Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 10. nov 2017, 11:43

MrBangDK skrev: Er “genopbygningen”, eller hvad Gaarde kalder det, en alt for langstrakt affære? Ja, for fanden. Men kan vi ikke godt komme videre og så se på hvad vi rent faktisk har at gøre med? (Den er ikke henvendt til dig Yankee!). Vi kommer ikke til at spille pænt og offensivt lige nu og her. Så kamp og vilje er det der skal sikre os.
Problemet er, at den top 6-placering kan give endnu et alibi for at lade som om at "alt er okay i AaB". Det er det ikke! Der skal rulle hoveder før noget som helst bliver okay. Sportslig deroute af dimensioner over de seneste par år, og endnu et godt udgangspunkt pisset væk. Her taler jeg selvfølgelig om de 20-25 mio. som er kastet ud af vinduet på spillere, som knap nok har forstærket holdet og kun bidraget til uro i truppen pga. den megen udskiftning.
En spillertrup som virker meget langt fra det sammenhold og det fællesskab, der har været den væsentligste byggesten i vores succesfulde ridt herhjemme og i Europa de sidste 20-25 år.

Vi kommer heller ikke til at spille god fodbold, hvis vi ikke har ambitionen om at gøre det. Det er ikke kun svigtende resultater der holder folk væk fra stadion, men dødssyg fodbold der er milevidt fra det AaB gerne vil være kendt for, og har en ambition om at levere. Lige nu spiller vi det samme trøstesløse kujonfodbold der fik Søndergaard fyret. Få afslutninger, rigeligt med boldbesiddelse, manglende kvalitet overalt på banen, hvis vi udelukker de første 30 m. af vores egen banehalvdel.
Det kan vi da for fanden ikke være tjent med. I det perspektiv er det bedøvende ligegyldigt om vi bliver 6, 7 eller 8. Forhåbentlig slipper vi for, hvis vi ryger i nedrykningsspil, at Gaarde begynder at ævle om europæisk fodbold... Man må da håbe han har lært af lektien.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Yankee » 10. nov 2017, 12:16

Det er i øvrigt en falliterklæring i sig selv at en 6. plads skulle være en succes for AaB. Det er det ikke. Vi har tidligere fyret trænere for at blive nr. 4 og 5, så det virker underligt at en 6. plads skulle være et succeskriterie. Det burde være en selvfølge at AaB var en del af i top-6.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. nov 2017, 12:45

MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Selvfølgelig - SELVFØLGELIG - skal vi gå efter at komme i top 6. Alt andet vil være en total falliterklæring. Om det så kommer via flot spil eller ved at vi får 10 kampe, hvor en af vores spillere får skovlet bolden i nettet i allersidste sekund og der ikke blev dømt 50 straffespark til vores modstandere - ja, så er det sådan det er. Der er 4 point til 6. pladsen.

I sidste kamp var der et tegn på en vilje til at kæmpe. At man så ikke magtede at ramme hinanden i spillet og score flere mål er noget andet. Men der var noget vilje, som jeg ikke synes vi har set længe. Kan vi få det med i spillet mod FCM og få dæmmet op for ham den lange, så er det ikke umuligt, at vi kan få point med. Men det kommer til at kræve nosser og vilje hos alle.
Jeg gider ikke se et hold der lever af at kæmpe - så kunne man blive fan af Sønderjyske eller sådan noget. Det er et tegn på at alt andet man træner på er gået galt.
Og når vi så ikke KAN spille som du gerne vil se pt, vil du så helst redde røven og komme i top 6 eller risikere et nedrykningsspil, hvor alt kan gå galt?

Lige meget hvor meget drengene prøve på banen, så bliver det ikke poleret, fremadrettet og lækkert som eks. i guldsæsonen. Det har vi pr ikke spillermaterialet til. Men derfra til at sige, at et nedrykningsspil vil være det bedste er i min optik langt ude.(ikke fra dit indlæg, Pastorius)
Det er ikke muligt for mig at være fan af andre danske hold end AaB, ligegyldigt hvor dårligt de spiller. Så ideen om at man lige så godt kun være fan af et andet hold ligge ikke inden for min fatteevne :cool: . Men ja det har været sjovere og det bliver det forhåbentlig igen :).
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gnu » 10. nov 2017, 13:09

Jeg anser det stadig som dybt urealististik, men hvis vi på ufattelig vis skulle snige os med i mesterskabsslutspillet, bør vi erklære sæsonen slut efter 26 kampe. Ikke fordi vi har nået vores målsætning, men fordi vi så kan bruge de ti kampe i slutspillet som god, lang forberedelse til næste sæson og få strikket et spillekoncept og især en offensiv plan sammen. Det er langt vigtigere at forberede næste sæson end en eller anden teoretisk chance om at rykke en plads op i tabellen.

Skid hul i om vi så ender som prügelknabe, men vi skal væk fra det her ulidelige betonbold, som vi spiller i øjeblikket, og dét kan vi bruge en top 6-placering til. Hvis vi ender i top 6, så bør Gaarde lave den interne forventningsafstemning med holdet og træneren om, at de resterende ti kampe er at betragte som træningskampe. Så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med, om det er fair play over for de øvrige hold, i turneringens ånd, osv. osv.

Og ja, det mener jeg helt seriøst. - Men efter al sansynlighed ender vi jo nok i lorte-slutspillet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af BassogogsVen » 10. nov 2017, 13:20

Spild af tid med en kamptråd til denne kamp? Vi får MEGA smadder af rotteungerne!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pastorius » 10. nov 2017, 14:49

MrBangDK skrev: Og når vi så ikke KAN spille som du gerne vil se pt, vil du så helst redde røven og komme i top 6 eller risikere et nedrykningsspil, hvor alt kan gå galt?

Lige meget hvor meget drengene prøve på banen, så bliver det ikke poleret, fremadrettet og lækkert som eks. i guldsæsonen. Det har vi pr ikke spillermaterialet til. Men derfra til at sige, at et nedrykningsspil vil være det bedste er i min optik langt ude.(ikke fra dit indlæg, Pastorius)
Selvfølgelig kan vi det! Det behøver slet ikke være lækkert og poleret, det skal bare være fremadrettet og målsøgende.

De gange vi har prøvet at spille rigtig fodbold, har vi gjort det meget godt. Problemet er bare at efter en halvleg eller bare en halv time, så får vi kolde fødder og prøver at spille med livrem og seler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af bedstefar » 10. nov 2017, 14:53

Resultatet bliver 2-2 og sæsonens bedste kamp fra vores side. Rolim og børsting som målscore. Kom så de røde!!!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 10. nov 2017, 15:02

Gnu skrev:Jeg anser det stadig som dybt urealististik, men hvis vi på ufattelig vis skulle snige os med i mesterskabsslutspillet, bør vi erklære sæsonen slut efter 26 kampe. Ikke fordi vi har nået vores målsætning, men fordi vi så kan bruge de ti kampe i slutspillet som god, lang forberedelse til næste sæson og få strikket et spillekoncept og især en offensiv plan sammen. Det er langt vigtigere at forberede næste sæson end en eller anden teoretisk chance om at rykke en plads op i tabellen.

Skid hul i om vi så ender som prügelknabe, men vi skal væk fra det her ulidelige betonbold, som vi spiller i øjeblikket, og dét kan vi bruge en top 6-placering til. Hvis vi ender i top 6, så bør Gaarde lave den interne forventningsafstemning med holdet og træneren om, at de resterende ti kampe er at betragte som træningskampe. Så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med, om det er fair play over for de øvrige hold, i turneringens ånd, osv. osv.

Og ja, det mener jeg helt seriøst. - Men efter al sansynlighed ender vi jo nok i lorte-slutspillet.
Der er i øjeblikket fire point op til en 4.plads, som potentielt kan give Europa alt efter hvem, der vinder pokalen. Kommer vi i slutspillet og møder Brøndby hjemme og der kommer 10.000 på stadion, skal Gaarde så afstemme med træneren og holdet, at det skal betragtes som en træningskamp? Så bliver folk da i hvert fald hjemme...
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af NIN » 10. nov 2017, 15:16

bedstefar skrev:Resultatet bliver 2-2 og sæsonens bedste kamp fra vores side. Rolim og børsting som målscore. Kom så de røde!!!
Et point og en fordobling af målscoren må siges at være godkendt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gnu » 10. nov 2017, 18:14

Danni skrev:
Gnu skrev:Jeg anser det stadig som dybt urealististik, men hvis vi på ufattelig vis skulle snige os med i mesterskabsslutspillet, bør vi erklære sæsonen slut efter 26 kampe. Ikke fordi vi har nået vores målsætning, men fordi vi så kan bruge de ti kampe i slutspillet som god, lang forberedelse til næste sæson og få strikket et spillekoncept og især en offensiv plan sammen. Det er langt vigtigere at forberede næste sæson end en eller anden teoretisk chance om at rykke en plads op i tabellen.

Skid hul i om vi så ender som prügelknabe, men vi skal væk fra det her ulidelige betonbold, som vi spiller i øjeblikket, og dét kan vi bruge en top 6-placering til. Hvis vi ender i top 6, så bør Gaarde lave den interne forventningsafstemning med holdet og træneren om, at de resterende ti kampe er at betragte som træningskampe. Så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med, om det er fair play over for de øvrige hold, i turneringens ånd, osv. osv.

Og ja, det mener jeg helt seriøst. - Men efter al sansynlighed ender vi jo nok i lorte-slutspillet.
Der er i øjeblikket fire point op til en 4.plads, som potentielt kan give Europa alt efter hvem, der vinder pokalen. Kommer vi i slutspillet og møder Brøndby hjemme og der kommer 10.000 på stadion, skal Gaarde så afstemme med træneren og holdet, at det skal betragtes som en træningskamp? Så bliver folk da i hvert fald hjemme...
Ja. Der er alligevel ikke nogen, der gider at se på det dødssyge kujonbold vi disker op med for tiden, så det skal ændres. Vi er så langt fra, hvor vi skal være, at vi har brug for al den tid og forberedelse til næste sæson, som vi overhovedet kan skrabe sammen.

Og 10.000 på stadion... Tro på det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kristian » 10. nov 2017, 18:49

Gnu skrev:
Danni skrev:
Gnu skrev:Jeg anser det stadig som dybt urealististik, men hvis vi på ufattelig vis skulle snige os med i mesterskabsslutspillet, bør vi erklære sæsonen slut efter 26 kampe. Ikke fordi vi har nået vores målsætning, men fordi vi så kan bruge de ti kampe i slutspillet som god, lang forberedelse til næste sæson og få strikket et spillekoncept og især en offensiv plan sammen. Det er langt vigtigere at forberede næste sæson end en eller anden teoretisk chance om at rykke en plads op i tabellen.

Skid hul i om vi så ender som prügelknabe, men vi skal væk fra det her ulidelige betonbold, som vi spiller i øjeblikket, og dét kan vi bruge en top 6-placering til. Hvis vi ender i top 6, så bør Gaarde lave den interne forventningsafstemning med holdet og træneren om, at de resterende ti kampe er at betragte som træningskampe. Så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med, om det er fair play over for de øvrige hold, i turneringens ånd, osv. osv.

Og ja, det mener jeg helt seriøst. - Men efter al sansynlighed ender vi jo nok i lorte-slutspillet.
Der er i øjeblikket fire point op til en 4.plads, som potentielt kan give Europa alt efter hvem, der vinder pokalen. Kommer vi i slutspillet og møder Brøndby hjemme og der kommer 10.000 på stadion, skal Gaarde så afstemme med træneren og holdet, at det skal betragtes som en træningskamp? Så bliver folk da i hvert fald hjemme...
Ja. Der er alligevel ikke nogen, der gider at se på det dødssyge kujonbold vi disker op med for tiden, så det skal ændres. Vi er så langt fra, hvor vi skal være, at vi har brug for al den tid og forberedelse til næste sæson, som vi overhovedet kan skrabe sammen.

Og 10.000 på stadion... Tro på det.
Det er vist kun hvis vi spiller en kamp om at komme i europa og vel og mærket mod Brøndby. Og at de spiller om mesterskabet. Husk at bif nok skal fylde godt op.

Vi skal sq i det slutspil. De kampe mod FCM, BIF og FCK er sq bare sjovere.
------------------
mvh Kristian

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 10. nov 2017, 19:01

Gnu skrev:
Danni skrev:
Gnu skrev:Jeg anser det stadig som dybt urealististik, men hvis vi på ufattelig vis skulle snige os med i mesterskabsslutspillet, bør vi erklære sæsonen slut efter 26 kampe. Ikke fordi vi har nået vores målsætning, men fordi vi så kan bruge de ti kampe i slutspillet som god, lang forberedelse til næste sæson og få strikket et spillekoncept og især en offensiv plan sammen. Det er langt vigtigere at forberede næste sæson end en eller anden teoretisk chance om at rykke en plads op i tabellen.

Skid hul i om vi så ender som prügelknabe, men vi skal væk fra det her ulidelige betonbold, som vi spiller i øjeblikket, og dét kan vi bruge en top 6-placering til. Hvis vi ender i top 6, så bør Gaarde lave den interne forventningsafstemning med holdet og træneren om, at de resterende ti kampe er at betragte som træningskampe. Så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med, om det er fair play over for de øvrige hold, i turneringens ånd, osv. osv.

Og ja, det mener jeg helt seriøst. - Men efter al sansynlighed ender vi jo nok i lorte-slutspillet.
Der er i øjeblikket fire point op til en 4.plads, som potentielt kan give Europa alt efter hvem, der vinder pokalen. Kommer vi i slutspillet og møder Brøndby hjemme og der kommer 10.000 på stadion, skal Gaarde så afstemme med træneren og holdet, at det skal betragtes som en træningskamp? Så bliver folk da i hvert fald hjemme...
Ja. Der er alligevel ikke nogen, der gider at se på det dødssyge kujonbold vi disker op med for tiden, så det skal ændres. Vi er så langt fra, hvor vi skal være, at vi har brug for al den tid og forberedelse til næste sæson, som vi overhovedet kan skrabe sammen.

Og 10.000 på stadion... Tro på det.
Det der med ingen gider se det, det må stå for din egen regning. Jeg kommer der stadig sammen med det gennemsnit på 6000 der nu engang er og jeg ønsker ikke, at de skal betragte eventuelle slutspilskampe som træningskampe. Der er vi så bare forskellige..
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Ham der Emil » 10. nov 2017, 19:15

Spillede vi ikke med 3 (læs 5) i forsvaret sidst vil mødte den?
Men tanke på Paul og Sørloth, så tror jeg at det ville være fornuftigt.

-------------------Rinne----------------------
------------KP - Okore - BB--------------
Pallesen -------------------- Ahlmann
---------- Würtz ------ Lesniak ---------
Børsting ---------------------- Flores --
----------------- Safranko -----------------

Er Pohl klar, så skal han spille.
Et Hjerte - En Klub

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Hovedet » 10. nov 2017, 23:19

Gamling skrev:Vi har ikke noget at gøre i top 6 med det spil vi viser i denne sæson. Så hellere et par gode vinterindkøb og så gå efter 7 plads og pokalen
Ikke desto mindre har vi jo fået point mod de fleste hold i top 6 og bl.a. spillet uafgjort i de to udekampe mod FCK og Brøndby, som stort set ikke havde et skud på mål i de to kampe. Vi spillede uafgjort i Horsens, tabte knebent til FCN, slog Hobro - kun mod FCM fik vi et klart nederlag, og det var for stort i forhold til de faktiske begivenheder på banen. Humlen er, at alle vores kampe uanset modstander og spillested ligner hinanden næsten til forveksling og balancerer omkring de 0-0 hele tiden.

Indtil jul skal vi ikke fokusere på andet end at rage det til os, der nu kan rages sammen. Holdet har simpelthen ikke kvalitet til ordentlig fodbold, og det er virkelig en bet, at der ikke blev rettet op på vores groteske offensive mangler i forrige transfervindue i betragtning af de store millionbeløb, vi efterhånden har kylet efter den del. Tænk sig, at FCM erhvervede Sørloth for 3 millioner kroner! Det er noget gedigent hø, at AaB pt. er ringere kørende både hvad angår spillerkøb og talentudvikling end de såkaldte købeklubber. Så bliver det sgu stejlt op ad bakke!

Det giver sig selv, at der igen skal investeres massivt på angriberfronten i vintervinduet. Indtil da skal vi holde os kørende, og så skal vi i foråret langt om længe igen præsenteres for et AaB-hold, der er til at holde ud at se på.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Brodernumsi » 11. nov 2017, 01:49

Jeg håber da godt nok, at vi kommer i top 6. Så kan der komme ro i truppen, og MW kan gå væk fra, at spille med livrem og seler. Måske kan vi endda få noget fornuftigt offensivt spil op at køre, inden sæsonen slutter. Så må vi tage de 10 3-0 nederlag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af le Cid » 11. nov 2017, 08:46

BassogogsVen skrev:Spild af tid med en kamptråd til denne kamp? Vi får MEGA smadder af rotteungerne!
Helt sikkert! Ligesom de bl.a. gennembankede eks. Helsingør for nyligt. Sæsonen har jo også været præget af kampe, hvor AaB har fået den ene snitter efter den anden!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 11. nov 2017, 14:31

Det der med at vi bare ikke kan spille offensivt eller ikke har meterialet til det er simpelthen for tyndt
Det handler jo om det taktiske oplæg . Hvis spillerne får besked inden kampen om at man kun må angribe med 1 back ad gangen og der altid skal være to 6’ere bag bolden osv . Ja så kommer offensiven også til at se dårlig ud fordi der ingen offensive løb er og initiativ

Hvis Flores spiller som eneste Kreative indslag, så kommer han til at se dårlig ud. Bytter man ham med Rolim ser Rolim dårlig ud, byttede vi ham med Messi ville Messi se dårlig ud . Det nytter jo ikke at spille defensivt med offensive spillere . Og en enkelt offensiv spiller hjælper jo ikke for gode offensive spillere skal have andre offensive at prøve med

Har vi nogensinde forsægt med Risgaard som 8’er ?
Med Flores og Rolim sammen på hver sin kant ?
Men to offensive back samtidig ..
Det er jo klart folk ikke tror vi kan spille offensivt . V forsøger jo ikke og vi giver slet ikke de offensive spillere en chance når alt taktisk handler om defensiven

En opstilling ala

Rinne
Palle - okore - Blåberg - ahlman
Wurtz
Pohl - Risgaard - Rolim - Flores
Safranko

Gad jeg virkelig godt se. Her har vi wurtz som den eneste beskytter foran forsvaret . Vi får en masse bold spillere og kreative typer samlet offensivt og får pohls fart ude på kanten hvor den sammen med Pallesen vil gøre langt mere ondt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 11. nov 2017, 14:36

AaB har aldrig spillet godt med 2 6’ere

Om det hed wurtz augo, chanko etc så virkede de ALDRIG gode når de spillede sammen
Spillede de hver især 6’er med eksempelvis Risgaard eller Johansson sammen med sig som 8’er har det fungeret

Det det med de to 6’ere som mere løber i vejen for hinanden end hjælper hinanden er et gigantisk problem og har aldrig virket . Det er DBU når det er værst

Man ser det også på landsholdet nu hvor vi har fået en 8’er som delenay ned ved siden af en ren 6’er
Det virker
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Hanga » 11. nov 2017, 19:11

andreasaab89 skrev:AaB har aldrig spillet godt med 2 6’ere

Om det hed wurtz augo, chanko etc så virkede de ALDRIG gode når de spillede sammen
Spillede de hver især 6’er med eksempelvis Risgaard eller Johansson sammen med sig som 8’er har det fungeret

Det det med de to 6’ere som mere løber i vejen for hinanden end hjælper hinanden er et gigantisk problem og har aldrig virket . Det er DBU når det er værst

Man ser det også på landsholdet nu hvor vi har fået en 8’er som delenay ned ved siden af en ren 6’er
Det virker
Fuldstændig enig. Det er dræbende at se på de to 6'ere der gang på gang står på linje bag bolden. Vi mangler at en midtbanespiller engang imellem rykker i de huller der opstår mellem modstanderens forsvar og midtbane, og vi mangler ofte at en midtbanespiller støder til i feltet. Det stiller store krav til vores kantspillere, for de bliver væsentligt nemmere at markere, og det betyder også at vores angribere ofte må søge ned i de føromtalte huller.

Til gengæld er vi svære at spille igennem centralt i banen, vi bliver ikke fanget ude af balance. Det har uden tvivl en væsentlig betydning i forhold til at stabilisere holdet. Men det er røvsygt at se på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 12. nov 2017, 02:26

andreasaab89 skrev:
Det det med de to 6’ere som mere løber i vejen for hinanden end hjælper hinanden er et gigantisk problem og har aldrig virket . Det er DBU når det er værst

Man ser det også på landsholdet nu hvor vi har fået en 8’er som delenay ned ved siden af en ren 6’er
Det virker
Nu afsporer jeg lige tråden, fordi du skriver ting der er ukorrekt. Man kan sikkert kritisere DBU-stilen for meget, men traditionelt har man ikke kørt med to defensive opryddere på midtbanen i den tid Olsens røde tråd har eksisteret.
6eren Tøfting havde den mere offensive Gravesen som makker. Senere var Christian Poulsen 6er med Daniel Jensen som makker.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar