men det er måske derfor, at der har været råd til at investere mere i design - det ligner noget, der godt kunne blive det flotteste stadion i 1. div.

Troede faktisk at DBU krævede at alle nye stadions til Superliga og 1 division samt topholdende i 2 division skulle have kapacitet til min 10.000 pers....
Men rigtig rigtig flot stadion syns jeg personligt :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af frederikshavneren » 11. feb 2017, 02:58

dyhrmaN skrev:http://www.tv2lorry.dk/artikel/nyt-nedg ... helsingoer

Så er der også nyt fra Helsingør. På billedet ser det flot ud.
Det er også interessant, at de fortsat vil være ret langt fra superligastørrelse, men det er måske derfor, at der har været råd til at investere mere i design - det ligner noget, der godt kunne blive det flotteste stadion i 1. div.
Det er i den grad diskvalificerende i sig selv at Helsingør har valgt at hoppe i samme fælde som andre klubber ved at anlægge en plastic bane. Det burde være forbudt at spille på granulat baner i Danmark, plastic kan bruges til træningsbaner men hører ingen steder hjemme på et stadion.

Helsingør har i øvrigt ligesom Vendsyssel FF forberedt stadion til en evt. senere udbygning. I Hjørring kan langsidetribunen udvides og det er også muligt at overdække tribunen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 22. feb 2017, 13:51

Det her er et af de lidt mere funky stadions som er på vej. Nationalstadion i Nuuk:
http://knr.gl/da/nyheder/verdensber%C3% ... denskortet
Hvis billederne taler sandt bliver det alligevel ret sejt og en stor attraktion for Nuuk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af frederikshavneren » 4. jul 2017, 16:13

Det ser ud til at Silkeborg IF får Danmarks første stadion der med et optisk trick i form af stole i flere forskellige farver forsøger at få stadion til at se mindre tomt ud. http://www.silkeborgif.com/
DBUs krav til stadionstørrelse er helt i vejret, det er absurd at selv de mindste klubber/byer skal bygge store stadions som dels koster en formue, samt ikke mindst kommer til at stå gabende tomme. Det er trist at kampene i Silkeborg skal spilles på plastic, men det bliver spændende om det visuelle indtryk med stolene kommer til at gøre en forskel.

I Sydeuropa (bl.a. i Portugal) er der flere klubber der spiller på stadions hvor stadions umiddelbart ser ret fyldte ud trods få tilskuere, det er først når kameraerne zoomer ind at det bliver tydeligt at se hvor få tilskuere der reelt er. Det er vel og mærke på store stadions (f.eks. Sporting Lissabons hjemmebane), hvordan det vil tage sig ud på et dansk provins stadion bliver spændende at se.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Yankee » 4. jul 2017, 17:06

frederikshavneren skrev: hvordan det vil tage sig ud på et dansk provins stadion bliver spændende at se.
Du kan bare køre ned og kigge :)

Jeg kiggede ind på deres nye stadion da jeg alligevel var ovre og se vores U17+19 for nogle uder siden, og synes det så fantastisk ud. Jeg kunne enormt godt lide at tribunerne ikke er snorlige og især hovedtribunen, der har sådan et "hævet" afsnit så godt ud. Mindst på niveau med Esbjerg, synes jeg.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 24. jul 2017, 10:02

Udsolgt til Sikeborgs åbningskamp på deres nye stadion. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sif- ... jysk-park/
Som jeg havde forstået det, skulle det først have været klar til 2018 - men det er naturligvis kun positivt, at det er klar nu.
Jeg glæder mig meget til min første away på det stadion. Jeg tror, superligaen nu har et stadions, der overgår Esbjergs.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af birk » 25. jul 2017, 06:39

Mangler vel rigtigt græs på banen :cool:

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 25. jul 2017, 09:36

birk skrev:Mangler vel rigtigt græs på banen :cool:
Bruger de ikke det der halv-halv græs? Og fra tidligere debatter, også herinde, er kunstgræs vist efterhånden så udviklet, at forskellen ikke er specielt stor længere?

seamann

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af seamann » 17. aug 2017, 16:03

Det er sådan et vi skal have (kræver måske inddragelse af Haraldslund..

Billede

http://www.bt.dk/fodbold/har-bygget-sta ... taenkt-paa

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 1. sep 2018, 18:51

Nu er renoveringen af Haderslev stadion godt undervejs og om ikke længe vil det være en næsten lukket arena. Man kunne se i videoklippet i dag fra kampen mellem SJE og Hobro, hvorledes udebanetribunen snart står klar inklusive overdækning. Klar upgrade!
https://soenderjyske.dk/fodbold/nu-bygg ... k-faerdig/

I 1. division ser det nu ud til at HB Køges nye stadion alligevel bliver til noget, samt at FCH også arbejder på noget. Dette er dog vist old news.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af dyhrmaN » 18. sep 2020, 19:51

Odense lukker (måske) hjørnerne og renoverer stadion:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ode ... l-stadion/

Når AGF får deres nye stadion vil vi have et af ligaens ældste stadion sammen - kun Farum Park er ældre hvis man fraregner Brøndby og Parken, som er blevet renoverede efter indvielsen af Aalborg stadion.
Nu er kapacitet ikke et problem lige for tiden, men man kunne spekulere i, om ikke man burde ombygge hjørnerne på stadion og finde en model for bedre adgang til boderne og eventuelt en lille kapacitetsforøgning.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Gnu » 19. sep 2020, 10:29

dyhrmaN skrev:
18. sep 2020, 19:51
Odense lukker (måske) hjørnerne og renoverer stadion:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ode ... l-stadion/

Når AGF får deres nye stadion vil vi have et af ligaens ældste stadion sammen - kun Farum Park er ældre hvis man fraregner Brøndby og Parken, som er blevet renoverede efter indvielsen af Aalborg stadion.
Nu er kapacitet ikke et problem lige for tiden, men man kunne spekulere i, om ikke man burde ombygge hjørnerne på stadion og finde en model for bedre adgang til boderne og eventuelt en lille kapacitetsforøgning.
Kapaciteten var jo heller ikke et problem før corona. Der er absolut ingen grund til at bygge større.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Hanga » 19. sep 2020, 11:21

Gnu skrev:
19. sep 2020, 10:29
dyhrmaN skrev:
18. sep 2020, 19:51
Odense lukker (måske) hjørnerne og renoverer stadion:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ode ... l-stadion/

Når AGF får deres nye stadion vil vi have et af ligaens ældste stadion sammen - kun Farum Park er ældre hvis man fraregner Brøndby og Parken, som er blevet renoverede efter indvielsen af Aalborg stadion.
Nu er kapacitet ikke et problem lige for tiden, men man kunne spekulere i, om ikke man burde ombygge hjørnerne på stadion og finde en model for bedre adgang til boderne og eventuelt en lille kapacitetsforøgning.
Kapaciteten var jo heller ikke et problem før corona. Der er absolut ingen grund til at bygge større.
Enig i at kapaciteten ikke skal være større. Tværtimod bør vi gøre stadion lidt mindre og sørge for en mere intim stadionopleve. Men stadion kunne godt trænge til den generelle opfriskning og ændring af f.eks. boderne. Her vil det netop være positivt hvis der frigives noget plads ved mindre kapacitet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar