Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 23:13

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg mener nu iøvrigt også at vi har brug for kontinuitet, især i den kommende tid hvor vi kommer til at skifte endnu flere af de bærende kræfter ud, som har været hos os i mange år.
Ja, Wurtz snakker eks. selv om, at han nok ikke længere kan træne med på fuld kraft, fordi han skal skåne sin krop.
Jep, og jeg vil da skrive det nu, hvis jeg ikke allerede har skrevet det herinde - jeg tror ikke at Würtz og Risgård er stamspillere når vi når mod enden af denne sæson. Vi er vel allerede nu der hvor vi ikke længere synes tanken at andre overhaler dem er så fremmed. Derudover ved vi at Larsen smutter, og at PK har kontraktudløb på et tidspunkt hvor udsigten til en stamplads er forsvundet, og det vel nærmere hurtigt kan blive 3. valg for hans vedkommende. Det ved jeg ikke om han ser som hans fremtid, og jeg ved heller ikke om AaB synes det er en god ide at fortsætte det samarbejde.

Jeg ville iøvrigt ønske vi kunne trylle topniveauet tilbage i Würtz og Risgård, deres betydning i den tid de har været i klubben har været enorm.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 27. aug 2017, 23:24

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg mener nu iøvrigt også at vi har brug for kontinuitet, især i den kommende tid hvor vi kommer til at skifte endnu flere af de bærende kræfter ud, som har været hos os i mange år.
Ja, Wurtz snakker eks. selv om, at han nok ikke længere kan træne med på fuld kraft, fordi han skal skåne sin krop.
Jep, og jeg vil da skrive det nu, hvis jeg ikke allerede har skrevet det herinde - jeg tror ikke at Würtz og Risgård er stamspillere når vi når mod enden af denne sæson. Vi er vel allerede nu der hvor vi ikke længere synes tanken at andre overhaler dem er så fremmed. Derudover ved vi at Larsen smutter, og at PK har kontraktudløb på et tidspunkt hvor udsigten til en stamplads er forsvundet, og det vel nærmere hurtigt kan blive 3. valg for hans vedkommende. Det ved jeg ikke om han ser som hans fremtid, og jeg ved heller ikke om AaB synes det er en god ide at fortsætte det samarbejde.

Jeg ville iøvrigt ønske vi kunne trylle topniveauet tilbage i Würtz og Risgård, deres betydning i den tid de har været i klubben har været enorm.
Spørgsmålet er, hvor villige de vil være til at tage 1-1½ sæson som backup-spillere, a'la Augu. Jeg tror sagtens AaB kan se idéen i det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 27. aug 2017, 23:29

Jesper Schmidt skrev: Det mener jeg altså også. Og det dur altså heller ikke at købe 7-8 nye spillere ind i samarbejde med en cheftræner og så ikke give ham snor til at få spillet den trup sammen som han har haft en stor finger med i spillet når det gælder sammensætningen af, det ville være dybt useriøst. Så skulle man have skiftet træner i sommerpausen, hvis man har den mindste tvivl når det angår Wieghorst. Det tror jeg ikke man har, og jeg tror han har lang snor.

Jeg mener nu iøvrigt også at vi har brug for kontinuitet, især i den kommende tid hvor vi kommer til at skifte endnu flere af de bærende kræfter ud, som har været hos os i mange år. Jeg er ikke i tvivl om at Wieghorst er en dygtig træner, men mere i tvivl om han er den perfekte træner for os... mindre kan dog også gøre det. Jeg er ikke ovenud begejstret for hvad han har bedrevet for os indtil videre, men jeg kan nu også godt se positive ting.
Lang snor har han næppe, så længe han ikke får resultaterne og så længe tegningerne i spillet ikke er der. Han har nogle mandskabsmæssige dispositioner der virker relativt hul i hovedet fra tid til anden, og det lader også til at smitte af på hans kommunikation med truppen...
AaB har vundet 1 gang i de sidste 18 kampe. En stime der bare er fortsat og fortsat uden at vi egentlig kan klage over, at vi endnu ikke har fået en sejr i den nye sæson. Vi har ikke spillet til det én eneste gang. Og vi ligner stadig et hold uden koncept.

Og desuden, så er det bestyrelsen der har det allersidste ord her. De har sat Gaarde voldsomt under pres forud for dette vindue, hvilket tyder på at de er noget mere i sync med kritikken herinde fra. AaB var langt fra målsætningen sidste år, og kan ikke tåle til at ende i et sikkert nedrykningsspil igen i år uden at skulle ind og foretage en seriøs granskning af både målsætning og strategi for denne klub.
Medmindre vi støt og roligt begynder at vinde fodboldkampe, så er Wieghorst's røv på spil. Og det skal den selvfølgelig være, når man har en så lang stime uden andet end en pivheldig overtidssejr i Århus. Vi er i enorm krise, og det falder både tilbage på træner og sportsdirektør. Der findes nu altså i mange af de andre klubber nye trænere som nærmest fra dag 1 sætter deres aftryk, både pointmæssigt og med hensyn til spilkoncept. Det har vi endnu ikke set fra Wieghorst, der mest af alt virker som en hovedløs kylling. Vi spiller det samme intetsigende fodbold.

Og så holder det altså ikke meget med "positive tendenser" i spillet... Vi skaber færre chancer end under Søndergaard, og får færre point. Så kan mellemregningerne være nok så ligegyldige. Fodbold handler om at score mål og vinde fodboldkampe, ikke om at sætte 30 afleveringer sammen på egen banehalvdel 60 meter fra modstandernes mål.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 23:42

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det mener jeg altså også. Og det dur altså heller ikke at købe 7-8 nye spillere ind i samarbejde med en cheftræner og så ikke give ham snor til at få spillet den trup sammen som han har haft en stor finger med i spillet når det gælder sammensætningen af, det ville være dybt useriøst. Så skulle man have skiftet træner i sommerpausen, hvis man har den mindste tvivl når det angår Wieghorst. Det tror jeg ikke man har, og jeg tror han har lang snor.

Jeg mener nu iøvrigt også at vi har brug for kontinuitet, især i den kommende tid hvor vi kommer til at skifte endnu flere af de bærende kræfter ud, som har været hos os i mange år. Jeg er ikke i tvivl om at Wieghorst er en dygtig træner, men mere i tvivl om han er den perfekte træner for os... mindre kan dog også gøre det. Jeg er ikke ovenud begejstret for hvad han har bedrevet for os indtil videre, men jeg kan nu også godt se positive ting.
Lang snor har han næppe, så længe han ikke får resultaterne og så længe tegningerne i spillet ikke er der. Han har nogle mandskabsmæssige dispositioner der virker relativt hul i hovedet fra tid til anden, og det lader også til at smitte af på hans kommunikation med truppen...
AaB har vundet 1 gang i de sidste 18 kampe. En stime der bare er fortsat og fortsat uden at vi egentlig kan klage over, at vi endnu ikke har fået en sejr i den nye sæson. Vi har ikke spillet til det én eneste gang. Og vi ligner stadig et hold uden koncept.

Og desuden, så er det bestyrelsen der har det allersidste ord her. De har sat Gaarde voldsomt under pres forud for dette vindue, hvilket tyder på at de er noget mere i sync med kritikken herinde fra. AaB var langt fra målsætningen sidste år, og kan ikke tåle til at ende i et sikkert nedrykningsspil igen i år uden at skulle ind og foretage en seriøs granskning af både målsætning og strategi for denne klub.
Medmindre vi støt og roligt begynder at vinde fodboldkampe, så er Wieghorst's røv på spil. Og det skal den selvfølgelig være, når man har en så lang stime uden andet end en pivheldig overtidssejr i Århus. Vi er i enorm krise, og det falder både tilbage på træner og sportsdirektør. Der findes nu altså i mange af de andre klubber nye trænere som nærmest fra dag 1 sætter deres aftryk, både pointmæssigt og med hensyn til spilkoncept. Det har vi endnu ikke set fra Wieghorst, der mest af alt virker som en hovedløs kylling. Vi spiller det samme intetsigende fodbold.

Og så holder det altså ikke meget med "positive tendenser" i spillet... Vi skaber færre chancer end under Søndergaard, og får færre point. Så kan mellemregningerne være nok så ligegyldige. Fodbold handler om at score mål og vinde fodboldkampe, ikke om at sætte 30 afleveringer sammen på egen banehalvdel 60 meter fra modstandernes mål.
De positive ting jeg kan se, er først og fremmest i defensiven, hvor jeg synes der er fremskridt på det seneste.

Selvfølgelig er der stort pres på Gaarde for at udnytte de mange tilførte midler til at skabe et hold der kan pege ind i fremtiden og vinde fodboldkampe, og selvfølgelig er der pres på Wieghorst for at få resultater, men der er et stykke derfra til en fyreseddel, og der bør selvfølgelig også være en del snor. Ellers skulle man som jeg sagde have truffet beslutningen inden sæsonstart.

Jeg er ikke enig i at vi ikke har spillet til en sejr endnu, vi var det bedste hold i Parken.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 27. aug 2017, 23:56

Jesper Schmidt skrev: De positive ting jeg kan se, er først og fremmest i defensiven, hvor jeg synes der er fremskridt på det seneste.

Selvfølgelig er der stort pres på Gaarde for at udnytte de mange tilførte midler til at skabe et hold der kan pege ind i fremtiden og vinde fodboldkampe, og selvfølgelig er der pres på Wieghorst for at få resultater, men der er et stykke derfra til en fyreseddel, og der bør selvfølgelig også være en del snor. Ellers skulle man som jeg sagde have truffet beslutningen inden sæsonstart.

Jeg er ikke enig i at vi ikke har spillet til en sejr endnu, vi var det bedste hold i Parken.
Jeg ved ikke om man kan kalde det fremskridt, at vi har mødt to hold der ikke har villet spille fodbold og så er hoppet med på deres galej, hvilket har resulteret i to røvkedelige kampe uden store chancer. Mod Hobro i kampen inden disse to var vi det ringeste hold, og heldige med ikke at indkassere mere end 1 mål taget i betragtning af antal skud og chancer de fik.

Vinder man kun 1 af de seneste 18 Superliga-kampe for et hold der i egen optik bør kandidere til en top 6-plads, så bør man være fyringstruet uanset hvad. Det er en fuldstændig uacceptabel stime, og pladen med "han skal også lige have noget tid til at sætte sit aftryk" kan man ikke blive ved med at lire af. Han har haft 2 hele opstarter og 20 kampe, og der er ikke sket en rygende fis med det her fodboldhold.

Folk gider ikke se på det længere, de bliver væk fra stadion. Ser man bort fra den vanvittige snevejrskamp for nogle år siden, der naturligt holdt mange mennesker fra stadion, så er det 23 år siden, der sidst har været så få mennesker til en AGF-kamp på hjemmebane.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2017, 00:14

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: De positive ting jeg kan se, er først og fremmest i defensiven, hvor jeg synes der er fremskridt på det seneste.

Selvfølgelig er der stort pres på Gaarde for at udnytte de mange tilførte midler til at skabe et hold der kan pege ind i fremtiden og vinde fodboldkampe, og selvfølgelig er der pres på Wieghorst for at få resultater, men der er et stykke derfra til en fyreseddel, og der bør selvfølgelig også være en del snor. Ellers skulle man som jeg sagde have truffet beslutningen inden sæsonstart.

Jeg er ikke enig i at vi ikke har spillet til en sejr endnu, vi var det bedste hold i Parken.
Jeg ved ikke om man kan kalde det fremskridt, at vi har mødt to hold der ikke har villet spille fodbold og så er hoppet med på deres galej, hvilket har resulteret i to røvkedelige kampe uden store chancer. Mod Hobro i kampen inden disse to var vi det ringeste hold, og heldige med ikke at indkassere mere end 1 mål taget i betragtning af antal skud og chancer de fik.

Vinder man kun 1 af de seneste 18 Superliga-kampe for et hold der i egen optik bør kandidere til en top 6-plads, så bør man være fyringstruet uanset hvad. Det er en fuldstændig uacceptabel stime, og pladen med "han skal også lige have noget tid til at sætte sit aftryk" kan man ikke blive ved med at lire af. Han har haft 2 hele opstarter og 20 kampe, og der er ikke sket en rygende fis med det her fodboldhold.

Folk gider ikke se på det længere, de bliver væk fra stadion. Ser man bort fra den vanvittige snevejrskamp for nogle år siden, der naturligt holdt mange mennesker fra stadion, så er det 23 år siden, der sidst har været så få mennesker til en AGF-kamp på hjemmebane.
Uden øvrig sammenligning, så startede både Hamren og Kent jo også med at stabilisere defensiven og offensivt fodbold var en by i Rusland i deres respektive første tid. Når jeg taler for tålmodighed med Wieghorst, så hænger det udelukkende sammen med de mange indkøb i sommer, og den store udskiftning man må forvente der kommer til at ske i startopstillingen når vi har alle de nye spillere til rådighed, og med at vi har haft et hold i hele hans tid hvor rygraden ikke har været der. Selvfølgelig kan han blive fyret, men jeg tror der skal mere nedtur til end hvad vi ser nu. Det ville som før nævnt også være useriøst at fyre træneren for ikke at få nok ud af den nye trup, før han rigtigt har haft den til rådighed.

Iøvrigt får vi trods alt point, og hvis sejre er ultimativt det vigtigste på bekostning af spillemæssig fremgang, så må point da være det næstvigtigste.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af BassogogsVen » 28. aug 2017, 08:31

Jeg tror, at Wieghorst får frem til vinterpausen for at bevise, at dette projekt lykkes. Og lykkes betyder ikke, at man har sat prop i og stabilieseret, men at man har sat reelle ting i bevægelse og kravler støt opad i tabellen. For selv i bestyrelsen og på ledelsesgangen kan man ikke være tilfreds med (eller leve med), at en klub som AaB, med dens størrelse, historie og meritter kravler rundt i bunden af ligaen som ligegyldigt fyld på linje med SJE, ACH og Silkeborg.

Problemet er blot, at én af de bedste erstatninger, Kuhn, til den tid nok er videre i en anden klub.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2017, 09:14

BassogogsVen skrev:Jeg tror, at Wieghorst får frem til vinterpausen for at bevise, at dette projekt lykkes. Og lykkes betyder ikke, at man har sat prop i og stabilieseret, men at man har sat reelle ting i bevægelse og kravler støt opad i tabellen. For selv i bestyrelsen og på ledelsesgangen kan man ikke være tilfreds med (eller leve med), at en klub som AaB, med dens størrelse, historie og meritter kravler rundt i bunden af ligaen som ligegyldigt fyld på linje med SJE, ACH og Silkeborg.

Problemet er blot, at én af de bedste erstatninger, Kuhn, til den tid nok er videre i en anden klub.
Ja lad os håbe, at Wieghorst får indtil vinterpausen. Herefter vil det være direkte uansvarligt af Gaarde og bestyrelsen at fortsætte medWieghorst, såfremt det ikke går en del bedre end nu.
Det er muligt vi ikke har et top 6 hold, men vi bør kunne vinde flere fodboldkampe og score flere mål end vi har set under MW. Jeg tror desværre ikke at Wieghorst er manden, som kan vende krisen for os. Jeg synes vi snarest muligt skal have en mand ind, som kender klubben og hurtigt kan få lavet en klar plan for spillerne dvs. mere afklarethed i spillet på banen. PEA som "caretaker" kunne være kult... :thumbsup:
Jeg tror dog ikke, at Kuhn er relevant medmindre Gaarde fyres, så det er selvfølgelig svært at finde en "caretaker" til resten af sæsonen.

Men skal vi have en ny cheftræner i indeværende sæson kunne buddene være: Jonas Dal og Erik Hamrén.

Jeg undrer mig stadig lidt over, at Gaarde var til sommerkamp mellem Kjellerup og fcm. Pusic tror jeg sgu ikke vi har været seriøst ude efter.
Mon Gaarde talte med Jonas Dal omkring en assistentrolle??

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af BassogogsVen » 28. aug 2017, 09:30

FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:Jeg tror, at Wieghorst får frem til vinterpausen for at bevise, at dette projekt lykkes. Og lykkes betyder ikke, at man har sat prop i og stabilieseret, men at man har sat reelle ting i bevægelse og kravler støt opad i tabellen. For selv i bestyrelsen og på ledelsesgangen kan man ikke være tilfreds med (eller leve med), at en klub som AaB, med dens størrelse, historie og meritter kravler rundt i bunden af ligaen som ligegyldigt fyld på linje med SJE, ACH og Silkeborg.

Problemet er blot, at én af de bedste erstatninger, Kuhn, til den tid nok er videre i en anden klub.
Ja lad os håbe, at Wieghorst får indtil vinterpausen. Herefter vil det være direkte uansvarligt af Gaarde og bestyrelsen at fortsætte medWieghorst, såfremt det ikke går en del bedre end nu.
Det er muligt vi ikke har et top 6 hold, men vi bør kunne vinde flere fodboldkampe og score flere mål end vi har set under MW. Jeg tror desværre ikke at Wieghorst er manden, som kan vende krisen for os. Jeg synes vi snarest muligt skal have en mand ind, som kender klubben og hurtigt kan få lavet en klar plan for spillerne dvs. mere afklarethed i spillet på banen. PEA som "caretaker" kunne være kult... :thumbsup:
Jeg tror dog ikke, at Kuhn er relevant medmindre Gaarde fyres, så det er selvfølgelig svært at finde en "caretaker" til resten af sæsonen.

Men skal vi have en ny cheftræner i indeværende sæson kunne buddene være: Jonas Dal og Erik Hamrén.

Jeg undrer mig stadig lidt over, at Gaarde var til sommerkamp mellem Kjellerup og fcm. Pusic tror jeg sgu ikke vi har været seriøst ude efter.
Mon Gaarde talte med Jonas Dal omkring en assistentrolle??
Erik Hamrén ønsker næppe at være træner i AaB. Men måske han kunne lokkes til at overtage Gaardes rolle (eller få en manager-funktion som Ståle).
Og nej, Kuhn kommer ikke, så længe Gaarde er i klubben.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2017, 09:33

BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:Jeg tror, at Wieghorst får frem til vinterpausen for at bevise, at dette projekt lykkes. Og lykkes betyder ikke, at man har sat prop i og stabilieseret, men at man har sat reelle ting i bevægelse og kravler støt opad i tabellen. For selv i bestyrelsen og på ledelsesgangen kan man ikke være tilfreds med (eller leve med), at en klub som AaB, med dens størrelse, historie og meritter kravler rundt i bunden af ligaen som ligegyldigt fyld på linje med SJE, ACH og Silkeborg.

Problemet er blot, at én af de bedste erstatninger, Kuhn, til den tid nok er videre i en anden klub.
Ja lad os håbe, at Wieghorst får indtil vinterpausen. Herefter vil det være direkte uansvarligt af Gaarde og bestyrelsen at fortsætte medWieghorst, såfremt det ikke går en del bedre end nu.
Det er muligt vi ikke har et top 6 hold, men vi bør kunne vinde flere fodboldkampe og score flere mål end vi har set under MW. Jeg tror desværre ikke at Wieghorst er manden, som kan vende krisen for os. Jeg synes vi snarest muligt skal have en mand ind, som kender klubben og hurtigt kan få lavet en klar plan for spillerne dvs. mere afklarethed i spillet på banen. PEA som "caretaker" kunne være kult... :thumbsup:
Jeg tror dog ikke, at Kuhn er relevant medmindre Gaarde fyres, så det er selvfølgelig svært at finde en "caretaker" til resten af sæsonen.

Men skal vi have en ny cheftræner i indeværende sæson kunne buddene være: Jonas Dal og Erik Hamrén.

Jeg undrer mig stadig lidt over, at Gaarde var til sommerkamp mellem Kjellerup og fcm. Pusic tror jeg sgu ikke vi har været seriøst ude efter.
Mon Gaarde talte med Jonas Dal omkring en assistentrolle??
Erik Hamrén ønsker næppe at være træner i AaB. Men måske han kunne lokkes til at overtage Gaardes rolle (eller få en manager-funktion som Ståle).
Og nej, Kuhn kommer ikke, så længe Gaarde er i klubben.
Hvorfor skulle der være fjendtlighed mellem Gaarde og Kun? Hvor kommer den sandhed pludselig fra?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af De Fem » 28. aug 2017, 09:57

Buzz Killington skrev:
Hvorfor skulle der være fjendtlighed mellem Gaarde og Kun? Hvor kommer den sandhed pludselig fra?
Har hørt at samtalen gik således:

- Kuhne jeg ikke blive cheftræner?
- Nej, det Gaarde ikke.

Derefter evigt had, som ellers teenage piger han magte at oppebære.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2017, 10:35

Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:Jeg tror, at Wieghorst får frem til vinterpausen for at bevise, at dette projekt lykkes. Og lykkes betyder ikke, at man har sat prop i og stabilieseret, men at man har sat reelle ting i bevægelse og kravler støt opad i tabellen. For selv i bestyrelsen og på ledelsesgangen kan man ikke være tilfreds med (eller leve med), at en klub som AaB, med dens størrelse, historie og meritter kravler rundt i bunden af ligaen som ligegyldigt fyld på linje med SJE, ACH og Silkeborg.

Problemet er blot, at én af de bedste erstatninger, Kuhn, til den tid nok er videre i en anden klub.
Ja lad os håbe, at Wieghorst får indtil vinterpausen. Herefter vil det være direkte uansvarligt af Gaarde og bestyrelsen at fortsætte medWieghorst, såfremt det ikke går en del bedre end nu.
Det er muligt vi ikke har et top 6 hold, men vi bør kunne vinde flere fodboldkampe og score flere mål end vi har set under MW. Jeg tror desværre ikke at Wieghorst er manden, som kan vende krisen for os. Jeg synes vi snarest muligt skal have en mand ind, som kender klubben og hurtigt kan få lavet en klar plan for spillerne dvs. mere afklarethed i spillet på banen. PEA som "caretaker" kunne være kult... :thumbsup:
Jeg tror dog ikke, at Kuhn er relevant medmindre Gaarde fyres, så det er selvfølgelig svært at finde en "caretaker" til resten af sæsonen.

Men skal vi have en ny cheftræner i indeværende sæson kunne buddene være: Jonas Dal og Erik Hamrén.

Jeg undrer mig stadig lidt over, at Gaarde var til sommerkamp mellem Kjellerup og fcm. Pusic tror jeg sgu ikke vi har været seriøst ude efter.
Mon Gaarde talte med Jonas Dal omkring en assistentrolle??
Erik Hamrén ønsker næppe at være træner i AaB. Men måske han kunne lokkes til at overtage Gaardes rolle (eller få en manager-funktion som Ståle).
Og nej, Kuhn kommer ikke, så længe Gaarde er i klubben.
Hvorfor skulle der være fjendtlighed mellem Gaarde og Kun? Hvor kommer den sandhed pludselig fra?
En debatsidebruger har skrevet det i et usammenhængende indlæg. Derfor er det sandt.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af aaballday » 28. aug 2017, 12:27

I kan da bare læse her. Allan Gaarde skal sluge en kæmpe kamel hvis han hiver Kuhn ind. Det er ikke hans mand. http://www.bt.dk/superligaen/kuhn-ville ... gaarde-ham

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2017, 12:31

aaballday skrev:I kan da bare læse her. Allan Gaarde skal sluge en kæmpe kamel hvis han hiver Kuhn ind. Det er ikke hans mand. http://www.bt.dk/superligaen/kuhn-ville ... gaarde-ham
Så hvor står der at Kuhn ikke vil arbejde sammen med Gaarde i ovenstående artikel? Der står jo ikke andet end hvad vi allerede var klar over, nemlig at Gaarde anser Kuhn som verdens bedste assistentræner. Hvis Kuhn vil tilbage til AaB i den funktion, er der intet der tyder på Gaarde ville stå i vejen for det, og han roser ham jo til skyerne for hans evne til at udfylde den rolle. Det er muligt han stadig ikke ser ham som cheftræner, men det betyder da ikke at Kuhn er forsmået over det. Han blev netop i AaB efter han blev valgt fra som cheftræner, begge gange (og kom tilbage i mellemtiden).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halamadrid » 28. aug 2017, 13:06

Start med at spørge dig selv om Kuhn har været på Aalborg stadion siden han smuttede til Malmø? Svaret er nej. Han kommer tit på Heden og i Hobro, følger Ligaen tæt, og AaB i særdeleshed, men han er ikke velkommen på Aalborg stadion. Gaarde vil ikke have ham derude. That is A fact!!
I øvrigt fejler truppen ikke noget men det gør indstilling og konceptet. AaB kan spille fra nu og af og til jul - de kommer frem til... INTET!! Vi kan ikke spille the FCN Way..
Det lader til at vi har en træner der der så blind på hvordan han gerne vil spille frem for at se på hvordan gruppens dynamik og kompetencer er sammensat.
FCN kan spille the FCN Way (som Viggo elsker) - men de bruger også 30 mio. Årligt på deres akademi!!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2017, 13:12

Halamadrid skrev:Start med at spørge dig selv om Kuhn har været på Aalborg stadion siden han smuttede til Malmø? Svaret er nej. Han kommer tit på Heden og i Hobro, følger Ligaen tæt, og AaB i særdeleshed, men han er ikke velkommen på Aalborg stadion. Gaarde vil ikke have ham derude. That is A fact!!
I øvrigt fejler truppen ikke noget men det gør indstilling og konceptet. AaB kan spille fra nu og af og til jul - de kommer frem til... INTET!!
Det lader til at vi har en træner der der så blind på hvordan han gerne vil spille frem for at se på hvordan gruppens dynamik og kompetencer er sammensat.
FCN kan spille the FCN Way (som Viggo elsker) - men de bruger også 30 mio. Årligt på deres akademi!!!

Det tror jeg ikke på og du har generelt ikke haft styr på dine kilder i din korte debatsidetid. Det kræver langt mere end udråbstegn at understøtte den påstand. Desuden kan Gaarde sgu da ikke banne tilskuere fra station, og hvad skulle grundlaget dog være for at han overhovedet havde lyst til det?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halamadrid » 28. aug 2017, 13:20

Well, hvad ville folk tænke hvis Kuhn kom på stadion. Har selv inviteret Kuhn med derud ved flere lejligheder, men han vil ikke længere ind i klinch med Gaarde ved at komme derude. Husk på at "gæster" altid sidde oppe i loungen...

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 28. aug 2017, 13:29

Nu snakker folk om herinde på debatside.dk, at wieghorst skal have chancen indtil jul for at bevise, at han også skal være træner efter jul.
Men hvad vil folk herinde vurdere udfra. Hvilken placering er godkendt for overlevelse af wieghorst.
Eller er det nok han få styr på truppen, og viser han har et fast koncept han spiller efter, og at det er symmetri i truppen.
Hvad er jeres mening.

Jeg vil mene at der skal ligges klar afstand til bunden. Jeg acceptere en top 8, hvis der er tydelige og positive tegn på spil konceptet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 28. aug 2017, 13:47

michael_nagg skrev:Nu snakker folk om herinde på debatside.dk, at wieghorst skal have chancen indtil jul for at bevise, at han også skal være træner efter jul.
Men hvad vil folk herinde vurdere udfra. Hvilken placering er godkendt for overlevelse af wieghorst.
Eller er det nok han få styr på truppen, og viser han har et fast koncept han spiller efter, og at det er symmetri i truppen.
Hvad er jeres mening.

Jeg vil mene at der skal ligges klar afstand til bunden. Jeg acceptere en top 8, hvis der er tydelige og positive tegn på spil konceptet.
IMO skal vi vise, at vi kan vinde flere kampe i streg og point gennemsnittet skal være væsentligt højere i de resterende kampe. Derudover skal vi se noget mere frigjorthed hos spillerne så det bliver mere end boldflytteri. Placeringsmæssigt skal vi tættere på top 6. Vi skal helst have en realistisk chance for top 6 (redde os fra nedrykning) til juletid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halamadrid » 28. aug 2017, 13:48

Med en forøgelse af budgettet med 20 mio!! Kan vi godt forlange mere.. Hobro samlede budget er på 15 mio!! Vi har et top 6 budget så der burde vi også ligge. Alt under top 8 er fiasko

Låst