Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 17. okt 2017, 16:05

Jesper Schmidt skrev:Jeg har ikke set en video af situationen som viser at han ikke sparker til stolene samtidig med at han slår til dem, det synes jeg faktisk godt det kan se ud til at han gør, på kroppens bevægelse. Men det er vel ligegyldigt om dommerne ser det som det ene eller det andet, det virker i hvert fald ret tumpet når AGF synes det skal være afgørende om det var med den ene eller anden kropsdel deres overtændte spiller beik en strafbar forseelse.

Derudover må det alt andet lige også anses som en skærpende omstændighed at det er i modstanderens område han gør det. Ingen kan vel være i tvivl om at det ville have kostet direkte rødt hvis en spiller slår til modstandernes stole, eller sparker til deres flasker mens bolden ruller på banen, og jeg har svært ved at se hvorfor det skulle behandles markant anderledes, bare fordi der er fløjtet til pause.

Så jeg synes dommen er korrekt. Det er til gengæld en farce at dommeren venter så længe med at give AGF besked, og den del kan jeg sagtens forstå deres harme over.

Iøvrigt er jeg faktisk vildt imponeret over hvordan David tacklede hele situationen, både i pausen og efter kampen.
Igen: Udfra hvad AGF selv sagde, så klager de ikke over om det er den ene eller anden kropsdel.. De klager over, at hvis dommeren ikke har set situationen, så kan han ikke dømme ud fra en formodning om, hvad der er sket..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. okt 2017, 16:51

Dalbjerg skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg har ikke set en video af situationen som viser at han ikke sparker til stolene samtidig med at han slår til dem, det synes jeg faktisk godt det kan se ud til at han gør, på kroppens bevægelse. Men det er vel ligegyldigt om dommerne ser det som det ene eller det andet, det virker i hvert fald ret tumpet når AGF synes det skal være afgørende om det var med den ene eller anden kropsdel deres overtændte spiller beik en strafbar forseelse.

Derudover må det alt andet lige også anses som en skærpende omstændighed at det er i modstanderens område han gør det. Ingen kan vel være i tvivl om at det ville have kostet direkte rødt hvis en spiller slår til modstandernes stole, eller sparker til deres flasker mens bolden ruller på banen, og jeg har svært ved at se hvorfor det skulle behandles markant anderledes, bare fordi der er fløjtet til pause.

Så jeg synes dommen er korrekt. Det er til gengæld en farce at dommeren venter så længe med at give AGF besked, og den del kan jeg sagtens forstå deres harme over.

Iøvrigt er jeg faktisk vildt imponeret over hvordan David tacklede hele situationen, både i pausen og efter kampen.
Igen: Udfra hvad AGF selv sagde, så klager de ikke over om det er den ene eller anden kropsdel.. De klager over, at hvis dommeren ikke har set situationen, så kan han ikke dømme ud fra en formodning om, hvad der er sket..
Jeps, men det får de da ikke medhold i, og det er jo bare et små-patetisk forsøg på at finde et smuthul så de kan slippe for straf. Det kan sagtens være at 4. dommeren har set det ud af øjenkrogen, eller at en linjedommer har set det fra lang afstand, og at de ikke har kunnet se om der blev sparket eller slået, men bare set stolene blive nedlagt. Det må absolut være i petitesseafdelingen, som hvis en dommer i sin rapport fejlagtigt skriver at en spiller sparkede en anden spiller ned på venstre knæ, mens det reelt var det højre.

AGF burde have holdt sig til at fokusere deres klage over situationen på den tid der gik før advarslen faldt.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 17. okt 2017, 17:19

Jesper Schmidt skrev:
Dalbjerg skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg har ikke set en video af situationen som viser at han ikke sparker til stolene samtidig med at han slår til dem, det synes jeg faktisk godt det kan se ud til at han gør, på kroppens bevægelse. Men det er vel ligegyldigt om dommerne ser det som det ene eller det andet, det virker i hvert fald ret tumpet når AGF synes det skal være afgørende om det var med den ene eller anden kropsdel deres overtændte spiller beik en strafbar forseelse.

Derudover må det alt andet lige også anses som en skærpende omstændighed at det er i modstanderens område han gør det. Ingen kan vel være i tvivl om at det ville have kostet direkte rødt hvis en spiller slår til modstandernes stole, eller sparker til deres flasker mens bolden ruller på banen, og jeg har svært ved at se hvorfor det skulle behandles markant anderledes, bare fordi der er fløjtet til pause.

Så jeg synes dommen er korrekt. Det er til gengæld en farce at dommeren venter så længe med at give AGF besked, og den del kan jeg sagtens forstå deres harme over.

Iøvrigt er jeg faktisk vildt imponeret over hvordan David tacklede hele situationen, både i pausen og efter kampen.
Igen: Udfra hvad AGF selv sagde, så klager de ikke over om det er den ene eller anden kropsdel.. De klager over, at hvis dommeren ikke har set situationen, så kan han ikke dømme ud fra en formodning om, hvad der er sket..
Jeps, men det får de da ikke medhold i, og det er jo bare et små-patetisk forsøg på at finde et smuthul så de kan slippe for straf. Det kan sagtens være at 4. dommeren har set det ud af øjenkrogen, eller at en linjedommer har set det fra lang afstand, og at de ikke har kunnet se om der blev sparket eller slået, men bare set stolene blive nedlagt. Det må absolut være i petitesseafdelingen, som hvis en dommer i sin rapport fejlagtigt skriver at en spiller sparkede en anden spiller ned på venstre knæ, mens det reelt var det højre.

AGF burde have holdt sig til at fokusere deres klage over situationen på den tid der gik før advarslen faldt.
Enig i at det er patetisk, og at han fik som fortjent.. At jeg så også har en lidt dårlig smag i munden over dommernes generel ageren i DK gør, at jeg lidt kan følge deres pointe..

Det ville dog ikke give nogen som helst mening, hvis de klagede over tiden der gik.. Fordi det er klokkeklart indenfor reglerne, da en advarsel blot skal gives inden en ny spilsituation sættes i gang.. Og hvis det er halvleg, ja så har dommeren reelt 15 minutter.
At det så er vanvitiig dårlig stil af MKK at trække den så længe, ja det er noget helt andet. Men det kan man ikke klage over, da reglerne ikke er brudt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. okt 2017, 17:28

Jeg er altid frisk på at svine dommere til.
Men skylder vi ikke i dette tilfælde dommeren at høre hans forklaring på hvorfor der gik 12 min? Der er vel ingen der tror at det var for at irritere AGF? Og hvem er det der siger at det var 12 min? Er det AGF? Kunne det tænkes at der er en der overdriver lidt og at der reelt gik kortere tid? Der er vel en grund. Skal vi ikke vente med at hænge dommeren indtil han har fået lov at forklare sig?
Janteloven eksisterer IKKE!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 17. okt 2017, 19:01

Køllen I Møllen skrev:Jeg er altid frisk på at svine dommere til.
Men skylder vi ikke i dette tilfælde dommeren at høre hans forklaring på hvorfor der gik 12 min? Der er vel ingen der tror at det var for at irritere AGF? Og hvem er det der siger at det var 12 min? Er det AGF? Kunne det tænkes at der er en der overdriver lidt og at der reelt gik kortere tid? Der er vel en grund. Skal vi ikke vente med at hænge dommeren indtil han har fået lov at forklare sig?
Jeg bryder mig generelt ikke om MKKs gerning som dommer, samt hans måde at gebærde sig på.. Og det er vist også det jeg sviner ham mest for.. (noget tyder på at en person som Kenn Hansen også har et lille issue, når han udtaler at det er en MKK classic..)

Men ellers så rammer dit indlæg egentlig hovedet på sømmet.. Hvorfor må han ikke udtale sig?
Dommerne må godt udtale sig om situationer som evt efterfølgende appelleres.. Men når der er protest, så må han ikke udtale sig.. Det virker sgu sådan lidt om en fordækt regel, som gør at man lige kan få styr på de interne linjer, og fintunet forklaringerne.. Men jaja.. Det er DBU m. FL., så hvorfor skulle sådan en proces ikke være samme mærkværdige process, som alle andre..

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 17. okt 2017, 21:22

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... pilles-om/

Stop nu, AGF. Jeres spiller fik en advarsel helt efter bogen og endnu en, der kan forsvares. Det var noget hø, at der gik noget tid, før han fik nummer to, men så er skandalen vist heller ikke større. Det er jo ikke umuligt at håndtere et rødt kort taktisk, mens spillet er i gang. Hvis den halvleg skal spilles om, bliver der normen fremover, når forkert dømte straffespark, offside-kendelser osv får indflydelse på resultatet af fodboldkampe.

AGF kunne vinde sympati på den sag ved at nøjes med at være fortørnede og så bare sige: "Men vi må vi'ere!" Nu er det ved at udvikle sig til en tabersag for dem, fordi de flejner så meget ud på grund af gult kort til en spiller, der netop flejnede ud.

Sjovt at tænke på, hvordan (nogle) AGF-fans rasede på forhånd i forventning om, at AaB ville nedlægge protest over den skandaløse afslutning på pokalsemifinalen, for så at falde ned, da AaB netop viste den gode, sportslige stil. Men deres ledelse har vist ikke taget ved lære. Bonderøve.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 17. okt 2017, 21:55

sulakvelidze skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... pilles-om/

Stop nu, AGF. Jeres spiller fik en advarsel helt efter bogen og endnu en, der kan forsvares. Det var noget hø, at der gik noget tid, før han fik nummer to, men så er skandalen vist heller ikke større. Det er jo ikke umuligt at håndtere et rødt kort taktisk, mens spillet er i gang. Hvis den halvleg skal spilles om, bliver der normen fremover, når forkert dømte straffespark, offside-kendelser osv får indflydelse på resultatet af fodboldkampe.

AGF kunne vinde sympati på den sag ved at nøjes med at være fortørnede og så bare sige: "Men vi må vi'ere!" Nu er det ved at udvikle sig til en tabersag for dem, fordi de flejner så meget ud på grund af gult kort til en spiller, der netop flejnede ud.

Sjovt at tænke på, hvordan (nogle) AGF-fans rasede på forhånd i forventning om, at AaB ville nedlægge protest over den skandaløse afslutning på pokalsemifinalen, for så at falde ned, da AaB netop viste den gode, sportslige stil. Men deres ledelse har vist ikke taget ved lære. Bonderøve.
Det er indbegrebet af en ussel taberklub. Fryd, at se deres bovlamme direktør og (efterhånden) smælderfede PC blamere sig gang på gang på TV. Godt, at det ikke er den slags tåber vi har ansat i vores klub.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Kenneth K » 18. okt 2017, 09:49

MrBangDK skrev:Til gengæld skulle Spelmann have været udvist. Fuck en narrøv!
Det er der ikke noget nyt i. Man kan i næsten hver kamp med ham finde minimum et par forseelser, der kan takseres til gult eller rødt.

Men hæhæhæhæ, AGF, mand... åhhh, hvor skal man da godt nok prise sig lykkelig for ikke at være AGF-fan. Alt hvad der sker i den klub er så pinligt.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Legum Magister » 18. okt 2017, 18:52

Kenneth K skrev:
Men hæhæhæhæ, AGF, mand... åhhh, hvor skal man da godt nok prise sig lykkelig for ikke at være AGF-fan. Alt hvad der sker i den klub er så pinligt.
AGF er enhver AaB tilhængers trøst. Uanset hvor meget det ser ud til at sejle på Hornevej, jå så er man højst søspejdere i forhold til de drevne søulke der huserer på Fredensvang. :thumbsup:

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 21:17

Alexander Sørloth... Bedste signing i år.

Dem der mente, at man ikke kan hente klasse for under 5 mio. til angrebet må bare erkende, at det kan man tydeligvis.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af KJ » 20. okt 2017, 21:29

Hahaha Gamen, behold bare din sorte trøje på. Du sejler fortsat rundt i økonomierne i klubberne. Du mente fx at Brøndbys økonomi var i fremgang :-) Og nu har FCM en god økonomi og udviser godt købmandsskab? Du tager på din egen syge måde alting ud af en sammenhæng. Du aner jo ikke hvad FCM har betalt i transfer, sign on fee og løn. Men hvis du interesserer dig for faktum, kunne du jo orientere dig i FCMs årsrapporter for de seneste 10 år.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 21:42

KJ skrev:Hahaha Gamen, behold bare din sorte trøje på. Du sejler fortsat rundt i økonomierne i klubberne. Du mente fx at Brøndbys økonomi var i fremgang :-) Og nu har FCM en god økonomi og udviser godt købmandsskab? Du tager på din egen syge måde alting ud af en sammenhæng. Du aner jo ikke hvad FCM har betalt i transfer, sign on fee og løn. Men hvis du interesserer dig for faktum, kunne du jo orientere dig i FCMs årsrapporter for de seneste 10 år.
Brøndbys økonomi ER da i fremgang - bestrider du det? Så tag venligst et kig på deres regnskaber, eller hvad div. økonomer udtalte ovenpå deres seneste regnskabsaflæggelse. Det ser bedre ud på Vestegnen end det har gjort længe, bl.a. grundet kraftig øgning af sponsorindtægter, og en mere velafbalanceret lønpolitik i førsteholdstruppen. Samtidig har man fået indfriet den massive gæld man havde. Mig bekendt har de ikke længere 2-3 reserver som hæver 4-5 mio.+ om året, som da Kahlenberg, Agger og Elmander var i klubben.

Groningen fik Sørloth for under 5 mio. kr, og han spillede ikke for dem. Derfor har FCM næppe givet mere end 5 mio. for en reservespiller.

Jeg taler ikke om FCM's generelle økonomi, men om påstanden om at man ikke kan hente klasse til angrebet for 5 mio. kr, som blev gentaget til hudløshed herinde under seneste vindue. Du ser spøgelser igen, Emil - kom ud og få lidt frisk luft, det ville gøre dig godt.

Og desuden, så længe FC Midtjylland sælger spillere for 50+ mio. om og om igen - så kan man sagtens bruge penge. Pt. kan Onuachu, Duelund og Sørloth vel som minimum indbringe en 80-100 mio.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2017, 21:56

Gamen skrev:Alexander Sørloth... Bedste signing i år.

Dem der mente, at man ikke kan hente klasse for under 5 mio. til angrebet må bare erkende, at det kan man tydeligvis.
Selvfølgelig kan man det, altså på samme måde som man kan vinde i lotto. Det er nok mere på sin plads at sige: det er ikke rimeligt at decideret forvente at selv kompetente sportschefter er i stand til at hente en spiller der præsterer så godt, til kun fem mio.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af KJ » 20. okt 2017, 21:58

Dansk Supermarked har købt et glas oliven for 8 kr. og solgt det for 10 kr. Alle andre varer har de tabt penge på og samlet realiseret et underskud på 50 mio. kr. Vil du så sige, at de har gjort det fremragende?? En mand på Island vandt i Eurojackpot - så det er genialt at spille lotto?

Hvis man investerer nok, vil nogle af investeringerne selvsagt give et plus. Men hvis summen af investeringerne giver absurd store underskud er det vel ikke så imponerende? Eller hvad synes du, Gamen? Er det fuldstændig ligegyldigt, at man taber 50 mio. på sine samlede investeringer, hvis blot man vinder 10 mio. på én af investeringerne? Et det generelt anerkendt som succesfuldt virksomhedsdrift uden for din xxxx hjerne?

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 22:03

Buzz Killington skrev: Selvfølgelig kan man det, altså på samme måde som man kan vinde i lotto. Det er nok mere på sin plads at sige: det er ikke rimeligt at decideret forvente at selv kompetente sportschefter er i stand til at hente en spiller der præsterer så godt, til kun fem mio.
Men selv kompetente sportschefer bør vide, at det er dén slags spillere (til den pris) som AaB skal kunne være med på, hvis man vil have value for money. Et stortalent for under 5 mio. kr, der har alt det vi mangler i vores spil.
Han ville have været et klassisk Lynge-køb, og som jeg skrev samme dag han skrev på for Midtjylland på dette forum - han er et superkøb, alene pga. hans store potentiale. Dominerede á la Cornelius da han bombede sig til kontrakt i Groningen, via leje i Bodø/Glimt.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 22:11

KJ skrev:Dansk Supermarked har købt et glas oliven for 8 kr. og solgt det for 10 kr. Alle andre varer har de tabt penge på og samlet realiseret et underskud på 50 mio. kr. Vil du så sige, at de har gjort det fremragende?? En mand på Island vandt i Eurojackpot - så det er genialt at spille lotto?

Hvis man investerer nok, vil nogle af investeringerne selvsagt give et plus. Men hvis summen af investeringerne giver absurd store underskud er det vel ikke så imponerende? Eller hvad synes du, Gamen? Er det fuldstændig ligegyldigt, at man taber 50 mio. på sine samlede investeringer, hvis blot man vinder 10 mio. på én af investeringerne? Et det generelt anerkendt som succesfuldt virksomhedsdrift uden for din xxxx hjerne?
Dine sammenligninger er i bedste fald dumme, så jeg gider ikke kommentere på alt det pjat.

Jeg kommenterede på købet af Sørloth, som isoleret set er et superkøb. Mig bekendt har de ikke hentet en perlerække af angribere som har floppet.

Dernæst skrev jeg, at man sagtens kan bruge penge, så længe man har aktiver (spillere) der kan realiseres. Og det har FC Midtjylland, modsat os. At de vil have 70+ mio. for Onuachu siger jo alt - det kan vi knap nok afhænde vores samlede talentmasse på førsteholdet for lige pt.
Det er en del af deres mere risikofyldte strategi, ikke en del af vores, at levere store spillersalg. Men det gør de også, det gør vi (med undtagelse af et lucky punch med Bassogog) ikke. Det er også derfor de til stadighed spenderer så meget på deres akademi, der vel efterhånden har leveret i omegnen af en kvart milliard i spillersalg de seneste 10 år.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 22:14

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... st-afvist/

Ingen overraskelse. Mon AGF nu planlægger at anke til CAS? Eller måske menneskerettighedsdomstolen? Rendyrket racisme, sådan at lange et rødt kort ud i pausen, bare fordi man er fra Balkan.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 20. okt 2017, 23:19

Gamen skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... st-afvist/

Ingen overraskelse. Mon AGF nu planlægger at anke til CAS? Eller måske menneskerettighedsdomstolen? Rendyrket racisme, sådan at lange et rødt kort ud i pausen, bare fordi man er fra Balkan.
Bilag 3 :D

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Frygah » 20. okt 2017, 23:37

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Selvfølgelig kan man det, altså på samme måde som man kan vinde i lotto. Det er nok mere på sin plads at sige: det er ikke rimeligt at decideret forvente at selv kompetente sportschefter er i stand til at hente en spiller der præsterer så godt, til kun fem mio.
Men selv kompetente sportschefer bør vide, at det er dén slags spillere (til den pris) som AaB skal kunne være med på, hvis man vil have value for money. Et stortalent for under 5 mio. kr, der har alt det vi mangler i vores spil.
Han ville have været et klassisk Lynge-køb, og som jeg skrev samme dag han skrev på for Midtjylland på dette forum - han er et superkøb, alene pga. hans store potentiale. Dominerede á la Cornelius da han bombede sig til kontrakt i Groningen, via leje i Bodø/Glimt.
Jo jo, men der var jo også stor begejstring over Jesper Hansen, og holdningen fra en del herinde var at ham burde AaB have hentet. Han har sgu ikke været overbevisende, især i starten af sæsonen var han ringe. Hvorimod Rinne har været rendyrket kvalitet. Så tingene er måske ikke altid så sort-hvide?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. okt 2017, 23:51

Frygah skrev: Jo jo, men der var jo også stor begejstring over Jesper Hansen, og holdningen fra en del herinde var at ham burde AaB have hentet. Han har sgu ikke været overbevisende, især i starten af sæsonen var han ringe. Hvorimod Rinne har været rendyrket kvalitet. Så tingene er måske ikke altid så sort-hvide?
Rinne har været bedre, ja, men ham forsøgte FCM også at hente inden de hentede Jesper Hansen. Hansen er dog en proven målmand med pæne meritter på Superliga-niveau, og det tror jeg ikke nogen ville sige nej til. Modsat Larsen havde vi jo brug for en der havde leveret med pil op.
Jeg foreslog allerede Jacob Rinne et par måneder før AaB hentede ham, så ham har jeg ikke brokket mig over.

Besvar