Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 22:01

Første halvleg var helt fin
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2017, 22:01

Forza skrev:
Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
Nej, vi har allerede skiftet alt for meget rundt. Vi er nødt til at holde fast i hvad det er vi gerne vil - og momentvis har det jo også fungeret.

Skulle jeg have bestemt så skulle vi være startet sæsonen med at spille 4-4-2:

[lineup-4-4-2]Larsen, Pallesen/PK, Okore, Blåbjerg, Ahlmann, Børsting, Risgaard/Würtz/MC, Lesniak, Flores, Thellufsen, Pohl[/lineup-4-4-2]
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 22:02

I øvrigt den ringeste sæsonåbning nogensinde for AaB, med 5 kampe 0 sejre, ifølge kommentatorerne. Ja, der er sgu nok grund til bekymring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Hovedet » 14. aug 2017, 22:04

Alpa Chino skrev:
Forza skrev:I billederne lige efter ser man Nicolai Larsen stå og storgrine. Jeg ved godt jeg tit er efter hans spillemæssige mangler men jeg synes simpelthen ikke en eneste fra vores hold bør smile efter sådan en indsats. Og det er ligegyldigt om det er ham eller en anden.

I mine øjne er det mangel på dedikation til holdet!
Jeg er enig. Her er billedet.

http://imgur.com/a/E97BF
Manden takker for kampen til sine modstandere. Det er faktisk normalt, at man hilser pænt og høfligt med et lille smil.

Skulle han have gået og nikket flyveskaller på vej ud af banen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2017, 22:07

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
Nej, vi har allerede skiftet alt for meget rundt. Vi er nødt til at holde fast i hvad det er vi gerne vil - og momentvis har det jo også fungeret.

Skulle jeg have bestemt så skulle vi være startet sæsonen med at spille 4-4-2:

Lorte lineup-tag - nu lykkedes det da.

Man kunne godt bytte på Målmand og højre fløj og hængende angriber, dog med pointen om at den hængende angriber ikke skal være Risgaard, og at Würtz/MC og Risgaard må slås om én midtbaneplads ved siden af Lesniak.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 22:07

Hovedet skrev:
Alpa Chino skrev:
Forza skrev:I billederne lige efter ser man Nicolai Larsen stå og storgrine. Jeg ved godt jeg tit er efter hans spillemæssige mangler men jeg synes simpelthen ikke en eneste fra vores hold bør smile efter sådan en indsats. Og det er ligegyldigt om det er ham eller en anden.

I mine øjne er det mangel på dedikation til holdet!
Jeg er enig. Her er billedet.

http://imgur.com/a/E97BF
Manden takker for kampen til sine modstandere. Det er faktisk normalt, at man hilser pænt og høfligt med et lille smil.

Skulle han have gået og nikket flyveskaller på vej ud af banen?
Nu gik han rundt med et stort grinende smil. Hans klub har lige spillet uafgjort på hjemmebane mod en oprykker, spillet elendigt og har haft den dårligste sæsonstart nogensinde. Har man den mindste kærlighed til klubben burde man være frustreret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Alpa Chino » 14. aug 2017, 22:07

Hovedet skrev:
Alpa Chino skrev:
Forza skrev:I billederne lige efter ser man Nicolai Larsen stå og storgrine. Jeg ved godt jeg tit er efter hans spillemæssige mangler men jeg synes simpelthen ikke en eneste fra vores hold bør smile efter sådan en indsats. Og det er ligegyldigt om det er ham eller en anden.

I mine øjne er det mangel på dedikation til holdet!
Jeg er enig. Her er billedet.

http://imgur.com/a/E97BF
Manden takker for kampen til sine modstandere. Det er faktisk normalt, at man hilser pænt og høfligt med et lille smil.

Skulle han have gået og nikket flyveskaller på vej ud af banen?
Det var jo ikke et lille smil. Han står og griner.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Elscorpio » 14. aug 2017, 22:10

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Elscorpio skrev:En løsning kunne være at sætte Risgård helt op i toppen og så med en ekstra central midtbanemand(3 i alt) prøve at skabe spilovertag. Vores nuværende centrale midtbane ser alt for svag ud og bliver for nemt overspillet. Hvis Risgård og vores træner selvfølgelig er med på det.
Den er jeg godt nok ikke enig i. Jeg synes i forvejen Risgård har en lidt for offensiv rolle på holdet. Han har intet at gøre på toppen.
Nej, vi har allerede skiftet alt for meget rundt. Vi er nødt til at holde fast i hvad det er vi gerne vil - og momentvis har det jo også fungeret.

Skulle jeg have bestemt så skulle vi være startet sæsonen med at spille 4-4-2:

[lineup-4-4-2]Larsen, Pallesen/PK, Okore, Blåbjerg, Ahlmann, Børsting, Risgaard/Würtz/MC, Lesniak, Flores, Thellufsen, Pohl[/lineup-4-4-2]
Vi skal have nogle helt oppe i toppen der er gode til at holde fast i bolden.

Jeg har ikke lagt mærke til om Thellufsen er markant bedre end Pohl på det her område, men det er vigtigt når man står med ryggen imod mål. Det giver en enorm vigtig tryghed for medspillerne at komme på plads til chancer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Hovedet » 14. aug 2017, 22:10

Gaarde6 skrev:
Alpa Chino skrev:
EINHILL skrev:
Forza skrev:Wieghorst virker presset i interviewet efter kampen. Småvrisser af intervieweren og Peter Graulund.

Det klæder ham ikke.
Gjorde han også i gf... Tror simpelthen ikke at han klare presset

Det må fandme også være frustrerende at vide at vi har 100 mio i banken og Jannik Pohl på toppen.
Sorry det lige er dig jeg citerer.
Men for fanden hvor er jeg træt af hetzen mod Pohl!
For det første er han en ud af to angribere i truppen. Den anden er pinlig ringe!
Pohl har vel ikke en afslutning i dag? Faktisk endte skud statistiken 5-15 eller sådan noget! Ja Pohl kunne måske ha scoret på en af de 5 skud.
Men hvis vi ikke kan holde Hobro fra at skabe 15 skud mod os på hjemmebane! Så har vi MINDST lige så store problemer alle andre steder på banen!!!
Der er nærmest gået mode i at give Pohl skylden.

VORES HOLD ER IKKE BEDRE!!!!
Har skrevet det i 2 år herinde!!!!

Ja vi kunne ha haft flere point hvis Pohl havde scoret!
Men det kunne vi også hvis vi kunne holde Hobro væk fra at skabe chancer! Det gjorde de som det passede dem i dag!
Og det er lige præcis her, vores største problem ligger. Den totale mangel på evne til at skabe chancer, som efterhånden har martret os i snart to år. Det er jo ikke sådan, at Pohl ligger og brænder 3-4 direktører i hver kamp, for så var vores problem mindre. Så skulle vi bare have en målscorer.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 14. aug 2017, 22:14

Hvis Gaarde nok engang påstår, at vi har truppen til slutspil, så har jeg altså mistet troen på, at den sportslige ledelse har kompetencerne til at drive den her klub. Der er INTET, der fungerer på det hold pt. - trænerteamet inklusiv.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af doukas » 14. aug 2017, 22:15

Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position
Med sådan et skudsmål, at det utroligt, at Pallesen leverer en præsentation, der ikke er Serie 1 værdig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 14. aug 2017, 22:18

doukas skrev:
Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position
Med sådan et skudsmål, at det utroligt, at Pallesen leverer en præsentation, der ikke er Serie 1 værdig.
Tjo, men det kan du jo sige om flere af vores spillere lige nu. Altså, samtlige Hobro-spillere så vel i perioder bedre ud end de fleste af vores.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2017, 22:19

doukas skrev:Pallesen var i sidste sæson en af de bedste højrebacks i Superligaen, så det er mærkeligt, at han leverer en fuldstændig skandaløst ringe præsentation.
Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position
Det sagde Gaarde selv.
Det er med garanti sværere at spille højreback i AaB's system end i Viborgs. Det hjælper ikke meget med Meilinger som makker. Det virker ikke som Pallesen har luften til at tage turene op og ned af venstrekanten som Dalsgaard og Mæhle havde. Det har PK nok heller ikke, men han er så bedre til at prioritere at have luft nok til i hvert fald det defensive.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 22:21

Pastorius skrev:
doukas skrev:Pallesen var i sidste sæson en af de bedste højrebacks i Superligaen, så det er mærkeligt, at han leverer en fuldstændig skandaløst ringe præsentation.
Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position
Det sagde Gaarde selv.
Det er med garanti sværere at spille højreback i AaB's system end i Viborgs. Det hjælper ikke meget med Meilinger som makker. Det virker ikke som Pallesen har luften til at tage turene op og ned af venstrekanten som Dalsgaard og Mæhle havde. Det har PK nok heller ikke, men han er så bedre til at prioritere at have luft nok til i hvert fald det defensive.
Ikke desto mindre er jeg lettere rystet over hans præstation i dag. Håber virkelig ikke det er hans grund niveau, så har Gaarde sgu købt katten i sækken (igen igen)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Nitten » 14. aug 2017, 22:24

Funky skrev:I øvrigt den ringeste sæsonåbning nogensinde for AaB, med 5 kampe 0 sejre, ifølge kommentatorerne. Ja, der er sgu nok grund til bekymring.
Der er dog stadig håb !
For hvis vi vinder næste kamp vil vi stadig kunne nå en bedre start efter 6. kamp end i 07/08 sæsonen. Altså en af mesterskanssæsonerne

Veissator
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. jul 2013, 09:10
Favoritspiller: Nicklas Helenius

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Veissator » 14. aug 2017, 22:25

Jeg havde desværre min bror og søster fra Hobro med på stadion i dag, og måtte agere taknemmeligt mobbeoffer efter dagens indsats. Hvad gør vi hvis ikke MW og Gaarde bliver afskediget i denne uge?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2017, 22:26

Forza skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Pallesen var i sidste sæson en af de bedste højrebacks i Superligaen, så det er mærkeligt, at han leverer en fuldstændig skandaløst ringe præsentation.
Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position
Det sagde Gaarde selv.
Det er med garanti sværere at spille højreback i AaB's system end i Viborgs. Det hjælper ikke meget med Meilinger som makker. Det virker ikke som Pallesen har luften til at tage turene op og ned af venstrekanten som Dalsgaard og Mæhle havde. Det har PK nok heller ikke, men han er så bedre til at prioritere at have luft nok til i hvert fald det defensive.
Ikke desto mindre er jeg lettere rystet over hans præstation i dag. Håber virkelig ikke det er hans grund niveau, så har Gaarde sgu købt katten i sækken (igen igen)
Jeg så ham ikke i dag, men jeg synes han har været ringe i alle kampene. Med enkelte offensive undtagelser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af doukas » 14. aug 2017, 22:27

Håber ledelsen har nosser til at træffe de nødvendige beslutninger, for det her går kun en vej.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Gnu » 14. aug 2017, 22:31

LOL. Top 6-bejlerne fra AaB nedspillet på hjemmebane af oprykkerne fra Hobro og skal være lykkelige for ét point. Jaja, det går helt efter planen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 14. aug 2017, 22:36

Man fyrer selvfølgelig ikke Gaarde på nuværende tidspunkt, når der stadig er tid tilbage af transfervinduet og man i den grad mangler en angriber. Hvem skal så finde ham? Tror først udskiftningen sker til jul, hvis ikke spillet bliver bedre, hvilket også giver fin mening, da en ny mand alligevel ikke kan gøre nogen afgørende forskel før januar.

Wieghorst er nok under mere pres for en snarlig fyring. Jeg er generelt lidt betænkelig ved Kuhn som cheftræner, men i nuværende situation ser jeg ham som den optimale mand til at vende skuden, ift. at han før har vist sig som glimrende brandslukker. Er dog klar på at give Wieghorst et par kampe med en ny angriber inden Kuhn evt. hives ind

Besvar