Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 16:19

Endnu en kamp, hvor vi ligner en joke. Der må sidde nogen brugere herinde og flove sig lidt over at snakke om fremskridt på det her hold, når vi igen-igen er milevidt fra noget der ligner slutspilsform.
Vi er pisse ringe, og det er svært at glæde sig over en 1-0 sejr mod det ringeste Superliga-hold siden B93 var oppe i Superligaen. Vi taler et hold der er blevet skrællet for profiler, og som kun har hentet spillere der har været i overskud i 1. division. Alligevel snydes de for et klokkeklart straffespark, rammer overliggeren, og vi skaber absolut intet i 2. halvleg. Vi tvinger knap nok keeperen til en redning.

Hold kæft, hvor er det ynkeligt. Vi har intet at gøre i top 6 - absolut intet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Hovedet » 15. okt 2017, 16:23

andreasaab89 skrev:
Kunji skrev:Rolim er i fysisk ringere form end Ronaldinho og gammel Ronaldo til sammen.
Jamen hvorfor har man så hentet ham på en 12 måneder leje ?
For at bruge 10 måneder på at få ham i form og så have w måneder tilbage

Hvad er Gaardes ide ?
Her må jeg erklære mig helt enig? Hvorfor bruger en klub, der har røven fuld af penge, satser på egne talenter og har akut behov for omgående forstærkning, energi på at leje en brasilianer ude af form? Det hænger jo slet ikke sammen; og i det hele taget skal alle de her genoptræningsprojekter ophøre. Hold da op for en lav succesrate, vi har haft på den konto siden mesterskabet - og Okore kan måske føjes til den liste, og han var oven i hatten hundedyr.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. okt 2017, 16:24

Gamen skrev:Endnu en kamp, hvor vi ligner en joke. Der må sidde nogen brugere herinde og flove sig lidt over at snakke om fremskridt på det her hold, når vi igen-igen er milevidt fra noget der ligner slutspilsform.
Vi er pisse ringe, og det er svært at glæde sig over en 1-0 sejr mod det ringeste Superliga-hold siden B93 var oppe i Superligaen. Vi taler et hold der er blevet skrællet for profiler, og som kun har hentet spillere der har været i overskud i 1. division. Alligevel snydes de for et klokkeklart straffespark, rammer overliggeren, og vi skaber absolut intet i 2. halvleg. Vi tvinger knap nok keeperen til en redning.

Hold kæft, hvor er det ynkeligt. Vi har intet at gøre i top 6 - absolut intet.
Ja, det er vel rettet mod bl.a. mig, og kommentarerne omkring de fremskridt der vitterligt var at spore indtil FCM kampen. Kan ikke se det flove i at påpege at det gik den rigtige vej dengang, og jeg kan slet ikke se hvordan det skulle være et påskud for endnu endnu en underskudsagtig "hvad sagde jeg" kommentar fra din side.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af FIDEL » 15. okt 2017, 16:27

Gaarde så bestemt ikke tilfreds ud! Det er også bekymrende, at vores hold konstant går ned i 2. halvleg og lader selv svage modstandere komme tæt på.
Jeg tror simpelthen, at Wieghorsts spillestil og at han gerne vil have heftigt boldpres i 1. halvleg, dræner spillerne så meget, at de ikke har luft nok til at vise offensivt overskud.
Jeg bed også mærke i idag, at vores angribere simpelthen mangler støtte fra både fløje og den centrale midtbane. Der er for langt mellem kæderne.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Sauer » 15. okt 2017, 16:29

Gamen skrev:
Sauer skrev: Du tænker på Rolim? Det begynder at ligne noget, hvor man også prøver at afkorte hans aftale og skille sig af med ham til vinter.
Grundløs spekulation. Gaarde har været meget tydelig omkring, at han slet ikke er i form til andet end korte indhop, og at al spilletid på denne siden af vinter er en bonus.
Jeg har da hørt Gaarde sige det samme. Jeg tror bare, at han og resten af AaB også kan se, at vi mangler profiler nu og her. Og hvis Rolim efter knap tre måneder med Ashley Tootle netop ikke vurderes at kunne hjælpe os med korte indhop, så begynder jeg at tvivle lidt på, hvor meget man tør satse på, at han er en profil til foråret. Deraf spekulationen.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 16:35

Buzz Killington skrev: Ja, det er vel rettet mod bl.a. mig, og kommentarerne omkring de fremskridt der vitterligt var at spore indtil FCM kampen. Kan ikke se det flove i at påpege at det gik den rigtige vej dengang, og jeg kan slet ikke se hvordan det skulle være et påskud for endnu endnu en underskudsagtig "hvad sagde jeg" kommentar fra din side.
Hvilke fremskridt? Det er jo det der hele tiden har været spørgsmålet. At vi slår de 2 eneste hold, udover os selv, der stadig ikke har vundet en kamp ude i Superligaen er vel ikke specielt sindsoprivende. Men vi har stadigvæk ikke set et AaB der hverken spillemæssigt, ifht. at skabe chancer, eller ifht. at lykkes med at sammensætte gode præstationer på stribe har været i nærheden af noget niveau der minder om slutspilsniveau.
Særligt i offensiven har vi leveret 1-2 gode kampe i denne sæson, og set over det sidste 1,5 år, kan det vel koges ned til 4-5 gode kampe.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af De Fem » 15. okt 2017, 16:36

Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Legum Magister » 15. okt 2017, 16:38

De Fem skrev:Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.
Ikke helt, det var den her slags kampe, hvor AaB tabte point, der kostede Søndergaard posten.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 16:41

Ikke verdens bedste kamp, men i en uendelig tæt Superliga er det komplet uinteressant så længe det bliver til 3 point. Vildt at the usual suspects benytter ethvert nederlag, uafgjort eller sejr som påskud for at konkludere, at det aldrig har set mere sort ud og at enden venter omkring hjørnet.... Vinder vi hjemme er det en katastrofe at vi ikke har vundet ude.... hold nu kæft... fucking latterlige trolls

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Alpa Chino » 15. okt 2017, 16:43

De Fem skrev:Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.
Aah. Vi stiller nu stadigvæk op i en forholdsvis offensiv opstilling, og vi kører jo også Helsingør over i 1. halvleg.
Det der fik Søndergaard fyret var da han stiller i verdens værste opstilling med Holgerson på midtbanen og stadig taber 3-0.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af FIDEL » 15. okt 2017, 16:44

Legum Magister skrev:
De Fem skrev:Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.
Ikke helt, det var den her slags kampe, hvor AaB tabte point, der kostede Søndergaard posten.
Resultaterne var dog bedre under søndergaard. Vores hold er tappet for energi og tempo under wieghorst. Han er en stor fiasko!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. okt 2017, 16:45

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Ja, det er vel rettet mod bl.a. mig, og kommentarerne omkring de fremskridt der vitterligt var at spore indtil FCM kampen. Kan ikke se det flove i at påpege at det gik den rigtige vej dengang, og jeg kan slet ikke se hvordan det skulle være et påskud for endnu endnu en underskudsagtig "hvad sagde jeg" kommentar fra din side.
Hvilke fremskridt? Det er jo det der hele tiden har været spørgsmålet. At vi slår de 2 eneste hold, udover os selv, der stadig ikke har vundet en kamp ude i Superligaen er vel ikke specielt sindsoprivende. Men vi har stadigvæk ikke set et AaB der hverken spillemæssigt, ifht. at skabe chancer, eller ifht. at lykkes med at sammensætte gode præstationer på stribe har været i nærheden af noget niveau der minder om slutspilsniveau.
Særligt i offensiven har vi leveret 1-2 gode kampe i denne sæson, og set over det sidste 1,5 år, kan det vel koges ned til 4-5 gode kampe.
Efter en elendig sæsonafslutning og start i suppen, havde vi en lang serie hvor vi ikke tabte, og begyndte sågar at vinde. Spillet på banen var gradvist blevet bedre, selvom offensiven stadig var et problem. Det var fremskridt. Det står ikke til diskussion, uanset om det så er "slutspilsniveau". Indrøm din kommentar var åndsvag og kom videre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Pastorius » 15. okt 2017, 16:51

De Fem skrev:Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.
Nej, det der kostede Søndergaard posten var at han vaklede i sin plan. Wieghorst synes jeg er ret konsekvent i hvad han gør. Til gengæld er jeg - stadig - ikke overbevist om at det han prøver er det rigtigte.

Skid nu hul i spillet. 3 point og videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 16:51

Buzz Killington skrev: Efter en elendig sæsonafslutning og start i suppen, havde vi en lang serie hvor vi ikke tabte, og begyndte sågar at vinde. Spillet på banen var gradvist blevet bedre, selvom offensiven stadig var et problem. Det var fremskridt. Det står ikke til diskussion, uanset om det så er "slutspilsniveau". Indrøm din kommentar var åndsvag og kom videre.
Min kommentar var da ikke åndssvag - du tager en stime hvor vi får en række (ret ligegyldige) uafgjorte, og 2 sejre over rækkens dårligste udehold som et vidnesbyrd om at vi så langt bedre ud. For mig at se var præstationen mod Helsingør som langt fleste hjemmekampe vi har spillet denne sæson, inkl. kampen mod Lyngby, hvor vi også var presset tilbage i hele 2. halvleg. Vi spiller jo ikke godt. Og det mod et Helsingør-hold, som AGF kunne have scoret 7-8 mål mod sidste runde.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 16:52

Pastorius skrev: Skid nu hul i spillet. 3 point og videre.
Ja, skide være med at vi har været lort i 1,5 år, og intet har ændret sig udover et marginalt højere pointsnit. Måske det hele klapper om et par år, når vi har brugt en 15-20 mio. mere :-)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 15. okt 2017, 16:53

Alpa Chino skrev:
De Fem skrev:Det var den her slags kampe der kostede Søndergaard posten.
Aah. Vi stiller nu stadigvæk op i en forholdsvis offensiv opstilling, og vi kører jo også Helsingør over i 1. halvleg.
Det der fik Søndergaard fyret var da han stiller i verdens værste opstilling med Holgerson på midtbanen og stadig taber 3-0.
Vi kører sgu da ingen over på noget tidspunkt i denne kamp. Det er jo helt væk at påstå. Vi sidder på spillet i den periode, men der er da ikke en flig af "køren over".
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Forza » 15. okt 2017, 16:54

andreasaab89 skrev:
Forza skrev:
andreasaab89 skrev:
Kunji skrev:Rolim er i fysisk ringere form end Ronaldinho og gammel Ronaldo til sammen.
Jamen hvorfor har man så hentet ham på en 12 måneder leje ?
For at bruge 10 måneder på at få ham i form og så have w måneder tilbage

Hvad er Gaardes ide ?
Man kan ikke forudse at manden ikke kan komme i form. Hvis det er det der er tilfældet så må han jo bare forblive bagerst i køen indtil han tager sig sammen.

Uagtet af hans kvaliteter.
Selvfølgelig kan man det ?
Man udbytter netværket og hører hvilken form han aktuelt er i. Kører fysiske test på ham inden man skriver under

Det er da mega letkøbt at gaarde lejer en spiller hvorefter træneren ikke vil bruge ham og det er ingens fejl da man jo ikke kunne vide det ?
Det er da klart en fejl ?
Ja selvfølgelig kan de se at manden ikke er i form på det pågældende tidspunkt - men at han efter 3 måneder i truppen stadig ikke kan bidrage grundet hans form kan de vel ikke forudsige. Medmindre han har døjet med skader må det jo skyldes dovenskab og manglende engagement. Held og lykke med at se det på de tests.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af NIN » 15. okt 2017, 16:58

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Efter en elendig sæsonafslutning og start i suppen, havde vi en lang serie hvor vi ikke tabte, og begyndte sågar at vinde. Spillet på banen var gradvist blevet bedre, selvom offensiven stadig var et problem. Det var fremskridt. Det står ikke til diskussion, uanset om det så er "slutspilsniveau". Indrøm din kommentar var åndsvag og kom videre.
Min kommentar var da ikke åndssvag - du tager en stime hvor vi får en række (ret ligegyldige) uafgjorte, og 2 sejre over rækkens dårligste udehold som et vidnesbyrd om at vi så langt bedre ud. For mig at se var præstationen mod Helsingør som langt fleste hjemmekampe vi har spillet denne sæson, inkl. kampen mod Lyngby, hvor vi også var presset tilbage i hele 2. halvleg. Vi spiller jo ikke godt. Og det mod et Helsingør-hold, som AGF kunne have scoret 7-8 mål mod sidste runde.
Vi er igen-igen i stejlt fremskridt. Ikke alene scorer vi - Jannik Pohl scorer! Det plejer at tælle som minimum to mål herinde. Vi høster desuden tre point og vi lader ikke modstanderen komme til fadet. Det er kun kondorer der kan kan følge med i de luftlag vi løfter os til.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 17:03

Beklager Gamen, desuagtet dine eksotiske fortolkninger af AaBs målsætninger går vi ikke ud og bruger 15-20 mio. Du må lære at leve med, at AaB ikke bruger lige så mange penge som FCK, BIF og FCM, men jeg er sikker på du er velkommen både på Østerbro, vstgn og heden hvis du savner “handlekraft”.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 17:08

KJ skrev:Beklager Gamen, desuagtet dine eksotiske fortolkninger af AaBs målsætninger går vi ikke ud og bruger 15-20 mio. Du må lære at leve med, at AaB ikke bruger lige så mange penge som FCK, BIF og FCM, men jeg er sikker på du er velkommen både på Østerbro, vstgn og heden hvis du savner “handlekraft”.
Det var nu heller ikke så konkret ment, som du opfatter det.

Men bortset fra det, så aner du det jo ikke.
Det kommer an på hvad vi genererer af indtægter i mellemtiden - det er jo ikke noget jeg påstår, men Stephan Schors egne ord. Alt overskud geninvesteres.
Og det afhænger i øvrigt også af vores evner på transfermarkedet.
Gaardes dårlige vindue sidste sommer har kostet klubben mange millioner.

Besvar