Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Pavol Safranko

Indlæg af 9000AaB » 8. sep 2017, 08:53

Er der nogle der ved om Safranko blev skadet eller hvad der skete? Så hand faldte og så li reply fra igår og der humper han det meste af overtiden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 8. sep 2017, 08:55

9000AaB skrev:Er der nogle der ved om Safranko blev skadet eller hvad der skete? Så hand faldte og så li reply fra igår og der humper han det meste af overtiden.
Han fik et slag i en duel til sidste i kampen. Synes ikke det lignede noget særligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Funky » 8. nov 2017, 21:24

Hvad er folkedybets holdning til, hvor mange kampe en ny spiller skal have, før han dømmes ude? I nyeste udgave af Ripodsten er panelet enige om, at Safranko ikke 'har det, der skal til', og et enkelt panel-medlem mener ligefrem, AaB skal overveje at sende ham med Sylvestr ud af landet igen til jul. Han har spillet 9 kampe for AaB, og det startede vel "okay", men de senere har sandt at sige ikke været prangende.

Jeg synes selv, nærmest pr. princip, at 9 kampe er urimeligt få kampe. På den anden side har jeg svært ved at få øje på hans klare forcer, men er det så hans skyld, eller holdets og taktikkens? Hvad er han egentlig for en fisk?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 8. nov 2017, 21:35

Funky skrev:Hvad er folkedybets holdning til, hvor mange kampe en ny spiller skal have, før han dømmes ude? I nyeste udgave af Ripodsten er panelet enige om, at Safranko ikke 'har det, der skal til', og et enkelt panel-medlem mener ligefrem, AaB skal overveje at sende ham med Sylvestr ud af landet igen til jul. Han har spillet 9 kampe for AaB, og det startede vel "okay", men de senere har sandt at sige ikke været prangende.

Jeg synes selv, nærmest pr. princip, at 9 kampe er urimeligt få kampe. På den anden side har jeg svært ved at få øje på hans klare forcer, men er det så hans skyld, eller holdets og taktikkens? Hvad er han egentlig for en fisk?
Det er svært at sige. På den ene side, så ligner han i alle videoer en spiller der ikke kan særlig meget andet end at være i boksen - og der er han helt okay.
På den anden side, så er det alt alt for tidligt at dømme en relativt dyr spiller ude. Vi skal helst ikke have mere gang i svingdøren end vi allerede har haft. Fuldstændig uhørt hvis vi ender med at nå op på 4 dyre nyindkøb, som vi har sendt på porten efter mindre end et år fordi de har vist sig fejlcastede eller ikke har det der skal til for at slå egne talenter af.
Dels sender det et rigtigt dårligt signal til sponsorer og fans og dels skriger det af inkompetence.

Det er for mig helt tydeligt, at vi slet, slet ikke får bragt ham i spil når han ofte befinder sig så langt fra mål som tilfældet er, og i alt for mange kampe kun har selskab af 2-3 medspillere når han endelig får bolden.
Hans teknik er ikke så veludviklet, og han mangler fart (en fællesnævner for alt hvad vi har hentet det seneste år, og dét er simpelthen for ringe!). Jeg vil gerne give ham lidt længere snor, men det hænger meget sammen med taktik også - jeg skammer mig egentlig lidt som AaB'er over det dødssyge fodbold vi spiller. Det er trist at se på, og det er ikke med til at udvikle de (få) talenter vi har.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FIDEL » 8. nov 2017, 22:05

Jeg kan godt li Safranko og det er alt alt for tidligt at dømme ham ude.
Manden kommer ind på et hold, der ikke fungerer og der skabes kun få chancer i hver kamp. Desuden er han 22 år, skal vænne sig til et andet land og liga samt vi mangler gode spillere i offensiven.
Jeg kan rigtig godt li hans attitude, men det er rigtigt at han har stået svagt i billedet de sidste kampe siden han brændte straffe imod Helsingør. Han spillede faktisk en god kamp, dog var afslutningerne svage.
Der bør dog hentes en 1.angriber til nytår så der er mere konkurrence i angrebet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2017, 23:03

Som vi spiller nu, ser alle på holdet håbløse ud - i hvert fald når vi selv har bolden. Det giver ikke mening at gå efter diverse spillere. Det er holdet der skal løfte sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Kristian » 8. nov 2017, 23:36

Funky skrev:Hvad er folkedybets holdning til, hvor mange kampe en ny spiller skal have, før han dømmes ude? I nyeste udgave af Ripodsten er panelet enige om, at Safranko ikke 'har det, der skal til', og et enkelt panel-medlem mener ligefrem, AaB skal overveje at sende ham med Sylvestr ud af landet igen til jul. Han har spillet 9 kampe for AaB, og det startede vel "okay", men de senere har sandt at sige ikke været prangende.

Jeg synes selv, nærmest pr. princip, at 9 kampe er urimeligt få kampe. På den anden side har jeg svært ved at få øje på hans klare forcer, men er det så hans skyld, eller holdets og taktikkens? Hvad er han egentlig for en fisk?
Synes virkelig det er tåkrummede at høre ham fra ripodsten der mener han skal med Sylvestr ud af vagten.
Tilmed er der en der mener han lunter rundt.

Aha. Det er da det sidste manden gør. Han jagter mere bolden end Pohl nogensinde har gjort. Synes han har noget vildskab vi har savnet.

Sig mig tror han det er manager det her eller hvad.
Vi har haft ham i 10 kampe ca og han er 22 år, kommer til et nyt land. Skal spilles ind på et hold der ikke fungere endnu.

Synes det ville klæde folk at give vores spillere lidt længere snor nogle gange. Ikke så mærkeligt at der er negativ stemning omkring holdet hele tiden, når selv de lokale eksperter er med til at føre debatten ned på et uhørt lavt niveau nogle gange.
------------------
mvh Kristian

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Legum Magister » 8. nov 2017, 23:37

Pastorius skrev:Som vi spiller nu, ser alle på holdet håbløse ud - i hvert fald når vi selv har bolden. Det giver ikke mening at gå efter diverse spillere. Det er holdet der skal løfte sig.
Jeg er helt enig. At komme ind på et hold, der er i den generelle forfatning, som AaB er for nærværende, er ikke bare svært, det er nærmest en Uriaspost.
Holdet spiller fantasiløst, og har for det meste nok at gøre med at forsvare sig. Man kan sige, at Safranko ikke har løftet AaB's offensiv; men det er spørgsmålet om nogen angriber ville kunne gøre det alene, hvis en sådan findes vil han i hvert fald være uden for AaB's økonomiske rækkevidde.
Vi har behov for, at holdet samlet løfter sig et niveau eller to, og så vil det bestemt ikke skade, hvis midtbanen kan blive tilført noget kreativ kvalitet, for det er en udpræget mangelvare, hvilket gør livet ualmindeligt svært for angrebet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Maglau » 9. nov 2017, 09:15

Selvfølgelig er 9 kampe alt for lidt at bedømme på. Men jeg vil hive Gamen ret i at negativiteten om ham nok tager udgangspunkt i nogle manglende spidskompetencer.
Han har elendig teknik både korte afleveringer især afspil og førsteberøriringer, ingen fart og er ikke målfarliG

Så det er meget svært at se hvad han kan bidrage med da det jo ikke lige er en enkelt ting han skal lægge på.

Tror ikke på han får succes dertil er der for store mangler desværre. Uanset hvor godt holdet spiller ser jeg ikke ham udvikle sine tekniske færdigheder synderligt - men måske har han i de tilfælde en målfarlighed vi ikke har set.

Den længere snor de fleste har givet Flores skyldes sikkert de åbentlyse teknisk færdigheder og sydamerikanske bevægelser. Her var man sikker på at de kunne bære frugt med lidt tillid - men det har også lidt lange udsigter
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 9. nov 2017, 10:35

Det største problem for Safranko er - ligesom f.eks. Pohl - at han er blevet tildelt et alt for stort ansvar alt for tidligt. Jeg synes det er tydeligt at Safranko har grundforudsætningerne for at blive Serie A- eller Bundesligaangriber en dag, men der er også lang vej derhen. Tilmed har Safranko endnu ikke haft en sæson hvor han har lavet 15-20 mål, så købet af Safranko kan kun ses i lyset af det potentiale, man vurderer ham til at have. Og når man køber en spiller pga. hans potentiale, så er det en kæmpe fejl at man giver ham så stort ansvar og så stort pres fra dag 1.

Det er selvfølgelig gavnligt for Safranko at spille en masse minutter, men ikke når det sker som i dette efterår. Safranko er jo købt ind som frelseren og derfor er han naturligt nok i rampelyset når han ikke scorer mål. Det kan medføre at Safranko aldrig kommer i gang fordi han allerede nu "skylder" og skal ud og kæmpe for sin berettigelse på holdet hver gang han går på banen.

Den rette proces for Safranko havde været at være 2./3.-angriber sammen med Jannik Pohl bag en etableret topangriber. I sådan en konstellation ville der være rigeligt med spilletid til både Safranko og Pohl, men når vi ikke kunne lave mål ville fokus på være på førsteangriberen og ikke de to 21/22-årige udviklingsspillere. Det ville også give Safranko ro til måske at spille 6-8 kampe plus en håndfuld reserveholdskampe det første halvår og komme ordentligt på plads i Aalborg inden han så kunne tage mere og mere ansvar og begynde at præstere i løbet af 2018.

Safranko ville have meget bedre betingelser hvis han havde fået lov at starte som en slags joker, der kunne overraske modstanderne med sin fysik og aggressivitet i de sidste 20 minutter eller måske en start i ny og næ. Så kunne han stille og roligt bygge på og når angribere får gode, tålmodige udviklingsprocesser har de det med pludseligt at poppe op som trold af æske som vi så det med Lukas Spalvis i sin tid. Det kan Safranko sagtens stadig komme til, men vi har godt nok ikke givet ham ret gode forudsætninger for at blive en succes sådan som vi har misbrugt ham de første par måneder.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pavol Safranko

Indlæg af troelsh » 9. nov 2017, 10:54

Må indrømme jeg ikke har den store fidus til Pavol, umiddelbart kan jeg ikke se han skulle være meget bedre eksempelvis Grønning som en anden bruger også har påpeget, jeg håber selvfølgelig at jeg tager fejl, men at have så store mangler i sit tekniske niveau som det ser ud til han har, er ikke noget man ændrer på kort tid, og jeg har endnu ikke set han skulle være en specielt god afslutter.

Når det så er sagt, så skal han have ros for sin attitude respekt for det, men jeg tror godt han kunne blive overhalet indenom af en Ramkilde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 9. nov 2017, 11:12

Yankee skrev:Det største problem for Safranko er - ligesom f.eks. Pohl - at han er blevet tildelt et alt for stort ansvar alt for tidligt. Jeg synes det er tydeligt at Safranko har grundforudsætningerne for at blive Serie A- eller Bundesligaangriber en dag, men der er også lang vej derhen. Tilmed har Safranko endnu ikke haft en sæson hvor han har lavet 15-20 mål, så købet af Safranko kan kun ses i lyset af det potentiale, man vurderer ham til at have. Og når man køber en spiller pga. hans potentiale, så er det en kæmpe fejl at man giver ham så stort ansvar og så stort pres fra dag 1.
Fuldstændig som jeg skrev ved præsentationen af ham. inden vinduet sagde AaB at man ville hente etablerede, erfarne spillere som kunne gå ind og være profiler og nogen som de unge kunne læne sig opad... Det fik vi i Okore, Pallesen og til dels Rinne, men ikke i Lesniak, Rolim eller Safranko. Især i angrebet har behovet været enormt åbenlys længe. Her betalte vi millioner for en ung Slovak med en okay, men ikke prangende, statistik fra hjemlandet. Det lignede for mig endnu en satsning og indtil videre ligner det en klar nitte.
Jeg har i modsætning til dig svært ved at se et potentiale til større ligaer. Han har en fornuftig fysik men resten mangler. Han er teknisk dårlig, ikke specielt hurtigt, og ikke synderlig god til at opsnuse chancerne i feltet og omkring feltet. Han flakker for meget rundt i stedet for at være i boksen, og når han er der, er det ofte det forkerte løb/placering der tages.
Han kan lære og blive bedre, men potentialet er ikke åbenlys, og han er virkelig ikke den spiller, som vi så desperat har manglet nu og her.

Sylvestr, Safranko... vi må håbe at tredje angrebsskud bliver væsentligt bedre! Jeg håber lidt at man tager en mere kendt løsning, en spiller der har bevist sig i en liga som den danske, men som måske skal have en ny chance for at sparke gang i målscoringen igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 9. nov 2017, 11:37

Mon ikke han er "offer" for smøleri/dårlig transferplanlægning?

Vi fik at vide at førsteprioriteten var en goalgetter, en sikker målscorer, og så henter man en udviklingsspiller uden specielt imponerende statistik.
Jeg synes, at han typemæssigt passer OK ind, men når vi har et udtalt angrebsproblem, så skal man løse det. Ikke lægge alen til det. Vi har jo blot fortsat vores angrebskvaler.

Det er uacceptabelt, når man nu har stået med det her problem i et år, henter en kortsigtet løsning i Sylvestr, og altså har haft helt utroligt god tid til at finde den helt rigtige spiller der kan levere nu og her.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Martino » 9. nov 2017, 12:12

Gamen skrev:Mon ikke han er "offer" for smøleri/dårlig transferplanlægning?

Vi fik at vide at førsteprioriteten var en goalgetter, en sikker målscorer, og så henter man en udviklingsspiller uden specielt imponerende statistik.
Jeg synes, at han typemæssigt passer OK ind, men når vi har et udtalt angrebsproblem, så skal man løse det. Ikke lægge alen til det. Vi har jo blot fortsat vores angrebskvaler.

Det er uacceptabelt, når man nu har stået med det her problem i et år, henter en kortsigtet løsning i Sylvestr, og altså har haft helt utroligt god tid til at finde den helt rigtige spiller der kan levere nu og her.
Så vidt jeg ved var Djuricin et af de første navne på listen, da han ikke lykkedes måtte man vel se hvad der var som man troede på kunne udvikle sig. Her faldt valget på Safranko. Jeg har ikke den store fidus til ham efter at have set hans første 8-10 kampe, men der må være en idé med ham siden han blev hentet. Jeg vil vente til sommer med at kalde ham et flop, men der skal en angriber mere ind i januar!
Jeg savner Winsnes

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Pavol Safranko

Indlæg af gravballe » 9. nov 2017, 12:57

Safranko var ikke købt som erstatning for vores første valg af angriber, som glippede. Han blev købt og skulle være et andet valgt sammen med Poul, til en evt top angriber, som man ikke fik fat på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2017, 13:05

Gamen skrev:Mon ikke han er "offer" for smøleri/dårlig transferplanlægning?

Vi fik at vide at førsteprioriteten var en goalgetter, en sikker målscorer, og så henter man en udviklingsspiller uden specielt imponerende statistik.
Jeg synes, at han typemæssigt passer OK ind, men når vi har et udtalt angrebsproblem, så skal man løse det. Ikke lægge alen til det. Vi har jo blot fortsat vores angrebskvaler.

Det er uacceptabelt, når man nu har stået med det her problem i et år, henter en kortsigtet løsning i Sylvestr, og altså har haft helt utroligt god tid til at finde den helt rigtige spiller der kan levere nu og her.
Jeg tror egentlig bare det er svært at få enderne til at mødes. Tre ting skal passe:

- Skal have det niveau AaB har brug for
- Skal ville AaB
- Der skal være et nogenlunde forhold mellem kvalitet/pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Mephisto2 » 9. nov 2017, 13:07

gravballe skrev:Safranko var ikke købt som erstatning for vores første valg af angriber, som glippede. Han blev købt og skulle være et andet valgt sammen med Poul, til en evt top angriber, som man ikke fik fat på.
Hvem var førstevalget så? Eller i hvilken klasse taler vi?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 9. nov 2017, 14:26

Pastorius skrev:Jeg tror egentlig bare det er svært at få enderne til at mødes. Tre ting skal passe:

- Skal have det niveau AaB har brug for
- Skal ville AaB
- Der skal være et nogenlunde forhold mellem kvalitet/pris.
Ja, men man har så måske givet sig på den forkerte parameter. Det virker jo til at vi gik efter færdiguddannede typer som Kamil Wilczek og Pål Kirkevold, men at det ikke kunne lade sig gøre. Løsningen blev så et ungt talent i Safranko, og der skulle man nok have holdt sig til typen, men så fundet en fattigmandsudgave af Wilczek/Pål - for eksempel Mayron George, Finnbogason eller Rasmus Festersen. Ikke spillemæssig type, men type ift. erfaring og rolle i truppen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2017, 14:48

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Jeg tror egentlig bare det er svært at få enderne til at mødes. Tre ting skal passe:

- Skal have det niveau AaB har brug for
- Skal ville AaB
- Der skal være et nogenlunde forhold mellem kvalitet/pris.
Ja, men man har så måske givet sig på den forkerte parameter. Det virker jo til at vi gik efter færdiguddannede typer som Kamil Wilczek og Pål Kirkevold, men at det ikke kunne lade sig gøre. Løsningen blev så et ungt talent i Safranko, og der skulle man nok have holdt sig til typen, men så fundet en fattigmandsudgave af Wilczek/Pål - for eksempel Mayron George, Finnbogason eller Rasmus Festersen. Ikke spillemæssig type, men type ift. erfaring og rolle i truppen.
Tja, som vi ligger nu, er det i hvert fald klart at vi skulle have gjort noget andet på et tidligere tidspunkt. Om det lige er dér skoen trykker ved jeg ikke, men Safranko ligner i hvert fald ikke den rigtige løsning.

Jeg er stadig af den overbevisning at en enkelt eller to bedre spillere, ikke ville have gjort nogen som helst forskel. Jeg mener at trænerteamet går i den forkerte retning og gør de forkerte ting, og synes ikke det giver så meget mening at snakke om hvilke spillere vi skal have, før vi finder ud af at udnytte dem vi har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Rams » 9. nov 2017, 14:53

Jeg gentager gerne, hvad jeg har sagt tidligere. Den eneste erfarne garant for mål i Superligaen er Kongen af Århus. Wilcek, Festersen og - come on Mayron George - vil kunne ende i lige så store vildskud.

Kan vi lokke Duncan væk fra Århus til vinter så fint, men ellers tilhører jeg fløjen der mener Safranko og Pohl kan blive en giftig duo. Det rodfæstede problem er fortsat de to 6'ere og vores sløve kanter. Vi mangler - bortset fra Børsting og Risgård - ganske enkelt midtbanefolk, der kan fylde på i feltet.
In verbis simus faciles

Besvar