DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af san » 7. dec 2017, 00:09

Dejligt at se de mange "jeg ved bedre" debatører på stadion i dag :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 7. dec 2017, 06:42

Det største problem efter kampen idag må være at flottes nok sælges til sommer og Rolim kun er lejet mens vi har Safranko 3,5 år endnu

Min idealopstilling for AaB vil pt være


Rinne

Palle/Børsting - okore - Blåberg/KP - ahlman
Wurtz - Risgaard
Thelufsen - Rolim - Flores
Pohl

Jeg kan godt lide 3-5-2 men har svært ved at finde plads til de offensive kort medmindre man tør bruge Flores sol wingback eller lignende som man gjorde til slut igår . Derfor jeg vælger 4-4-2

En ting er dog sikker .
Vi har ikke plads til både 2 6’er og 3 forsvarer samtidigt

Det er 5 spillere med udelukkende defensiv tilgang
Har vi 2 defensive wingback også er de 7 ud af 10 markspillere med rent defensivt fokus . Det er for meget

Jeg håber virkelig MW tør gå ud med et offensivt udtryk mod FCK . Man så at de slet ikke kunne styre FCN
Pakker vi os ned og lader FCK serve en masse lange bolde op mod os taber vi klart
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Martino » 7. dec 2017, 07:53

Kristian skrev:
Forza skrev:
Gamen skrev:
white splash skrev:Jamen for helvede Augo!!! Han er ok tilfreds med spillet efter vi kom bagud. Og så skal vi bevare tålmodigheden i 2. Halvleg... :o Jeg er målløs!
Ligesom tilfældet er med Jeppe thumbs-up Curth, så har deres mentalitet altid passet ind et helt andet sted end i et konkurrencemiljø hvor man skal præstere, eller fucking tage sig sammen. Det kræver ikke meget at vise bare en smule selverkendelse. Hvis ikke man skal revse sine spillere efter 45 minutters lortefodbold, hvornår så?!
Hverken Friis eller Augu har det det kræver for at være en god assistent som jeg ser det. Ingen af dem kan piske holdet i gang med gejst og ingen af dem kan tale motivation ind i holdet.
Friis er cheftræner typen og Augu er bare ikke assistenttypen.

Tror nu nok Friis er dygtig, men assistent er han sq ikke.

Men vi sammenligner også med Kuhn, som er DK's bedste til dato.
Enig, og af samme grund skrev jeg tidligere i tråden, at jeg sagtens kunne se Friis som en kommende AaB cheftræner. Jeg synes han er hamrende dygtig, og dem jeg kender som har spillet under eller med ham siger det samme. I min optik er det enten ham eller en udlænding som skal tage over efter Wieghorst. Får Wieghorst os i top 6 er han selvfølgelig fredet uagtet at man(jeg) kan være nok så uenig i hans valg af spillere.
Jeg savner Winsnes

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af gravballe » 7. dec 2017, 08:36

Det er tydeligt at se hvor meget bedre Flores bliver, når der kommer andre spillere på banen der kan spille frem af.

Jeg syntes tit han spiller ganske udemærket kampe, der er bare ikke rigtigt nogle offensive løb fra andre, de sidste minuter med rolim, ser vi jo flere gode offensive angreb, og målet til sidst, er Flores der vinder en bold, der sætter gang i et angreb, med Rolim, Risgård og Thelufsen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af dyhrmaN » 7. dec 2017, 08:38

Nogen der ved, hvorfor Rolim holder sig for øjnene da hun jubler over sin scoring?
Var det noget gud-noget jeg ikke lige fik fat i?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af 9000AaB » 7. dec 2017, 08:39

dyhrmaN skrev:Nogen der ved, hvorfor Rolim holder sig for øjnene da hun jubler over sin scoring?
Var det noget gud-noget jeg ikke lige fik fat i?
Tror det var en hentydning til trænerne at de må være blinde når det ikke kan se han burde spille ;)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Hovedet » 7. dec 2017, 09:18

Må tilstå, at jeg simpelthen lykkeligt havde glemt nederlaget til Fredericia i 2006 og gik lige ind på superstats.dk for at se vores pokalstatistik mod 1. divisionshold.

Dersom vi skulle have haft et kompleks mod sådanne hold, er det i hvert fald noget, der ligger flere år tilbage. Vi har i de seneste 5 år besejret Viborg, Roskilde, Lyngby, Vendsyssel, Vejle, Horsens, HB Køge og Silkeborg. Altså 8 sejre ud af 8 mulige og vi har i øvrigt også sendt et par 2. divisionshold ud ved samme lejlighed.

Sidste gang vi røg ud til et lavererangerende hold var i 2011, hvor vi tabte efter straffespark i Viborg. Før det havde vi sendt Næstved, FC Fyn og Fredericia ud, og nederlaget efter straffesparkskonkurrence til Vejle vil jeg tillade mig nærmest at ignorere af den årsag, at AaB helt bogstaveligt sendte sit reservehold afsted for at spille den kamp.

Skal vi tale om et minikompleks mod 1. divisionshold, har vi det i en periode for omkring 10 år siden, hvor vi taber til Randers, Fredericia og Vejle inden for en 2-3 år.

Jeg skal ved samme lejlighed udtrykke undren over helt at have glemt nederlaget mod Fredericia i 2006. Vi taber faktisk kampen med de ret spektakulære cifre 2-4, og jeg kunne desværre ikke finde nogle oplysninger om den kamp. Det lyder umiddelbart mærkeligt, at vi slipper så mange mål ind mod et 1. divisionhold. I de 14 kampe mod 1. divisionhold, der er fulgt efter den kamp, har vi i alt sluppet 7 mål ind (dobbeltopgør mod Horsens i semifinale 2014).

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Gnu » 7. dec 2017, 09:47

Det giver jo ikke rigtig mening at snakke om kompleks/ikke-kompleks uden at sammenligne vores track record med andre superligaholds.

Hvor ofte er AaB røget ud til lavere rangerende modstandere sammenlignet med fx AGF, OB, Nordsjælland, Gylletanken?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Hovedet » 7. dec 2017, 10:15

Gnu skrev:Det giver jo ikke rigtig mening at snakke om kompleks/ikke-kompleks uden at sammenligne vores track record med andre superligaholds.

Hvor ofte er AaB røget ud til lavere rangerende modstandere sammenlignet med fx AGF, OB, Nordsjælland, Gylletanken?
Det må jeg sige, at jeg ikke lige har sat mig ind i. OB røg i hvert fald ud til Vendsyssel i fjor, og AGF til Fredericia i år. Sjælland har en gylden tradition for at ryge ud mod lavererangerende hold, herunder sågar et Danmarksseriehold!

Vi kan i hvert fald konstatere, at AaB på baggrund af de seneste 10 år ikke har et åbenlyst kompleks. 11 kampe mod hold fra 1. division er resulteret i 10 sejre og et nederlag efter straffespark, altså i praksis 10 sejre og 1 uafgjort i 11 kampe på udebane. Vi har en rigtig grim plet mod Hobro fra 2. division tilbage i 2009, hvor vi tabte 1-2; men jeg mener i hvert fald, at både Brøndby, FCN, SønderjyskE er røget ud til hold fra 2. division eller sågar Danmarksserien i samme tidsrum.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Maglau » 7. dec 2017, 10:39

andreasaab89 skrev:Det største problem efter kampen idag må være at flottes nok sælges til sommer og Rolim kun er lejet mens vi har Safranko 3,5 år endnu

Min idealopstilling for AaB vil pt være


Rinne

Palle/Børsting - okore - Blåberg/KP - ahlman
Wurtz - Risgaard
Thelufsen - Rolim - Flores
Pohl

Jeg kan godt lide 3-5-2 men har svært ved at finde plads til de offensive kort medmindre man tør bruge Flores sol wingback eller lignende som man gjorde til slut igår . Derfor jeg vælger 4-4-2

En ting er dog sikker .
Vi har ikke plads til både 2 6’er og 3 forsvarer samtidigt

Det er 5 spillere med udelukkende defensiv tilgang
Har vi 2 defensive wingback også er de 7 ud af 10 markspillere med rent defensivt fokus . Det er for meget

Jeg håber virkelig MW tør gå ud med et offensivt udtryk mod FCK . Man så at de slet ikke kunne styre FCN
Pakker vi os ned og lader FCK serve en masse lange bolde op mod os taber vi klart
Jeg er næsten enig i din opstilling, synes dog den er for offensiv på nuværende tispunkt med offensive back og kun en 6´er

jeg foretrækker selv følgende:

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Blåbjerg
Wurtz Lesiniak
Thellufsen-Rolim-Flores
Pohl

Den giver defensiv stabilitet med Blåbjerg på backen og offensiv power med de 4 forreste..Alternativt kan man sætte Risgård ind som 8 eller 10.

Men er 100% på at det bliver
Rinne
Okore-KP-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-Wurtz-Ahlman
Thellufsen-Pohl-Flores

Det er måske i orden mod FCK som trods alt har nogle kvaliteter

Mit eneste håb er at Safranko er helt helt væk fra holdet, det er ikke sundt for mit blodtryk at se den boldmongol tonse hovedløs rundt uden at bidrage med andet løb løb løb
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

RufusTheDog

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af RufusTheDog » 7. dec 2017, 17:37

9000AaB skrev:
dyhrmaN skrev:Nogen der ved, hvorfor Rolim holder sig for øjnene da hun jubler over sin scoring?
Var det noget gud-noget jeg ikke lige fik fat i?
Tror det var en hentydning til trænerne at de må være blinde når det ikke kan se han burde spille ;)
Jeg tolkede det nu mere som om at han skød i blinde, fordi der var 12-13 mand foran målet. Knap så dramatisk, jeg ved det godt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af le Cid » 8. dec 2017, 09:19

RufusTheDog skrev:
9000AaB skrev:
dyhrmaN skrev:Nogen der ved, hvorfor Rolim holder sig for øjnene da hun jubler over sin scoring?
Var det noget gud-noget jeg ikke lige fik fat i?
Tror det var en hentydning til trænerne at de må være blinde når det ikke kan se han burde spille ;)
Jeg tolkede det nu mere som om at han skød i blinde, fordi der var 12-13 mand foran målet. Knap så dramatisk, jeg ved det godt.
STOP! Det er da tydeligt, at han bare viser, at han ikke har set nogen, der har været i kanen med hans kone (omend alle ved, at det er sket).
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 12:18

gravballe skrev:Det er tydeligt at se hvor meget bedre Flores bliver, når der kommer andre spillere på banen der kan spille frem af.

Jeg syntes tit han spiller ganske udemærket kampe, der er bare ikke rigtigt nogle offensive løb fra andre, de sidste minuter med rolim, ser vi jo flere gode offensive angreb, og målet til sidst, er Flores der vinder en bold, der sætter gang i et angreb, med Rolim, Risgård og Thelufsen.
120% enig. Flores fungerer forståeligt nok når man spiller sammen med typer som Abildgaard, Børsting og Safranko. Mon ikke 99 ud af 100 ville sætte Risgaard, Rolim og Flores i startopstillingen istedetfor de andre? En skam at ham den ene ud af 100 er ansat som cheftræner...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Njak » 6. mar 2018, 16:20

Er der nogen som ligger inde med viden omkring hvornår der findes en dato for Fredericia-kampen?

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af aaballday » 6. mar 2018, 16:32

Njak skrev:Er der nogen som ligger inde med viden omkring hvornår der findes en dato for Fredericia-kampen?
4. April kl 19

Besvar