Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 17. nov 2017, 14:59

Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Klaus » 17. nov 2017, 15:32

Det kan godt være jeg blev revet lidt med af den gode stemning i Herning sidst, men som jeg husker kampen havde vi altså et for os ukarakteristisk antal gode forsøg på mål. Ikke at det var ufortjent, at vi tabte, men jeg stod alligevel på trods af 4-1 med en fornemmelse af, at vi rent faktisk var ganske godt med i kampen, og at den godt kunne være tippet vores vej. Jeg tænker, at et 3-mands forsvar igen godt kunne være et forsøg værd?

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af seamann » 17. nov 2017, 16:05

Klaus skrev:Det kan godt være jeg blev revet lidt med af den gode stemning i Herning sidst, men som jeg husker kampen havde vi altså et for os ukarakteristisk antal gode forsøg på mål. Ikke at det var ufortjent, at vi tabte, men jeg stod alligevel på trods af 4-1 med en fornemmelse af, at vi rent faktisk var ganske godt med i kampen, og at den godt kunne være tippet vores vej. Jeg tænker, at et 3-mands forsvar igen godt kunne være et forsøg værd?
3-mands forsvar? Tror nærmere det bliver 8-mands.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 17. nov 2017, 16:17

Jakobsen skrev:
Ked af at, at sige det men går vi offensiv på FCM med i deres nuværende koncept så får vi først en afklapsning.
Det gjorde vi heller ikke i den omvendte kamp. Vi havde vel 2 store chancer i kampen, udover målet. Den ene faldt da kampen var afgjort, nøjagtig som målet, såvidt jeg husker.

Vi skal holde fast i vores gode defensiv, og sørge for at have en bedre balance på holdet end i det første opgør. Vi tabte slaget om midtbanen klart i den kamp. Og også denne kamp bød på defensive, personlige fejl som et klodset straffespark og elendig opdækning ved mindst ét hjørnespark.

Jeg mener ikke vi skal spille med noget vi ikke har, altså en offensiv - vi må vel fortsætte med at holde snuden i sporet med de gode defensive præstationer, og håbe på at vi på et eller andet tidspunkt får noget der ligner offensivt spil med Superliga-kvalitet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Yankee » 17. nov 2017, 16:51

Klaus skrev:Jeg tænker, at et 3-mands forsvar igen godt kunne være et forsøg værd?
Det er helt sort. Vi ved at FCM spiller 3-4-3, så hvis vi spiller 3-5-2 kommer vi hele tiden til at ligge 1-mod-1 med deres angribere. Det var en katastrofe sidst, hvor især Blåbjerg havde svært ved at håndtere 1-mod-1-situationerne.

Sidst var problemet også en totalt fejlplaceret Kakeeto som 6'er, og der har vi jo nu Rasmus Würtz, der er på en helt anden hylde. Det giver mig håb, hvis Wieghorst lærer af sidst os holder sig til 4 mand i bagkæden, så de kan bakke op om hinanden og forsvare som en enhed i stedet for 1-mod-1.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. nov 2017, 17:31

Altså forventningen til Wieghorst må være, at hver gang, at der er pause og han får tid til at øve med holdet, så skal det i den efterfølgende udmøntes. Nu har han haft lidt ekstra tid, så jeg forventer, at de sidste kampe i år viser klar fremgang i forhold til sidste periode.

Hvis man kigger på efteråret, så har han fået holdet stabiliseret, fundet sin start11 og skaffet nogle point(stadig i underkanten). Spillemæssigt mangler der meget. Så denne periode skal der ikke kun point på bordet, men også noget kønnere spil.

Så mandag skal gerne give bedre spil og point.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamling » 17. nov 2017, 18:06

Er sikker på at MW har brugt pausen godt til st træne defensiven ydeligere så vi med en god 5-5-0 opstilling kan begrænse nederlaget mest muligt :-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Funky » 19. nov 2017, 14:49

Ahlmann ude mod FCM. Pokkers, det er sgu ærgerligt, nu hvor han faktisk er begyndt at vise lidt af det gamle landsholdsniveau igen. Nå, mon ikke det bliver PK på venstre back så. Og Flores meldes møj træt efter 2 landskampe og lange flyveture. Wieghorst lægger op til, at han ikke starter inde.
dvs.

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - PK
Børsting - Wurtz - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Alternativt Thellufsen på venstre midt, og Risgård bag en enlig angriber. Eller vender Wieghorst mon tilbage til et 3-mands centerforsvar?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af white splash » 19. nov 2017, 15:05

Funky skrev:Ahlmann ude mod FCM. Pokkers, det er sgu ærgerligt, nu hvor han faktisk er begyndt at vise lidt af det gamle landsholdsniveau igen. Nå, mon ikke det bliver PK på venstre back så. Og Flores meldes møj træt efter 2 landskampe og lange flyveture. Wieghorst lægger op til, at han ikke starter inde.
dvs.

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - PK
Børsting - Wurtz - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Alternativt Thellufsen på venstre midt, og Risgård bag en enlig angriber. Eller vender Wieghorst mon tilbage til et 3-mands centerforsvar?
Ser hellere Blåbjerg på backen og KP ind i midterforsvaret, Bare for at have lidt mere at stå imod med i luftspillet.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Funky » 19. nov 2017, 15:10

white splash skrev:
Funky skrev:Ahlmann ude mod FCM. Pokkers, det er sgu ærgerligt, nu hvor han faktisk er begyndt at vise lidt af det gamle landsholdsniveau igen. Nå, mon ikke det bliver PK på venstre back så. Og Flores meldes møj træt efter 2 landskampe og lange flyveture. Wieghorst lægger op til, at han ikke starter inde.
dvs.

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - PK
Børsting - Wurtz - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Alternativt Thellufsen på venstre midt, og Risgård bag en enlig angriber. Eller vender Wieghorst mon tilbage til et 3-mands centerforsvar?
Ser hellere Blåbjerg på backen og KP ind i midterforsvaret, Bare for at have lidt mere at stå imod med i luftspillet.
Enig, jeg tror bare ikke, det er sådan, Wieghorst stiller op.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af troelsh » 19. nov 2017, 15:47

Ahlmann skadet, og umiddelbart lyder det ikke som om Flores starter inde efter lang rejse og kval kampe for Peru.
Abildgaard gjorde det egentlig fint inden han måtte udgå med en skade mod Hobro, vi kunne godt bruge hans duel styrke i luften mod fcm, af samme årsag håber jeg Blåbberen starter på venstreback istedet for PK, også bliver jeg bare aldrig fan af højrebenede spillere på venstreback.
Et rigtig tonserhold, men umiddelbart det bedste vi kan stille med imo.

Rinne
Palle - KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl - Safranko

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Nestor » 19. nov 2017, 16:00

Et rigtig tonserhold, men umiddelbart det bedste vi kan stille med imo.
Ja. Det er grusomt, at vi skal se frem til, at FCM kommer på besøg, så vi kan noget ordentligt fodbold. :'(
Forstår godt, at folk bliver væk.

:aabfan:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af De Fem » 19. nov 2017, 16:08

troelsh skrev: Et rigtig tonserhold, men umiddelbart det bedste vi kan stille med imo.

Rinne
Palle - KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl - Safranko
Kan man så i det mindste smide Thellufsen eller Risgård derud i stedet for Abildgaard? Romlin må efterhånden også have løbet sig i form?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kristian » 19. nov 2017, 17:25

De Fem skrev:
troelsh skrev: Et rigtig tonserhold, men umiddelbart det bedste vi kan stille med imo.

Rinne
Palle - KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl - Safranko
Kan man så i det mindste smide Thellufsen eller Risgård derud i stedet for Abildgaard? Romlin må efterhånden også have løbet sig i form?
Direkte til grin, at vi skal spille efter hvordan modstanderen spiller konstant.
Abildgaard skal jo spille, fordi han skal være med i luftspillet i det defensive.

Kan satme ikke være grundet den offensive del, han skal spille derude.

Forstår dælme godt, hvorfor folk ikke kommer. Vi kommer ingen steder, med den her defensive tilgang til tingene. Men det er jo en erkendelse af, at materialet ikke er til mere end at spille efter hvad modstanderen gør.

Rolim fik en start mod OB og viste, at det skulle komme fra ham, hvis vi skulle frem til noget i den kamp. Nu vælger man Abildgaard.
It is hard to be a AaB fan!!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Funky » 19. nov 2017, 18:38

Kristian skrev:
De Fem skrev:
troelsh skrev: Et rigtig tonserhold, men umiddelbart det bedste vi kan stille med imo.

Rinne
Palle - KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl - Safranko
Kan man så i det mindste smide Thellufsen eller Risgård derud i stedet for Abildgaard? Romlin må efterhånden også have løbet sig i form?
Direkte til grin, at vi skal spille efter hvordan modstanderen spiller konstant.
Abildgaard skal jo spille, fordi han skal være med i luftspillet i det defensive.

Kan satme ikke være grundet den offensive del, han skal spille derude.

Forstår dælme godt, hvorfor folk ikke kommer. Vi kommer ingen steder, med den her defensive tilgang til tingene. Men det er jo en erkendelse af, at materialet ikke er til mere end at spille efter hvad modstanderen gør.

Rolim fik en start mod OB og viste, at det skulle komme fra ham, hvis vi skulle frem til noget i den kamp. Nu vælger man Abildgaard.
It is hard to be a AaB fan!!
Vælger man Abildgaard? Altså, gør Wieghorst? Hvor står det?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Dunkel » 19. nov 2017, 20:40

Med Ahlmann ude og med tanke på, hvordan Wieghorst stillede op sidst, vi mødte Herning-Ikast, så tror jeg, vi spiller ud således:
Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Würtz - Lesniak - Børsting
Rolim/Risgaard
Pohl - Safranko
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 19. nov 2017, 21:31

white splash skrev:
Funky skrev:Ahlmann ude mod FCM. Pokkers, det er sgu ærgerligt, nu hvor han faktisk er begyndt at vise lidt af det gamle landsholdsniveau igen. Nå, mon ikke det bliver PK på venstre back så. Og Flores meldes møj træt efter 2 landskampe og lange flyveture. Wieghorst lægger op til, at han ikke starter inde.
dvs.

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - PK
Børsting - Wurtz - Lesniak - Risgård
Pohl - Safranko

Alternativt Thellufsen på venstre midt, og Risgård bag en enlig angriber. Eller vender Wieghorst mon tilbage til et 3-mands centerforsvar?
Ser hellere Blåbjerg på backen og KP ind i midterforsvaret, Bare for at have lidt mere at stå imod med i luftspillet.
Helt enig, det er næsten fejt at sætte en lille spiller som Blåbjerg til at dække typer som Onuachu og Sørloth. Kasper er ikke just nogen Sølvi Ottesen, men stadig markant bedre egnet end Blåbjerg. Derudover er Blåbjerg som VB bedre både offensivt og defensivt end Patrick. Derudover skal Risgård ikke spille kant.

Jeg ville gøre sådan her.



Rinne giver sig selv og forsvaret har jeg lige redegjort for. Jeg synes faktisk Abildgaard gjorde en god figur som kant sidst og hans fysik er ikke helt dum imod bønderne. Børsting er vores bedste kant og det giver sig selv, at han starter. Thellufsen vil blive most i den her kamp og hverken Flores eller Rolim har vist de er dygtige nok til at fortjene en startplads. Fremme synes jeg Pohl skal spille da han er en trussel for de andres felt og Safrankos fysik må også kunne bruges mod en fysisk modstander.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af seamann » 19. nov 2017, 21:38

En sejr på 11 mål og vi er i top 6. Go for it.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 20. nov 2017, 12:05

Jeg så rigtigt gerne man begyndte at spille med både Yann og Flores sammen + risgaard som 8'er for at få et offensivt udtryk. men det er nok bedre henover vinteren. Til kampen mod FCM skal der fightes. Jeg ville stille med:

Rinne
Palle - Okore - KP - Blåberg
Wurtz - Lesniak
Pohl - Risgaard - Børsting
Safrankro

Jeg mener Pohl vil gøre sig bedst som højre wing. Især når FCM kun har 3 forsvarsspillere. Det bagrum derude vil han virkelig kunne udnytte. Samtidig mener jeg Risgaard er en af vores vigtigste spiller. Risgaard som 8'er vil være den første spiller på holdkortet for mig hvis jeg var træner. Det gør MW så ikke, men jeg mener ikke Risgaard skal være kant. Derfor må han være 8'er foran 2 6'ere og så Safranko alene på top med lidt mere offensive roller til Pohl og Børsting.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. nov 2017, 12:07

seamann skrev:En sejr på 11 mål og vi er i top 6. Go for it.
:thumbsup:

Hvor svært kan det være ?
- FlæskeFrank

Besvar