Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Laks
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2017, 22:34

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Laks » 21. nov 2017, 11:32

Buzz Killington skrev:
Laks skrev:
Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Kommer an på hvad du mener med inde på banen. Der skal være en del af hver fod på enten linjen eller helt uden for banen.

"...have en del af hver fod enten på sidelinjen eller på jorden uden for linjen"
Fra:
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... _-_indkast
Jf. ovenstående må man tilsyneladende gerne sidde på hug, med knæene et godt stykke inde på banen så længe fødderne berører kridtstregerne.
Det tror jeg ikke er den store fordel. Jeg synes bare det er pinligt at tilskuere, og endnu værre kommentatorer eller spillere, brokker sig uden at kende reglerne.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 21. nov 2017, 12:06

Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Det jeg mener er, jeg synes det er en lidt uklar formulering, at der i reglerne står: "...spilleren i kasteøjeblikket have front mod banen og udføre kastet fra det sted, hvor bolden passerede sidelinjen". Her tænker jeg, at er man lidt krakilsk, så har bolden jo ikke passeret sidelinjen inde på banen, hvor han kaster fra. Den har først passeret sidelinjen, når den er udenfor banen. Men skidt, regler er til for at blive fulgt, uanset om tilskuere og landsholdspillere ikke forstår dem.
Længe leve arbejderklassen!

Laks
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. nov 2017, 22:34

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Laks » 21. nov 2017, 12:49

Danni skrev:
Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Det jeg mener er, jeg synes det er en lidt uklar formulering, at der i reglerne står: "...spilleren i kasteøjeblikket have front mod banen og udføre kastet fra det sted, hvor bolden passerede sidelinjen". Her tænker jeg, at er man lidt krakilsk, så har bolden jo ikke passeret sidelinjen inde på banen, hvor han kaster fra. Den har først passeret sidelinjen, når den er udenfor banen. Men skidt, regler er til for at blive fulgt, uanset om tilskuere og landsholdspillere ikke forstår dem.
Ok, jeg kan ikke se problemet. Begge fødder skal stadig være enten på linjen eller bag den.
Men min pointe var sådans set også bare at det ikke gav mening at klandre hverken dommeren eller Kian Hansen for at følge reglerne.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Danni » 21. nov 2017, 13:07

Laks skrev:
Danni skrev:
Nitten skrev:
Danni skrev:
Laks skrev:
Danni skrev:Det her har intet med dagens udfald at gøre, men jeg kan ikke lade være at nævne det alligevel. Hvordan kan det være, at Kian Hansen må kaste indkast inde på banen? Jeg husker engang for længe siden, Tøfting kommenterede Midtjylland, hvor han påpegede det en håndfuld gange, og gjorde opmærksom på det urimelige i det. Han forudsagde simpelthen hver gang, præcis som jeg gjorde i dag; han holder sig ikke udenfor banen nu. Dengang kastede han en halv meter inde på banen, nu er det lidt mindre. Det er provokerende, at en linjevogter der stort set ikke har andet at kigge på i sådan en situation, ikke i det mindste bare siger til ham, at han lige skal holde sig inde på banen. Jeg ser ikke andre i superligaen, eller andre steder for den sag skyld have mandat til dette. Igennem flere sæsoner har han, som den eneste i rækken konsekvent gjort dette. Jeg er med på dette er en bagatel, men den er så åbenlys, lidt ligesom hvis modstanderholdets dømmes offside og man tager frisparket på deres halvdel.
Tøfting kendte ikke fodboldreglerne:
https://www.bt.dk/superligaen/topdommer ... lut-vroevl
Jeg giver mig, min fejl. Kian Hansen har her vidst noget alle andre fodboldspillere ikke ved. Det er også lidt mærkelige regler, men det kan da snildt være det bare er mig. Man skal tage kastet derfra, hvor bolden er gået ud fra banen.. Men den er jo ikke trillet ud af banen inde på banen..

Det der forstår jeg ikke lige. Altså hvis han har begge fødder inde på banen er der da omkast, ikk ??
Det jeg mener er, jeg synes det er en lidt uklar formulering, at der i reglerne står: "...spilleren i kasteøjeblikket have front mod banen og udføre kastet fra det sted, hvor bolden passerede sidelinjen". Her tænker jeg, at er man lidt krakilsk, så har bolden jo ikke passeret sidelinjen inde på banen, hvor han kaster fra. Den har først passeret sidelinjen, når den er udenfor banen. Men skidt, regler er til for at blive fulgt, uanset om tilskuere og landsholdspillere ikke forstår dem.
Ok, jeg kan ikke se problemet. Begge fødder skal stadig være enten på linjen eller bag den.
Men min pointe var sådans set også bare at det ikke gav mening at klandre hverken dommeren eller Kian Hansen for at følge reglerne.
Det har du helt ret i. 100%. Det er mig, der har misforstået reglerne. Jeg tror problematikken opstår i, at man helt som dreng har fået at vide, at man skal kaste derfra, hvor bolden røg ud over sidelinjen og det er svært at forstå, det er inde på banen. Og det var ikke bare mig, der har misforstået det, det var hele den række jeg sad på.
Længe leve arbejderklassen!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af fish » 21. nov 2017, 17:04

Buzz Killington skrev:
Nestor skrev:
Jeg er tydeligvis i undertal her i debatten, men efter igår er jeg underligt fortrøstningsfuld. Det var et skidt resultat, ikke helt ufortjent over hele kampen, men direkte ufortjent målt på anden halvleg.
Det er vanskeligt at være optimistisk ovenpå kampen i går.
Efter 1. halvleg er vi lykkelige for at gå til pausen med 0-0, efter 20 minutter i anden ærgrer vi os over ikke at være foran, og så dummer Okore sig til sidst, men det udvisker ikke indtrykket af et hold, som er faldet til et helt utroligt dårligt teknisk niveau på 2 år.
Sammenlignet med FCMs spillere var vores spillere utroligt ringe i deres boldomgang - noget som engang var vores varemærke!!! Gad vide hvad de egentligt bruger tiden til, når de træner ude på Hornevej?

Og så er det jo utroligt svært at vinde, når vi ikke har nogle angribere.

MOM: Rinne

:aabfan:
(Igen, så kun anden halvleg)

Jeg kan ikke se billede af manglende teknisk niveau. Vi spillede hurtigere, mere fremad, og med langt flere af de svære risikofyldte mellemlange afleveringer. Specielt Børsting havde en del af dem fra back-pladsen, men også Okore udførte den del fint. De korte afleveringer, specielt i højre side omkring Thellufsen sad ofte også lige i skabet, hvor vi flere gange får noget der ligner en omstilling pga. hurtige et-to kombinationer, og gode vendinger.
Præcis. Jeg var opløftet af at se det flow der var i anden halvleg og hvor vi
vel ret beset var totalt dominerende i perioder. Vi skal vel helt tilbage til 14/15 for at finde noget på niveau. Dejligt at se på hjemmebane.

Men første var til et studie i mistimede kombinationer, dårlige første berøringer. Helt enig. Men anden giver mig tro på fremtiden

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af De Fem » 21. nov 2017, 17:58

Det var en mesterskabssejer fra FCM. I en kamp hvor de nemt kunne have fået 0 point med med fik de 3. Øv.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Forza » 21. nov 2017, 18:16

Rams skrev:Problemet er vel ligeså meget, at når vi spiller med to angribere, så insistere Wiggen på at Safranko skal være første forsvarer. En angriber skal sgu da ikke løbe ca 11 km i en kamp.

Vi mangler enten en playmaker eller en kreativ kant. Der skal vi ud og købe med mindre vi begynder at spille med Flores eller Risgård på midten eller går all in på Thellufsen på kanten.
Jeg er så enig i alt hvad du skriver.

Safranko har absolut ikke lette betingelser med den taktik vi lægger for dagen. Han er hentet som en boksspiller der skal lave ravage oppe foran. Når man sætter ham til at jagte alle bolde på midtbanen og ligeledes ikke sætter en eneste kreativ kraft ind til at kreere chancer, så er det sgu op af bakke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. nov 2017, 18:33

Forza skrev:
Rams skrev:Problemet er vel ligeså meget, at når vi spiller med to angribere, så insistere Wiggen på at Safranko skal være første forsvarer. En angriber skal sgu da ikke løbe ca 11 km i en kamp.

Vi mangler enten en playmaker eller en kreativ kant. Der skal vi ud og købe med mindre vi begynder at spille med Flores eller Risgård på midten eller går all in på Thellufsen på kanten.
Jeg er så enig i alt hvad du skriver.

Safranko har absolut ikke lette betingelser med den taktik vi lægger for dagen. Han er hentet som en boksspiller der skal lave ravage oppe foran. Når man sætter ham til at jagte alle bolde på midtbanen og ligeledes ikke sætter en eneste kreativ kraft ind til at kreere chancer, så er det sgu op af bakke.
Er han købt som boksspiller?
Og det at han flagrer rundt på hele banen og ikke er i boksen er det Wieghorsts ordre eller er det fordi han selv vælger at gøre det?

Når bolden kommer i boksen er han der i hvert fald ikke. Eksvis da Pohl kommer til nærmeste stolpe og triller den skråt bagud tænkte jeg at der skulle vores bokssangriber fandeme da have stået. Men vi HAR ikke en boksangriber.
Janteloven eksisterer IKKE!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af birk » 21. nov 2017, 18:52

i første halvleg, skulle han været centralt, og Pohl på venstre kant. KIan Hansen havde styr på Pohl, men hvem har ikke det. Safranko skal være centralt. Der var en statastik under kampen, hvor han havde løbet mere end RW og Lesniak. Helt håbløst.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Yankee » 21. nov 2017, 19:44

birk skrev:i første halvleg, skulle han været centralt, og Pohl på venstre kant. KIan Hansen havde styr på Pohl, men hvem har ikke det. Safranko skal være centralt. Der var en statastik under kampen, hvor han havde løbet mere end RW og Lesniak. Helt håbløst.
Det er meget normalt at en angriber i nogle kampe løber mere end midtbanespillerne. Langt det mest løbearbejde foregår jo når vi ikke har bolden, og dér er der ingen problemer med Safranko. Problemet er at han placerer sig forkert når vi har bolden og at vi slet ikke får sat ham rigtigt op - det er ikke et problem at han løber meget.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Rams » 21. nov 2017, 20:27

Han skal sgu da ikke løbe mere end fejekosten Lesniak. Har da læst en artikel, hvor han beklagede sig over, at han ikke kommer mere i feltet.
Som vi spiller lige nu er Safranko kun forreste mand, når vi høvler violiner, som han med ryggen til mål skal lægge af til Pohl og en midtbane, der ikke fylder op.
I går viste Safranko, at han er god med ryggen til mål, og han havde også et par fine drblinger. Det ændrer dog ikke på at han burde være manden, som stod i feltet, når Ahlmann, Pallesen og Thellufsen burde smække indlæg ind over.
Jeg er overbevist om, at det er Wiggen, der har beordret ham til at lege Duracell kanin, og det er et problem.

Det sagt har jeg fuld tiltro Safranko, men det har jeg haft lige fra start. Jeg kan sagtens se kvaliteterne.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Halil » 21. nov 2017, 20:47

Rams skrev:Han skal sgu da ikke løbe mere end fejekosten Lesniak. Har da læst en artikel, hvor han beklagede sig over, at han ikke kommer mere i feltet.
Som vi spiller lige nu er Safranko kun forreste mand, når vi høvler violiner, som han med ryggen til mål skal lægge af til Pohl og en midtbane, der ikke fylder op.
I går viste Safranko, at han er god med ryggen til mål, og han havde også et par fine drblinger. Det ændrer dog ikke på at han burde være manden, som stod i feltet, når Ahlmann, Pallesen og Thellufsen burde smække indlæg ind over.
Jeg er overbevist om, at det er Wiggen, der har beordret ham til at lege Duracell kanin, og det er et problem.

Det sagt har jeg fuld tiltro Safranko, men det har jeg haft lige fra start. Jeg kan sagtens se kvaliteterne.
Safranko er også fin. Han har nogle gode kvaliteter. Men han har meget svære forhold, når han får bolden spillet op på sig - igår stod han og spejdede efter en medspiller, men hvor der intet var. Også blev det nogle noget vanskelige bolde i dybden til Pohl eller bolde langt tilbage i banen.

At han kæmper som en vanvittig og åbenlyst har noget fandenivoldskhed synes jeg er dejligt. Dog kunne det være rart, hvis han får nogle flere bolde som han fik på sin hovedstødsscoring mod Lyngby(mener jeg det var).

AaBs kantspil er der jeg mener AaB skal forbedre sig på transferfronten. Det er alt for tamt og ring.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Yankee » 22. nov 2017, 10:50

Rams skrev:Han skal sgu da ikke løbe mere end fejekosten Lesniak. Har da læst en artikel, hvor han beklagede sig over, at han ikke kommer mere i feltet.
Som vi spiller lige nu er Safranko kun forreste mand, når vi høvler violiner, som han med ryggen til mål skal lægge af til Pohl og en midtbane, der ikke fylder op.
I går viste Safranko, at han er god med ryggen til mål, og han havde også et par fine drblinger. Det ændrer dog ikke på at han burde være manden, som stod i feltet, når Ahlmann, Pallesen og Thellufsen burde smække indlæg ind over.
Jeg er overbevist om, at det er Wiggen, der har beordret ham til at lege Duracell kanin, og det er et problem.

Det sagt har jeg fuld tiltro Safranko, men det har jeg haft lige fra start. Jeg kan sagtens se kvaliteterne.
Helt enig - det var bare for at nuancere at det jo i sig selv ikke er skidt at en spiller løber meget.

Vi har jo slet ikke typerne til at spille som det bundhold, vi er. Som vi spiller i øjeblikket, mangler vi en Jonas Kamper-type på kanten og en Nicolaj Madsen-type på central midt, men omvendt er det jo heller ikke sådan, AaB skal spille på sigt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2017, 11:14

Yankee skrev:
Rams skrev:Han skal sgu da ikke løbe mere end fejekosten Lesniak. Har da læst en artikel, hvor han beklagede sig over, at han ikke kommer mere i feltet.
Som vi spiller lige nu er Safranko kun forreste mand, når vi høvler violiner, som han med ryggen til mål skal lægge af til Pohl og en midtbane, der ikke fylder op.
I går viste Safranko, at han er god med ryggen til mål, og han havde også et par fine drblinger. Det ændrer dog ikke på at han burde være manden, som stod i feltet, når Ahlmann, Pallesen og Thellufsen burde smække indlæg ind over.
Jeg er overbevist om, at det er Wiggen, der har beordret ham til at lege Duracell kanin, og det er et problem.

Det sagt har jeg fuld tiltro Safranko, men det har jeg haft lige fra start. Jeg kan sagtens se kvaliteterne.
Helt enig - det var bare for at nuancere at det jo i sig selv ikke er skidt at en spiller løber meget.

Vi har jo slet ikke typerne til at spille som det bundhold, vi er. Som vi spiller i øjeblikket, mangler vi en Jonas Kamper-type på kanten og en Nicolaj Madsen-type på central midt, men omvendt er det jo heller ikke sådan, AaB skal spille på sigt.
Det er en vigtig pointe det der.

Der lader til at være en konsensus om at vi er nødt til at lukke af defensivt, før vi kan spille det fodbold vi gerne vil, men det hænger slet ikke sådan sammen.

Hvis vi skal spille det fodbold vi gerne vil, skal vi bruge andre spillere end dem der får spilletiden nu (og andre formationer). Så den der tankegang, at vi er nødt til at stabilisere defensiven for derefter at at begynde at spille offensivt holder ikke. Når vi mener vi er gode nok til at spille offensivt, starter vi næsten forfra. Alternativet (som er det mest sandsynlige med Wieghorst - og grunden til jeg mener han skal skiftes ud) er at vi bliver ved med at spille som Horsens eller Sønderjyske, uden at have spillerne til det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gnu » 22. nov 2017, 11:34

En ting er at vi tabte kampen, det var til at forvente. Det værste ved det var næsten, at de scorede målet, mens vi havde Thellufsen og Risgård på banen, for det kan WiegHesten se som en bekræftelse af, at vi er nødt til at vi er nødt til at spille tonserbold for ikke at tabe. Og det er en helt forkert udvikling.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gamen » 22. nov 2017, 13:44

Gnu skrev:En ting er at vi tabte kampen, det var til at forvente. Det værste ved det var næsten, at de scorede målet, mens vi havde Thellufsen og Risgård på banen, for det kan WiegHesten se som en bekræftelse af, at vi er nødt til at vi er nødt til at spille tonserbold for ikke at tabe. Og det er en helt forkert udvikling.
Omvendt, så spillede vi i det mindste for at score mens de to var på banen. I 1. halvleg spillede vi for ikke at tabe. De første 13-15 minutter var hæslige - vi havde stort set ikke bolden på FCM's halvdel, og de fik lov til at få 3-4 frie skud på kanten af feltet, samt en stor hovedstødschance efter håbløs opdækning. Forfærdeligt så det ud - ren skyttegravsfodbold. Det er præcis den slags kujonfodbold vi skal vænne os af med at spille.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Gnu » 22. nov 2017, 14:01

Gamen skrev:
Gnu skrev:En ting er at vi tabte kampen, det var til at forvente. Det værste ved det var næsten, at de scorede målet, mens vi havde Thellufsen og Risgård på banen, for det kan WiegHesten se som en bekræftelse af, at vi er nødt til at vi er nødt til at spille tonserbold for ikke at tabe. Og det er en helt forkert udvikling.
Omvendt, så spillede vi i det mindste for at score mens de to var på banen. I 1. halvleg spillede vi for ikke at tabe. De første 13-15 minutter var hæslige - vi havde stort set ikke bolden på FCM's halvdel, og de fik lov til at få 3-4 frie skud på kanten af feltet, samt en stor hovedstødschance efter håbløs opdækning. Forfærdeligt så det ud - ren skyttegravsfodbold. Det er præcis den slags kujonfodbold vi skal vænne os af med at spille.
Fuldstændig enig og præcis min pointe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Hanga » 22. nov 2017, 14:05

Gamen skrev:
Omvendt, så spillede vi i det mindste for at score mens de to var på banen. I 1. halvleg spillede vi for ikke at tabe. De første 13-15 minutter var hæslige - vi havde stort set ikke bolden på FCM's halvdel, og de fik lov til at få 3-4 frie skud på kanten af feltet, samt en stor hovedstødschance efter håbløs opdækning. Forfærdeligt så det ud - ren skyttegravsfodbold. Det er præcis den slags kujonfodbold vi skal vænne os af med at spille.
Det er i hvert fald sørgeligt at se på, og er ikke AaB værdigt.
Men vi er ved at have set på det så længe, at publikum ikke engang længere pifter af holdet, når de går til pause efter sådan en omgang. Nogen vil se det som en positiv udvikling, men jeg synes ikke denne udvikling er udtryk for andet end et apatisk og opgivende publikum.

Heldigvis blev vi meget bedre i 2 halvleg, og det skal vi altså også huske at rose holdet for. Vi endte med at tabe, men det var satme rart at se holdet spille lidt bold igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.11.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. nov 2017, 09:06

Rams skrev:Han skal sgu da ikke løbe mere end fejekosten Lesniak. Har da læst en artikel, hvor han beklagede sig over, at han ikke kommer mere i feltet.
Som vi spiller lige nu er Safranko kun forreste mand, når vi høvler violiner, som han med ryggen til mål skal lægge af til Pohl og en midtbane, der ikke fylder op.
I går viste Safranko, at han er god med ryggen til mål, og han havde også et par fine drblinger. Det ændrer dog ikke på at han burde være manden, som stod i feltet, når Ahlmann, Pallesen og Thellufsen burde smække indlæg ind over.
Jeg er overbevist om, at det er Wiggen, der har beordret ham til at lege Duracell kanin, og det er et problem.

Det sagt har jeg fuld tiltro Safranko, men det har jeg haft lige fra start. Jeg kan sagtens se kvaliteterne.
De par driblinger Safranko leverede i går så jeg som elendigt forsvarsspil. Safranko er ikke en dribler. Han har fra min vinkel ikke en skid styr på sine bevægelser og han har simpelthen ikke evnen til at accelerere. Hans driblinger ude i siden i anden halvleg foregik i slow motion, utroligt at forsvareren ikke pillede den fra ham. Safranko er god til at dække bolden og det er det bedste jeg kan sige om ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar