Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 3. aug 2017, 10:31

Hvad med Mattihas Vilhjalmson? Han er topscorer for Rosenborg i denne sæson, men er alligevel at finde på bænken en stor del af tiden. Når de nu er ude af Champions League kan de måske være interesseret i at sælge. Specielt hvis de også glipper EL kan det blive svært at finde spilletid til ham.

30 år gammel, og hans mål pr. sæson er ikke meget mere end middelmådig, men han virker som en mand der med relativt stor sandsynlighed kan score en del kasser i Superligaen.

Ved ikke om det er at skyde over målet - det er i hvert fald nok i den ambitiøse ende.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 10:43

AalBoyeBK skrev:Hvad med Mattihas Vilhjalmson? Han er topscorer for Rosenborg i denne sæson, men er alligevel at finde på bænken en stor del af tiden. Når de nu er ude af Champions League kan de måske være interesseret i at sælge. Specielt hvis de også glipper EL kan det blive svært at finde spilletid til ham.

30 år gammel, og hans mål pr. sæson er ikke meget mere end middelmådig, men han virker som en mand der med relativt stor sandsynlighed kan score en del kasser i Superligaen.

Ved ikke om det er at skyde over målet - det er i hvert fald nok i den ambitiøse ende.
Jeg er lidt nervøs for niveauet i Rosenborg. De har ret mange spillere der er storfloppet i Superligaen, som er blevet en succes for Rosenborg. Pt. har de nedenstående Superliga-flop;

Tore Reginuissen
Johan Lædre Bjørdal
Elbashan Rashani
Mushaga Bakenga

+ Mike Jensen jeg personligt anser for at være en hypet Brøndby dreng der var yderst middelmådig.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alpa Chino » 3. aug 2017, 11:03

Hvad med ham Jonathan Balotelli fra igår?
Han så vanvittig ud når han skar hele FCKs midtbane og forsvar op i offensive løb med bolden. Men han scorer vist ikke så mange mål.

28 år og en markedsværdi på €500.000.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 11:07

Alpa Chino skrev:Hvad med ham Jonathan Balotelli fra igår?
Han så vanvittig ud når han skar hele FCKs midtbane og forsvar op i offensive løb med bolden. Men han scorer vist ikke så mange mål.

28 år og en markedsværdi på €500.000.
Var mere vild med Boban Nikolov, som sidste år fik debut på det makedonske landshold. Var klart en af deres toneangivende spillere i begge kampe mod Malmö også. Skolet på Gheorghe Hagi's fodbold-akademi, hvis førstehold (Viitorul Constanta) i øjeblikket er en af rumænsk fodbolds store juveler, fyldt med unge, teknisk dygtige spillere. Her spillede Hagi's egen søn Ianis også indtil han skiftede til Fiorentina.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 11:13

Alexander Gerndt er røget til Lugano.

Sam Johnson tæt på at få løbepas i Kina.

Carlos Strandberg meget tæt på Malmö.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB-Jones » 3. aug 2017, 11:24

Gamen skrev:Alexander Gerndt er røget til Lugano.

Sam Johnson tæt på at få løbepas i Kina.
Jeg ville også have det stramt med etikken i at hente Gerndt efter hans hustru-eskapader, men han var helt sikkert typen, vi hungrer efter. Jeg kunne godt tænke mig en skandinav, som vil kunne integreres rimeligt hurtigt, men udover han gutten fra Heracles, du skrev om, så hænger de vist ikke på træerne.

Brock Madsen skal have udviklet sig meget, hvis der skal være noget perspektiv i at hente ham hjem.

Sam Johnson ser spændende ud og er jo vokset op gennem de svenske fodboldrækker, så han kunne nok også være ok nem at få ind på holdet - og han ser spændende ud.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 11:34

AaB-Jones skrev:
Gamen skrev:Alexander Gerndt er røget til Lugano.

Sam Johnson tæt på at få løbepas i Kina.
Jeg ville også have det stramt med etikken i at hente Gerndt efter hans hustru-eskapader, men han var helt sikkert typen, vi hungrer efter. Jeg kunne godt tænke mig en skandinav, som vil kunne integreres rimeligt hurtigt, men udover han gutten fra Heracles, du skrev om, så hænger de vist ikke på træerne.

Brock Madsen skal have udviklet sig meget, hvis der skal være noget perspektiv i at hente ham hjem.

Sam Johnson ser spændende ud og er jo vokset op gennem de svenske fodboldrækker, så han kunne nok også være ok nem at få ind på holdet - og han ser spændende ud.
Hvad med ham her? Klub CV'et fejler da ikke noget vi kunne godt bruge noget fysik i den offensiv. Med nærmere eftertanke er alderen dog nok før høj.
https://www.transfermarkt.co.uk/mathias ... eler/46477
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 11:44

Jakobsen skrev:
Hvad med ham her? Klub CV'et fejler da ikke noget vi kunne godt bruge noget fysik i den offensiv. Med nærmere eftertanke er alderen dog nok før høj.
https://www.transfermarkt.co.uk/mathias ... eler/46477
Ranégie er så godt som talentløs efterhånden. En stor skuffelse da han var på lån i Djurgården, og så er han efterhånden 33. Jeg vil skyde ham til at være langsommere end Würtz, og det siger ikke så lidt. Nej tak.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2017, 11:49

Gamen skrev:Alexander Gerndt er røget til Lugano.

Sam Johnson tæt på at få løbepas i Kina.

Carlos Strandberg meget tæt på Malmö.
Jeg er mest tændt på Berat Sadik eller Sam Johnson.
Sadik virker til at være en type vi kunne få stor gavn af.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 12:01

FIDEL skrev: Jeg er mest tændt på Berat Sadik eller Sam Johnson.
Sadik har kun præsteret i den finske liga, hvor selv Dickson Nwakaeme var en profil, og så i perioder i Thun's udprægede 4-5-1, der meget mere er en 4-3-3 da kanterne begge er wing-typer. En opstilling der særligt hjemme ofte udmønter sig i målorgier, fordi det er end-to-end action. Meget interessant hold at se på.
Havde én god periode på 3 måneder i 2014 hvor han lavede 8 mål i 11 ligakampe for Thun, og ellers har han ikke rigtig præsteret.

Nej tak.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 12:08

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Hvad med ham her? Klub CV'et fejler da ikke noget vi kunne godt bruge noget fysik i den offensiv. Med nærmere eftertanke er alderen dog nok før høj.
https://www.transfermarkt.co.uk/mathias ... eler/46477
Ranégie er så godt som talentløs efterhånden. En stor skuffelse da han var på lån i Djurgården, og så er han efterhånden 33. Jeg vil skyde ham til at være langsommere end Würtz, og det siger ikke så lidt. Nej tak.
Nej så lyder det ikke som noget. Havde egentlig også misset alderen so far, spottede bare svensk angriber på fri transfer da jeg sad og kiggede Premier League transfers.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2017, 12:12

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Jeg er mest tændt på Berat Sadik eller Sam Johnson.
Sadik har kun præsteret i den finske liga, hvor selv Dickson Nwakaeme var en profil, og så i perioder i Thun's udprægede 4-5-1, der meget mere er en 4-3-3 da kanterne begge er wing-typer. En opstilling der særligt hjemme ofte udmønter sig i målorgier, fordi det er end-to-end action. Meget interessant hold at se på.
Havde én god periode på 3 måneder i 2014 hvor han lavede 8 mål i 11 ligakampe for Thun, og ellers har han ikke rigtig præsteret.

Nej tak.
Jeg synes bare han ligner en boksangriber, som har en fin teknik, gode afslutninger og god placeringsevne, og tilmed ok hurtig. Samtidig vidner det om kvalitet når en russisk klub hentede ham.
Jeg er i tvivl om hvilken hylde vi KAN hente en angriber fra i dette vindue. Vi ligger pt. i bunden og Gaarde slår mig ikke som den mest sprudlende salgsmand, som kan overbevise en stærk angriber.
Er det realistisk at hente Sam Johnson? Han fik vel en høj hyre i Kina.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2017, 12:20

Er vi mon en af de interesserede? Nej vel?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 12:21

FIDEL skrev: Jeg synes bare han ligner en boksangriber, som har en fin teknik, gode afslutninger og god placeringsevne, og tilmed ok hurtig. Samtidig vidner det om kvalitet når en russisk klub hentede ham.
Jeg er i tvivl om hvilken hylde vi KAN hente en angriber fra i dette vindue. Vi ligger pt. i bunden og Gaarde slår mig ikke som den mest sprudlende salgsmand, som kan overbevise en stærk angriber.
Er det realistisk at hente Sam Johnson? Han fik vel en høj hyre i Kina.
En russisk bundklub, der rykkede ned. Deres topscorer lavede 8 mål. Ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - finnerne eksporterer (målt ud fra landets generelle niveau) flere spillere til Rusland end andre nordiske lande grundet den geografiske nærhed.

Ja, det er realistisk at hente Sam Johnson, når andre skandinaviske klubber er i spil. Han vil spille fodbold, og få sandsynligvis dele af sin løn med.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 12:23

FIDEL skrev:Er vi mon en af de interesserede? Nej vel?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller
Måske. Makaab var agent for både Nomvethe og Vilakazi da vi hentede dem til klubben, og havde (indtil AaB's lidt uværdige afsked med Bhele) et godt forhold til Lynge.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2017, 12:28

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Jeg synes bare han ligner en boksangriber, som har en fin teknik, gode afslutninger og god placeringsevne, og tilmed ok hurtig. Samtidig vidner det om kvalitet når en russisk klub hentede ham.
Jeg er i tvivl om hvilken hylde vi KAN hente en angriber fra i dette vindue. Vi ligger pt. i bunden og Gaarde slår mig ikke som den mest sprudlende salgsmand, som kan overbevise en stærk angriber.
Er det realistisk at hente Sam Johnson? Han fik vel en høj hyre i Kina.
En russisk bundklub, der rykkede ned. Deres topscorer lavede 8 mål. Ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - finnerne eksporterer (målt ud fra landets generelle niveau) flere spillere til Rusland end andre nordiske lande grundet den geografiske nærhed.

Ja, det er realistisk at hente Sam Johnson, når andre skandinaviske klubber er i spil. Han vil spille fodbold, og få sandsynligvis dele af sin løn med.
OK. Det begynder at se tyndt ud med realistiske angrebsemner synes jeg.
Er Michael Olunga stadig realistisk mon??

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 12:30

FIDEL skrev: OK. Det begynder at se tyndt ud med realistiske angrebsemner synes jeg.
Er Michael Olunga stadig realistisk mon??
Nej, Olunga skifter til Tyrkiet.

Der er selvfølgelig også sydafrikaneren der har givet AaB-fans rejsning det seneste årti, og som har været nævnt herinde et utal af gange gennem årene - Bernard Parker.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 3. aug 2017, 12:39

FIDEL skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev: Jeg synes bare han ligner en boksangriber, som har en fin teknik, gode afslutninger og god placeringsevne, og tilmed ok hurtig. Samtidig vidner det om kvalitet når en russisk klub hentede ham.
Jeg er i tvivl om hvilken hylde vi KAN hente en angriber fra i dette vindue. Vi ligger pt. i bunden og Gaarde slår mig ikke som den mest sprudlende salgsmand, som kan overbevise en stærk angriber.
Er det realistisk at hente Sam Johnson? Han fik vel en høj hyre i Kina.
En russisk bundklub, der rykkede ned. Deres topscorer lavede 8 mål. Ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - finnerne eksporterer (målt ud fra landets generelle niveau) flere spillere til Rusland end andre nordiske lande grundet den geografiske nærhed.

Ja, det er realistisk at hente Sam Johnson, når andre skandinaviske klubber er i spil. Han vil spille fodbold, og få sandsynligvis dele af sin løn med.
OK. Det begynder at se tyndt ud med realistiske angrebsemner synes jeg.
Er Michael Olunga stadig realistisk mon??
Mon ikke stadig der findes nogle 1000 at vælge i mellem selvom de 10, som har været nævnt herinde har skiftet klub :-D

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 3. aug 2017, 13:51

I lyset af det begrænsede felt af skandinaviske angribere inden for AaBs mulige rækkevidde tror jeg nu nok, at Gaarde har luret på Sadik.

Manden har bevist sig i schweizisk fodbold, hvor han missede halvanden måned med en grim skade, men kom tilbage og lavede mål igen. Desuden har det ofte været hans lod at spille for bundklubber; Bielefeld, Zulte og Samara, hvor det alt andet lige er sværere for en angriber at score mål med mindre man hed Miklos Molnar - det er i øvrigt sådan en type vi mangler..

Ift til Gamens sammenligning med Dickson, så spillede Sadik i øvrigt i anden omgang for HJK, der er normalt tophold i Finland og spiller udemærket bold og producerede chancer som Sadik omsatte. Modsat spillede Dickson for En mindre klub, der spillede mere på kontrabold.

Fordelen ved Sadik er, at han er transferfri, har en helt anden kynisme i feltet end Pohl, er rutineret og hærdet af udenlandsophold uden at være et ringvrag, har bevist sig i en liga som niveaumæssigt er over suppen. Desuden vil han kunne spille alene på toppen og være en opspilsstation. Manden vil desuden med en fx to-årig kontrakt ikke stå i vejen for AaBs sats på hhv Pohl og Ramkilde.

Summa summarum tror jeg nogenlunde det er den hylde vi kan handle på, og chancen for succes er i mine øjne fuldt ud på højde med Brock-Madsen eller Gerndt mv. Der er en vis grad af lotto over det.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 3. aug 2017, 14:57

Jeg skal ikke kloge mig på de mange gamle Allsvenskan-profiler, der bliver nævnt. Jeg tror helt sikkert det er i den retning, Gaarde kigger og der er uden tvivl kvalitet at hente. Jeg vil dog komme med to danske bud.

Personligt mener jeg Joachim Wagner kunne være rigtig spændende. Han spiller i dag kant i 4-3-3, men kunne sagtens spille 9'er eller 10'er i vores formation. Wagner har altid haft kæmpe talent, men de sidste 12-18 måneder har han virkelig lagt på i sin træning og fremstår nu som en meget helstøbt angriber, der er topfavorit til at blive topscorer i 1. division. Der vil uden tvivl være lidt tilvænning, men han kommer med en kæmpe selvtillid, som vi virkelig godt kunne bruge oppe foran. Wagner er lynhurtig, god i boksen og afslutter ekstremt godt med begge ben.

Hvis man sammenligner med succeshistorier som Uhre, Mistrati og Zinckernagel, så har Wagner i min bog vist langt mere slutprodukt end de gjorde inden springet til 1. division og han er en meget mere færdig spiller.

Hvis vi vil have lidt mere known quantity, så håber jeg altså vi har kig på Rasmus Festersen. Han er et stensikkert kort, der lige nu er 4. valg i OB. Overkommelig prismæssigt og ville være en rigtig god makker/mentor for Pohl. Igen er han ikke typen, der brænder ligaen af og laver 20 mål, men lige nu vil jeg hellere have en spiller, der slår til fra dag 1 end et eksotisk udviklingsprojekt.

Låst