Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2017, 11:57

Årets sidste udebanekamp er på lørdag mod Lyngby BK, én på papiret jævnbyrdig kamp som vi står med gode chancer for at vinde.

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Risgård - Rolim
Flores
Pohl

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af le Cid » 27. nov 2017, 12:33

Vinder vi den kamp, kan vi slutte efteråret af med en ægte 6-pointskamp mod PSE. Det vil næsten være surealistisk at tænke på, at vi kan ligge solidt i top 6, når man tænker tilbage på dette rædsel af et efterår!

Men lad os nu tage én kamp ad gangen. Vi har vel ikke endnu prøvet at vinde to kampe i træk i denne sæson?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 27. nov 2017, 12:57

le Cid skrev:Vinder vi den kamp, kan vi slutte efteråret af med en ægte 6-pointskamp mod PSE. Det vil næsten være surealistisk at tænke på, at vi kan ligge solidt i top 6, når man tænker tilbage på dette rædsel af et efterår!

Men lad os nu tage én kamp ad gangen. Vi har vel ikke endnu prøvet at vinde to kampe i træk i denne sæson?
Solidt i top 6 er der vel heller ikke de store muligheder for - vi er 3 point efter både OB og FCK med to spillerunder tilbage. OB har Silkeborg hjemme i sidste runde, hvilket ligner 3 sikre point med Silkeborgs udebaneform in mente.
Det er nok ikke lige efter en kamp i Helsingør, hvor vi blev presset i bund af Superligaens ringeste hold i de sidste 45, at man skal sætte næsen op efter en sikker sejr i Lyngby.
Vi har stadig et udtalt scoringsproblem, og før vi får løst det er det urealistisk at tale os ind i top 6.

Der er groft sagt 3 pladser tilbage i top 6 - OB ser bedre og bedre ud, og lukker få mål ind. FCK henter vi ikke inden slutspillet, særligt ikke med deres hjemmebaneform in mente.
Det efterlader én plads, som vi ikke får medmindre vi begynder at score mål. Vi kan ikke blive ved med at blive tilsmilet af lykkens gudinde :-)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af le Cid » 27. nov 2017, 13:07

Gamen skrev:
le Cid skrev:Vinder vi den kamp, kan vi slutte efteråret af med en ægte 6-pointskamp mod PSE. Det vil næsten være surealistisk at tænke på, at vi kan ligge solidt i top 6, når man tænker tilbage på dette rædsel af et efterår!

Men lad os nu tage én kamp ad gangen. Vi har vel ikke endnu prøvet at vinde to kampe i træk i denne sæson?
Solidt i top 6 er der vel heller ikke de store muligheder for - vi er 3 point efter både OB og FCK med to spillerunder tilbage. OB har Silkeborg hjemme i sidste runde, hvilket ligner 3 sikre point med Silkeborgs udebaneform in mente.
Det er nok ikke lige efter en kamp i Helsingør, hvor vi blev presset i bund af Superligaens ringeste hold i de sidste 45, at man skal sætte næsen op efter en sikker sejr i Lyngby.
Vi har stadig et udtalt scoringsproblem, og før vi får løst det er det urealistisk at tale os ind i top 6.

Der er groft sagt 3 pladser tilbage i top 6 - OB ser bedre og bedre ud, og lukker få mål ind. FCK henter vi ikke inden slutspillet, særligt ikke med deres hjemmebaneform in mente.
Det efterlader én plads, som vi ikke får medmindre vi begynder at score mål. Vi kan ikke blive ved med at blive tilsmilet af lykkens gudinde :-)
OK - jeg har ikke kigget nærmere på de andre holds slutprogram, men det er da paradoksalt nok, at vi har fine muligheder for at ende i top 6. Men ja, der skal godt nok lægges en del på for at nå med i top 6, når ligaen splittes!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 27. nov 2017, 13:40

le Cid skrev: OK - jeg har ikke kigget nærmere på de andre holds slutprogram, men det er da paradoksalt nok, at vi har fine muligheder for at ende i top 6. Men ja, der skal godt nok lægges en del på for at nå med i top 6, når ligaen splittes!
Det fortæller vel blot, at der er en række andre hold der har underpræsteret ligesom os. Det ændrer ikke på at vi har lavet sølle 15 mål i 17 kampe, og været enormt heldige med at have 22 point på dette tidspunkt. Vi har absolut ikke spillet til det, men en god keeper og et stabiliseret forsvar har hjulpet os godt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af le Cid » 27. nov 2017, 13:54

Gamen skrev:
le Cid skrev: OK - jeg har ikke kigget nærmere på de andre holds slutprogram, men det er da paradoksalt nok, at vi har fine muligheder for at ende i top 6. Men ja, der skal godt nok lægges en del på for at nå med i top 6, når ligaen splittes!
Det fortæller vel blot, at der er en række andre hold der har underpræsteret ligesom os. Det ændrer ikke på at vi har lavet sølle 15 mål i 17 kampe, og været enormt heldige med at have 22 point på dette tidspunkt. Vi har absolut ikke spillet til det, men en god keeper og et stabiliseret forsvar har hjulpet os godt.
Ja og nej. Jeg synes faktisk, at vi har været meget uheldige med at smide en del point i slutningen af kampene. Jeg synes bestemt ikke billedet er, at vi har været entydigt heldige.
Vi har været velsignet med defensiv stabilitet i de fleste kampe - og her skal Rinne helt sikkert have en stor portionen af kreditten. Men meget af denne stabilitet har man set direkte afspejlet i en mildest talt jammerlig offensiv. Der har ikke været plads til luksusspillere på holdet - det er hårdt defensivt arbejde først og fremmest!
Spørgsmålet er, om defensiven ikke efterhånden er blevet så stabil, at det er på tide at slippe håndbremsen lidt, og så eks. angribe med begge backs på samme tid? Nu hvor vi har fået en boksangriber, ville det f.eks. være rart at få nogle bolde ind i boksen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Yankee » 27. nov 2017, 14:08

Hvis vi skal i top-6 skal vi nok have mindst 35-36 point - dvs. at vi måske kan nøjes med fire sejre i de sidste 9 kampe. Fem sejre bør være nok. Når man ser på nedenstående program kan man også se at vi formentlig skal ud og hente to af de fire sejre på udebane, så det er ekstremt vigtigt at vi er begyndt at vinde væk fra Aalborg også.

Hjemme:
København, Randers, Nordsjælland, Brøndby, Horsens

Ude:
Lyngby, Silkeborg, Sønderjyske, AGF

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2017, 19:34

Gamen skrev:
le Cid skrev:Vinder vi den kamp, kan vi slutte efteråret af med en ægte 6-pointskamp mod PSE. Det vil næsten være surealistisk at tænke på, at vi kan ligge solidt i top 6, når man tænker tilbage på dette rædsel af et efterår!

Men lad os nu tage én kamp ad gangen. Vi har vel ikke endnu prøvet at vinde to kampe i træk i denne sæson?
Solidt i top 6 er der vel heller ikke de store muligheder for - vi er 3 point efter både OB og FCK med to spillerunder tilbage. OB har Silkeborg hjemme i sidste runde, hvilket ligner 3 sikre point med Silkeborgs udebaneform in mente.
Det er nok ikke lige efter en kamp i Helsingør, hvor vi blev presset i bund af Superligaens ringeste hold i de sidste 45, at man skal sætte næsen op efter en sikker sejr i Lyngby.
Vi har stadig et udtalt scoringsproblem, og før vi får løst det er det urealistisk at tale os ind i top 6.

Der er groft sagt 3 pladser tilbage i top 6 - OB ser bedre og bedre ud, og lukker få mål ind. FCK henter vi ikke inden slutspillet, særligt ikke med deres hjemmebaneform in mente.
Det efterlader én plads, som vi ikke får medmindre vi begynder at score mål. Vi kan ikke blive ved med at blive tilsmilet af lykkens gudinde :-)
Som jeg ser det er der én ledig plads tilbage i top 6, jeg anser FCM, Brøndby, FCK, Farum og OB som sikre deltagere.
Det er Hobro IK som skal hentes hvilket burde være muligt, himmerlændingene ligner et hold som godt kan gå i stå og som er ekstremt afhængig af Kirkevold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2017, 19:59

Græsset er altid grønnere på den anden side
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2017, 20:10

En ting er den negativitet der er omkring klubben pt. Det kan jeg forstå, men jeg fatter virkelig ikke hvor den enorme tiltro til andre hold kommer fra. Det er nærmest som om, at andre klubber nærmest gør alt rigtigt ifølge visse debattører herinde, og at der nærmest ikke er grænser for hvor godt det kommer til at gå dem i fremtiden fordi de træffer alle de rigtige beslutninger. Før sæsonen gik igang var det AGF, Lyngby og Randers der havde gang i åh så gode projekter med dygtige trænere og de helt rigtige indkøb. For et par runder siden var det så Hobro, Horsens og SønderjyskE (lol) og nu er det så åbenbart OB, der allerede er sikret en plads i slutspillet på trods af, at der stadig er 9 kampe igen. De har altså kun har to point ned til eksempelvis Horsens, og tre point ned til os. Det virker måske noget tidlidt at mene deres plads i slutspillet er så godt som forseglet. Hvis man vitterligt følger med i superligaen, så ved man altså også hvor hurtigt det kan vende.

Jeg er enig angående FCN, FCM og BIF. De bør være sikret. Men FCK er sgu svære at blive kloge på. På grund af historikken forventer jeg selvfølgelig de er, at finde i slutspillet, men hvis de nu ryger ud af Europa senere på ugen hvad så? Hvordan er motivationen så for nogle af de spillere der alligevel forventer at skulle til at videre?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2017, 20:21

jonas386 skrev:En ting er den negativitet der er omkring klubben pt. Det kan jeg forstå, men jeg fatter virkelig ikke hvor den enorme tiltro til andre hold kommer fra. Det er nærmest som om, at andre klubber nærmest gør alt rigtigt ifølge visse debattører herinde, og at der nærmest ikke er grænser for hvor godt det kommer til at gå dem i fremtiden fordi de træffer alle de rigtige beslutninger. Før sæsonen gik igang var det AGF, Lyngby og Randers der havde gang i åh så gode projekter med dygtige trænere og de helt rigtige indkøb. For et par runder siden var det så Hobro, Horsens og SønderjyskE (lol) og nu er det så åbenbart OB, der allerede er sikret en plads i slutspillet på trods af, at der stadig er 9 kampe igen. De har altså kun har to point ned til eksempelvis Horsens, og tre point ned til os. Det virker måske noget tidlidt at mene deres plads i slutspillet er så godt som forseglet. Hvis man vitterligt følger med i superligaen, så ved man altså også hvor hurtigt det kan vende.

Jeg er enig angående FCN, FCM og BIF. De bør være sikret. Men FCK er sgu svære at blive kloge på. På grund af historikken forventer jeg selvfølgelig de er, at finde i slutspillet, men hvis de nu ryger ud af Europa senere på ugen hvad så? Hvordan er motivationen så for nogle af de spillere der alligevel forventer at skulle til at videre?
Du har selvfølgelig en pointe, men jeg står ved at jeg anser OB som et slutspils hold. Jeg synes at fynboerne har et stærkt hold og på deres gode dage spiller noget af Superligaens bedste bold, OB har vist Kent stor tillid og begynder måske at profitere heraf. Derudover har fynboerne et par af ligaens mest perspektivrige midtbane talenter i form af J. J. Thomasen og J. Eskesen som er typer vi mangler.

Mon ikke at FCK sniger sig med i slutspillet...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2017, 20:45

frederikshavneren skrev: Du har selvfølgelig en pointe, men jeg står ved at jeg anser OB som et slutspils hold. Jeg synes at fynboerne har et stærkt hold og på deres gode dage spiller noget af Superligaens bedste bold, OB har vist Kent stor tillid og begynder måske at profitere heraf. Derudover har fynboerne et par af ligaens mest perspektivrige midtbane talenter i form af J. J. Thomasen og J. Eskesen som er typer vi mangler.

Mon ikke at FCK sniger sig med i slutspillet...
Det er også helt fair. Det var heller ikke udelukkende rettet mod dig. Det er noget jeg har set herinde igennem længere tid, og det bliver sgu lidt skørt indimellem. Jeg kan godt give dig ret i, at OB pt virker bedre kørende end os (hvem er ikke?), men på trods af dette har de altså kun hentet tre point mere end os, og det er på trods af at vi har været decideret elendige i store dele af sæsonen. Det er muligt de kommer i slutspillet, men deres plads er da lige så usikker som Hobros.

Angående FCK tror jeg også de kommer med, men omvendt har de også voldsomme mangler. Nu slog de Lyngby i weekenden, men vi skal altså ikke mere end en rundt længere tilbage før de blev kørt over af SønderjyskE. Der er selvfølgelig en pointe angående hjemme/udebane, men jeg tror ikke de skal føle sig for sikre, selvom jeg bestemt forventer at de er med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. nov 2017, 21:05

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev: Du har selvfølgelig en pointe, men jeg står ved at jeg anser OB som et slutspils hold. Jeg synes at fynboerne har et stærkt hold og på deres gode dage spiller noget af Superligaens bedste bold, OB har vist Kent stor tillid og begynder måske at profitere heraf. Derudover har fynboerne et par af ligaens mest perspektivrige midtbane talenter i form af J. J. Thomasen og J. Eskesen som er typer vi mangler.

Mon ikke at FCK sniger sig med i slutspillet...
Det er også helt fair. Det var heller ikke udelukkende rettet mod dig. Det er noget jeg har set herinde igennem længere tid, og det bliver sgu lidt skørt indimellem. Jeg kan godt give dig ret i, at OB pt virker bedre kørende end os (hvem er ikke?), men på trods af dette har de altså kun hentet tre point mere end os, og det er på trods af at vi har været decideret elendige i store dele af sæsonen. Det er muligt de kommer i slutspillet, men deres plads er da lige så usikker som Hobros.

Angående FCK tror jeg også de kommer med, men omvendt har de også voldsomme mangler. Nu slog de Lyngby i weekenden, men vi skal altså ikke mere end en rundt længere tilbage før de blev kørt over af SønderjyskE. Der er selvfølgelig en pointe angående hjemme/udebane, men jeg tror ikke de skal føle sig for sikre, selvom jeg bestemt forventer at de er med.
Eksvis OB har da en klart bedre trup end os og en træner vi ved gerne vil spille fodbold. Det forklarer vel meget godt hvorfor der er større tiltro til dem end til os selv herinde.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 27. nov 2017, 21:29

jonas386 skrev:En ting er den negativitet der er omkring klubben pt. Det kan jeg forstå, men jeg fatter virkelig ikke hvor den enorme tiltro til andre hold kommer fra. Det er nærmest som om, at andre klubber nærmest gør alt rigtigt ifølge visse debattører herinde, og at der nærmest ikke er grænser for hvor godt det kommer til at gå dem i fremtiden fordi de træffer alle de rigtige beslutninger. Før sæsonen gik igang var det AGF, Lyngby og Randers der havde gang i åh så gode projekter med dygtige trænere og de helt rigtige indkøb. For et par runder siden var det så Hobro, Horsens og SønderjyskE (lol) og nu er det så åbenbart OB, der allerede er sikret en plads i slutspillet på trods af, at der stadig er 9 kampe igen. De har altså kun har to point ned til eksempelvis Horsens, og tre point ned til os. Det virker måske noget tidlidt at mene deres plads i slutspillet er så godt som forseglet. Hvis man vitterligt følger med i superligaen, så ved man altså også hvor hurtigt det kan vende.

Jeg er enig angående FCN, FCM og BIF. De bør være sikret. Men FCK er sgu svære at blive kloge på. På grund af historikken forventer jeg selvfølgelig de er, at finde i slutspillet, men hvis de nu ryger ud af Europa senere på ugen hvad så? Hvordan er motivationen så for nogle af de spillere der alligevel forventer at skulle til at videre?
Det er sikkert mig du er ude efter.
Jeg ved ikke med dig, men jeg ser så meget Superliga-fodbold, som jeg kan komme i nærheden af og jeg kan godt se forskel på hold der spiller fodbold, skaber chancer, scorer mål og derfor øger deres chancer for at vinde fodboldkampe, og hold som ikke gør.

OB er både godt spillende og bedre forsvarsmæssigt kørende end os. De har ligaens bedste målmand, og deres offensiv begynder at spille. Samtidig har de en del kreativitet på holdet.
De har desuden en træner, der er et niveau over vores. De har kun tabt en af de seneste 8 udekampe, og vundet 3 af de seneste 4 hjemmekampe. Nederlaget mod Sønderjyske var hamrende ufortjent. De er rigtig god form!

Sønderjyske har trods alt vundet deres sidste 3 Superliga-kampe med samlet 8-0. Det er over halvdelen af hvad vi samlet har scoret hele sæsonen. Sjovt at du forsøger at tale dem ned. De har mistet mange profiler det seneste år, og kan ikke købe ind som os.

Vi spiller stadig rædderlig fodbold, og skaber meget få chancer. Det vinder vi ikke fodboldkampe på. 2 dage efter man er blevet spillet i bund i 45 minutter af Superligaens ringeste hold, så synes jeg man skal være meget varsom med at påstå at vi har noget som helst at gøre i top 6.
Hobro har haft et par svære kampe nu her, men de har da spillet god fodbold i store dele af sæsonen.
FCK svære at blive kloge på? De er ringe på udebane, men overlegne på hjemmebane og mangler altså 3-4 store profiler der kommer tilbage efter nytår. At påstå at de er i fare for ikke at komme i slutspillet er decideret dumt. Hvis de ryger ud af Europa, så bliver deres fokus på at præstere i ligaen endnu større. Det er jo nu altså en del af forklaringen på dårlige præstationer i ligaen. Jo mere sammenspillede de bliver, jo flere point tager de.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2017, 22:21

Gamen skrev:OB er både godt spillende og bedre forsvarsmæssigt kørende end os. De har ligaens bedste målmand, og deres offensiv begynder at spille. Samtidig har de en del kreativitet på holdet.
Det er vel så heller ikke mere end 1-1½ år siden, at OB spillede ligeså dødsygt som vi gør nu. Uden at være forstærket væsentligt.

Ikke at jeg nødvendigvis kan holde til yderligere et år på dette niveau, men vi skal blot passe på med at dømme alle vores spillere elendige. Fordi det ikke kun er de individuelle færdigheder, som får et hold til at være godt. Og det var ikke en specifik bemærkning mod dig, Gamen, blot mere generelt mod de fans, som ynder at dømme spiller ude inden opvarmningen er overstået.

Og her tror jeg, ligesom det er sket for OB, at når forsvaret gennem længere tid har holdt vand, så forplanter det sig positivt til resten af holdet.
- FlæskeFrank

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af 9800 » 28. nov 2017, 00:11

Nogen der har tænkt på at vi mangler 5 af de nederste 6 hold, men kun tre af de øverste 6? Alle de tre tophold er for øvrigt på hjemmebane. Jeg tror sgu på det, selvom det er depressions fremkaldende at se lorte fodbold i stiv kuling, kulde og tåge i Helsingør

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af san » 28. nov 2017, 00:31

jonas386 skrev:En ting er den negativitet der er omkring klubben pt. Det kan jeg forstå, men jeg fatter virkelig ikke hvor den enorme tiltro til andre hold kommer fra. Det er nærmest som om, at andre klubber nærmest gør alt rigtigt ifølge visse debattører herinde, og at der nærmest ikke er grænser for hvor godt det kommer til at gå dem i fremtiden fordi de træffer alle de rigtige beslutninger. Før sæsonen gik igang var det AGF, Lyngby og Randers der havde gang i åh så gode projekter med dygtige trænere og de helt rigtige indkøb. For et par runder siden var det så Hobro, Horsens og SønderjyskE (lol) og nu er det så åbenbart OB, der allerede er sikret en plads i slutspillet på trods af, at der stadig er 9 kampe igen. De har altså kun har to point ned til eksempelvis Horsens, og tre point ned til os. Det virker måske noget tidlidt at mene deres plads i slutspillet er så godt som forseglet. Hvis man vitterligt følger med i superligaen, så ved man altså også hvor hurtigt det kan vende.
super godt skrevet :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Nitten » 28. nov 2017, 07:41

Uanset om vi så spiller champagnebold bliver det tåkrummende pinligt at se kampen i Lyngby med vores spillere i den spacy silver suit udklædning

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. nov 2017, 08:31

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:OB er både godt spillende og bedre forsvarsmæssigt kørende end os. De har ligaens bedste målmand, og deres offensiv begynder at spille. Samtidig har de en del kreativitet på holdet.
Det er vel så heller ikke mere end 1-1½ år siden, at OB spillede ligeså dødsygt som vi gør nu. Uden at være forstærket væsentligt.

Ikke at jeg nødvendigvis kan holde til yderligere et år på dette niveau, men vi skal blot passe på med at dømme alle vores spillere elendige. Fordi det ikke kun er de individuelle færdigheder, som får et hold til at være godt. Og det var ikke en specifik bemærkning mod dig, Gamen, blot mere generelt mod de fans, som ynder at dømme spiller ude inden opvarmningen er overstået.

Og her tror jeg, ligesom det er sket for OB, at når forsvaret gennem længere tid har holdt vand, så forplanter det sig positivt til resten af holdet.
Den køber jeg simpelthen ikke. OBs angreb består af Festersen, Helenius, AK osv. De HAR alle bevist at de kan være topspillere. Vi har Pohl og Safranko og hvad mere? Det handler ikke om at defensiv stabilitet kan forplante sig i resten af holdet for selvfølgelig kan det det. Men OBs spillere er langt bedre end vores.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 28. nov 2017, 11:10

FlæskeFrank skrev: Det er vel så heller ikke mere end 1-1½ år siden, at OB spillede ligeså dødsygt som vi gør nu. Uden at være forstærket væsentligt.

Ikke at jeg nødvendigvis kan holde til yderligere et år på dette niveau, men vi skal blot passe på med at dømme alle vores spillere elendige. Fordi det ikke kun er de individuelle færdigheder, som får et hold til at være godt. Og det var ikke en specifik bemærkning mod dig, Gamen, blot mere generelt mod de fans, som ynder at dømme spiller ude inden opvarmningen er overstået.

Og her tror jeg, ligesom det er sket for OB, at når forsvaret gennem længere tid har holdt vand, så forplanter det sig positivt til resten af holdet.
Hvad er det præcis folk forventer sig? At vi pludselig begynder at vinde kampe 2- eller 3-0, under påskud af at den solide defensiv forplanter sig til offensiven? Det er noget sludder. Vi har ingen der kan score mål, og vi har ikke et offensivt spilkoncept.
Vis mig ét eneste hold, udover FCK og til dels FC Dødbold... undskyld Midtjylland, der er endt i top 3 i Superligaen de sidste 10 år ved at spille kujonfodbold, hvor tankegangen som udgangspunkt er defensiv? Det betaler sig ikke - medmindre man har råd til at have så høj individuel kvalitet på de 6 forreste pladser, at man kan tillade sig at have en betondefensiv.

Det er ved at være kvalmende at høre træneren køre rundt i den defensiv - AaB har aldrig opnået resultater på baggrund af at spille kujonfodbold, hvor det ikke handler om at skabe chancer, men om at forsvare sig bedst muligt hele tiden. Alle vores mesterskaber + pokaltriumfen siden årtusindskiftet er opnået på stærk holdånd og en offensiv med spræl i.

Nej, selvfølgelig er det ikke kun de individuelle færdigheder der får et hold til at være godt, men det er vores hold jo ikke engang - altså godt. Der virker ikke til at være nogen lovende spilmønstre, meget få gode kombinationer og så har vi en eklatant mangel på 4 kompetencer, som man simpelthen ikke kan undvære hvis man vil udfordre om top 6: Fart, 1 mod 1-færdigheder, dødboldsstyrke og kreativitet.

Det er røvsyg fodbold, og det er ved at være endnu mere røvsygt at høre folk forsvare det herinde, som om vi bliver det nye OB i midt-00'erne der kan spille på et solidt forsvar og lave 1-2 basser hver gang i den anden ende. Det kræver vist både at vi begynder at skyde på mål, og at vi får investeret en hulens masse penge i KVALITET offensivt, for det har vi ikke for fem flade øre.

Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.

Besvar