AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2017, 21:27

Jesper Schmidt skrev:
troelsh skrev:På fan dialog mødet, snakkede Gaarde b.la. om man ønskede en fuldtidsscout ansat i klubben, en mulighed her kunne være Peter Enevoldsen der jo netop er blevet fyret i Randers, han åbner selv op for et evt. arbejde som scout i denne artikel.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6861227
Jeg kunne absolut også godt se Ålen spille en rolle i AaB, han er sgu en fodboldklog herre, det er der ingen tvivl om. En scoutrolle kunne jeg sagtens se for mig, men jeg kunne sådan set også sagtens se ham som manden der kunne tage over for Pylle hvis den ulyksalige dag hvor han stopper en dag skulle komme.
Det har han selv udtalt i denne uge kommer til at ske indenfor de 3-4 år. Helt præcis sagde han vist at han ikke har den rolle i AaB om 4 år som han har nu. Fuck, det er jo lige om lidt. Vi er færdige...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 9. okt 2017, 21:36

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
troelsh skrev:På fan dialog mødet, snakkede Gaarde b.la. om man ønskede en fuldtidsscout ansat i klubben, en mulighed her kunne være Peter Enevoldsen der jo netop er blevet fyret i Randers, han åbner selv op for et evt. arbejde som scout i denne artikel.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6861227
Jeg kunne absolut også godt se Ålen spille en rolle i AaB, han er sgu en fodboldklog herre, det er der ingen tvivl om. En scoutrolle kunne jeg sagtens se for mig, men jeg kunne sådan set også sagtens se ham som manden der kunne tage over for Pylle hvis den ulyksalige dag hvor han stopper en dag skulle komme.
Det har han selv udtalt i denne uge kommer til at ske indenfor de 3-4 år. Helt præcis sagde han vist at han ikke har den rolle i AaB om 4 år som han har nu. Fuck, det er jo lige om lidt. Vi er færdige...
Yes, han kommer ind på det i denne glimrende Mediano podcast (der virkelig har fokus på AaB i øjeblikket).
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/10/ ... nnem-i-AaB

Helt konkret siger han at han regner med at trække sig lidt tilbage i løbet af det næste år eller to til en mindre rolle, og man fornemmer, at det måske var sket tidligere, hvis ikke der havde været så stor udskiftning i staben omkring ungdomsarbejdet de seneste år.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2017, 21:38

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
troelsh skrev:På fan dialog mødet, snakkede Gaarde b.la. om man ønskede en fuldtidsscout ansat i klubben, en mulighed her kunne være Peter Enevoldsen der jo netop er blevet fyret i Randers, han åbner selv op for et evt. arbejde som scout i denne artikel.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6861227
Jeg kunne absolut også godt se Ålen spille en rolle i AaB, han er sgu en fodboldklog herre, det er der ingen tvivl om. En scoutrolle kunne jeg sagtens se for mig, men jeg kunne sådan set også sagtens se ham som manden der kunne tage over for Pylle hvis den ulyksalige dag hvor han stopper en dag skulle komme.
Det har han selv udtalt i denne uge kommer til at ske indenfor de 3-4 år. Helt præcis sagde han vist at han ikke har den rolle i AaB om 4 år som han har nu. Fuck, det er jo lige om lidt. Vi er færdige...
Måske har han ambitioner om at blive chefen for det hele :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. okt 2017, 02:11

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
troelsh skrev:På fan dialog mødet, snakkede Gaarde b.la. om man ønskede en fuldtidsscout ansat i klubben, en mulighed her kunne være Peter Enevoldsen der jo netop er blevet fyret i Randers, han åbner selv op for et evt. arbejde som scout i denne artikel.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6861227
Jeg kunne absolut også godt se Ålen spille en rolle i AaB, han er sgu en fodboldklog herre, det er der ingen tvivl om. En scoutrolle kunne jeg sagtens se for mig, men jeg kunne sådan set også sagtens se ham som manden der kunne tage over for Pylle hvis den ulyksalige dag hvor han stopper en dag skulle komme.
Det har han selv udtalt i denne uge kommer til at ske indenfor de 3-4 år. Helt præcis sagde han vist at han ikke har den rolle i AaB om 4 år som han har nu. Fuck, det er jo lige om lidt. Vi er færdige...
Jeg bryder mig godt nok ikke ret meget om udsigten til en nær fremtid uden den grå eminence. Men det gør tanken om at få Enevoldsen ind i en eller anden rolle endnu mere tiltrækkende... det samme gælder iøvrigt Kuhn, som jeg også godt kunne se spille en stor rolle i "baggrunden" i fremtiden. Hold kæft hvor er jeg ærgelig over at vi mistede Figo, og uanset hvor dygtig den nuværende talentchef måtte være, synes jeg vi mangler noget mere profilering i forhold til da han var her.

Jeg har tidligere talt for at opfinde en stilling skræddersyet til Kuhn - måske kunne Pylles nedtrapning være lejlighed til at gentænke organisationen en smule. Kunne man forestille sig Kuhn og Enevoldsen dele en slags udvidet udgave af Pylles job i noget man forsimplet kunne kalde mandskabschef og teknisk chef? Jeg tror deres spidskompetencer ville supplere hinanden rigtigt godt.

Hamren skulle selvfølgelig også være mere end velkommen iøvrigt.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af PeterS » 16. okt 2017, 20:42

Lasse Nielsen med scoring, og endnu et mesterskab til Malmø.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 16. okt 2017, 21:58

PeterS skrev:Lasse Nielsen med scoring, og endnu et mesterskab til Malmø.
Mon Malmø så igen fyrer en tidligere AaB-træner, fordi han kun vandt mesterskabet ?

Bare rolig Malmø, vi har endnu en tidligere AaB-træner, som I kan ansætte: Søndergaard.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 17. okt 2017, 09:29

FlæskeFrank skrev:
PeterS skrev:Lasse Nielsen med scoring, og endnu et mesterskab til Malmø.
Mon Malmø så igen fyrer en tidligere AaB-træner, fordi han kun vandt mesterskabet ?

Bare rolig Malmø, vi har endnu en tidligere AaB-træner, som I kan ansætte: Søndergaard.
Hov, rækkefølgen må være Kuhn, Pehrsson, Kent, Søndergaard og så evt. Wieghorst. Ellers går der kludder i det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 21. okt 2017, 19:45

Der er i aften duel ml. Thelander og Lucas i den schweiziske liga. Lucas har bragt Grasshoppers foran 0-1 i kampen mod FC Zürich.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. okt 2017, 22:36

frederikshavneren skrev:Der er i aften duel ml. Thelander og Lucas i den schweiziske liga. Lucas har bragt Grasshoppers foran 0-1 i kampen mod FC Zürich.
Lucas har spillet alle kampe for dem i denne sæson og er topscorer med 4 mål og 3 assists i 11 kampe. Er det mon gennembruddet som endelig kommer, hvor jeg dog håber det.

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 21. okt 2017, 22:52

frederikshavneren skrev:Der er i aften duel ml. Thelander og Lucas i den schweiziske liga. Lucas har bragt Grasshoppers foran 0-1 i kampen mod FC Zürich.
Overbevisende sejr for Grasshoppers. Ekstremt overraskende dog - Zürich har trods gigantsalget af profilen Dwamena været et utroligt positivt bekendtskab denne sæson.
Grasshoppers ligger nummer 5, primært grundet at to af de faste top 6-hold har fået en katastrofal start. De spiller ikke specielt godt igen i år, og var jo i alvorlig økonomisk krise sidste sæson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2017, 18:41

41 årige Kjetil Wähler har udlignet til 1-1 i Sogndals kamp i Eliteserien mod Sarpsborg!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Halil » 22. okt 2017, 20:49

Jernkæppen!!
Uden Synd Ingen Frelse

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KJ » 22. okt 2017, 21:12

Wähler havde en old school fremragende indstilling. Kunne vi ikke få ham som undervisningsminister? :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2017, 20:05

Spalvis har garnet for Kaiserslautern i pokalkampen mod Vfb Stuttgart.
I kampene i 2. bundesliga har Spalvis hidtil fået ret begrænset spilletid

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 29. okt 2017, 15:48

Thisted spiller i eftermiddag topkamp mod Viborg med to tidligere AaB'ere i startopstillingen i Asger Bust og Sonny Jakobsen. Sonny Jakobsen bragte Thisted foran i første halvleg og her i anden halvleg har Asger Bust bragt Thisted i front igen med et drøn fra 30 meter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2017, 20:40

Er der nogen der ved, hvorfor Dalsgaard ikke var i truppen for Brentford FC i dag?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Halil » 4. nov 2017, 20:47

Pastorius skrev:Er der nogen der ved, hvorfor Dalsgaard ikke var i truppen for Brentford FC i dag?
Han er skadet.
Uden Synd Ingen Frelse

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 16. nov 2017, 18:27

Jimmy er stoppet som træner i hans klub. Mon ikke der et en post højere oppe i hierarkiet til ham.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jim ... r-for-okc/

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Klaus » 17. nov 2017, 10:41

Jeg aner ikke det fjerneste om Jimmys evner som træner. Men han er et ikon i AaB, og måske kunne han putte noget gejst ind i spillerne eventuelt som assistent???? Tænk hvis en kombination af Kuhn/Jimmy fik succes i AaB. Det kunne ikke være større :danmarkfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 17. nov 2017, 11:31

Klaus skrev:Jeg aner ikke det fjerneste om Jimmys evner som træner. Men han er et ikon i AaB, og måske kunne han putte noget gejst ind i spillerne eventuelt som assistent???? Tænk hvis en kombination af Kuhn/Jimmy fik succes i AaB. Det kunne ikke være større :danmarkfan:
Nu kender jeg ikke Jimmy vildt godt udover den serie der kørte på Tv2 Play, men umiddelbart tænker jeg, at han måske også mere er en "gejst træner" end en taktisk stærk træner og det samme kan vil til dels siges om Kuhn. Vi skal gerne have typer der supplerer hinanden fremfor nogen der er for ens ligesom det er problemet med det nuværende team med de tre mutte herrer Wieghorst, Friis og Augustinussen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar