Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2017, 16:47

Der kan ikke være meget længere snor til Olafur i Randers.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2017, 08:23

Pastorius skrev:Der kan ikke være meget længere snor til Olafur i Randers.
Hvis vi tager os, som også er i krise. Så kan jeg sagtens få øje på lyspunkter. Bla at vi ikke har tabt i 4 kampe.
Hvis jeg kigger på Randers (har næsten set alle deres kampe i år) Så er de bare PIV ringe!
I guder de spiller dårligt og fantasiløst. Jeg tror ikke på Olafur er træner der efter landskamps pausen.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af MortenN » 27. aug 2017, 17:57

Pastorius skrev:Der kan ikke være meget længere snor til Olafur i Randers.
Tænker at han ryger i løbet af ugen her, hvorefter de præsenterer Kuhn som cheftræner...
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 27. aug 2017, 18:17

Gaarde6 skrev: I guder de spiller dårligt og fantasiløst.
Jeg tror også fans af de andre Superliga-hold tænker sådan om os.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2017, 19:46

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev: I guder de spiller dårligt og fantasiløst.
Jeg tror også fans af de andre Superliga-hold tænker sådan om os.
Det gør de helt sikkert. Og langt hen af vejen kan man give dem ret.
Men vi spiller ikke så ringe som Randers. Det er helt sikkert!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2017, 20:58

Farum ligner et hold der skal tages seriøst i guldkampen. Nordsjællænderne sælger den ene profil efter den anden og stiller med et juniorhold, det til trods så fortsætter de med at overraske.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 27. aug 2017, 21:41

frederikshavneren skrev:Farum ligner et hold der skal tages seriøst i guldkampen. Nordsjællænderne sælger den ene profil efter den anden og stiller med et juniorhold, det til trods så fortsætter de med at overraske.
De har en pisse dygtig træner, hvor vi har hans assistent ansat. Det er som få en hakkedreng når man håbede på en steak, eller når Robin kommer, selvom man har tændt batsignalet.

... Forresten tror jeg Kuhn er lidt en Robin til Kents Batman. Hyrer man ham kan vi godt få en okay efterligning, men det bliver aldrig den rigtige vare.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2017, 22:15

De Fem skrev:
frederikshavneren skrev:Farum ligner et hold der skal tages seriøst i guldkampen. Nordsjællænderne sælger den ene profil efter den anden og stiller med et juniorhold, det til trods så fortsætter de med at overraske.
De har en pisse dygtig træner, hvor vi har hans assistent ansat. Det er som få en hakkedreng når man håbede på en steak, eller når Robin kommer, selvom man har tændt batsignalet.

... Forresten tror jeg Kuhn er lidt en Robin til Kents Batman. Hyrer man ham kan vi godt få en okay efterligning, men det bliver aldrig den rigtige vare.
Hjulmand var altså assistent til Wieghorst, i ca. 3 år.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 28. aug 2017, 09:52

Det var så i denne sæson, vi ifølge strategien skulle toppe. På papiret perfekt timet, fordi det falder sammen med det tidspunkt, hvor FCK har skilt sig af med deres stamme og overhovedet ikke kan få det til at fungere. Og så er vi ikke i nærheden af at være der, hvor vi skal være. Det er til at brække sig over.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 28. aug 2017, 10:43

Gnu skrev:Det var så i denne sæson, vi ifølge strategien skulle toppe. På papiret perfekt timet, fordi det falder sammen med det tidspunkt, hvor FCK har skilt sig af med deres stamme og overhovedet ikke kan få det til at fungere. Og så er vi ikke i nærheden af at være der, hvor vi skal være. Det er til at brække sig over.
Præcis. Og det er selvfølgelig også noget bestyrelsen skal have in mente, når de vurderer Gaardes tid. Den 3-årige periode der fulgte mesterskabssæsonen var lagt an på at vi skulle toppe nu - det er klubbens officielle langsigtede strategi og målsætning og derfor ikke noget jeg opfinder.
I stedet for har vi nærmest ikke set værre ud i hele den 3-årige periode. Det er naturligvis et parameter som ikke kan ignoreres.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 28. aug 2017, 11:25

Gamen skrev:
Gnu skrev:Det var så i denne sæson, vi ifølge strategien skulle toppe. På papiret perfekt timet, fordi det falder sammen med det tidspunkt, hvor FCK har skilt sig af med deres stamme og overhovedet ikke kan få det til at fungere. Og så er vi ikke i nærheden af at være der, hvor vi skal være. Det er til at brække sig over.
Præcis. Og det er selvfølgelig også noget bestyrelsen skal have in mente, når de vurderer Gaardes tid. Den 3-årige periode der fulgte mesterskabssæsonen var lagt an på at vi skulle toppe nu - det er klubbens officielle langsigtede strategi og målsætning og derfor ikke noget jeg opfinder.
I stedet for har vi nærmest ikke set værre ud i hele den 3-årige periode. Det er naturligvis et parameter som ikke kan ignoreres.
Man skulle næsten tro, at Nordsjælland fulgte samme strategi - Top når FCK er mætte. Det er de så i dén grad lykkedes med mens vi sejler rundt. Det er eddermame imponerede at de kan sælge deres tre bedste spillere og nærmest blive bedre af det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2017, 13:59

Gnu skrev:
Gamen skrev:
Gnu skrev:Det var så i denne sæson, vi ifølge strategien skulle toppe. På papiret perfekt timet, fordi det falder sammen med det tidspunkt, hvor FCK har skilt sig af med deres stamme og overhovedet ikke kan få det til at fungere. Og så er vi ikke i nærheden af at være der, hvor vi skal være. Det er til at brække sig over.
Præcis. Og det er selvfølgelig også noget bestyrelsen skal have in mente, når de vurderer Gaardes tid. Den 3-årige periode der fulgte mesterskabssæsonen var lagt an på at vi skulle toppe nu - det er klubbens officielle langsigtede strategi og målsætning og derfor ikke noget jeg opfinder.
I stedet for har vi nærmest ikke set værre ud i hele den 3-årige periode. Det er naturligvis et parameter som ikke kan ignoreres.
Man skulle næsten tro, at Nordsjælland fulgte samme strategi - Top når FCK er mætte. Det er de så i dén grad lykkedes med mens vi sejler rundt. Det er eddermame imponerede at de kan sælge deres tre bedste spillere og nærmest blive bedre af det.
Sidste gang FCN stak af og vandt mesterskabet, var vi to sæsoner om at sætte os på the double. Så den er hjemme igen i sæson 19/20.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Uldahl » 28. aug 2017, 15:22

Kommer i hu et interview med Lynge ang vores strategi med at poppe op, og nå helt op. Om den var bevist og hvornår vi ville toppe igen.
Lynge svarede det var den og det var sjovere at ramme toppen ind imellem frem for at være fast sup top hold og kun kæmpe med om bronze og 4-5 pladser.

Adspurgt hvornår AaB vil ramme toppen igen, svarede han efter lidt tøven 2020. Hvis vi ser på alderen af de spillere vi har hentet og deres potentiale giver vores transfer politik god mening. Vi handler ind og bygger op til 2020. :aabfan:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 28. aug 2017, 15:24

Uldahl skrev:Kommer i hu et interview med Lynge ang vores strategi med at poppe op, og nå helt op. Om den var bevist og hvornår vi ville toppe igen.
Lynge svarede det var den og det var sjovere at ramme toppen ind imellem frem for at være fast sup top hold og kun kæmpe med om bronze og 4-5 pladser.

Adspurgt hvornår AaB vil ramme toppen igen, svarede han efter lidt tøven 2020. Hvis vi ser på alderen af de spillere vi har hentet og deres potentiale giver vores transfer politik god mening. Vi handler ind og bygger op til 2020. :aabfan:
Fair nok, men så skal man bare ikke lave en strategi, som siger at vi skal toppe i 2018.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2017, 15:47

Gnu skrev:
Uldahl skrev:Kommer i hu et interview med Lynge ang vores strategi med at poppe op, og nå helt op. Om den var bevist og hvornår vi ville toppe igen.
Lynge svarede det var den og det var sjovere at ramme toppen ind imellem frem for at være fast sup top hold og kun kæmpe med om bronze og 4-5 pladser.

Adspurgt hvornår AaB vil ramme toppen igen, svarede han efter lidt tøven 2020. Hvis vi ser på alderen af de spillere vi har hentet og deres potentiale giver vores transfer politik god mening. Vi handler ind og bygger op til 2020. :aabfan:
Fair nok, men så skal man bare ikke lave en strategi, som siger at vi skal toppe i 2018.
En strategi er (også) salgsmateriale til sponsorer og fans. Desuden er der jo et element at store ambitioner og varm luft, som også hører med.
En strategi er i hvert fald ikke en kontrakt med fans og sponsorer om hvad man kan holdes op på.

Nedenunder ligger en målsætning - hvor et mål om at toppe i 2018 måske ville høre bedre hjemme end i en strategiplan, og dén ville være et arbejdsredskab, hvor man løbende kunne følge op på hvordan man ligger ift sine mål, og efterfølgede kan justere budgetter og aktiviteter ind for at lukke et evt hul mellem forventninger og realiserede mål.

AaB's ageren på transfermarkedet den seneste tid er et ret tydeligt eksempel på at der er sket lige nøjagtig den justering. MAn kunne måske have håbet på at noget af den justering var sket i venters, men der havde vi ikke alle de rare transfermillioner at lege med endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 28. aug 2017, 23:08

Om det er nedfældet i et strategipapir eller en målsætning er for så vidt ligegyldigt. Det er meldt ud, og så er det selvfølgelig helt i orden, at man bliver holdt op på det. Og status er bare, at man er langt, langt fra at indfri det, man selv har meldt ud til omgivelserne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Legum Magister » 29. aug 2017, 00:07

Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Uldahl skrev:Kommer i hu et interview med Lynge ang vores strategi med at poppe op, og nå helt op. Om den var bevist og hvornår vi ville toppe igen.
Lynge svarede det var den og det var sjovere at ramme toppen ind imellem frem for at være fast sup top hold og kun kæmpe med om bronze og 4-5 pladser.

Adspurgt hvornår AaB vil ramme toppen igen, svarede han efter lidt tøven 2020. Hvis vi ser på alderen af de spillere vi har hentet og deres potentiale giver vores transfer politik god mening. Vi handler ind og bygger op til 2020. :aabfan:
Fair nok, men så skal man bare ikke lave en strategi, som siger at vi skal toppe i 2018.
En strategi er (også) salgsmateriale til sponsorer og fans. Desuden er der jo et element at store ambitioner og varm luft, som også hører med.
En strategi er i hvert fald ikke en kontrakt med fans og sponsorer om hvad man kan holdes op på.

Nedenunder ligger en målsætning - hvor et mål om at toppe i 2018 måske ville høre bedre hjemme end i en strategiplan, og dén ville være et arbejdsredskab, hvor man løbende kunne følge op på hvordan man ligger ift sine mål, og efterfølgede kan justere budgetter og aktiviteter ind for at lukke et evt hul mellem forventninger og realiserede mål.

AaB's ageren på transfermarkedet den seneste tid er et ret tydeligt eksempel på at der er sket lige nøjagtig den justering. MAn kunne måske have håbet på at noget af den justering var sket i venters, men der havde vi ikke alle de rare transfermillioner at lege med endnu.
Ja, det er lidt som når en producent anpriser sit produkt. Her melder man jo ikke ud, at det er middelmådigt, og at der i øvrigt er andre produkter på markedet, der er bedre og billigere; nej produktet vil selvklart forandre dit liv, give dig håret tilbage og fjerne dine ungers problemer med børneorm, alt imens det styrker din potens og steger roastbeefen til en perfekt rosa kulør.

Man kan ikke hænge en producent op på anprisninger, derfor er alle produkter "verdens bedste" eller "markedsførende" - og man beder direkte om at blive skuffet, hvis man tager en fodboldklubs strategiske mål/målsætning for pålydende.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 29. aug 2017, 10:42

Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Uldahl skrev:Kommer i hu et interview med Lynge ang vores strategi med at poppe op, og nå helt op. Om den var bevist og hvornår vi ville toppe igen.
Lynge svarede det var den og det var sjovere at ramme toppen ind imellem frem for at være fast sup top hold og kun kæmpe med om bronze og 4-5 pladser.

Adspurgt hvornår AaB vil ramme toppen igen, svarede han efter lidt tøven 2020. Hvis vi ser på alderen af de spillere vi har hentet og deres potentiale giver vores transfer politik god mening. Vi handler ind og bygger op til 2020. :aabfan:
Fair nok, men så skal man bare ikke lave en strategi, som siger at vi skal toppe i 2018.
En strategi er (også) salgsmateriale til sponsorer og fans. Desuden er der jo et element at store ambitioner og varm luft, som også hører med.
En strategi er i hvert fald ikke en kontrakt med fans og sponsorer om hvad man kan holdes op på.

Nedenunder ligger en målsætning - hvor et mål om at toppe i 2018 måske ville høre bedre hjemme end i en strategiplan, og dén ville være et arbejdsredskab, hvor man løbende kunne følge op på hvordan man ligger ift sine mål, og efterfølgede kan justere budgetter og aktiviteter ind for at lukke et evt hul mellem forventninger og realiserede mål.

AaB's ageren på transfermarkedet den seneste tid er et ret tydeligt eksempel på at der er sket lige nøjagtig den justering. MAn kunne måske have håbet på at noget af den justering var sket i venters, men der havde vi ikke alle de rare transfermillioner at lege med endnu.
Ja, det er lidt som når en producent anpriser sit produkt. Her melder man jo ikke ud, at det er middelmådigt, og at der i øvrigt er andre produkter på markedet, der er bedre og billigere; nej produktet vil selvklart forandre dit liv, give dig håret tilbage og fjerne dine ungers problemer med børneorm, alt imens det styrker din potens og steger roastbeefen til en perfekt rosa kulør.

Man kan ikke hænge en producent op på anprisninger, derfor er alle produkter "verdens bedste" eller "markedsførende" - og man beder direkte om at blive skuffet, hvis man tager en fodboldklubs strategiske mål/målsætning for pålydende.
Det er altså noget vrøvl. Nogle fodboldklubber har som mål at vinde mesterskabet hver gang og komme i europæisk gruppespil, andre har som mål at komme i top seks, og for nogle tredje er målet at undgå nedrykning. Sådan er det også med andre produkter, og det er da langt fra alle, der lovpriser sig selv som "verdens bedste." Nogle konkurrer på pris og andre på kvalitet. Derfor giver det fx heller ikke mening at måle McDonald's og Noma ud fra samme skala, selvom de begge sælger mad.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af white splash » 11. sep 2017, 06:33

Hvad skete der egentlig for FCKs straf, Hvor de skulle spille uden tilskuere imod FCM? Er det fordi de har anket at det ikke blev håndhævet eller er der truffet en ny afgørelse?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jernskjorten » 11. sep 2017, 06:52

white splash skrev:Hvad skete der egentlig for FCKs straf, Hvor de skulle spille uden tilskuere imod FCM? Er det fordi de har anket at det ikke blev håndhævet eller er der truffet en ny afgørelse?
Det er fordi de appellerede afgørelsen, at straffen ikke er trådt i kraft. Så indtil der kommer en afgørelse på appellen, må de have tilskuere til hjemmekampene.

Besvar