Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 07:41

De Fem skrev:Når Jakub Sylvestr udløber til vinter, skal der så en ny erfaren spiller ind eller skal Ramkilde overtage pladsen som nr. 3 i angrebet?
Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.

I øvrigt vil jeg gerne sige velkommen til AaB's nye spiller: Robert Kakeeto. Manden som mange ikke regnede for et reelt medlem af truppen, men som nu er trådt ind på en måde, hvor det nærmest må tælle som et nyindkøb i forhold til de muligheder, vi har formodet, Wieghorst har haft og fremadrettet har for at sammensætte et godt hold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2017, 08:00

Funky skrev:
De Fem skrev:Når Jakub Sylvestr udløber til vinter, skal der så en ny erfaren spiller ind eller skal Ramkilde overtage pladsen som nr. 3 i angrebet?
Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.

I øvrigt vil jeg gerne sige velkommen til AaB's nye spiller: Robert Kakeeto. Manden som mange ikke regnede for et reelt medlem af truppen, men som nu er trådt ind på en måde, hvor det nærmest må tælle som et nyindkøb i forhold til de muligheder, vi har formodet, Wieghorst har haft og fremadrettet har for at sammensætte et godt hold.
Jeg tror også Kakeetos succes skal tages som et symptom på at vi er ved at have etableret et relativt solidt koncept spillerne er trygge ved. Vi så det også under Kent at uanset hvem der blev smidt ind, Bruhn, Børstning, Gilli osv. så fungerede de bare. Holdet kan stadig løfte sig, men det giver alt andet lige en bedre platform for at integrere nye spillere når holdet fungerer. Og det endda uden Würtz og Risgård, noget der havde været absurd under Kent.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kristian » 18. sep 2017, 09:00

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
De Fem skrev:Når Jakub Sylvestr udløber til vinter, skal der så en ny erfaren spiller ind eller skal Ramkilde overtage pladsen som nr. 3 i angrebet?
Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.

I øvrigt vil jeg gerne sige velkommen til AaB's nye spiller: Robert Kakeeto. Manden som mange ikke regnede for et reelt medlem af truppen, men som nu er trådt ind på en måde, hvor det nærmest må tælle som et nyindkøb i forhold til de muligheder, vi har formodet, Wieghorst har haft og fremadrettet har for at sammensætte et godt hold.
Jeg tror også Kakeetos succes skal tages som et symptom på at vi er ved at have etableret et relativt solidt koncept spillerne er trygge ved. Vi så det også under Kent at uanset hvem der blev smidt ind, Bruhn, Børstning, Gilli osv. så fungerede de bare. Holdet kan stadig løfte sig, men det giver alt andet lige en bedre platform for at integrere nye spillere når holdet fungerer. Og det endda uden Würtz og Risgård, noget der havde været absurd under Kent.
Men Risgård og Wurtz var jo også på et helt andet niveau dengang. Der havde vi ingen i truppen der kunne røre dem.

Kakeeto har nogle ting fremadrettet som MC bare slet ikke har og det tegner sq positivt at vi pludselig har så mange muligheder. Vel og mærket når alle er skadesfri.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 09:19

Kristian skrev:
Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
De Fem skrev:Når Jakub Sylvestr udløber til vinter, skal der så en ny erfaren spiller ind eller skal Ramkilde overtage pladsen som nr. 3 i angrebet?
Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.

I øvrigt vil jeg gerne sige velkommen til AaB's nye spiller: Robert Kakeeto. Manden som mange ikke regnede for et reelt medlem af truppen, men som nu er trådt ind på en måde, hvor det nærmest må tælle som et nyindkøb i forhold til de muligheder, vi har formodet, Wieghorst har haft og fremadrettet har for at sammensætte et godt hold.
Jeg tror også Kakeetos succes skal tages som et symptom på at vi er ved at have etableret et relativt solidt koncept spillerne er trygge ved. Vi så det også under Kent at uanset hvem der blev smidt ind, Bruhn, Børstning, Gilli osv. så fungerede de bare. Holdet kan stadig løfte sig, men det giver alt andet lige en bedre platform for at integrere nye spillere når holdet fungerer. Og det endda uden Würtz og Risgård, noget der havde været absurd under Kent.
Men Risgård og Wurtz var jo også på et helt andet niveau dengang. Der havde vi ingen i truppen der kunne røre dem.

Kakeeto har nogle ting fremadrettet som MC bare slet ikke har og det tegner sq positivt at vi pludselig har så mange muligheder. Vel og mærket når alle er skadesfri.
Det er jo voldsomt interessant hvis vi både står i den situation, vi godt har vidst, var undervejs, hvor Risgård og Wurtz måske ikke længere er de naturlige 1.valg - og Kakeeto så samtidig bringer sig selv på banen i forhold til den erklærede kronprins, MC.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 18. sep 2017, 09:35

Funky skrev: Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.
Det er jeg også ret sikker på at man gør. Safranko var ikke lige den angrebsprofil man havde snøren ude efter, og er mere link up-spiller end egentlig målscorer-type. Og ikke et ondt ord om det, for han har jo et fint niveau og vi har haft brug for en type som ham.
Man var i markedet efter væsentligt større navne, og det tror jeg man går benhårdt efter igen til vinter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2017, 10:23

Der er nogle norske, svenske og vist også amerikanske angribere fri på markedet til vinter. Mon ikke det er det som kigges efter?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 18. sep 2017, 11:13

Gamen skrev:
Funky skrev: Jeg tror ikke, AaB er færdige med at lede efter angribere med mål i støvlerne. Ryger Sylvestr ud, så tror jeg, man henter noget ind.
Det er jeg også ret sikker på at man gør. Safranko var ikke lige den angrebsprofil man havde snøren ude efter, og er mere link up-spiller end egentlig målscorer-type. Og ikke et ondt ord om det, for han har jo et fint niveau og vi har haft brug for en type som ham.
Man var i markedet efter væsentligt større navne, og det tror jeg man går benhårdt efter igen til vinter.
Mon ikke også man prøver en kant spiller igen.
Nu hvor både Kusk og Thomsen tilsyneladende var et emne

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2017, 19:24

Om man henter en angriber kommer vel an på præstationerne fra de nuværende angribere i efteråret, og om vi fremadrettet skal spille med to deciderede angribere, for så må 3 være i underkanten.

Når Safranko blev præsenteret som "en spiller vi normalt ikke kan hente til AaB" (eller noget i den stil), så tror jeg godt nok man sætter forventningerne for højt, hvis man tror der bliver hentet en angriber på en højere hylde, fordi der ikke blev det i sommer.

Men det er klart at man ikke er færdig med at sætte truppen sammen endnu, og hvis angriberne ikke slår til i efteråret, så kigger man da sikkert efter høj kvalitet.

Jeg tror først og fremmest man kigger på noget kreativt fart til kanterne. Den liste står en dyr Kusk helt sikkert øverst på, måske sammen med højrebacken Thomsen...

Men iøvrigt er det alt for tidligt at spå om hvor manglerne vil være til vinter, vi mangler stadig at se hvad nyindkøbene kan levere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Maglau » 18. sep 2017, 21:57

Det er også spændende at se hvordan MW vælger at spille fremad , om det er 532/352 som i går elller om det 442/4231
Er det den første og man kigger efter kant er det nok mere en hårdt arbejde Thomsen type end en kreativ kusk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2017, 22:19

Maglau skrev:Det er også spændende at se hvordan MW vælger at spille fremad , om det er 532/352 som i går elller om det 442/4231
Er det den første og man kigger efter kant er det nok mere en hårdt arbejde Thomsen type end en kreativ kusk.
Jeg tror han vælger at bruge begge systemer, så vi har lidt flere muligheder at vælge imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2017, 22:33

Pastorius skrev:
Maglau skrev:Det er også spændende at se hvordan MW vælger at spille fremad , om det er 532/352 som i går elller om det 442/4231
Er det den første og man kigger efter kant er det nok mere en hårdt arbejde Thomsen type end en kreativ kusk.
Jeg tror han vælger at bruge begge systemer, så vi har lidt flere muligheder at vælge imellem.
Mon ikke vi vil se 3-5-2 på de sværere udebaner, såsom Parken, Brøndy, Farum eller Herning? På hjemmebane må vi gerne være lidt mere offensive. Og jeg vil egentlig hellere have Kusk end Thomsen (hvis det kommer til enten/eller). Dels er Thomsen nu igen blevet skadet, efter han stortset kun er kommet tilbage, og jeg synes egentlig vi har hans type i Flores. Kusk er langt mere målfarlig, og det er om noget den slags vores offensiv skriger efter. Nu sad Kusk på bænken igen igår, og mon ikke han efterhånden er moden til at flytte fra København, uanset hvor glad han ellers er for sin lejlighed?
Falk og Verbic virker til at sidde rimelig tungt på kant-pladserne. Ikke at jeg helt forstår den prioritet. Falk er klasse, uden tvivl, men jeg synes faktisk at Kusk er minimum på niveau med Verbic.
Men det må Ståle selvfølgelig selv om, han skal selvfølgelig være mere end velkommen til at sende Kusk vores vej. Jeg synes stortset altid han spiller godt når han endelig spiller for FCK.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 19. sep 2017, 12:12

En aldrende Tobias Mikkelsen i FCN er vel også et realistisk bud på en fløj, der har et okay niveau til vores system. Jeg ved godt at han ikke er en kæmpe forstærkning, men Wieghorst kender ham og han er solid og målfarlig når han er i form. Desuden er han transferfri til nytår mener jeg og har noget rutine vi kan bruge.
Jeg synes faktisk ikke vi skal investere i flere udlændinge. Hvis der skal nye ind skal det helst være danskere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 19. sep 2017, 12:30

FIDEL skrev:En aldrende Tobias Mikkelsen i FCN er vel også et realistisk bud på en fløj, der har et okay niveau til vores system. Jeg ved godt at han ikke er en kæmpe forstærkning, men Wieghorst kender ham og han er solid og målfarlig når han er i form. Desuden er han transferfri til nytår mener jeg og har noget rutine vi kan bruge.
Jeg synes faktisk ikke vi skal investere i flere udlændinge. Hvis der skal nye ind skal det helst være danskere.
Nej tak til Tobias Mikkelsen. Det er i alt for få momenter af hans karriere han har fundet sit niveau. En spiller der tit er skadet og har svært ved at finde et stabilt niveau er ikke det vi mangler.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 19. sep 2017, 12:40

FIDEL skrev:En aldrende Tobias Mikkelsen i FCN er vel også et realistisk bud på en fløj, der har et okay niveau til vores system. Jeg ved godt at han ikke er en kæmpe forstærkning, men Wieghorst kender ham og han er solid og målfarlig når han er i form. Desuden er han transferfri til nytår mener jeg og har noget rutine vi kan bruge.
Jeg synes faktisk ikke vi skal investere i flere udlændinge. Hvis der skal nye ind skal det helst være danskere.
Hvorfor skal de være danskere? Der findes masser af danske tumper rundt omkring, og masser af udlandske gentlemen. Hvis spilleren passer ind, så køb. Selv hvis man skulle mene det er en fordel af være dansker, så er det lige ved det er det eneste Mikkelsen har at byder på. Han er 30 år, har ikke samme gennembrudsstyrke længere, har glasben, er uden salgspotentiale, og er mig bekendt ikke ligefrem kendt for en særlig fed attityde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 19. sep 2017, 13:59

Jesper Schmidt skrev: Når Safranko blev præsenteret som "en spiller vi normalt ikke kan hente til AaB" (eller noget i den stil), så tror jeg godt nok man sætter forventningerne for højt, hvis man tror der bliver hentet en angriber på en højere hylde, fordi der ikke blev det i sommer.
Det var vist også en gedigen gang Allan Gaarde-spin - jeg ved i hvert fald at man kiggede på en højere hylde. At sportsdirektøren siger det, fortæller vel intet om spillerens styrke - og skudsmålet til Markus Holgersson fortæller vel meget godt, at vi ikke nødvendigvis skal tage Gaardes ord for gode varer i ethvert tilfælde.
Der er ikke noget hverken i hans stats eller præstationer der skulle indikere at Safranko er en goalgetter. Han ligner mere en dygtig link-up spiller, som meget vel kan fungere godt for os. Men han er ikke en type der laver spandevis af mål, og har heller ikke gjort det i sin hidtidige karriere. En klassisk, slovakisk arbejdsom angriber uden specielt meget fart, men til gengæld fin spilforståelse. Og i øvrigt noget mere prof. mentalitet end Sylvestr.
Ser du ned over listen af angribere der har været på eller i periferien af det slovakiske landshold, så er der ikke én af dem der laver særligt mange mål. De er dog alle arbejdsomme typer af stor værdi for deres respektive hold.

Vi skal i hvert fald ikke gå efter en kantspiller som Tobias Mikkelsen, der formodentlig er færdig på topplan. Han har ikke vist skyggen af niveau siden han forlod Rosenborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. sep 2017, 14:41

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Når Safranko blev præsenteret som "en spiller vi normalt ikke kan hente til AaB" (eller noget i den stil), så tror jeg godt nok man sætter forventningerne for højt, hvis man tror der bliver hentet en angriber på en højere hylde, fordi der ikke blev det i sommer.
Det var vist også en gedigen gang Allan Gaarde-spin - jeg ved i hvert fald at man kiggede på en højere hylde. At sportsdirektøren siger det, fortæller vel intet om spillerens styrke - og skudsmålet til Markus Holgersson fortæller vel meget godt, at vi ikke nødvendigvis skal tage Gaardes ord for gode varer i ethvert tilfælde.
Der er ikke noget hverken i hans stats eller præstationer der skulle indikere at Safranko er en goalgetter. Han ligner mere en dygtig link-up spiller, som meget vel kan fungere godt for os. Men han er ikke en type der laver spandevis af mål, og har heller ikke gjort det i sin hidtidige karriere. En klassisk, slovakisk arbejdsom angriber uden specielt meget fart, men til gengæld fin spilforståelse. Og i øvrigt noget mere prof. mentalitet end Sylvestr.
Ser du ned over listen af angribere der har været på eller i periferien af det slovakiske landshold, så er der ikke én af dem der laver særligt mange mål. De er dog alle arbejdsomme typer af stor værdi for deres respektive hold.

Vi skal i hvert fald ikke gå efter en kantspiller som Tobias Mikkelsen, der formodentlig er færdig på topplan. Han har ikke vist skyggen af niveau siden han forlod Rosenborg.
Jeg er da enig i at det lugter en smule af spin, men når der nu henføres til de rygter om at AaB kiggede på en hylde man ikke normalt gør, og man så udtaler det samme da man præsenterer Safranko, så er det vel enten ham man har talt om, eller en anden spiller som ikke lykkedes, hvor man så hentede Safranko i stedet. Jeg tror ikke på at det skulle betyde vi har en topklasseangriber "tilgode", men omvendt tror jeg da at man kommer til at bruge de penge der skal til, hvis det viser sig behovet er der. Som det ser ud nu og her, synes jeg behovet for en kreativ kant er større, jeg vil meget gerne have en Kusk klon, hvis vi ikke kan få ham.

Stort nej tak til Tobias Mikkelsen herfra også, han er ikke god nok.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 19. sep 2017, 14:57

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Når Safranko blev præsenteret som "en spiller vi normalt ikke kan hente til AaB" (eller noget i den stil), så tror jeg godt nok man sætter forventningerne for højt, hvis man tror der bliver hentet en angriber på en højere hylde, fordi der ikke blev det i sommer.
Det var vist også en gedigen gang Allan Gaarde-spin - jeg ved i hvert fald at man kiggede på en højere hylde. At sportsdirektøren siger det, fortæller vel intet om spillerens styrke - og skudsmålet til Markus Holgersson fortæller vel meget godt, at vi ikke nødvendigvis skal tage Gaardes ord for gode varer i ethvert tilfælde.
Der er ikke noget hverken i hans stats eller præstationer der skulle indikere at Safranko er en goalgetter. Han ligner mere en dygtig link-up spiller, som meget vel kan fungere godt for os. Men han er ikke en type der laver spandevis af mål, og har heller ikke gjort det i sin hidtidige karriere. En klassisk, slovakisk arbejdsom angriber uden specielt meget fart, men til gengæld fin spilforståelse. Og i øvrigt noget mere prof. mentalitet end Sylvestr.
Ser du ned over listen af angribere der har været på eller i periferien af det slovakiske landshold, så er der ikke én af dem der laver særligt mange mål. De er dog alle arbejdsomme typer af stor værdi for deres respektive hold.

Vi skal i hvert fald ikke gå efter en kantspiller som Tobias Mikkelsen, der formodentlig er færdig på topplan. Han har ikke vist skyggen af niveau siden han forlod Rosenborg.
Jeg er da enig i at det lugter en smule af spin, men når der nu henføres til de rygter om at AaB kiggede på en hylde man ikke normalt gør, og man så udtaler det samme da man præsenterer Safranko, så er det vel enten ham man har talt om, eller en anden spiller som ikke lykkedes, hvor man så hentede Safranko i stedet. Jeg tror ikke på at det skulle betyde vi har en topklasseangriber "tilgode", men omvendt tror jeg da at man kommer til at bruge de penge der skal til, hvis det viser sig behovet er der. Som det ser ud nu og her, synes jeg behovet for en kreativ kant er større, jeg vil meget gerne have en Kusk klon, hvis vi ikke kan få ham.

Stort nej tak til Tobias Mikkelsen herfra også, han er ikke god nok.
Snakkede Gaarde ikke om at man kæmpede med klubber fra bl.a. Italien om Safranko? Jeg ved godt Italien er et stort land, men Gaarde får det i hvert fald til at lyde som om det var en stor fisk man fik fat i. Safranko har også udtalt at AaB har været meget vedholdende, så det tyder på Safranko har været et langsigtet mål for AaB. Man har vel fornuftigt nok haft flere forskellige transfermål på angrebspladserne, men nu er det Safranko der gik hjem, og det virker planlagt. Der hvor vi står nu syntes jeg ikke det giver mening at presse enten Pohl eller Safranko ud af startelleveren, selvom det måske giver mening at hente en spiller i Kusk-niveau, såfremt Rolim ikke slår til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 19. sep 2017, 15:17

Har en kollega der lige har været på golf-arrangement med bl.a. Gaarde... der faldt snakken også lidt ind på det overstået transfervindue hvor Gaarde bla. ærligt fortalte hvor svært det var.
De vidste ALLE at de skulle forstærke sig og havde allerede følerne ude på min 5 angribere allerede i Juli, men ALLE kom retur med at spilleren lige ville se tiden af i forhold til at ville tale konkret med AaB. Sagt med andre ord. AaB var overhovedet ikke attraktivt før hen mod slutningen af august.
AaB havde kig på spillere (og havde råd til det) der var væsentlig bedre end Zafranko...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 19. sep 2017, 15:34

hje1980 skrev:Har en kollega der lige har været på golf-arrangement med bl.a. Gaarde... der faldt snakken også lidt ind på det overstået transfervindue hvor Gaarde bla. ærligt fortalte hvor svært det var.
De vidste ALLE at de skulle forstærke sig og havde allerede følerne ude på min 5 angribere allerede i Juli, men ALLE kom retur med at spilleren lige ville se tiden af i forhold til at ville tale konkret med AaB. Sagt med andre ord. AaB var overhovedet ikke attraktivt før hen mod slutningen af august.
AaB havde kig på spillere (og havde råd til det) der var væsentlig bedre end Zafranko...
Det er jo ikke nyt, at man ender i det dér waiting game i august, når man prøver at hente spillere, som måske reelt set er for gode til ligaen. Det nye er, at AaB har kunnet spille spillet uden at smadre sparegrisen. Ærgerligt at det ikke lykkedes at hente så stort/kompetent et navn, som man åbenbart gik efter - men det må Pohl så se at gøre til sin fordel, nu hvor han har chancen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 19. sep 2017, 16:15

Buzz Killington skrev: Snakkede Gaarde ikke om at man kæmpede med klubber fra bl.a. Italien om Safranko? Jeg ved godt Italien er et stort land, men Gaarde får det i hvert fald til at lyde som om det var en stor fisk man fik fat i. Safranko har også udtalt at AaB har været meget vedholdende, så det tyder på Safranko har været et langsigtet mål for AaB. Man har vel fornuftigt nok haft flere forskellige transfermål på angrebspladserne, men nu er det Safranko der gik hjem, og det virker planlagt. Der hvor vi står nu syntes jeg ikke det giver mening at presse enten Pohl eller Safranko ud af startelleveren, selvom det måske giver mening at hente en spiller i Kusk-niveau, såfremt Rolim ikke slår til.
Gaardes erklærede mål var også en udpræget målscorer, så det ville have været tåbeligt hvis han havde forsøgt andet end at tale ham op. Nu er det ikke fordi Safranko har vist særligt meget inden AaB, og så i en liga der kvalitetsmæssigt er ringere end den danske.
Og misforstå mig nu ikke, jeg synes stadig han som type passer fint til os, og det er et godt køb. Men det er ikke en spiller der skal koste meget mere end det han kostede. Så er hans stats altså heller ikke vildere - han er en klassisk, slovakisk angriber uden specielt meget goalgetter-gen, men til gengæld en dygtig link up-spiller.
Jeg ved i hvert fald at man kiggede på spillere på en noget anden hylde, og også lå i forhandlinger med mere profilerede angribere.
Desuden faldt Kusk-handlen i sidste moment. Men det er transfervinduets spil, og det kan man ikke gøre så meget ved.

Låst