Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Kempes » 30. jul 2017, 21:40

Klaus skrev:
Gaarde6 skrev: Spiller for spiller synes jeg vi ser sindssyg svage ud!
Vi har så mange huller og så lidt bredde og kvalitet i den her trup, at jeg ikke kan mindes det har set mere skidt ud.
Ja vi har købt 3 potentielle profiler og kommer der 3-4 mere i det her vindue, så tror jeg på det kan blive godt!
Men vi har altså igennem 2 sæsoner bevist at vi er et hold, som bare falder dybere og dybere. Så kan det ikke være tilfældigt mere.
Spørgsmålet er om de vågner op på hornevej eller om de lige som dig synes det ser fint ud med truppen.
I forsvaret undrede det mig, at vi solgte Holgersson. Men vi har altså Ahlmann og Okore som er tidligere landsholdsspillere. Vi har Blåbjerg, der har spillet læssevis af ungdomslandsholdskampe. Pallesen var vel MOM i halvdelen af Viborgs kampe i sidste sæson. Kasper Pedersen som efterhånden har spillet en del superligakampe og Bardhec Bytyqi som skulle være et talent ud over det sædvanlige.

På midtbanen har vi Lesniak der har spillet ungdomslandsholdsfodbold og været i periferien af Tottenhams førstehold. Så er der Wurtz og Risgaard, som vi ikke behøver kommentere. Børsting, Christensen og Thellufsen der alle har spillet på diverse ungdomslandshold. Meilinger der spillede på Østrigs ungdomslandshold, og Flores der er fast mand på Perus landshold.

I angrebet har Sylvestr spillet masser af ungdomslandsholdskampe og det samme har Pohl faktisk.

Der til kan vi lægge andre talenter som fx Abildgaard, og ikke mindst Ramkilde, som vi godt kan tillade os at have forventninger til.

Jeg ved godt, at fordi man er ungdomslandsholdsspiller behøver man ikke at bliver superligaprofil. Alligevel synes jeg, det fortæller lidt om det potentiale, der trods alt også er i vores klub. Vores trup er altså ikke så dårlig, som man gør den til, men potentialet er bestemt ikke blevet forløst. Og netop derfor synes jeg pilen også peger på vores trænerteam. Det er ikke fordi jeg nødvendigvis synes Wieghorst skal fyres, men noget skal der gøres. Og Kuhn ligner altså en person der kan give noget humør. Han fik da i hvert fald vendt bøtten efter Rioch.
Jeg enig i konklusionen.

Gaarde har da helt sikkert fejlet med mange dispositioner. Men så dårlige er vi heller ikke spiller for spiller.

Hvis ikke der kommer point på tavlen i løbet af de kommende 2 kampe, så SKAL der ske ændringer i sammensætningen af trænerteamet. Her ligger ansvaret for at spillerne præsterer deres yderste i kampene - og det sker ikke.

Jeg synes pilen peger mod både Wieghorst og Friiis. Ingen af dem virker til at kunne motivere spillerne i tilstrækkelig grad.

Når holdet taktisk sejler rundt på banen, er det også en indikator på at trænerteamet ikke har kommunikeret godt nok, hvordan vi skal spille. (Nok mere tilfældet mod Sønderjydske end i dag)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2017, 21:45

Wurtz var som altid helt ok defensivt i dag, men hvor han dog er en hæmsko for et hurtigt offensivt midtbanespil. Det går ofte alt for langsomt når han lige skal kigge op og se sig omkring før han kan lave afleveringen. Vi kan ikke undvære ham, men jeg kan ikke se os spille den slags fodbold Wieghorst ynder med ham på holdet. Ergo må vi sadle om indtil der komme en erstatning. Til sammenligning var FCN's midtbanespil med Mathias Jensen, og en eller anden 18-årig gut hurtigt og flydende, selvom de ikke var nogen macho men i presspillet. Lesniak virker dog spændende, og har lidt af den rigtige bevægelse of fart i afleveringerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Halil » 30. jul 2017, 21:48

Hanga skrev:
Halil skrev:
Tyskeren skrev:Så desværre ikke kampen - hvordan spillede Lesniak?
Meget sikker i sine afleveringer, enkelte gode offensive lange bolde(blandt andet til Edison, der får en stor chance) og han tilbyder sig meget.

Skal være lidt bedre i sine defensive placeringer sammen med Pølsen, men det var en fin indsats.
Sjovt som man kan se tingene forskelligt, jeg synes han var meget anonym og fyldte alt alt for lidt på midtbanen. Fik også kritik af kommentatorerne. Men ok, ingen pånær Flores strålede i dag.
Der kan bygges på. Det er sikkert. Og netop fylde noget mere defensivt.

Men på en dag, hvor Pølsen, Risi og Børsting stempler ud synes jeg han gjorde det godt. Især med pasningerne.

Hvad kommentatorer siger er ligegyldigt.
Uden Synd Ingen Frelse

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Tyskeren » 30. jul 2017, 21:49

Hanga skrev:
Halil skrev:
Tyskeren skrev:Så desværre ikke kampen - hvordan spillede Lesniak?
Meget sikker i sine afleveringer, enkelte gode offensive lange bolde(blandt andet til Edison, der får en stor chance) og han tilbyder sig meget.

Skal være lidt bedre i sine defensive placeringer sammen med Pølsen, men det var en fin indsats.
Sjovt som man kan se tingene forskelligt, jeg synes han var meget anonym og fyldte alt alt for lidt på midtbanen. Fik også kritik af kommentatorerne. Men ok, ingen pånær Flores strålede i dag.
Ok - tak for info! Lyder som endnu en spiller som ikke blir en forstærkning.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 30. jul 2017, 21:58

Tyskeren skrev:
Hanga skrev:
Halil skrev:
Tyskeren skrev:Så desværre ikke kampen - hvordan spillede Lesniak?
Meget sikker i sine afleveringer, enkelte gode offensive lange bolde(blandt andet til Edison, der får en stor chance) og han tilbyder sig meget.

Skal være lidt bedre i sine defensive placeringer sammen med Pølsen, men det var en fin indsats.
Sjovt som man kan se tingene forskelligt, jeg synes han var meget anonym og fyldte alt alt for lidt på midtbanen. Fik også kritik af kommentatorerne. Men ok, ingen pånær Flores strålede i dag.
Ok - tak for info! Lyder som endnu en spiller som ikke blir en forstærkning.
Jo, han bliver. Han har meget mere at byde på end Magnus-Sidelæns. Maget mere boldspillende og bevægelig. Men der er vel heller ingen, der forventede, at han er købt som en forstærkning her og nu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Dampbarn » 30. jul 2017, 21:58

Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Halil » 30. jul 2017, 22:07

Dampbarn skrev:Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.
Det er et problem med Børsting som kant og Risi som hængende angriber(eller hvad han nu er). Der sker ikke nok fra de to.

Især Børsting er SuperPøleren af en grund.

Og du har helt ret i at det offensivt blir et problem, når defensiven koger.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Funky » 30. jul 2017, 22:23

Halil skrev:
Dampbarn skrev:Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.
Det er et problem med Børsting som kant og Risi som hængende angriber(eller hvad han nu er). Der sker ikke nok fra de to.

Især Børsting er SuperPøleren af en grund.

Og du har helt ret i at det offensivt blir et problem, når defensiven koger.
Risgård har altså heller ikke nogen chance for at gøre en positiv forskel når man vil stå så lavt. Han har ikke tempoet, og blev flere gange løbet op når han fik ellers gode pasninger. Børsting har mere speed, og Pohl endnu mere. Han kan så til gengæld ikke ramme målet, så deeet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 30. jul 2017, 22:40

Funky skrev:
Halil skrev:
Dampbarn skrev:Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.
Det er et problem med Børsting som kant og Risi som hængende angriber(eller hvad han nu er). Der sker ikke nok fra de to.

Især Børsting er SuperPøleren af en grund.

Og du har helt ret i at det offensivt blir et problem, når defensiven koger.
Risgård har altså heller ikke nogen chance for at gøre en positiv forskel når man vil stå så lavt. Han har ikke tempoet, og blev flere gange løbet op når han fik ellers gode pasninger. Børsting har mere speed, og Pohl endnu mere. Han kan så til gengæld ikke ramme målet, så deeet...
Hvad kan man bruge speed til, når man er boldmongol? Og Pohl begynder jeg snart at have mine tvivl med. Selv under opvarming hamrer han dem langt over.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Funky » 30. jul 2017, 22:45

BassogogsVen skrev:
Funky skrev:
Halil skrev:
Dampbarn skrev:Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.
Det er et problem med Børsting som kant og Risi som hængende angriber(eller hvad han nu er). Der sker ikke nok fra de to.

Især Børsting er SuperPøleren af en grund.

Og du har helt ret i at det offensivt blir et problem, når defensiven koger.
Risgård har altså heller ikke nogen chance for at gøre en positiv forskel når man vil stå så lavt. Han har ikke tempoet, og blev flere gange løbet op når han fik ellers gode pasninger. Børsting har mere speed, og Pohl endnu mere. Han kan så til gengæld ikke ramme målet, så deeet...
Hvad kan man bruge speed til, når man er boldmongol? Og Pohl begynder jeg snart at have mine tvivl med. Selv under opvarming hamrer han dem langt over.
Boldmongol og boldmongol...Børstings mål mod Viborg var formentlig det, som holdt os ude af nedrykningskampe (og som jeg så det, dermed en realistisk mulighed for nedrykning) ;)
Men han lignede da ikke en spiller, som befandt sig godt på plasticbanen i Farum, nej. Ikke desto mindre burde han have fået et straffespark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jul 2017, 22:54

Det mest underholdende ved kampen i dag er næsten at FCN trænernes spin om at AaB skulle stille op i en 6-3-1 opstilling både vandt gehør hos kommentatoren og nu også herinde. Det er dog det mest vanvittige vås altså. Faktisk stillede vi mere offensivt op end i de andre to kampe, med Würtz liggende alene bag Risgård og Lesniak, hvor Magnus i de andre kampe har ligget ved siden af Würtz bagved Ris. I mine øjne var det som i de andre kampe den klassiske DBU 4-3-3/4-5-1, som på lige så klassisk DBU vis i dag havde fået vendt trekanten på midten. Problemet var bare at FCN var så gode i perioder, og vi selv så dårlige, at vi blev presset langt tilbage. Men jeg ser da frem til at se videoklip hvor vi forsvarer os med en 6 mands bagkæde.

3-5-2 så spændende ud, og ser ud til at passe spillerne bedre, men vi skal godt nok have mere kvalitet ind. Og så er det lidt tragikomisk hvordan det er blevet sandhed blandt samtlige kommentatorer hvor gode og betydningsfulde Würtz og Risgård er, nu hvor de i mine øjne har store problemer med at være toneangivende. Vores hold er simpelthen bare ikke sat rigtigt sammen som det er nu, det er et meget markant problem at vores støtter og ledere ikke er gode nok.

Og så synes jeg stadig Wieghorst famler lige så meget som var det den første træningslejr i vinter, vi må da snart finde ud af hvad det er vi vil.

Flores var vores klart bedste, og det eneste rigtigt positive indslag, mens jeg også synes Pohl gjorde mange ting rigtigt, særligt i 2. halvleg.

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af STE » 30. jul 2017, 22:59

Nå. Op på hesten igen igen. FCN er sgu ret gode.

Når forsvaret bliver spillet bedre sammen, og der kommer en offensiv profil, skal det nok gå. Ikke til top seks, men en relativt sikker overlevelse alla sidste år formentlig.

Jeg har svært ved at se logikken i at skulle skifte cheftræner, købe nye forsvarsspillere, der skal spilles ind eller hyre Allan Frelser, som nogen mener er eneste løsning.

Stabiliteten i forsvaret skal nok komme, og lidt mere pondus i angrebet skal nok give os et ok midterhold. Især hvis Flores kan spille sådan her hver gang.

Har I glemt FCK-kampen? Samme spillere, trænere og sportsdirektør.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Martino » 30. jul 2017, 23:05

Jesper Schmidt skrev:Det mest underholdende ved kampen i dag er næsten at FCN trænernes spin om at AaB skulle stille op i en 6-3-1 opstilling både vandt gehør hos kommentatoren og nu også herinde. Det er dog det mest vanvittige vås altså. Faktisk stillede vi mere offensivt op end i de andre to kampe, med Würtz liggende alene bag Risgård og Lesniak, hvor Magnus i de andre kampe har ligget ved siden af Würtz bagved Ris. I mine øjne var det som i de andre kampe den klassiske DBU 4-3-3/4-5-1, som på lige så klassisk DBU vis i dag havde fået vendt trekanten på midten. Problemet var bare at FCN var så gode i perioder, og vi selv så dårlige, at vi blev presset langt tilbage. Men jeg ser da frem til at se videoklip hvor vi forsvarer os med en 6 mands bagkæde.

3-5-2 så spændende ud, og ser ud til at passe spillerne bedre, men vi skal godt nok have mere kvalitet ind. Og så er det lidt tragikomisk hvordan det er blevet sandhed blandt samtlige kommentatorer hvor gode og betydningsfulde Würtz og Risgård er, nu hvor de i mine øjne har store problemer med at være toneangivende. Vores hold er simpelthen bare ikke sat rigtigt sammen som det er nu, det er et meget markant problem at vores støtter og ledere ikke er gode nok.

Og så synes jeg stadig Wieghorst famler lige så meget som var det den første træningslejr i vinter, vi må da snart finde ud af hvad det er vi vil.

Flores var vores klart bedste, og det eneste rigtigt positive indslag, mens jeg også synes Pohl gjorde mange ting rigtigt, særligt i 2. halvleg.
Jeg har sagt det længe men gentager gerne mig selv, vi er nødt til at spille 352 eller 343 for vi har ikke spillerne til at spille en succesful 442/451, som jeg ser det. Forhåbentlig kommer der til at ske ændring af spillestilen snart. Vi kan ikke "nøjes" med to centrale forsvarsspillere, og med Lyngø på vej som kan slå ret giftige bolde nede bagfra mener jeg det er en no-brainer at sadle om. Derudover skal der ske noget med den centrale midt og vi kunne godt bruge en anden type angriber end en som kan løbe hurtigt i dybden.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2017, 23:06

STE skrev:Nå. Op på hesten igen igen. FCN er sgu ret gode.

Når forsvaret bliver spillet bedre sammen, og der kommer en offensiv profil, skal det nok gå. Ikke til top seks, men en relativt sikker overlevelse alla sidste år formentlig.

Jeg har svært ved at se logikken i at skulle skifte cheftræner, købe nye forsvarsspillere, der skal spilles ind eller hyre Allan Frelser, som nogen mener er eneste løsning.

Stabiliteten i forsvaret skal nok komme, og lidt mere pondus i angrebet skal nok give os et ok midterhold. Især hvis Flores kan spille sådan her hver gang.

Har I glemt FCK-kampen? Samme spillere, trænere og sportsdirektør.
Så var Fck-kampen heller ikke bedre. Fck er pt. en skygge af sig selv, og Hobro burde have vundet i Parken.
Vi er pt. i en sølle forfatning, men defensivt skal det nok blive bedre og bedre. Vi kunne dog godt bruge en center forsvarer mere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af troelsh » 30. jul 2017, 23:07



Jeg håber vi prøver denne opstilling mod OB, jeg syntes det så fint ud med tremandsforsvaret i slutminutterne

Gamen

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Gamen » 30. jul 2017, 23:08

STE skrev: Har I glemt FCK-kampen? Samme spillere, trænere og sportsdirektør.
Når selv Hobro kan være bedst i Parken, så er det latterligt at blive ved med at snakke om alle de lovende perspektiver i den kamp. Faktum er, at vi er lige så ringe som vi har været de sidste 25 kampe. Ud af dem har vi spillet 3-4 gode kampe...

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af STE » 30. jul 2017, 23:18

Gamen skrev:
STE skrev: Har I glemt FCK-kampen? Samme spillere, trænere og sportsdirektør.
Når selv Hobro kan være bedst i Parken, så er det latterligt at blive ved med at snakke om alle de lovende perspektiver i den kamp. Faktum er, at vi er lige så ringe som vi har været de sidste 25 kampe. Ud af dem har vi spillet 3-4 gode kampe...
At et andet hold har spillet godt i parken, gør altså ikke vores præstation ringere. Hobro var også gode. Også selvom de "bare" er Hobro.

Jeg så et ringe FCK-hold, da vi mødte dem, men selv i i dårlig form, er de gode. Og jeg så også et AaB-hold, der spillede decideret godt. Med solid ballast i et velfungerende forsvar, som bare giver spillerne fremme på banen bedre vilkår. Og den ballast er jeg sikker på nok skal komme igen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Gaarde6 » 30. jul 2017, 23:23

Klaus skrev:
Gaarde6 skrev: Spiller for spiller synes jeg vi ser sindssyg svage ud!
Vi har så mange huller og så lidt bredde og kvalitet i den her trup, at jeg ikke kan mindes det har set mere skidt ud.
Ja vi har købt 3 potentielle profiler og kommer der 3-4 mere i det her vindue, så tror jeg på det kan blive godt!
Men vi har altså igennem 2 sæsoner bevist at vi er et hold, som bare falder dybere og dybere. Så kan det ikke være tilfældigt mere.
Spørgsmålet er om de vågner op på hornevej eller om de lige som dig synes det ser fint ud med truppen.
I forsvaret undrede det mig, at vi solgte Holgersson. Men vi har altså Ahlmann og Okore som er tidligere landsholdsspillere. Vi har Blåbjerg, der har spillet læssevis af ungdomslandsholdskampe. Pallesen var vel MOM i halvdelen af Viborgs kampe i sidste sæson. Kasper Pedersen som efterhånden har spillet en del superligakampe og Bardhec Bytyqi som skulle være et talent ud over det sædvanlige.

På midtbanen har vi Lesniak der har spillet ungdomslandsholdsfodbold og været i periferien af Tottenhams førstehold. Så er der Wurtz og Risgaard, som vi ikke behøver kommentere. Børsting, Christensen og Thellufsen der alle har spillet på diverse ungdomslandshold. Meilinger der spillede på Østrigs ungdomslandshold, og Flores der er fast mand på Perus landshold.

I angrebet har Sylvestr spillet masser af ungdomslandsholdskampe og det samme har Pohl faktisk.

Der til kan vi lægge andre talenter som fx Abildgaard, og ikke mindst Ramkilde, som vi godt kan tillade os at have forventninger til.

Jeg ved godt, at fordi man er ungdomslandsholdsspiller behøver man ikke at bliver superligaprofil. Alligevel synes jeg, det fortæller lidt om det potentiale, der trods alt også er i vores klub. Vores trup er altså ikke så dårlig, som man gør den til, men potentialet er bestemt ikke blevet forløst. Og netop derfor synes jeg pilen også peger på vores trænerteam. Det er ikke fordi jeg nødvendigvis synes Wieghorst skal fyres, men noget skal der gøres. Og Kuhn ligner altså en person der kan give noget humør. Han fik da i hvert fald vendt bøtten efter Rioch.
Jamen de er jo ikke gode nok halvdelen af dem du nævner.
Det har vi jo set op til flere gange!

Jeg synes beslutningen om at lade Holger gå er dybt latterlig! Ja han har ikke spillet konge for os. Men han er stadig bedre end Blåbjerg og KP, som altså bare ikke har niveau til at spille på et top 6 hold!

I min verden er: Lansing, Børsting, KP, Blåbjerg, Magnus, Abildgaard og Patrick udemærkede reserver. Men heller ikke mere.
De vil aldrig kunne sættes ind, hvis de skal vende kampen for os. Det vil ingen af dem være i stand til.

Thellufsen, Pohl, Ramkilde og Bytyqi er folkene til fremtiden.

Meilinger, Sylvstr og Kakeeto kan vi godt sende væk!

De ubeskrevede er så: Lyngø og Mathias Andersen.

Til et superligahold har vi så: Nikolaj, Okore, Ahlman, Pallesen, Würtz, Risgård, Flores, og Lesniak.
i min verden har vi 8 spillere, som burde kunne spille fast på et top 6 hold! 8 stk!
Jeg tror ikke jeg i mine 30 år som AaB fan kan huske en ringere og smallere trup end nu. der er 0 konkurrence om pladserne på en eneste plads på holdet! Jo Magnus kæmper med Lesniak. Ellers giver det hele sig selv. Det er satme tyndt!!!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 30. jul 2017, 23:27

STE skrev:Nå. Op på hesten igen igen. FCN er sgu ret gode.

Når forsvaret bliver spillet bedre sammen, og der kommer en offensiv profil, skal det nok gå. Ikke til top seks, men en relativt sikker overlevelse alla sidste år formentlig.

Jeg har svært ved at se logikken i at skulle skifte cheftræner, købe nye forsvarsspillere, der skal spilles ind eller hyre Allan Frelser, som nogen mener er eneste løsning.

Stabiliteten i forsvaret skal nok komme, og lidt mere pondus i angrebet skal nok give os et ok midterhold. Især hvis Flores kan spille sådan her hver gang.

Har I glemt FCK-kampen? Samme spillere, trænere og sportsdirektør.
At bruge én halvleg mod et historisk svagt FCK-hold til at løfte sin argumentation, er direkte useriøst. Prøv med noget mere nærværende, såsom to HELE kampe mod SJE og Farum.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 30. jul 2017, 23:28

Funky skrev:
BassogogsVen skrev:
Funky skrev:
Halil skrev:
Dampbarn skrev:Det er et problem, at Würtz ikke længere kan klare den defensive midtbane alene.
Når man spiller med 2 stk. "6" og ingen af dem i truppen kan noget offensivt, så hænger alt på kanterne, og igen her er der ikke nogen der kan noget på egen hånd (ud over Flores i denne kamp). Så er det op af bakken, og en af grundene til vi ikke scorer ret meget.
Ingen fra midtbanen scorer 5+ mål pr. sæson. Og vi har heller ikke nogen angriber, som scorer meget over 5+ pr. sæson.
Så skal vi satse på forsvaret til at lave mål , samt selvmål. og det er ikke nemt.
Og når forsvaret ikke kan spille til 0, så er der kun 2 ting der kan redde os, og det er HELD eller indkøb.
Det er et problem med Børsting som kant og Risi som hængende angriber(eller hvad han nu er). Der sker ikke nok fra de to.

Især Børsting er SuperPøleren af en grund.

Og du har helt ret i at det offensivt blir et problem, når defensiven koger.
Risgård har altså heller ikke nogen chance for at gøre en positiv forskel når man vil stå så lavt. Han har ikke tempoet, og blev flere gange løbet op når han fik ellers gode pasninger. Børsting har mere speed, og Pohl endnu mere. Han kan så til gengæld ikke ramme målet, så deeet...
Hvad kan man bruge speed til, når man er boldmongol? Og Pohl begynder jeg snart at have mine tvivl med. Selv under opvarming hamrer han dem langt over.
Boldmongol og boldmongol...Børstings mål mod Viborg var formentlig det, som holdt os ude af nedrykningskampe (og som jeg så det, dermed en realistisk mulighed for nedrykning) ;)
Men han lignede da ikke en spiller, som befandt sig godt på plasticbanen i Farum, nej. Ikke desto mindre burde han have fået et straffespark.
At han har scoret et mål i en kamp mod et hold, som AaB burde slå 89 ud af 100 gange får den altså ikke til at gå i bukserne på mig. Slet ikke, når alt andet han laver simpelthen er grotesk dårligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar