Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2017, 21:37

Året sluttes af med en meget interessant kamp mod de kriseramte mestre, som tilmed skal bruge kræfter på deres afgørende EL kamp mod FC Sheriff i morgen. Jeg vil mene at vi er favoritter, omend det selvfølgelig kan virke mærkeligt efter aftenens rædsel af en fodboldkamp.


Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Wieghorst stiller næppe til start med dette hold

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af raekkeettre » 6. dec 2017, 23:03

frederikshavneren skrev:Året sluttes af med en meget interessant kamp mod de kriseramte mestre, som tilmed skal bruge kræfter på deres afgørende EL kamp mod FC Sheriff i morgen. Jeg vil mene at vi er favoritter, omend det selvfølgelig kan virke mærkeligt efter aftenens rædsel af en fodboldkamp.


Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Wieghorst stiller næppe til start med dette hold
Jow...hvis du bytter Risgaard ud med Lesniak...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af jonas386 » 6. dec 2017, 23:46

Pallesen bliver vel klar?
Ellers synes jeg egentlig også at det er ok at stille med Lesniak/Würtz centralt, hvis bare vil stiller med offensiv spillere der rent faktisk kan noget med bolden, som Rolim og Flores. Når vi samtidig har to offensive backs kan jeg nemmere leve med det, end med Børsting/PK på backerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 7. dec 2017, 06:48

Jeg er enig i din opstilling
Dog ked af at bænke Thelufssen som jeg syntes har været en af de bedre på det sidste og faktisk skaber en del ting for os

Mit alternativ er

Rinne
Palle/bærsting - okore - kp/Blåberg - ahlman
Wurtz - Risgaard/lesniak
Thelufsen - Flores - Rolim
Pohl

Jeg foretrækker selv Risgaard fremfor lesniak . Men det tror jeg ikke MW gør
Ovenstående 4-2-3-1 tror jeg ville være god
Omvendt 3-4-3 opstillingen også har virket på det seneste
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Martino » 7. dec 2017, 07:58

Jeg ville starte med
Rinne
KP-Okore-Blåbjerg
Thellufsen-Wurtz-Lesniak(Risgård)-Ahlmann
Rolim-Pohl-Flores

Hvis Pallesen er helt fit kan han evt erstatte Thellufsen. Jeg mener sagtens at Thellufsen kan spille den kant i et 3-4-3 system, for han er utrolig løbestærk og er faktisk ganske hæderlig defensivt. Vi er nødt til at have boldsikre spillere som kan sætte en mand, hvis vi vil spille possesion bold. Så hjælper det ikke at have typer som PK, Abildgaard, Kakeeto og Børsting rendende.
Jeg savner Winsnes

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 7. dec 2017, 08:07

Martino skrev:Jeg ville starte med
Rinne
KP-Okore-Blåbjerg
Thellufsen-Wurtz-Lesniak(Risgård)-Ahlmann
Rolim-Pohl-Flores

Hvis Pallesen er helt fit kan han evt erstatte Thellufsen. Jeg mener sagtens at Thellufsen kan spille den kant i et 3-4-3 system, for han er utrolig løbestærk og er faktisk ganske hæderlig defensivt. Vi er nødt til at have boldsikre spillere som kan sætte en mand, hvis vi vil spille possesion bold. Så hjælper det ikke at have typer som PK, Abildgaard, Kakeeto og Børsting rendende.

Jeg syntes din opstilling giver rigtig god mening

Med 3 forsvarer og 2 6’ere bør vi altså også kunne holde til en højre wingback hvis forcer er i offensiven fremfor defensiven
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Yankee » 7. dec 2017, 08:22

Så længe kaptajnen er med, har vi jo chancer i alle kampe. Jeg kunne dog sagtens se at denne kamp kunne ende med et kryds, som begge hold vil være fint tilfredse med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 08:35

Yankee skrev:Så længe kaptajnen er med, har vi jo chancer i alle kampe. Jeg kunne dog sagtens se at denne kamp kunne ende med et kryds, som begge hold vil være fint tilfredse med.
Vi kan så rigelig leve med et kryds.

Hvis vi slutter af med x, så har vi vel kun tabt tre kampe siden 1. august. Det burde man kunne bygge videre på.
- FlæskeFrank

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af 9000AaB » 7. dec 2017, 08:35

Martino skrev:Jeg ville starte med
Rinne
KP-Okore-Blåbjerg
Thellufsen-Wurtz-Lesniak(Risgård)-Ahlmann
Rolim-Pohl-Flores

Hvis Pallesen er helt fit kan han evt erstatte Thellufsen. Jeg mener sagtens at Thellufsen kan spille den kant i et 3-4-3 system, for han er utrolig løbestærk og er faktisk ganske hæderlig defensivt. Vi er nødt til at have boldsikre spillere som kan sætte en mand, hvis vi vil spille possesion bold. Så hjælper det ikke at have typer som PK, Abildgaard, Kakeeto og Børsting rendende.
Hvis man har set de sidste 2 kampe syntes jeg faktisk Thellufsen har spillet bedst i angrebet ved siden af Pohl.
Syntes at han forsvandt lidt da han kom ned på kanten igår, og han havde ikke den store succes med sine driblinger og det at sætte folk af efter ormrokeringen.

Og derudover er Rolim en type der skal sætte spillet op, og lave kaos på midtbanen mens de andre løber i position. og så kan han sparke udefra hvis han får muligheden - som vi bla. så igår.

Tror hellere jeg så en opstilling med;
Rinne
KP-Okore-Blåbjerg
Rolim- Rürtz- Lesniak (og ja Risgård ku gå an)- Ahlman
Flores - Pohl - Thellufsen

Syntes Rolim og Flores passer rigtig godt sammen, og Ahlman og Thellufsen.

Men det fedt vi fik det boost igår, og er vi heldige med at FCK måske ryger ud af EUPL idag, så tror jeg på vi har en chance til at spille uafgjort eller måske vinde søndag (ved godt jeg jinxer det!!!!!!)

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Nitten » 7. dec 2017, 11:43

Kan det passe at MW i interview på P4 sagde at han ikke mener Rolim er fit nok til en hel superligakamp men mere ser ham som en indskifter ?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Sanchez94 » 7. dec 2017, 11:48

Vi bør bringe både Rolim, Flores og Pohl fra start så vi kan teste FCKs usikre midterforsvar. De skal ikke have et sekund ro. Pohl skal tage dybdeløb hele kampen lang og Flores og Rolim skal angribe med fart igennem midten.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af seamann » 7. dec 2017, 11:56

Nitten skrev:Kan det passe at MW i interview på P4 sagde at han ikke mener Rolim er fit nok til en hel superligakamp men mere ser ham som en indskifter ?
Ja.

Han starter med garanti ikke mod fck.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Gamen » 7. dec 2017, 12:02

Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af seamann » 7. dec 2017, 12:42

Gamen skrev:Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.
Ja, det er blevet sagt mange gange efterhånden af både Gaarde og MW, at han ikke kommer i form til at starte før i foråret.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af 9000AaB » 7. dec 2017, 12:52

seamann skrev:
Gamen skrev:Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.
Ja, det er blevet sagt mange gange efterhånden af både Gaarde og MW, at han ikke kommer i form til at starte før i foråret.
Hvorfor er det at de bliver ved med at nævne det med at han ikke er i form?
Har han været langtidskadet eller?
For efter at have trænet og spillet i 4 mdr. hver dag uden skadespauser og med flere reserve kampe med 90 min, burde han så ikke være i fremragende form?..... syntes virkelig det virker mærkeligt, at de konstant udtaler det der.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2017, 12:56

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Så længe kaptajnen er med, har vi jo chancer i alle kampe. Jeg kunne dog sagtens se at denne kamp kunne ende med et kryds, som begge hold vil være fint tilfredse med.
Vi kan så rigelig leve med et kryds.

Hvis vi slutter af med x, så har vi vel kun tabt tre kampe siden 1. august. Det burde man kunne bygge videre på.
Vi er favoritter og alt andet end sejr vil jeg betegne som skuffende.
FCK er i kæmpe krise og kan slet ikke få deres spil til at fungere, de har store problemer på udebane samt noget nyt for dem har de ikke kunnet håndtere at spille Superliga efter europæiske kampe. Københavnernes forsvar ser også overraskende svagt ud.

Hvis vi parkerer bussen og som resultat deraf bliver bombarderet af indlæg kan det godt gå galt, hvis vi har modet og kvaliteten på bolden er det en kamp vi sagtens kan vinde.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af white splash » 7. dec 2017, 13:04

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Så længe kaptajnen er med, har vi jo chancer i alle kampe. Jeg kunne dog sagtens se at denne kamp kunne ende med et kryds, som begge hold vil være fint tilfredse med.
Vi kan så rigelig leve med et kryds.

Hvis vi slutter af med x, så har vi vel kun tabt tre kampe siden 1. august. Det burde man kunne bygge videre på.
Vi er favoritter og alt andet end sejr vil jeg betegne som skuffende.
FCK er i kæmpe krise og kan slet ikke få deres spil til at fungere, de har store problemer på udebane samt noget nyt for dem har de ikke kunnet håndtere at spille Superliga efter europæiske kampe. Københavnernes forsvar ser også overraskende svagt ud.

Hvis vi parkerer bussen og som resultat deraf bliver bombarderet af indlæg kan det godt gå galt, hvis vi har modet og kvaliteten på bolden er det en kamp vi sagtens kan vinde.
Synes det er lige voldsomt nok at udråbe os som favoritter. Specielt når man ser oddssætning på kampen. Odds 3,5 på AaB sejr hvorimod FCK giver 2,1. Er enig i at det formentlig bliver en tæt kamp, som kan svinge begge vej. Men favoritter det ser jeg ,og bookies, os ikke som.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af troelsh » 7. dec 2017, 13:08

9000AaB skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.
Ja, det er blevet sagt mange gange efterhånden af både Gaarde og MW, at han ikke kommer i form til at starte før i foråret.
Hvorfor er det at de bliver ved med at nævne det med at han ikke er i form?
Har han været langtidskadet eller?
For efter at have trænet og spillet i 4 mdr. hver dag uden skadespauser og med flere reserve kampe med 90 min, burde han så ikke være i fremragende form?..... syntes virkelig det virker mærkeligt, at de konstant udtaler det der.
Ja altså manden var jo også professionel fodboldspiller før han kom til AaB, og har så vidt jeg ved spillet i 2.bundesligaen de seneste sæsoner, så imponerende nok han stadig ikke er klar til at starte pga. fysikken.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2017, 13:33

troelsh skrev:
9000AaB skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.
Ja, det er blevet sagt mange gange efterhånden af både Gaarde og MW, at han ikke kommer i form til at starte før i foråret.
Hvorfor er det at de bliver ved med at nævne det med at han ikke er i form?
Har han været langtidskadet eller?
For efter at have trænet og spillet i 4 mdr. hver dag uden skadespauser og med flere reserve kampe med 90 min, burde han så ikke være i fremragende form?..... syntes virkelig det virker mærkeligt, at de konstant udtaler det der.
Ja altså manden var jo også professionel fodboldspiller før han kom til AaB, og har så vidt jeg ved spillet i 2.bundesligaen de seneste sæsoner, så imponerende nok han stadig ikke er klar til at starte pga. fysikken.
Med lidt sølvpapirshat på kunne man spekulere i at Gaarde forsøger at drive prisen ned på Rolim overfor det der konsortium vi har lejet ham af. Hvis han spiller og bomber, er han nok ikke sådan at købe fri. Jeg tvivler dog på at Wieghorst ville lade sig diktere af sådan en whacky idé, og Gaarde er også alt for prof til den slag. Men, når han nu ikke spiller pga. formen, og andre spillere i mellemtide er gået fra at være decideret skadet, til at være startere (Würtz), så må han enten have verdens mest elendige grundform, eller også dækker den forklaring over noget andet, e.g. personaleproblemer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Kokkefar » 7. dec 2017, 16:35

Buzz Killington skrev:
troelsh skrev:
9000AaB skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:Som jeg nævnte allerede efter dialogmødet med Gaarde, så har det på intet tidspunkt været meningen at Rolim skulle bruges til andet end indhop før vinterpausen. Han er simpelthen ikke i fysisk god nok stand.
Ja, det er blevet sagt mange gange efterhånden af både Gaarde og MW, at han ikke kommer i form til at starte før i foråret.
Hvorfor er det at de bliver ved med at nævne det med at han ikke er i form?
Har han været langtidskadet eller?
For efter at have trænet og spillet i 4 mdr. hver dag uden skadespauser og med flere reserve kampe med 90 min, burde han så ikke være i fremragende form?..... syntes virkelig det virker mærkeligt, at de konstant udtaler det der.
Ja altså manden var jo også professionel fodboldspiller før han kom til AaB, og har så vidt jeg ved spillet i 2.bundesligaen de seneste sæsoner, så imponerende nok han stadig ikke er klar til at starte pga. fysikken.
Med lidt sølvpapirshat på kunne man spekulere i at Gaarde forsøger at drive prisen ned på Rolim overfor det der konsortium vi har lejet ham af. Hvis han spiller og bomber, er han nok ikke sådan at købe fri. Jeg tvivler dog på at Wieghorst ville lade sig diktere af sådan en whacky idé, og Gaarde er også alt for prof til den slag. Men, når han nu ikke spiller pga. formen, og andre spillere i mellemtide er gået fra at være decideret skadet, til at være startere (Würtz), så må han enten have verdens mest elendige grundform, eller også dækker den forklaring over noget andet, e.g. personaleproblemer.
Noget søgt scenarie. Hvis du bevidst ikke spiller Rolim for at få ham billigere, er jeg ikke sikker på du får en spiller der er interesseret i at skrive under når du når til forhandling af de personlige vilkår.

Og selvfølgelig tager det ikke 4 måneder at opbygge en ordentlig form i et professionelt setup. Hvis det er tilfældet må Rolim være ualmindeligt lad og uprofessionel til træning. Der må, som du siger, stikke noget under. Imo har Rolim alt det vi står og mangler for at få noget flow i offensiven.

Besvar