Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 00:05

FCM skrev:
Halil skrev:Fcm:

De tal jeg har fundet er korrekte. Jeg kan ikke finde tal der sandsynliggør at “spillerbudgettet” er faldet med 30 %.

Løgneren Ankersen må komme på banen. Det er blevet en anden dag, som han sagde.
Når vi nu begge ved, at du mangler væsentlige oplysninger, for at kunne udtale dig om sandhedsværdien af Ankersens udsagn, så synes jeg egentlig, du skulle stoppe med at spille smart. Det er dig, der anklager Ankersen for at lyve. Så er det altså også dig, der skal løfte bevisbyrden.
Det er fordi han er en løgner og regnskabet indeholder ikke tal der kan sandsynliggøre at Ankersen taler sandt.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 7. nov 2017, 02:24

FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:
FCM skrev:Transfers afskrives jo over kontraktperioden. Derfor indgår købesummen ikke i et enkelt regnskabsår. Det er helt normal regnskabspraksis. Mit eksempel var jo udelukkende et simpel regneeksempel, for at demonstrere pointen om at Halil ikke kunne konkludere på de fremlagte tal. At kalde det manipulation og uærligt, er måske lige at stramme retorikken.
Og det er vel også derfor omsonst at snakke om regnskabet før afskrivninger. Selvom FCM gerne vil det, men så er vel lidt at sige "Alle vores gode spillere giver os et årligt overskud. Ja altså lige indtil, at vi skal betale anskaffelsessummen for dem.".

Men oprigtig vil jeg gerne have et bud på, hvor er der tegn på, at regnskabet ser mere positiv ud end de foregående år. Det har jeg svært ved at se. Specielt synes jeg, at det er bekymrende, at de allerede nu snakker om behovet for at tilføre klubben flere penge. Jeg er ikke i tvivl om, at Benham nok skal spæde til, men meningen var vel at skabe en fornuftig forretning og tegningen til det, er svær at se.
Jeg er helt enig vedr. snakken om regnskab før afskrivning. Det er et patetisk forsøg på misinformation.

Det mest positive i regnskabet er, at vi endelig har afhændet håndboldholdet. Vi har brændt 100 mio af i Benham-tiden, og det ser ud til at vejen til overskud går gennem både gruppespil og spillersalg. Et enkelt CHL-gruppespil vil dog række langt ift at få Benhams investering hjem igen. Samtidig skal de kommercielle indtægter hæves markant, og det hører jeg, at det går ok med, men det kræver ofte noget tid. Men enig i, at vejen til den fornuftige forretning ser svær ud.
Tak så er vi enig langt hen ad vejen.

I øvrigt forunderligt, at man ikke kan få nok synergi(Hej Tom Mathiesen) ud af at have både fodbold og håndbold under sig. Men det er åbenbart ikke lykkedes en eneste dansk klub endnu, selvom det er forsøgt flere gange. Kan ikke rigtig finde ud af om det er lykkedes for SønderjyskE, men vi kunne heller ikke finde ud af det.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2017, 09:49

Halil skrev:
FCM skrev:
Halil skrev:Fcm:

De tal jeg har fundet er korrekte. Jeg kan ikke finde tal der sandsynliggør at “spillerbudgettet” er faldet med 30 %.

Løgneren Ankersen må komme på banen. Det er blevet en anden dag, som han sagde.
Når vi nu begge ved, at du mangler væsentlige oplysninger, for at kunne udtale dig om sandhedsværdien af Ankersens udsagn, så synes jeg egentlig, du skulle stoppe med at spille smart. Det er dig, der anklager Ankersen for at lyve. Så er det altså også dig, der skal løfte bevisbyrden.
Det er fordi han er en løgner og regnskabet indeholder ikke tal der kan sandsynliggøre at Ankersen taler sandt.
Det alligevel noget af en bevisførelse. Er det omvendts princippet gældende for FCM ledere, som generelt er skyldige indtil det modsatte er bevist?! :aabfan:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 7. nov 2017, 10:00

Mike80 skrev:
Halil skrev:
FCM skrev:
Halil skrev:Fcm:

De tal jeg har fundet er korrekte. Jeg kan ikke finde tal der sandsynliggør at “spillerbudgettet” er faldet med 30 %.

Løgneren Ankersen må komme på banen. Det er blevet en anden dag, som han sagde.
Når vi nu begge ved, at du mangler væsentlige oplysninger, for at kunne udtale dig om sandhedsværdien af Ankersens udsagn, så synes jeg egentlig, du skulle stoppe med at spille smart. Det er dig, der anklager Ankersen for at lyve. Så er det altså også dig, der skal løfte bevisbyrden.
Det er fordi han er en løgner og regnskabet indeholder ikke tal der kan sandsynliggøre at Ankersen taler sandt.
Det alligevel noget af en bevisførelse. Er det omvendts princippet gældende for FCM ledere, som generelt er skyldige indtil det modsatte er bevist?! :aabfan:
:D :D :D Det er derfor det er så nemt at være leder for Fcm. Man kan sige hvad som helst - der eksisterer ingen kritisk refleksion blandt Jehovas Vidnerne, der sluger det hele råt.... Her skylder jeg dog at undtage FCM (Kent), som selv kalder Ankersens spin et "patetisk forsøg på misinformation". Forfriskende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 15:22

Mike80:

Næh.

Men jeg forstår ikke Ankersens udmelding og har urimeligt svært ved at se det har hold i regnskabet.

Ankersen kan vel have en helt særlig metode til at udregne et "spillerbudget" - Det kan jeg af gode grunde ikke vide, hvad er.

Løn bør dog indgå. Her kan ikke umiddelbart ses et fald i regnskabet.

Hvad mere?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
jacobmax
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 25. mar 2008, 10:52

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jacobmax » 7. nov 2017, 15:47

Jeg er på ingen måde ekspert, men Tipsbladets definition af spillerbudget er "årligt budget til transfers og lønninger til spillere".

Så det må vel indeholde alle omkostninger til klubbens spillere – dvs. afskrivninger på transfers (overgangssum + sign-on fees) og løn.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -billigste

EDIT: Kan se du faktisk har fået svar på dit spørgsmål.
ConCort på bold.dk skrev: Et fald paa 32% fra 14/15 til 16/17 i loenkroner og tilfoerte kontraktrettigheder.
Hvordan han er nået frem til det resultat, ved jeg intet om.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2017, 15:49

What, are FCM's nedgang i spillerbudget uden afskrivninger?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. nov 2017, 15:57

Jeg er ganske sikker på at et spillerbudget i FCM er et tal man helt selv bestemmer, og betyder i virkeligheden hvor meget man KUNNE bruge - hvis man altså ville. Table-of-justice-style.

Selvfølgelig er pudlen Ankersen en løgner, populist og propagandamager... men han er dygtig til det.

Brugeravatar
jacobmax
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 25. mar 2008, 10:52

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jacobmax » 7. nov 2017, 16:40

Det er han muligvis, men det ser ikke ud til han talte usandt i denne omgang.

"Og selv om FCM kom ud med et minus, er det værd at notere, at personaleomkostningerne er nedbragt med næsten ti mio. kr., uden at det har påvirket resultaterne på banen negativt."
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/6904810

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 17:09

jacobmax skrev:Jeg er på ingen måde ekspert, men Tipsbladets definition af spillerbudget er "årligt budget til transfers og lønninger til spillere".

Så det må vel indeholde alle omkostninger til klubbens spillere – dvs. afskrivninger på transfers (overgangssum + sign-on fees) og løn.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -billigste

EDIT: Kan se du faktisk har fået svar på dit spørgsmål.
ConCort på bold.dk skrev: Et fald paa 32% fra 14/15 til 16/17 i loenkroner og tilfoerte kontraktrettigheder.
Hvordan han er nået frem til det resultat, ved jeg intet om.
Jeps. Det er lidt uvist hvorfor, men det var formentlig grundet i at han ville finde nogle tal i regnskabet der passede med Ankersens postulat.
Uden Synd Ingen Frelse

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 7. nov 2017, 17:29

Halil skrev:
jacobmax skrev:Jeg er på ingen måde ekspert, men Tipsbladets definition af spillerbudget er "årligt budget til transfers og lønninger til spillere".

Så det må vel indeholde alle omkostninger til klubbens spillere – dvs. afskrivninger på transfers (overgangssum + sign-on fees) og løn.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -billigste

EDIT: Kan se du faktisk har fået svar på dit spørgsmål.
ConCort på bold.dk skrev: Et fald paa 32% fra 14/15 til 16/17 i loenkroner og tilfoerte kontraktrettigheder.
Hvordan han er nået frem til det resultat, ved jeg intet om.
Jeps. Det er lidt uvist hvorfor, men det var formentlig grundet i at han ville finde nogle tal i regnskabet der passede med Ankersens postulat.
Hvilket jo er markant anderledes end den metode du anvender....
Edit: da ironi nogle gange er svært at forstå på skrift, så må jeg hellere præcisere, at din metode jo netop var, at finde nogle tal i regnskabet, der ikke passede med Ankersens postulat. Så same-same. Endda på trods af at du både her og på bold.dk har fået af vide, at de tal du brugte, ikke afspejlede andet end en del af spillerbudgettet, og derfor ikke kunne bruges på den måde, som du gjorde. Du fremturede med beskyldninger om løgne, men det eneste du dokumenterede var din egen uvidenhed om det, du talte om, samt en imponerende påståelighed selv om det er evident for alle, at du konkluderede på et forkert grundlag.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 17:42

Fcm:

Der er en forskel på hvad jeg siger og hvad formanden for fcm siger. Desværre.

Men Ankersens definition er lønninger. Så mine tal er korrekte og Ankersen er en løgner.

Sad.
Uden Synd Ingen Frelse

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 7. nov 2017, 18:00

Halil skrev:Fcm:

Der er en forskel på hvad jeg siger og hvad formanden for fcm siger. Desværre.

Men Ankersens definition er lønninger. Så mine tal er korrekte og Ankersen er en løgner.

Sad.
Kan du ikke så ikke lige dokumentere, at han taler om lønninger? Dit eget oprindelige citat omhandler spillerbudget. At du ikke var klar over hvad det betød, er jo ikke ensbetydende med, at andre ikke var det.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 18:04

Ankersen sir det selv i det tidligere citerede.

Det er bare spillerlønninger han mener.
Uden Synd Ingen Frelse

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 7. nov 2017, 18:20

Halil skrev:Ankersen sir det selv i det tidligere citerede.

Det er bare spillerlønninger han mener.
Har du generelt problemer med at skelne mellem det du selv siger og det andre siger? Det er nemlig potentielt en ret alvorlig psykisk lidelse, hvis dit jeg på den måde går i opløsning. Ankersen udtaler sig om spillerbudget. I din uvidenhed blev det til lønninger. Problemet er din uvidenhed, ikke Ankersens udtalelse, og det bliver det ved med at være, lige meget hvor mange gange du påstår noget andet.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 7. nov 2017, 18:23

FCM skrev:
Halil skrev:Ankersen sir det selv i det tidligere citerede.

Det er bare spillerlønninger han mener.
Har du generelt problemer med at skelne mellem det du selv siger og det andre siger? Det er nemlig potentielt en ret alvorlig psykisk lidelse, hvis dit jeg på den måde går i opløsning. Ankersen udtaler sig om spillerbudget. I din uvidenhed blev det til lønninger. Problemet er din uvidenhed, ikke Ankersens udtalelse, og det bliver det ved med at være, lige meget hvor mange gange du påstår noget andet.
Hva?

Så nu ved du at det er noget andet end spillerlønninger som Ankersen siger?

Hvor har du fået det fra?
Uden Synd Ingen Frelse

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 11. nov 2017, 14:34

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jakobsen skrev:Er lidt bedrøvet over at se folk gider spilde så mange kræfter på en lille klub med en vanvittig ledelse og rådden økonomi. De kommer jo ikke med noget nyt til fodbolden. Alle kunne lave deres resultater med deres budgetter og de sidste par år har de egentlig underpræsteret ifht. budget.
Så skal du nok holde dig væk de næste par dage, hvis ikke bedrøvelsen skal tage yderligere til!! FCM regnskabet er vel efterhånden årets største glædesdag for flere debattører og tilhængere herinde hos nr. 1 i den moralske liga.

1885 Storklub af egne ord men i den grad mindreklubs komplekser i handling og udtryk. - Men lad os så få sparket gang i denne tråd igen, da den jo ellers har det med at dø ud når den sportslige succes på heden bliver for stor:-) God krig..
Stakkels Mike :'( , det må virkelig gøre ondt at være fan af en klub, der skal have kunstigt åndedræt af en sugardaddy hvert regnskabsår? I gør jo alting rigtigt med brug af statistik og det bedste akademi og alt muligt....
Ja jeg nærmest helt utrøstelig. Prøver at finde trøst i mesterskabsslutspil, egenudviklede profiler som Duelund, Nissen og Paul, europæisk fodbold og transfers som rent faktisk også forstærker holdet med brug af statistik.
Ja, det er sgu mærkeligt, at Benham skal samle regningen op år efter år, når I har så meget succes hele vejen rundt.
Ja det mærkeligt. Specielt når man sammenligner hvordan både AaB og FCM jo har solgt alt hvad der er blevet budt på så snart de kunne tage 5 mere på foden end modstanderen for netop, at kunne præstere et positivt regnskab! Eller prøv lige at vent lidt..?! -Er det kun den ene af vores klubber der har den med regnskabet som et ultimativt succeskriterie? Kunne FCM bevidst havde fravalgt et salg af eksempelvis Paul fordi klubben/Benham havde en anden strategi, og ikke bare gik efter guldet i den moralske liga, hvor hele Nordjyllands fodboldhold jo alligevel forlængst er stukket af fra alt og alle :aabfan:

Jeg ved da godt at jeg snakker for vildøve øre, men prøv at lege med tanken om at også FCM måske også kunne have solgt nuværende profiler, kunne have skæret ned på lønninger og kunne have kæmpet med om en 6.plads, hvis man havde valgt samme strategi som feks. AaB?! Det har man IMO meget bevidst ikke valgt :cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2017, 15:09

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jakobsen skrev:Er lidt bedrøvet over at se folk gider spilde så mange kræfter på en lille klub med en vanvittig ledelse og rådden økonomi. De kommer jo ikke med noget nyt til fodbolden. Alle kunne lave deres resultater med deres budgetter og de sidste par år har de egentlig underpræsteret ifht. budget.
Så skal du nok holde dig væk de næste par dage, hvis ikke bedrøvelsen skal tage yderligere til!! FCM regnskabet er vel efterhånden årets største glædesdag for flere debattører og tilhængere herinde hos nr. 1 i den moralske liga.

1885 Storklub af egne ord men i den grad mindreklubs komplekser i handling og udtryk. - Men lad os så få sparket gang i denne tråd igen, da den jo ellers har det med at dø ud når den sportslige succes på heden bliver for stor:-) God krig..
Stakkels Mike :'( , det må virkelig gøre ondt at være fan af en klub, der skal have kunstigt åndedræt af en sugardaddy hvert regnskabsår? I gør jo alting rigtigt med brug af statistik og det bedste akademi og alt muligt....
Ja jeg nærmest helt utrøstelig. Prøver at finde trøst i mesterskabsslutspil, egenudviklede profiler som Duelund, Nissen og Paul, europæisk fodbold og transfers som rent faktisk også forstærker holdet med brug af statistik.
Ja, det er sgu mærkeligt, at Benham skal samle regningen op år efter år, når I har så meget succes hele vejen rundt.
Ja det mærkeligt. Specielt når man sammenligner hvordan både AaB og FCM jo har solgt alt hvad der er blevet budt på så snart de kunne tage 5 mere på foden end modstanderen for netop, at kunne præstere et positivt regnskab! Eller prøv lige at vent lidt..?! -Er det kun den ene af vores klubber der har den med regnskabet som et ultimativt succeskriterie? Kunne FCM bevidst havde fravalgt et salg af eksempelvis Paul fordi klubben/Benham havde en anden strategi, og ikke bare gik efter guldet i den moralske liga, hvor hele Nordjyllands fodboldhold jo alligevel forlængst er stukket af fra alt og alle :aabfan:

Jeg ved da godt at jeg snakker for vildøve øre, men prøv at lege med tanken om at også FCM måske også kunne have solgt nuværende profiler, kunne have skæret ned på lønninger og kunne have kæmpet med om en 6.plads, hvis man havde valgt samme strategi som feks. AaB?! Det har man IMO meget bevidst ikke valgt :cheers:
Men det har i jo forsøgt med før Benham, og det gik jo heller ikke økonomisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 11. nov 2017, 15:12

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jakobsen skrev:Er lidt bedrøvet over at se folk gider spilde så mange kræfter på en lille klub med en vanvittig ledelse og rådden økonomi. De kommer jo ikke med noget nyt til fodbolden. Alle kunne lave deres resultater med deres budgetter og de sidste par år har de egentlig underpræsteret ifht. budget.
Så skal du nok holde dig væk de næste par dage, hvis ikke bedrøvelsen skal tage yderligere til!! FCM regnskabet er vel efterhånden årets største glædesdag for flere debattører og tilhængere herinde hos nr. 1 i den moralske liga.

1885 Storklub af egne ord men i den grad mindreklubs komplekser i handling og udtryk. - Men lad os så få sparket gang i denne tråd igen, da den jo ellers har det med at dø ud når den sportslige succes på heden bliver for stor:-) God krig..
Stakkels Mike :'( , det må virkelig gøre ondt at være fan af en klub, der skal have kunstigt åndedræt af en sugardaddy hvert regnskabsår? I gør jo alting rigtigt med brug af statistik og det bedste akademi og alt muligt....
Ja jeg nærmest helt utrøstelig. Prøver at finde trøst i mesterskabsslutspil, egenudviklede profiler som Duelund, Nissen og Paul, europæisk fodbold og transfers som rent faktisk også forstærker holdet med brug af statistik.
Ja, det er sgu mærkeligt, at Benham skal samle regningen op år efter år, når I har så meget succes hele vejen rundt.
Ja det mærkeligt. Specielt når man sammenligner hvordan både AaB og FCM jo har solgt alt hvad der er blevet budt på så snart de kunne tage 5 mere på foden end modstanderen for netop, at kunne præstere et positivt regnskab! Eller prøv lige at vent lidt..?! -Er det kun den ene af vores klubber der har den med regnskabet som et ultimativt succeskriterie? Kunne FCM bevidst havde fravalgt et salg af eksempelvis Paul fordi klubben/Benham havde en anden strategi, og ikke bare gik efter guldet i den moralske liga, hvor hele Nordjyllands fodboldhold jo alligevel forlængst er stukket af fra alt og alle :aabfan:

Jeg ved da godt at jeg snakker for vildøve øre, men prøv at lege med tanken om at også FCM måske også kunne have solgt nuværende profiler, kunne have skæret ned på lønninger og kunne have kæmpet med om en 6.plads, hvis man havde valgt samme strategi som feks. AaB?! Det har man IMO meget bevidst ikke valgt :cheers:

Forskellen er jo at FCM år efter år kører med underskud, dækket ind af Benham. Jeg har tidligere skrevet, at det kan ikke få mit pis i kog, at en rigmand dækker underskud, det ser man overalt i Europa.
Der hvor jeg ser faren, er den dag rigmanden ikke vil lege med mere. Det burde man forholde sig til, også som FCM fan, der er nemlig lige så mange eksempler rundt om, hvor dette har ført til klubberne ikke eksisterer på samme måde bagefter.
Så hvis du kan garantere at Benham ALTID vil putte penge i en bundløs kasse, så har jeg sgu ingen problemer med dette. Har du den mindste tvivl, så burde man som fan også forholde sig til dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 11. nov 2017, 15:59

9520AaB skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Så skal du nok holde dig væk de næste par dage, hvis ikke bedrøvelsen skal tage yderligere til!! FCM regnskabet er vel efterhånden årets største glædesdag for flere debattører og tilhængere herinde hos nr. 1 i den moralske liga.

1885 Storklub af egne ord men i den grad mindreklubs komplekser i handling og udtryk. - Men lad os så få sparket gang i denne tråd igen, da den jo ellers har det med at dø ud når den sportslige succes på heden bliver for stor:-) God krig..
Stakkels Mike :'( , det må virkelig gøre ondt at være fan af en klub, der skal have kunstigt åndedræt af en sugardaddy hvert regnskabsår? I gør jo alting rigtigt med brug af statistik og det bedste akademi og alt muligt....
Ja jeg nærmest helt utrøstelig. Prøver at finde trøst i mesterskabsslutspil, egenudviklede profiler som Duelund, Nissen og Paul, europæisk fodbold og transfers som rent faktisk også forstærker holdet med brug af statistik.
Ja, det er sgu mærkeligt, at Benham skal samle regningen op år efter år, når I har så meget succes hele vejen rundt.
Ja det mærkeligt. Specielt når man sammenligner hvordan både AaB og FCM jo har solgt alt hvad der er blevet budt på så snart de kunne tage 5 mere på foden end modstanderen for netop, at kunne præstere et positivt regnskab! Eller prøv lige at vent lidt..?! -Er det kun den ene af vores klubber der har den med regnskabet som et ultimativt succeskriterie? Kunne FCM bevidst havde fravalgt et salg af eksempelvis Paul fordi klubben/Benham havde en anden strategi, og ikke bare gik efter guldet i den moralske liga, hvor hele Nordjyllands fodboldhold jo alligevel forlængst er stukket af fra alt og alle :aabfan:

Jeg ved da godt at jeg snakker for vildøve øre, men prøv at lege med tanken om at også FCM måske også kunne have solgt nuværende profiler, kunne have skæret ned på lønninger og kunne have kæmpet med om en 6.plads, hvis man havde valgt samme strategi som feks. AaB?! Det har man IMO meget bevidst ikke valgt :cheers:

Forskellen er jo at FCM år efter år kører med underskud, dækket ind af Benham. Jeg har tidligere skrevet, at det kan ikke få mit pis i kog, at en rigmand dækker underskud, det ser man overalt i Europa.
Der hvor jeg ser faren, er den dag rigmanden ikke vil lege med mere. Det burde man forholde sig til, også som FCM fan, der er nemlig lige så mange eksempler rundt om, hvor dette har ført til klubberne ikke eksisterer på samme måde bagefter.
Så hvis du kan garantere at Benham ALTID vil putte penge i en bundløs kasse, så har jeg sgu ingen problemer med dette. Har du den mindste tvivl, så burde man som fan også forholde sig til dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jamen selvfølgelig forholder jeg mig til at man ikke kan gennemføre nuværende offensiv strategi såfremt Benham ikke længere ønskede at involvere sig økonomisk i FCM. Man istedet for blot at påpege årligt underskud, som målbart for manglende bred FCM succes (logikken med talenter, gode indkøb og sportslig succes automatisk burde give overskud) burde man også kunne forholde sig til om det netop er en bevidst strategi eller et underskud af nød.

Ville du modsætte dig at FCM med nuværende profilsalg af Paul, Duelund, Nissen og Sørloth ville kunne vende et samlet FCM underskud i perioden med Benham til et samlet overskud? Havde Benhams haft positiv økonomi som primært mål i FCM havde man solgt spillere og opfyldt dette. Det min påstand.

Jeg kan godt forstå at Nordjylland er glade for positive regnskaber, men fakta er jo også at i har skåret så meget i budgettet, og at jeres sportslige præstationer nu begynder at leve nogenlunde op til jeres økonomi. Det helt fint men det også en bevidst strategi langt fra FCM. Rasmus Ankersen har jo feks. I en evaluering efter transfervindue direkte henvist til AaB som en modsætning med "Nordjyske havenisser som aldrig tør tage en chance". Unødvendigt provokerende men også et udtryk for at man i FCM ikke har samme sportslig samt økonomisk strategi som i AaB.

Men det skal selvfølgelig ikke tage glæden eller fejringen over FCM's års regskabsdage herinde :aabfan:

Besvar