Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 11. sep 2017, 10:47

Pastorius skrev:
9520AaB skrev:Kan jeg ikke lige blive klogere Billede?, hvad er det folk har imod de såkaldte "sugardaddy's". For mig virker det lidt dobbeltmoralsk, vil vædde med at de fleste også holder med Chelsea, Man C, Man U, Real Madrid etc, der også har rigmænd bagved.
Jeg er da glad for foreningstanken, men kunne godt tænke mig at blive klogere??, hvad ser folk som faren??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det *er* dobbeltmoralsk!

Den egentlige forargelse ligger nok i at det ikke føles helt rigtig, når nogle har bedre økonomiske muligheder end andre. Særligt i Brøndby og FCM er der tilført rigtig mange penge direkte ind i det sportslige, uden nogen som helst forventning om at investeringen skulle kunne forrentes.

...men vi går heller ikke selv fri, bortset fra at vi har fordelt tabene på lidt flere skuldre.

Fodbold løber ikke rundt uden tilførte midler - på noget niveau, og det er utopisk at forvente at der nogen sinde vil være fair og lige muligheder for alle om at gøre sig gældende sportsligt. Dem med de fleste penge har de bedste muligheder - sådan er det. Klubfodbold er reelt forlængst aflivet.

Spørgsmålet er blot hvor man vil sætte grænserne for hvor økonomisk uansvarligt klubberne må opføre sig.
Og hvor man som forbruger sætter grænsen. Som du skriver er klubfodbold (på eliteniveau) forlængst aflivet og den rå kapital hersker. Men er det interessant som forbruger at se på fx 11 udlændinge på Chelseas hold eller fck/bif stille op med max 1 lokal, 4 danskere og resten udlændinge.
Jeg er ihverfald tæt på at sige, at jeg ikke vil malkes mere.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9520AaB » 11. sep 2017, 11:29

Kristian60 skrev:
9520AaB skrev:Kan jeg ikke lige blive klogere Billede?, hvad er det folk har imod de såkaldte "sugardaddy's". For mig virker det lidt dobbeltmoralsk, vil vædde med at de fleste også holder med Chelsea, Man C, Man U, Real Madrid etc, der også har rigmænd bagved.
Jeg er da glad for foreningstanken, men kunne godt tænke mig at blive klogere??, hvad ser folk som faren??
Jeg sympatiserer på ingen måde med nogen af de hold, men vil du ikke fortælle mig hvordan Real Madrid er ejet af en sugerdaddy?
Kan godt være at Real var et dårligt eksempel?, det ved jeg faktisk intet om:-), det var mere substansen om rigmænd i fodbold.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2017, 19:15

Så er der igen bøvl med økonomien i Lyngby. Denne gang truer et ambullancefirma med at begære dem konkurs. Så få dog stopept den farce

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... le-regning
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 16. sep 2017, 09:49

Jakobsen skrev:Så er der igen bøvl med økonomien i Lyngby. Denne gang truer et ambullancefirma med at begære dem konkurs. Så få dog stopept den farce

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... le-regning
Vær nu lige lidt kildekritisk. Selvfølgelig bliver Lyngby ikke erklæret konkurs over en regning på 50.000. Der er en tvist om en pris og leverandøren kører så et mediestunt for at få Lyngby til at give efter og betale det, leverandøren kræver. Tipsbladet hopper i med begge ben.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. sep 2017, 13:37

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:Så er der igen bøvl med økonomien i Lyngby. Denne gang truer et ambullancefirma med at begære dem konkurs. Så få dog stopept den farce

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... le-regning
Vær nu lige lidt kildekritisk. Selvfølgelig bliver Lyngby ikke erklæret konkurs over en regning på 50.000. Der er en tvist om en pris og leverandøren kører så et mediestunt for at få Lyngby til at give efter og betale det, leverandøren kræver. Tipsbladet hopper i med begge ben.
Det er alligevel vildt nok at bestille en vare uden at spørge til prisen, og så bagefter nægte at betale regningen fordi man ikke vil give det varen kostede.

Man bliver vel næppe erklæret konkurs for 50.000, jeg kender ikke reglerne, men en farce - det er det sgu, og det er der meget andet som vedrører Lyngbys økonomi der også er.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af AMadsen » 17. sep 2017, 09:00

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jakobsen skrev:Så er der igen bøvl med økonomien i Lyngby. Denne gang truer et ambullancefirma med at begære dem konkurs. Så få dog stopept den farce

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... le-regning
Vær nu lige lidt kildekritisk. Selvfølgelig bliver Lyngby ikke erklæret konkurs over en regning på 50.000. Der er en tvist om en pris og leverandøren kører så et mediestunt for at få Lyngby til at give efter og betale det, leverandøren kræver. Tipsbladet hopper i med begge ben.
Det er alligevel vildt nok at bestille en vare uden at spørge til prisen, og så bagefter nægte at betale regningen fordi man ikke vil give det varen kostede.

Man bliver vel næppe erklæret konkurs for 50.000, jeg kender ikke reglerne, men en farce - det er det sgu, og det er der meget andet som vedrører Lyngbys økonomi der også er.

Ja det er da dybt gonat´
da klubbens ledelse mener, at beløbet ikke lever op til markedsprisen
betal nu bare Lyngby og kom videre, men klart den kommer til Inkasso i såfald
de haft flere måneder til at gøre indsigelse
tja.... kan godt forstå de har agereret på den måde
Guld? igen, igen...!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af KJ » 19. okt 2017, 13:59

Christmas comes early :-)

http://udbud.lyngby-boldklub.dk/?utm_so ... sgodXxsA2g

10% i rente, lover Lyngby, og sikkerhed i datterselskaber. Det kan jo ikke gå galt.

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 19. okt 2017, 14:20

KJ skrev:Christmas comes early :-)

http://udbud.lyngby-boldklub.dk/?utm_so ... sgodXxsA2g

10% i rente, lover Lyngby, og sikkerhed i datterselskaber. Det kan jo ikke gå galt.
2-årig obligation med 10% pa. Det lyder som noget, der er tæt på de sidste krampetrækninger (kort løbetid, høj risikopræmie, lavt beløb). En slags SMS lån for virksomheder.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af dyhrmaN » 19. okt 2017, 14:26

seamann skrev:
KJ skrev:Christmas comes early :-)

http://udbud.lyngby-boldklub.dk/?utm_so ... sgodXxsA2g

10% i rente, lover Lyngby, og sikkerhed i datterselskaber. Det kan jo ikke gå galt.
2-årig obligation med 10% pa. Det lyder som noget, der er tæt på de sidste krampetrækninger (kort løbetid, høj risikopræmie, lavt beløb). En slags SMS lån for virksomheder.
der må være et par spillere i Lyngby, der ville pynte i AaB

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 19. okt 2017, 20:28

dyhrmaN skrev:der må være et par spillere i Lyngby, der ville pynte i AaB
Hvem ?
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af birk » 19. okt 2017, 21:29

Jeppe Kjær og Mikkel Rygaard.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af jonas386 » 19. okt 2017, 22:46

birk skrev:Jeppe Kjær og Mikkel Rygaard.
Mikkel Rygaard måske. Men Jeppe Kjær er sgu for uambitiøst. Så ville jeg da hellere satse på Pohl
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2017, 10:51

Nu hvor FCM er afnoteret som aktie, kan de så slippe for at offentliggøre deres regnskab. De skal vel stadig afleverer regnskaber til SKAT, men de behøver vel ikke offentliggøre det ?
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af KJ » 21. okt 2017, 10:55

FCM er et aktieselskab og har pligt til at aflægge og offentliggøre deres årsrapporter.

Deres hidtidige årsrapporter læses her:

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?e ... &type=Alle

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Kristian60 » 23. okt 2017, 14:58

FlæskeFrank skrev:Nu hvor FCM er afnoteret som aktie, kan de så slippe for at offentliggøre deres regnskab. De skal vel stadig afleverer regnskaber til SKAT, men de behøver vel ikke offentliggøre det ?
De slipper ikke for at offentliggøre et regenskab, men de kan nøjes med at offentliggøre et langt mere begrænset regenskab end hvis de havde været børsnoteret.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jan 2018, 18:52

Jeg vil gerne bringe en af mine gamle travere frem igen. Hvis Lyngby går konkurs, så "slipper" de altså for billigt. De vil blive sendt ned i danmarksserien, men vil allerede kunne rykke i divisionsturneringen efter et enkelt år i danmarksserien og kunne begynde kontraktfodbold.

Straffen skal simpelthen være, at har klubben været gået konkurs kan de ikke deltage i Danmarksturneringen før 2-3 år efter nedrykningen og kontraktfodbold bør ikke kunne indgås de første 5 år.

Hvis Lyngby går konkurs så må man bare konstatere, at de intet har lært siden 2001.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af alithebeast » 2. feb 2018, 13:08

Hvordan stilles spillerne i Lyngby ved en konkurs? Bliver de dækket af Lønmodtagernes Garantifond?
Hader København!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Uldahl » 2. feb 2018, 13:20

alithebeast skrev:Hvordan stilles spillerne i Lyngby ved en konkurs? Bliver de dækket af Lønmodtagernes Garantifond?
De får pengene fra lønmodtagernes garanti fond. Og de bliver fristillet så de kan starte i en ny klub uden der skal betales til Lyngby.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Legum Magister » 2. feb 2018, 16:53

FlæskeFrank skrev:Jeg vil gerne bringe en af mine gamle travere frem igen. Hvis Lyngby går konkurs, så "slipper" de altså for billigt. De vil blive sendt ned i danmarksserien, men vil allerede kunne rykke i divisionsturneringen efter et enkelt år i danmarksserien og kunne begynde kontraktfodbold.

Straffen skal simpelthen være, at har klubben været gået konkurs kan de ikke deltage i Danmarksturneringen før 2-3 år efter nedrykningen og kontraktfodbold bør ikke kunne indgås de første 5 år.

Hvis Lyngby går konkurs så må man bare konstatere, at de intet har lært siden 2001.
Der vil vel stadig være et økonomikrav, der skal opfyldes før, en klub kan få lov til at skrive kontrakter. Hvis der dannes et nyt selskab, der skal drive professionel fodbold i Lyngby, med licens fra Lyngby Boldklub, vil denne juridiske enhed vel skulle leve op til de økonomiske licensregler, der gælder i DBU. Man kan vel ikke straffe et nyt selskab, eller for den sags skyld amatørklubben, for de tåbeligheder, som Hellerup Invest og kompagni har truffet.

Det er blot trist, at der er en del gengangere blandt de klubber, særligt i Københavnsområdet, der går konkurs. Ingen klub er dog blevet straffet så hårdt for, hvad en professionel forretning lavede af fejl, som Chang. De blev simpelthen ofret, og det har man så lært af, og undgår nu at straffe amatørklubberne for kapitalselskabernes fejl.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af doukas » 6. feb 2018, 13:45

Hele dansk fodbolds renommé lider under pinlige Lyngby og en Divsionsforening og fodboldunion, som har sovet i timen.

Så kan man læse, at Lyngbys kamp på søndag skal aflyses, fordi der ikke er råd til at holde varme i banen og nu langer en svensk klub ud efter Lyngby, da de ikke har betalt transfer for en spiller de hentede i januar. Man græmmes.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar