DBU pokalturnering 2017/18

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
seamann

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af seamann » 27. sep 2017, 18:30

Heller ingen tv eller stream fra Vendsyssel - Sønderjyske.

De sjofler alt, der ikke er Football Club København eller Brøndby.

Det er jo nok umuligt at arrangere, men tilskuerboykot af pokalkampe og7eller af kampe med football club københavn eller brøndby burde være et tema.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2017, 19:03

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lindmark skrev:
seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Pokalkampen mod FC Helsingør er blevet programsat. Kampen stod til at blive spillet i oktober men pga. klubbernes kampprogram er kampen sat til at blive afviklet onsdag d. 6. december.
https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... -december/
Mandag/fredags kampenes velsignelse. Hold nu k... hvor er det latterligt. De burde seriøst overveje, om det i det hele taget er værd at afholde en pokalturnering mere.
Ja, der er unægteligt forskel på oktober og december. Som programmet ligger nu får det trofaste hjemmepublikum 'fornøjesen' af hele fire kampe i de vintermåneder der egner sig så dårligt til fodbold her i landet - to i december og to (samt en tur til Silke) i februar :| Frem med lommelærkerne og de lange underdrenge
Man burde flytte alle de tåbelige landskampe til December og lade klubturneringerne spille når der er godt vejr...
Det er en af omkostningerne der er ved at udvande Superligaen til 14 hold
Det er måske en omkostning ved at have udvidet kampantallet, men det har intet med antallet af hold at gøre. Hvis man havde valgt at have en superliga med 10 hold var kampantallet endt med flere end nu.

Derudover er det jo først og fremmest bare elendig turneringsplanlægning, og en ganske arrogant holdning. Mon det er belgierne der også er kommet med den fede ide at have endnu flere kampe mens vejret er til dårlig fodbold og få tilskuere? De plejer jo få fremragende ideer dernede...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af FlæskeFrank » 27. sep 2017, 20:33

Der viser jo blot endnu en gang, at TV har for stor magt. Det kan jo ikke overraske, at når superligaen ikke må mødes i pokalen før næste runde(hvor der er 16 hold tilbage), så vil der være ret mange superligahold tilbage(især med en udvidet superliga) og sandsynligheden for at et mandagshold og et fredagshold mødes er pludselig væsentlig større og ikke kun et fænomen i år. Nu vil den smarte sige, at 1. divisions kampe også TV-sendes, ja men de kampe bliver flyttet uden besvær.

Så hvis ikke pokalturneringen skal latterliggøres mere, så må de til næste sæson kræve at mandagskampen flyttes, så pokalkampene kan afvikles den uge i oktober. Problemet er jo at de også arbejder på at flytte FCK-Brøndby altså bliver der ikke en pokalrunde, når kampene spilles på alle mulige tidspunkter(gætter på at det er resultatet) og ikke indenfor et afgrænset tidsrum.

Og skal man fortsætte så er vores kamp fastsat til kl. 18.00 den 6. december. Det må vel ikke spilles senere, for der er ChL den dag, så alle ikke-europæiske kampe skal være afviklet inden 20.45. Altså gør det ikke den dag mere tilskuervenlig - nogle bliver hjemme for at se ChL, TV3+ har andet at give sig til.

Så jeg synes faktisk at det er rigtig skidt for pokalturneringen og nedgørelse af den.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Yankee » 28. sep 2017, 17:29

FlæskeFrank skrev:Der viser jo blot endnu en gang, at TV har for stor magt. Det kan jo ikke overraske, at når superligaen ikke må mødes i pokalen før næste runde(hvor der er 16 hold tilbage), så vil der være ret mange superligahold tilbage(især med en udvidet superliga) og sandsynligheden for at et mandagshold og et fredagshold mødes er pludselig væsentlig større og ikke kun et fænomen i år. Nu vil den smarte sige, at 1. divisions kampe også TV-sendes, ja men de kampe bliver flyttet uden besvær.

Så hvis ikke pokalturneringen skal latterliggøres mere, så må de til næste sæson kræve at mandagskampen flyttes, så pokalkampene kan afvikles den uge i oktober. Problemet er jo at de også arbejder på at flytte FCK-Brøndby altså bliver der ikke en pokalrunde, når kampene spilles på alle mulige tidspunkter(gætter på at det er resultatet) og ikke indenfor et afgrænset tidsrum.

Og skal man fortsætte så er vores kamp fastsat til kl. 18.00 den 6. december. Det må vel ikke spilles senere, for der er ChL den dag, så alle ikke-europæiske kampe skal være afviklet inden 20.45. Altså gør det ikke den dag mere tilskuervenlig - nogle bliver hjemme for at se ChL, TV3+ har andet at give sig til.

Så jeg synes faktisk at det er rigtig skidt for pokalturneringen og nedgørelse af den.
Jah - på den anden side går klubbernes ønsker jo i retning af mere faste kampdage for hjemmekampe og det vil jo kun medføre flere flytninger af pokalkampe. Det synes jeg dog også er en ok pris at betale.

seamann

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af seamann » 12. okt 2017, 13:35

Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. okt 2017, 16:35

seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre her, måske ender det med der ikke må komme FCK tilskuere næste gang de møder et af holdene... mere seriøst er man vel næsten nødt til at gøre et eller andet. HIK vandt lodtrækningen og sparkede først, hvilket statistisk er en ret stor fordel, og den fordel mistede de fordi dommeren brugte et forkert format, der netop skal forestille at mindske fordelen ved at sparke først, så jeg synes da at HIK har en sag her. Jeg hælder faktisk til at mene man må spille kampen om, selv om det er totalt tåbeligt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af NIN » 12. okt 2017, 16:56

Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre her, måske ender det med der ikke må komme FCK tilskuere næste gang de møder et af holdene... mere seriøst er man vel næsten nødt til at gøre et eller andet. HIK vandt lodtrækningen og sparkede først, hvilket statistisk er en ret stor fordel, og den fordel mistede de fordi dommeren brugte et forkert format, der netop skal forestille at mindske fordelen ved at sparke først, så jeg synes da at HIK har en sag her. Jeg hælder faktisk til at mene man må spille kampen om, selv om det er totalt tåbeligt.
Scor på dit straffespark. Ingen har fået flere end de andre.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Pastorius » 12. okt 2017, 21:57

Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre her, måske ender det med der ikke må komme FCK tilskuere næste gang de møder et af holdene... mere seriøst er man vel næsten nødt til at gøre et eller andet. HIK vandt lodtrækningen og sparkede først, hvilket statistisk er en ret stor fordel, og den fordel mistede de fordi dommeren brugte et forkert format, der netop skal forestille at mindske fordelen ved at sparke først, så jeg synes da at HIK har en sag her. Jeg hælder faktisk til at mene man må spille kampen om, selv om det er totalt tåbeligt.
Det ender nok med at de bare skal have en ny straffesparkskonkurrence.
Med venlig Hilsen
--
Robert

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af white splash » 13. okt 2017, 07:21

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre her, måske ender det med der ikke må komme FCK tilskuere næste gang de møder et af holdene... mere seriøst er man vel næsten nødt til at gøre et eller andet. HIK vandt lodtrækningen og sparkede først, hvilket statistisk er en ret stor fordel, og den fordel mistede de fordi dommeren brugte et forkert format, der netop skal forestille at mindske fordelen ved at sparke først, så jeg synes da at HIK har en sag her. Jeg hælder faktisk til at mene man må spille kampen om, selv om det er totalt tåbeligt.
Det ender nok med at de bare skal have en ny straffesparkskonkurrence.
HIK kører deres keeper til Silkeborg og omvendt. Således er det kun en enkelt bil der skal afsted hver vej. :) Så må de livestreame sparkene.. :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Yankee » 13. okt 2017, 09:15

Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!
Igen må jeg spørge hvordan dette på NOGEN måde kan være DBU's skyld? For det første er det jo 100% dommerens fejl og for det andet er det altså Divisionsforeningen, der har turneringsansvaret. DBU har intet med denne sag at gøre, ud over at de lægger navn til turneringen og at de lægger hus til Disciplinærinstansen, der skal behandle klagen.

Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.

seamann

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af seamann » 13. okt 2017, 10:02

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!
Igen må jeg spørge hvordan dette på NOGEN måde kan være DBU's skyld? For det første er det jo 100% dommerens fejl og for det andet er det altså Divisionsforeningen, der har turneringsansvaret. DBU har intet med denne sag at gøre, ud over at de lægger navn til turneringen og at de lægger hus til Disciplinærinstansen, der skal behandle klagen.

Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.
Er dommeren ikke udsendt af DBU? I givet fald er det vel deres udsendte, der har nosset i det.

Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det - og er iøvrigt enig i at HIK burde droppe klagen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2017, 10:21

Yankee skrev: Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.
Hvis man mener at klubbernes moral og etik skal sætte rammerne for hvordan ting skal foregå, så kunne man lige så godt droppe at lave regler og turneringspropositioner. Jeg kender ikke noget til HIK ellers, men jeg kan da godt forstå de prøver den her af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Brodernumsi » 13. okt 2017, 11:26

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:Der er godt nok ikke maje der fungerer i den turnering.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fork ... silkeborg/
Det er godt nok skidt, og det kører absolut ikke for DBU!
Igen må jeg spørge hvordan dette på NOGEN måde kan være DBU's skyld? For det første er det jo 100% dommerens fejl og for det andet er det altså Divisionsforeningen, der har turneringsansvaret. DBU har intet med denne sag at gøre, ud over at de lægger navn til turneringen og at de lægger hus til Disciplinærinstansen, der skal behandle klagen.

Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.
Dommeren vælger på eget initiativ, at fratage HIK fordelen af at sparke først. Jeg ville godt nok forvente, at AaB også ville indgive protest, hvis noget lignende skete for os.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af NIN » 13. okt 2017, 11:34

For en del år siden, var der en kamp i Serie A, hvor det ene hold gav bolden op i begge halvlege. Modstanderen, som tabte, nedlage protest og tabte også den. Se, det var en vaskeægte italiensk skandale.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Yankee » 13. okt 2017, 12:24

Pastorius skrev:
Yankee skrev: Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.
Hvis man mener at klubbernes moral og etik skal sætte rammerne for hvordan ting skal foregå, så kunne man lige så godt droppe at lave regler og turneringspropositioner. Jeg kender ikke noget til HIK ellers, men jeg kan da godt forstå de prøver den her af.
Silkeborg vandt fodboldkampen fair and square og så skal man som modstander ikke prøve at vinde kampen på skrivebordet på så latterligt et grndlag. Så kan man klage over dommeren og bede om erstatning og alt muligt - men at forlange en omkamp er så usselt og ukollegialt som noget kan være. De er selvfølgelig i deres gode ret til at forfølge sagen, men jeg håber godt nok ikke at AaB ville gøre det samme i den situation. Man kan vel godt sammenligne med denne situation, som Gaarde håndterede rigtig fint: https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-chef-- ... a1ed896604

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2017, 12:40

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev: Det er meget mere relevant at kritisere HIK, der endnu engang viser hvilken ussel klub, de er. Det er så forbandet tyndt at kræve omkamp på dette grundlag og det tilsidesætter alle kollegiale værdier og normer. De har tabt fair and square til Silkeborg og selvom de kan tjene fede penge på en omkamp vil det her koste dem alvorligt i anseelse i branchen.
Hvis man mener at klubbernes moral og etik skal sætte rammerne for hvordan ting skal foregå, så kunne man lige så godt droppe at lave regler og turneringspropositioner. Jeg kender ikke noget til HIK ellers, men jeg kan da godt forstå de prøver den her af.
Silkeborg vandt fodboldkampen fair and square og så skal man som modstander ikke prøve at vinde kampen på skrivebordet på så latterligt et grndlag. Så kan man klage over dommeren og bede om erstatning og alt muligt - men at forlange en omkamp er så usselt og ukollegialt som noget kan være. De er selvfølgelig i deres gode ret til at forfølge sagen, men jeg håber godt nok ikke at AaB ville gøre det samme i den situation. Man kan vel godt sammenligne med denne situation, som Gaarde håndterede rigtig fint: https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-chef-- ... a1ed896604
Jeg er egentlig ikke uenig, det er bare bare ikke normen. Fx. er der en sag om en ulovlig spller i hunbold. Hun har været skrevet på holdkortet, men var skadet og ikke engang på banen. Jeg tror snarere at vi ville være undtagelsen i den slags sager.

Når man spiller efter regler, skal man holde op med at pive over at der er nogen der gerne vl have det overholdt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Kristian60 » 13. okt 2017, 13:15

Silkeborg startede med at sparke, så da man brugte ABBA-metoden istedet for ABAB, giver man faktisk HIK en fordel. Al goodwill som HIK fik skrabet sammen i onsdags, pisser de bare væk nu.

Baneløber sagen er faktisk en rigtig god sammenligning. AaB kunne have nedlagt protest, og givet vundet den, men hvilken fodboldklub er man så? Man må erkende at straffesparks-formatet, lige så vel som baneløberne ikke havde ændret kampens udfald, og tage nederlaget med den værdighed der måtte være tilbage.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Yankee » 13. okt 2017, 13:26

Pastorius skrev: Jeg er egentlig ikke uenig, det er bare bare ikke normen. Fx. er der en sag om en ulovlig spller i hunbold. Hun har været skrevet på holdkortet, men var skadet og ikke engang på banen. Jeg tror snarere at vi ville være undtagelsen i den slags sager.

Når man spiller efter regler, skal man holde op med at pive over at der er nogen der gerne vl have det overholdt.
I så fald vil jeg håbe at AaB er undtagelsen. Jeg ved heller ikke hvem det er, der "piver"? Jeg kritiserer HIK for at være en ussel klub uden værdighed og sportsånd når de på denne måde prøver at frarøve Silkeborg en 100% fair sejr i en fodboldkamp. Og det hænger så sammen med hvad jeg ellers i mange omgange har oplevet fra den klub.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. okt 2017, 19:22

Kristian60 skrev:Silkeborg startede med at sparke, så da man brugte ABBA-metoden istedet for ABAB, giver man faktisk HIK en fordel. Al goodwill som HIK fik skrabet sammen i onsdags, pisser de bare væk nu.

Baneløber sagen er faktisk en rigtig god sammenligning. AaB kunne have nedlagt protest, og givet vundet den, men hvilken fodboldklub er man så? Man må erkende at straffesparks-formatet, lige så vel som baneløberne ikke havde ændret kampens udfald, og tage nederlaget med den værdighed der måtte være tilbage.
HIK sparkede først.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: DBU pokalturnering 2017/18

Indlæg af 9000AA » 17. okt 2017, 13:54

Kampen mellem HIK og Silkeborg skal spilles helt om, efter straffespark fadæsen. Den havde jeg sgu ikk set komme.

Besvar