Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hanga » 14. aug 2017, 11:24

Gamen skrev:
Der kunne man så passende kontre med, at den genopbygning skulle have været påbegyndt for lang tid siden. Vi er blevet sat tilbage igen og igen af dårlige beslutninger rent sportsligt, og må bruge hvert vindue på at rette op. Jeg tror desværre ikke det hjælper hverken trup eller træner, at ledelsen fortsat krampagtigt holder fast i en målsætning om top 6, mens resultater og spil sejler og har gjort det gennem en lang periode.

Vi har 1 sejr i de seneste 15 Superliga-kampe.
Vi har 1 sejr i de seneste 18 udekampe i Superligaen.


Jeg håber ikke der er nogen herinde, der bilder sig selv at det er et AaB-hold med pil op vi ser. Det er en klub i dyb, dyb sportslig krise, for hvem det handler om at sikre eksistensen i år.
Den er ikke længere. Man ryster på hovedet når AaB stadig snakke om top6 som en realistisk målsætning. Det udtrykker i hvert fald ikke en tilstrækkelig bekymring over det vi ser på banen uge efter uge. Jeg siger ikke at top6 er udelukket, men når man stort set uafbrudt i 1½ år er blevet dårligere og dårligere, så bør alle advarsels lamper blinke rødt. Jeg håber da godt nok, at man er mere bevidst om situationen internt, end man giver udtryk udadtil. Jeg ved godt at AaB erkender at tingene ikke kører, men man fornemmer alligevel ikke at alvoren sådan rigtig er gået op for dem - her ville det være en god start at stoppe med at tale om top6, og i stedet melde det ud, som alle andre (næsten) kan se - vi skal overleve, finde fodfæste i Wieghorsts koncept, og begynde at se væsentlig fremgang i vores præstationer.

Hvad angår Wieghorst, så har jeg været skeptiker hele vejen. Jeg fandt det komisk at han overhovedet blev foreslået, for jeg troede virkelig ikke, at AaB ville gå efter ham. Jeg kunne skrive en længere stil om hvorfor det er, men det er gjort før.
Når det er sagt, så er det ham vi valgte, og jeg er helt enige i, at kontinuitet er en vigtig ingrediens i opskriften der skal tage os tilbage mod toppen. Den kontinuitet vi havde opbygget frem mod the double er helt væk, og man kom alt for sent igang med at bygge noget nyt op, så det er endt med at blive forceret og en smule panisk. Og det er her vi finder argumentet for, at en trænerfyring alligevel kan komme på tale. Pointsnittet under Wieghorst har været en katastrofe. Hvis det var et spørgsmål om hvorvidt vi misser top 6 eller ej, så var der ikke noget at diskutere - så skulle han afgjort fortsætte sit arbejde i forsøget på at bygge noget op til de kommende sæsoner. Men hvis ikke snart vi får nogle sejre i bogen, kan vi erklære krisen for total, og alt vil handle om at undgå den nedrykning. Her er der ikke råd til at bygge ting op, vi vil skulle bruge resultater omgående. Er Wieghorst så manden til at levere dette? Ikke meget taler for det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af le Cid » 14. aug 2017, 11:42

Jeg har (som så mange andre) fra starten været noget skeptisk ang. projekt Wieghorst. Jeg var OK tilfreds med Søndergaard, men havde forståelse for, at man måtte gøre et eller andet. Jeg forstår bare stadig ikke valget af afløser!
Når det er sagt, så synes jeg helt sikkert, at Wieghorst skal have en hel sæson til at bevise sit værd (med mindre man havner i et kæmpesort hul). Kontinuitet er og bliver vigtigt, og sammenligner man årets første 4 kampe (minus den mod tyskerne) med kampene i nedrykningsspillet, så synes jeg helt klart, at pilen peger den rigtige vej. Vi får skabt meget mere fremad banen, og forsvaret har til tider set ret godt ud. Vi mangler stadig en målscorer, ja, men det kommer der også ind.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 11:55

Testen må være om man kan forestille sig en træner AaB kan tiltrække der kan gøre det tilstrækkeligt bedre med nuværende materiale. Så simpelt kan det alligevel gøres. Hvis nej, så giver det ingen mening at sprænge den spillemæssige kontinuitet der alligevel er, eller æde den økonomiske omkostning der vil være ved at have to cheftrænere på lønningslisten. Det kaos endnu en trænerfyring medfører kan hurtigt forværre den negative spiral vi er i gang med, selv hvis der vil være øjeblikkelige fremskridt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 12:02

Buzz Killington skrev:Testen må være om man kan forestille sig en træner AaB kan tiltrække der kan gøre det tilstrækkeligt bedre med nuværende materiale. Så simpelt kan det alligevel gøres. Hvis nej, så giver det ingen mening at sprænge den spillemæssige kontinuitet der alligevel er, eller æde den økonomiske omkostning der vil være ved at have to cheftrænere på lønningslisten. Det kaos endnu en trænerfyring medfører kan hurtigt forværre den negative spiral vi er i gang med, selv hvis der vil være øjeblikkelige fremskridt.
Enig.

Jeg tror dog Gaarde vil gøre både spillertrup og træner en tjeneste, hvis han accepterer det prestigetab der vil være i at sænke ambitionsniveauet, når det ser ud som det gør. Alt andet vil være galimatias. Han nærmer sig i forvejen Komiske Ali når han taler om topfodbold i Aalborg, efter 1 sejr i de seneste 15 kampe og blot 1 sejr i de seneste 18 udekampe.

Godt nok har spillet set bedre ud de sidste 4 kampe, men der kommer stadig ikke for alvor nogen point på tavlen og børnesygdommene i vores spil er stadig tilstede. Vi mangler sejre, og dét i en fart. Vi har 5 meget afgørende kampe foran os, hvor de 3 eneste hold vi har sejre imod i de seneste 20 Superliga-kampe alle kommer på besøg på vores hjemmebane. De 5 kampe SKAL give mindst 7 point, ellers må der komme en eller anden reaktion fra ledelsen. Hvis ikke, så håber jeg snart at der kommer en markering på hjemmebanen fra fansenes side - i med- og modgang og alt det der, men foden må snart sættes ned. Det er ulideligt at være vidne til denne sportslige deroute.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 15:26

Når man investerer så store summer i truppen som AaB gør denne sommer, så skal man naturligvis også tro på at den, iøvrigt ikke super højtflyvende, målsætning stadig er indenfor rækkevidde. Vi bør ende med en trup som er markant forstærket i forhold til sidste sæson, og vi har en træner som nu bør sætte sit præg på holdet for alvor, og selv om statistikken er grim, så kunne alle vel se at vi havde et hold i foråret som kollapsede totalt da den top 6 som vi var et mulehår fra at komme med i, kiksede. Vi havde naturligvis ikke et super hold sidste år, men der er jo heller ingen tvivl om at vi mentalt faldt totalt sammen, også mere end man burde. Noget som jeg iøvrigt synes er en bekymrende tendens, set over de senere år - der er enormt store forskelle på hvordan holdets selvtillid er, også i løbet af kampene, og meget større end jeg synes man normalt ser. Måske skal man se på om der er ting man kan gøre bedre når det gælder den mentale styrke hos holdet som helhed.

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 16:01

Jesper Schmidt skrev: Vi bør ende med en trup som er markant forstærket i forhold til sidste sæson, og vi har en træner som nu bør sætte sit præg på holdet for alvor, og selv om statistikken er grim, så kunne alle vel se at vi havde et hold i foråret som kollapsede totalt da den top 6 som vi var et mulehår fra at komme med i, kiksede.
Come on, det var jo ikke fordi det var meget bedre i de afsluttende måneder af 2016. Her så det mindst ligeså horribelt ud.
At sige at det først gik nedad efter nederlaget i Viborg er enormt misvisende. Det er nøjagtig samme sovepude truppen og Gaarde brugte - at vi var lige ved at indfri målsætningen, trods forfærdeligt spil, og vi var reelt kun med i det kapløb på baggrund af tre enormt ufortjente sejre i starten af sæsonen mod FCN, AGF og Esbjerg.
Vi vandt kun 3 af de efterfølgende 14 kampe inden vinterpausen, og fik så lige et mini-boost efter vinterpausen med en overtidssejr mod AGF og sæsonens bedste kamp mod Silkeborg. Derfra gik det voldsomt nedad bakke igen.
Faktum er, at siden 7. runde i sidste sæson hvor vi vandt 2-1 over AGF, og frem til nu, er vi det dårligste (!) hold af alle i Superligaen med et pointsnit på 0,88. 7 sejre i de seneste 32 kampe.

Så det har absolut intet at gøre med et mentalt kollaps siden Viborg-kampen - den var gal lang tid inden da. Vores største problem er de lange pointfattige stimer, som efterhånden er blevet en vane.
Jo før folk herinde begynder at tage fakta seriøst, jo bedre. Over de sidste 32 kampe er vores samlede pointsnit så lavt, at det ville have været lig med nedrykning i de foregående 4-5 sæsoner. Kan vi ikke godt snart diskutere ud fra det, i stedet for en forventning om at top 6 venter lige om hjørnet? Så meget stærkere er vores trup vist heller ikke blevet - det kan ikke ses på banen i hvert fald.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 16:52

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Vi bør ende med en trup som er markant forstærket i forhold til sidste sæson, og vi har en træner som nu bør sætte sit præg på holdet for alvor, og selv om statistikken er grim, så kunne alle vel se at vi havde et hold i foråret som kollapsede totalt da den top 6 som vi var et mulehår fra at komme med i, kiksede.
Come on, det var jo ikke fordi det var meget bedre i de afsluttende måneder af 2016. Her så det mindst ligeså horribelt ud.
At sige at det først gik nedad efter nederlaget i Viborg er enormt misvisende. Det er nøjagtig samme sovepude truppen og Gaarde brugte - at vi var lige ved at indfri målsætningen, trods forfærdeligt spil, og vi var reelt kun med i det kapløb på baggrund af tre enormt ufortjente sejre i starten af sæsonen mod FCN, AGF og Esbjerg.
Vi vandt kun 3 af de efterfølgende 14 kampe inden vinterpausen, og fik så lige et mini-boost efter vinterpausen med en overtidssejr mod AGF og sæsonens bedste kamp mod Silkeborg. Derfra gik det voldsomt nedad bakke igen.
Faktum er, at siden 7. runde i sidste sæson hvor vi vandt 2-1 over AGF, og frem til nu, er vi det dårligste (!) hold af alle i Superligaen med et pointsnit på 0,88. 7 sejre i de seneste 32 kampe.

Så det har absolut intet at gøre med et mentalt kollaps siden Viborg-kampen - den var gal lang tid inden da. Vores største problem er de lange pointfattige stimer, som efterhånden er blevet en vane.
Jo før folk herinde begynder at tage fakta seriøst, jo bedre. Over de sidste 32 kampe er vores samlede pointsnit så lavt, at det ville have været lig med nedrykning i de foregående 4-5 sæsoner. Kan vi ikke godt snart diskutere ud fra det, i stedet for en forventning om at top 6 venter lige om hjørnet? Så meget stærkere er vores trup vist heller ikke blevet - det kan ikke ses på banen i hvert fald.
Man er forhåbentlig ikke færdige med at handle endnu, og hvis ikke en trænerfyring, sammenholdt med at der i sommer pumpes hvad - 20-30 mio. ind i truppen, kan bringe os op hvor vi er en situation hvor vi kan konkurrere med hold som OB, Sønderjyske og Lyngby, så bliver pengene saftsuseme ikke brugt rigtigt. Det bør være en fair forventning at den store investering kan bringe os op til noget der vel bør ligne en placering fra 5-9, og at top 6 derfor ikke er længere væk end det skal være målsætningen. Kvaliteten i Superligaen er ikke imponerende, og man bør kunne blive løftet ret markant ved at bruge så mange penge som vi gør.

Derudover holder jeg fast i at holdet knækkede mentalt da det ikke lykkedes at komme i slutspillet, ikke så meget i forhold til hele sæsonen, men i forhold til de opløftende tendenser som ellers var at se i de første kampe under Wieghorst. At vi ikke var særligt gode i den foregående del af sæsonen er der vel ingen som er uenige i - der er en grund til træneren blev fyret, men vi var trods alt i en situation hvor vi ikke var ret langt fra top 6, som ikke bør være ophøjet til noget totalt urealistisk, modsat den absolutte top, som vi er milevidt fra at kunne være med i.

Jeg synes iøvrigt det er meget behændigt at tage de første kampe fra sidste sæson ud af ligningen, det er trods alt det samme hold som spillede de kampe, som også var her i resten af sæsonen. Hvis der skal slås en streg i sandet skal det vel være fra Wieghorst tog over, og det er der at min påstand er at den optimisme og fremgang vi så i de første kampe forsvandt som dug fra solen i slutspillet. Jeg synes det var tydeligt hvordan der ikke var nogen form for tro på egne evner i kampene i cirkusdelen af turneringen, hvor jeg også tror at pointforspringet blev en sovepude, ligesom usikkerheden overfor alt det nye spillede ind.

Men det skal jo ikke lyde som om jeg synes vi havde noget superhold i sidste sæson, eller har det nu. Det er bare efter min mening heller ikke nødvendigt at have et klassemandskab for at kunne spille med omkring placeringerne midt i en svag superliga, og vi BØR kunne bruge alle millionerne på at skabe et hold som løfter sig tilstrækkeligt til at det er realistisk at tro på de kan placere sig omkring samme sted som sidste sæsons hold efter 26 runder, og også en smule højere (vi manglede som bekendt sølle 2 point). Ellers er der nogen som ikke gør deres arbejde godt nok.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Brodernumsi » 14. aug 2017, 21:16

Gamen skrev: Jo før folk herinde begynder at tage fakta seriøst, jo bedre. Over de sidste 32 kampe er vores samlede pointsnit så lavt, at det ville have været lig med nedrykning i de foregående 4-5 sæsoner. Kan vi ikke godt snart diskutere ud fra det, i stedet for en forventning om at top 6 venter lige om hjørnet? Så meget stærkere er vores trup vist heller ikke blevet - det kan ikke ses på banen i hvert fald.
Pudsigt du beder folk om at tage fakta seriøst, når du selv bruger det ret lemfældigt. Hvor ser du nogen der mener, at top 6 er lige om hjørnet?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 21:29

Brodernumsi skrev:Hvor ser du nogen der mener, at top 6 er lige om hjørnet?
Du kan starte med vores sportschef. Tal om virkelighedsfornægtelse.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Klaus » 14. aug 2017, 23:21

Det her handler ikke om, at vores trup burde blive mestre eller for den sags skyld vinde medaljer. Men når vi i dette kalenderår kun formår at vinde fire kampe, så er det da kun ret og rimeligt, at man beskæftiger sig med træneren. Jeg undrer mig over, hvordan pokker nogen ved deres fulde fem kan have mere tiltro til Wieghorst end man ville have til Kuhn. Jeg har mere end almindeligt svært ved at se vores nuværende setup ændre tingene dramatisk. Måske kan vi vinde en heldig kamp på et tidspunkt, men vil det ændre noget? Jeg synes, at det virker som om, at vi har den helt forkerte træner til vores hold. Den rigtige har man så forbigået hele to gange, måske var det på tide at erkende sine fejl.

Og nej, jeg tror ikke Kuhn kan gøre dette mandskab til mester. Men jeg tror han vil kunne banke noget vilje, gejst og mod ind i spillerne, så det ikke skal blive så pinligt som det har været i de sidste hjemmekampe.....

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 14. aug 2017, 23:32

Jeg tænker det måske også var tid til at kigge på folkene rundt om holdet. Augo og Buus var i hvertfald ikke trænere i AaB, hvis jeg havde ansvaret. Wieghorst mener jeg skal væk nu. Jeg sagde før at jeg ville give ham til efter Brøndbykampen, men jeg tror simpelthen ikke på vi kan redde ret mange point hjem indtil da. Så er der Gaarde, som er gået med to trænere jeg aldrig ville have valgt - tør man efterhånden lade ham ansætte en tredje? Jeg ville nok give ham EN sidste chance for at levere på den front. Hvor længe tror i der går før der for alvor bliver snak om Wieghorst fyring?
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 23:51

Jeg tror ikke at Wieghorst er truet her og nu trods elendige resultater og spil, det vil være noget af en falliterklæring at måtte ty til endnu en trænerfyring. Det er dog klart at hvis resultaterne ikke snart bliver bedre så bliver presset for at der skal ske noget kun større.
Holdet ser virkelig ramt ud mentalt, når vi (snart) vinder en kamp løser det forhåbentlig op for noget mentalt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2017, 00:02

Jeg har desværre mistet troen på Wieghorst, og spillerne virker usikre i spilkonceptet.
Jeg tror han ryger efter vores nederlag i Horsens eller nederlaget hjemme imod agf efter pres fra bestyrelsen...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Klaus » 15. aug 2017, 00:10

Der bør i hvert fald ske et eller andet. Søndergaards pointsnit var jo astronomisk i forhold til Wieghorst. Måske kan man lave nogle justeringer omkring holdet, som også kan virke. Det kunne være en ny assistent eller sådan noget. I aften var højdepunktet vores fine nye navneskilte på Weber....

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2017, 01:42

Men altså igen: AaB har spillet rædselsfuldt stort set uden undtagelse siden foråret 2016 - uagtet spillertrup, træner, opstilling, taktik, modstander mv. Vi kan tale om en pointmæssig opblomstring i starten af forrige sæson, men spillet var i bedste fald middelmådigt og sejrene så heldige og tilfældige, at de ligeså godt kunne være fundet ved tendenslodtrækning.

Der skal ikke pilles ved målsætningen om top 6, der i øvrigt ikke er et succeskriterium, men et minimumskrav. Hvornår har vi nogensinde jublet over en af de mange 5. pladser gennem tiderne, og det ville være uansvarligt, hvis det i forvejen lettere fesne ambitionsniveau sænkes yderligere. Vi må og skal aldrig acceptere en situation, hvor AaB omtales som nedrykningskandidat.

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 15. aug 2017, 08:34

Hovedet skrev:Men altså igen: AaB har spillet rædselsfuldt stort set uden undtagelse siden foråret 2016 - uagtet spillertrup, træner, opstilling, taktik, modstander mv. Vi kan tale om en pointmæssig opblomstring i starten af forrige sæson, men spillet var i bedste fald middelmådigt og sejrene så heldige og tilfældige, at de ligeså godt kunne være fundet ved tendenslodtrækning.

Der skal ikke pilles ved målsætningen om top 6, der i øvrigt ikke er et succeskriterium, men et minimumskrav. Hvornår har vi nogensinde jublet over en af de mange 5. pladser gennem tiderne, og det ville være uansvarligt, hvis det i forvejen lettere fesne ambitionsniveau sænkes yderligere. Vi må og skal aldrig acceptere en situation, hvor AaB omtales som nedrykningskandidat.
Det er komplet uholdbart at tale om top-6, når vores spil det seneste halvandet år ikke har berettiget til det. Jeg gentager lige: Vi er nu på 29 point over de seneste 33 kampe. Det er en skandaløst ringe pointhøst, der får Gaardes ord om at vi skal være med i toppen af dansk fodbold til at virke lettere grinagtige. Det er virkelighedsfornægtelse!
Ambitionsniveauet nu og her må være at forberede os på det nedrykningsspil der venter i horisonten, ved at begynde at få det her AaB-hold til at ligne et fodboldhold. Hvordan aner jeg ikke, men jeg kan konstatere at vi kæmper med de samme ting om og om igen.
Vi skaber helt usandsynligt få chancer, og lukker nemme mål ind.

Det eneste der er værre end at erkende sit nederlag, er at fornægte det til den bitre ende selvom det er åbenlyst for alle andre omkring én.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 15. aug 2017, 08:42

Gamen skrev:
Hovedet skrev:Men altså igen: AaB har spillet rædselsfuldt stort set uden undtagelse siden foråret 2016 - uagtet spillertrup, træner, opstilling, taktik, modstander mv. Vi kan tale om en pointmæssig opblomstring i starten af forrige sæson, men spillet var i bedste fald middelmådigt og sejrene så heldige og tilfældige, at de ligeså godt kunne være fundet ved tendenslodtrækning.

Der skal ikke pilles ved målsætningen om top 6, der i øvrigt ikke er et succeskriterium, men et minimumskrav. Hvornår har vi nogensinde jublet over en af de mange 5. pladser gennem tiderne, og det ville være uansvarligt, hvis det i forvejen lettere fesne ambitionsniveau sænkes yderligere. Vi må og skal aldrig acceptere en situation, hvor AaB omtales som nedrykningskandidat.
Det er komplet uholdbart at tale om top-6, når vores spil det seneste halvandet år ikke har berettiget til det. Jeg gentager lige: Vi er nu på 29 point over de seneste 33 kampe. Det er en skandaløst ringe pointhøst, der får Gaardes ord om at vi skal være med i toppen af dansk fodbold til at virke lettere grinagtige. Det er virkelighedsfornægtelse!
Ambitionsniveauet nu og her må være at forberede os på det nedrykningsspil der venter i horisonten, ved at begynde at få det her AaB-hold til at ligne et fodboldhold. Hvordan aner jeg ikke, men jeg kan konstatere at vi kæmper med de samme ting om og om igen.
Vi skaber helt usandsynligt få chancer, og lukker nemme mål ind.

Det eneste der er værre end at erkende sit nederlag, er at fornægte det til den bitre ende selvom det er åbenlyst for alle andre omkring én.
Enig med dig Gamen - i år vil jeg være glad for at AaB undgår at rykke ud af rækken. Jeg synes dog holdet burde være stærkt nok til at undgå det, men som vi spiller pt er det svært at blive ved med at tro på det.
Det klæder dog Wieghorst at komme med denne udmelding. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/wi ... opbakning/

Så er det spillernes tur.
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 15. aug 2017, 09:57

WiegHesten skal have længere snor, for jeg tror sådan set på, at han har værktøjerne til at skabe et hold der godt kan spille fodbold. Det, der er det helt store problem er, at vores trup er i total ubalance, og blottet for enhver form for selvtillid. Det siger en hel del om materialet og tilstanden i truppen, at vi er endt nogenlunde samme sted som Søndergaard. Det er ikke nok bare at købe nye spillere ind i bundter, for det er ekstremt svært at komme ind som ny og skulle gå ind og løfte et hold op fra en sump. Måske var det en ide at hyre en ekstra mand ind til at støtte WiegHesten. Måske skal Poul Erik tættere på holdet. Måske skal han længere væk fra det. Jeg ved det ikke.

Vi kan selvfølgelig komme så langt bagefter i tabellen, at det bliver nødvendigt at handle og få en helt anden profil ind på trænerposten. Men der er vi ikke endnu, selvom det ser voldsomt skidt ud.

Det, der kan tale for en fyring af WiegHesten nu, er hvis han taber omklædningsrummet. Her er Risgårds udtalelse fra i går ildevarslende, men jeg håber, at det blot er et spørgsmål om, at han ikke har gennemtænkt sit svar i den øjeblikkelige skuffelse efter kampen: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... alt-ramte/

Men før pilen peger på WiegHesten peger den på Gaarde for den totalt fejlslagne transferstrategi.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2017, 11:58

Martino skrev:
Gamen skrev:
Hovedet skrev:Men altså igen: AaB har spillet rædselsfuldt stort set uden undtagelse siden foråret 2016 - uagtet spillertrup, træner, opstilling, taktik, modstander mv. Vi kan tale om en pointmæssig opblomstring i starten af forrige sæson, men spillet var i bedste fald middelmådigt og sejrene så heldige og tilfældige, at de ligeså godt kunne være fundet ved tendenslodtrækning.

Der skal ikke pilles ved målsætningen om top 6, der i øvrigt ikke er et succeskriterium, men et minimumskrav. Hvornår har vi nogensinde jublet over en af de mange 5. pladser gennem tiderne, og det ville være uansvarligt, hvis det i forvejen lettere fesne ambitionsniveau sænkes yderligere. Vi må og skal aldrig acceptere en situation, hvor AaB omtales som nedrykningskandidat.
Det er komplet uholdbart at tale om top-6, når vores spil det seneste halvandet år ikke har berettiget til det. Jeg gentager lige: Vi er nu på 29 point over de seneste 33 kampe. Det er en skandaløst ringe pointhøst, der får Gaardes ord om at vi skal være med i toppen af dansk fodbold til at virke lettere grinagtige. Det er virkelighedsfornægtelse!
Ambitionsniveauet nu og her må være at forberede os på det nedrykningsspil der venter i horisonten, ved at begynde at få det her AaB-hold til at ligne et fodboldhold. Hvordan aner jeg ikke, men jeg kan konstatere at vi kæmper med de samme ting om og om igen.
Vi skaber helt usandsynligt få chancer, og lukker nemme mål ind.

Det eneste der er værre end at erkende sit nederlag, er at fornægte det til den bitre ende selvom det er åbenlyst for alle andre omkring én.
Enig med dig Gamen - i år vil jeg være glad for at AaB undgår at rykke ud af rækken. Jeg synes dog holdet burde være stærkt nok til at undgå det, men som vi spiller pt er det svært at blive ved med at tro på det.
Det klæder dog Wieghorst at komme med denne udmelding. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/wi ... opbakning/

Så er det spillernes tur.
Jeg fik heller ikke formuleret mig klart nok: Her og nu har vi selvfølgelig ikke et top 6 - hold, og det kan også godt være, at denne sæson mest bliver en hutlen sig igennem på må og få, og så må det være sådan. Det, der er vigtigst for mig, er noget, der peger fremad. Jeg kan godt frygte, at vi er ved at ende i sådan en slags AGF-gryde, da jeg ikke kan mindes en så lang og vedholdende sportslig deroute som den, vi befinder os i nu.

Jeg ser virkelig ikke ret meget perspektiv i den nuværende trup; vi kan selvfølgelig ikke købe et helt nyt hold, men spillere som Würtz, Risgaard, Nikolaj Larsen og med dem Ahlmann udgør jo ikke den kerne, de tidligere har udgjort. Okore er et stort og meget dyrt spørgsmålstegn, og jeg er heller ikke helt overbevist om Pallesen. Det ville godt være en bet, hvis vi allerede til vinter skal overveje erstatninger for dette vindues erstatninger. Vi får heller ingen unge spillere op, der gør en forskel; det er breddespillere, og det er sådan set også fint nok, hvis kernen fungerede, hvad der desværre ikke er tilfældet.

Det er også en af grundene til, at jeg ikke stiller mig op i koret og forlanger trænerfyring; det virker lidt som at udskifte tapetet på 2. etage i et hus, hvor fundamentet udgøres af sand, og 1. etage står i brand. Dermed være ikke sagt. at Wieghorst er den rette løsning; og under alle omstændigheder savner jeg Allan Kuhn.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Winterburn » 15. aug 2017, 14:43

Ja, som resten af folket herinde er jeg ikke saerligt imporneret over tingene pt i min elskede klub. Hvad er gaaet galdt spoergers der. Jeg ved det ikke. Gjorde jeg havde jeg sikkert et kontor paa Hornevej med befoegelser og spillersalg, indkoeb og strategier.

Saa min indsigt i tingene, er ikke saa god. Isaer fordi jeg bor paa den anden side af Jorden, og ikke har min daglige gang i og omkring Aalborg og AaB.
Jeg er en sindig vestjyde, der med stor interesse laeser indlaeg paa Debatsiden dagligt, og selv indimellem smider et par spillernavne i hatten, som jeg bagefter af en eller flere grunde faar at vide ikke hoerer hjemme i VORES elskede klub.

Fair nok - smag og behag er heldigvis forskellig :)

Saa tilbage til spoergsmaalet. Hvad er aarsagen til faldet fra tinden i 2013/2014 hvor alt saa lyst og godt ud? Et traenerteam blev erstattet af et nyt. En elsket figur (Kuhn) ville proeve talentet af i een af Skandinaviens bedste klubber. En traener fyres og erstattes af en ny med gode ideer og nogenlunde CV.
AaB har et proffesionelt setup med gode forhold, dygtige folk i staben, en del spillere med lang ancinitet i klubben og saagar en del hjemmeavlet spillere der ved hvad det vil sige at spille AaB'sk.

Men alligevel spiller det ikke paa banen. Nogle mener det heller ikke spiller paa ledelsesgangen med Gaarde som den store syndebuk efterfulgt af vores dygtige (ja det mener jeg naar man vender naesten konkurs til en staerk oekonomi med overskud og naesten ingen gaeld) adm. direktoer.

Har kunne laese mig frem til at end ikke indkoeb af diverse spillere kan rede os. Kuhn er naevnt som frelseren - Messias der vender tilbage fra de doede og faar VORES elskede klub tilbage hvor vi alle foeler den hoerer hjemme - i top 4 i Superligaen med et mesterskab nu og da.

Guderne skal vide jeg vil elske at se Bornholmeren tilbage i AaB. Legende er han jo. Men det kan vaere svaert for legender at vende tilbage til ringen. Kuhn har gjort det een gang. Kan det lykkes igen? Maaske. Maaske ikke. Og saa er legenden doed.

Som en god ven fortalte mig: Naar noeden er stoerst saa staa sammen og loeft i flok. Det er nok egentlig mit budskab med dette indlaeg. Lad os laegge differencer imellem os til side og staar sammen om VORES klub. Stoet den nu i noedens stund og moed op til alle kampe. Hep paa holdet. Baer dem frem! Giv dem selvtillid.
Lad os vise fodbold-Danmark at AaB fans er fans og ikke hyklere. I medgang og modgang er AaB VORES klub.

Vis spillerne dette, og jeg ved de vil betale tilbage med blod sved og taerer.

Lad os hjaelpe dem med at hjaelpe os til at faa AaB op at staa igen.

Tak
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Besvar