Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Nitten » 20. nov 2017, 22:37

Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:Jeg er så træt af at høre: " Vi skal være mere effektive".

Hvad fanden skal spillerne bruge sådan et udsagn til. Regner han med de løber, lige inden de skal afslutte, og tænker jeg tror sgu jeg brænder den her - nå nej, vi skal jo være mere effektive, så må jeg hellere sætte den ind.

Det eneste det udsagn er udtryk for, er at Wieghorst kan lægge ansvaret fra sig, og i stedet lægge byrden over på spillerne.
Men vi skal da være mere effektive på de chancer vi faktisk skaber. Altså...det er jo ringe udnyttelse af nogle udmærkede tilbud.
Det er svært at være uenig i. Det er bare også svært at forestille sig, at vi pludseligt skulle blive væsentligt skarpere, for man kan ikke få øje på en god afslutter på holdet. Vi har ingen spillere som man ville pege på som en regulær målscorer. Det er naturligvis Gaarde der har fejlet stort her, men vi er også nød til at erkende, at vi ofte vil skulle bruge mere end én chance for at score vores mål.
Jeg kan ikke være uenig i, at det bliver mere og mere svært at have tiltro til vores nuværende angribere. Og kontrasten på den konto til FCM er jo tænderskærende. De skifter lige nogle voldsomt giftige folk ud, når de ikke på dagen kan klare opgaven, og smider en skarp gut ind fra bænken, og bum, 3 point. Det er jo næsten latterligt så langt vi er fra at have samme muligheder.
Det er rigtigt, men vi kunne jo have startet med ikke at kaste 3-4 mio. kr. efter en ung slovak med én halvgod sæson i hjemlandet, uden at have ham ordenlig scoutet, eller uden at have en god plan for hans integration på holdet. Han er blevet smidt ind længe inden han var klar til det, og vi spiller overhovedet ikke efter hans kompetencer. Nu har fået en angriber der kan lidt i luftspillet og så bruger han al sin tid ude på kanten eller nede i banen, og når han endelig er i boksen kommer indlægget aldrig, eller han tager selv det forkerte løb.
Du hører ikke de store protester fra min side over den udlægning.
Hvad mon oplægget fra Wieghorst er til safranko ? Det virker meget underligt nogen gang hvor han placere dig og hvilke løsninger han forsøger.

Laks
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2017, 22:34

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Laks » 20. nov 2017, 22:37

Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Mogens » 20. nov 2017, 22:54

Pastorius skrev:Han er godt nok kaw at høre på Kristian Gak-Gach.
Overrasket?

For satan en lorteaften. Det bliver sværere og sværere at overbevise knægten om, at AaB er the shit, når vi befinder os i fjendeland med fck i baghaven og tæt til vestegnen.

Han gik i seng med en tåre i øjenkrogen...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af FIDEL » 20. nov 2017, 22:57

Rams skrev:Problemet er vel ligeså meget, at når vi spiller med to angribere, så insistere Wiggen på at Safranko skal være første forsvarer. En angriber skal sgu da ikke løbe ca 11 km i en kamp.

Vi mangler enten en playmaker eller en kreativ kant. Der skal vi ud og købe med mindre vi begynder at spille med Flores eller Risgård på midten eller går all in på Thellufsen på kanten.
Man kan som udgangspunkt sige, at det selvfølgelig er iorden at angriberne også arbejder defensivt, men problemet er, at ingen i offensiven har de store evner til at afgøre kampe, og åbenbart ikke har overskud til det.
Men der bør jo være mulighed for at få nogle spillere med frem og afslutte. Vi har jo 2 gode seksere der tager de defensive løb.
Det kræver dog en træner, som tør at spille fodbold!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Klaus » 20. nov 2017, 23:18

For satan i helvede *'%#*... I dag havde vi i hvert fald i anden halvleg spillet til point mod Midtjylland. Men skærer man ind til benet, har vi reelt et skud indenfor målrammen i 90 minutter. De får af for mig ukendte grunde annulleret et mål, de rammer træværket, og ret beset er Rinne vores bedste mand med flere fantastiske redninger. Spillet i første halvleg var lige så pivhamrende ringe som hvad vi har oplevet tidligere det sidste års tid. Det blev bedre da Tellufsen kom ind. Vores opspil var hurtigere og mere direkte, men det ændrer ikke på, at vi ud over Wurtz langskud ikke tvang deres målmand ud i en eneste redning. Men tænker man chancer, var deres sejr mere end fortjent.

I 16 kampe har vi scoret 14 mål. Kun Helsingør er dårligere end os i offensiven. Det er helt vildt, at vi stadigvæk kan være i spil til en slutspilplads. Omvendt vil de næste par kampe for alvor definere vores sæson. Jeg tror ikke på slutspil, men med 2 sejre i de næste kampe, vil vi ligge lunt i forhold til at undgå nedrykning. Taber vi, ser situationen lige pludselig meget mere alvorlig ud. Men mon ikke drengene tager sig sammen og gennembanker Helsingør 1-0 på søndag, sådan rigtig Wieghorst style.... :cool:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Martino » 20. nov 2017, 23:25

Klaus skrev:For satan i helvede *'%#*... I dag havde vi i hvert fald i anden halvleg spillet til point mod Midtjylland. Men skærer man ind til benet, har vi reelt et skud indenfor målrammen i 90 minutter. De får af for mig ukendte grunde annulleret et mål, de rammer træværket, og ret beset er Rinne vores bedste mand med flere fantastiske redninger. Spillet i første halvleg var lige så pivhamrende ringe som hvad vi har oplevet tidligere det sidste års tid. Det blev bedre da Tellufsen kom ind. Vores opspil var hurtigere og mere direkte, men det ændrer ikke på, at vi ud over Wurtz langskud ikke tvang deres målmand ud i en eneste redning. Men tænker man chancer, var deres sejr mere end fortjent.

I 16 kampe har vi scoret 14 mål. Kun Helsingør er dårligere end os i offensiven. Det er helt vildt, at vi stadigvæk kan være i spil til en slutspilplads. Omvendt vil de næste par kampe for alvor definere vores sæson. Jeg tror ikke på slutspil, men med 2 sejre i de næste kampe, vil vi ligge lunt i forhold til at undgå nedrykning. Taber vi, ser situationen lige pludselig meget mere alvorlig ud. Men mon ikke drengene tager sig sammen og gennembanker Helsingør 1-0 på søndag, sådan rigtig Wieghorst style.... :cool:
Det er i hvertfald skræmmende at top6 stadig er en mulighed, her hvor man sidder og frygter nedrykning, fordi vi har ualmindeligt svært ved at lave mål.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af doukas » 20. nov 2017, 23:39

Heldigvis er vi blevet solide og svære at spille imod.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Klaus » 20. nov 2017, 23:56

Yankee skrev:
Klaus skrev:Jeg tænker, at et 3-mands forsvar igen godt kunne være et forsøg værd?
Det er helt sort. Vi ved at FCM spiller 3-4-3, så hvis vi spiller 3-5-2 kommer vi hele tiden til at ligge 1-mod-1 med deres angribere. Det var en katastrofe sidst, hvor især Blåbjerg havde svært ved at håndtere 1-mod-1-situationerne.
Tænker nu det var meget fornuftigt af Wieghorst at vælge det forsvar :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2017, 00:30

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:Jeg er så træt af at høre: " Vi skal være mere effektive".

Hvad fanden skal spillerne bruge sådan et udsagn til. Regner han med de løber, lige inden de skal afslutte, og tænker jeg tror sgu jeg brænder den her - nå nej, vi skal jo være mere effektive, så må jeg hellere sætte den ind.

Det eneste det udsagn er udtryk for, er at Wieghorst kan lægge ansvaret fra sig, og i stedet lægge byrden over på spillerne.
Men vi skal da være mere effektive på de chancer vi faktisk skaber. Altså...det er jo ringe udnyttelse af nogle udmærkede tilbud.
Hvad tænker du vi skal gøre ved det?

Skal vi forsøge at træne og blive bedre, eller skal vi snakke om det?
Udelukker de to ting hinanden?
Der er én af tingene der har en mulighed for at påvirke effektiviten.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2017, 00:32

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:Jeg er så træt af at høre: " Vi skal være mere effektive".

Hvad fanden skal spillerne bruge sådan et udsagn til. Regner han med de løber, lige inden de skal afslutte, og tænker jeg tror sgu jeg brænder den her - nå nej, vi skal jo være mere effektive, så må jeg hellere sætte den ind.

Det eneste det udsagn er udtryk for, er at Wieghorst kan lægge ansvaret fra sig, og i stedet lægge byrden over på spillerne.
Men vi skal da være mere effektive på de chancer vi faktisk skaber. Altså...det er jo ringe udnyttelse af nogle udmærkede tilbud.
Hvad tænker du vi skal gøre ved det?

Skal vi forsøge at træne og blive bedre, eller skal vi snakke om det?
Hvorfor tror du, de nøjes med at snakke om det?
Det tror jeg egentlig heller ikke, men jeg synes de skal holde deres kæft - særligt med helt åbenlyse ligegyldigheder, og så skal træneren fokusere på vores styrker fremfor at tale vores angriberes selvtillid ned - uanset hvor ringe de måtte være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kokkefar » 21. nov 2017, 00:51

Nitten skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Men vi skal da være mere effektive på de chancer vi faktisk skaber. Altså...det er jo ringe udnyttelse af nogle udmærkede tilbud.
Det er svært at være uenig i. Det er bare også svært at forestille sig, at vi pludseligt skulle blive væsentligt skarpere, for man kan ikke få øje på en god afslutter på holdet. Vi har ingen spillere som man ville pege på som en regulær målscorer. Det er naturligvis Gaarde der har fejlet stort her, men vi er også nød til at erkende, at vi ofte vil skulle bruge mere end én chance for at score vores mål.
Jeg kan ikke være uenig i, at det bliver mere og mere svært at have tiltro til vores nuværende angribere. Og kontrasten på den konto til FCM er jo tænderskærende. De skifter lige nogle voldsomt giftige folk ud, når de ikke på dagen kan klare opgaven, og smider en skarp gut ind fra bænken, og bum, 3 point. Det er jo næsten latterligt så langt vi er fra at have samme muligheder.
Det er rigtigt, men vi kunne jo have startet med ikke at kaste 3-4 mio. kr. efter en ung slovak med én halvgod sæson i hjemlandet, uden at have ham ordenlig scoutet, eller uden at have en god plan for hans integration på holdet. Han er blevet smidt ind længe inden han var klar til det, og vi spiller overhovedet ikke efter hans kompetencer. Nu har fået en angriber der kan lidt i luftspillet og så bruger han al sin tid ude på kanten eller nede i banen, og når han endelig er i boksen kommer indlægget aldrig, eller han tager selv det forkerte løb.
Du hører ikke de store protester fra min side over den udlægning.
Hvad mon oplægget fra Wieghorst er til safranko ? Det virker meget underligt nogen gang hvor han placere dig og hvilke løsninger han forsøger.
Han mente i hvert fald at han skulle ned og hente bolden hos højere back i overtiden da vi slog lange bolde op mod deres felt. Hans placeringsevne er til tider ikke eksisterende.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af 9000AA » 21. nov 2017, 07:31

Det kan godt være der er blevet svaret på det, men hva stod der på det banner der var i forbindelse med indløb??

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af fish » 21. nov 2017, 09:24

Jeg er tydeligvis i undertal her i debatten, men efter igår er jeg underligt fortrøstningsfuld. Det var et skidt resultat, ikke helt ufortjent over hele kampen, men direkte ufortjent målt på anden halvleg.

Men efter en nervøs start hvor vi er presset helt i bund, finder vi et niveau som jeg skal langt tilbage for at genfinde i minderne. Vi giver den gas, bringer mange folk frem, vi har mere end 5 afleveringer der hænger sammen og vi spiller direkte. Dejligt at se noget aggressivitet og AaB rent faktisk kontrollere dele af en kamp igen. Håber Wighorst arbejder mere den vej.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Kenneth K » 21. nov 2017, 09:37

Jeg forstår ikke, hvordan nogle kan mene, at det ikke er Okores mål. Han kostede desværre igen mål på baggrund af sin meget aggressive spillestil, som jo ser godt ud, når det lykkes, men samtidig bærer en kollossal risiko, når det ikke lykkes.

Men skylden for nederlaget skal selvfølgelig ikke kun hældes over på ham, for vores offensiv burde have leveret en scoring i løbet af 2. halvleg...

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 21. nov 2017, 10:07

Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Nestor » 21. nov 2017, 11:02

Jeg er tydeligvis i undertal her i debatten, men efter igår er jeg underligt fortrøstningsfuld. Det var et skidt resultat, ikke helt ufortjent over hele kampen, men direkte ufortjent målt på anden halvleg.
Det er vanskeligt at være optimistisk ovenpå kampen i går.
Efter 1. halvleg er vi lykkelige for at gå til pausen med 0-0, efter 20 minutter i anden ærgrer vi os over ikke at være foran, og så dummer Okore sig til sidst, men det udvisker ikke indtrykket af et hold, som er faldet til et helt utroligt dårligt teknisk niveau på 2 år.
Sammenlignet med FCMs spillere var vores spillere utroligt ringe i deres boldomgang - noget som engang var vores varemærke!!! Gad vide hvad de egentligt bruger tiden til, når de træner ude på Hornevej?

Og så er det jo utroligt svært at vinde, når vi ikke har nogle angribere.

MOM: Rinne

:aabfan:

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Nitten » 21. nov 2017, 11:07

Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Buzz Killington » 21. nov 2017, 11:15

Nestor skrev:
Jeg er tydeligvis i undertal her i debatten, men efter igår er jeg underligt fortrøstningsfuld. Det var et skidt resultat, ikke helt ufortjent over hele kampen, men direkte ufortjent målt på anden halvleg.
Det er vanskeligt at være optimistisk ovenpå kampen i går.
Efter 1. halvleg er vi lykkelige for at gå til pausen med 0-0, efter 20 minutter i anden ærgrer vi os over ikke at være foran, og så dummer Okore sig til sidst, men det udvisker ikke indtrykket af et hold, som er faldet til et helt utroligt dårligt teknisk niveau på 2 år.
Sammenlignet med FCMs spillere var vores spillere utroligt ringe i deres boldomgang - noget som engang var vores varemærke!!! Gad vide hvad de egentligt bruger tiden til, når de træner ude på Hornevej?

Og så er det jo utroligt svært at vinde, når vi ikke har nogle angribere.

MOM: Rinne

:aabfan:
(Igen, så kun anden halvleg)

Jeg kan ikke se billede af manglende teknisk niveau. Vi spillede hurtigere, mere fremad, og med langt flere af de svære risikofyldte mellemlange afleveringer. Specielt Børsting havde en del af dem fra back-pladsen, men også Okore udførte den del fint. De korte afleveringer, specielt i højre side omkring Thellufsen sad ofte også lige i skabet, hvor vi flere gange får noget der ligner en omstilling pga. hurtige et-to kombinationer, og gode vendinger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Laks
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2017, 22:34

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Laks » 21. nov 2017, 11:18

Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Kommer an på hvad du mener med inde på banen. Der skal være en del af hver fod på enten linjen eller helt uden for banen.

"...have en del af hver fod enten på sidelinjen eller på jorden uden for linjen"
Fra:
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... _-_indkast

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Buzz Killington » 21. nov 2017, 11:29

Laks skrev:
Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Kommer an på hvad du mener med inde på banen. Der skal være en del af hver fod på enten linjen eller helt uden for banen.

"...have en del af hver fod enten på sidelinjen eller på jorden uden for linjen"
Fra:
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... _-_indkast
Jf. ovenstående må man tilsyneladende gerne sidde på hug, med knæene et godt stykke inde på banen så længe fødderne berører kridtstregerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar