Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 2. aug 2017, 18:27

Frygah skrev:BIF's kamp mod Hajduk Split bliver ikke vist på dansk tv. Prisen er tilsyneladende alt for høj.

Vi har tidligere haft problemer med at bl.a. AaB's kampe ikke var interessante nok til at blive vist, men er det her første gang at BIF eller FCK ikke bliver vist pga penge? Man kunne være flabet at sige at det har BIF sgu godt af at prøve, men omvendt er det fandme sur røv når man ikke kan se ens hold, og det tegner måske også en kedelig tendens i forhold til fremtiden når det kommer til at se Euro League kval med danske klubber.
Nah... normalt vil de fleste klubber (det er vel hjemmebaneklubben der TV-rettighederne i kvalkampene) se fornuften i at få det et lands tv-stationer til at betale det der kan lade sig gøre på deres marked for rettighederne.

Alternativt sælger de den vel til en eller anden Streaming-tjeneste?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 2. aug 2017, 22:43

Det var en sløj omgang rent fodboldmæssigt; men for Søren da for et drama. FCK skal oppe sig, hvis det skal blive til Champions League i år; men godt for koefficienten, at vi nu er sikker på mindst én deltager i gruppespillet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 3. aug 2017, 14:59

Pastorius skrev:
Frygah skrev:BIF's kamp mod Hajduk Split bliver ikke vist på dansk tv. Prisen er tilsyneladende alt for høj.

Vi har tidligere haft problemer med at bl.a. AaB's kampe ikke var interessante nok til at blive vist, men er det her første gang at BIF eller FCK ikke bliver vist pga penge? Man kunne være flabet at sige at det har BIF sgu godt af at prøve, men omvendt er det fandme sur røv når man ikke kan se ens hold, og det tegner måske også en kedelig tendens i forhold til fremtiden når det kommer til at se Euro League kval med danske klubber.
Nah... normalt vil de fleste klubber (det er vel hjemmebaneklubben der TV-rettighederne i kvalkampene) se fornuften i at få det et lands tv-stationer til at betale det der kan lade sig gøre på deres marked for rettighederne.

Alternativt sælger de den vel til en eller anden Streaming-tjeneste?
...og så fandt de ud af at en smule penge er bedre end ingen penge:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... tv/6765538
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2017, 21:56

Det tegner sgu til at blive en ganske udmærket aften.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uropa-exit

FCM skal have slanket truppen. Jeg er ikke helt med på hvem der må trække sorteper. Brøndby skal vel også af med et par spillere. Nu fik de rigtigt nok solgt Corlu til Roma. Men de er vel stadig ret langt fra de 15 millioner de skulle sælge for inden vinduet gik igang. Forhåbentligt betyder det, at de får sendt Rønnow videre. Han gider vel heller ikke BIF, hvis ikke der er europa bold på programmet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 3. aug 2017, 21:59

Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 3. aug 2017, 22:24

Satme skidt. polakkerne havde mulighederne.

og fcm svinene får en seedning i næste runde.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2017, 22:26

FUUUUUUUCK!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af MrBangDK » 3. aug 2017, 22:31

Buzz Killington skrev:FUUUUUUUCK!
Nej, stop lige Jante-Buzz! :D
Ska' vi hak'?

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Mike80 » 3. aug 2017, 23:54

jonas386 skrev:Det tegner sgu til at blive en ganske udmærket aften.
Det var da alligevel noget af en underdrivelse :cheers:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 3. aug 2017, 23:55

Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 4. aug 2017, 00:13

frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2017, 00:36

Legum Magister skrev:
frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.
Jeg kan slet ikke forstå man kan rumme at holde med hold, man normalt ellers hader af et godt hjerte.

Det kan da godt være at fornuften siger at koefficientpoint er godt, men jeg har nu svært ved at være rigtig sur over at Brøndby tabte, og endnu sværere ved at være glad for at FCM gik videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2017, 02:12

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Det tegner sgu til at blive en ganske udmærket aften.
Det var da alligevel noget af en underdrivelse :cheers:
Det er alligevel ret nuttet at du fejrer en aften med en sidste sekunds videre deltagelse i Europa League med at besøge os. Hvis man ikke vidste bedre, så kunne man næsten tro det bunder i en eller anden følelse af mindreværd, og at du slet ikke kan undvære at se hvor misundelige vi er, jante-style.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af De Fem » 4. aug 2017, 09:24

Legum Magister skrev:
frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.
Nu er der jo forskel på nationale point og klub point, så selv hvis AaB skulle komme derud på en wildcard fordi endnu en EL plads er åbnet op så bliver det rent afklapsning, da vi er useedet. Jeg vil langt hellere at FCM og FCK mangler 40 (EL) eller 250 (CL) mio kr. i kassen end at være lidt tættere på en teoretisk europæisk plads.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Frank Buck » 4. aug 2017, 10:29

De Fem skrev: Nu er der jo forskel på nationale point og klub point, så selv hvis AaB skulle komme derud på en wildcard fordi endnu en EL plads er åbnet op så bliver det rent afklapsning, da vi er useedet. Jeg vil langt hellere at FCM og FCK mangler 40 (EL) eller 250 (CL) mio kr. i kassen end at være lidt tættere på en teoretisk europæisk plads.
Helt enig - jeg har også svært ved at se fordelen i at de andre danske klubber scorer en masse penge, og syntes det virkelig var en skam at FCM scorede i overtiden i går.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 4. aug 2017, 11:35

Legum Magister skrev:
frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.
Om der er 3, 4 eller 5 hold med i Europa er for mig fuldstændigt ligegyldigt. Det vigtige er klubkoefficienten, så AaB kan blive seedet. Hvor AaB skal starte i den sammenhæng er jeg ret ligeglad med.

Jeg kommer aldrig til at holde med bif eller fcm svinene i europa, da skillingerne fra Europa er nødvendige for dem. Ellers kører de med underskud.
Uden Synd Ingen Frelse

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 4. aug 2017, 11:36

De Fem skrev:
Legum Magister skrev:
frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.
Nu er der jo forskel på nationale point og klub point, så selv hvis AaB skulle komme derud på en wildcard fordi endnu en EL plads er åbnet op så bliver det rent afklapsning, da vi er useedet. Jeg vil langt hellere at FCM og FCK mangler 40 (EL) eller 250 (CL) mio kr. i kassen end at være lidt tættere på en teoretisk europæisk plads.
De nationale point er stadig afgørende for hvor mange hold Danmark får med i de europæiske turneringer, og hvor tidligt disse hold indtræder i kvalifikationen. At AaB så ikke vil have klub point nok til at kunne blive seedet i en eventuel kvalifikation, ja det har man så kun sig selv at takke for.
Den nationale koefficient kommer alle danske hold til gavn. FCN var aldrig kommet i gruppespillet i Champions League, hvis ikke FCK, AaB og OB havde skrabet gode point sammen de forudgående år. AaB må bare sørge for at gøre det, der er nødvendigt for, at det bliver os, der kommer til at nyde godt af en god koefficient.
Jeg synes det virker lidt som brødnid at ønske dårlige resultater for andre danske hold i Europa, og det er meget lidt formålstjenstligt i forhold til vore egne chancer for europæisk succes, da vi vil have gavn af så god en koefficient som muligt.
I forhold til de penge FCK, FCM, BIF eller Lyngby måtte have tjent, hvis de havde haft held til at komme i gruppespil, så ser jeg ikke det store problem i det. FCK vil vi alligevel aldrig kunne matche økonomisk, og FCM og BIF har hver deres sugardaddy, som også bringer dem økonomisk foran os, og for Lyngbys vedkommende ville pengene blot være forsvundet ned i det store sorte hul, som Hellerup Finans har gravet.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 4. aug 2017, 11:39

Jeg synes det virker lidt som brødnid at ønske dårlige resultater for andre danske hold i Europa
Jeg synes det lyder som forræderi at ønske gode resultater for bif og fcm svinene.
Uden Synd Ingen Frelse

seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 4. aug 2017, 11:41

Legum Magister skrev:
De Fem skrev:
Legum Magister skrev:
frederikshavneren skrev:
Halil skrev:Ja. farvel til bif og fcm svinehundene. Det er helt rart, hvis det lykkedes.

Så det underskudstid!!!
Dansk fodbold har brug for koefficientpoint, uagtet hvad jeg måtte mene om andre danske klubber så håber jeg på dansk succes i Europa.
Når vi forhåbentlig meget snart får skabt et slagkraftigt tophold så kan det også komme os til gavn hvis de resterende danske hold skraber tiltrængte koefficientpoint i hus.
Enig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se det fordelagtige, og bydende nødvendige, i at de danske deltagere i de europæiske turneringer får skrabet så mange koefficientpoint sammen som muligt. Hvis miraklet skulle ske, og AaB igen skulle få muligheden for at spille i Europa, vil jeg da håbe, at de får så gode forudsætninger som muligt qua en god dansk koefficient. Derfor synes jeg da det er ærgerligt, at Brøndby og Lyngby røg ud i denne runde, og derfor vil jeg da også håbe, at FCK og FCM klarer sig godt i næste runde.
Nu er der jo forskel på nationale point og klub point, så selv hvis AaB skulle komme derud på en wildcard fordi endnu en EL plads er åbnet op så bliver det rent afklapsning, da vi er useedet. Jeg vil langt hellere at FCM og FCK mangler 40 (EL) eller 250 (CL) mio kr. i kassen end at være lidt tættere på en teoretisk europæisk plads.
De nationale point er stadig afgørende for hvor mange hold Danmark får med i de europæiske turneringer, og hvor tidligt disse hold indtræder i kvalifikationen. At AaB så ikke vil have klub point nok til at kunne blive seedet i en eventuel kvalifikation, ja det har man så kun sig selv at takke for.
Den nationale koefficient kommer alle danske hold til gavn. FCN var aldrig kommet i gruppespillet i Champions League, hvis ikke FCK, AaB og OB havde skrabet gode point sammen de forudgående år. AaB må bare sørge for at gøre det, der er nødvendigt for, at det bliver os, der kommer til at nyde godt af en god koefficient.
Jeg synes det virker lidt som brødnid at ønske dårlige resultater for andre danske hold i Europa, og det er meget lidt formålstjenstligt i forhold til vore egne chancer for europæisk succes, da vi vil have gavn af så god en koefficient som muligt.
I forhold til de penge FCK, FCM, BIF eller Lyngby måtte have tjent, hvis de havde haft held til at komme i gruppespil, så ser jeg ikke det store problem i det. FCK vil vi alligevel aldrig kunne matche økonomisk, og FCM og BIF har hver deres sugardaddy, som også bringer dem økonomisk foran os, og for Lyngbys vedkommende ville pengene blot være forsvundet ned i det store sorte hul, som Hellerup Finans har gravet.
Hver en krone FCM/BIF går glip af, og derfor bliver nødt til at hive ud af røven på deres Sugardaddys er en stor fornøjelse at se. Jeg er absolut ligeglad om det gavner AaB eller "dansk fodbold" - det er bedst når de får tæsk. Forhåbentligt ryger FCM også ud i næste runde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2017, 12:02

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Det tegner sgu til at blive en ganske udmærket aften.
Det var da alligevel noget af en underdrivelse :cheers:
Det var flot i fik skrabet jer med videre. Noget af en gyser må man sige. Det må have været en fed oplevelse.
Man kan desværre ikke få alt man ønsker her i verden, men når det nu endelig skal være, så har jeg det helt fint med at BIF måtte lade livet. Hvis jeg alligevel skulle vælge mellem to onder, BIF og FCM, så ville jeg egentlig hellere at FCM gik videre igår, fremfor den anden vej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar