Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 21:41

Gaarde6 skrev:
Alpa Chino skrev:
EINHILL skrev:
Forza skrev:Wieghorst virker presset i interviewet efter kampen. Småvrisser af intervieweren og Peter Graulund.

Det klæder ham ikke.
Gjorde han også i gf... Tror simpelthen ikke at han klare presset

Det må fandme også være frustrerende at vide at vi har 100 mio i banken og Jannik Pohl på toppen.
Sorry det lige er dig jeg citerer.
Men for fanden hvor er jeg træt af hetzen mod Pohl!
For det første er han en ud af to angribere i truppen. Den anden er pinlig ringe!
Pohl har vel ikke en afslutning i dag? Faktisk endte skud statistiken 5-15 eller sådan noget! Ja Pohl kunne måske ha scoret på en af de 5 skud.
Men hvis vi ikke kan holde Hobro fra at skabe 15 skud mod os på hjemmebane! Så har vi MINDST lige så store problemer alle andre steder på banen!!!
Der er nærmest gået mode i at give Pohl skylden.

VORES HOLD ER IKKE BEDRE!!!!
Har skrevet det i 2 år herinde!!!!

Ja vi kunne ha haft flere point hvis Pohl havde scoret!
Men det kunne vi også hvis vi kunne holde Hobro væk fra at skabe chancer! Det gjorde de som det passede dem i dag!
Pohl var altså ret skidt kørende i dag. Det må man sige, og jeg har bestemt ellers ikke travlt med at jagte knægten. Men han smed utroligt meget væk i angrebet, og det er også en del af forklaringen på, at Hobro fik så meget spil i 2. halvleg.

Her er en positiv vinkel: Thellufsen lavede et okay indhop. Han virkede på det tidspunkt i kampen som den eneste, der var i samme tempo som Hobro-spillerne. Og så Flores, som faktisk var med til en masse oprydningsarbejde til sidst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af birk » 14. aug 2017, 21:42

Gaarde6 du skriver om hetz imod Pohl . Du har jo selv lavet hetz imod midterforsvaret og specielt KP .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Hanga » 14. aug 2017, 21:42

Kunji skrev:Jeg synes også, det er helt sort at skyde efter Pohl i dag. Der er ca. 8 spillere, der står foran ham i køen i dag. Og en træner, en assistent, en sportsdirektør og så meget andet.
Pohl sætter ikke en fod rigtigt i dag. Men ellers er jeg da enig i at det ikke giver mening at skyde efter enkeltpersoner. Faktum er dog, at vi har kæmpe scoringsproblemer, og så er det naturligvis angriberen der kommer under lup.

Helt enig med Nordjyskes bedømmelser:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 14. aug 2017, 21:44

Gaarde6 skrev:
VORES HOLD ER IKKE BEDRE!!!!
Har skrevet det i 2 år herinde!!!!
Det er det tydeligvis fordi LS lavede flere point end MW.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

løber med saks
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jul 2007, 15:21

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af løber med saks » 14. aug 2017, 21:44

Pohl og Sylvestr er helt sikkert ikke verdens bedste angreb, men hvordan fanden er det i øvrigt, at holdet spiller? Det ligner jo slet ikke et hold. Det falder selvfølgelig tilbage på Wieghorst, men det falder i den grad også tilbage på Würtz og Risgaard. Hvordan er hierarkiet i det omklædningsrum efterhånden? Hvis de to gamle ikke kan sætte ild i øjnene på deres vattede kolleger, så må vi (og burde for længst) for helvede hive en ny leder ind. Klart, vi skal have en angriber, men vi skal fandme også have holdet til at rykke sammen, bide tænderne tilsvarende sammen og kæmpe for skjorten. REN LORT.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 21:46

Hvis man skal prøve at se bort fra de utallige negative ting man kunne påpege ud fra denne kamp, synes jeg Lesniak byder ind med gode ting.

Samtidig synes jeg også at Meilinger spillede en fin kamp. Han fordelte spillet godt og jeg vil klart foretrække ham fremfor Børsting i næste kamp.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 21:47

løber med saks skrev:Pohl og Sylvestr er helt sikkert ikke verdens bedste angreb, men hvordan fanden er det i øvrigt, at holdet spiller? Det ligner jo slet ikke et hold. Det falder selvfølgelig tilbage på Wieghorst, men det falder i den grad også tilbage på Würtz og Risgaard. Hvordan er hierarkiet i det omklædningsrum efterhånden? Hvis de to gamle ikke kan sætte ild i øjnene på deres vattede kolleger, så må vi (og burde for længst) for helvede hive en ny leder ind. Klart, vi skal have en angriber, men vi skal fandme også have holdet til at rykke sammen, bide tænderne tilsvarende sammen og kæmpe for skjorten. REN LORT.
Mon ikke også det bl.a. er det, Okore er hentet for? Ja, han kikser nogle indgreb er er tydeligvis ikke på 100% endnu, men hans vilje til at vinde de bolde, der kommer hans vej, er sgu forbilledlig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Kunji » 14. aug 2017, 21:48

Pastorius skrev:Nå - jeg gik ude på golfbanen i aftes og var træt af at jeg var taget til golf, efter 3 bolde out og to i søen på hul 16. Så er det jo rart at være kommet hjem og blive bekræftet i jeg valgte rigtigt.

Netto 77, hvis nogen er interesserede. Det er ca. lige så middelmådigt som AaB. Gode takter ind imellem, men det bliver ikke rigtig til noget :-(
https://golfshot.com/profiles/lpDg1/rounds/K676oR
Det ligner meget min sæson. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Elscorpio » 14. aug 2017, 21:48

løber med saks skrev:Pohl og Sylvestr er helt sikkert ikke verdens bedste angreb, men hvordan fanden er det i øvrigt, at holdet spiller? Det ligner jo slet ikke et hold. Det falder selvfølgelig tilbage på Wieghorst, men det falder i den grad også tilbage på Würtz og Risgaard. Hvordan er hierarkiet i det omklædningsrum efterhånden? Hvis de to gamle ikke kan sætte ild i øjnene på deres vattede kolleger, så må vi (og burde for længst) for helvede hive en ny leder ind. Klart, vi skal have en angriber, men vi skal fandme også have holdet til at rykke sammen, bide tænderne tilsvarende sammen og kæmpe for skjorten. REN LORT.
Vi mangler fight, vilje, gejst og sammenhold. En sammentømret hold der kæmper for hver eneste bold.

Forskellen imellem AaB og Hobro.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 21:49

Forza skrev:Hvis man skal prøve at se bort fra de utallige negative ting man kunne påpege ud fra denne kamp, synes jeg Lesniak byder ind med gode ting.

Samtidig synes jeg også at Meilinger spillede en fin kamp. Han fordelte spillet godt og jeg vil klart foretrække ham fremfor Børsting i næste kamp.
Flores spillede igen en fin kamp også. Og som jeg skriver, så lavede Thellufsen et udmærket indhop. Han har da lidt fart i fusserne. Blåbber var vel også okay, da han kom ind. Spændende om han kan skubbe Ahlmann på bænken. Og om PK kan gøre det samme med Pallesen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Martino » 14. aug 2017, 21:51

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har kedet mig så meget - Spillet er helt til rotterne, total omstændigt og langsommeligt. Jeg ved ikke rigtig hvad løsningen er, tror ikke kun en dygtig angriber er løsningen. Lesniak igen bedste mand, og for fanden hvor dræber Wurtz meget opspil, men om det er fordi der bare ikke er mere bevægelse foran os eller fordi Hobro står meget kompakt er jeg lidt i tvivl om. Fakta er at han stod rigtig meget med bolden, uden der skete noget.

Jeg har nok mistet troen på Wieghorst efterhånden, men der er en anden tråd til det.
Jeg savner Winsnes

løber med saks
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jul 2007, 15:21

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af løber med saks » 14. aug 2017, 21:52

Funky skrev:
løber med saks skrev:Pohl og Sylvestr er helt sikkert ikke verdens bedste angreb, men hvordan fanden er det i øvrigt, at holdet spiller? Det ligner jo slet ikke et hold. Det falder selvfølgelig tilbage på Wieghorst, men det falder i den grad også tilbage på Würtz og Risgaard. Hvordan er hierarkiet i det omklædningsrum efterhånden? Hvis de to gamle ikke kan sætte ild i øjnene på deres vattede kolleger, så må vi (og burde for længst) for helvede hive en ny leder ind. Klart, vi skal have en angriber, men vi skal fandme også have holdet til at rykke sammen, bide tænderne tilsvarende sammen og kæmpe for skjorten. REN LORT.
Mon ikke også det bl.a. er det, Okore er hentet for? Ja, han kikser nogle indgreb er er tydeligvis ikke på 100% endnu, men hans vilje til at vinde de bolde, der kommer hans vej, er sgu forbilledlig.
Det kan man da håbe, og jeg ved også godt, at man ikke skyder til tops i et hierarki på en måned, men jeg synes, at det snart er dér, vi skuffer mest (også fordi mine forventninger til (angrebs)spillet ikke var store i forvejen). Jeg synes bare, vi ser symptomerne på et hold, der slet ikke er i symbiose, og det kunne foranledige een til at tænke, at Würtz og Risgaard både har tabt på banen og i omklæderen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2017, 21:52

Kunji skrev:
Pastorius skrev:Nå - jeg gik ude på golfbanen i aftes og var træt af at jeg var taget til golf, efter 3 bolde out og to i søen på hul 16. Så er det jo rart at være kommet hjem og blive bekræftet i jeg valgte rigtigt.

Netto 77, hvis nogen er interesserede. Det er ca. lige så middelmådigt som AaB. Gode takter ind imellem, men det bliver ikke rigtig til noget :-(
https://golfshot.com/profiles/lpDg1/rounds/K676oR
Det ligner meget min sæson. ;)
Ikke hele sæsonen har været skidt. Jeg gik 77 brutto i fredags :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Alpa Chino » 14. aug 2017, 21:53

Gaarde6 skrev:
Alpa Chino skrev:
EINHILL skrev:
Forza skrev:Wieghorst virker presset i interviewet efter kampen. Småvrisser af intervieweren og Peter Graulund.

Det klæder ham ikke.
Gjorde han også i gf... Tror simpelthen ikke at han klare presset

Det må fandme også være frustrerende at vide at vi har 100 mio i banken og Jannik Pohl på toppen.
Sorry det lige er dig jeg citerer.
Men for fanden hvor er jeg træt af hetzen mod Pohl!
For det første er han en ud af to angribere i truppen. Den anden er pinlig ringe!
Pohl har vel ikke en afslutning i dag? Faktisk endte skud statistiken 5-15 eller sådan noget! Ja Pohl kunne måske ha scoret på en af de 5 skud.
Men hvis vi ikke kan holde Hobro fra at skabe 15 skud mod os på hjemmebane! Så har vi MINDST lige så store problemer alle andre steder på banen!!!
Der er nærmest gået mode i at give Pohl skylden.

VORES HOLD ER IKKE BEDRE!!!!
Har skrevet det i 2 år herinde!!!!

Ja vi kunne ha haft flere point hvis Pohl havde scoret!
Men det kunne vi også hvis vi kunne holde Hobro væk fra at skabe chancer! Det gjorde de som det passede dem i dag!
Du har ret. Det hænger ikke på Pohl.

Larsen er elendig, usikker og bange for høje bolde.
Pallesen er elendig
Okore er elendig
Kasper Petersen er langsom og boldmongol
Ahlmann ser vi kun ting fra i glimt
Wurtz er elendig. Hvad er det lige han har gjort godt de sidste 16 kampe?
Risgård er elendig. Hvad er det lige han har gjort godt de sidste 16 kampe?
Lesniak løber 13 km pr kamp og laver generelt gode pasninger.
Flores viser noget kreativitet for første gang i 1 år.
Meilinger er elendig og langsom.
Børsting fighter men har ingen teknik og kan ikke score mål. Er faktisk heller ikke hurtig.
Pohl er elendig
Sylvestr er åbenbart elendig til træning.

Jeg mener ikke at dette er Wieghorst skyld. Jeg mener at det er Allan Gaarde som har sat et elendigt trænerteam til Wieghorst med bla. Friis og Augo, og derudover har lavet elendige og manglende spillerindkøb.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 21:53

Funky skrev:
Forza skrev:Hvis man skal prøve at se bort fra de utallige negative ting man kunne påpege ud fra denne kamp, synes jeg Lesniak byder ind med gode ting.

Samtidig synes jeg også at Meilinger spillede en fin kamp. Han fordelte spillet godt og jeg vil klart foretrække ham fremfor Børsting i næste kamp.
Flores spillede igen en fin kamp også. Og som jeg skriver, så lavede Thellufsen et udmærket indhop. Han har da lidt fart i fusserne. Blåbber var vel også okay, da han kom ind. Spændende om han kan skubbe Ahlmann på bænken. Og om PK kan gøre det samme med Pallesen.
Det er jeg faktisk helt enig i. Jeg undrer mig dog over man tog Ahlmann ud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 21:54

Martino skrev:Kan ikke huske hvornår jeg sidst har kedet mig så meget - Spillet er helt til rotterne, total omstændigt og langsommeligt. Jeg ved ikke rigtig hvad løsningen er, tror ikke kun en dygtig angriber er løsningen. Lesniak igen bedste mand, og for fanden hvor dræber Wurtz meget opspil, men om det er fordi der bare ikke er mere bevægelse foran os eller fordi Hobro står meget kompakt er jeg lidt i tvivl om. Fakta er at han stod rigtig meget med bolden, uden der skete noget.

Jeg har nok mistet troen på Wieghorst efterhånden, men der er en anden tråd til det.
Det er klart at der ikke er mange lyspunkter når man sidder og ser på et hold, hvor flertallet af spillerne er blevet usikre på sig selv, hinanden, og fuldstændig forkrampede over ikke at have vundet længe. Det er ren guf for de hold, som bare elsker at stille sig ned og køre kontraer. Læs, flertallet af holdene i superligaen. Der er vel 13 andre hold i ligaen som lige nu ville elske at få lov at spille mod AaB (bevares, også gerne i Aalborg) i overmorgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Elscorpio » 14. aug 2017, 21:55

En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 21:56

Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 21:57

Forza skrev:
Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
Men det var nu et lækkert mål, han scorede. Trampe trampe vip!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 22:00

Funky skrev:
Forza skrev:
Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
Men det var nu et lækkert mål, han scorede. Trampe trampe vip!
Helt hundrede!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar