Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 16. aug 2017, 13:05

MrBangDK skrev:
Gamen skrev:
MrBangDK skrev: Ift. nedrykningsfare, så skal Gaarde selvfølgelig ikke stå og tale om det. Ja, vi spiller ad helvede til og har gjort det længe. Der skal ske noget på spillerfronten - ingen tvivl om det. Pt. har vi 3 point - der er 6 point op til 4. pladsen - og der er kun ét hold der ligger under os. Det understreger, at vi er kommet mega dårligt fra start. Men der er stadig 63 point at spille om. Sejre i de næste to kampe, og så kan vi ligge i top 6.

Jeg kan sagtens følge, at der ikke er noget der peger på umiddelbar vending.. Men derfra og til at Gaarde skal sige at vi er nedrykningskandidater - der er der i min optik meget langt.
Hvornår skal man så tale om det? Tåbeligt kun at se på denne sæson som helhed, når de spille- og trupmæssige udfordringer går igen igennem halvandet år.
29 point i de seneste 33 kampe er nedrykkerform, og det er dét man må kigge på.

Vi har 1 sejr i de seneste 16 kampe, og 1 sejr i de seneste 18 udekampe. Der er ikke ligefrem tegn i sol, måne og stjerner på at udviklingen vender.

Det er ikke for sjov, at vandrørene melder om utilfredshed med Gaarde blandt spillertruppen. Gaarde er nødt til at italesætte den virkelighed som spillerne oplever! Og det er næppe top 6 de går og tænker på lige for tiden. Tværtimod forstærker det bare presset på en, i forvejen, række markant underpræsterende spillere.
Jeg kan ikke give dig den helt præcise dato. Men jeg mener virkelig ikke, at han skal gå i medierne og sige, at vi er nedrykningskandidater.

Jeg ser ikke på sidste sæson, fordi der er sket noget på spillerfronten siden, og at man ikke er i mål med det man gerne vil ændre. Det synes jeg er en nuance som der ikke bliver bragt i spil.

Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Det er jeg helt enig i. Vi skal ikke introducere en nedrykningsdiskurs i AaB, hvilket snildt kan blive selvopfyldende og efterhånden endegyldigt placere klubben i et eller andet sekundært lag. Hvis AaB officielt erklærer sig som bundklub, vil det også blive endnu vanskeligere at tiltrække profiler. Den vej skal vi ikke længere ud af. Det var rigeligt med mådeholdsretorikken og "den lille klub i Nordjylland".

Jeg erkender, at med den nye struktur er man per se nedrykningskandidat, hvis man slutter lavere end nr. 6 efter grundspil, og at det er åbenlyst, at den nuværende trup ikke holder vand. Men det arbejdes der jo også på, og klubben skal tilstræbe at stå med et - om jeg så må sige - standsmæssigt hold til sæsonen 2018/2019. Og så i øvrigt arbejde på at forøge indtægtsgrundlaget sideløbende.

Desuden synes jeg nu heller ikke, at Gaarde i tide og utide er ude at tale om top 6.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 16. aug 2017, 14:32

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/la ... dre-i-AaB/

En ting er at jeg ikke nødvendigvis er enig med Lars (dog er det svært at gøre det dårligere end Wieghorst for tiden), men hvorfor har han så travlt med stadig at udtale sig om AaB. Burde manden ikke snart komme videre og lukke det kapitel.

Det minder om en meget bitter mand i min bog.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Winterburn » 16. aug 2017, 15:09

Yankee skrev:
Winterburn skrev: Som en god ven fortalte mig: Naar noeden er stoerst saa staa sammen og loeft i flok. Det er nok egentlig mit budskab med dette indlaeg. Lad os laegge differencer imellem os til side og staar sammen om VORES klub. Stoet den nu i noedens stund og moed op til alle kampe. Hep paa holdet. Baer dem frem! Giv dem selvtillid.
Lad os vise fodbold-Danmark at AaB fans er fans og ikke hyklere. I medgang og modgang er AaB VORES klub.

Vis spillerne dette, og jeg ved de vil betale tilbage med blod sved og taerer.

Lad os hjaelpe dem med at hjaelpe os til at faa AaB op at staa igen.

Tak
Synes du ikke vi står sammen? Jeg synes vi står sammen om klubben weekend efter weekend. Sponsorer, aktionærer og fans holder fast selvom klubben er i frit fald.

Måske skulle man se på hvordan AaB står sammen med sine fans. Hvorfor gør klubben ikke oprør mod hverdagskamp og skiftende kamptidspunkter? Hvorfor er klubben ikke mere ærlig og ligefrem i sin kommunikation? Hvorfor er man ikke mere i dialog med klubbens fans på sociale medier?
Hej Yankee. Jeg er enig med dig. Som sagt har jeg ikke min daglige gang i Aalborg - bor i USA, og foelger AaB saa taet som muligt gennem flere medier, og isaer her paa siden. Det er blot svaert at skabe sig et overblik herinde indimellem. Som om der er 2 lejre der kaemper om at hae ret. En er lidt til den negative side, og den anden maaske lige jubel optimistisk.

Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion. Det er nemt for mig at sige. Jeg kommer jo ikke lige hver weekend. AaB som klub maa ogsaa indse dette problem og evt. tilbyde billigere billetter i loessalg + noget for saesonkortholdere (evt de kan tage 1-2 med gratis per kamp).

Paa tilskuer fronten kunne man jo skue mod dels Hammarby samt Tyskland for at faa nogle gode ideer til at lokke folk paa stadion. Men dette hoerer nok til i en anden traad.

Wieghorst er emnet (og jeg skiftede selv spor :D ). Skal han have nogle andre assistenter? Eller skal det omstrukteres lidt med Wieghorst som en slags Mananger og saa en First Team Coach (ala FCN i gamle dage med Wiggo og Hjulmand). Drommen er vel Kuhn i denne position?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hanga » 16. aug 2017, 15:38

Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Winterburn » 16. aug 2017, 16:36

Hanga skrev:
Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
et styks tryk paa enig knappen herfra
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af alithebeast » 16. aug 2017, 21:08

Morten burde tænde for et par Napoli kampe. De forstår om nogen at spille hamrende offensivt possesionbold.
Hader København!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 16. aug 2017, 21:43

alithebeast skrev:Morten burde tænde for et par Napoli kampe. De forstår om nogen at spille hamrende offensivt possesionbold.
Ja! Så engang en "artikel" om en som prøvede at lave deres taktik til FM. Det var faktisk en spændende taktisk analyse af dem. De har så lidt bedre spille at praktisere den med end vi har, men stadig...et spændende taktisk koncept.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Meelsen » 16. aug 2017, 22:01

En kort, men detaljeret gennemgang af Napoli's taktik under træner Sarri: https://youtu.be/ZWJkzjouJgk

YouTube-kanalen jeg linker til kan iøvrigt varmt anbefales til fodboldnørder.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Lyngehoevdingen » 17. aug 2017, 01:27

Hanga skrev:
Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af alithebeast » 17. aug 2017, 08:06

Martino skrev:
alithebeast skrev:Morten burde tænde for et par Napoli kampe. De forstår om nogen at spille hamrende offensivt possesionbold.
Ja! Så engang en "artikel" om en som prøvede at lave deres taktik til FM. Det var faktisk en spændende taktisk analyse af dem. De har så lidt bedre spille at praktisere den med end vi har, men stadig...et spændende taktisk koncept.
De modstandere de møder er også en tand bedre, så mon ikke det går lige op. ;)

Jeg kunne nu sagtens se os spille en 4-3-3 ala:

Larsen/Ny
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
Lesniak-Risgård-Würtz
Pohl-Ny-Flores
Hader København!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2017, 09:41

Hvis nu vi taber Horsens-kampen stort og underpræsterer igen, tror I så at Wieghorst ryger ud af vagten??

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvad Gaarde lavede til kampen mellem Kjellerup og Fcm i starten af August.
Vi er højst sandsynligt ikke ude efter Pusic, så jeg har svært ved at se hvilken spiller vi skulle have kig på fra de to klubber. Men Kjellerups træner Jonas Dal kunne tilgengæld være en ny AaB-træner hvis Wieghorst ikke får vendt skuden. Det kunne jo være, at Gaarde ville se hvordan Kjellrup spiller.
Jeg har intet kendskab til hans evner som træner, men han kunne godt være et bud på en ny træner såfremt Wieghorst må gå.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jernskjorten » 17. aug 2017, 10:11

FIDEL skrev:Hvis nu vi taber Horsens-kampen stort og underpræsterer igen, tror I så at Wieghorst ryger ud af vagten??

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvad Gaarde lavede til kampen mellem Kjellerup og Fcm i starten af August.
Vi er højst sandsynligt ikke ude efter Pusic, så jeg har svært ved at se hvilken spiller vi skulle have kig på fra de to klubber. Men Kjellerups træner Jonas Dal kunne tilgengæld være en ny AaB-træner hvis Wieghorst ikke får vendt skuden. Det kunne jo være, at Gaarde ville se hvordan Kjellrup spiller.
Jeg har intet kendskab til hans evner som træner, men han kunne godt være et bud på en ny træner såfremt Wieghorst må gå.
Han har meget længere snor, tror jeg. Hvis vi bundpræsterer de næste 10 kampe, og ender i en Rioch-agtig situation, kan det måske komme på tale, men ellers tror jeg, at vi også har Wieghorst denne sæson ud. Ellers skal det se helt håbløst ud ved udgangen af grundspillet. Fyringen af Søndergaard tror jeg næsten også giver Wieghorst lidt længere snor end normalt, da det også vil sætte alvorlige spørgsmålstegn ved Gaardes evner, hvis vi har to trænerfyringer inden for et år. Hvornår er det sidst set i AaB?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hanga » 17. aug 2017, 10:44

Lyngehoevdingen skrev: Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Faktum er at "opturen" var en officiel kampagne fra AaBs side frem mod foråret. En kampagne der gik på, at nu måtte vi alle rykke sammen i bussen og kæmpe en fælles kamp for overlevelse. Kampagnen var en ret stor succes ift. antallet af tilskuere både hjemme og ude.

Og det var sådan set bare min pointe - AaB kan ikke bilde mange ind, at top6 stadig er en realistisk målsætning, så hvad får man ud af at tale om den? Jeg tror folk vil respektere og forstå AaB bedre, hvis man bliver lidt mere erkendende overfor hvor omfattende den nuværende krise er. Men der kan muligvis være en pointe i, at det er for tidligt på sæsonen. Så må man altså leve med frustrationerne i mellemtiden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af dyhrmaN » 17. aug 2017, 11:42

Hanga skrev:
Lyngehoevdingen skrev: Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Faktum er at "opturen" var en officiel kampagne fra AaBs side frem mod foråret. En kampagne der gik på, at nu måtte vi alle rykke sammen i bussen og kæmpe en fælles kamp for overlevelse. Kampagnen var en ret stor succes ift. antallet af tilskuere både hjemme og ude.

Og det var sådan set bare min pointe - AaB kan ikke bilde mange ind, at top6 stadig er en realistisk målsætning, så hvad får man ud af at tale om den? Jeg tror folk vil respektere og forstå AaB bedre, hvis man bliver lidt mere erkendende overfor hvor omfattende den nuværende krise er. Men der kan muligvis være en pointe i, at det er for tidligt på sæsonen. Så må man altså leve med frustrationerne i mellemtiden.
Det er muligt, men det ville være alt for useriøst at begynde at snakke overlevelse allerede nu. Målet om top 6 synes jeg, man skal beholde og så investere derefter. Ellers bliver det til den leverpostejs-middelmådighed, som jeg og andre brugere har været så meget efter.
AaB er en stor klub og hvis man ændrer den diskurs allerede nu, tror jeg, at folk blot vil blive endnu mere frustrerede.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2017, 16:28

Hanga skrev:
Lyngehoevdingen skrev: Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Faktum er at "opturen" var en officiel kampagne fra AaBs side frem mod foråret. En kampagne der gik på, at nu måtte vi alle rykke sammen i bussen og kæmpe en fælles kamp for overlevelse. Kampagnen var en ret stor succes ift. antallet af tilskuere både hjemme og ude.

Og det var sådan set bare min pointe - AaB kan ikke bilde mange ind, at top6 stadig er en realistisk målsætning, så hvad får man ud af at tale om den? Jeg tror folk vil respektere og forstå AaB bedre, hvis man bliver lidt mere erkendende overfor hvor omfattende den nuværende krise er. Men der kan muligvis være en pointe i, at det er for tidligt på sæsonen. Så må man altså leve med frustrationerne i mellemtiden.
Det var også en hel anden sammenhæng. Enhver vidste, at AaB var helt på røven økonomisk og kæmpede for overlevelse. Vi havde aldrig tidligere været i den blotte nærhed af nedrykning, og alle stod sammen i det forår, hvor det gjaldt om at redde vores klub. Det står faktisk for mig som en oplevelse på linje med mesterskaberne og de store Europature; blot i en helt anden sammenhæng. Vi var i foråret tilskuermæssigt på niveau med flere af mesterskabssæsonerne.

Det var imidlertid en engangsforteelse - en ekstrem undtagelsessituation, som man også så i en endnu større klub som Brøndby i 2013. AaB som nedrykningskandidat er slet og ret uacceptabelt klubbens økonomi, størrelse og historie taget i betragtning, hvorfor vi aldrig vil kunne skabe det samme sammenhold, hvis vi igen skal til at rode rundt på den måde. Og oven i købet gennem flere år, uden at vi altså er ekstremt ramt af f.eks. skader eller uheld i centrale kampe. Så vil det blot blive mødt med almindelig hovedrysten og frustration.

Edit: Må lige korrigere mig selv en smule. Vi var faktisk i nedrykningsfare i sæsonen 2002/2003. Her sluttede vi imidlertid som nr. 6 med blot 5 point op til bronze i en særdeles jævnbyrdig liga, hvor vi vandt de sidste 4 kampe og derfor nærmest lignede en potentiel medaljevinder snarere end nedrykningskandidat. Ikke desto mindre var vi med 5 runder igen kun 1 point over nedrykningsstregen og var et hovedstød på overliggeren i overtiden fra at tabe i Silkeborg, der netop indtog den skæbnessvangre 11. plads. Men det var en meget mærkelig sæson, hvor vi pludselig blev ramt af en hulens bunke skader, hvor bunden havde langt flere point end sædvanligt, og hvor vi lige pludselig tabte 4 kampe i træk, hvad der aldrig er sket hverken før eller siden. For at bidrage til mystikken i den sæson lå vi faktisk nr. 2 efter 16 runder, og i foråret slog vi FCK på udebane! Humlen er, at nedrykningsfaren kom som lyn fra himlen og forsvandt ud i samme himmel igen lige så hurtigt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2017, 17:45

Lyngehoevdingen skrev:
Hanga skrev:
Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Det kom helt oprigtigt bag på klubben, at vi endte i den skrækkelige situation tilbage i efteråret 2010. For mit eget vedkommende var holdningen dengang, at AaB ville ende med alle tiders laveste placering og pointantal i Superligaens historie, hvad jeg også fik ret i, men heller ikke jeg havde nedrykning i tankerne. Herregud, om ikke andet ville SønderjyskE og Lyngby slutte lavere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2017, 19:38

Hovedet skrev:
Lyngehoevdingen skrev:
Hanga skrev:
Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er meget ens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Det kom helt oprigtigt bag på klubben, at vi endte i den skrækkelige situation tilbage i efteråret 2010. For mit eget vedkommende var holdningen dengang, at AaB ville ende med alle tiders laveste placering og pointantal i Superligaens historie, hvad jeg også fik ret i, men heller ikke jeg havde nedrykning i tankerne. Herregud, om ikke andet ville SønderjyskE og Lyngby slutte lavere.
Heldigvis er Randers stadig med i ligaen, så mangler vi bare der er et eller andet bundhold der henter Janssen, så han kan tage dem med i faldet - igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2017, 22:02

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Lyngehoevdingen skrev:
Hanga skrev:
Winterburn skrev:
Der er ikke noget som Aalborg stadion en sommerdag med +10.000 paa laegterne. Det er nok der jeg savner lidt backup fra os fans. Flere paa stadion.
Det er svært at være uenig i. Men mange af de negative røster herinde er fra ret faste og engagerede folk på tribunerne.

At være loyal over for sin klub handler ikke om at bakke ukritisk op om alt hvad der foregår. Vi har set de ansvarlige i klubben trække en lang række beslutninger, der desværre har ført os fra double vindere til nedrykningskandidater, og vi er altså mange der har råbt vagt i gevær undervejs. Og de negative scenarier man så for sig, er blevet til virkelighed med nærmest større konsekvens end man troede muligt. Så er det klart, at der bliver stillet ret kritiske spørgsmål ved dem, der har haft ansvaret for den udvikling.

Jeg skal nok dukke op på stadion og give støtten til holdet før, under og efter kampen. Men når jeg er kommet hjem igen med endnu endnu en forfærdelig oplevelse i kufferten, så sætter jeg mig ikke ned, og lader som om at tingene nok skal gå helt af sig selv. Og det er i øvrigt her, at klubbens fortsatte udtalelser om top6 bliver et problem - for hvem er det de prøver at narre? Man bliver jo endnu mere frustreret, når/hvis klubben ikke selv kan se, hvor langt de er fra dette mål. Her mindes jeg "opturen" i 2011 på en ahelt anden måde. AaB var helt ærlige om hvor skidt det stod til, og at vi nu alle havde behov for at rykke sammen i bussen, for at overleve den sæson. Folk skal nok samle sig om AaB, hvis bare de vil stå ved virkeligheden.
Hvis du tjekker retorikken fra klubben i august 2010 med retorikken nu, tror jeg, den er megtrafens. Ligesom vi nok skal se en ærlig og ydmyg ledelse til februar 17, hvis vi står i samme situation som i 11.
Det kom helt oprigtigt bag på klubben, at vi endte i den skrækkelige situation tilbage i efteråret 2010. For mit eget vedkommende var holdningen dengang, at AaB ville ende med alle tiders laveste placering og pointantal i Superligaens historie, hvad jeg også fik ret i, men heller ikke jeg havde nedrykning i tankerne. Herregud, om ikke andet ville SønderjyskE og Lyngby slutte lavere.
Heldigvis er Randers stadig med i ligaen, så mangler vi bare der er et eller andet bundhold der henter Janssen, så han kan tage dem med i faldet - igen.
Vi ordner jo bare Randers i nedrykningsfinalen. 2 x 0-0 og så snupper vi dem i straffespark :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2017, 22:10

Hovedet skrev: Vi ordner jo bare Randers i nedrykningsfinalen. 2 x 0-0 og så snupper vi dem i straffespark :-)
Det overlever jeg ikke - heller ikke selvom Augo ikke skal skyde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kempes » 18. aug 2017, 10:05

alithebeast skrev:
Martino skrev:
alithebeast skrev:Morten burde tænde for et par Napoli kampe. De forstår om nogen at spille hamrende offensivt possesionbold.
Ja! Så engang en "artikel" om en som prøvede at lave deres taktik til FM. Det var faktisk en spændende taktisk analyse af dem. De har så lidt bedre spille at praktisere den med end vi har, men stadig...et spændende taktisk koncept.
De modstandere de møder er også en tand bedre, så mon ikke det går lige op. ;)

Jeg kunne nu sagtens se os spille en 4-3-3 ala:

Larsen/Ny
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
Lesniak-Risgård-Würtz
Pohl-Ny-Flores
Jeg synes Pochettinos taktik i Tottenham er interessant, jeg kunne f.eks. godt se vores hold i en 3 - 4 - 3 opstilling. Det kræver dog at vi signer en ny centerback (jeg frygter at Okores skadesproblemer fortsætter og han misser halvdelen af sæsonens kampe).

Her er en video som jeg synes Wieghorst burde se

Opstillingen kunne så hedde
NL
Okore - KP - Blåbjerg,
Pallesen - Risgaard - Würtz - Ahlmann,
Lesniak(Eriksen-rollen)- en ny Spalvis - Thellufsen

Tror desværre ikke Flores har fysikken og overblikket til at spille den defensive af de tre angribere, derfor er han fravalgt. Til gengæld kunne Pohl godt spille kant (tænk Dele Alli) i dette system i stedet for Thellufsen.

Fordelene ved 3 - 4- 3 er bl.a. at vores backs kommer mere i spil i forhold til Wieghorsts 4 - 4- 1- 1. Ved standarder har vi også flere spillere med egnet fysik end i det nuværende system.

Besvar