Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 20. aug 2017, 16:24

NIN skrev:
Hanga skrev:
NIN skrev:
Hanga skrev:
birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Hvorfor er det primitivt, at spille enkelt og ukompliceret?
Jeg forholder mig egentlig blot til hvad ordet betyder :P

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=primitiv

Jeg synes ikke det passer til den spillestil som Wieghorst ønsker vi skal gennemføre. Personligt kunne jeg godt ønske mig, at vi spillede lidt mere primitivt - forstået på den måde, at vi får indøvet nogle lidt mere basale og direkte angrebsmønstre (ikke lange bolde), som vi kan falde tilbage til når det tålmodige pasningsspil ikke fører nogen veje.
Det var sådan set ikke det, men hvorfor det er primitivt?
"Enkelt og ukompliceret" = primitivt. Det er synonymer.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af troelsh » 20. aug 2017, 16:56

Vi skal spille på den måde der passer bedst til den type spillere vi råder over ganske enkelt.
Dermed ikke sagt, at man ikke kan have et mål om at spille på en bestemt måde, og forsøge at hente spillere der passer til netop denne spillestil, hvilket er noget jeg syntes vi har været umådelig dårlige til siden mesterskabet, men det er en anden snak.
Men at spille som eksempelvis Horsens håber jeg aldrig vi får "ambitioner" om, primitivt eller ej.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2017, 17:01

Der er masser af hold i superligaen der prøver at spille enkel og ukompliceret fodbold. Hopper vi med på den vogn ender det med at blive en konkurrence udelukkende på hvem der har råd til de bedste spillere - efter en indkøringsperiode hvor vi gearer om til at gøre lige netop det. Den konkurrence kan vi stadig ikke klare os i, men måske kan det da give nogle 4-6 pladser og en enkelt gang imellem en bronze.

Det vi prøver *er* meget sværere, men det skal vi blive ved med, for når det lykkes er vi de bedste i Danmark.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hanga » 20. aug 2017, 17:25

troelsh skrev:Vi skal spille på den måde der passer bedst til den type spillere vi råder over ganske enkelt.
Dermed ikke sagt, at man ikke kan have et mål om at spille på en bestemt måde, og forsøge at hente spillere der passer til netop denne spillestil, hvilket er noget jeg syntes vi har været umådelig dårlige til siden mesterskabet, men det er en anden snak.
Men at spille som eksempelvis Horsens håber jeg aldrig vi får "ambitioner" om, primitivt eller ej.
Helt enig i det hele.

Det jeg forsøgte at sige er, at det at spille primitivt/simpelt altid bliver opfattet negativt, selvom det ikke behøver at være det. Jeg elsker f.eks. at se Liverpool, og deres spillestil er altså på mange måder ret primitiv/simpel. Pånær et stærkt indøvet genpres koncept, så spiller de meget frit og ukontrolleret, og de satser på at de kreative og hurtige offensivspillere folder sig ud, og at defensiven kan løse mange situationer mand mod mand. Man gør lidt det samme i Brøndby efter Zorninger er kommet til. De spiller mere simpelt nu end tidligere, og det har virkelig gavnet dem, både hvad angår resultater og underholdningsværdi.

De danske klubber spiller generelt meget kontrolleret og med mange taktiske overvejelser. Her kunne jeg godt tænke mig, at flere klubber spillede mere frit og mindre forsigtigt. Det ville gavne underholdningsværdien meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2017, 17:55

Yankee skrev:
NIN skrev:
Hanga skrev:
NIN skrev:
Hanga skrev:
birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Hvorfor er det primitivt, at spille enkelt og ukompliceret?
Jeg forholder mig egentlig blot til hvad ordet betyder :P

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=primitiv

Jeg synes ikke det passer til den spillestil som Wieghorst ønsker vi skal gennemføre. Personligt kunne jeg godt ønske mig, at vi spillede lidt mere primitivt - forstået på den måde, at vi får indøvet nogle lidt mere basale og direkte angrebsmønstre (ikke lange bolde), som vi kan falde tilbage til når det tålmodige pasningsspil ikke fører nogen veje.
Det var sådan set ikke det, men hvorfor det er primitivt?
"Enkelt og ukompliceret" = primitivt. Det er synonymer.
Der er en hel del mere i ordet primitivt end enkelt og kompliceret. En skalpel er jo enkel og ukompliceret men ingen vel vil påstå at det er et primitivt værktøj.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2017, 18:33

Det bliver spændende at se hvordan David håndterer Lyngbys modgang. Lyngbys forgangne sæson var intet mindre end fantastisk, men det er nu at David for alvor skal bevise sit værd i det der meget vel kan blive den ofte omtalte svære anden sæson.

Lyngbys ejerstruktur og økonomi er lidt svær at gennemskue men jeg tror ikke at der er de store midler at spendere.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 20. aug 2017, 23:58

Hvor er Glen dog bare et evigt underskudsmenneske. Selv med en vigtig sejr hjemme ryger han i pinligt skænderi med modstandernes træner. Jeg har skrevet det før: Han opfører sig mere som fan eller internetkriger end som træner med format.

http://www.bt.dk/superligaen/zorniger-o ... e-til-mine

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2017, 01:40

sulakvelidze skrev:Hvor er Glen dog bare et evigt underskudsmenneske. Selv med en vigtig sejr hjemme ryger han i pinligt skænderi med modstandernes træner. Jeg har skrevet det før: Han opfører sig mere som fan eller internetkriger end som træner med format.

http://www.bt.dk/superligaen/zorniger-o ... e-til-mine
Hvis ikke Drengene fra Angora efterhånden var 15 år gammelt, så ville det være oplagt at lave en karakter over Glen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af MrBangDK » 22. aug 2017, 12:08

FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Søgaard » 22. aug 2017, 12:47

MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af alithebeast » 22. aug 2017, 14:31

Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Var straffen ikke 2 hjemmekampe uden tilskuere dengang?
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. aug 2017, 14:52

Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Jeg synes det er fantastisk at DBU endelig viser at de ikke accepterer abernes opførsel. Hellere 30 år for sent end aldrig. Håber de fortsætter denne kurs. Så er jeg sikker på at Brøndby nok også skal få deres del af "kagen"...
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. aug 2017, 15:19

Køllen I Møllen skrev:
Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Jeg synes det er fantastisk at DBU endelig viser at de ikke accepterer abernes opførsel. Hellere 30 år for sent end aldrig. Håber de fortsætter denne kurs. Så er jeg sikker på at Brøndby nok også skal få deres del af "kagen"...
Jeg er enig, og de er forhåbentlig nødt til at fortsætte den stramme kurs, nu de langt om længe er slået ind på den. Det er godt nok på tide, og i mine øjne helt på sin plads at klubberne nu bliver straffet, i dette tilfælde FCK, for det virker overhovedet ikke til de tager problemet seriøst... eller rettere, det virker ikke som om de tager nogen som helst form for ansvar. Det ændrer sig forhåbentlig nu.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. aug 2017, 15:29

Jesper Schmidt skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Jeg synes det er fantastisk at DBU endelig viser at de ikke accepterer abernes opførsel. Hellere 30 år for sent end aldrig. Håber de fortsætter denne kurs. Så er jeg sikker på at Brøndby nok også skal få deres del af "kagen"...
Jeg er enig, og de er forhåbentlig nødt til at fortsætte den stramme kurs, nu de langt om længe er slået ind på den. Det er godt nok på tide, og i mine øjne helt på sin plads at klubberne nu bliver straffet, i dette tilfælde FCK, for det virker overhovedet ikke til de tager problemet seriøst... eller rettere, det virker ikke som om de tager nogen som helst form for ansvar. Det ændrer sig forhåbentlig nu.
Udadtil synes jeg bestemt fck i denne sag har tager ansvar. 1000 gange mere end Brøndby gjorde i 90'erne da galskaben var på sit allerhøjeste. Om de har gjort det indadtil ved jeg ikke noget om. Man kunne godt mistænke dem for at sige en ting i medierne og mene noget andet bag egne lukkede døre.
Når der er ballade til fck-bif gøres opgøret jeo meget mere interessant og klubberne får givetvis på sigt en masse ud af det. Så det er ikke kun negativt for de to klubber når der er den slags ballade. Desværre.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. aug 2017, 15:56

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:FCK får straf for uroligheder - 2 hjemmekampe uden tilskuere (FCM og BIF) og 150.000kr. i bøde. Straffen er, selvfølgelig, allerede anket.
Isoleret set en udemærket straf. Ser man på hvad Brøndby har lavet og sluppet af sted med, så virker den noget hård. Fik de ikke kun én "betinget" kamp uden tilskuere efter balladen i Parken sidst - som så aldrig er blevet effektueret, fordi de 15-20 tilfælde af ballade siden ikke er vurderet grove nok? Nogen der husker hvad straffen var, da de marcherede over banen for en håndfuld år siden, som umiddelbart var en smule voldsommere?
Jeg synes det er fantastisk at DBU endelig viser at de ikke accepterer abernes opførsel. Hellere 30 år for sent end aldrig. Håber de fortsætter denne kurs. Så er jeg sikker på at Brøndby nok også skal få deres del af "kagen"...
Jeg er enig, og de er forhåbentlig nødt til at fortsætte den stramme kurs, nu de langt om længe er slået ind på den. Det er godt nok på tide, og i mine øjne helt på sin plads at klubberne nu bliver straffet, i dette tilfælde FCK, for det virker overhovedet ikke til de tager problemet seriøst... eller rettere, det virker ikke som om de tager nogen som helst form for ansvar. Det ændrer sig forhåbentlig nu.
Udadtil synes jeg bestemt fck i denne sag har tager ansvar. 1000 gange mere end Brøndby gjorde i 90'erne da galskaben var på sit allerhøjeste. Om de har gjort det indadtil ved jeg ikke noget om. Man kunne godt mistænke dem for at sige en ting i medierne og mene noget andet bag egne lukkede døre.
Når der er ballade til fck-bif gøres opgøret jeo meget mere interessant og klubberne får givetvis på sigt en masse ud af det. Så det er ikke kun negativt for de to klubber når der er den slags ballade. Desværre.
Jeg synes der har været en klar tendens til at begge de to klubber har været enormt hurtigt ude med handling, så snart de har kunnet se at der er sket noget som kommer til at koste dem. Som Brøndby f.eks. var efter rottekasteriet, som jeg personligt synes de skulle have haft en langt større straf for. Men ellers vil jeg give dig ret i den sidste del af dit indlæg, jeg tror desværre også at man har en vis interesse i at bibeholde al den omtale balladen giver. Det tror jeg nu også skyldes at det ikke har haft konsekvenser før nu.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af AalBoyeBK » 22. aug 2017, 15:59

Jeg er generelt imod en kollektiv straf i sådan et tilfælde her. Straffen rammer jo min. 95% folk som hverken havde noget ansvar for hvad der skete, og som heller aldrig selv kunne finde på at opføre sig sådan.

For mig at se er der to parter der bør straffes: Ballademagerne og FCK.

FCK har fundet og straffet en stor del af de skyldige, hvilket selvfølgelig er en god ting. Dermed er de straffet.

FCK bliver så straffet ved at skal spille for tomme tilskuere hvilket primært rammer dem økonomisk. Man tager bare en masse uskyldige mennesker med i faldet. Hvis man ville straffe FCK (hvilket er helt rimeligt - de må have et vist ansvar for fansenes handlinger), så synes jeg lige så godt man kan gøre det udelukkende økonomisk. Eksempelvis ved at sige at man får en bøde på billetindtægterne for de to kampe eller lignende.

Kan ikke se hvordan en økonomisk straf kontra en uden-tilskuere-straf skulle have mindre betydning. Begge giver lige stort incitament for FCK til at få styr på situationen, og med en økonomisk straf sikrer man samtidig at folk kan komme på stadion.

Samtidig synes jeg også det er vigtigt at overveje om Superligaen som produkt har råd til ikke at lukke tilskuere ind til en af de største SL-kampe på året. Det er jo ikke fordi at det går godt for produktet generelt i øjeblikket.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Søgaard » 22. aug 2017, 16:14

Ja, som nogle også nævner, kan jeg se straffen er nogenlunde den samme, som BIF fik i 2012, da deres fans marcherede på banen og gik truende mod FCK-tribunen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -uskyldige
AalBoyeBK skrev:Jeg er generelt imod en kollektiv straf i sådan et tilfælde her. Straffen rammer jo min. 95% folk som hverken havde noget ansvar for hvad der skete, og som heller aldrig selv kunne finde på at opføre sig sådan.
Du kan jo nærmest ikke straffe, uden at ramme den almene tilskuer. Pointstraf og økonomi gør jo også produktet de betaler for, dårligere, sådan i et helt overordnet billede. Jeg kan heller ikke se, hvorfor det nødvendigvis er logisk, at FCK skal straffes. Men det er self. eneste måde at 'ramme' disse 'fans', hvis de overhovedet er det.. Jeg synes FCK har taget meget ansvar udadtil - med identifikation af ballademagerne og politianmeldelser - baseret på deres udebane-registrering. Det burde være belønnet, kontra pitch-invasion fra BIF i '12, der vel nærmest ikke blev taget afstand fra i Brøndby, ej heller blev nogen individer straffet.
Aalborg BK 1885!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af AalBoyeBK » 22. aug 2017, 16:27

Søgaard skrev: Du kan jo nærmest ikke straffe, uden at ramme den almene tilskuer. Pointstraf og økonomi gør jo også produktet de betaler for, dårligere, sådan i et helt overordnet billede. Jeg kan heller ikke se, hvorfor det nødvendigvis er logisk, at FCK skal straffes. Men det er self. eneste måde at 'ramme' disse 'fans', hvis de overhovedet er det.. Jeg synes FCK har taget meget ansvar udadtil - med identifikation af ballademagerne og politianmeldelser - baseret på deres udebane-registrering. Det burde være belønnet, kontra pitch-invasion fra BIF i '12, der vel nærmest ikke blev taget afstand fra i Brøndby, ej heller blev nogen individer straffet.
Jeg synes ellers mit forslag netop er et forslag der udelukkende rammer FCK og ikke den almene tilskuer. Du kan have en pointe i at en økonomisk straf gør produktet dårligere, men så er vi altså langt ude. Det er i hvert fald langt fra ligeså skadende som den største kamp i dansk fodbold uden tilskuere.

En bødestraf på 3-5 millioner og så selvsagt hårde sanktioner mod individerne der står bag balladen. Har svært ved at se sådan en løsning skulle have mindre præventiv betydning end den straf de i første omgang er givet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. aug 2017, 16:39

Er der nogen som ved hvordan DBU sammensætter deres disciplinærinstans? Jeg undrer mig over at se Stephan Schors som en af de 6 der har truffet denne afgørelse, og det virker da lidt pudsigt at en anden klubs direktør er med til at træffe den slags afgørelser.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 22. aug 2017, 16:48

Det er fint, at DBU 30 år for sent beslutter, at de ikke vil have vold på danske stadions. Og jeg synes, at straffen er helt på sin plads.

Dog undrer det mig, at Brøndby har fået sneget en sportslig fordel ind i straffen til FCK med dommen om, at næste kamp i Parken mellem FCK og Brøndby, hvor Brøndby aldrig vinder, skal være for tomme tribuner. Det modsatte var ikke tilfældet, da Brøndby blev dømt for ballade i en kamp mod FCK. Dengang var det bare de to følgende hjemmekampe, som så endte med at være mod Silkeborg og AGF.

Den inkonsekvens er det lidt svært at finde logik i. Med mindre man forestiller sig, at der har siddet en Brøndby-venlig mand i det udvalg, der har besluttet straffen.

Besvar