Yann Del Pino Rolim

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Forza » 20. aug 2017, 22:58

De Fem skrev:
9000AaB skrev:Tænkte er der nogæe der ved hvad plads Yann skal spille og hvornår han er klar? Syntes ikke rigtig vi er blevet informeret over hvad han fejler?
Tænker klart han er den 10er/hængende angriber Ris tvinges ind i.
Jeg tror han er tiltænkt en plads på kanten. Den hængende angriberplads bliver erstattet med en ægte angriber når vi får hentet ham. Det håber jeg i hvert fald!

Men nej, der er intet info kommet på hans skade, så må man gå ud fra det ikke er noget langvarigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. aug 2017, 23:45

Forza skrev:
De Fem skrev:
9000AaB skrev:Tænkte er der nogæe der ved hvad plads Yann skal spille og hvornår han er klar? Syntes ikke rigtig vi er blevet informeret over hvad han fejler?
Tænker klart han er den 10er/hængende angriber Ris tvinges ind i.
Jeg tror han er tiltænkt en plads på kanten. Den hængende angriberplads bliver erstattet med en ægte angriber når vi får hentet ham. Det håber jeg i hvert fald!

Men nej, der er intet info kommet på hans skade, så må man gå ud fra det ikke er noget langvarigt.
Det har jeg svært ved at forestille mig, han er vel central offensiv midtbanespiller som KAN spille kant. Jeg tror ikke på at det er planen vi skal spille med to deciderede angribere. Lige nu er vi vel så tæt på at spille som Wieghorst altid har gjort, og jeg synes også at holdet ser ud til at blive bygget op til det. Würtz, Lesniak, MC og Abildgaard til de to 6ere, Rolim og Risgård til 10eren.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Munken83 » 7. sep 2017, 21:51

Super indhop idag.

:cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2017, 09:32

Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Jakobsen » 8. sep 2017, 09:41

Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
Ser ikke pointen, hvis vi kun kan leje. Det er der ingen langsigtet udvikling i eller indtjening ved salg. Synes ikke Mineiro samarbejdet imponerede udover Tulio. Alle de øvrige havde ikke antydningen af Superliganiveau. Derudover synes jeg ikke ledelsen i Barra lyder som nogen vi skal ind i et tættere samarbejde med, hvis det er som du antyder.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Yankee » 8. sep 2017, 09:50

Buzz Killington skrev:Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde
Du sælger ikke idéen skide godt, må jeg sige...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2017, 09:50

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
Ser ikke pointen, hvis vi kun kan leje. Det er der ingen langsigtet udvikling i eller indtjening ved salg. Synes ikke Mineiro samarbejdet imponerede udover Tulio. Alle de øvrige havde ikke antydningen af Superliganiveau. Derudover synes jeg ikke ledelsen i Barra lyder som nogen vi skal ind i et tættere samarbejde med, hvis det er som du antyder.
Hvis det legale ansvar er på deres skuldre, er vores ryg fri. Vi har jo allerede lejet en spiller fra dem, så vi samarbejder i en eller anden udstrækning allerede. Mht. leje, så er tanken jo at spilleren skal være af en hvis kvalitet, i modsætning med Mineiro der sendte os en masse lort de ikke selv kunne bruge. Barra er anderledes. De udlejer netop deres bedste spillere, og beholder selv skravlet for at retfærdiggøre deres status som reel klub. Derudover skal et leje være give mening, f.eks. med en indbygget købsklausul.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2017, 10:28

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
Ser ikke pointen, hvis vi kun kan leje. Det er der ingen langsigtet udvikling i eller indtjening ved salg. Synes ikke Mineiro samarbejdet imponerede udover Tulio. Alle de øvrige havde ikke antydningen af Superliganiveau. Derudover synes jeg ikke ledelsen i Barra lyder som nogen vi skal ind i et tættere samarbejde med, hvis det er som du antyder.
Hvis det legale ansvar er på deres skuldre, er vores ryg fri. Vi har jo allerede lejet en spiller fra dem, så vi samarbejder i en eller anden udstrækning allerede. Mht. leje, så er tanken jo at spilleren skal være af en hvis kvalitet, i modsætning med Mineiro der sendte os en masse lort de ikke selv kunne bruge. Barra er anderledes. De udlejer netop deres bedste spillere, og beholder selv skravlet for at retfærdiggøre deres status som reel klub. Derudover skal et leje være give mening, f.eks. med en indbygget købsklausul.
En af grundene til der er forskel på FCMøgjylland og AaB er netop at etik og moral også skal være i orden hos os.

Én ting er at vi kan være rendt ind i en flig af noget der kunne være lidt gråt i kanten i forbindelse med én spiller vi har fundet interessant, men ligefrem at indlede et fast samarbejde med sådan en konstruktion ser jeg ikke ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Gamen » 8. sep 2017, 10:40

Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2017, 12:47

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).
Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.
Tak for fin info.

Ja, det er da en smule shady det der og det lyder som om Rogon nærmest uofficielt ejer klubben. Det lyder som om det hurtigt kunne blive alt for kompliceret at samarbejde med dem. Det må også gøre et potentielt køb af Rolim besværligt, og der kan hurtigt opstå tvivl om i hvilken grad man egentlig ejer transferrettighederne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Freddie » 8. sep 2017, 14:49

Der er masser af muligheder i Brasilien. Darlan Pontes, en brasiliansk spiller, der var i AaB sammen med Mota, Chryz og Caca er i dag agent i Brasilien. Jeg har sendt ham data på Yann Rolim, og han mener ikke, at det vil blive svært at hente spillere i Rolim-klassen. Han har altid kontakt til gode spillere efter danske forhold, der oven i købet har portugisisk pas. Spillere, der kan hentes på lange kontrakter.

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af binderup » 7. dec 2017, 14:22

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg synes endnu engang at han gjorde et godt indhop. Synes virkelig han har nogle af de kompetencer som vi mangler lige nu, i form af lidt mere fart på kanten og god teknik. Nogen som kan fortælle mig hvorfor han ikke får chancen noget oftere?
:cheers:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af hje1980 » 7. dec 2017, 14:45

binderup skrev:Jeg ved ikke med jer andre, men jeg synes endnu engang at han gjorde et godt indhop. Synes virkelig han har nogle af de kompetencer som vi mangler lige nu, i form af lidt mere fart på kanten og god teknik. Nogen som kan fortælle mig hvorfor han ikke får chancen noget oftere?
Hans fysik er ikke til mere end det han har fået... både AG og MW har hele tiden sagt han først er klar til start fra foråret... så det bliver MEGET spændende for han har nogle gode kvaliteter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af hje1980 » 7. dec 2017, 14:46

Freddie skrev:Der er masser af muligheder i Brasilien. Darlan Pontes, en brasiliansk spiller, der var i AaB sammen med Mota, Chryz og Caca er i dag agent i Brasilien. Jeg har sendt ham data på Yann Rolim, og han mener ikke, at det vil blive svært at hente spillere i Rolim-klassen. Han har altid kontakt til gode spillere efter danske forhold, der oven i købet har portugisisk pas. Spillere, der kan hentes på lange kontrakter.
Send det lige til Gaarde også :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2017, 15:08

hje1980 skrev:
binderup skrev:Jeg ved ikke med jer andre, men jeg synes endnu engang at han gjorde et godt indhop. Synes virkelig han har nogle af de kompetencer som vi mangler lige nu, i form af lidt mere fart på kanten og god teknik. Nogen som kan fortælle mig hvorfor han ikke får chancen noget oftere?
Hans fysik er ikke til mere end det han har fået... både AG og MW har hele tiden sagt han først er klar til start fra foråret... så det bliver MEGET spændende for han har nogle gode kvaliteter.
Man kunne have brugt ham langt mere som indskifter end man har, hvis der var den mindste tror på at han bidrog med noget positivt.
Det er ret tydeligt på hans kropssprog at han også selv mener han er klar til mere end han får.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af 9000AaB » 7. dec 2017, 15:27

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:
binderup skrev:Jeg ved ikke med jer andre, men jeg synes endnu engang at han gjorde et godt indhop. Synes virkelig han har nogle af de kompetencer som vi mangler lige nu, i form af lidt mere fart på kanten og god teknik. Nogen som kan fortælle mig hvorfor han ikke får chancen noget oftere?
Hans fysik er ikke til mere end det han har fået... både AG og MW har hele tiden sagt han først er klar til start fra foråret... så det bliver MEGET spændende for han har nogle gode kvaliteter.
Man kunne have brugt ham langt mere som indskifter end man har, hvis der var den mindste tror på at han bidrog med noget positivt.
Det er ret tydeligt på hans kropssprog at han også selv mener han er klar til mere end han får.
Det virker som et Kayke ophold om igen.
Alle kunne se han kunne en masse, men fik aldrig chancen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2017, 15:33

9000AaB skrev:
Pastorius skrev:
hje1980 skrev:
binderup skrev:Jeg ved ikke med jer andre, men jeg synes endnu engang at han gjorde et godt indhop. Synes virkelig han har nogle af de kompetencer som vi mangler lige nu, i form af lidt mere fart på kanten og god teknik. Nogen som kan fortælle mig hvorfor han ikke får chancen noget oftere?
Hans fysik er ikke til mere end det han har fået... både AG og MW har hele tiden sagt han først er klar til start fra foråret... så det bliver MEGET spændende for han har nogle gode kvaliteter.
Man kunne have brugt ham langt mere som indskifter end man har, hvis der var den mindste tror på at han bidrog med noget positivt.
Det er ret tydeligt på hans kropssprog at han også selv mener han er klar til mere end han får.
Det virker som et Kayke ophold om igen.
Alle kunne se han kunne en masse, men fik aldrig chancen.
Kayke fik da masser af chancer? Han blev bare enormt ringe dagen efter hans lejeophold blev konverteret til et permanent skifte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af FIDEL » 7. dec 2017, 16:34

For mig at se skal trænerteamet passe på med at pakke en spiller som Rolim ind i for meget taktisk og defensive tilbageløb. Rolim vil i en mere fri rolle kunne løfte vores offensiv markant, og vi har jo allerede flere offensivspillere, som også arbejder udemærket defensivt f.eks Pohl, Safranko, Flores, Thellufsen og Børsting.
Wieghorst taler meget om balancen på holdet, men jeg synes det er helt ekstremt så mange defensive spillere han vælger hver gang! Udover to 6 seksere, så skal kanterne og angriberne arbejde jernhårdt HVER gang, og det slider. Men måske vil Wieghorst først hente en forsvarsleder før han tør at slippe den forpulede håndbremse. Det kunne da være spændende at se både Rolim, Flores og Thellufsen fra start sammen..!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2017, 23:41

FIDEL skrev:For mig at se skal trænerteamet passe på med at pakke en spiller som Rolim ind i for meget taktisk og defensive tilbageløb. Rolim vil i en mere fri rolle kunne løfte vores offensiv markant, og vi har jo allerede flere offensivspillere, som også arbejder udemærket defensivt f.eks Pohl, Safranko, Flores, Thellufsen og Børsting.
Wieghorst taler meget om balancen på holdet, men jeg synes det er helt ekstremt så mange defensive spillere han vælger hver gang! Udover to 6 seksere, så skal kanterne og angriberne arbejde jernhårdt HVER gang, og det slider. Men måske vil Wieghorst først hente en forsvarsleder før han tør at slippe den forpulede håndbremse. Det kunne da være spændende at se både Rolim, Flores og Thellufsen fra start sammen..!
Jeg tror også, at det måske handler om at han har skulle opbygge holdet som gruppe. Vi har et hold med primært unge spillere og lottokuponer fra nær og fjern. Skal de her unge gutter blive til topspillere skal de også bygges op til det mentalt og det indebærer også at vinde og skabe resultater nogle gange på trods af spillet. Prøv at se hvordan Wieghorst faktisk har flyttet et hold der tit tabte til faktisk at gå ud og vinde eller få point næsten hver gang. Jeg siger ikke det spillemæssige er perfekt, men husk nu at vi også er i gang med at bygge et nyt hold og det nytter ikke at sætte de her unge gutter til at spille på en måde som holdet ikke har "psyken" til. 2013-2014 holdet var spillet sammen igennem mange år og kendte hinanden ud og ind og det gjorde, at de pludselig kunne peake. Lige nu er vi altså ved at skabe en base på holdet. Jeg er satme glad for, at Wieghorst satte proppen i og fik stabiliseret holdet inden han prøver noget som helst andet. Husk på hvor vakkelvorrent holdet så ud hele foråret og de første par måneder af denne sæson. Dermed ikke sagt, at holdet ikke skal flytte sig til et mere offensivt udtryk, men det kræver to ting. Den ene er tid som vi allerede har brugt i det her efterår på at stabilisere og sidenhen bygge på og den anden er at holdet skal styrkes i begge felter. Tag nu f.eks. midterforsvaret - enten skal vi have mindst en kvalitetsspiller ind eller også skal vi lad Kasper P og Blåbjerg spille længe nok i den her robuste enhed til de forhåbentlig kan flytte sig til at blive mere end discount leverpostej. Ang. offensiven undrer det mig dog, at man ikke har prøvet Rolim i stedet for Flores for jeg synes godt nok kongen af Peru har spillet mange ringe kampe udover lige på det sidste.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af FIDEL » 7. dec 2017, 23:52

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:For mig at se skal trænerteamet passe på med at pakke en spiller som Rolim ind i for meget taktisk og defensive tilbageløb. Rolim vil i en mere fri rolle kunne løfte vores offensiv markant, og vi har jo allerede flere offensivspillere, som også arbejder udemærket defensivt f.eks Pohl, Safranko, Flores, Thellufsen og Børsting.
Wieghorst taler meget om balancen på holdet, men jeg synes det er helt ekstremt så mange defensive spillere han vælger hver gang! Udover to 6 seksere, så skal kanterne og angriberne arbejde jernhårdt HVER gang, og det slider. Men måske vil Wieghorst først hente en forsvarsleder før han tør at slippe den forpulede håndbremse. Det kunne da være spændende at se både Rolim, Flores og Thellufsen fra start sammen..!
Jeg tror også, at det måske handler om at han har skulle opbygge holdet som gruppe. Vi har et hold med primært unge spillere og lottokuponer fra nær og fjern. Skal de her unge gutter blive til topspillere skal de også bygges op til det mentalt og det indebærer også at vinde og skabe resultater nogle gange på trods af spillet. Prøv at se hvordan Wieghorst faktisk har flyttet et hold der tit tabte til faktisk at gå ud og vinde eller få point næsten hver gang. Jeg siger ikke det spillemæssige er perfekt, men husk nu at vi også er i gang med at bygge et nyt hold og det nytter ikke at sætte de her unge gutter til at spille på en måde som holdet ikke har "psyken" til. 2013-2014 holdet var spillet sammen igennem mange år og kendte hinanden ud og ind og det gjorde, at de pludselig kunne peake. Lige nu er vi altså ved at skabe en base på holdet. Jeg er satme glad for, at Wieghorst satte proppen i og fik stabiliseret holdet inden han prøver noget som helst andet. Husk på hvor vakkelvorrent holdet så ud hele foråret og de første par måneder af denne sæson. Dermed ikke sagt, at holdet ikke skal flytte sig til et mere offensivt udtryk, men det kræver to ting. Den ene er tid som vi allerede har brugt i det her efterår på at stabilisere og sidenhen bygge på og den anden er at holdet skal styrkes i begge felter. Tag nu f.eks. midterforsvaret - enten skal vi have mindst en kvalitetsspiller ind eller også skal vi lad Kasper P og Blåbjerg spille længe nok i den her robuste enhed til de forhåbentlig kan flytte sig til at blive mere end discount leverpostej. Ang. offensiven undrer det mig dog, at man ikke har prøvet Rolim i stedet for Flores for jeg synes godt nok kongen af Peru har spillet mange ringe kampe udover lige på det sidste.
Jeg er faktisk enig i at det er fornuftigt og rigtigt af wieghorst at han sadlede om og satte proppen i. At det så kommer til udtryk via en stram defensiv og kedelig fodbold er bare svært at acceptere som AaB fan.
Men jeg tror faktisk på et godt forår, hvor bl. A. Rolim og Flores bliver profiler. Det er jeg faktisk meget sikker på.
Og med Pohl til at true i dybden, så kan vi godt blive utroligt svære at have med at gøre,særligt i mellemrummene kan Flores og Rolim gøre ondt på modstanderen.
Jeg håber også at Lesniak i foråret viser mere offensivt. Vi savner noget offensiv støtte fra den centrale midtbane når Risgaard ikke er med.

Besvar