AaBs vej til Europa

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2017, 16:36

Martino skrev:
sulakvelidze skrev:
Martino skrev:
Jacob skrev:
Tested Judge skrev:Vi kunne vel også bare vinde pokaltitlen.

Hvad sker der egentlig, hvis 7. pladsen og pokalvinderen er den samme? Hvem får så den sidste europæiskeplads?
*Fodnote 2
Hvis vinderen af DBUs pokalfinale også er deltager i Playoff om den sidste UEFA plads skal holdet omgående træde ud af dette Playoff til fordel for pågældende holds næste modstander. Hvis det sker inden den afgørende finalekamp mod et hold fra Mesterskabsspillet skal det ske til fordel for det hold der lige har tabt Kvalifikationsspillets finale til pokalvinderen.

Read more at https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... 6fl31P2.99
Der findes lovtekst, som er lettere at gennemskue ordlyden af, end den fodnote. Flot...! Jeg har sagt det før, den nye struktur er latterlig. Der er for meget gøjl. Lav nu en liga med 16 hold med 3 nedrykkere. Så kommer vi ikke til at se de samme hold igen og igen, mens der stadig bliver plads til talenterne. Jeg tror ikke det får den store betydning for holdenes chancer i Europa, anyway. Derudover vil en liga med 16 hold alt andet lige skabe flere lokalopgør og større chance for repræsentation af byer i hele Danmark, hvilket måske godt kan smitte positivt af på tilskuerdelen. Den her psuedo-liga vi prøver i år, må gerne stoppe hurtigst muligt.
Enig, men det kommer ikke til at ske. Man har fyret alt for mange millioner afsted mod Belgien til, at man vil æde den ydmygelse at erkende resultatet som noget bras. Vi hænger på det her lort i mange år frem.

Og enig i det med repræsentation af flere byer i Danmark. Det er et undervurderet argument for en liga med 16 hold. Jeg er sikker på, at erhvervsliv i byer som Vejle, Roskilde, Helsingør osv vil elske at se deres byer eksponeret i en Superliga. Desuden er der efterhånden så mange penge i og så meget tv på 1. division, at man ikke længere kan bruge modargumentet om, at de bedste fra den række ikke vil have noget at gøre i superligaen. Bare se på de pinlige debatter op til Hobros oprykning om, at det ville svække superligaen at få dem med.

Men fuck det,for der kommer ikke til at ske noget nyt i mange år frem. Dem, der bestemmer, vil desuden altid mele deres egen kage fremfor at tænke på helheden. Så må vi leve med et misfoster af en turnering som denne, hvor det kan betale sig at tabe i sidste runde, og hvor man pludselig kan få aflyst en kamp, fordi man har vundet en i en anden turnering. Cirkus.
Det var da dejligt at have en ligesindet i debatten om evt 16 hold. Jeg ser en del 1.div og niveauet er rigtig højt i år - det er faktisk både højt og ret jævnbyrdigt. Hvis du kigger på hvilke spillere som feks Hobro, Roskilde, Vendsyssel og Vejle har råd til at sidde på bænken, så må man konstatere at ligaen har rykket sig. Kig på 2.div med hold som Thisted, B93 og Avarta - de rummer kvalitet og navne til mere end 2.div. Så jeg synes det går fremad flere steder. Ja et hold som AaB skal være bedre end Hobro, Roskilde osv men vi vinder jo ikke 8-9 ud af 10 af disse opgør, det nægter jeg at tro på.
Synes kvaliteten i 1 div. er yderst tvivlsom, nummer et har tabt 6 kampe og nummer to har tabt 8! kampe, det vidner ikke just om kvalitet eller stabilitet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af frederikshavneren » 21. mar 2017, 16:41

Agge skrev:
Jesper Schmidt skrev:Korrekt, men samtidig er det jo også "2. del af en pokalsemifinale", hvor første opgør er spillet, og det på forhånd er afgjort hvem der går videre. Jeg synes ikke rigtigt det kan sammenlignes helt. Jeg er nu som sagt også overbevist om at det ikke er sådan det skal tolkes.
DBU har, pga. den nye Superligastruktur, ændret pokalsemifinalerne til én kamp: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dbu- ... i-pokalen/
Såfremt vi slår Fc midtjylland ud kunne det blive en utrolig fed kamp at møde Vendsyssel FF i semifinalen i Hjørring, hvor præmien ville være en plads i pokalfinalen.
Vendelboerne skal nok besejre Næstveds reserver, om vi kan vinde vores kvartfinale er noget mere usikkert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 16:56

Agge skrev:
Jesper Schmidt skrev:Korrekt, men samtidig er det jo også "2. del af en pokalsemifinale", hvor første opgør er spillet, og det på forhånd er afgjort hvem der går videre. Jeg synes ikke rigtigt det kan sammenlignes helt. Jeg er nu som sagt også overbevist om at det ikke er sådan det skal tolkes.
DBU har, pga. den nye Superligastruktur, ændret pokalsemifinalerne til én kamp: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dbu- ... i-pokalen/
Det ved jeg, det var ikke pokalsemifinalen jeg skrev om, men semifinalen om uefa playoff... eller hvad pokker de kalder det, derfor satte jeg det også i anførselstegn. Jeg sammenlignede bare situationen med det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2017, 17:00

4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2017, 17:54

Jakobsen skrev:4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
Men når vi møder de hold, er det jo vores egen skyld, og det må jo være det niveau vi ligger på pt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2017, 18:29

Brodernumsi skrev:
Jakobsen skrev:4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
Men når vi møder de hold, er det jo vores egen skyld, og det må jo være det niveau vi ligger på pt.
Ja og den peger så tilbage på vores egen ledelse og dennes dispositioner. Det her skal bestemt ikke gentage sig til næste år.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 18:38

Jakobsen skrev:4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
FCM skal møde FCN, Sønderjyske og Lyngby 4 gange... det er vel ikke meget bedre.

4 opgør mod samme modstander pr. sæson er bare for meget, helt generelt. Det bliver uinteressant.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2017, 19:16

Jesper Schmidt skrev:
Jakobsen skrev:4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
FCM skal møde FCN, Sønderjyske og Lyngby 4 gange... det er vel ikke meget bedre.

4 opgør mod samme modstander pr. sæson er bare for meget, helt generelt. Det bliver uinteressant.
Det har du ret i, men havde det været top seks havde det trods alt også været imod nogen af de gode modstandere i FCM, BIF og FCK.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 21:15

Jakobsen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jakobsen skrev:4 x GF
4 x VFF
4 x SIF (+1 i Pokalen)

Alt for mange kampe på en sæson mod sådan nogle hold. Vi slap i det mindste med tre i den gamle struktur.
FCM skal møde FCN, Sønderjyske og Lyngby 4 gange... det er vel ikke meget bedre.

4 opgør mod samme modstander pr. sæson er bare for meget, helt generelt. Det bliver uinteressant.
Det har du ret i, men havde det været top seks havde det trods alt også været imod nogen af de gode modstandere i FCM, BIF og FCK.
Ja enig, det havde det. Forudsat vi kunne hænge på i kampen om 3.-4. pladsen, havde det da afgjort været mere interessant.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 23:18

Jesper Schmidt skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg tror ikke der er så meget at misfortolke. Der står at pokalvinderen skal træde ud af turneringen omgående, i det tænkte eksempel, og at modstanderen kvalificerer sig videre. Spilles pokalfinalen umiddelbart før finalen om UEFA pladsen, skal man også træde ud, og pladsen overtages af det hold man har besejret i den foregående runde.

På positivsiden kan spillerne drikke sig stangstive i flere dage i træk efter en pokalsejr, hvis vi er med i de playoff kampe i ligaen, for selv om der ellers i bedste fald kunne være 2 kampe tilbage efter pokalfinalen, er sæsonen slut i det øjeblik man har vundet den.
Der står altså ikke, at pokalvinderen skal træde ud af turneringen. Der står at pokalvinderen skal træde ud af playoff'et. Og hvis det er tilfældet, at det betyder at returkampen i runde 36 ikke skal spilles, så mangler der en beskrivelse af, hvor disse hold ender, ligesom det står med 9. og 10.-pladsen:
§ 5.3 skrev:De to sammenlagte tabere har spillet sæsonen færdig og placeres som henholdsvis nr. 9 og 10, jf. deres placering/pointantal i Gruppespillet.
Men altså jeg er ikke sikker i min sag. Jeg synes bare at der lægges mere op til fortolkningen, at returopgøret spilles uanset.
Tja, jeg vil da ikke kunne udelukke 100% at du kan have ret. Men når man er noget til den del af turneringen som hedder Playoff, og der står man skal udtræde af Playoff omgående, så synes jeg kun det kan tolkes som at man udtræder af turneringen. Jeg ved nu heller ikke om det ville være mere eller mindre latterligt rent faktisk at spille den nævnte kamp, som ingen af holdene vil have noget på spil i, udover om man bliver 7 eller 8 i turneringen.
Tipsbladet giver svaret på hvordan det kommer til at foregå - kampene bliver ganske rigtigt ikke spillet.

Divisionsforeningens turneringschef kalder det i samme ombæring "sindssygt uheldigt" hvis et hold udenfor top 6 skulle vinde pokalturneringen!

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rliga-kamp

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 21. mar 2017, 23:57

Jesper Schmidt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg tror ikke der er så meget at misfortolke. Der står at pokalvinderen skal træde ud af turneringen omgående, i det tænkte eksempel, og at modstanderen kvalificerer sig videre. Spilles pokalfinalen umiddelbart før finalen om UEFA pladsen, skal man også træde ud, og pladsen overtages af det hold man har besejret i den foregående runde.

På positivsiden kan spillerne drikke sig stangstive i flere dage i træk efter en pokalsejr, hvis vi er med i de playoff kampe i ligaen, for selv om der ellers i bedste fald kunne være 2 kampe tilbage efter pokalfinalen, er sæsonen slut i det øjeblik man har vundet den.
Der står altså ikke, at pokalvinderen skal træde ud af turneringen. Der står at pokalvinderen skal træde ud af playoff'et. Og hvis det er tilfældet, at det betyder at returkampen i runde 36 ikke skal spilles, så mangler der en beskrivelse af, hvor disse hold ender, ligesom det står med 9. og 10.-pladsen:
§ 5.3 skrev:De to sammenlagte tabere har spillet sæsonen færdig og placeres som henholdsvis nr. 9 og 10, jf. deres placering/pointantal i Gruppespillet.
Men altså jeg er ikke sikker i min sag. Jeg synes bare at der lægges mere op til fortolkningen, at returopgøret spilles uanset.
Tja, jeg vil da ikke kunne udelukke 100% at du kan have ret. Men når man er noget til den del af turneringen som hedder Playoff, og der står man skal udtræde af Playoff omgående, så synes jeg kun det kan tolkes som at man udtræder af turneringen. Jeg ved nu heller ikke om det ville være mere eller mindre latterligt rent faktisk at spille den nævnte kamp, som ingen af holdene vil have noget på spil i, udover om man bliver 7 eller 8 i turneringen.
Tipsbladet giver svaret på hvordan det kommer til at foregå - kampene bliver ganske rigtigt ikke spillet.

Divisionsforeningens turneringschef kalder det i samme ombæring "sindssygt uheldigt" hvis et hold udenfor top 6 skulle vinde pokalturneringen!

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rliga-kamp
Ja så skulle der vist ikke være nogen tvivl. Jeg er ellers meget positivt indstillet over for den nye struktur, men denne detalje er da helt hen i vejret. Hvorfor ikke bare spille kampen alligevel, og få afgjort placeringen? Pænt nedtur, hvis et hold har vundet den første kamp 6-0, men så alligevel må vige 7.-pladsen til det andet hold pga. et lavere pointantal fra gruppespillet.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af jernskjorten » 22. mar 2017, 09:14

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Jesper Schmidt skrev: Tipsbladet giver svaret på hvordan det kommer til at foregå - kampene bliver ganske rigtigt ikke spillet.

Divisionsforeningens turneringschef kalder det i samme ombæring "sindssygt uheldigt" hvis et hold udenfor top 6 skulle vinde pokalturneringen!

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rliga-kamp
Ja så skulle der vist ikke være nogen tvivl. Jeg er ellers meget positivt indstillet over for den nye struktur, men denne detalje er da helt hen i vejret. Hvorfor ikke bare spille kampen alligevel, og få afgjort placeringen? Pænt nedtur, hvis et hold har vundet den første kamp 6-0, men så alligevel må vige 7.-pladsen til det andet hold pga. et lavere pointantal fra gruppespillet.
He-he. Ja, sikke noget rod, hvis et hold uden for top 6 vinder pokalturneringen. Og hvor vover de!?

Spøg til side: det vil forudsætte pokaltitel til Randers, AGF eller AaB, og det er måske heller ikke det mest sandsynlige. Men hold kæft det ville være sjovt.
Jeg er træt af turneringen i sig selv, men jeg er mindst lige så træt af tv-kanaler og journalister, der trækker ligegyldigt på skuldrene over kritikken af dette cirkus. Det er også ufatteligt, at det kan tage så lang tid at melde ud, hvornår kampene skal afvikles. Vi ved jo, at det bliver BIF søndag kl. 18, FCK kl. 16, AGF mandag og så kan resten fordeles ved lodtrækning.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af white splash » 22. mar 2017, 09:35

Jesper Schmidt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg tror ikke der er så meget at misfortolke. Der står at pokalvinderen skal træde ud af turneringen omgående, i det tænkte eksempel, og at modstanderen kvalificerer sig videre. Spilles pokalfinalen umiddelbart før finalen om UEFA pladsen, skal man også træde ud, og pladsen overtages af det hold man har besejret i den foregående runde.

På positivsiden kan spillerne drikke sig stangstive i flere dage i træk efter en pokalsejr, hvis vi er med i de playoff kampe i ligaen, for selv om der ellers i bedste fald kunne være 2 kampe tilbage efter pokalfinalen, er sæsonen slut i det øjeblik man har vundet den.
Der står altså ikke, at pokalvinderen skal træde ud af turneringen. Der står at pokalvinderen skal træde ud af playoff'et. Og hvis det er tilfældet, at det betyder at returkampen i runde 36 ikke skal spilles, så mangler der en beskrivelse af, hvor disse hold ender, ligesom det står med 9. og 10.-pladsen:
§ 5.3 skrev:De to sammenlagte tabere har spillet sæsonen færdig og placeres som henholdsvis nr. 9 og 10, jf. deres placering/pointantal i Gruppespillet.
Men altså jeg er ikke sikker i min sag. Jeg synes bare at der lægges mere op til fortolkningen, at returopgøret spilles uanset.
Tja, jeg vil da ikke kunne udelukke 100% at du kan have ret. Men når man er noget til den del af turneringen som hedder Playoff, og der står man skal udtræde af Playoff omgående, så synes jeg kun det kan tolkes som at man udtræder af turneringen. Jeg ved nu heller ikke om det ville være mere eller mindre latterligt rent faktisk at spille den nævnte kamp, som ingen af holdene vil have noget på spil i, udover om man bliver 7 eller 8 i turneringen.
Tipsbladet giver svaret på hvordan det kommer til at foregå - kampene bliver ganske rigtigt ikke spillet.

Divisionsforeningens turneringschef kalder det i samme ombæring "sindssygt uheldigt" hvis et hold udenfor top 6 skulle vinde pokalturneringen!

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rliga-kamp
Vil det sige at man automatisk bliver nummer 8 i ligaen så? I så fald, er det da fuldstændig vanvittigt!
1 2 3 Jimmy er en mur!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af hje1980 » 22. mar 2017, 10:23

Ja så var det bedre at spille kampene færdig for at få styr på placeringerne og så BAGEFTER må afstå playoff kampen da man allerede er sikret... vil da give så meget mere mening...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af De Fem » 22. mar 2017, 11:38

Det er jo UMULIGT, at forudset at et hold midt i ligaen med ikke alt for meget at spille for skulle sætte alle sejl til i pokalen. Det er ALDRIG sket før.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 22. mar 2017, 11:49

hje1980 skrev:Ja så var det bedre at spille kampene færdig for at få styr på placeringerne og så BAGEFTER må afstå playoff kampen da man allerede er sikret... vil da give så meget mere mening...
Ja netop. Den regel skal bare laves om. Mon ikke også at den bliver det til næste sæson, nu når der er kommet fokus på det?
Der er desuden også noget prestige på spil, hvor man kan vinde retten til at sige: det kan godt være at vi ikke nåde top 6, men vi vandt sgu det hele i nedrykningsspillet, så jeg tror ikke at den kamp vil være helt spændingsløs, selvom det principielt kun er nogle få tv-kroner (jeg ved ikke hvor mange) det drejer sig om.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af hje1980 » 22. mar 2017, 13:59

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
hje1980 skrev:Ja så var det bedre at spille kampene færdig for at få styr på placeringerne og så BAGEFTER må afstå playoff kampen da man allerede er sikret... vil da give så meget mere mening...
Ja netop. Den regel skal bare laves om. Mon ikke også at den bliver det til næste sæson, nu når der er kommet fokus på det?
Der er desuden også noget prestige på spil, hvor man kan vinde retten til at sige: det kan godt være at vi ikke nåde top 6, men vi vandt sgu det hele i nedrykningsspillet, så jeg tror ikke at den kamp vil være helt spændingsløs, selvom det principielt kun er nogle få tv-kroner (jeg ved ikke hvor mange) det drejer sig om.
Tror aldrig klubberne ser det som "nogle få TV-penge"... de 300.000 kr. der er i forskel på 7. og 8. pladsen kan være det vender røde tal til sorte tal...

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 22. mar 2017, 16:25

hje1980 skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
hje1980 skrev:Ja så var det bedre at spille kampene færdig for at få styr på placeringerne og så BAGEFTER må afstå playoff kampen da man allerede er sikret... vil da give så meget mere mening...
Ja netop. Den regel skal bare laves om. Mon ikke også at den bliver det til næste sæson, nu når der er kommet fokus på det?
Der er desuden også noget prestige på spil, hvor man kan vinde retten til at sige: det kan godt være at vi ikke nåde top 6, men vi vandt sgu det hele i nedrykningsspillet, så jeg tror ikke at den kamp vil være helt spændingsløs, selvom det principielt kun er nogle få tv-kroner (jeg ved ikke hvor mange) det drejer sig om.
Tror aldrig klubberne ser det som "nogle få TV-penge"... de 300.000 kr. der er i forskel på 7. og 8. pladsen kan være det vender røde tal til sorte tal...
Ret beset har klubbens betragtning af TV-pengenes betydning vel ikke så meget at gøre med spændingen i kampen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af Yankee » 4. aug 2017, 08:40

En lille opmuntring i en sort tid:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... -2018.html

Over de sidste 10 år er AaB det næstbedste skandinaviske hold i europæisk sammenhæng - og nr. 135 samlet. Det er endda uden 07/08-sæsonen, hvor vi slog Sampdoria og Tel Aviv.

Det er fandengalemig stærkt at vi over en 10-årig periode har præsteret bedre end Rosenborg, Malmø, Brøndby, Røde Stjerne osv.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: AaBs vej til Europa

Indlæg af larsdahl » 4. aug 2017, 12:24

Yankee skrev:En lille opmuntring i en sort tid:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... -2018.html

Over de sidste 10 år er AaB det næstbedste skandinaviske hold i europæisk sammenhæng - og nr. 135 samlet. Det er endda uden 07/08-sæsonen, hvor vi slog Sampdoria og Tel Aviv.

Det er fandengalemig stærkt at vi over en 10-årig periode har præsteret bedre end Rosenborg, Malmø, Brøndby, Røde Stjerne osv.
Men også en trist påmindelse om, at vi næste år vil befinde os under Esbjerg, Brøndby, Nordsjælland og OB på samme liste...

Besvar