Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af frederikshavneren » 9. nov 2017, 04:09

Jagten på slutspillet fortsætter og der skal derfor hentes tre point mod tonserholdet fra heden.

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Risgård - Würtz - Børsting
Rolim
Pohl

Det var sørgeligt at se hvordan vi parkerede bussen mod mægtige Hobro IK, jeg håber ikke at det gentager sig mod FC Midtjylland.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af PeterS » 9. nov 2017, 08:22

frederikshavneren skrev:Jagten på slutspillet fortsætter og der skal derfor hentes tre point mod tonserholdet fra heden.

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Risgård - Würtz - Børsting
Rolim
Pohl

Det var sørgeligt at se hvordan vi parkerede bussen mod mægtige Hobro IK, jeg håber ikke at det gentager sig mod FC Midtjylland.
Pohl er ude af u21 truppen, så vi må nok afvente udmelding fra AaB om i hvilket omfang han er klar til kampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 9. nov 2017, 18:17

Hvis vi vinder den kamp, så er top6 ikke længere fantasi.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 9. nov 2017, 19:07

FlæskeFrank skrev:Hvis vi vinder den kamp, så er top6 ikke længere fantasi.
Jeg vil hellere ende udenfor top 6 med godt spil, end jeg vil ende på en 6. plads med det jammerlige bold vi er blevet budt på det sidste halvandet år.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Hovedet » 9. nov 2017, 21:57

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi vinder den kamp, så er top6 ikke længere fantasi.
Jeg vil hellere ende udenfor top 6 med godt spil, end jeg vil ende på en 6. plads med det jammerlige bold vi er blevet budt på det sidste halvandet år.
Hvis vi kan ende i top 6 med jammerligt spil og ende uden for top 6 med godt spil; så er fodbold godt nok en meget mystisk sportsgren...

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 9. nov 2017, 23:08

Hovedet skrev: Hvis vi kan ende i top 6 med jammerligt spil og ende uden for top 6 med godt spil; så er fodbold godt nok en meget mystisk sportsgren...
Måske jeg burde have uddybet: Vores sæson er mere eller mindre forbi hvis vi ender på en dødssyg 6. plads med dette hold. Så vil jeg hellere se et hold der prøver på at vinde kampene slutte som 7'er med chance for at jagte en europæisk plads.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kristian » 9. nov 2017, 23:34

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Hvis vi kan ende i top 6 med jammerligt spil og ende uden for top 6 med godt spil; så er fodbold godt nok en meget mystisk sportsgren...
Måske jeg burde have uddybet: Vores sæson er mere eller mindre forbi hvis vi ender på en dødssyg 6. plads med dette hold. Så vil jeg hellere se et hold der prøver på at vinde kampene slutte som 7'er med chance for at jagte en europæisk plads.
Mon ikke vi bare skal koncentrere os om at få et resultat mld FCM. Du kommer ikke til at opleve god fodbold på den her side af jul.

Og så den snak om dødsyg 6 plads så lang tid før runde 26. Du er en bitter mand.
------------------
mvh Kristian

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamling » 10. nov 2017, 06:40

Vi har ikke noget at gøre i top 6 med det spil vi viser i denne sæson. Så hellere et par gode vinterindkøb og så gå efter 7 plads og pokalen
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 10. nov 2017, 06:58

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Hvis vi kan ende i top 6 med jammerligt spil og ende uden for top 6 med godt spil; så er fodbold godt nok en meget mystisk sportsgren...
Måske jeg burde have uddybet: Vores sæson er mere eller mindre forbi hvis vi ender på en dødssyg 6. plads med dette hold. Så vil jeg hellere se et hold der prøver på at vinde kampene slutte som 7'er med chance for at jagte en europæisk plads.
Holdets styrke taget i betragtning vil en 6. plads være fantastisk så nedrykning tidligt er ude af billedet. Og se på realiteterne, vi har ikke materialet til at spille det fodbold du og andre efterlyser.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af MrBangDK » 10. nov 2017, 08:27

Selvfølgelig - SELVFØLGELIG - skal vi gå efter at komme i top 6. Alt andet vil være en total falliterklæring. Om det så kommer via flot spil eller ved at vi får 10 kampe, hvor en af vores spillere får skovlet bolden i nettet i allersidste sekund og der ikke blev dømt 50 straffespark til vores modstandere - ja, så er det sådan det er. Der er 4 point til 6. pladsen.

I sidste kamp var der et tegn på en vilje til at kæmpe. At man så ikke magtede at ramme hinanden i spillet og score flere mål er noget andet. Men der var noget vilje, som jeg ikke synes vi har set længe. Kan vi få det med i spillet mod FCM og få dæmmet op for ham den lange, så er det ikke umuligt, at vi kan få point med. Men det kommer til at kræve nosser og vilje hos alle.
Ska' vi hak'?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Sønderhof » 10. nov 2017, 08:53

Gamling skrev:Vi har ikke noget at gøre i top 6 med det spil vi viser i denne sæson. Så hellere et par gode vinterindkøb og så gå efter 7 plads og pokalen
Synes sgu det er et tosset standpunkt! Har I glemt sidste sæson? Viborg, som var, hvis ikke bedre, så lige så gode som os, rykkede ned. Ønsker I seriøst at vi skal ud i sådan en gang limbo igen?

Hellere få prygl af topholdene, end risikere at skulle spille playoff mod fx Esbjerg.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kristian » 10. nov 2017, 09:47

Sønderhof skrev:
Gamling skrev:Vi har ikke noget at gøre i top 6 med det spil vi viser i denne sæson. Så hellere et par gode vinterindkøb og så gå efter 7 plads og pokalen
Synes sgu det er et tosset standpunkt! Har I glemt sidste sæson? Viborg, som var, hvis ikke bedre, så lige så gode som os, rykkede ned. Ønsker I seriøst at vi skal ud i sådan en gang limbo igen?

Hellere få prygl af topholdene, end risikere at skulle spille playoff mod fx Esbjerg.
Og spille om nogle flere mio i kassen ikke mindst..

Fatter ikke man seriøst tror at det er lutter lagkage at ende som nr. 7 og potentielt ende med at floppe og skal møde f.eks. Esbjerg i knald og fald kampe.

Det overlever truppen sq ikke i år.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pastorius » 10. nov 2017, 10:13

MrBangDK skrev:Selvfølgelig - SELVFØLGELIG - skal vi gå efter at komme i top 6. Alt andet vil være en total falliterklæring. Om det så kommer via flot spil eller ved at vi får 10 kampe, hvor en af vores spillere får skovlet bolden i nettet i allersidste sekund og der ikke blev dømt 50 straffespark til vores modstandere - ja, så er det sådan det er. Der er 4 point til 6. pladsen.

I sidste kamp var der et tegn på en vilje til at kæmpe. At man så ikke magtede at ramme hinanden i spillet og score flere mål er noget andet. Men der var noget vilje, som jeg ikke synes vi har set længe. Kan vi få det med i spillet mod FCM og få dæmmet op for ham den lange, så er det ikke umuligt, at vi kan få point med. Men det kommer til at kræve nosser og vilje hos alle.
Jeg gider ikke se et hold der lever af at kæmpe - så kunne man blive fan af Sønderjyske eller sådan noget. Det er et tegn på at alt andet man træner på er gået galt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pollack2 » 10. nov 2017, 10:44

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Selvfølgelig - SELVFØLGELIG - skal vi gå efter at komme i top 6. Alt andet vil være en total falliterklæring. Om det så kommer via flot spil eller ved at vi får 10 kampe, hvor en af vores spillere får skovlet bolden i nettet i allersidste sekund og der ikke blev dømt 50 straffespark til vores modstandere - ja, så er det sådan det er. Der er 4 point til 6. pladsen.

I sidste kamp var der et tegn på en vilje til at kæmpe. At man så ikke magtede at ramme hinanden i spillet og score flere mål er noget andet. Men der var noget vilje, som jeg ikke synes vi har set længe. Kan vi få det med i spillet mod FCM og få dæmmet op for ham den lange, så er det ikke umuligt, at vi kan få point med. Men det kommer til at kræve nosser og vilje hos alle.
Jeg gider ikke se et hold der lever af at kæmpe - så kunne man blive fan af Sønderjyske eller sådan noget. Det er et tegn på at alt andet man træner på er gået galt.
Vores hold er så åbenlyst blottet for spidskompetencer som man kunne bygge holdet op om. Bortset fra keeperposten er der intet sted på banen at bygge holdet fra - og selv med en Neuer i kassen, er det svært at gøre til et fundament for resten af spillet. Selvfølgelig skal vi undgå nedrykningsspillet (det bliver ikke ved med at gå "godt"), men man orker næsten heller ikke at skulle høre på Gaarde, der triumferende kan sige at målsætningen er opfyldt ved at ende i top 6, hvor vi utvivlsomt får en ordentlig røvfuld.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 10. nov 2017, 10:55

Pollack2 skrev: Selvfølgelig skal vi undgå nedrykningsspillet (det bliver ikke ved med at gå "godt"), men man orker næsten heller ikke at skulle høre på Gaarde, der triumferende kan sige at målsætningen er opfyldt ved at ende i top 6, hvor vi utvivlsomt får en ordentlig røvfuld.
Præcis.
Jeg burde måske have uddybet mine indlæg lidt. Lige nu ser jeg et fodboldhold, der spiller for at undgå at tabe. Jeg vil se et fodboldhold der spiller for at vinde. Og jeg orker ikke høre mere om defensivt fundament - det kan man ikke bruge 1,5 sæson på at koncentrere sig om. Faktum er at vi ikke, med den nuværende spillestil, har skyggen af offensivt initiativ.

Som vi kunne se sidste år, så kunne vi i øvrigt (selv med en række ret dårlige kampe) ikke bare sådan lige komme i nærheden af nedryknings-playoff.

Hellere et reelt wakeup-call med nedrykningsspil end endnu en sang fra de varme lande om toppen af dansk fodbold, fordi vi med nød og næppe har hevet en 6. plads i land, og fortsætter med kujonfodbold kamp efter kamp. Det var den indstilling der prægede vores hold langt ind i slutspillet sidste sæson, og den vildfarelse vi skal have fjernet fra det her hold (og ikke mindst fra den sportslige ledelse). Vi ER ikke gode nok til toppen af dansk fodbold med den nuværende besætning - langt fra! Vi er til grin, når vi bliver ved med at påstå det.

Det eneste der er en falliterklæring er det samme fodbold som fik Søndergaard fyret, om vi ender 6, 7 eller 8 er inderligt ligegyldigt. Planløst knokkelfodbold, som skræmmer folk væk fra stadion og får vores hold til at ligne Horsens light, selvom vi med 15 % mere boldbesiddelse pr. kamp ikke engang får afsluttet ligeså meget som dem. Det er IKKE det AaB vi forventer os, og ikke det AaB folk vil se! Med 25 mio. skudt afsted burde man nu ellers nok kunne forvente et kvalitetsløft, men vi har bare fået mere af det samme.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af De Fem » 10. nov 2017, 10:59

Pollack2 skrev: Selvfølgelig skal vi undgå nedrykningsspillet (det bliver ikke ved med at gå "godt"), men man orker næsten heller ikke at skulle høre på Gaarde, der triumferende kan sige at målsætningen er opfyldt ved at ende i top 6, hvor vi utvivlsomt får en ordentlig røvfuld.
Som mange andre herinde har du sat dig i en ideel position. Lige meget om vi kommer i top seks eller ej kan du brokke dig :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Yankee » 10. nov 2017, 11:11

Gamen skrev: Som vi kunne se sidste år, så kunne vi i øvrigt (selv med en række ret dårlige kampe) ikke bare sådan lige komme i nærheden af nedryknings-playoff.
Jah, sidste år var vi 1 point fra at havne i nedrykningsplayoff.

Heldigvis burde vi kunne slå Helsingør i to kampe, hvis det skulle komme til det - og jeg er heller ikke så bange for Vejle, Køge eller Vendsyssel. Men jeg er ikke overbevist om at vi slår AGF eller Randers i to knald-eller-fald-kampe, når deres nye trænere har haft dem i 5-6 måneder mere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af MrBangDK » 10. nov 2017, 11:19

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Selvfølgelig - SELVFØLGELIG - skal vi gå efter at komme i top 6. Alt andet vil være en total falliterklæring. Om det så kommer via flot spil eller ved at vi får 10 kampe, hvor en af vores spillere får skovlet bolden i nettet i allersidste sekund og der ikke blev dømt 50 straffespark til vores modstandere - ja, så er det sådan det er. Der er 4 point til 6. pladsen.

I sidste kamp var der et tegn på en vilje til at kæmpe. At man så ikke magtede at ramme hinanden i spillet og score flere mål er noget andet. Men der var noget vilje, som jeg ikke synes vi har set længe. Kan vi få det med i spillet mod FCM og få dæmmet op for ham den lange, så er det ikke umuligt, at vi kan få point med. Men det kommer til at kræve nosser og vilje hos alle.
Jeg gider ikke se et hold der lever af at kæmpe - så kunne man blive fan af Sønderjyske eller sådan noget. Det er et tegn på at alt andet man træner på er gået galt.
Og når vi så ikke KAN spille som du gerne vil se pt, vil du så helst redde røven og komme i top 6 eller risikere et nedrykningsspil, hvor alt kan gå galt?

Lige meget hvor meget drengene prøve på banen, så bliver det ikke poleret, fremadrettet og lækkert som eks. i guldsæsonen. Det har vi pr ikke spillermaterialet til. Men derfra til at sige, at et nedrykningsspil vil være det bedste er i min optik langt ude.(ikke fra dit indlæg, Pastorius)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af MrBangDK » 10. nov 2017, 11:24

Yankee skrev:
Gamen skrev: Som vi kunne se sidste år, så kunne vi i øvrigt (selv med en række ret dårlige kampe) ikke bare sådan lige komme i nærheden af nedryknings-playoff.
Jah, sidste år var vi 1 point fra at havne i nedrykningsplayoff.

Heldigvis burde vi kunne slå Helsingør i to kampe, hvis det skulle komme til det - og jeg er heller ikke så bange for Vejle, Køge eller Vendsyssel. Men jeg er ikke overbevist om at vi slår AGF eller Randers i to knald-eller-fald-kampe, når deres nye trænere har haft dem i 5-6 måneder mere.
Jeg synes egentligt dit udsagn rammer det meget godt - “vi burde kunne” - når man læser med herinde og ser spillet på banen, så er der i min optik ikke noget “burde kunne”. Og derfor er det så pisse vigtigt, at vi sikrer os overlevelse så tidligt som muligt - gerne i top 6!

Er “genopbygningen”, eller hvad Gaarde kalder det, en alt for langstrakt affære? Ja, for fanden. Men kan vi ikke godt komme videre og så se på hvad vi rent faktisk har at gøre med? (Den er ikke henvendt til dig Yankee!). Vi kommer ikke til at spille pænt og offensivt lige nu og her. Så kamp og vilje er det der skal sikre os.
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 10. nov 2017, 11:33

Yankee skrev: Jah, sidste år var vi 1 point fra at havne i nedrykningsplayoff.

Heldigvis burde vi kunne slå Helsingør i to kampe, hvis det skulle komme til det - og jeg er heller ikke så bange for Vejle, Køge eller Vendsyssel. Men jeg er ikke overbevist om at vi slår AGF eller Randers i to knald-eller-fald-kampe, når deres nye trænere har haft dem i 5-6 måneder mere.
Bl.a. fordi truppen mentalt var et helt andet sted, hvilket Würtz også erkendte - hjulpet godt på vej af en sportschef der blev ved med at messe top 6. Sådan et slags år der kunne have endt i en AGF. Denne gang står vi et lidt andet sted, synes jeg. Vores hovedproblem er dog stadig de manglende mål. Jeg er ikke så nervøs for nedrykningsplayoff, selvom vi skulle havne der. Der skal utroligt meget til for at ryge ud.

Besvar