Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af De Fem » 6. aug 2017, 18:24

Gamen skrev:Allan Gaarde kan godt begynde at regne på hvad det har kostet i point, at han stadig ikke har evnet at finde en angriber. Skandale!!!
Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af nj27 » 6. aug 2017, 18:29

Hvad siger i??? Vi skal da slå Hobro 10 ud af 10 gange
VI ER AaB

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Klaus » 6. aug 2017, 18:34

Lige kamp og vel objektivt set et fair resultat. Synes Lesniak, Flores og Okore var vores bedste i dag. I den anden ende befinder Risgaard og Pohl sig. Risgaard er ikke angriber og Pohl kan bare ikke ramme bolden eller for den sags skyld målet. Vi ville være så meget bedre, hvis vi havde en angriber vi kunne spille op på. Strandli tilbage må være målet :cool:

Og nu er det 10 superligakampe siden vi vandt sidst :S

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2017, 18:41

De Fem skrev:
Gamen skrev:Allan Gaarde kan godt begynde at regne på hvad det har kostet i point, at han stadig ikke har evnet at finde en angriber. Skandale!!!
Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.
Problemet er vel bare, at holdet nærmest præsterede max idag og det så var en uafgjort mod et middelmådigt Superligahold. Præstationen var fin, men perspektiverne er stadig skræmmende. Pohl kostede da i øvrigt også i Parken og han brændte også en kæmpe chance ved 1-1 mod SønderjyskE.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af MrBangDK » 6. aug 2017, 18:44

Vi ligger nummer 1 - hvis man ser på expected points!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 18:50

Vi kunne nemt have vundet den kamp i dag - stort skridt frem i fht. de sidste par kampe. Jeg synes, vi spillede meget klogt, og var opmærksomme på ikke at løbe i kontrafælder, hvilket OB helt klart bare stod og ventede på.

Bedste mand: Flores. Stor arbejdsindsats, ærgerlig afbrænder, men han fylder altså godt - både offensivt og defensivt.

Risgård gjorde det fint, og skabte Flores' chance.

Pohl skal naturligvis også starte inde næste kamp (hvis ikke der er indkøbt en større kanon). Så vil han have fået sine 5 kampe fra start, og så kan vi evaluere på det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af astonvilla » 6. aug 2017, 19:04

Funky skrev:Vi kunne nemt have vundet den kamp i dag - stort skridt frem i fht. de sidste par kampe. Jeg synes, vi spillede meget klogt, og var opmærksomme på ikke at løbe i kontrafælder, hvilket OB helt klart bare stod og ventede på.

Bedste mand: Flores. Stor arbejdsindsats, ærgerlig afbrænder, men han fylder altså godt - både offensivt og defensivt.

Risgård gjorde det fint, og skabte Flores' chance.

Pohl skal naturligvis også starte inde næste kamp (hvis ikke der er indkøbt en større kanon). Så vil han have fået sine 5 kampe fra start, og så kan vi evaluere på det.
Nej, vi kunne ikke nemt have vundet denne kamp.
Når vi reelt stiller op uden angreb (for gud ved hvilken gang), kan vi ikke vinde nogen kampe!

Og nej, det er ikke naturligt at lade Pohl starte inde næste gang. Han starter inde næste gang fordi vi ikke har noget bedre - hvilket er naturstridigt i sig selv.

Min tålmodighed med Gaarde er løbet ud.

Hvis han ikke bliver fjernet fra posten, så tror jeg vi rykker ned. Så enkelt tror jeg at det er.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 19:08

astonvilla skrev:
Funky skrev:Vi kunne nemt have vundet den kamp i dag - stort skridt frem i fht. de sidste par kampe. Jeg synes, vi spillede meget klogt, og var opmærksomme på ikke at løbe i kontrafælder, hvilket OB helt klart bare stod og ventede på.

Bedste mand: Flores. Stor arbejdsindsats, ærgerlig afbrænder, men han fylder altså godt - både offensivt og defensivt.

Risgård gjorde det fint, og skabte Flores' chance.

Pohl skal naturligvis også starte inde næste kamp (hvis ikke der er indkøbt en større kanon). Så vil han have fået sine 5 kampe fra start, og så kan vi evaluere på det.
Nej, vi kunne ikke nemt have vundet denne kamp.
Når vi reelt stiller op uden angreb (for gud ved hvilken gang), kan vi ikke vinde nogen kampe!

Og nej, det er ikke naturligt at lade Pohl starte inde næste gang. Han starter inde næste gang fordi vi ikke har noget bedre - hvilket er naturstridigt i sig selv.

Min tålmodighed med Gaarde er løbet ud.

Hvis han ikke bliver fjernet fra posten, så tror jeg vi rykker ned. Så enkelt tror jeg at det er.
Århlanuvær. Pohl kunne have scoret. Flores kunne have scoret. Okore kunne have scoret. Wurtz kunne have scoret. Og vi spiller klogt i defensiven, giver grundlæggende ikke OB den kamp, de gerne vil have. Isoleret set en udmærket kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Martino » 6. aug 2017, 19:13

Jeg synes nu ikke Pohl er så dårlig som folk vil gøre ham til. Han spillede dog ikke en god kamp idag.
Flores, Lesniak og Okore var vel de bedste idag. Risgård og Wurtz samt Pallesen i bunden. Meilinger var ok med, men han mangler sgu noget fart til at spille på kanten. Forstår ikke at han ikke bliver prøvet centralt.
Yann Rolin virkede lidt nervøs og ville gerne en masse. Tror han nok skal få spillet sig varm.

Sjovt at se at vi nærmest spillede 3-5-2 i angreb men 442 når vi forsvarede. Lesniak trak meget ned som spilfordeler i en 3back kæde. Noget han gjorde sublimt.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. aug 2017, 19:15

Solid præstation i en ellers lidt søvndyssende kamp, hvis kampen skulle ha' haft en vinder var det os der skulle have vundet.

Plusser til defensiven der stod ganske godt, offensivt skabte vi et par store chancer men vi mangler stadigvæk noget tempo og mere kreativitet. Hvis vi da bare en gang imellem prøver med et par førstegangsafleveringer kan det være at vi kan få modstanderens organisation til at krakelere.

En del fremhæver Lesniak, jeg er enig i at han spillede en ok kamp, men han havde godt nok også et par dårlige returløb hvor han luntede tilbage (bl.a. ved Greves stolpeskud). Det var ikke gået mod en bedre modstander.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af astonvilla » 6. aug 2017, 19:21

Funky skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:Vi kunne nemt have vundet den kamp i dag - stort skridt frem i fht. de sidste par kampe. Jeg synes, vi spillede meget klogt, og var opmærksomme på ikke at løbe i kontrafælder, hvilket OB helt klart bare stod og ventede på.

Bedste mand: Flores. Stor arbejdsindsats, ærgerlig afbrænder, men han fylder altså godt - både offensivt og defensivt.

Risgård gjorde det fint, og skabte Flores' chance.

Pohl skal naturligvis også starte inde næste kamp (hvis ikke der er indkøbt en større kanon). Så vil han have fået sine 5 kampe fra start, og så kan vi evaluere på det.
Nej, vi kunne ikke nemt have vundet denne kamp.
Når vi reelt stiller op uden angreb (for gud ved hvilken gang), kan vi ikke vinde nogen kampe!

Og nej, det er ikke naturligt at lade Pohl starte inde næste gang. Han starter inde næste gang fordi vi ikke har noget bedre - hvilket er naturstridigt i sig selv.

Min tålmodighed med Gaarde er løbet ud.

Hvis han ikke bliver fjernet fra posten, så tror jeg vi rykker ned. Så enkelt tror jeg at det er.
Århlanuvær. Pohl kunne have scoret. Flores kunne have scoret. Okore kunne have scoret. Wurtz kunne have scoret. Og vi spiller klogt i defensiven, giver grundlæggende ikke OB den kamp, de gerne vil have. Isoleret set en udmærket kamp.
Nej jeg vil ikke.
Og du understreger også min pointe med dit indlæg.
Vi spiller en nogenlunde kamp og står hæderligt defensivt.
MEN vi kan jo spille 35 timer i træk med dette hold uden at score! OG så vinder man sku ikke nogen kampe!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 19:26

astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:Vi kunne nemt have vundet den kamp i dag - stort skridt frem i fht. de sidste par kampe. Jeg synes, vi spillede meget klogt, og var opmærksomme på ikke at løbe i kontrafælder, hvilket OB helt klart bare stod og ventede på.

Bedste mand: Flores. Stor arbejdsindsats, ærgerlig afbrænder, men han fylder altså godt - både offensivt og defensivt.

Risgård gjorde det fint, og skabte Flores' chance.

Pohl skal naturligvis også starte inde næste kamp (hvis ikke der er indkøbt en større kanon). Så vil han have fået sine 5 kampe fra start, og så kan vi evaluere på det.
Nej, vi kunne ikke nemt have vundet denne kamp.
Når vi reelt stiller op uden angreb (for gud ved hvilken gang), kan vi ikke vinde nogen kampe!

Og nej, det er ikke naturligt at lade Pohl starte inde næste gang. Han starter inde næste gang fordi vi ikke har noget bedre - hvilket er naturstridigt i sig selv.

Min tålmodighed med Gaarde er løbet ud.

Hvis han ikke bliver fjernet fra posten, så tror jeg vi rykker ned. Så enkelt tror jeg at det er.
Århlanuvær. Pohl kunne have scoret. Flores kunne have scoret. Okore kunne have scoret. Wurtz kunne have scoret. Og vi spiller klogt i defensiven, giver grundlæggende ikke OB den kamp, de gerne vil have. Isoleret set en udmærket kamp.
Nej jeg vil ikke.
Og du understreger også min pointe med dit indlæg.
Vi spiller en nogenlunde kamp og står hæderligt defensivt.
MEN vi kan jo spille 35 timer i træk med dette hold uden at score! OG så vinder man sku ikke nogen kampe!
Jooo lanuvær. Det er da bittert at det ikke blev til et mål, men det ændrer ikke på, at chancerne var der. Bare fordi eks. Flores ikke scorede i dag betyder det altså ikke, at han aldrig scorer. Det samme gælder for de øvrige. Undtagen måske Wurtz. Han scorer godt nok aldrig.
Desuden VED du jo også godt, at der arbejdes på at hente en angriber. Du HAR hørt/læst både træneren og sportsdirektøren sige, at man leder efter en erfaren gut med mål i støvlerne. Du ved formentlig også godt at du kan regne med, at man ender med at signe en, som passer på den beskrivelse. Du ved ydermere formentlig også, hvorfor der ikke er signet med ham endnu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 6. aug 2017, 19:28

De Fem skrev: Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.
Brænder 2 store chancer mod FCK.
Misser en friløber mod Sønderjyske ved 1-1.
Brænder en stor chance mod FCN ved 3-2 med få minutter igen.
Brænder en nærmest identisk chance mod OB, hvor han igen ikke får ram på bolden tæt under mål.

Det er ikke to point.
Og det er intet at sammenligne med den følelse det giver resten af holdet - at de kan spille ham nok så godt, og så skal han nok formøble chancen alligevel.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 19:32

Gamen skrev:
De Fem skrev: Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.
Brænder 2 store chancer mod FCK.
Misser en friløber mod Sønderjyske ved 1-1.
Brænder en stor chance mod FCN ved 3-2 med få minutter igen.
Brænder en nærmest identisk chance mod OB, hvor han igen ikke får ram på bolden tæt under mål.

Det er ikke to point.
Og det er intet at sammenligne med den følelse det giver resten af holdet - at de kan spille ham nok så godt, og så skal han nok formøble chancen alligevel.
Nu er der så ingen garanti for, at en anden angriber ville have 100% udnyttelse af de chancer heller. Men AaB leder da efter en striker af en årsag. Nu var Pohl ikke den eneste, som brændte chancer, så jeg tror ikke, hans holdkammerater har (bør have( alt for travlt med at bebrejde ham noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2017, 19:38

Funky skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.
Brænder 2 store chancer mod FCK.
Misser en friløber mod Sønderjyske ved 1-1.
Brænder en stor chance mod FCN ved 3-2 med få minutter igen.
Brænder en nærmest identisk chance mod OB, hvor han igen ikke får ram på bolden tæt under mål.

Det er ikke to point.
Og det er intet at sammenligne med den følelse det giver resten af holdet - at de kan spille ham nok så godt, og så skal han nok formøble chancen alligevel.
Nu er der så ingen garanti for, at en anden angriber ville have 100% udnyttelse af de chancer heller. Men AaB leder da efter en striker af en årsag. Nu var Pohl ikke den eneste, som brændte chancer, så jeg tror ikke, hans holdkammerater har (bør have( alt for travlt med at bebrejde ham noget.
Men vi kan godt blive enige om, at hans primære opgave som forreste angriber er at score mål? 100% udnyttelse på ovennævnte er nok utopisk i AaB, men 0% er dælme uaccaptabelt. Selvfølgelig skal midtbanen også score mål og målscoring skal gerne være spredt ud på flere, Pohls fornemmeste opgave er at score mål og det fejler han big time med pt. Jeg kan godt lide ham som type, men han skal snart vise fremgang i præstationerne og begynde at score ellers må man overveje om vi fortsat skal satse på ham. Han laver nogle af de rigtige løb, men de øvrige aspekter i hans spil er ikke særligt gode.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 19:42

Jakobsen skrev:
Funky skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Det har kostet to ialt. Naturligvis havde de to point lunet, men så er det heller ikke værre. Tonen herinde er grænsende til hysterisk.
Brænder 2 store chancer mod FCK.
Misser en friløber mod Sønderjyske ved 1-1.
Brænder en stor chance mod FCN ved 3-2 med få minutter igen.
Brænder en nærmest identisk chance mod OB, hvor han igen ikke får ram på bolden tæt under mål.

Det er ikke to point.
Og det er intet at sammenligne med den følelse det giver resten af holdet - at de kan spille ham nok så godt, og så skal han nok formøble chancen alligevel.
Nu er der så ingen garanti for, at en anden angriber ville have 100% udnyttelse af de chancer heller. Men AaB leder da efter en striker af en årsag. Nu var Pohl ikke den eneste, som brændte chancer, så jeg tror ikke, hans holdkammerater har (bør have( alt for travlt med at bebrejde ham noget.
Men vi kan godt blive enige om, at hans primære opgave som forreste angriber er at score mål? 100% udnyttelse på ovennævnte er nok utopisk i AaB, men 0% er dælme uaccaptabelt. Selvfølgelig skal midtbanen også score mål og målscoring skal gerne være spredt ud på flere, Pohls fornemmeste opgave er at score mål og det fejler han big time med pt. Jeg kan godt lide ham som type, men han skal snart vise fremgang i præstationerne og begynde at score ellers må man overveje om vi fortsat skal satse på ham. Han laver nogle af de rigtige løb, men de øvrige aspekter i hans spil er ikke særligt gode.
Jeg er sådant set ikke særligt uenig. Det tror jeg heller ikke, Gaarde eller Wieghorst er.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. aug 2017, 20:07

Ærgerligt Meilinger ikke scorede

Han havde en kæmpe chance i første halvleg på Flores indlæg der lå lige til hans venstre ben.

Samtidig var det ærgerligt hans meget hårde langskud i anden sad lige på målmanden , ellers havde han ingen chance haft

Btw lesniak uden sammenligning overhovedet den spiller på banen idag (og nok i hele runden) som løber flest kilometer . Fandme dejligt med en midtbanespiller med et løbepensum der både forsvarer og altid tilbyder sig offensivt .

Flores har virkelig nogle kvaliter. Lækkert et se ham få 90 minutter weekend efter weekend. Man kan tydeligt se det klæder ham og han får en langt bedre forståelse med holdkammeraterne . Og så virker han bare i bedre form en nogensinde før hvor han nu tager defensive løb i 80 minut osv
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. aug 2017, 20:08

AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 6. aug 2017, 20:09

Nu får Okore også lige revset offensiven - ikke svært at se hvem han sigter til med den udtalelse.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. aug 2017, 20:12

Jeg syntes det er lidt tidligt okore skal ud og kritisere offensiven

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ok ... -kvalitet/

Ja den er ikke god. Men vi har stadig lukket 8 mål ind i 4 kampe , så der før den statistik er forbedret kraftigt syntes jeg ikke det klæder at lange ud efter offensiven , selvom enhver idiot kan se vi mangler en angriber

Det er en enorm afbalancering gaarde skal lave pt. Skal han vente og vente og få så god en angriber som muligt eller skal have slå til NU så vi reelt har mulighed for point de næste 3 kampe
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar