Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. sep 2017, 11:00

Sejren i går aftes var vigtig, men det skal følges op med en ny sejr mandag aften.

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Risgård - Lesniak - Thellufsen
Pohl - Safranko

Spillere som Okore og Rolim må være kandidater til en startplads, men det er måske lidt for tidligt da de lige er vendt tilbage fra skader. Jeg ser ingen grund til at forcere Okores comeback, det er vigtigere at han bliver klar til Brøndby kampen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BoT » 8. sep 2017, 11:07

Jeg tvivler seriøst på, vi tør spille med Risgård og Lesniak på den centrale midt. Det ville være forfriskende, men hverken Lesniak eller Risgård er stærke i restforsvaret, hvilket lægger et stort pres over på vores centrale forsvar. På den anden side SKAL vi have både Risgård og Lesniak med fra start.. Jeg synes mere og mere, vi har holdet til en 4-3-3, men det er selvfølgelig også satset at skifte system, når nu vi faktisk kommer med en positiv 4-4-2-kamp i ryggen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. sep 2017, 11:12

BoT skrev:Jeg tvivler seriøst på, vi tør spille med Risgård og Lesniak på den centrale midt. Det ville være forfriskende, men hverken Lesniak eller Risgård er stærke i restforsvaret, hvilket lægger et stort pres over på vores centrale forsvar. På den anden side SKAL vi have både Risgård og Lesniak med fra start.. Jeg synes mere og mere, vi har holdet til en 4-3-3, men det er selvfølgelig også satset at skifte system, når nu vi faktisk kommer med en positiv 4-4-2-kamp i ryggen.
Jeg tror at det vil gå fint med en central midt med Risgård og Lesniak mod Silkeborg IF. Vi skal møde en modstander som ikke ligefrem har en skræmmende offensiv, den eneste trussel de reelt har er vel Robert Skov.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BoT » 8. sep 2017, 11:15

frederikshavneren skrev: Jeg tror at det vil gå fint med en central midt med Risgård og Lesniak mod Silkeborg IF. Vi skal møde en modstander som ikke ligefrem har en skræmmende offensiv, den eneste trussel de reelt har er vel Robert Skov.
Men som helt klart også vil satse på at fange os i omstillinger ved at stå dybt, lade os have bolden, og så udnytte huller bag ved vores midtbanekæde med netop Robert Skov som eminent kontra-spiller. Det er netop i sådan en kamp, hvor vores backs kommer til at stå meget højt, at Rasmus Würtz tidligere var særdeles vigtig til at lukke rum centralt. Jeg kunne godt være lidt nervøs ved det..

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 8. sep 2017, 11:49

frederikshavneren skrev:Sejren i går aftes var vigtig, men det skal følges op med en ny sejr mandag aften.

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Risgård - Lesniak - Thellufsen
Pohl - Safranko

Spillere som Okore og Rolim må være kandidater til en startplads, men det er måske lidt for tidligt da de lige er vendt tilbage fra skader. Jeg ser ingen grund til at forcere Okores comeback, det er vigtigere at han bliver klar til Brøndby kampen.
Den opstilling køber jeg - dog tror og håber jeg på at Okore starter inde - bliver så nok på bekostning af Blåbjerg.
Ellers stiller vi sådan dér - og så Rolim ind når der mangler 30 minutter.....wham, bam, thank you mam.
Bienvenu Bassogog!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Martino » 8. sep 2017, 12:22

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Sejren i går aftes var vigtig, men det skal følges op med en ny sejr mandag aften.

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Risgård - Lesniak - Thellufsen
Pohl - Safranko

Spillere som Okore og Rolim må være kandidater til en startplads, men det er måske lidt for tidligt da de lige er vendt tilbage fra skader. Jeg ser ingen grund til at forcere Okores comeback, det er vigtigere at han bliver klar til Brøndby kampen.
Den opstilling køber jeg - dog tror og håber jeg på at Okore starter inde - bliver så nok på bekostning af Blåbjerg.
Ellers stiller vi sådan dér - og så Rolim ind når der mangler 30 minutter.....wham, bam, thank you mam.
Thellufsen spillede ikke sin bedste kamp, og fik et ordentlig slag hvorfor han også måtte udgå, så måske han får brug for en pause mod SIF.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 8. sep 2017, 12:31

Martino skrev:
Thellufsen spillede ikke sin bedste kamp, og fik et ordentlig slag hvorfor han også måtte udgå, så måske han får brug for en pause mod SIF.
Kunne godt forestille mig, han røg på bænken, og Børsting overtog hans plads. Okore kan jeg ikke forestille mig, Wieghorst vil holde på bænken unødigt længe, uanset hvordan Blåbber og KP klarer den. Den friske er at tage Ahlmann ud, og så spille med Blåbber på vb. Meeen, det sker sgu nok heller ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 8. sep 2017, 14:29

frederikshavneren skrev:Sejren i går aftes var vigtig, men det skal følges op med en ny sejr mandag aften.

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Risgård - Lesniak - Thellufsen
Pohl - Safranko

Spillere som Okore og Rolim må være kandidater til en startplads, men det er måske lidt for tidligt da de lige er vendt tilbage fra skader. Jeg ser ingen grund til at forcere Okores comeback, det er vigtigere at han bliver klar til Brøndby kampen.
Hvorfor ikke bare prøve med Rolim fra start i stedet for Thellufsen/Børsting, som vitterlig ikke har mange evner at byde ind med? Det kunne være et forfriskende nyt pust, og kampform kan han jo godt bruge. Så har man jo i fodbold heldigvis muligheden for at lave udskiftninger.

Og jeg er ret sikker på, at Okore, hvis han er 100% fit igen, starter inde. Intet andet ville heller give mening.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. sep 2017, 15:20

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Ahlmann
Flores - Risgård - Lesniak - Rolim
Pohl - Safranko

Jeg synes det må være nu at vi skal se om det kan bære at være så offensive. Forsvaret har haft godt styr på det i de senere kampe, og vi får altså stoppet flere kontraer end vi "plejer" når Würtz er med, og det er vel også nu at vi skal se om Risgård fyrede en flot kamp af mod Viborg fordi han var tilbage på sin vante plads, eller om det var en enlig svale som FCK kampen.

Alternativt tror jeg nu heller ikke det er helt umuligt at Wieghorst kunne finde på at vælge MC fra start i stedet for Lesniak, eller gå tilbage til MC/Lesniak/Risgård trekanten på midtbanen, og Safranko alene på toppen. Jeg er heller ikke sikker på det bliver med Rolim fra start, Thellufsen er nok mere realistisk, men vi får se.

- Vigtig kamp! Nu skal vi altså udnytte at vi fik gang i noget momentum og selvtillid mod Viborg, ellers er det forfra igen-igen. Vi SKAL have sæsonens første sejr.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Maglau » 8. sep 2017, 18:06

Jeg kan sagtens se en trekant på midten med MC lesniak og Risgaard med 3 mere offensive orienteret Flores saffranko rolim/thellufsen/Pohl.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 8. sep 2017, 19:02

4-4-2.

Andet kan ikke bruges til noget godt.

Jeg synes pludselig skyerne virker noget lettere.

Thellufsen skal selvfølgelig ikke starte inde, dertil gjorde Flores, Børsting og Rolim det for godt i deres midtugekamp.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af jonas386 » 9. sep 2017, 20:13

Det virker til at 4-4-2 er ved at være noget wieghorst både benytter og overvejer. Hvis han alligevel satser på DBU- opstillingen, så kunne det være spændende med følgende opstilling

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
Lesniak-Risgaard
Pohl-Rolim-Flores
Safrenko

Omend en billig baggrund, så så Rolim ud til at være voldsomt god på bolden da rusten først lige blev banket af. Jeg tror han vil kunne sætte Flores/Pohl noget bedre op end tilfældet har været indtil nu. Safrenko kan så tage nogle af de tæsk der skal tages i feltet, mens de tre offensive folk må bidrage med fart.

Skulle istedet blive 4-4-2, så er det vel bare at smide Pohl i front og Rolim på kanten.
Jeg er optimistisk og håber, at vi har fået lidt selvtillid tanket op i Viborg kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af andreasaab89 » 10. sep 2017, 09:27

jonas386 skrev:Det virker til at 4-4-2 er ved at være noget wieghorst både benytter og overvejer. Hvis han alligevel satser på DBU- opstillingen, så kunne det være spændende med følgende opstilling

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
Lesniak-Risgaard
Pohl-Rolim-Flores
Safrenko

Omend en billig baggrund, så så Rolim ud til at være voldsomt god på bolden da rusten først lige blev banket af. Jeg tror han vil kunne sætte Flores/Pohl noget bedre op end tilfældet har været indtil nu. Safrenko kan så tage nogle af de tæsk der skal tages i feltet, mens de tre offensive folk må bidrage med fart.

Skulle istedet blive 4-4-2, så er det vel bare at smide Pohl i front og Rolim på kanten.
Jeg er optimistisk og håber, at vi har fået lidt selvtillid tanket op i Viborg kampen.
Jeg så gerne Rolim på kanten på sigt . Men pt tror jeg ikke han er skolet godt nok defensivt til at MW tør
Selv mod Viborg lavede han elendige tilbageløb og solgte ahlman fuldstændig flere gange.. men måske han kan ligge og bytte lidt ned Pohl engang imellem så Pohl kan tage nogle af tilbageløb på kanten

For er enig i at han så spændende ud . Han har det flair og pondus vi mangler lidt . Og har en fornemmelse af at en type som Rolim vil være gøres Flores langt bedre
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 10. sep 2017, 14:43

I skrivende stund er vi på sidstepladsen :@

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2017, 15:24

En sejr er et must i morgen nu hvor ponnyerne vandt igår og svindlerne fra Lyngby er ved at slå Helsingør.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af andreasaab89 » 10. sep 2017, 15:49

Jakobsen skrev:En sejr er et must i morgen nu hvor ponnyerne vandt igår og svindlerne fra Lyngby er ved at slå Helsingør.
Hjemme skal vi altid slå Silkeborg

Men det burde vi også over Sønderjyske , Hobro og AGF

Håber pokalkampen har givet selvtillid og vi tør prøve lesniak/Risgaard centralt

Orker ikke Risgaard på kant eller som 10'er.. han er 8'er og hvis ikke MW fatter det må han sætte Risgaard på bænken for han gør mere skade end gavn som kant og 10

At ligge på sidstepladsen gør ondt i hjertet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Legum Magister » 10. sep 2017, 18:21

frederikshavneren skrev:I skrivende stund er vi på sidstepladsen :@
Ja; men det positive er, at hvis vi nu spiller over evne i morgen og stjæler et point, så går vi forbi Randers på en bedre målscore. :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 10. sep 2017, 20:12

andreasaab89 skrev:
Jakobsen skrev:En sejr er et must i morgen nu hvor ponnyerne vandt igår og svindlerne fra Lyngby er ved at slå Helsingør.
Hjemme skal vi altid slå Silkeborg

Men det burde vi også over Sønderjyske , Hobro og AGF

Håber pokalkampen har givet selvtillid og vi tør prøve lesniak/Risgaard centralt

Orker ikke Risgaard på kant eller som 10'er.. han er 8'er og hvis ikke MW fatter det må han sætte Risgaard på bænken for han gør mere skade end gavn som kant og 10

At ligge på sidstepladsen gør ondt i hjertet
Det gør vi så retteligent også kun, hvis vi taber i morgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Klaus » 10. sep 2017, 20:31

Den næste kamp er altid den vigtigste. Men i dette tilfælde er det godt nok rigtigt. Vi ligger sidst i ligaen og var et enkelt minut fra at tabe til den daværende nummer næstsidst i divisionen. Rolim gav os livlinjen og holdet profiterede flot af et totalt udkørt Viborg-hold i den ekstra spilletid. Nu bliver det så spændende om succesoplevelsen i den forlængede spilletid kan udmønte sig i en succesoplevelse mod et andet superligahold. Vinder vi er der en chance for at skyerne er ved at lette. Taber vi, sidder vi helt fast i bunden og kan godt glemme alt om andet end overlevelseskamp i denne sæson. Det bliver sgu spændende :aabfan:

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af AK48hamas » 10. sep 2017, 23:27

Kampen staar og falder med om Robert Skov rammer sit top-niveau som er langt hoejere end nogen af vores spillere. Goer han det saa traekker han hele holdet op.

Besvar