Nicolai Larsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 14:42

BoT skrev:Man kan godt blive lidt bekymret. Er Rinne klar til at være 1. keeper? Nicolai har været stabil og pålidelig i de første kampe - og vi har bestemt ikke brug for et usikkerhedsmoment i defensiven...
Det er der heldigvis en sportschef der bærer det fulde ansvar for at han er. Man har trods alt indgået den her aftale med Nicolai for langt over et halvt år siden, så man har haft al tid i verden til at finde den rigtige førstemålmand.

Lad os nu se. Rinne havde ry for at være en god shot-stopper i Sverige, men også en keeper med momentære "hjärnsläpp". Det var tilsyneladende også det der fik Gent's træner til at hente Kalinic, og derefter gøre ham til reserve.
Jeg krydser fingre for at Gaarde har lavet sin research ordentligt.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Dalbjerg » 30. aug 2017, 14:45

Held og lykke til hr. Larsen..

For tre år siden var man sikker på, at han ikke ville være i klubben på nuværende tidspunkt, fordi han da viste noget som ikke kunne holdes i DK.

Sådan gik det desværre ikke.. Jeg må indrømme, at jeg synes det er det helt rigtige af AaB, og jeg har min tvivl omkring Larsens evne til at blive 1. målmand i FCN... (medmindre de er i færd med et salg)

Jeg håber for ham og FCN, at han kan genfinde niveau, i hvert fald så længe det ikke er i kampene mod os.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af sulakvelidze » 30. aug 2017, 15:01

BoT skrev:Man kan godt blive lidt bekymret. Er Rinne klar til at være 1. keeper? Nicolai har været stabil og pålidelig i de første kampe - og vi har bestemt ikke brug for et usikkerhedsmoment i defensiven...
Helt enig i den bekymring. Larsen har vel været en af de bedste i sæsonen indtil nu. Ikke at det siger ret meget, men han har da haft pointgivende redninger i flere af kampene, og hvis vi som bundhold svækker os på målmandsposten, tør jeg næsten ikke tænke på konsekvenserne for et hold i krise.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Halil » 30. aug 2017, 15:10

BoT skrev:Man kan godt blive lidt bekymret. Er Rinne klar til at være 1. keeper? Nicolai har været stabil og pålidelig i de første kampe - og vi har bestemt ikke brug for et usikkerhedsmoment i defensiven...
Nico Larsen har da været bedre, men der har også været usikkerhedsmomenter på indlæg.

Det er dog rigtigt, at mere usikkerhed ikke er noget som AaB vil have godt af i defensiven. Men Nico vil vel noget andet, så afsted med ham.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2017, 15:24

sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Man kan godt blive lidt bekymret. Er Rinne klar til at være 1. keeper? Nicolai har været stabil og pålidelig i de første kampe - og vi har bestemt ikke brug for et usikkerhedsmoment i defensiven...
Helt enig i den bekymring. Larsen har vel været en af de bedste i sæsonen indtil nu. Ikke at det siger ret meget, men han har da haft pointgivende redninger i flere af kampene, og hvis vi som bundhold svækker os på målmandsposten, tør jeg næsten ikke tænke på konsekvenserne for et hold i krise.
Uanset hvor god vores nye mand er, så er det selvfølgelig en risiko at skulle have en ny mand på kassen. Det tager tid for midterforsvarere og målmand at lære hinanden at kende.

Den egentlige skurk er at vi har en fucking transferdeadline 1/3 inde i turneringen.

Hvis rygterne er rigtige og vi går efter en New Zealandsk keeper der er kommet i overskud Waalvik, så er der i hvert fald ingen tvivl overhovedet om at vi er afhængige af at Rinne slår til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Hovedet » 30. aug 2017, 15:31

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Man kan godt blive lidt bekymret. Er Rinne klar til at være 1. keeper? Nicolai har været stabil og pålidelig i de første kampe - og vi har bestemt ikke brug for et usikkerhedsmoment i defensiven...
Helt enig i den bekymring. Larsen har vel været en af de bedste i sæsonen indtil nu. Ikke at det siger ret meget, men han har da haft pointgivende redninger i flere af kampene, og hvis vi som bundhold svækker os på målmandsposten, tør jeg næsten ikke tænke på konsekvenserne for et hold i krise.
Uanset hvor god vores nye mand er, så er det selvfølgelig en risiko at skulle have en ny mand på kassen. Det tager tid for midterforsvarere og målmand at lære hinanden at kende.

Den egentlige skurk er at vi har en fucking transferdeadline 1/3 inde i turneringen.

Hvis rygterne er rigtige og vi går efter en New Zealandsk keeper der er kommet i overskud Waalvik, så er der i hvert fald ingen tvivl overhovedet om at vi er afhængige af at Rinne slår til.
Det er også mere det, der bekymrer mig her. Personligt ville jeg mene, at det er komplet ude i hampen, hvis vi har brugt 3,5 millioner kr. på at hente en svensk keeper i Gent, der ikke har niveau til her og nu. Nikolaj Larsens udvikling er stagneret siden Zagrebkampen, men han har trods alt udvist stabilt niveau, og skal vi til at bøvle med en masse usikkerhed på keeperposten i vores nuværende situation, kan det hele jo ramle.

Al mulig held og lykke til Nikolaj Larsen. Han har været en glimrende målmand, navnlig de første 3 år, for AaB, en sympatisk og intelligent gut, en god repræsentant for klubben. Han har været her i mange år og er i øvrigt fra Lyngby, så al mulig snak om "Judas" og hvad ved jeg kan godt forstumme med det samme. Ikke, at der er megen af den herinde, vil jeg lige sige. Jeg tror, de fleste anerkender den handel.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Nitten » 30. aug 2017, 15:39

Et lidt underligt skifte af Larsen synes jeg, hvis hans drøm var at komme udenlands. Hvorfor så ikke bare vente til næste transfervindue

Nå men nu får FCN da en målmand der har det svært på hjørne og som er en langsom igangsætter

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2017, 15:43

Jeg må sige at jeg synes det er fint at få klaret endnu en del af "oprydningen". Ikke fordi jeg synes Larsen skal væk for enhver pris eller noget, men jo mere vi kan få på plads til fremtiden i dette vindue jo bedre, og vi er jo i forvejen godt igang med næsten at nulstille. Det kræver selvfølgelig at Rinne slår til og er god nok, men sådan er det efter min mening med samtlige indkøb i dette vindue - de SKAL fungere, ellers er den logiske konsekvens at man ser på om man har det rette setup.

Ellers skal der lyde et stort held og lykke med fremtiden til Larsen herfra, det har han på alle måder fortjent, både for sin personlighed, og selvfølgelig ikke mindst fordi han var en stor del af klubbens største resultat nogensinde.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Martino » 30. aug 2017, 16:01

Held og lykke til Larsen. Har kun set Rinne en gang, og det var lidt op og ned, men mon ikke han får hævet niveauet. Han virker dog heller ikke som en målmand der har sin styrke i feltet. Nogen der kender ham Williams?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af troelsh » 30. aug 2017, 16:01

Held og lykke til Nicolaj, selvom det har været lidt op og ned, har han altid været en god repræsentant for klubben, og virker meget sympatisk!

Jeg er godt nok spændt på Rinne's niveau, ikke lige nu vi har brug for usikkerhed på den sidste skanse, og det lød ikke for godt i reserveholdskampen desværre.
Er der nogen der kan berette noget om hvordan han klarer sig til træning?

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af JacobKoustrup » 30. aug 2017, 18:17

God vind til Larsen. Jeg vælger så at tænke på hans positive præstationer frem for de negative. Mest mesterskabssæsonen og has vanvittige kamp nede I Zagreb, som sikrede mange millioner.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Klaus » 30. aug 2017, 18:30

Er lidt træt af, at Larsen forsvinder. Han har været os en glimrende målmand, selvom pilene pegede lidt ned sidste sæson. Vigtigt er det også, at han virker som en sympatisk fyr som man kun kan håbe det bedste for.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Eagledrop » 30. aug 2017, 19:40

Held og lykke til Nicolai. Jeg har været rigtig glad for ham. Men er på holdet der også synes han er gået i stå i modgangen. Jeg synes ikke han har været mand nok til at tage ansvar for egne fejl og kræve nok af forsvaret. Håber vores nye målmand kan blive endnu stærkere dirigent af det forsvar og gå forrest.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Kenneth K » 31. aug 2017, 09:22

Ja - held og lykke til Nicolai, og tak for lang og tro tjeneste.

Men om jeg fatter, at vi så samtidig prøver at hente vores TREDJE målmand i dette vindue. Er de to andre bare ren lort, eller hvad? Det må de da næsten være, for der er da ved Gud bedre brug for nogle nye markspillere, end der er brug for at have to målmænd siddende udenfor i hver kamp. I det højest usandsynlige tilfælde af to(!) målmandsskader på samme tid, så må man sgu bruge en U19-keeper. Målmænd er så godt som aldrig skadede, og to målmænd skadede på samme tid sker ca. lige så ofte, som en meteor rammer jorden... satanedme spild af penge (vi har hårdt brug for at investere andetsteds) at have tre målmænd.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Kristian60 » 31. aug 2017, 09:34

Kenneth K skrev:Ja - held og lykke til Nicolai, og tak for lang og tro tjeneste.

Men om jeg fatter, at vi så samtidig prøver at hente vores TREDJE målmand i dette vindue. Er de to andre bare ren lort, eller hvad? Det må de da næsten være, for der er da ved Gud bedre brug for nogle nye markspillere, end der er brug for at have to målmænd siddende udenfor i hver kamp. I det højest usandsynlige tilfælde af to(!) målmandsskader på samme tid, så må man sgu bruge en U19-keeper. Målmænd er så godt som aldrig skadede, og to målmænd skadede på samme tid sker ca. lige så ofte, som en meteor rammer jorden... satanedme spild af penge (vi har hårdt brug for at investere andetsteds) at have tre målmænd.
du er med på at Lansing er ude på ubestemt tid?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af PeterS » 31. aug 2017, 10:04


Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Kenneth K » 31. aug 2017, 10:12

Kristian60 skrev:
Kenneth K skrev:Ja - held og lykke til Nicolai, og tak for lang og tro tjeneste.

Men om jeg fatter, at vi så samtidig prøver at hente vores TREDJE målmand i dette vindue. Er de to andre bare ren lort, eller hvad? Det må de da næsten være, for der er da ved Gud bedre brug for nogle nye markspillere, end der er brug for at have to målmænd siddende udenfor i hver kamp. I det højest usandsynlige tilfælde af to(!) målmandsskader på samme tid, så må man sgu bruge en U19-keeper. Målmænd er så godt som aldrig skadede, og to målmænd skadede på samme tid sker ca. lige så ofte, som en meteor rammer jorden... satanedme spild af penge (vi har hårdt brug for at investere andetsteds) at have tre målmænd.
du er med på at Lansing er ude på ubestemt tid?
Nej, jeg havde ærligt talt ikke lige fanget, at hedder sig, at han er ude på ubestemt tid.

Men hvad betyder ubestemt tid i det her tilfælde? At der kan være en chance for, at han er tilbage om to uger, men samtidig en risiko for at det først bliver om otte måneder? Man må vel næsten have bare én eller anden hunch omkring det i sundhedsstaben. Er det op til 8 måneder, så er det selvfølgelig OK, men hvis det max er et par måneder, så ville jeg - hvis jeg havde noget at sige - stole på Rinnes evner (der er trods alt også skrevet kontrakt for fem år, så man må vel tro på ham), og løbe risikoen for at han ikke går i stykker, fordi vi andre steder på banen virkelig skriger på forstærkning.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af emenike » 31. aug 2017, 10:16

Bedst for alle parter at han skifter nu, efter at han selv i en periode har ønsket at komme til en ny klub og i med at hans kontrakt alligevel stod til at udløbe næste sommer. Held og lykke til ham i Nordsjælland og tak for mange års god tjeneste (selvom det ikke altid var lige godt det han lavede i målet :D). Bliver spændende at se Rinne som førstemålmand efter at han nu har fået nummer 1 på ryggen.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2017, 10:21

Kenneth K skrev:
Kristian60 skrev:
Kenneth K skrev:Ja - held og lykke til Nicolai, og tak for lang og tro tjeneste.

Men om jeg fatter, at vi så samtidig prøver at hente vores TREDJE målmand i dette vindue. Er de to andre bare ren lort, eller hvad? Det må de da næsten være, for der er da ved Gud bedre brug for nogle nye markspillere, end der er brug for at have to målmænd siddende udenfor i hver kamp. I det højest usandsynlige tilfælde af to(!) målmandsskader på samme tid, så må man sgu bruge en U19-keeper. Målmænd er så godt som aldrig skadede, og to målmænd skadede på samme tid sker ca. lige så ofte, som en meteor rammer jorden... satanedme spild af penge (vi har hårdt brug for at investere andetsteds) at have tre målmænd.
du er med på at Lansing er ude på ubestemt tid?
Nej, jeg havde ærligt talt ikke lige fanget, at hedder sig, at han er ude på ubestemt tid.

Men hvad betyder ubestemt tid i det her tilfælde? At der kan være en chance for, at han er tilbage om to uger, men samtidig en risiko for at det først bliver om otte måneder? Man må vel næsten have bare én eller anden hunch omkring det i sundhedsstaben. Er det op til 8 måneder, så er det selvfølgelig OK, men hvis det max er et par måneder, så ville jeg - hvis jeg havde noget at sige - stole på Rinnes evner (der er trods alt også skrevet kontrakt for fem år, så man må vel tro på ham), og løbe risikoen for at han ikke går i stykker, fordi vi andre steder på banen virkelig skriger på forstærkning.
Han forventes vist ude 2-3 måneder og så inden han er klar til at kunne spille kamp er det nok +1 måned mere... og så er det efterår næsten væk.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Remark » 31. aug 2017, 10:22

Tak til Nicolai. Husker stadig med bæven hans første kamp i Brøndby tilbage i 2011, men han løftede sig flot og stabilt og var en super målmand i 13/14 og 14/15 sæsonen. Siden da har det været jævnt med gode og dårlige dage, så et klubskifte er helt i orden.

Jeg vil sætte ham på tredjepladsen over de bedste AaB-keepere i Superligaen.

1. Jimmy
2. Karim

Hvad mon vi har fået for ham?

Besvar