Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 1. sep 2017, 12:42

Buzz Killington skrev:
Hans gamle klub skal forresten have 40% af hele salgssummen, så med mindre vi laver et kanonsalg, bliver det ikke en stor profit vi kommer til at lave på ham, i lyset af han kostede os omkring 3,5 mio.
I dag fastsættes priser ikke efter spillerens objektive værdi, men efter klubbens tidligere indkøb. Når de største klubber vil købe en spiller koster han enten 50 mio. € eller 100 mio. €. Der er ikke ret mange mellemveje. FCK køber efterhånden altid spillere til 3 mio. € - hverken mere eller mindre. Det drejer sig med andre ord om den købende klubs størrelse.

Og hvis Flores skal sælges skal AaB derfor kræve en pris, der matcher den købende klub. Hvis det er en topklub i Belgien eller Holland, så skal han koste 4-5 mio. €. Hvis det er en mindre Bundesliga-klub skal han koste 6-8. Hvis det er en subtopklub i Spanien skal han koste 10-15. Og så fremdeles. Derfor kan vi hurtigt komme til at lave en stor profit på Flores hvis han bliver ved med at præstere på landsholdet.

Ovenstående gælder selvfølgelig ikke salg af helt eller delvist droppede spillere eller spillere tæt på udløb.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 13:14

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Hans gamle klub skal forresten have 40% af hele salgssummen, så med mindre vi laver et kanonsalg, bliver det ikke en stor profit vi kommer til at lave på ham, i lyset af han kostede os omkring 3,5 mio.
I dag fastsættes priser ikke efter spillerens objektive værdi, men efter klubbens tidligere indkøb. Når de største klubber vil købe en spiller koster han enten 50 mio. € eller 100 mio. €. Der er ikke ret mange mellemveje. FCK køber efterhånden altid spillere til 3 mio. € - hverken mere eller mindre. Det drejer sig med andre ord om den købende klubs størrelse.

Og hvis Flores skal sælges skal AaB derfor kræve en pris, der matcher den købende klub. Hvis det er en topklub i Belgien eller Holland, så skal han koste 4-5 mio. €. Hvis det er en mindre Bundesliga-klub skal han koste 6-8. Hvis det er en subtopklub i Spanien skal han koste 10-15. Og så fremdeles. Derfor kan vi hurtigt komme til at lave en stor profit på Flores hvis han bliver ved med at præstere på landsholdet.

Ovenstående gælder selvfølgelig ikke salg af helt eller delvist droppede spillere eller spillere tæt på udløb.
En anden nuance du nok er enig i er at man bør skelne mellem kategorier af spillere, altså, hvor meget en klub betaler for e.g. et talent, vs. en reserve, vs. en spiller til startelleveren. Men jeg kan godt følge dig et stykke ad vejen, og jeg tror du har ret i at man skal fastsætte spillerens pris udover vores reservationspris, ud fra hvor meget vi tror vi kan presse citronen. Hvis en klub generelt køber spillere til startelleveren til omkring 20-30 mio, så skal vi ikke være bange for at tage så meget for vores spiller. Det er det de vurderer ham til.

Jeg må dog indrømme at jeg er uenig i at det skulle betyde at spillerens værdi ikke fastsættes efter en nogenlunde objektiv værdiestimering. Det er muligt klubber som FCK altid køber spillere til startelleveren til ca. 20 mio kr. Men de køber jo ikke hvem som helst. Det køber spillere til startelleveren, og de og sælger vurderer at spillere med det nødvendige niveau er omkring 20 mio værd. De køber ikke spillere for 10 mio, da de spillere generelt ikke er gode nok, og de køber ikke langt bedre spillere for 20 mio, da sælgende klub mener spilleren er mere værd. Så der er sammenhæng mellem spillerens kvalitet (objetive værdi), og prisen. De køber spillere de og sælger vurderer har en nogenlunde objektiv værdi på 20 mio.

Uanset, så er vi vist enige i det mest væsentlige, at Gaarde skal fortsætte med at være en snu sælger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kenneth K » 5. sep 2017, 10:24

Flores kåret til rundens spiller i den sydamerikanske VM-kvalrunde.

Kom så, Kina eller Rusland...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 5. sep 2017, 10:52

Kenneth K skrev:Flores kåret til rundens spiller i den sydamerikanske VM-kvalrunde.

Kom så, Kina eller Rusland...
De spiller mod Ecuador i aften kl. 23, og med en sejr kan de i teorien overhale 3 hold, og placere sig solidt i VM-kvallen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Magster » 5. sep 2017, 11:51

Kenneth K skrev:Flores kåret til rundens spiller i den sydamerikanske VM-kvalrunde.

Kom så, Kina eller Rusland...
Jeg vil dog meget nødigt af med Flores, som sammen med Lesniak har været de bedste so far i år. Men et bud kan naturligvis blive for stort, tror dog ikke Flores hopper en tur til Rusland/Kina, han virker til at være meget eftertænksom & tryghedssøgende, og ikke bare gå efter det hurtige guld - En Mexikansk topklub måske, de er begyndte at punge okay ud.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 5. sep 2017, 13:25

Magster skrev:
Kenneth K skrev:Flores kåret til rundens spiller i den sydamerikanske VM-kvalrunde.

Kom så, Kina eller Rusland...
Jeg vil dog meget nødigt af med Flores, som sammen med Lesniak har været de bedste so far i år. Men et bud kan naturligvis blive for stort, tror dog ikke Flores hopper en tur til Rusland/Kina, han virker til at være meget eftertænksom & tryghedssøgende, og ikke bare gå efter det hurtige guld - En Mexikansk topklub måske, de er begyndte at punge okay ud.
Det er bare at sælge. Flores har spillet udmærket, men skaber stadig ikke noget på egen hånd på den sidste tredjedel. Han kæmper godt og er god til at sætte spillet omkring midterlinjen, men vi ville vinde meget ved at få en mere udfordrende kantspiller, der kan skabe noget 1-mod-1 og kan bidrage til vores omstillingsspil. Flores tager alt for få offensive løb uden bold og er slet ikke farlig nok når bolden kommer tæt på modstanderens mål. Han er lige nu vores klart bedste kantspiller, men det siger mere om konkurrenterne.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 5. sep 2017, 13:26

Det er selvfølgelig super fint, at Flores kan gå hen og blive mange penge værd. Men ligenu har vi ikke akut brug for penge, og det har vist sig yderst vanskeligt at hente gode erstatninger på trods af, at vi har den økonomiske formåen.

Flores er endelig begyndt at vise noget, af det han kan for Peru og Universitario, så det skal vi naturligvis udnytte til fulde. Hvis Flores også bliver solgt, har vi stort set ikke en eneste kreativ spiller tilbage på holdet, og så er der virkeligt langt til den spillestil, som AaB ønsker.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 5. sep 2017, 14:09

Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2017, 14:47

dyhrmaN skrev:Det er selvfølgelig super fint, at Flores kan gå hen og blive mange penge værd. Men ligenu har vi ikke akut brug for penge, og det har vist sig yderst vanskeligt at hente gode erstatninger på trods af, at vi har den økonomiske formåen.

Flores er endelig begyndt at vise noget, af det han kan for Peru og Universitario, så det skal vi naturligvis udnytte til fulde. Hvis Flores også bliver solgt, har vi stort set ikke en eneste kreativ spiller tilbage på holdet, og så er der virkeligt langt til den spillestil, som AaB ønsker.
Enig med Yankee her. I det hele taget bliver vi aldrig en klub der afviser et salg som ville give os et væsenligt transferoverskud på en enkelt spiller.

Hvis vi afviser salg så vil det enten være fordi vi tror på vi kan få mere for ham, eller fordi vi er så tæt på en transferdeadline, at vi ikke kan når at kompensere for tabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2017, 14:49

Gnu skrev:Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
Jeg synes altså slet ikke Flores ser kyst ud, når han spiller - tværtimod tager han da de tæsk der kommer som en mand. Klart at han prøver at undgå de fleste fysiske konfrontationer - selvfølgelig skal han ikke bruge sin energi på at slås fysisk, hvis han kan undgå det. Der er ingen grund til at vælge de kampe man vil have sværest ved at vinde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 5. sep 2017, 15:00

Pastorius skrev:
Gnu skrev:Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
Jeg synes altså slet ikke Flores ser kyst ud, når han spiller - tværtimod tager han da de tæsk der kommer som en mand. Klart at han prøver at undgå de fleste fysiske konfrontationer - selvfølgelig skal han ikke bruge sin energi på at slås fysisk, hvis han kan undgå det. Der er ingen grund til at vælge de kampe man vil have sværest ved at vinde.
Han skal selvfølgelig ikke tage slagsmål, som en anden 6'er, men når modstanderne presser hårdt op på ham, er han for let at sætte ud af spillet. Så ender det med en masse boldcirkulation omkring midten og ingen udfordringer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 5. sep 2017, 15:12

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
Jeg synes altså slet ikke Flores ser kyst ud, når han spiller - tværtimod tager han da de tæsk der kommer som en mand. Klart at han prøver at undgå de fleste fysiske konfrontationer - selvfølgelig skal han ikke bruge sin energi på at slås fysisk, hvis han kan undgå det. Der er ingen grund til at vælge de kampe man vil have sværest ved at vinde.
Han skal selvfølgelig ikke tage slagsmål, som en anden 6'er, men når modstanderne presser hårdt op på ham, er han for let at sætte ud af spillet. Så ender det med en masse boldcirkulation omkring midten og ingen udfordringer.
Det er fordi spillet går for langsomt... får holdet selvtilliden ind og niveauet op til at slippe bolden hurtigere kan Flores få bolden retvendt mod målet og dermed undgå at bliver presset ud.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 5. sep 2017, 15:23

hje1980 skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
Jeg synes altså slet ikke Flores ser kyst ud, når han spiller - tværtimod tager han da de tæsk der kommer som en mand. Klart at han prøver at undgå de fleste fysiske konfrontationer - selvfølgelig skal han ikke bruge sin energi på at slås fysisk, hvis han kan undgå det. Der er ingen grund til at vælge de kampe man vil have sværest ved at vinde.
Han skal selvfølgelig ikke tage slagsmål, som en anden 6'er, men når modstanderne presser hårdt op på ham, er han for let at sætte ud af spillet. Så ender det med en masse boldcirkulation omkring midten og ingen udfordringer.
Det er fordi spillet går for langsomt... får holdet selvtilliden ind og niveauet op til at slippe bolden hurtigere kan Flores få bolden retvendt mod målet og dermed undgå at bliver presset ud.
Ja, det er selvfølgelig de andres skyld... Hvorfor tager han så ikke nogle løb uden bold? Hvorfor udfordrer han ikke, når han endelig er retvendt? Hvorfor skal bolden altid recirkuleres omkring midten?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af jonas386 » 5. sep 2017, 15:43

Flores/Perus "held" er dog, at de har Argentina og Colombia i de sidste to kampe. Så med en sejr i aften over Colombia kan de selv afgøre det. Men det ville komme voldsomt bag på mig, hvis de henter 9 point her i slutspurten. Og objektivt set, er de vel også det svageste hold i top-6. Uruguay, Argentina, Brasilien, Colombia og Chile må alle vurderes at være et niveau eller to over Peru.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af seamann » 5. sep 2017, 15:55

Gnu skrev:Hvorfor skal bolden altid recirkuleres omkring midten?

DBU sygen har bredt sig til Sydamerika.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 5. sep 2017, 18:42

Pastorius skrev:
Gnu skrev:Når man ser Flores spille for AaB sidder man lidt med fornemmelsen af, at han ville være en suveræn indendørsspiller. Teknisk dygtigt og et dejligt touch på bolden, men for let at kyse, for langsom i boldomgangen og absolut intet slutprodukt. Lidt som at se Lucas Andersen.
Jeg synes altså slet ikke Flores ser kyst ud, når han spiller - tværtimod tager han da de tæsk der kommer som en mand. Klart at han prøver at undgå de fleste fysiske konfrontationer - selvfølgelig skal han ikke bruge sin energi på at slås fysisk, hvis han kan undgå det. Der er ingen grund til at vælge de kampe man vil have sværest ved at vinde.
Fuldstændig enig. Og jeg må altså også indrømme, at din idé fra i sommers om at bruge ham tidligere i opspillet begynder at give mening i mit hoved - især fordi han jo som regel lægger sig derned alligevel. Han er en rigtig dygtig pasningsspiller og har et udmærket overblik når spillet er foran ham og der ikke skal ske temposkift.

Omvendt bliver han jo aldrig central midt, og det er altså de færreste hold der vil have en kantspiller med så tidligt i deres opspil. Og det er uanset hvad meget problematisk at han slet ikke bidrager til vores omstillingsspil. Det skal en AaB-kant altså kunne, men tydeligvis er Flores ikke skolet i at angribe på den måde. Han tager aldrig et hårdt overlappende løb over 50-60 meter og når han får bolden i omstillingsfasen tager han alt for mange berøringer og har overhovedet ikke blik for den direkte dybdeaflevering.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 5. sep 2017, 18:54

Yankee skrev:
Fuldstændig enig. Og jeg må altså også indrømme, at din idé fra i sommers om at bruge ham tidligere i opspillet begynder at give mening i mit hoved - især fordi han jo som regel lægger sig derned alligevel. Han er en rigtig dygtig pasningsspiller og har et udmærket overblik når spillet er foran ham og der ikke skal ske temposkift.

Omvendt bliver han jo aldrig central midt, og det er altså de færreste hold der vil have en kantspiller med så tidligt i deres opspil. Og det er uanset hvad meget problematisk at han slet ikke bidrager til vores omstillingsspil. Det skal en AaB-kant altså kunne, men tydeligvis er Flores ikke skolet i at angribe på den måde. Han tager aldrig et hårdt overlappende løb over 50-60 meter og når han får bolden i omstillingsfasen tager han alt for mange berøringer og har overhovedet ikke blik for den direkte dybdeaflevering.
Jeg er helt enig. Dog vil jeg tilføje, at det med de manglende offensive dybdeløb, ofte ligner et taktisk valg fra Wieghorst, især når han spiller i højresiden. Det har været helt tydeligt at han trækker tilbage i banen, hver gang Pallesen går frem, hvilket han jo gør ret jævnligt. Derimod har vi set en lidt mere offensiv Flores i venstresiden, hvor jeg også synes han er klart bedst. Det er fra denne position at han er kommet til afslutninger, og er blevet fundet i dybden, som f.eks. i Odense hvor han brændte alene med Grytebust.

Jeg tror at Flores kunne blive noget farligere, hvis vi spillede en lidt mindre kontrollerende omgang bold, og spillede lidt mere hidsigt og kaotisk. Han er ikke typen der udfordrer af sig selv eller som selv sætter tempo. Lidt ligesom Eriksen på landsholdet, vil han blive bedre af, at tempoet omkring ham bliver skruet i vejret... Tror jeg...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kokkefar » 5. sep 2017, 23:10

Hvad fanden? Så viser de den ikke alligevel på tv3 sport 2... :thumbsdown:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2017, 23:31

Kokkefar skrev:Hvad fanden? Så viser de den ikke alligevel på tv3 sport 2... :thumbsdown:
Den står til Viaplay, men på TV2Sport kl 00:00 (måske viser de så anden halvleg der)?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kokkefar » 5. sep 2017, 23:35

Pastorius skrev:
Kokkefar skrev:Hvad fanden? Så viser de den ikke alligevel på tv3 sport 2... :thumbsdown:
Den står til Viaplay, men på TV2Sport kl 00:00 (måske viser de så anden halvleg der)?
Ja, sikkert. Ærgerligt.

Besvar