Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 17. okt 2017, 08:45

Første halvdel af grundspillet afrundes mod bundholdet FC Randers, vi kommer sikkert til at møde et tonserhold som vil stå kompakt på banen. Det er endnu en kamp som vi skal vinde.

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Blåbjerg
Flores - Lesniak - Risgård - Børsting
Pohl - Safranko

Ahlmann er i karantæne. Würtz er næppe klar til en startplads og spørgsmålet er vel også om han kan generobre sin stamplads.
Hvis han får spilletid runder Risgård kamp nr. 300 i AaB trøjen, Würtz kan runde kamp nr. 450!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 17. okt 2017, 10:06

Idiotisk gul kort til Ahlmann iøvrigt. Unødvendigt hårdt at flæske en spiller i en total ufarlig situation midt på banen.

Tåbeligt!

Sad
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Kenneth K » 17. okt 2017, 10:14

Nu har Randers' sæson da bestemt ikke været noget at råbe hurra for, men vores egen evne til at gøre os farlige mod Helsingør - der ret beset er en del ringere end Randers, og så endda på hjemmebane... - synes jeg nu heller ikke lover for, at det er "endnu en kamp vi skal vinde". Alle bookmakere har da også Randers som svage favoritter.

Ikke at det som sådan er nogen stor rettesnor, men iflg. Superliga.dk har Randers præsteret 13 skud per kamp; vi har præsteret 10 skud per kamp.

Endnu en uafgjort er nok det mest realistiske udfald.

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 10:32

Okore må have spillet sig af holdet. 8 reserveholdskampe til ham, før han skal spille Superliga igen.
Så PK på venstre back og Blåbjerg og KP i centerforsvar.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af KJ » 17. okt 2017, 10:40

Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. okt 2017, 10:44

Som Helsingør.

3 point og videre.
- FlæskeFrank

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 11:04

KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Pastorius » 17. okt 2017, 12:03

seamann skrev:
KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.
Hvem skal spille venstre back så? Er KP klar?
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 12:07

Pastorius skrev:
seamann skrev:
KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.
Hvem skal spille venstre back så? Er KP klar?
Så vidt jeg har forstået er KP klar. Og derfor KP/Blåbjerg centralt og Patrick på venstre back.

Efter min mening skal Okore i bedre form før han kan være 1/2 valg. Det må være demotiverende for andre spillere, hvis han får en badebillet, fordi han er købt som et prestigeprojekt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Pastorius » 17. okt 2017, 12:11

seamann skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.
Hvem skal spille venstre back så? Er KP klar?
Så vidt jeg har forstået er KP klar. Og derfor KP/Blåbjerg centralt og Patrick på venstre back.

Efter min mening skal Okore i bedre form før han kan være 1/2 valg. Det må være demotiverende for andre spillere, hvis han får en badebillet, fordi han er købt som et prestigeprojekt.
Jeg så ikke hele kampen mod Helsingør, men så langt efter synes jeg ikke han er på det jeg har set.

Jeg tror Blåbjerg får venstre back.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 17. okt 2017, 12:30

Okore er stadig langt, langt bedre end Blåbjerg og Kasper P efter min mening. Okore træffer nogle dårlige beslutninger, men til gengæld er han meget stærk i duel- og markeringsspillet og er også god i det opbyggende spil. Derudover er Okore et kæmpe asset på vores standarder.

Blåbjerg burde jo være en spillende forsvarer, men han er elendig med bolden og så kan han ikke rigtig kompensere for at han er for klejn. Kasper P er en hæderlig all-round-forsvarer, men er for dårlig i eget felt og på defensive standarder. Både Blåbjerg og Kasper P har også den svaghed at de ikke kan heade eller sparke ret hårdt, hvilket medfører rigtig mange svage clearinger.

Jeg forventer at vi stiller med Okore og Kasper P, da det er vores to med afstand bedste markeringsspillere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af troelsh » 17. okt 2017, 12:48

Yankee skrev:Okore er stadig langt, langt bedre end Blåbjerg og Kasper P efter min mening. Okore træffer nogle dårlige beslutninger, men til gengæld er han meget stærk i duel- og markeringsspillet og er også god i det opbyggende spil. Derudover er Okore et kæmpe asset på vores standarder.

Blåbjerg burde jo være en spillende forsvarer, men han er elendig med bolden og så kan han ikke rigtig kompensere for at han er for klejn. Kasper P er en hæderlig all-round-forsvarer, men er for dårlig i eget felt og på defensive standarder. Både Blåbjerg og Kasper P har også den svaghed at de ikke kan heade eller sparke ret hårdt, hvilket medfører rigtig mange svage clearinger.

Jeg forventer at vi stiller med Okore og Kasper P, da det er vores to med afstand bedste markeringsspillere.
Jeg medgiver at Okore's fysik er et niveau over Blåbjerg og Kasper P, jeg er dog ikke enig i at han er god i det opbyggende spil tvært imod. Derudover tager han utrolig mange dårlige beslutninger som du også nævner, men en spiller vi har betalt 4 mio. + en høj løn for, skal selvsagt have en meget lang snor.

Det bliver formentlig Blåbjerg på venstreback, men jeg kunne godt tænke mig at se enten Bardhec eller Lukas Klitten få spilletid på den venstreback

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 17. okt 2017, 12:57

troelsh skrev:
Jeg medgiver at Okore's fysik er et niveau over Blåbjerg og Kasper P, jeg er dog ikke enig i at han er god i det opbyggende spil tvært imod. Derudover tager han utrolig mange dårlige beslutninger som du også nævner, men en spiller vi har betalt 4 mio. + en høj løn for, skal selvsagt have en meget lang snor.
Ja ift. pris det er jo oplagt at sammenligne med Flores (selvom Okore givetvis er dyrere), der brugte et år og 20-30 kampe på at spille sig varm - og så er det jo heller ikke fordi han går og brænder banen af for tiden. Okore har spillet otte kampe for os og har allerede spillet nogle rigtigt fine kampe. Der er kun tre hold, der har lukket færre mål ind end os, så vores største problemer er altså stadig længere fremme på banen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 17. okt 2017, 13:26

Yankee skrev:
troelsh skrev:
Jeg medgiver at Okore's fysik er et niveau over Blåbjerg og Kasper P, jeg er dog ikke enig i at han er god i det opbyggende spil tvært imod. Derudover tager han utrolig mange dårlige beslutninger som du også nævner, men en spiller vi har betalt 4 mio. + en høj løn for, skal selvsagt have en meget lang snor.
Ja ift. pris det er jo oplagt at sammenligne med Flores (selvom Okore givetvis er dyrere), der brugte et år og 20-30 kampe på at spille sig varm - og så er det jo heller ikke fordi han går og brænder banen af for tiden. Okore har spillet otte kampe for os og har allerede spillet nogle rigtigt fine kampe. Der er kun tre hold, der har lukket færre mål ind end os, så vores største problemer er altså stadig længere fremme på banen.
Og re. Flores er han stadig blandt AaB's bedste spillere denne sæson - måske den bedste.

Blåbjerg ud på Ahlmanns plads, jatak. Det behøver ikke være en svækkelse, faktisk.

Det virker oplagt at starte med samme opstilling, som faktisk leverede en fin 1. halvleg mod Helsingør. Jeg kunne godt forestille mig (alt efter kampens udvikling, naturligvis), at Rolim skal have mulighed for at vise samme takter som han åbenbart viste i sidste reserveholdskamp. Så det kunne være en første indskiftning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 13:28

Yankee skrev:Okore er stadig langt, langt bedre end Blåbjerg og Kasper P efter min mening. Okore træffer nogle dårlige beslutninger, men til gengæld er han meget stærk i duel- og markeringsspillet og er også god i det opbyggende spil. Derudover er Okore et kæmpe asset på vores standarder.

Blåbjerg burde jo være en spillende forsvarer, men han er elendig med bolden og så kan han ikke rigtig kompensere for at han er for klejn. Kasper P er en hæderlig all-round-forsvarer, men er for dårlig i eget felt og på defensive standarder. Både Blåbjerg og Kasper P har også den svaghed at de ikke kan heade eller sparke ret hårdt, hvilket medfører rigtig mange svage clearinger.

Jeg forventer at vi stiller med Okore og Kasper P, da det er vores to med afstand bedste markeringsspillere.
Tjah, som det så ud i Helsingørkampen var Blåbjerg bedre med bolden end Okore (bl.a. et fint ryk hele vejen op langs venstrekanten). Og nærkampene var Okore ustyrligt ringe i.
Det kan godt være han på sigt (forhåbentlig) er en klar forstærkning, men pt har han ikke niveau/form til at være starter. Alternativerne spiller pt bedre.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 17. okt 2017, 14:33

seamann skrev:
Tjah, som det så ud i Helsingørkampen var Blåbjerg bedre med bolden end Okore (bl.a. et fint ryk hele vejen op langs venstrekanten). Og nærkampene var Okore ustyrligt ringe i.
Det kan godt være han på sigt (forhåbentlig) er en klar forstærkning, men pt har han ikke niveau/form til at være starter. Alternativerne spiller pt bedre.
Lad mig bruge lidt statistik for at bakke mine pointer op:

Vundne tacklinger pr. kamp: Okore 2,3 - KP 0,5 - Blåbjerg 0,4
Bolderobringer pr. kampe: Okore 0,6 - KP 0,2 - Blåbjerg 0,4
Blokeringer pr. kamp: Okore 1,9 - KP 1,2 - Blåbjerg 0,9
Luftdueller vundet pr. kamp: Okore 1,8 - KP 2,1 - Blåbjerg 1,6
Antal sprinter pr. kamp: Okore 17,8 - KP 16,8 - Blåbjerg 14,2
Afleveringer pr. kamp: Okore 61,8 - KP 60,2 - Blåbjerg 37,0

Kort sagt er det Okore, der tager klart størstedelen af duellerne, dækker bagrum, blokerer afslutninger i feltet osv. Så er det også klart at han laver nogle flere fejl end de andre - han er simpelthen involveret i mange flere forsvarsaktioner fordi han er så ivrig og hele tiden prøver at tage ansvar for vores forsvarsspil.

Uden for eget felt er Kasper P lige så god som Okore, hvilket igen passer ret godt med hvad man ser på banen (idet luftdueller, sprinter og afleveringer typisk stammer fra høje forsvarspositioner). Dog kan Kasper P ikke sparke nær så hårdt som Okore, så hans clearinger og lange afleveringer er klart dårligere.

Jeg synes det er ret tydeligt ud fra både statistik og hvad man ser på banen, at Okore løfter utroligt meget i det centerforsvar og gør opgaven meget lettere for både Blåbjerg og KP. Okore kan og skal blive meget bedre, men det er simpelthen unfair at sige at han ikke har niveau til at være starter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Jakobsen » 17. okt 2017, 19:58

seamann skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.
Hvem skal spille venstre back så? Er KP klar?
Så vidt jeg har forstået er KP klar. Og derfor KP/Blåbjerg centralt og Patrick på venstre back.

Efter min mening skal Okore i bedre form før han kan være 1/2 valg. Det må være demotiverende for andre spillere, hvis han får en badebillet, fordi han er købt som et prestigeprojekt.
Patrick skal ikke spille venstre back under nogen som helst omstændigheder. Det vil gøre vores venstre side totalt bovlam at sætte en højrebenet derover, som kun kan William Kvist pasningen skråt tilbage til en medspiller. Jeg foretrækker klart en bagkæde med Palle, Okore, P og Blåbjerg til enhver tid. Skal vi gøre noget andet så vil jeg næsten hellere give Bytyqi chancen eller sætte Børsting derned. Alternativt de fire førnævnte og så Børsting som venstre wing back. Skal Patrick skal spille skal det være i højre og ærligtalt tvivler jeg efterhånden på hans Superliga-niveau. Jeg er med på han også har været skadet, men han har end ikke været i nærhedne af holdet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 21:40

Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
KJ skrev:Okore spillede samtlige reserveholdskampe i FCK. Det er ikke det, der er brug for. Vi bliver nødt til at foretage investeringen og lade ham spille i superligaen, selvom det var svagt mod Helsingør.

Men derudover bliver det vel endnu en helt tæt kamp, som bliver afgjort på marginaler. Synes Randers har et betydeligt bedre hold, end placeringer tilsiger.
Ikke enig. Spil med stærkeste hold. Og det er uden Okore.
Hvem skal spille venstre back så? Er KP klar?
Så vidt jeg har forstået er KP klar. Og derfor KP/Blåbjerg centralt og Patrick på venstre back.

Efter min mening skal Okore i bedre form før han kan være 1/2 valg. Det må være demotiverende for andre spillere, hvis han får en badebillet, fordi han er købt som et prestigeprojekt.
Patrick skal ikke spille venstre back under nogen som helst omstændigheder. Det vil gøre vores venstre side totalt bovlam at sætte en højrebenet derover, som kun kan William Kvist pasningen skråt tilbage til en medspiller. Jeg foretrækker klart en bagkæde med Palle, Okore, P og Blåbjerg til enhver tid. Skal vi gøre noget andet så vil jeg næsten hellere give Bytyqi chancen eller sætte Børsting derned. Alternativt de fire førnævnte og så Børsting som venstre wing back. Skal Patrick skal spille skal det være i højre og ærligtalt tvivler jeg efterhånden på hans Superliga-niveau. Jeg er med på han også har været skadet, men han har end ikke været i nærhedne af holdet.
Han spillede en god kamp mod Middelfart som vb.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 17. okt 2017, 21:53

seamann skrev:
Han spillede en god kamp mod Middelfart som vb.
Nu er Randers heller ikke Middelfart. Og den nuværende sportslige ledelse har da også erkendt, at han ikke har Superliga-niveau - godt nok et par år for sent det sker...
Han er færdig på det her hold, og må "nøjes" med at leve parcelhusdrømmen i Storvorde.

Fuldstændig galimatias at mene, at Okore ikke er god nok til at starte. Skal vi ikke kun 2 hjemmekampe tilbage, før Kasper Pedersen nær kostede 2 mål? Og Blåbjergs horrible pasningsspil har efterhånden givet modstanderne så mange omstillingsmuligheder.
Nej, vi må satse på den spiller Wieghorst fuldt og fast tror på kan lede det her fodboldhold. Og det er altså Jores Okore.

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 17. okt 2017, 22:50

Gamen skrev:
seamann skrev:
Han spillede en god kamp mod Middelfart som vb.
Nu er Randers heller ikke Middelfart. Og den nuværende sportslige ledelse har da også erkendt, at han ikke har Superliga-niveau - godt nok et par år for sent det sker...
Han er færdig på det her hold, og må "nøjes" med at leve parcelhusdrømmen i Storvorde.

Fuldstændig galimatias at mene, at Okore ikke er god nok til at starte. Skal vi ikke kun 2 hjemmekampe tilbage, før Kasper Pedersen nær kostede 2 mål? Og Blåbjergs horrible pasningsspil har efterhånden givet modstanderne så mange omstillingsmuligheder.
Nej, vi må satse på den spiller Wieghorst fuldt og fast tror på kan lede det her fodboldhold. Og det er altså Jores Okore.
Øhh, jeg gjorde blot opmærksom på at han har spillet, når nu det blev hævdet at han ikke har spillet....

Hvorfor kan du ikke blot acceptere, at nogen har andre holdninger end dig, uden at du skal kaste dig ud i det sprogbrug? Hvorfor skal der en sviner afsted efter PK?
Din udtalelse om galimatias er galimatias.

Besvar